پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. پوریا
    پاسخ

    با سلام.
    امیدوارم حالتون خوب باشه . اول از همه میخواستم ازتون تشکر کنم بابت سایت خیلی خوبتون چون به شخصه خیلی مراجعه میکنم به سایتتون و جواب خیلی از سوال هامو میبینم.
    استاد چند تا سوال داشتم.
    ۱ من ارشد زبان انگلیسی دارم و میخوام برای حقوق بخونم . زبان انگلیسیم در سطح بالایی هست. بین دو رشته حقوق خصوصی و تجارت بین الملل برای ارشد شما کدوم‌رو توصیه میکنید که بازار کار و درآمد بهتری داشته باشه؟
    ۲ کسی که وکیل میشه با لیسانس میتونه هم دعاوی خصوصی بگیره و هم دعاوی مربوط به تجارت بین الملل؟یا خیر
    ۳فرق وکیلی که ارشد داره با وکیلی که لیسانس داره به جز اون دانشی که داره چیه؟ ایا اختیارات و زمینه کاریشون هم فرق میکنه؟
    خیلی خیلی ممنون بابت پاسخگویی.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- شما اگر لیسانس ندارید اول بروید لیسانس بگیرید چون لیسانس ضروری ولی ارشد جنبه تکمیلی دارد. ۲- بله اگر بلد باشد که کارهاش را انجام بدهد. ۳- تقریبا فرقی ندارد. البته چون فرد ارشد دارد خب بیشتر مطالعه کرده و یک رده بالاتر است از جهت اظهار نظر و مطالعه و درس. اما از جهت شرایط کاری، لیسانس فقط مطرح است

  2. الهام
    پاسخ

    ممنون از پاسختون کارشناسی من ربطی به روانشناسی نداره و ارشد آزاد تهران قبول میشم حالا اینکه ارزش رفتن داره دانشگاه آزاد چه ادامه تحصیل چه کاری؟و دانشگاه آزاد علوم پزشکی فرقی با سایر دانشگاههای آزاد داره یا همه در یک سطح هستند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ارشدی که مرتبط با کارشناسی شما باشد را توصیه نمی کنم.

  3. راد
    پاسخ

    با سلام
    جناب دکتر من کارشناسی ام رو در رشته مهندسی پلیمر خوندم و ارشدم رو میخوام تو رشته مهندسی بافت ادامه بدم
    بنظرتون امکانش هست؟ یا چطورمیتونم متوجه بشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکان دارد.

  4. سعیده
    پاسخ

    استاد محترم باسلام،دکتری پژوهشی بهتر است یا آموزشی؟؟
    برای دکتری مهندسی شیمی بنطرتون کدامیک الویت دارد، دکتری پژوهشی پژوهشگاه شیمی، دکتری آموزشی شبانه علم و صنعت و روزانه سمنان
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در ایران دکتری اموزشی یعنی ترکیبی از کلاس و پایان نامه متعارف است ولی پژوهشی صرف که بدون کلاس هست خیلی شناخته شده نیست به اضافه اینکه شما باید یک حامی داشته باشید از صنعت که هزینه های تحصیل شما را پوشش دهد که در خیلی از دانشگاه ها تقلب می کنند و دانشجو خودش پرداخت می کند. به هر حال آموزشی مقدم است.

  5. مریم
    پاسخ

    با سلام و خدا قوت خدمت استاد گرامی دکتر شیرودی
    بنده متوآد دی ماه ۵۹ هستم و برای جذب هیات علمی تا ۴۰ سالگی زمان دارم.میخواستم لطف بفرمایید بنده را راهنمایی کنید که تا دی ۹۹ این عدد برای استخدامی محاسبه میشود یا تا آذر ماه ۱۴۰۰ بنده زمآن دارم؟
    بنده شش سال سابقه حق التدریس در دانشگاه پیام نور و آزاد دارم آیا جز سابقه حساب میشود که به شرط سنی بنده اضاله شود.
    از راهنمایی شما بزرگوار سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دی ماه ۱۳۹۹ شما چهل ساله می شوید و از آن به بعد بیش از چهل سال خواهید داشت. در صورتی که در فراخوان حداکثر سن چهل سال است.

  6. سهند
    پاسخ

    سلام. آقای دکتر من یک پرونده دانشگاهی در دیوان عدالت اداری دارم که رای بدوی به نفع من بوده ولی دانشگاه لایحه تجدیدنظر به دیوان فرستاده بود و من سی روز مهلت داشتم که جواب بدم ولی متاسفانه من سی روز رو رد کردم و هنوز جوابیه ام رو به لایحه تجدیدنظر دانشگاه به دیوان نفرستادم‌. وقت نظارت پرونده تجدیدنظر اینجانب هم آخر شهریور است. آیا میتونم تا اون موقع حضوری دیوان برم و جوابیه ام رو به لایحه تجدیدنظر دانشگاه تحویل دیوان بدم یا اینکه چون باید در بازه زمانی سی روزه جوابم رو می دادم دیگه نمیتونم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، رسیدگی در دیوان عدالت با حضور اصحاب دعوی نیست که شما را دعوت کنند. حالا شما حضوری بروید خدمت قاضی مربوط و عذر خود در تأخیر را بیان کنید. انشا الله مشکلی ایجاد نمی شود.

  7. مهتاب
    پاسخ

    عرض سلام دارم خدمت استاد گرامی و عزیز
    استاد بنده در یک دو راهی بزرگ در زندگی قرار گرفتم که شرایط برایم بسیار سخت است و روز و شب برایم نمانده
    بنده از اواسط دوره ی دانشجویی در حال بررسی و تحقیق در مورد گرایش تجارت بین الملل بودم ، به قدری عاشق این رشته هستم که نهایت آرزویم ادامه ی تحصیل عالیه در این رشته است .
    اما الان در شرایطی هستم که خانواده اصرار دارند که من در آزمون جذب نیروی آموزش پرورش شرکت کنم . نه اینکه به شغل شریف معلمی علاقه نداشته باشم . خیر علاقه دارم اما نه به اندازه ی گرایش تجارت بین الملل و کارهای مرتبط با آن . بوسیدن آرزو هایم و ترک کردنشان برایم سخت است . اینقدر سردرگم و کلافه ام که اشک هایم مجال برای ادامه صحبت هایم نمیدهند . از هر کسی میپرسم میگوید مگر دیوانه ای معلمی را رها کرده به فکر آرزویی پوچ باشی . من قبلا چند بار از این طریق سوال های خودم را از حضرت عالی من باب گرایش حقوق تجارت بین الملل و غیره پرسیده بودم و این بار هم جهت مشورت با شما عزیز بزرگوار این پیام را ارسال میکنم .‌استاد چه کنم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر لیسانس شما حقوق است و فردی فعال و با تلاش هستید خب تجارت بین الملل را دنبال کنید.

  8. مسلم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر با عرض خسته نباشید خواستم بدور از هرگونه انگیزه دهی یا انشاالله و… به بنده پاسخ بدهید. بنده لیسانس حقوق با معدل الف ، آیلتس نمره بالا، فعال اجتماعی و بسیار علاقه مند به تجارت بین الملل میباشم اما همگان میگویند از همین حالا به فکر یک کار بخور و نمیر باشی بهتر است از اینکه عمر خود را صرف آخر ارشد و آزمون وکالت کنی چونکه در آخر بازهم باید به کار های بی ربط و بی نیاز به تحصیلات بپردازی. با توجه به اینکه بنده شهرستانی هستم و شناختی از بازار کار این رشته و حرفه وکالت در مرکز اصلی تجارت یعنی تهران ندارم خواستم ببینم آیا در تهران هم تحصیل در این رشته صرفا جنبه علاقه مندی دارد یا متخصص های آن وارد بازار کار تخصصی خود میشوند؟ یا اصلا به جوانان این عرصه اعتماد میکنند شرکت های تجاری یا خیر؟ مکررا خواهشمندم بدون انگیزه دهی و با توجه به واقعیت های موجود پاسخ را مبذول بفرمایید. با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هر کس حقوق می خواند باید تلاش کند که کار برای خودش دست و پا کند و اگر لازم است در آزمونهای وکالت و قضاوت و غیره شرکت کند و همچنین ادامه تحصیل بدهد. من نمی دانم منظورتان از شغل بخور و نمیر، چه شغلی است. راه درست را بروید چکار دارید که افراد بی اطلاع شما را از مسیر درست منحرف کنند. شغل شما در حرفه های حقوقی است. از اول خودتان خودتان را دارید محروم می کنید.

  9. الهام
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر.ارشد روانشناسی بالینی عمومی تربیتی دانشگاههای آزاد تهران قبول میشم بنظر شما رفتن به دانشگاه آزاد ارزش داره یا مدرک قابل قبولی نیست برای پیدا کردن کار یا ادامه تحصیل؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب این بستگی به این دارد که لیسانس کجا درس خوانده اید و چه رشته و گرایشی بوده اید.

  10. SHAHLA
    پاسخ

    سلام جناب دکتر .من دانشجوی ارشد حقوق خصوصی هستم .لیسانسم رو از دانشگاه پیام نور گرفتم .میخواستم بدونم بعد از مقطع دکتری در دانشگاه ازاد .ایا برای استاد دانشگاه شدن به مشکل میخورم یا نه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمالا.

  11. امیر
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید،
    بنده دوره لیسانس عمران خود را در دانشگاه دولتی با معدل ۱۵ گذراندم ولی دوره ارشد عمران خود را در یکی از دانشگاه های برتر تهران با معدل ۱۴.۱۲ البته بدون احتساب پایان نامه و ۱۵ با احتساب پایان نامه گذراندم. تا الان یک مقاله isi و دو کنفرانسی دارم. برای دوره دکترا هم رتبه ی تک رقمی اخذ کردم. به نظر شما با توجه به اینکه معدل ارشدم پایین ۱۶ هست( ضمن اینکه در دانشگاهی درس خواندم که معدل ها معمولاا پایین هستند)، حتی اگر تعداد مقالات isi خود را بالا ببرم امکان هیئت علمی شدنم وجود ندارد؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برای هیات علمی شانس زیادی ندارید. بهتر است وارد بازار کار مهندسی شوید. تازه مگر چند درصد فارغ التحصیلان شانس هیات علمی دارند.

  12. مربم
    پاسخ

    با سلام
    آقای دکتر من خانمی ۳۵ ساله ام و مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی در دوره روزانه و ارشد غیر انتفاعی مدیریت صنعتی گرایش تولید رو گرفتم الان تصمیم گرفتم که برا دکترا بخونم ولی موندم کدام گرایش مدیریت رو بخونم که بعدا مشکلی برا جذب هیات علمی نداشته باشم ، الانم هم شاغل در دادگستری هستم و هم بصورت حق التدریس در دانشگاه آزاد همکاری میکنم .اینکه میگویند برای جذب هیات علمی باید مقطع کارشناسی و ارشد مث هم باشه آیا درست است یا خیر ؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم اگر یکی از گرایش های بازرگانی یا صنعتی را بخوانید مشکلی بوجود نمی آید.

  13. S
    پاسخ

    با سلام، رشته حقوق خصوصی بهتر است یا تجارت بین الملل؟
    بینی و بین الله بفرمایید، به نفع تجارت بین الملل نظر ندهید، واقعا هر کدام بهتر است بگویید.
    بنده در نظرم‌می آید، حقوق خصوصی عام تر است. شامل تجارت بین الملل و مالکیت و … میشود.
    فرض کنید دانشجوی خصوصی موضوع تجارت بین الملل بر می دارد. ولی برعکس شدنی نیست.
    اصلا اگر قرار به تخصصی شدن است، پس چرا رشته مادر (خصوصی) هنوز هست؟ یا تکه تکه اش کنند! یا بقیه رشته ها را جمع کنند!
    استاد برای هر دو گرایش از رشته خصوصی می آورند! پس در تجارت بین الملل ، استاد خود رشته هم نمی شوی! نفت و گاز که ازآن بدتر!!!
    من به حرف شما گوش کردم رفتم نفت و گاز! هیچ کجا نمیخواهند! همش خصوصی می خواهند!! برای بازار گرمی رشته خودتان چرا الکی مشاوره دادید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خوشحالم که همه فارغ التحصیلان حقوق خصوصی را حلوا حلوا می کنند و تو سر فارغ التحصیلان نفت و گاز می زنند. ولی متوجه نشدم چی شد این وسط حقوق تجارت بین الملل را به ناسزا گرفتید. در ضمن چند جا که دنبال حقوق خصوصی بودند و شما را به دلیل نفت و گاز رد کردند بفرمایید که فارغ التحصیلان عزیزتر از جان حقوق خصوصی تقاضا دهند.

  14. علی
    پاسخ

    سلام خدمت دکتر. من لیسانس علوم سیاسی دارم میخواستم در ارشد حقوق عمومی دانشگاه تهران یا شیراز بخونم آیا مشکلی ن آره موفق میشم بازار کارش چطوره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بازار کار که ندارد ولی توصیه می کنم اگر به حقوق علاقه مند هستید به جای ارشد بی فایده حداقل لیسانس حقوق بگیرید که بتوانید بعدا از آن مدرک استفاده کنید.

  15. اریا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر برای ارشد حسابداری پردیس فارابی روزانه بهتره یا پردیس علامه یا پردیس تربیت معلم و خوارزمی روزانه؟فارابی اول انتخاب کنم یا روزانه خوارزمی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فارابی از پردیس های خودگران بهتر است.

  16. فاطمه
    پاسخ

    سلام وقت بخیر ایا از حدود رتبه قبولی در دانشگاه پردیس فارابی در گرایش حقوق خصوصس روزانه اطلاعی دارید من با رتبه ۱۴۰زیر گروه یک برای کدام دانشگاه ها روزانه / شبانه شانس قبولی دارم
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر اطلاعی ندارم.

  17. سعید
    پاسخ

    سلام اقای دکتر . ببخشید ، بین رشته های مدیریت دانشگاه های خوب و تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان کدوم رو انتخاب کنم . خودم علاقمند به رشته ی مدیریت بازرگانی ام اما خانواده ام مخالف این تصمیم من هستند .به نظرتون چه کار کنم ؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر دانشگاه فرهنگیان شما را بعدا استخدام می کنند خب بروید آنجا والا دانشگاه های دیگر بهتر است.

  18. امیرحسین
    پاسخ

    سلام استاد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق، دانشگاه علامه بهتر است یا پردیس فارابی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کجا ساکن هستید؟ به نظرم فارابی قم محل تحصیل خوبی است و فارغ التحصلان خیلی خوبی داشته است.

  19. هنگامه ندافیان
    پاسخ

    سلام استاد وقتتون بخیر…بین همدان شبانه و پردیس خودگردان بهشتی گرایش جزا مقطع ارشد به نظرتان کدام را انتخاب کنم؟ ساکن مشهد هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم هیچکدام را.

  20. محمد
    پاسخ

    با سلام جناب دکتر
    رتبه ۴۸ حقوق عمومی شدم.
    قم ساکن هستم.
    ۱.خواستم بدونم ارشد پردیس فارابی رو مقدم کنم یا پردیس مرکزی رو .
    ۲.ارشد حقوق عمومی چند روز وقت میگیره.پیشنیاز هم دارم.
    ۳. و اینکه نوبت دوم تهران(مرکزی و فارابی ) رو مقدم کنم یا روزانه علامه رو؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- پردیس فارابی ۲- اگر از رشته دیگری باشد خب پیشنیاز است و روزهای تدریس بستگی به دانشگاه و گروه مربوط دارد. ۳- فارابی

  21. علی محمدی
    پاسخ

    باعرض سلام مجدد از پاسختون ممنونم استاد…استاد در رابطه با اعتبار مدرک پردیس کیش دانشگاه تهران پاسخی ندادین و اینکه ایا برای دانشگاه های خارج از کشور مدرک پردیس قابل قبول است یا خیر؟ و بنده در کنکور ارشد گرایش جزا شرکت کردم و در دانشگاه های دولتی شهرستان قبولم ولی چون به گرایش نفت و گاز علاقه دارم میخواستم در پردیس کیش دانشگاه تهران ادامه تحصیل بدم، میخواستم نظر شما را بدانم..متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بیشتر دانشگاه های معتبر شما را مستقیم در مقطع دکتری نمی پذیرند و بنابراین باید ارشد دیگری انجا در خارج اخذ کنید. بلاخره همه این مدارک مربوط به دانشگاه تهران است و آنها کمتر تفاوتهایی که در ایران نسبت به پردیس های خودگردان و غیره می دهند، را اهمیت می دهند.

  22. سیما
    پاسخ

    سلام اقای دکتر خسته نباشید.من امسال کنکور ارشد علوم اقتصادی دادم و بین ارشد روزانه اقتصاد الزهرای تهران وارشد روزانه اقتصاد دانشگاه تبریز نمیدونم کدومش رو در اولویت بزارم.بعضی از اساتیدم دانشگاه تبریز رو توصیه کردن و تعدادی هم الزهرا و من واقعا نمیدونم کدومش در اولویت باشه برام.خودم ساکن شهر ارومیه هستم.و رتبه ام به دانشگاه تبریز و الزهرای تهران میرسه.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بروید الزهرا که کمی هم با فضای تهران آشنا شوید.

  23. سمیه
    پاسخ

    با سلام واحترام خدمت شما استاد بزرگوار. با توجه به این فرصت محدود ممنون میشم لطفا بفرمائید برای این دانشگاهها در ارشد حقوق جزا چه ترتیبی را پیشنهاد میکنید: روزانه کاشان، بوعلی،قزوین،شهرکرد،میبد/ شبانه مشهد،کاشان،گیلان،مازندران،همدان،قزوین،تبزیز/غیرانتفاعی مفیدقم.
    محل سکونت من اصفهان هست. وانتخاب دانشگاه ارشدم ازنظر سطح علمی و امکان ادامه تحصیل دکتری برایم مهم هست.
    در مشورت بابرخی افراد، مفیدقم را به بعضی از شبانه های دولتی ترجیح میدادند.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اینها کم و بیش در یک ردیف هستند. روزانه کاشان یا مفید قم به نظرم خوب است.

  24. علی محمدی
    پاسخ

    باعرض سلام و احترام استاد امکانش هست نظرتان را در رابطه با پردیس کیش و ارس دانشگاه تهران رشته ی نفت و گاز بفرمایید؟ ایا مدرکشان معتبر است؟ پردیس کیش دانشگاه تهران معتبرتر است یا دانشگاه علوم و تحقیقات؟ برای استخدام در ادارات دولتی چطور؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی روی استخدام دولتی حساب نکنید چون بعید است که خیلی از این جهت فرصت های شغلی وجود داشته باشد که به فراخوان منجر شود. به دلیل منع استخدام و کاهش نیروهای شاغل در بخش دولتی، آگهی استخدام کارمند دولتی به ندرت منتشر می شود که نیاز به رشته نفت و گاز داشته باشد.

  25. مونا
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب دکتر شیروی عزیز.
    بنده کارشناس مهندسی صنایع از دانشگاه دولتی دارم. قصد دارم برای شرکت در کارشناسی ارشد تغییر رشته داده و البته با چند سال وقفه در مدیریت مالی ادامه تحصیل دهم. میخواستم بدانم ایا این تغییر رشته و فاصله موانعی برای هیئت علمی شدن در اینده میتوانند باشند.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، روی هیات علمی حساب نکنید ولی مدیریت مالی را اگر دوست دارید ادامه دهید. یا اصلا دنبال مدرک نباشید و با مطالعه موضوعاتی را که دوست دارید از جمله رمان و ادبیات و شعر و فلسفه و حقوق، از زندگی لذت ببرید که تغییر رشته نه هیات علمی برای شما می شود نه شغلی که به اتکای آن مدرک بخواهید بدستش آورید.

  26. مهدی فراهانی
    پاسخ

    سلام استاد ممنون از جواب تون.به عنوان سوال اخر بین دانشگاه مفید قم و پردیس فارابی دانشگاه تهران برای ارشد حقوق خصوصی کدوم بهتره؟؟؟وبین دانشگاه دولتی قم وپردیس فارابی کدوم بهتره؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به ترتیب فارابی، دانشگاه قم و دانشگاه مفید.

  27. ایمان
    پاسخ

    سلام استاد
    من رتبه ۵۲۴ خصوصی شدم
    و دوتا بورسیه میتونم بزنم
    بنظر شما شانس قبولیم توی کدوم یکی از سه گرایش حمل ونقل ، اسناد تجاری ، ثبت واسناد کمتره که اونو نزنم جزو اولویتام

    و اینکه استاد خواستم بپرسم اولویت بهتر بودن این سه گرایش رو چطور ارزیابی میکنید

    ممنون از لطفتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی رتبه مناسبی ندارید و احتمال قبولی شما در دولتی بعید است. شاید غیر انتفاعی، یا پیام نور یا آزاد.

  28. Mina
    پاسخ

    سلام استاد ارجمند

    واقعا سخته که در این شرایط بیکاری برای آینده تصمیم گرفت.چند فکر مثل خوره ب جانم افتاده.
    می خواستم ارشد و دکتری بخوانم و نهایتا جذب هیات علمی بشوم ولی همه می گویند اینکار عملا امکان ندارد چون گروه زیادی از فارغ التحصیلان دکتری وجود دارند .وامروزه می توان گفت دیگر هیات علمی نمی گیرند مگر حق التدریس آن هم با حقوق بخور و نمیر.برای کسی ک ۳۰ سال حداقل از عمرش را برای درس گذاشته است.

    خواستم ازمون وکالت شرکت کنم .همه (حتی وکلا) میگویند فکر خوبی نیست.این همه دانشجو با زحمت فراوان بعداز سال ها تلاش در ازمون قبول می شوند و حالا باید دنبال پیدا کردن پرونده بروند.بازار کساد است.

    خواستم آزمون قضاوت ک هفت خوان رستم است بدهم.دوستان عزیز با تجربه می گویند زد و بندهای دستگاه قضایی هرکسی را راه نمی دهندمخصوصا برای من ک دخترم.

    استاد پس واقعا کار درست چیست.من خواستم قبل از هر تصمیمی برای آینده اول خوب تحقیق کنم و بدون آگاهی وارد هیچ یک از راه هایی ک در بالا ذکر کردم نشوم.ولی الان بعداز پرس و جو و جواب شنیدن ها واقعا کار درست چیست.شما آدم دلسوزی هستید اگر راهنمایی کنید منو خیلی ممنون میشم.چون شب خواب ندارم حتی یک ساعت.واقعا راه درست چیست.واقعا چگونه باید از این راه ها یکی را انتخاب کنم وقتی شرایط انقدر نا ب سامان است.اصلا آیا با این شرایط سیل دکتری در کشور ، خواندن تحصیلات تکمیلی درست است؟ ب هر حال همه ب تحصیلات تکمیلی می روند تا وارد هیات علمی بشوند(وگرنه با لیسانس هم می توان کاری ب جز هیات علمی پیدا کرد) واقعا ممنون میشم اگ جوابمو بدید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اولا برای وکالت بخوانید و پروانه بگیرید ولو اینکه همه وکلا بیکار باشند. ثانیا برای خواندن ارشد و دکتری در بهترین دانشگاه ها اقدام کنید و امید داشته باشید که انشاالله برای هیات علمی هم موفق شوید. ثانیا اگر علاقه مند هستید برای قضاوت نیز اقدام کنید. راه ها بسته نیست ولی رقابت هست و افراد ساعی تر موفق تر خواهند شد.

  29. Maryam
    پاسخ

    سلام استاد ممنون ک جواب دارین.
    گفته بودید ک بستگی ب رشته دارد.مثلا رشته حقوق بین الملل در مقطع دکتری .
    آیا دانشگاه شیراز در مقطع دکتری در این رشته معتبر محسوب می شود ؟ مخصوصا برای هیات عملی شدن

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم اولویت را به دانشگاه های تهران بدهید اگر قبول نشدید شهرستان دکتری بروید.

  30. محمد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر من کاردانی نقشه برداری خوندم و کارشناسی عمران اجرایی دارم والان دارم ارشد سازه دانشگاه دولتی می گیرم میخاستم بدونم میتونم با وضعیتی که دارم عضو هیئت علمی دانشگاه بشم .ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش خیلی کم است بهتره وارد بازار کار شوید و خودتان را معطل هیات علمی نکنید

  31. مسعود
    پاسخ

    درود استاد گرامی
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید بین روزانه دانشگاه فارابی قم در رشته های نفت و گاز و تجارت بین الملل و دانشگاه صنعت نفت آبادان با توجه به اینکه ساکن شیراز هستم و اینجا مشغول به کار هستم کدام رو اولویت انتخابم قرار بدم
    البته اعتبار علمی دانشگاه جهت ادامه تحصیل بیشتر برام اهمیت داره
    ممنون از وقتی که جهت پاسخ به دغدغه های ما گذاشتید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فارابی

  32. فرشید
    پاسخ

    سلام
    متاسفانه رتبه ی لازم برای برای ارشد تجارت بین الملل رو ندارم اما روزانه حقوق خصوصی قبول میشم.
    استاد،من دوست دارم در زمینه ی تجارت بین الملل کار کنم.
    به خاطر سربازی نمی تونم برای سال دیگه بخونم.باید همین ارشد حقوق خصوصی رو برم.
    استا،آیا شما این کار رو درست میدونین که من بیام تمام کتاب هایی که دانشجویان ارشد حقوق تجارت بین الملل می خونن رو بخرم و بخونم؟
    من زبان بسیار خوبی دارم و فقط دوست دارم در زمینه ی تجارت بین الملل کار کنم.
    پیشنهاد شما چیست که من دقیقا سواد یک فارغ التحصیل ارشد حقوق تجارت بین الملل رو پیدا کنم؟
    از توجه شما بی نهایت ممنونم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر خوبی است

  33. Maryam
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    آیا در مقطع دکتری دانشگاه شیراز از دانشگاه های معتبر ب حساب می آید؟ یا دانشگاهی با سطح متوسط است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی به رشته دارد

  34. مهدی فراهانی
    پاسخ

    سلام استاد روزتون بیخر.من لیسانس فقه وحقوق دارم وبرای انتخاب رشته ارشد حقوق بین خصوصی و عمومی وبین الملل مردد هستم.وبیشتر دنبال رشته ای هستم که کاربرد بیشتری داشته باشه و به زبان خارجی(اگلیسی فرانسه)احتیاج زیاد نداشته باشه. البته دروس خصوی رو مطالعه کردم وبنظر برام از بقیه راحت تر هست ولی بیشتر دنبال کار ایی هستم.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق خصوصی

  35. پاکدل
    پاسخ

    سلام خسته نباشبد. میخواستم بپرسم در رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه بهتره یا دانشگاه شیراز?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر شهری که ساکن هستی. در صورت یکسان بودن شرایط علامه خب بهتر است

  36. نرگس توسلی
    پاسخ

    سلام استاد ، من ارشد رشته علوم تربیتی شرکت کردم امکان قبولی آزاد و مجازی دانشگاه تهران رادارم به نظر شما کدام مدرکش بهتره ؟
    واینکه برای استخدام آموزش و پروش کدام معتبرتره ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تا برای چه هدفی باشد. مجازی برای کارمندان دولت خوبه که ارتقا حقوق پیدا کنند

  37. حاتم زندی
    پاسخ

    باسلام واحترام
    آقای دکتر
    استادیار بازنشسته دانشگاه فرهنگیان هستم. درسال ۹۸ با توجه به قانون منع به کار گیری بازنشستگان، به ما اعلام کرده اند که حتی یک ساعت هم نمی توانیم به صورت حق التدریس با دانشگاه همکاذری داشته باشیم. آیا این رفتار قانونی است؟ درحالی که در تبصره۲ همین قانون منع به کار گیری، استفاده از نیروهای کارشناسی به بالا به شکل ۱/۳وقت اداری وآموزشی بلامانع است. لطفا راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این غیر قانونی است و بکارگیری اعضای هیات علمی بازنشسته تابع ایین نامه دیگری است که بنظرم شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است

  38. مبینا
    پاسخ

    با عرض سلام و وقت به خیر خدمت استاد گرامی. استاد با توجه به این که امسال دانشگاه صنعت نفت واحد ابادان گرایش حقوق نفت وگاز دارد به نظر شما من این دانشگاه را جزء انتخاب هایم بعد از دانشگاه های تهران وفارابی تهران وعلامه قرار بدهم ؟ازنظر بعد مسافت مشکلی ندارم فقط مدرک معتبر وسطح علمی برایم مهم است. ممنون استاد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر بعد مسافت مشکل نباشد بعد از بقیه بزن

  39. آیدا
    پاسخ

    سلا آقای دکتر، وقت بخیر. بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه دولتی هستم. متاسفانه معدل خوبی ندارم اما پایان نامه خودمو با درجه عالی به اتمام رسوندم و دوتا مقاله کنفرانسی و علمی پزوهشی معتبر دارم. یه مقاله isi هم در دست داوران البته. سابقه حل تمرین و درس بجای استاد خودم رو هم داشتم. خواستم بپرسم من میتونم در یک دانشگاه غیر انتفاعی شهرستان حق التدریس بشم؟ سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مراجعه کنید اگر نیاز داشته باشند چند واحدی حق التدریس به شما بدهند. اینقدر حقوق ان کم است که شاید کریه رفت و امد تاکسی شما را نپوشاند چه رسد به هزینه رفت و آمد شهری.

  40. حامد
    پاسخ

    سلام خسته نباشید آقای خواستم ببینم بنده ارشد ادبیات فارسی دارم میتونم دکتری رو کتابداری بخونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دفترچه ازمون دکتری مراجعه کنید

  41. محمد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر ، ببخشید بین مدیریت بازرگانی دانشگاه فردوسی و پردیس فارابی و دانشگاه شیراز کدومش بهتره ؟؟
    ساکن استان فارس هستم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه شیراز

  42. دنیا
    پاسخ

    سلام دکتر به نظر شما حقوق بین الملل شیراز روزانه بهتره یا حقوق بشر تهران شبانه؟محل سکونتم شیرازه اما دانشگاه برام خیلی مهمه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شیراز

  43. مهراب
    پاسخ

    سلام استاد وقتتون بخیر
    استاد بنظرتون حقوق نفت و گاز دانشگاه نفت رو بزنیم یا دانشگاه علامه رو؟ امسال گویا دانشگاه نفت تهران ۱۰ نفر پذیرش دارد
    ممنون استاد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با توجه به اینکه ظاهرا محل تحصیل آبادان است، بستگی به محل سکونت و مسیر دارد. اگر اهل استانهای جنوبی هستید، خب آبادان والا علامه. البته استادان باید پروازی باشند چون ابادان که استاد حقوق نفت و گاز ندارد.

  44. زینب
    پاسخ

    سلام و وقت بخیر استاد محترم .
    بنده در حال انتخاب رشته هستم و ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    امکان قبولی در پردیس البرز دانشگاه تهران دارم ولی بین دو رشته حقوق خصوصی و حقوق مالکیت معنوی مردد هستم . بنظر شما با توجه به هزینه ای که میشود تحصیل در کدام رشته دستاورد بیشتری برای فعالیت حقوقی دارد ؟ لازم ب ذکر است بنده به حوزه مالکیت معنوی بسیار علاقه مند هستم آیا این رشته خوب و ارزشمند است ؟ و اگر خصوصی بنظر شما الویت دارد اایا امکان انجام پایان نامه و فعالیت علمی جدی در زمینه مالکیت معنوی با تحصیل در خصوصی وجود خواهد داشت
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق خصوصی بروید.

  45. عاشق مادر دلسوزمم
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    واقعا از این همه حوصله و صبر و دلسوزی ازتون ممنون و بسیار خوش حالم از داشتن افرادی مثل شما
    واقعیتش من امسال رتبه۱۸۰ حقوق بی الملل شدم و در تجارت بین الملل هم مجاز شدم رتبه ام تا حد زیادی قابل قبول است ولی رتبه ام طوری است که فک نکنم بتونم در دانشگاه ها قبول بشوم
    ب نظرتان
    ۱) یک سال دیگ بخونم تا تجارت بین الملل قبول بشوم یا امسال همین حقوق بین الملل را در دانشگاهی معتبر بروم؟
    ۲( اگر امسال بخواهم حقوق بین الملل بروم، دانشگاه فارابی بهتر است یا دانشگاه شیراز.با توجه ب اینکه محل سکونتمم شیراز است

    تشکر بسیار زیاد بنده رو قبول بفرمایید استاد گرانقدر.امیدوارم سلامت و سالم باشید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- همون بین الملل را برو ۲- شیراز

  46. مصطفی
    پاسخ

    استاد محترم باسلام لطفا ترتیب این دانشگاه ها را از نظر سطح علمی وجه بین المللی ؛وجه داخلی و نظر خودتان در رشته حقوق بین الملل بفرمایید . دانشگاه تهران؛ بهشتی، تربیت مدرس ،علامه، خوارزمی .ممنون از راهنماییتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همین ترتیب که گفته اید خوب است.

  47. بهار
    پاسخ

    سلام دکتر به نظر شما حقوق بشر دانشگاه علامه رو انتخاب کنم یا حقوق بشر دانشگاه تهران رو؟کدوم برای اپلای دکتری بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه تهران.

  48. لیلا حسینی
    پاسخ

    سلام استاد دکتر شیروی بزرگوار
    استاد بنظرتون حقوق اقتصادی گرایش خوبیه؟ و بنظر جنابعالی بین حقوق اقتصادی علامه و حقوق خصوصی دانشگاه فردوسی مشهد کدام در الویت هست؟ ممنون استاد از محبتتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تا کجا ساکن باشید که همانجا مقدم است. در هر حال اگر ساکن مشهد یا اطراف نیستید بروید علامه

  49. محمد
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد محترم دکتر شیروی
    استاد نظر شما در مورد گرایش حمل و نقل تجاری که زیر مجموعه گروه حقوق خصوصی است و امسال دانشگاه تهران هم دارای این رشته اس چگونه است؟ بنظرتون بازار کار این گرایش خصوصا چطوریه؟ ممنون استاد از لطفتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من کلا رشته های عام تر مثل حقوق خصوصی یا حقوق تجارت بین الملل را بیشتر ترجیج می دهم زیرا هم استاد در این رشته ها کم است و هم کار تخصصی ممکن است پیدا نشود و شما مجبور باشید به جای یادگرفتن کلی چیزهای مفید، هی مباحث مشابهی را بخوانید. یک درس در یک رشته خوب است ولی یه رشته برای یک درس خیر.

  50. حامد
    پاسخ

    سلام خدمت دکتر.برای جذب تو دستگا ه های عمومی یا هیات علمی شدن لیسانس حقوق پیام نور شانس بیشتری داره یا آزاد. متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام آزاد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *