پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. ارسلان
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر.من برای لیسانس دو رشته میتونم بخونم یکی مهندسی مکانیک و یکی فقه و مبانی حقوق.خوده حقوق رو متاسفانه نمیتونم بخونم.به از نظر علاقه هم فرقی برام نداره.به نظرتون کدوم یکی از این دو رشته از هر نظر برام بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سوال سختی است. اگر ریاضی ات خوبه برو مهندسی مکانیک.

  2. انسیه سادات رباطی
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    ببخشید من کارشناسی ناپیوسته حسابداری دارم میخوام لیسانس حقوق بگیرم ایا نیازهست پیش دانشگاهی بخونم یا همون کاردانی معادل میشه با پیش دانشگاهی
    یه سوال دیگه هم داشتم برای دفتراسنادرسمی فقط مدرک کارشناسی ملاک که حقوق باشه؟من بامدرک کارشناسی حسابداری برم ارشد حقوق بگیرم میشه برای دفتر اسنادرسمی اقدام کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کاردانی کفایت می کند. ارشد خالی فایده ندارد.

  3. آرزوقاسم زاده
    پاسخ

    سلام خسته نباشیدآقای دکتر.
    من یک سوالی داشتم درخصوص انتخاب رشته ارشد.بنده کارشناسی حقوق ازدانشگاه ازاد واحددماوندهستم.بین انتخاب۳رشته بسیارمرددهستم.۱.حقوق خصوصی۲.حقوق کیفری اطفال ونوجوانان۳.حقوق خانواده.خودم به کیفری اطفال علاقه دارم.میخواستم‌ بدونم آینده کاری کدام یک بهتره؟
    ممنونم ازراهنماییتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق خصوصی

  4. سید
    پاسخ

    سلام, ارشد رشته الهیات و معارف رتبه در سهمیه۴۰ و بدون سهمیه ۴۹ شده ام
    ۱- تهران و علامه و بهشتی روزانه مجموعا ۲۱ نفر میگیرند احتمال دارد در این ۲۱ نفر قرار گیرم؟
    ۲- اولویت چهارم به بعد را بین *شبانه دانشگاه تهران و *روزانه پردیس فارابی و *روزانه شاهد و* روزانه شهید مطهری مردد هستم اولی هزینه دارد دومی بعد مسافت دارد سومی و چهارمی رایگان و نزدیکند اما…
    نظر شما چیست؟
    ۳- میان حقوق خصوصی و حقوق جزا کدام یک رتبه برتری دارند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- بعید است. ۲- پردیس فارابی و بعد دانشگاه تهران شبانه ۳- نفهمیدم.

  5. سیذ
    پاسخ

    سلام, بین شبانه دانشگاه تهران و روزانه پردیس فارابی و روزانه شاهد و روزانه شهید مطهری مردد هستم اولی هزینه دارد دومی بعد مسافت دارد سومی و چهارمی رایگان و نزدیکند اما…
    نظر شما چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر هزینه شبانه مشکلی برای شما ندارد و حتما می خواهید تهران باشید، خب شبانه تهران و الا روزانه پردیس فارابی

  6. ندا
    پاسخ

    سلام جناب دکتر،نظر شما برای ارشد مدیریت رسانه بین شبانه تهران و روزانه علامه کدام اولویت دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، روزانه علامه بروید.

  7. هادی
    پاسخ

    باعرض سلام…ایا پردیس های خودگردان مثل پردیس خودگردان بهشتی و تهران و شیراز محل تحصیلشان با سایر دانشجویان روزانه و شبانه میباشد؟ باتوجه به اینکه در دفترچه نوشته شده محل تحصیل پردیس دانشگاه ولی دوستانم که دانشجوی پردیس بودند با دانشجویان روزانه سر یک کلاس بودند…ممنون میشم راهنمایی بفرمایید…متشکرم استاد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، معمولا جدا هستند.

  8. مینا
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی سپاسمندم از وقتی که میگذارید.
    من وکیل دادگستری هستم و سال ۸۴ فارغ التحصیل شدم همیشه علاقمند بودم که در کنار کارم درسم رو هم ادامه بدم امسال بعد از ۱۴ سال تصمیم گرفتم ارشد شرکت کنم هدفم هم تجارت بین الملل سراسری بود. رتبه ام ۱۰۸ شد و امیدی به قبولی امسال روزانه یا شبانه ندارم اما ظاهرا پردیس میتونم قبول بشم ولی خیلی دلم راضی نیست که اینهمه پول بابت دانشگاه پردیس بدم. از طرفی اطلاعاتم واقعا خوبه و حدسم روی رتبه زیر ۴۰ بود ولی دو هفته قبل آزمون یه مشکلی واسم پیش اومد که کلا بهمم ریخت. میخاستم راهنماییم کنید به نظر شما بشینم یه سال دیگه بخونم یا اینهمه با پردیس بهشتی هزینه کنم و امسال برم دانشگاه. از طرفی ۳۸ سالمه و خیلیا میگن دیگه دیره و همینو امسال برو و البته میگن میانگین سنی بچه های ارشد روزانه و شبانه از سن شما کمتره و ممکنه اذیت بشی … نمیدونم چه کنم لطفا راهنماییم کنید …

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پردیس فارابی را بزنید و حالا پردیس خودگران شهید بهشتی را ایضا

  9. صنم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. من کارشناسی و ارشدم رو در دانشگاه تبریز خوندم. امسال فرصت این رو دارم که در دکتری شبانه دانشگاه تبریز ادامه تحصیل بدم. میخواستم بپرسم آیا تحصیل در نوبت دوم دکتری تاثیر منفی در روند جذب هیات علمی خواهد داشت؟ در صورت داشتن رزومه پژوهشی خوب و فارغ التحصیلی به عنوان دانشجوی رتبه یک مقطع دکتری، باز هم کلاسی های دوره روزانه نسبت به من اولویت بیشتری در جذب هیات علمی خواهند داشت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام روزانه و شبانه خیلی اهمیت ندارد مهم این است که هر سه مقطع در یک دانشگاه بودن یک امر منفی است.

      • صنم
        پاسخ

        خیلی ممنون از پاسخ شما. چرا این که هر سه مقطع در یک دانشگاه باشیم، تاثیر منفی در جذب داره؟ این تاثیر به حدی هست که یک سال پشت کنکور بمونیم برای کنکور سال بعد؟

        • دکتر شیروی
          پاسخ

          خیر

  10. مصطفی
    پاسخ

    سلام با رتبه ۱۸ کشوری بدون سهمیه و رتبه ۱ سهمیه ایثارگری ۵ درصدی و همچنین سهمیه نفر اولی دانشگاه معروف به سهمیه استعداد درخشان امکان قبولی دوره روزانه حقوق بین الملل دانشگاه تهران هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال آن زیاد است.

  11. سید رضا
    پاسخ

    با سلام خدمت آقای دکتر
    استاد اینکه میگن اساتید حقوق بین الملل دانشگاه بهشتی با اختلاف بهترین اساتید بین الملل ایران هستند و با ورود به این رشته در این دانشگاه راه براتون باز میشه تا چه حد صحیح هست؟ به این خاطر که شنیدم اساتید بین الملل دانشگاه تهران دارای سن بالا و کم تحرک و کم انگیزه هستن و به همین علت با یک ضعفی روبرو شده دانشگاه تهران. این سوال رو از خدمتتون پرسیدم چون هم پرسش خودم و پرسش خیلی از دوستان هست که بالاخره برای ارشد کدوم یک از دو دانشگاه رو انتخاب کنند.
    استاد واقعا سپاسگزارم از وقتی که برای پاسخگویی به سوالات میگذارید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هر دو خوب است و اگر تمایل دارید ابتدا دانشگاه شهید بهشتی را انتخاب کن.

  12. ALIREZA
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت شما اقای دکتر شیروی

    آقای دکتر دو سوال از خدمت شما داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید :
    ۱. برای تحصیل در مقطع ارشد حقوق جزا به نظر شما پردیس فارابی اولویت دارد یا دانشگاه علوم قضایی ( منظور تحصیل به صورت آزاد نه بورس قوه قضاییه ) و ملاک بنده اعتبار مدرک دانشگاه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشد ؟
    ۲. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور برای مقطع دکترا مدرک کارشناسی ارشد پردیس فارابی دارای همان اعتبار مدرک دانشکده حقوق دانشگاه تهران می باشد ؟

    آقای دکتر بنده قصد انتخاب رشته ارشد را دارم ممنون میشم لطف بفرمایید اگر امکانش هست زودتر جواب بنده رو بدهید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- هر دو خوب است و هر کدام برات راحتر است انتخاب کن. ۲- بله.

  13. سین
    پاسخ

    سلام جناب دکتر خسته نباشید
    ارشد حقوق خصوصی رتبه ۳۰ آوردم که احتمالا روزانه تربیت مدرس و یا شبانه دانشگاه تهران یا شبانه شهید بهشتی رو بیارم به نظرتون به چه ترتیبی این سه گزینه رو بزنم ¿ با توجه به اعتبار و درجه علمی برای هیات علمی شدن ، و البته اگر شبانه قبول بشم باید بخشی از روز رو کار کنم ولی مشکلی ندارم با این قضیه. ممنون اگه زود پاسخ بدید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همون روزانه را بزن و بعد برو شبانه

  14. علی
    پاسخ

    سلام خدمت جناب دکتر
    نظر دکتر درمورد حقوق شرکت های تجاری برای ارشد و ادامه تحصیل از نظر کارایی در بازار کار و مقاطع بالاتر چیست؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم حقوق خصوصی با حقوق تجارت بین الملل یا نفت و گاز بهتر است.

  15. شیوا
    پاسخ

    با سلام و ارادت
    جناب دکتر شیروی گرامی بنده علاقمند به رشته حقوق تجارت بین الملل هستم اما با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و علی الخصوص تحریم های فعلی نسبت به آینده شغلی این گرایش خوشبین نیستم.نظر حضرتعالی چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب دنبال علاقه اتان بروید. مگر بقیه گرایشها در این شرایط تحریم وضعیت بهتری دارند. شاید حقوق جزا چون اختلاس و کلاهبرداری و جرایم مالی در این اوضاع بیشتر می شود.

  16. شیما
    پاسخ

    سلام خدمت شما
    ببخشید من امسال رتبه ۱۳۲ گرایش حقوق خصوصی ارشد رو به دست آوردم و بسیار سردرگم هستم که چه دانشگاهایی رو در اولویت قرار بدهم و چون اشنایی در مورد ترتیب اولویت دانشگاها و شانس قبولی خودم ندارم از جنابعالی درخواست دارم برادرانه کمکم کنید ،لطفا چون زمان انتخاب رشته محدوده خواهش میکنم زودتر جواب بنده رو بفرمایین،خیلی خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به ترتیب از از دانشگاه سطح یک به دو بروید و شهر مورد نظر را هم لحاظ کنیم.

  17. علی
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب دکتر
    درمورد رشته حقوق تجاری اقتصادی بین المللی در مقایسه با تجارت بین الملل و نفت و گاز کدام برای ادامه تحصیل بهتر و کارایی عملی بیشتر و امکان ادامه در مقطع دکتری و خارج کشور را دارا میباشد.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فرق چندانی ندارد. حقوق تجارت بین الملل شناخته شده است.

  18. محسن
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    آقای دکتر تو رو خدا من رو از این شک و تردید بیرون بیارید فقط ۲ روز تا پایان مهلت انتخاب رشته باقی مونده، ارشد امسال رتبه ۸ حقوق بین الملل رو خدا رو شکر آوردم و به شدت در انتخاب میان دانشگاه تهران و بهشتی و حتی علامه مردد هستم. از طرفی اساتید بین الملل بهشتی عالی هستند و از طرفی حقوق دانشگاه تهران، حقوق دانشگاه تهرانه و هیچ جوره نمیشه از این دانشگاه پشم پوشی کرد. استاد نظر شما چیه؟ خیلی ممنون میشم از وقتی که میگذارید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به ترتیب تهران، بهشتی و علامه را بزن

  19. سحر
    پاسخ

    سلام استاد وقتتون بخیر
    میخاسم بدونم برا مصاحبه تراز حقوق بین الملل علامه بالاتره یا پردیس فارابی؟ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، وابسته به این است که کجا مصاحبه می شوید. فارابی بخشی از دانشگاه تهران است.

  20. مهتاب
    پاسخ

    سلام استاد
    من رتبه ام در کارشناسى ارشد حسابدارى ۱۶۲شده همچنین سهمیه شاگرد اولى را هم دارم،چقدر احتمال دارد دانشگاه تهران و دانشگاه علامه و دانشگاه اصفهان قبول شوم؟؟خواهشا جواب بدهید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اطلاع ندارم.

  21. پریسا
    پاسخ

    عرض سلام و احترام خدمت استاد گرامی
    با رتبه ۵۰ بهتر است اول نفت و گاز تهران را بزنم یا تجارت فارابی؟
    سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چه ربطی به رتبه دارد. شما بر اساس علاقه و انظر خود، رشته انتخاب کنید. نهایتا قبلی ها را قبول نمی شوید می رسد به بعدی ها.

  22. سحر
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت استاد بزرگوار,

    آیا برای اساتید حق التدریس در دانشگاه آزاد شرط سنی وجود دارد؟

    سوال دوم, بنده فارق التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه ازاد با معدل بالا هستم, میخواستم بدونم برای مصاحبه دکتری در دانشگاه های دولتی ترجمه چه جور کتابهایی امتیاز مثبت به حساب میاد؟ بنده چند رمان و داستان کوتاه ترجمه کردم که به چاپ چندم هم رسیده اند . گر چه رمان های تحسین شده ای هستند اما شاید خیلی اثار ادبی ارزشمندی نباشند. مقاله و رزومه قابل عرضه دیگه ای ندارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- خیر. مگر دیگر مشرف به موت باشد که ممکن است باز حضورش برای دانشگاه و دانشگاهیان دارای خیر باشد. ۲- به هر حال به هر اثر منتشر شده باید امتیاز بدهند. به خصوص که همه به رشته شما مربوط است.

  23. محمد
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    ایا با تحصیل در مقطع ارشد حقوق بین‌الملل هم میتوان در زمینه کاری مربوط به تجارت بین‌الملل و امور و قرارداد های مربوطه فعالیت کرد و موفق بود یا حتما باید در زمینه تجارت بین‌الملل تحصیل کرد
    و به جز آن کدام رشته های دیگر ارشد را مناسب برای کار در این زمینه‌ میدانید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب بیشتر درسهای شما مربوط به قراردادها نیست. مگر اینکه جداگانه کار کنید.

  24. محمد
    پاسخ

    من عضو هیات علمی دانشگاه ازاد هستم لیسانس و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی دارم و دکترای مدیریت اموزشی و بورس دانشگاه هم هستم ایا در تبدیل به استاد یاری مشکلی نخواهم داشت

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      بستگی به سخت گیری دانشگده و گروه شما دارد و اینکه آیا با اجازه دانشگاه رفته اید یا خیر.

  25. رابعه صدرایی
    پاسخ

    باعرض سلام و احترام سوالی از خدمتتات داشتم.بین پردیس خودگردان دانشگاه تهران و بهشتی در مقطع ارشد و دانشگاه دولتی شهرستان مثل دانشگاه همدان و اصفهان و… کدام را توصیه میفرمایید؟ باتوجه به اینکه زمان انتخاب رشته ی ارشد میباشد لطفا استدعا میکنم پاسخ دهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر تهران مستقر هستید همان خودگردان بهشتی و بعد تهران خوب است. اما اگر تهران نیستید به هر شهرستان که نزدیک ترید بروید.

  26. محمدرضا
    پاسخ

    عرض ادب .بین علوم و تحقیقات تهران و دولتی اصفهان در ارشد حقوق جزا کدام بهتر است؟ نظر شما چیست؟ زیرا خیلی ها میگن علوم تحقیقات تهران خیلی جایگاه بالایی دارد و در تهران پیشرفت بیشتر است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر دنبال فرصت شغلی هستید،یا ساکن تهران هستید، همان علوم و تحقیفات بروید ولی اگر دنبال استفاده از مدرک در مراحل بالاتر هستید، خب اصفهان دولتی است.

  27. مطهره
    پاسخ

    باسلام خدمت استاد محترم جناب دکترشیروی.ایا اگر در مقطع ارشد در دانشگاه آزاد تحصیل کنیم برای ادامه ی تحصیل دکترا در خارج از کشور مشکلی پیش می اید؟از لطف شما سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در اکثر موارد برای کشورهای خارجی باید از ارشد اقدام کنید و بنابراین ممکن است فرق نکند.

  28. شهرام
    پاسخ

    با سلام و احترام یکی با لیسانس مرمت و احیای ابنیه تاریخی و فوق لیسانس باستان شناسی اگه دکتری باستان شناسی بگیره هیئت علمی جذب میشه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید می دانم.

  29. موذنی
    پاسخ

    سلام دکتر بین حقوق تجاری اقتصادی بین المللی و حقوق نفت و گاز کدام را توصیه میفرمایید؟ از نظر بازارکار و ادامه ی تحصیل تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کجا؟ مهم است.

  30. مصطفی
    پاسخ

    باسلام خدمت استاد گرامی .باتوجه به اینکه هم اکنون رشته ی حقوق نفت و گاز در ایران مقطع دکترا ندارد ایا تحصیل در مقطع ارشدش را توصیه میفرمایید؟ سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق نفت و گاز خیلی سال هست که دارای دکترا است.

  31. ندا
    پاسخ

    استاد بزرگوار ازتون خواهشمندیم سوالاتمون رو با توجه به اینکه هم اکنون موقع انتخاب رشته ی فوق لیسانس میباشد پاسخ دهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      چشم

  32. امیر
    پاسخ

    باسلام استاد بین پردیس خودگردان بهشتی و دانشگاه علوم و تحقیقات و مجازی بهشتی در مقطع ارشد حقوق به ترتیب کدام را توصیه میفرمایید؟ ازتون خواهش میکنم سوالم را لطفا سریعتر جواب بدید زیرا اکنون زمان انتخاب رشته ی ارشد میباشد و ما به راهنمایی شما خیلی نیاز داریم…متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پردیس خودگردان بهشتی

  33. اعظم
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد بزگوار
    در مورد رشته حقوق تجاری اقتصادی بین المللی و تفاوت آن با حقوق تجارت بین الملل تقاضا دارم مختصر توضیحی بفرمایید
    و اینکه حقوق نفت و گاز آیا ترجیح دارد به تجاری اقتصادی بین اللملی ؟
    و اینکه با مدرک نفت و گاز میتوان در حوزه تجارت بین الملل فعالیت نمود؟

    با تشکر فراوان از حضرت عالی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، یک رشته دو جور تعریف شده است و در رشته اول، مسائل اقتصادی و تجاری در هم امیخته شده است. در حالی که تجارت بین الملل یک اسم شناخته شده و استاندارد است. چون تجارت بین الملل و حقوق نفت و گاز در یک زیرگروه هستند، شما نمی توانید از یه رشته از یک زیر گروه و دیگری از زیر گروه دیگری را انتخاب کنید.

  34. محسن
    پاسخ

    سلام خدمت استاد بزرگوار، من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم و علاقه مند به کار و فعالیت در زمینه قرارداد های بین‌المللی، با اطلاع از اینکه تجارت بین‌الملل بهترین گزینه است میخواستم بدونم تحصیل در ارشد بین‌الملل عمومی مشکلی برای کار در زمینه مذکور و موارد مشابه ایجاد نمیکنه؟ و همچنین رشته مالکیت فکری رو برای این منظور چطور می‌دونید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب همون که فکر می کنید را دنبال کنید. بین الملل عمومی از اسمش هم پیدا است که مربوط به روابط بین دولتها است نه قراردادها.

  35. راحله پاک نیت
    پاسخ

    بادرود…ایا امکان تطبیق واحدهای پردیس کیش دانشگاه تهران در صورتیکه سال بعد در کنکور شرکت کنیم و در خود دانشگاه تهران یا سایردانشگاه های دولتی پذیرفته شویم امکان پذیر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعی ندارم.

  36. مطهره بابابی
    پاسخ

    باسلام و خسته نباشید…استاد از نظر اعتبار مدرک بین پردیس خودگردان دانشگاه شهید بهشتی و پردیس ارس یا کیش دانشگاه تهران مقطع ارشد رشته ی حقوق خصوصی کدام معتبرتر است؟ باتوجه به اینکه یکی از طریق کنکور پذیرش دارد و دیگری از طریق مصاحبه و سابقه ی تحصیلی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پردیس دانشگاه شهید بهشتی بروید

  37. سجاد محمدیان
    پاسخ

    باعرض سلام واحترام…استاد گرامی بین جزای فردوسی مشهد و حقوق نفت و گاز پردیس کیش دانشگاه تهران در مقطع ارشد ازجهت جنبه های مختلف اعم از اعتبار مدرک.اینده ی شغلی و سایر موارد شما کدام را توصیه میفرمایید؟…متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر مشهد یا اطراف آن هستید، همان فرودسی را بروید.

  38. G
    پاسخ

    سلام
    دکتر برای کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل پردیس دانشگاه شهید بهشتی برای من که اهواز هستم آیا ارزش دارد که با توجه به هزینه های بالا انتخابش کنم ؟
    خوابگاه دارد ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هزینه اش زیاد و خوابگاه هم اصولا ندارد و خب دنیا همین است که احتمال دارد با امدن تهران دریچه جدیدی برای شما باز شود ولی اگر نیایی دریچه مزبور بسته می ماند.

  39. نسرین
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی
    رتبه ۶ کارشناسی ارشد در ضریب ۱ حقوق هستم…میخواستم راهنمایی بفرمایید از بین رشته حقوق اقتصادی و خصوصی بهشتی و خصوصی و حمل و نقل تجاری دانشگاه تهران کدوم رو توصیه میکنید؟
    آینده کدوم رشته از نظر ادامه تحصیل و احیانا هیات علمی بهتر هستش؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق خصوصی بروید.

  40. ریحانه
    پاسخ

    با عرض سلام و وقت بخیر خدمت استاد گرامی.استاد من با رتبه کسب شذه در کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ میتوانم رشته تجارت بین الملل پردیس شهید بهشتی و پردیس البرز دانشگاه تهران قبول بشم واز هزینه هم مشکلی ندارم وهم میتوانم حقوق نفت وگاز روزانه پردیس فارابی دانشگاه تهران قبول بشم.باتوجه به این که بسیار علاقه مند یه رشته تجارت بین الملل هستم و در مورد این رشته تحقیق کرده واطلاعاتی کسب کرده ام و راجع به رشته نفت وگاز اطلاعات وشناخت چندانی ندارم ولی برایم جذاب است واحساس علاقه به این رشته هم میکنم ،بسیار در انتخاب بین این دو رشته مردد هستم,میخواستم درصورت امکان از راهنمایی شما استفاده کنم.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همون پریس فارابی را بروید. البته با این حساب و کتاب که شما می کنید بعید است که پردیس فارابی روزانه را بیاورید.

  41. هادی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقت بخیر من رتبه ۸۱ ارشد مهندسی شیمی رو آوردمو ساکن میانه هستم به نظرتون بین دانشگاه های علم و صنعت و خواجه نصیر و مالک اشتر و تبریز و مشهد کدوم دانشگاه ها رو به ترتیب میزنم.و اینکه در دانشگاه مالک اشتر تعهد میدی که جذب نیروهای مسلح بشی مزیت حساب میشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علم صنعت، خواجه نصیر، تبریز، مشهد و مالک اشتر به ترتیب.

  42. محمدعلی
    پاسخ

    با سلام و احترام
    استاد گرامی بنده در سال تحصیلی آینده ان ¬شاءالله تحصیل در دوره دکتری حقوق عمومی را آغاز می¬ کنم. علاقه و برنامه¬ ام برای آینده، تدریس و تحقیق و شاید ترجمه در حوزه علوم انسانی (رشته هایی همچون حقوق عمومی، اندیشه سیاسی، فلسفه سیاسی و …) است. از نظر زبان، وضع تقریباً متوسطی دارم (در حد نمره ۱۴ از ۲۰) و اکنون قصد دارم به تقویت زبان بپردازم. مقصودم از تقویت زبان، روان¬ خوانی و فهم متون انگلیسی و ترجمه دقیق و نیز نگارش به این زبان و احیاناً حضور در مجامع علمی بین المللی و ارائه سخنرانی¬ های علمی است. ضمناً با توجه به شرایط و روحیات بنده که بهره مندی از مواهب و امتیازات دانشگاه های خارجی را دشوار می سازد، هیچ قصدی برای تحصیل و اقامت در خارج ندارم.
    سؤالی که از محضر شریفتان دارم این است که با عنایت به اشارات بالا، بنده فراگیری زبان انگلیسی را با کدام لهجه پیگیری کنم؟ در این زمینه در سایت های گوناگون غالباً بیان می شود که این موضوع هیچ اهمیتی ندارد. ولی از آنجاکه قرار است در این مقطع، آموختن دقیق و جدی زبان را شروع کنم، مایلم حتی الامکان دقایق و ظرایف این کار را نیز رعایت کنم. از اینرو خواهشمندم با توجه به تجربه خود، چنانچه ترجیح اندکی نیز در این زمینه وجود دارد، راهنمایی بفرمایید.
    با درود و دعا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بیشتر کسانی که ما با آنها مراوده می کنیم از کشورهایی هستند که زبان انگلیسی زبان مادری آنها نیست مثل چین، روسیه و عربها و غیره که لهجه اهمیت چندانی ندارد. به نظرم تسلط بر زبان اهمیت دارد تا لهجه.

  43. ریحانه
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    من دانشجوی دکتری مدیریت بازرکانی،دانشگاه ازاد هستم،تازه آزمون جامع دادم،ولی نمیدونم الان باید چه کنم،باید برای ترمهای اینده چه کتم؟اصلاً اطلاعی ندارم
    نمیدونم باید با استادی برای راهنمایی صحبت کنم،نمیدونم باید دنبال موضپع پایان نامه باشم،هیچ اطلاعی ندارم،ممکته راهنمایی بفرمایید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید یک استاد را برای راهنمایی رساله خودتان انتخاب کنید و سعی کنید با گفتگو با ایشان، یک موضوع مناسبی را جهت رساله خودتان انتخاب کنید و بعد پروپوزال تهیه کنید و بعد دفاغ پروپوزال و ادامه کار تا دفاع انشاالله انجام شود.

  44. اکبر
    پاسخ

    سلام. من ارشد جزا و جرم شناسی شرکت کردم.سوالم اینکه به نظر شما صرفا از نظر علمی و فرصت هرچه بهتر برای جذب هیات علمی دانشگاه‌های دولتی از جمله فردوسی مشهد چون مشهدی و ساکن مشهد هستم، آیا بهتره نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی شهرهای بزرگ از جمله اصفهان، تبریز، و در مرحله بعد همدان، کاشان و رشت را برای خواندن ارشد انتخاب کنم یا پردیس خودگردان شهید بهشتی تهران را انتخاب کنم؟ فارغ از موضوعات مالی و مسافت و شهر مقصد، لطفا از نظر علمی و تامین بستری مناسب تر برای هیات علمی دانشگاه دولتی شدن اعلام نظر کنید. سوال دوم: رتبه من ۲۳۴ شده است. ایا شانس قبولی در دانشگاهی در تهران اعم از روزانه یا شبانه به نظر جنابعالی دارم ؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم همان فردوسی را بخوانید. ۲- بعید است.

  45. Fateme
    پاسخ

    سلام و حسته نباشید خدمت شما
    من رتبه ۴ ارشد علوم تربیتی هستم .میخواستم بدونم برای گرایش مدیریت آموزشی دانشگاه تهران بهتر است یا شهیدبهشتی ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشگاه تهران

  46. فاطمه
    پاسخ

    با سلام و احترام.
    اگر گرایش کارشناسی ادبیات انگلیسی باشد، ارشد آموزش انگلیسی و دکترا ادبیات انگلیسی امکان پذیرش هییت علمی هست؟
    هر سه مقطع هم در دانشگاه دولتی خوانده شده.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکانش هست.

  47. مهدی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    دانشجوی دکتری دولتی اگر در همان دانشگاه(با در خواست آن دانشگاه) به عنوان مدرس مقاطع پائین تر مثل ارشد و کارشناسی کار کند مشمول چه مزایائی است. منظورم اینه که حق التدریسی محسوب میشه یا مربی و ..
    ممنون از توجه و پاسخگویی شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برای حق التدریس باید درس به نام شما ثبت شود. مربی مستلزم حق کارگزینی است.

  48. خانم احمدی
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
    بنده دانشجوی ترم اخر رشته حقوق روزانه از دانشگاه مازندران با معدل ۱۸/۵ هستم،به دلیل ضعف زبان انگلیسی تو کنکور ارشد شرکت نکردم و به همین دلیل ضعف زبان، از ابتدا هدفم رو گذاشتم ک از طریق استعداد درخشان تو همین دانشگاه بمونم ،با این شرایط دو تا تردید پیش روم هست ممنون میشم راهنماییم کنید،اول اینکه چه گرایشی رو از بین گرایش های موجود انتخاب کنم بهتر است از نظر آینده شغلی و هیات علمی شدن ؟دوم اینکه آیا صلاح هست ک من استعداد درخشان رو شرکت نکنم و از الان شروع کنم برای کنکور ارشد سال بعد با هدف دانشگاه های روزانه تهران؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است که جای دیگری و دانشگاه قوی تری ادامه تحصیل بدهید ولی چون قبول شدن در آنجا سخت است، من توصیه نمی کنم که جذب از طریق استعداد درخشان در دانشگاه خودتان را کنار بگذارید. بلاخره باید ضعف زبان خودت را جبران کنید. حقوق خصوصی بخوانید.

  49. javad
    پاسخ

    سلام دکتر شیروی
    ایا با رتبه ۱۱ در سهمیه حقوق تجارت بین الملل که رتیه بدون سهمیه ۱۰۸ هست میتوان در روزانه بهشتی یا علامه یا تهران پردیس قم قبول شد؟ خواهشمندم جواب دهید بسیار برایم حیاتی هست.
    با تشکر از توجه و وقتی که برای ما میگذارید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم.

  50. مصطفی
    پاسخ

    استاد محترم باسلام .من رتبه ۱۸ کشوری حقوق بین الملل کسب کردم و در سهمیه ایثارگری رتبه اول کسب کردم .و سهمیه نفر اولی استعداد درخشان هم دارم.میخواستم بدونم ۱-اول تهران رو بزنم یا بهشتی ؟؟ کدام در حقوق بین الملل اول هستند؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تهران را بزنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *