پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. محبوبه
    پاسخ

    سلام اقای وکتر وقتتون بخیر.ببخشید سوالی از حضورتون داشتم و راهنمایی میخواستم اگر لطف بفرمایید. در رشته شیمی کاربردی در مقطع دکتری ممکنه نظرتون رو راجع به پردیس البرز دانشگاه تهران و اعتبار مدرک پردیس برای آینده شغلی بفرمایید؟آیا با توجه به قید نام پردیس در مدرک اعتبار لازم را دارد؟با توجه به اینکه بنده شانس قبولی در روزانه یا شبانه شهرستان هایی چون سمنان یا مالک اشتر اصفهان یا دانشگاه ازاد علوم و تحقیقات را دارم کدام دانشگاه را در اولویت قرار دهم؟پردیس البرز دانشگاه تهران را یا شبانه و روزانه شهرستان یا علوم و تحقیقات؟سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم پردیس البرز خوب است.

  2. زهره بیگدلی
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت استاد عزیزم؛
    سپاسگزام بابت صبر و تحملتون؛

    بنده، مدت طولانیه که به دنبال پی دی اف قابل کپی برداری کتاب ( کیس اند متریال د. جان اسلاو) هستم. چون زبانم ضعیفه، سخته برام که بخام از روی عکس اونم یه کتاب به این بزرگی ر مطالعه کنم. تاکنون هم نبود متنی از این کتاب که بتونم در مترجم کپیش کنم؛ از مطالعه ش منو منصرف کرده.
    از شما بزرگوار استدعا دارم ( گرچه که تقاضای زیادیه) در راه مطالعه این کتاب بهم کمک کنین.

    اجرتون با آقا امام زمان.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مشخصات کتاب ناقص است. موضوع کتاب روشن نیست چون کتابهای cases and materials در زمینه های گوناگون وجود دارد

  3. هادی
    پاسخ

    سلام وقت بخیر ببخشید میخواستم بپرسم اگه کسی کارشناسی یه رشته دیگه بخونه میتونه ارشدشو حقوق بگیره واینکه اگه بشه حقوق خوند میتونه با ارشد تو آزمون وکالت وقضاوت شرکت کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله می تواند در مقطع ارشد به حقوق تغییر رشته دهد ولی اشتغال به حرفه های حقوقی مثل وکالت و قضاوت مستلزم داشتن لیسانس حقوق است.

  4. مالک
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد شیروی
    آقای دکتر یه سوال خدمت تون داشتم
    من مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی رو از دانشگاه آیت ا… بروجردی( دانشگاه دولتی) با معدل الف اخذ کردم .حالا حسب علاقه ی وافری که به گرایش تجارت بین الملل دارم می خوام دکتری این رشته رو ادامه بدم ٬ به نظر حضرتعالی با توجه به اینکه گرایش ارشد بنده تجارت نبوده قبولی تو مصاحبه برا من محتمل هست یا خیر ؟
    (در ضمن فعلا رو مدرک تافل زبان متمرکز شدم که ان شا الله برا جلسه ی مصاحبه مدرک تافل هم همراهم باشه)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با توجه به محدود بودن پذیرش در این رشته، در شرایط موجود پذیرش شما را خیلی واقع بینانه ارزیابی نمی کنم.

  5. سعید
    پاسخ

    با سلام .بنده لیسانس زبان و کارشناس ارشد روانشناسی عمومی هستم . چندی پیش موسسه غیر دولتی ثبت کردم و مدیر عامل آن شدم . در دانشگاه شمس (غیر انتفاعی ) به جهت اخذ مدرک کارشناسی مرتبط در رشته روانشناسی ثبت نام کردم لیکن هنگام دریافت کارت امتحان ، با محرومیت تحصیل از حراست سازمان سنجش مواجه شدم . آیا مدیر عامل موسسه سلامت روان که با مدرک ارشد روانشناسی اخذ کردم ، موجب عدم تحصیل مجدد کارشناسی شده است ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اطلاع ندارم. بهتر است به سنجش مراجعه کنید که مشکل چی بوده است.

  6. tasnim
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    من فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد هستم . در یکی از دانشگاه های دولتی درس خوانده ام . میخواهم برای تصدی منصب قضا در رشته حقوق دانشگاه پیام نور دصرفا با سوابق تحصیلی درس بخوانم . و بعد در ازمون قضاوت شرکت کنم. نگرانی من این است که مدرک دانشگاه پیام نور برای پذیرفته شدگان منصب قضا نمره منفی محسوب شود و موجب رد در مرحله مصاحبه گردد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید می دانم که راه مناسبی باشد.

  7. نوید
    پاسخ

    سلام
    مقطع کارشناسی حقوق در پردیس فارابی از چه سالی راه اندازی شده است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، از سال ۱۳۴۹

  8. مهتاب
    پاسخ

    سلام .من مهندسی صنایع در ابتدا انتخاب کردم وبعد به مهندسی پزشکی تغییر رشته دادم الان۱۰۸واحدراپاس کردم ولی هیچ علاقه ای ندارم به نظرشماچیکار کنم کاردانی بگیرم یادومرتبه تغییر رشته بدم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اینقدر مردد و مذبذب نباشید و همین کارشناسی خودتان را تمام کنید.

  9. رضا
    پاسخ

    سلام
    ۱.میتونم بپرسم مقطع کارشناسی تون رو در پردیس مرکزی دانشگاه تهران تحصیل کردید یا پردیس فارابی؟
    ۲.شما تحصیلات حوزوی (هر چند غیر رسمی)دارید؟
    اگر پاسخ مثبته چقدر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- پردیس فارابی ۲- من تحصیلات حوزوی رسمی داشته ام و علاوه بر اتمام سطح حوزه (کفایتین)، چهار سال هم خارج فقه و اصول شرکت کرده ام.

  10. الیارمحمدی
    پاسخ

    سلام استاد شخص چه زمانی قانونا میتونه خودشو دکترا معرفی کنه؟ به محض شروع به تحصیل در مقطع دکترا؟ مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، زمانی که اخذ درجه دکتری می کند که دفاع از رساله دکتری خودش است. بقیه دیگر مبنایی ندارد و در واقع نوعی مجاز است که صفتی برای شخصی عنوان می شود به اعتبار اینکه در آینده بنا است که به آن برسد که اصطلاحا به آن «تسمیه الشی بما یوول الیه» اطلاق می شود. از جهت قوانین، این استعمال مجازی مجاز نیست.

  11. امیرحسین
    پاسخ

    عرض سلام و ادب
    جناب آقای دکتر شیروی علاقه اصلی و تمایل بنده برای کارشناسی ارشد رشته حقوق تجارن بین الملل می باشد ؛ اما به دلیل ظرفیت بسیار پایین و تشابه منابع و ضرایب آیا شما تحصیل در رشته حقوق نفت و گاز را توصیه می کنید یا خیر ؟؟؟
    آیا در این رشته هم منابع و فضای حقوق تجارت بین الملل حاکم یا خیر ؟؟؟
    لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید ؟؟؟
    با تشکر فراوان از جنابعالی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هر دو متعلق به یک زیرگروه و هر دو مناسب است.

  12. امیر محمد صادقی
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی
    با سلام
    احتراما اینجانب فارغ التحصیل مقطع کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران می باشم، می خواهم در تحصیلات تکمیلی رشته حقوق را ادامه بدم در فرض این که در آینده شرایط هیئت علمی فراهم شود برای گروه حقوق آیا بنده شانسی خواهم داشت یا می بایست لیسانس حقوق بگیرم؟ اگر پاسخ مثبت است چنانچه لیسانس حقوق را در شهر محل سکونت دانشگاه سراسری یزد بگیرم و تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه های تهران ادامه بدهم شانس بنده را چگونه ارزیابی می کنید.
    با تشکر از راهنمایی های شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمال دارد که شما برای دروس فقه و اصول جذب دانشگاه های حقوق شوید ولی تا حدی که می دانم خیلی از دانشکده ها و گروه ها سخت گیری می کنند و بیشتر شما شانس در فقه و مبانی دارید.

    • امیر محمد صادقی
      پاسخ

      با سلام مجدد
      اگر لیسانس حقوق از دانشگاه دولتی یزد بگیرم آیا در جذب بنده در گروه حقوق تاثیری دارد؟ چون لیسانس دوم هست کمی برایم دشوار است به تهران بیایم.
      شانس لیسانس حقوق دانشگاه یزد چطور است؟

      • دکتر شیروی
        پاسخ

        سلام متوسط است.

  13. احسان پورمحمد
    پاسخ

    سلام.خسته نباشید.درسته که دانشجوی روزانه بعد دو ترم مشروط شدن به دوره دوم یا شبانه منتقل میشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نه ولی باید شهریه بدهد.

  14. کوروش بزرگ
    پاسخ

    جناب دکتر سلام،من ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد کرمانشاه دارم و علاقه زیادی به دکترای حقوق تجارت بین الملل دارم،حالا با توجه با توجه به اشراف جناب عالی، در مصاحبه دکترای با مشکل مواجه نمیشوم وکلا شما برایم در این خصوص چه پیشنهادی دارید؟
    ممنون و سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با توجه به اینکه این رشته فعلا فقط در دو دانشگاه و با ظرفیت بسیار کم راه اندازی شده است، احتمال پذیرش شما در مقطع دکتری ضعیف است. ممکنه اگر در دانشگاه دولتی یک ارشد تجارت بگیرید، بتوانید به هدف اتان برسید.

  15. صابر
    پاسخ

    با سلام. نظد شما راجع به دانشکده های فنی پردیس تهران چیست.؟ارزش مدرکشان چطور است؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خوب است. قدری پولش زیاد است. البته در دانشگاه تهران دو دسته پردیس هست. پردیس که نشان دهنده تقسیم بندی است مثل پردیس فارابی یا پردیس کرچ یا پردیس فارابی و برخی پردیس ها خودگردان هستند مثل پردیس کیش یا پردیس البرز یا پردیس ارس.

  16. دانشجوی ارشد حقوق تجارت بین الملل
    پاسخ

    سلام وعرض ادب واحترام خدمت استادبزرگوار
    من دانشجوی ارشد تجارت بین الملل دانشگاه آزادهستم. برای پایان نامه موضوع«احراز هویت حقوقی دراسنادوقراردادهای الکترونیکی» راانتخاب کرده ام وبه دلیل علاقه ام به تجارت الکترونیک این موضوع راانتخاب کرده ام می خواستم نظرشما راهم درباره این موضوع بدانم چون قصد ادامه تحصیل درمقطع دکترا رادارم . سوال اصلی من درواقع این است که آیا موضوع مناسب است ومی ارزد که تحقیقات گسترده ای انجام شود یا خیر؟از صبر وشکیبایی شما نهایت تشکررادارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، عبارت «هویت حقوقی» برایم مشخص نیست که منظور هویت اشخاص حقوقی هست یا هویت افراد که واجد وصف حقوقی است. به هر حال اگر منظور هویت اشخاص باشد، موضوع روی هم رفته تکراری است.

  17. مجید
    پاسخ

    سلام خسته نباشید،من ورودی ۹۳دانشگاه ازاد رشته مهتدسی برق هستم،درابتدا برای انتخاب رسته بنده گرایش قدرت انتخاب کردم،ولی زمانی که مدرک گرفتیم به ما گفتند که وزارت علوم بخشنانه داده که دیگر درمقطع کارشناسی گرایش نداریم،میخواستم بدونم درسته؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اطلاع ندارم ولی اگر گرایش حذف شود بهتر است.

  18. amir
    پاسخ

    سلام و عرض ادب و احترام
    از جنابعالی در رابطه با هزینه های شبانه دانشگاه های شهید بهشتی و علامه طباطبایی در رشته حقوق تجارت بین الملل خواستم بپرسم ؛ که ببینم قادر به انتخاب آن در مقطع کارشناسی ارشد هستم یا خیر ؟؟؟
    تعهد به دادن خوابگاه برای شبانه ها چطور ؟؟؟
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هزینه ها را در دفترچه ببینید. بستگی به شهریه ثابت و شهریه دروس دارد که رشته به رشته فرق دارد و باید استخراج کنید.

  19. علی محمدپور
    پاسخ

    سلام .بین دانشگاه های صنعتی شریف یا امیرکبیر یا علم و صنعت و دانشکده فنی فومن کدام یک معقول تر است .با توجه ب اینکه دانشکده فنی فومن نزدیک ب من هست دوری خانواده هم از دید معنوی مشکل است ب نظر شما بهتر نی کامپیوتر فومن و با سخت کوشی کامل بخونم و ب اهدافم برسم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، صنعتی شریف، امیرکبیر و بعد فومن به ترتیب.

  20. نیما
    پاسخ

    سلام
    به فردی که ساکن هیچکدام از ۳شهر ذیل نیست و فاصله ی محل سکونتش با هر ۳شهر تقریبا یکسان است برای تحصیل در کارشناسی حقوق توصیه می کنید به چه ترتیبی این ۳دانشگاه را انتخاب کند؟
    بوعلی سینا همدان
    دانشگاه سراسری کاشان
    دانشگاه سراسری قم(با پردیس فارابی و مفید اشتباه نشود)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پردیس فارابی و به نظرم دانشگاه کاشان و بوعلی سینا در یک ردیف هستند.

  21. نسیم
    پاسخ

    باسلام و وقت بخیر آقای دکتر شیروی
    سوالی داشتم از خدمتتون اینکه من ۳۸ سالمه و مجرد با مدرک کارشناسی حسابداری ولی متاسفانه تا به امروز هیچ موفقیتی در این زمینه بدست نیاوردم و این خیلی منو ناراحت و افسرده کرده و خیلی چراها رو برام رقم زده همش ذهنم درگیر این موضوع شده ادامه تحصیل بدم یا نه اما بخاطر سنم دلسرد میشم و میگم دیگه دیر شده با این سن و سال دیگه فایده ای برام نداره واقعا نمیدونم چیکار کنم بنظرتون ادامه بدم بهتره یا نه ؟ اگه نه که هیچ اگه میفرمایید بله بفرمایید چطوری و از کجا باید شروع کنم من که عقلم درست کار نمیکنه چون سن برام یه محدویت بزرگی ایجاد کرده که نمیتونم کاری رو انجام بدم شما بفرمایید من چیکار کنم… سپاس از راهنماییتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ادامه بدهید حداقل از این فضای ناامیدی خارج می شوید و همین باعث خواهد شد که بهتر فکر کرده و راه کاری برای خودتان پیدا کنید.

  22. سارا
    پاسخ

    با سلام ، من دارای کارشناسی مدیریت بازرگانی، ارشد مدیریت منابع انسانی هستم و حالا هم برای رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی دعوت به مصاحبه شده‌ام. حال می خواستم بدا نم اگر بخواهم عضو هیئت علمی شوم آیا مشکلی به وجود می‌اید چون که مدارک یکی نیستند، اصلا آیا امکان هیئت علمی شدنم وجود دارد یا خیر؟ باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم خیلی فرق ندارند ولی حتما با اساتید رشته خودتان نیز مشورت کنید که نکند حساسیت وجود داشته باشد.

  23. نیما
    پاسخ

    باسلام
    طولی شدن مدت تحصیل در مقطع کارشناسی آیا بعد ها جذب هیئت علمی را می تواند منتفی کند ؟من لیسانسم با معدل ۱۶.۸۷در ۱۲ ترم تمام کرده ام که چند ترم آن به دلیل بیماری وجراحی مرخصی وحذف ترم انجام داده ام که جزو سوابق من حساب می شود بخشی از این افزایشم به دلیل تمام نشدن واحد ها بوده است(کم واحد برداشتن و دروس افتاده).اگر واقعا تاثیر چشمگیر دارد برای ارشد وبعد دکترا دیگر اقدام نکنم چون الان موقعیت کاری دارم ولی هدفمم هیئت علمی است.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم این مسائل خیلی ملاک عمل نیست به خصوص اگر شما عذر داشته اید.

  24. مرتضی
    پاسخ

    با سلام ترجمه انگلیسی حقوق مالی اقتصادی چی میشه؟ مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام
      economic and financial law

  25. اگله
    پاسخ

    با عرض سلام من دانشجوی رشته حقوق کارشناسی در موسسه آموزش عالی تاکستان هستم می خوام بیام دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ یا دانشگاه آزاد کرج یا آزاد تهران غرب کدوم برم بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، غیر انتفاعی علم و فرهنگ بعد آزاد تهران

  26. بهناز
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    امیدوارم سلامت باشید و موفق
    باعث افتخارم که پاسخ های شما رو میخونم و همچنین باعث امیدواری…

  27. لیلا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر…
    ببخشید من دانشجوی دکتری هستم. مقاطع کارشناسی و ارشد رو با معدل ۱۹ سپری کردم و دروه ی آموزشی دکتری رو هم با معدل بالای ۱۸ تموم کردم و الان طرح تحقیقم تصویب شده… رزومه ام متوسط هست که قصد دارم در یک سال آینده انشالله تقویت کنم…
    آقای دکتر با این تفاسیر، من چند روز قبل یک با یک کپی از رزومه ام به دانشگاه آزاد واحد مرکز استان مراجعه کردم تا چند واحد رو به صورت حق التدریس درس بدم تا رزومه برام باشه… با اینکه اطلاع داشتم که به شاخه تحصیلی من نیاز دارند، وقتی به مدیر گروه مراجعه کردم بدون اینکه به رزومه ی من نگاه کنند، با لحن خیلی بدی با من حرف زدند و حتی به صورتم هم نگاه نمی کردند و در حالی که مشغول کارهایشان بودند گفتند نیازی ندارند و با اصرار من گفتند که حالا یک درخواستی بنویس من تو شورای دانشگده مطرح می کنم ولی هیچ قولی به شما نمی دهم.. و کاملا مشخص بود که دست به سرم کردند…
    واقعا الان نمی دانم باید چکار کنم… با این همه درس خواندن تو بهترین دانشگاه ها الان انتظار این برخورد را نداشتم… افرادی که تو رشته ی من تحصیل کرده اند در استانمان زیاد نیستند و مطمئن بودم نیاز دارند…
    اقای دکتر سابقه ی تدریس چقدر در عضویت در هیئت علمی در آینده اهمیت دارد؟ به نظرتان سراغ حق التدریسی در دانشگاه های آزاد واحد شهرستان های کوچک یا دانشگاه های علمی کاربردی بروم؟ یا تدریس در این دانشگاه ها تاثیر زیادی در اینکه در آینده عضو هیئت علمی شوم ندارد؟

    ممنون میشوم راهنمایی ام کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی اهمیت ندارد و آنقدر مهم نیست که شما را از هیات علمی شدن باز دارد.

  28. نیما هامشی
    پاسخ

    سلام من بین دکترای دانشگاه ایوان کی غیرانتفاعی و علوم تحقیقات موندم کدوم انتخاب کنم میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علوم تحقیقات

  29. Negar
    پاسخ

    سلام اقای دکتر من کارشناسی ارشد مهمدسی صنایع هستم و امسال پردیس خوارزمی و پردیس شاهد و علوم تحقیقات رو قبىل شدم برای مصاحبه میخام برم و اینکه بین اینا موندم باتوجه به اینکه میخام تدریس کنم و شاید عضو هیات علمی دانشگاه ازاد بشم کدوم دانشگاه رو پیشنهاد میکنید از نظر اعتبار مدرک

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر دنبال هیات علمی هستید بروید از اول تلاش کنید برای اینکه جای بهتری قبول شوید.

  30. سارا
    پاسخ

    با سلام. بنده ۳۱ ساله داراب مدرک کارشناسی ارشد الکترونیک از دانشگاه آزاد بوشهر هستم . در حال حاضر تمایل به تدریس در آموزش پرورش هستم . به نظر جنابعالی اگر دکترا را در رشته فیزیک بگیرم با توجه به شرایط سنی بنده امکان استخدامی در آموزش پرورش برای اینجانب وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید می دانم که مدرک بالاتر به شما در آموزش و پرورش کمک کند.

  31. Gh
    پاسخ

    سلام استاد بزرگوار. وقت بخیر
    برای یادگرفتن استدلال در حقوق باید چه مسیری رو دنبال کنم؟ ممکنه راهنمایی بفرمایید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پیشنهاد می کنم که مقدمه علم حقوق اینجانب را به دفت مطالعه کنید مخصوصا فصل مربوط به «منطق حقوق».

  32. Amir
    پاسخ

    سلام و عرض ادب و احترام
    جناب آقای دکتر شیروی خواستم اگر امکان دارد در رابطه با هزینه تحصیل شبانه و همچنین استفاده از خوابگاه ها برای دانشجویان شبانه که در تهران اقامت ندارند در دانشگاه های تهران ، شهید بهشتی و علامه طباطبایی از جنابعالی پرسش نمایم ؛ خواستم بدانم که آیا برای انتخاب رشته می توانم شبانه های این دانشگاه ها را برای مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق تجارت بین الملل انتخاب نمایم یا خیر ؟
    البته که ظرفیت شبانه هم دو یا سه یا نفر در هر کدام از دانشگاه ها بیشتر نیست .
    بسیار ممنونم از وقتی که در اختیار دانشجویان می گذارید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، انتخاب کن خیلی هزینه آن زیاد نیست تازه به شما وام هم تعلق می گیرد.

  33. خزان
    پاسخ

    سلام.ببخشید استاد در بین رشته های هنر بین شهرسازی و معماری و عکاسی و گرافیک و نقاشی کدام بهتر است از لحاظ موقعیت شغلی بازارکتاب.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب شهرسازی و معماری بهتره است و افراد بیشتر در این زمینه ها پول خرج می کنند.

  34. سما
    پاسخ

    سلام و‌خسته نباشید،من ارشد حقوق بین الملل هستم‌ میخوام گرایشم رو در مقطع دکترا از بین الملل به خصوصی تغییر بدم، میخواستم از شما مشورت بگیرم،تغییر گرایش در مقطع دکترا خوبه؟؟؟یا همون بین الملل بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب دانشگاه های طراز اول شما را در مصاحبه رد می کنند. بهتر است یک ارشد مرتبط با خصوصی یا تجارت بین الملل بگیرید و بعد دکتری را خصوصی یا نفت و گاز یا تجارت بین الملل ادامه بدهید.

  35. ايمان
    پاسخ

    سلام جناب دکتر . طاعات قبول. اینکه گفته میشه ارشد و دکتری حقوق عمومی نسبت بقیه گرایشها اهمیت کمتری داره چقدر صحت داره؟ مثلا کسی که کار قراردادی دولتی داره و بخاطر علاقه ای که مسائل اداری و اساسی دار این توانایی رو در خودش میبینه که در ارشد حقوق عمومی جزء رتبه های ممتاز باشه ، عمومی بخونه یا سایر گرایشها آینده بهتری داره. ممنون جناب دکتر. نظر شما برای من اهمیت بالایی در این زمینه داره.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، معمولا در رشته حقوق عمومی مباحث کاربردی مثل قراردادهای دولتی کار نمی شود و بنابراین بیشتر جنبه های نظری کار می شود که این باعث شده بیشتر به درد کارهای اکادمیک بخورد. این یک ضعف است که در حقوق عمومی توجه به مباحث حقوق اقتصادی عمومی کم است.

  36. یاشار
    پاسخ

    درود جناب دکتر.
    بنده هیات علمی ادبیات فارسی در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد هستم. لیسانس حقوق و ارشد تجارت بین الملل گرفتم. دکتری هم رتیه ۲۵۰ بین الملل عمومی آوردم. به نظرتون از پردیس ها یا نوبت دوم میتونم قبول بشم و سوال دو این که شانس پذیرش در نفت وگاز پردیس کیش دانشگاه تهران برای بنده چقدر هست. سپاسگزار از ارشاداتتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم رتبه شما خیلی مناسب نیست و بهتر است برای سال بعد بیشتر تلاش کنید. در مورد پردیس کیش بستگی به مصاحبه کنندگان و رقبا دارد.

  37. سامان
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر من دو جا برای هیات علمی اقدام کردم. اولی دانشگاه آزاد که پروندم در مرحله تحقیقات محلی و گزینش است و دیگری دانشگاه دولتی که البته هنوز در مراحل اولیه جذب است. من حقیقتش میخوام اگر دولتی جور شه اونجا رو برم ولی از طرفی واسه محکم کاری هر دو جا رو دنبال می کنم. سوالم اینکه اگر فردا از دانشگاه آزاد زنگ زدن که میخوان حکمم رو بزنند چطور میتونم یکم از آزاد وقت بگیرم تا وقتی که نتیجه دولتی معلوم شد تصمیم بگیرم که کجا رو برم.چون نمیتونم ریسک کنم و ممکنه اون یکی رو از دست بدم. لطفا راهنماییم کنید.اولویت من دانشگاه دولتی است که نزدیک به شهرستان ما هم هست.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، استخدام هیات علمی معمولا مرحله ای است و به محضی که زنگ زدند شما تشریف ببرید بدون پیش شرط بلافاصله هیات علمی شوید. امدن بیرون معمولا خیلی ساده است رفتن داخل سخت است.

  38. resercher
    پاسخ

    با سلام
    استاد عزیز آیا در حال حاضر دانشگاه ها هیئت علمی مربی را برای ادام تحصیل در مقطع دکتری بورس میکنند؟ و اگر جواب مثبت است شرایط آن به چه صورت است؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله و شرایط آن را در دفترچه ازمون دکتری می توانید ببینید. البته برخی از شرایط هم مربوط به دانشگاه محل کار شما است که در دفترچه نیست و می توانید از دانشگاه استفسار کنید.

  39. مهدي
    پاسخ

    سلام استاد وقت بخیر و ایام بکام نماز روزه تون قبول حق
    امیدوارم در این آشفته بازار محبت حالتون خوب باشه
    استاد من ورودی ٩١دانشگاه فرهنگیان هستم تا ٣سال هم از تعهدم به اموزش و پرورشم مونده ، بنظرتون میتونم از اموزش و پرورش انتقالی بگیرم به دادگستری یا باید تعهدم تموم بشه بعد؟ استاد گرامی میشه کامل مراحل انتقالی از اموزش و پرورش به دادگستری رو توضیح بدین برا من؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر مبدأ و مقصد موافقت کنند می توانید قبل یا بعد از اتمام تعهداتان انتقالی بگیرید ولی شما به عنوان کارمند ممکن است بتوانید به دادگستری منتقل شوید نه قاضی که آن مسیر خودش را دارد. در کل خیلی بعید است که با این انتقال موافقت کنند.

  40. ارشیا
    پاسخ

    با عرض سلام من کارشناسیم زیست شناسی بوده ارشد علوم تغذیه شرکت کردم اگر دکترای تغذیه هم بگیرم شانس هییت علمی شدن دارم؟ با توجه با کارشناشیم .البته تا حدودی دروسشون به هم مربوط بودن

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید می دانم.

  41. امید
    پاسخ

    با سلام
    آیا مدرک دکترا از دانشگاه تربیت مدرس برتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها جهت جذب هیئت علمی دارد؟
    و معدل برای جذب هیئت علمی آیا نسبت به توانایی رجحان خواهد داشت؟
    با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، قبلا برتری داشت ولی حالا ندارد. در هیات علمی هم دانشگاه و هم معدل مهم است.

  42. وحید
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من فارغ التحصیل ارشد رشته عمران راه و ترابری هستم. میخواستم بدونم من میتونم در استعدادهای درخشان دکتری رشته عمران ژئوتکنیک ثبت نام کنم؟ یعنی میتونم گرایشمو در دکتری عوض کنم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، از جهت مقررات امکانش هست به شرطی که شما را در دانشگاه مورد نظر قبول کنند.

  43. م
    پاسخ

    سلام آقا دکتر وقت بخیر
    در حال حاصر کسی که هیات علمی هست از استادیاری ب دانشیاری و از دانشیاری به استادی چقدر به حقوقشان افزایش پیدا میکنه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دقیق نمی دانم و به پایه فرد هم بستگی دارد ولی شاید حدود هفتصد هزار تومانی.

  44. ن.ا
    پاسخ

    سلام استاد ارجمند .
    با داشتن مدرک ارشد تجارت بین الملل(شبانه )میتوان مجدد در ازمون حقوق نفت و گاز شرکت و تحصیل نمود؟
    ارشدم اموزش محور بوده نمیتونم دکتری برم فقط هم عاشق تجارت و نفت هستم . خواهشا راهنماییم کنید اگر نمیشه پیشنهادتون چیه.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ظاهرا مشکلی ندارد.

  45. محسن
    پاسخ

    با سلام.دانشگاه علوم قضایی در چه سطحی میباشد و داشتن مدرک از آن چه اعتباری دارد آیا جزء دانشگاه های سطح اول کشور در زمینه حقوق میباشد؟ باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر تمایل دارید که وارد قوه قضائیه شوید خب دانشگاه خوبی است ولی اگر دنبال هیات علمی هستید خب باید دانشگاه های طراز اول بروید شانس بیشتری دارید.

  46. حسین
    پاسخ

    سلام بر حضرت استاد
    بنده در دانشگاه رضوی ارشد جزا گرفتم میخواستم ببینم برای دکتری بین دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه رضوی (با توجه به اینکه دانشگاه رضوی دو مدرک یکی حوزوی و دیگری دانشگاهی میدهد) کدامیک برای هیأت علمی شدن بهتر است ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تربیت مدرس بروید ادامه بدهید.

  47. رضا بهاري
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد محترم. می خواستم بپرسم که ضریب تطبیق معدل دکتری دانشگاه آزاد برای جذب هیات علمی چه مقدار است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی دانم.

  48. مبین
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد بزرگوارم
    بنده لیسانس فقه و حقوق شافعی هستم برای ارشد قصد ادامه تحصیل در مقطع حقوق تجارت بین الملل دارم و هدف نهایی اخذ دکترا از کشور اتریش ایا با مدرک لیسانسم که فقه هستش میتوانم به هدفم برسم یا لیسانس حقوق بگیرم از دانشگاه ازاد بعدا ارشد شرکت کنم و برای دکترا اپلای کنم ممنونم کماکان از راهنمایی شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با همین کارشناسی که دارید هم می توانید هدف اتان را دنبال کنید. ولی چون حقوق شما کمتر می خوانید باید خودت را قوی کنی.

  49. محسن
    پاسخ

    با عرض سلام.اگر فردی کارشناسی از دانشگاه آزاد باشد وبی ارشد و دکتری از دانشگاه های دولتی شناخته شده و خوب باشد امکان جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد یا پیام نور یا… ( غیر از دانشگاه دولتی) برایش وجود وجود دارد
    همچنین آیا دانشگاه علمی کاربردی یا موسسات آموزشی که دارای رشته حقوق هستند هیئت علمی جذب می کنند

    و در آخر این که استاد حق التدریسی میانگین ماهیانه چ مقدار حقوق دارد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکانش هست. دانشگاه علمی کاربردی فکر نکنم. حق التدریس به ازای هر ساعت تدریس حقوق می گیرد که ممکن است برای ارشد یا دکتری حدود هفت تا ده هزار به ازای هر ساعت است که معمولا بعد از مدتی از گذشت آن ترم به شما پرداخت می شود اگر یادشان نرود. پول تاکسی رفت و آمد شما تأمین نخواهد شد.

  50. عمادی
    پاسخ

    سلام اقای دکتر ممکن است که شبانه و یا روزانه بودن در هئیت علمی شدن اثر گذار باشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تا حدی که می دانم این امر تأثیری ندارد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *