پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. رسول
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت حضرتعالی
    متولد نیمسال اول ۱۳۴۶ هستم. امسال برای تحصیل درکارشناسی رشته حقوق پیام نور انتخاب رشته کردم. اگرموفق شوم در ۵۵ سالگی فارغ التحصیل میشم. سوالم ازخدمت شما اینکه اولا برای شرکت درازمون وکالت محدودیت سنی وجود دارد. دوم اینکه برای شرکت درازمون وکالت مدرک کارشناسی کفایت میکند.
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله بنظرم دیر است.

  2. علی
    پاسخ

    سلام
    ایا امکان کار تو صنعت نفت باخوندن گرایش حقوق نفت وگاز وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امید باید داشت.

  3. محمد. فرهمند
    پاسخ

    سلام. بنده کارشناسی عمران دارم. خواستم اگر امکانش باشه برای مقطع ارشد در رشته ی حقوق بین الملل ادامه تحصیل دهم.
    به نظر شما امکان پذیر هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش هست.

  4. حمید
    پاسخ

    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر کسی که بهمن ماه واحد های حقوقش تموم میشه یعنی حدودا دوماه بعد از ازمون وکالت ایا میتونه ازمون وکالت شرکت کنه و بعد از یک یا دو ماه مدرک کارشناسی رو بگیره؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، معمولا نمی تواند. این شرایط در فراخوان آزمون ذکر می شود.

  5. سپهر
    پاسخ

    سلام دکتر بنده هدفم رشته ژنتیک هست که امسال این رشته رو در دانشگاه خوارزمی قبول میشم بنظر شما آیا برای سال آینده دانشگاه تهران کنکور بدم یا همین خوارزمی رو انتخاب کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همون خوارزمی را بروید.

  6. مبینا
    پاسخ

    سلام استاد خواهش میکنم سریع جواب بدین خیلی ضروریه…
    من امسال کنکور دادم و در رشته علوم تربیتی بین دانشگاه فردوسی مسهد و شهید بهشتی نمیدونم‌کدومو انتخاب کنم….
    در ضمن خودم ساکن‌خراسان رضوی هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همان مشهد فردوسی بخوانید. برای ارشد بیایید تهران.

  7. نادر پدرام
    پاسخ

    سلام اقای دکتر وقت به خیر من ارشد خصوصی دارم میخوام دکتری تجارت بینالملل در خارج بخونم کدوم کشور این رشته رو به زبان انکلیسی داره ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی از کشورها.

  8. م . اسعدی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر ببخشید مزاحم وقتتون شدم . من با داشتن ارشد حقوق جزا علاقه زیادی به تحصیل در رشته مترجمی عربی دارم . خواهشمندم راهنمایی بفرمایید کار درست اینه که از کارشناسی شروع کنم یا اینکه به نظر شما برای افرادی مثل من با لیسانس غیر مرتبط امکان خوندن و کسب آمادگی جهت آزمون ارشد مترجمی عربی وجود داره ؟ اگر شروع کنم به خوندن منابع آزمون ارشد عربی امکان موفقیت هست ؟ خیلی سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تا حدی که می دانم فارغ التحصیلان رشته عربی واقعا دچار مشکل کار و شغل هستند. شما اگر حقوق را کنار بگذارید و بروید عربی وضعیت شغلی بهتری نخواهیدداشت مگر اینکه لیسانس حقوق نداشته باشید که در این صورت کلا باید از اول یک رشته را شروع کنید.

  9. یسنا
    پاسخ

    با عرض سلام و ادب
    آیا وجود کلمه پردیس در مدرک دانشگاه امیر کبیر در اپلای کردن برای دانشگاه های معتبر خارجی تاثیر منفی می گذارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر نکنم.

  10. Sara. F
    پاسخ

    سلام حال شما؟ خسته نباشید.
    ببخشید آقای دکتر من سر دوراهی بدی قرار گرفتم و میخوام با راهنمایی هاتون کمکم کنید.
    من بعد چند سال تلاش دو موقعیت برای استخدامم پیش اومده یکی استخدام بخش درمان تامین اجتماعی و یکی استخدام هیات علمی علوم پزشکی دانشگاه دولتی البته توی دانشکده در شهرستان نه دانشگاه شهر بزرگ. حالا سر دوراهی بدی قرار گرفتم که کدوم مسیر رو برم به نفعم هست چه از نظر مالی و درآمد چه از نظر آینده کاری؟
    جذب هیات علمی در شهرستان مجاور محل سکونت خودم هستش اما فاصله اش یک ساعت هستش (بنده مجرد هم هستم مشکل تاهل و.. برای رفت وآمد ندارم ). اما استخدام تامین اجتماعی تو شهر خودمون هست.
    میشه راهنماییم کنید که کدوم از هر لحاظ چه مالی و درآمد و چه آینده کاری واسم بهتره؟ واقعا از شدت استرس و فکر دیوانه شدم راهنماییم کنید راه درست رو برم.
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم هیات علمی بهتر است.

  11. پژمان
    پاسخ

    سلام.خسته نباشید.میخواستم بگم که لیسانس حقوق روزانه خوندم و لی ارشد و نخوندم و کنکور دادم .حالا ازاد برم یا غیر انتفاعی یا پیام نور کدوم بهتره؟بعد این که با ارشد غیر. سراسری میشه دکترا قبول شد؟رشته جزا؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، چرا باید ارشد بخوانید. بهتر است برای کار یا وکالت اقدام کنید از این مدارک گرایی که بهتر است.

  12. Zeynab
    پاسخ

    سلام ببخشید من سوال داشتم راجع به اینکه من دلم میخاد وکیل شم کنکور هم دادم ولی چون زیر ۱۰۰۰نیاوردم دولتی حقوق قبول نمیشم میخاستم بدونم اگه برم پیام نور حقوق بخونم وکیل نمیتونم بشم؟؟اصن اینا بهم ربط داره؟اخه من میخام بزارم سال دیگه ولی اگه ربطی نداره همون پیام نور بخونم.بنظر شما چیکار کنم بهتره استاد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با مدرک پیام نور هم شما می توانید در آزمون وکالت شرکت کنید. به هر حال اگر خوب درس نخوانید و پایه های حقوقی شما ضعیف بنا شود، قبولی شما در آزمون وکالت خیلی ضعیف خواهد بود.

  13. مهدیار
    پاسخ

    سلام و عرض ادب و عرض معذرت بابت مزاحمت دوباره
    جناب استاد چندی است که شرایطی برای بنده فراهم شده که شاید بتوانم به دایره ی حقوقی وزارت نیرو راه پیدا کنم نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟آیا این موقعیت در صورت پذیرش من در آنجا میتواند فتح بابی برای ورود به وزارت نفت و قراردادها و کارهای بینالمللی باشد؟
    بسیار ممنون و سپاسگزارم
    پاینده باشید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب است. بستگی به این دارد که کجا مشغول شوید و سابقه کاری شما چی باشد ولی در مجموع خوب است.

  14. شمس قائم مقامی
    پاسخ

    سلام وقت به خیر و خداقوت استاد گرانقدر جناب آقای دکتر شیروی گرامی
    ببخشید دو سوال دارم،بنذه دانشجوی ترم پایانی دوره لیسانس حقوق هستم وتقریباً همه کتابهای حضرتعالی و اغلب مقالات جنابعالی را خوانده ام حتی اگر ممکن شده باشد نوشته های جنابعالی به زبان انگلیسی مطالعه کرده ام، لطفاً بنده را راهنمایی بفرمایید چون خودم بدون استاد آثار جنابعالی را مطالعه می کنم، لطفاً توضیحی درباره پاراگراف نخست صفحه ۴۳۲ چاپ هشتم ویراست دوم-سال ۱۳۹۴- کتاب ارزشمندحقوق تجارت بین المل حضرتعالی مرحمت بفرمایید. من موضوع را نمی فهمم.
    و زحمت دیگر این که برای پرهیز از کپی برداری وتکرار مکررات مطالب علما، لطفاً بزرگواری کرده ،با محوریت امضاء الکترونیکی (دیجیتال)،موضوعی برای درس کار تحقیقی (۲) به بنده پیشنهاد فرمایید. اگر موضوع یا منابعی که به زبان انگلیسی هم باشد مرحمت فرمایید بسیار ممنون می شوم.پبا تجدید احترام واعتذار
    شاگرد کوچک شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- موضوع رمز گذاری و رسیدن به روش امن یک مسئله فنی است که در کتاب آمده است و توضیح بیشتر را باید از افراد کامپیوتری آشنا سوال کنید. ۲- می توانید موسسات گواهی امضا را کار کنید.

  15. سید محمد حسینی
    پاسخ

    سلام من مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا از دانشگاه علوم و تحقیقات اهواز را دارم بسیار علاقه مندم در ازمون دکترای فلسفه شرکت کنم لطفا راهنمایی کنید چه کار باید بکنم ایا مقاله متناسب با رشته خود باید ارایه دهم یا نیاز نیست ایابر فرض قبولی چه محدودیت هایی دارم محدودیت در

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اول برو دفترچه را نگاه کن که آیا می توانید در آزمون دکتری فلسفه شرکت کنید. فکر می کنید با گرفتن دکتری فلسفه و بدون سابقه لیسانس و ارشد واقعا کسی در رشته فلسفه به شما توجه می کند؟

  16. امید
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد عزیز چند سوال از محضر شما داشتم ۱- آیا کسی که رتبه اول تا سوم در آزمون کارشناسی ارشد کسب میکند جزو نخبگان حساب میشود؟ ۲- پیشنهاد حضرتعالی برای کسی که رتبه ای آورده باشد که میتواند هر دانشگاهی در تهران را که انتخاب کند قبول شود کدام دانشگاه میباشد؟ ۳- برنامه کلاسی دانشگاه تهران برای ارشد حقوق با توجه به تجربه جنابعالی در تمام هفته کلاسها تشکیل میشود یا نه؟ باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- نه الزاما ۲- دانشگاه شهید بهشتی و سپس تهران یا هر کدام به شما نزدیکتر است. ۳- معمولا چند روز است.

  17. سلیم
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر من بورس یکی از دانشگاه های دولتی کشور بودم بعد از فارغ التحصیلی جهت تبدیل و ضعیت بورس به وضعیت استخدامی به همان دانشگاه مراجعه کردم و مجددا با من مصاحبه علمی کردن و بعد از تأیید مصاحبه علمی، استعلام ها و گزینش من انجام شد تا اینکه چند ماه پیش به جلسه مصاحبه کارگروه صلاحیتهای عمومی دعوت شدم ولی بعد از دو بار تکرار مصاحبه صلاحیتهای عمومی، به من شفاهاً اعلام کردند که به دلیل نظر منفی اعضای کارگروه رد صلاحیت شدم. به محض اطلاع از این موضوع من این باربرای دانشگاه آزاد اقدام کردم و نظر اولیه گروه دانشگاه ازاد هم رو من مساعده. سؤال اولم اینکه طبق قانون با توجه به اینکه بورس بودم ولی نهایتا به دلیل نظر منفی کارگروه صلاحیتهای عمومی نتونستم استخدام شم میتونم در دانشگاه آزاد برای هیأت علمی اقدام کنم یا اینکه باید جریمه به وزارت بپردازم ؟ و سؤال دومم اینکه رد صلاخیت من در مصاحبه کارگروه صلاحیتهای عمومی اون دانشگاه دولتی رو صلاحیتم در دانشگاه آزاد تأثیر میذاره یا اینکه جداگانه بررسی می کنند ؟ خیلی لطف می کنید که جواب این دو سؤال من رو بدید. شما واقعا اسوه استادی هستید در این روزگار عسرت.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- باید از آن دانشگاه که بورسیه بودی گواهی عدم نیاز بگیرید و ببرید وزارت علوم و دیگر تعهد شما تمام می شود. ۲- فکر نکنم مگر اینکه رد شدن شما به دلیل استعلامهایی باشد که از مراجع دیگر شده است که در این صورت ممکن است باز آن مراجع مشابه قبل اظهار نظر کنند. در هر حال شما می توانید اعتراض کنید.

  18. مریم رحمتی
    پاسخ

    با سلام و وقت بخیر خدمت اقای دکتر. ایا امکان تغییر گرایش در مقطع دکتری در صورت پذیرش از طریق استعدادهای درخشان وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه.

  19. Raha
    پاسخ

    باسلام
    من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی اجرایی ودانشجوی ارشد حسابداری هستم میخواستم بپرسم به نطر شما برای اینکه بتونم برای استخدامی ها شرکت کنم یا اگه شد ادامه تحصیل دادم در مقطع دکتری .برای اینکه رشته های تحصیلیم مرتبط به هم باشن هم زمان کارشناسی فراگیر حسابداری شرکت کنم؟
    ممنون از زحماتتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با این نوع درس خواندن حتی خودت هم نمی دانی که چه کاره ای چه بشود دیگران که می خواهند شما را استخدام کنند.

  20. مهدیار
    پاسخ

    عرض سلام و احترام خدمت استاد عزیز
    بنده چندین سال است که مشغول وکالت هستم از آغاز کار علاقه مند بودم تا با وزارت نفت و امور خارجه همکاری داشته باشم به همین دلیل سالهای متمادی به مطالعه ی کتب مختلف مربوط به حقوق بین الملل و نفت و گاز و تجارت بین الملل از جمله کتابهای جنابعالی پرداختم و زبان انگلیسی خود را تقویت نمودم و اکنون تسلطی فراتر از نیاز رشته ی حقوق به انگلیسی دارم اما از هر طریقی که خواستم باب آشنایی و ورود به حوزه های مذکور را باز کنم با مشکل مواجه شدم از شما تقاضا دارم بنده را راهنمایی کنید که آیا غیر از بند پ در حال حاضر راه های دیگری هم برای ورود به پرونده های بین المللی و قردادهای نفتی و در کل کارهایی که مستلزم ارتباط با کشورهای مختلف و سازمان های مهم بین المللی است وجود دارد و آنها چیست و جنابعالی به عنوان کسی که سالهاست مشغول کارهای بین المللی هستید چه توصیه ای برای من دارید
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله باید به نحوی وارد شرکتهای مرتبط شوید تا در عمل کار یاد بگیرید.

  21. علی
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
    امسال آزمون سراسری شرکت کردم و رتبه ام ۹۰۰ منطقه ۲ ریاضی شده ، در دو مورد سوال دارم:
    ۱-به نظر شما بازار کار رشته های عمران مکانیک صنایع و کامپیوتر به ترتیب کدوم بهتره؟
    ۲-به نظر شما بعد از دانشگاه علم و صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان انتخاب کنم یا خواجه نصیر؟(ساکن یزد هستم و مسافت برام اهمیتی نداره)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱-عمران، مکانیک و کامپیوتر خوبند. ۲- خواجه نصیر

  22. حسین محمدی
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استادعزیز
    من فوق لیسانس مهندسی صنایع دارم.میخواستم دکتری مدیریت صنعتی بخونم.آیا امکان جذب هیئت علمی برای من وجودداره یانه؟فرزند ایثارگز هم هستم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش کم است.

  23. محمدی
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر
    خسته نباشید
    اگر دانشجوی ارشد ترم ۳ موسسه غیرانتفاعی باشی و باتوجه به اینکه توی مصاحبه دکتری شانس قبولی کمه آیاصلاح هست دوباره آزمون ارشد داد ؟آیا درصورت قبولی در دانشگاه دولتی امکان تطبیق واحد وجود داره ؟ یااینکه همون رو ادامه داد؟ باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکان تطبیق تقریبا نیست ولی شاید در یک دانشگاه دولتی خوب بد فکری نباشد. البته غیر انتفاعی هم بستگی به دانشگاه آن دارد همه در یک سطح نیستند.

  24. Mmmm
    پاسخ

    سلام استاد ببخشید من دانشجوی کارشناسی مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان هستم و یک ترم مشروط شدم معدلم هم حدود۱۲/۵هست آیا با نوشتن چند مقاله و نمره زبان بالا میتوانم به پذیرش دانشگاه های ایتالیا امیدوار باشم؟یا اینکه کلا یک ترم مشروطی قابل جبران نیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش ضعیف است.

  25. عطا
    پاسخ

    با سلام
    بنده لیسانس حقوق از دانشگاه ازاد با معدل ۱۹/۲۰ دارم و مستر تجارت بین الملل دانشگاهvu آمستردام پذیرش گرفته ام . با این اوصاف اگر موفق شوم دوره دکترا را هم در همین رشته در دانشگاهی هم سطح یا بهتر به پایان برسانم ایا پس از بازگشت به ایران امیدی برای جذب در هیئت علمی دانشگاه ها هست یا نه.
    با تشکر از مهرتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکانش هست که بتوانید جذب شوید.

  26. سروش
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر ۳۵ سال سن دارم و دو سال هم خدمت سربازی رفتم. مدرک دکتری هم دارم. سؤال اولم اینکه سن من با توجه به دوسال خدمت سربازی هم که رفتم برای هیأت علمی مناسب هست یانه؟ سؤال دومم اینکه دو سال خدمت سربازی من به حدکثر سن هیأت علمی که ۴۵ سال هست اضافه میشه و واسه من ۴۷ میشه یا اینکه با احتساب خدمت سربازی حداکثر سن هیات علمی همان ۴۵ ساله؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سن شما حالا خوب است اگر از ۴۰ رد بشی احتمال هیات علمی شما خیلی ضعیف می شود.

  27. معصومه
    پاسخ

    سلام
    من امسال کنکور تجربی دادم و در منطقه ۳۲۰۷ شدم ایا به دانشگاه های دولتی پزشکی ودندانپزشکی میتونم امید داشته باشم؟درمورد ازاد وپردیس پزشکی و دندون پزشکی کدوم بهتره؟اگه خیلی فرق مدرکی نداره ازاد با توجه به شهریه اش بهتره برم ؟ترازم تو کشور۹۴۶۳شده

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در آزاد یا پردیس احتمالکی دارد.

  28. زهره
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوار. اولویت بندی جنابعالی بین دانشگاه های آزاد تهران برای اخذ مدرک کارشناسی حقوق چیست و بین دانشگاه پیام نور و آزاد کدام مرجح می باشد. باسپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام آزاد بنظرم بهتر از پیام نور است.

  29. صدف
    پاسخ

    سلام.
    استاد دو تا سوال خدمتتون داشتم اول اینکه ایا در گرایش حقوق تجارت بین الملل (که یا بهشتی یا علامه قبول میشم امسال با توجه به رتبم) در صورت که اطلاعاتی در حد متوسط داشته باشیم میتونیم از راه مشاوره امرار معاش کنیم؟ یا حتما باید علامه دهر باشیم تا بتونیم باهاش کار کنیم؟ یعنی برای متوسطها هم جا هست یا فقط برای عالی ها؟
    ضمنا من وکیل هستم ولی اصلا علاقه ای به شغل وکالت ندارم و از کار مشاوره دادن خوشم میاد!
    سوال دومم
    برای اینکه با جنبه های عملی و کاربردی تجارت بین الملل اشنا بشیم باید چه کار کنیم ، چون بعد ازینکه وارد کار وکالت شدم فهمیدم اونچه در لیسانس خوندم با اونچه در عمل هست کاملا متفاوت است.
    مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- اولا کسی که بهشتی، تهران یا علامه قبول می شود معمولا عالی است و شما هم انشااله با کوشش بیشتر همیشه عالی می مانید. ۲- باید یه کجا پیدا کنید که کار کنید. البته قرارداد خواندن هم خیلی مهم است که با جنبه های عملی یک قرارداد اشنا شوید.

  30. محمدیان
    پاسخ

    سلام . وقت بخیر ، آقای دکتر دانشجوی حقوق خصوصی هستم و پایان نامه ام در مورد نقض تعهد در قراردادهای نفتی هست، جنبه ی حقوق حاکم در قرار داد رو به عنوان ضمانت اجرای نقض تعهد مطالعه می کنم، فعالیت و قراردادهایی رو که توچال در ایران داشته صرفا مطالعه کردم، مثلا قرارداد اخیرش رو که تا پای تفاهم نامه رفته ولی هنوز خبری از اجرا نیس (فاز ۱۱ پارس جنوبی). کلا کمبود منبع مطالعه دارم ، نمیدونم کدوم کتاب، مجله ، سایت ،مقاله رو بخونم تا بیشتر تسلط پیدا کنم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالا تفاهم نامه را مطالعه کرده اید نه قرارداد فاز ۱۱. به هر حال چون هنوز عملا هیچ قرارداد IPC در خصوص میادین نفتی منعقد نشده است و فاز ۱۱ یک قرارداد گازی خاص است، تحقیقات شما باید حول وحوش مصوبه دولت و فرمتهایی است که قبلا در این خصوص منتشر شده است.

  31. ارمان
    پاسخ

    سلام من امسال ازمون ارشد دادم و با رتبه خوب قبول شدم اما با اینکه هشت ترم گذروندم هنوز چهارده واحد برام مونده تکلیفم چی میشه حالا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیچی اگر دولتی قبول شوید قبولی شما کنسل می شود.

  32. سمیه
    پاسخ

    سلام و وقت بخیر خدمت استاد محترم و مسجل حقوق

    من بعد از فارغ التحصیلی، زیاد به سایت شما مراجعه می کردم و طبق توصیه های شما، ترجیح دادم به جای صرفا دنبال مدرک بودن، به فکر مسئله مهم شغل هم باشم و بعد از شرکت در آزمون های استخدامی، حالا(بعد از کلی خون جگر) در آزمون استخدامی یکی از وزارتخانه ها قبول شدم (هر چند هنوز شروع به کار نکردم)، ولی خب خدا رو شکر که این دغدغه مهم پایان یافت و امیدوارم همه جوانان زحمت کش و مستعد، چنین اتفاقی یا بهتر از آن، در پیش داشته باشند. می خواستم بگم که خیلی خیلی ممنون که هم به سوالات من جواب می دادید و هم اینکه با صداقت و صراحت و صلاح اندیشی ها همه را رهنمون می کردید.
    سبز باشید.
    و من الله توفیق

  33. داود سجادی
    پاسخ

    سلام دانشجوی ۸۲ کارشناسی ارشد مدیریت دولتی پیام نور بوده ام و تمام واحد های کارشناسی ارشد را گذرانده ام معدل حدود ۱۷ است ولی پایان نامه پاس نکرده ام.ایا میتوانم مدرک فوق لیسانس بگیرم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ممکن است بتوانید به صورت آموزش محور تمام کنید. بهتر است با دانشگاه صحبت کنید که بجای پایان نامه درس بگیرید.

  34. مهدی
    پاسخ

    با سلام ایا مدرک دانشکده فنی فومن با پردیس مرکزی دانشگاه تهران فرق دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سوال مشکلی است ولی بنظرم از جهت اعتبار معنوی تفاوت دارد.

  35. مرجان بیات نیا
    پاسخ

    با سلام
    آقای دکتر من دانشجوی کارشناسی مهندسی شیمی هستم که قصد دارم امسال ارشد شرکت کنم و مرددم ارشدودکترارشته خودم بخونم و تلاش کنم برای هیئت علمی شدن یا ارشد مدیریت صنعتی یا مالی بخونم و که علاوه بر علم مهندسی دید مدیریتی هم داشته باشم و وارد صنعت شم یا ارشد در رشته حقوق آزمون بدم و ارشد حقوق نفت بخونم
    ممنون میشم نظرتو بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بروید رشته خودتان بلکه شانس بیشتری داشته باشید.

  36. هانی
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر
    بنده فارغ التحصیل ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه شهیدباهنر کرمان هستم با معدل ۱۸ و پایان نامه با موضوع مطالعه تطبیقی قرارداد ارفاقی پیشگیرانه در حقوق ایران و آمریکا…الان یک ساله ک کارآموز وکالت هستم و میخوام ک برای ۲۰۱۸ برای تحصیل به کانادا یا آمریکا برم …درراستای اپلای چند تا سوال از شما داشتم ک ممنون میشم جوابمو بدین .
    ۱. شانس پذیرش در سطوح ارشد و دکتری حقوق در این کشورها چقدرهست ،آیا امکان گرفتن پذیرش در سطح دکتری خیلی پایین هست ؟
    ۲ .با توجه به اینکه مینیموم نمره تافل و آیلتس در دانشگاه ها و رشته های مختلف متفاوت هست در رشته ی حقوق بین دو آزمون اصلی آیلتس و تافل کدام یک را پیشنهاد میفرمایید.
    ۳.بنده امکان ارائه چند مقاله از پایان نامه رو دارم ،بین مجلات معتبر داخلی و مجلات isi خارجی (.مجلاتی ک گرفتن پذیرش راحت تر و سریع تره ،معمولا در کشور های هند ،مالزی و کانادا) کدوم یک برتره ؟
    با توجه ب اینکه بنده ابهامات و سوالاتی بیشتری برای اپلای دارم استدعا دارم یک منبع کامل و موثق را جهت مشاوره معرفی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- در دکتری ضعیف و در ارشد احتمالش زیاد است ۲- ایلتس آن هم حداقل ۷ باشد. ۳- مجلات ISI که راحت پذیرش می دهند ارزشی ندارند آنها اکثرا یا تقلبی هستند یا تو لیستهای سیاه اند یا اصلا به رشته شما مرتبط نیستند. معمولا این نوع مجلات هر مقاله از هر رشته ای را چاپ می کنند و این یعنی ارزشی ندارند.

  37. علی
    پاسخ

    با سلام وخسته نباشید خدمت دکترشیروی بزرگوار درمورد جذب هیت علمی سوال داشتم خدمتتون و ملاک گزینش وپارمترهای علمی میخواستم ببینم در تمام دانشگاهای دولتی یک روال ثابت برای امتیاز دهی مقاله ات وجود داره یا هر دانشگاهی ملاک های خاص خودش برای جذب اعمال میکنه برای مثال مثلا مقاله نمره ثابتی داره یا هرچه تعداد مقاله بیشتر باشه در رقابت با رقبا بهتر هست ممنونم از وقتی که دراختیار می گذارید بزرگوار

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، معمولا نمره حداقل و حداکثر هر مقاله دارد که اینکه به شما حداقل یا حداکثر بدهند به گروه بستگی دارد. به هر حال هر چه مقالات بیشتر باشد و در مجلات معتبرتر منتشر شده باشد خب مهم تر است. سایر موارد مثل محل تحصیل، معدل، ارتباط گرایشها اینها هم خیلی موثر است.

  38. متین
    پاسخ

    ۱-سلام خسته نباشید. من کارشناسی زبان دارم، قصد دارم که ارشد رو فیزیک بخونم آیا امکانش هست؟
    ۲- در کنکور ارشد رتبه های زیر چند عضو بنیاد ملی نخبگان می شوند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- واقعا چطور می خواهید درسهای لیسانس فیزیک به این مشکلی را بفهمید؟ جل الخالق!! ۲- نمی دانم.

  39. محمد
    پاسخ

    سلام استادمن تازه کنکور دادم ورتبه أم شده ١٨٠٠٠ایا برای مهندسی نفت تودانشگاههای آزادیادولتی راه دورشانس استخدامی دارم برای شرکت نفت یانه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی دوری عزیزم. با این درس خواندن نمی توان امید زیادی به پیشرفت تحصیلی و کار مرتبط داشت.

  40. محیا
    پاسخ

    سلام .ببخشید رشته روانشناسی دانشگاه مدتی تبریز بعترع یاحسابداری دانشگاه تهران فارابی ؟
    واینکه خوابگاه داره پردیس فارابی یاخیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم حسابداری و خوابگاه هم دارند.

  41. رضا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید.
    بنده ۲۳ ساله فارغ التحصیل کارشناسی حسابداری از یک واحد کوچک دانشگاه آزاد با معدل ۱۶.۳۰ هستم.
    آیا میتوانم برای ارشد حسابداری دانشگاه دولتی مثل دانشگاه علامه قبول شوم؟
    آیا اگر قبول شوم میتوانم فرغ التحصیل هم شوم؟
    ممنون و سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش هست بستگی به همت شما دارد.

  42. لیدا
    پاسخ

    سلام استاد گرامی
    من امسال از تجارت بین الملل از دانشگاه دولتی قبول شده ام برای موفقیت در بازار کار این رشته علاوه بر زبان باید چه بخوانم و چه دوره هایی را بگذرانم.
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام زبان را می توانید در موسسات یا در خانه بخوانید. مهم این است که بخوانید روزانه و مستمر.

  43. مهلا
    پاسخ

    سلام ببخشید دانشگاه ازاد حقوق خواندنش چطور است باتشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره مدرک می گیرید و می توانید در آزمون وکالت شرکت کنید. سطح دانشگاه هم واحد به واحد فرق دارد.

  44. مهرداد
    پاسخ

    سلام
    وقت بخیر
    اعضا هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد می توانند شهردار شوند منع قانونی ندارند

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منع قانونی ندارند ولی باید نیمه وقت شوند یا مرخصی بدون حقوق بگیرند. در هر حال دانشگاه باید موافقت کند.

  45. عباس
    پاسخ

    سلام آقای شیروی عرض ادب. من امسال کنکور انسانی دادم و رتبم نهصد شد. و حقوق دانشگاه شهید چمران اهواز قبول می شوم. به نظرتون برم یا یه سال بمونم پشت کنکور و برای حقوق یکی از دانشگاه های تهران بخونم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برو. به خصوص اگر همانجا ساکن هستی.

  46. میلاد
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
    من در حال حاضر در حال تحصیل ارشد حقوق در دانشگاه دولتی تبریز هستم
    اما کارشناسی خود را در پیام نور خوندم
    حالا اگر دکترا خود را هم از دانشگاه دولتی تبریز اخذ کنم و همچنین روزمه خود را قوی کنم میتونم به عنوان استاد دانشگاه یا هیات علمی دانشگاه دولتی تبریز استخدام شوم؟!(با توجه به سابقه تحصیل کارشناسی در پیام نور)

    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ممکن است دانشگاه های دولتی سخت گیری کنند.

  47. میم
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید
    دانشجوی سال اخر کارشناسی حقوق هستم میخواستم بدونم برای ارشد ااگر بخواهم در خارج از کشور تحصیل کنم از کجا باید اطلاعات بگیرم و درخواست بدم؟
    کلا اطلاعاتی درباره میزان هزینه زندگی و تحصیل و اینکه کدام دانشگاه ها و کشورها پذیرش دارند ندارم ضمنا بنده علاقه مند به رشته حقوق تجارت بین الملل و نفت و گاز هستم اگر اطلاعاتی به بنده دهید بسیار ممنون میشم ازتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید به سایت دانشگاه ها مراجعه کنید. ولی قبل از آن لیست دانشگاه های معتبر را از سایت وزارت علوم بگیرید.

  48. بهار ط
    پاسخ

    عرض سلام و خسته نباشید اقای دکتر
    من لیسانس حقوقم رو این ترم از دانشگاه ازاد شیراز میگیرم معدلم هم الان ۱۷.۴۰ هست.قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور گرایش تجارت بین الملل رو دارم ولی میخوام با رزومه ی پر برم که بتونم فاند بگیرم.به نظر شما بهتره برای ازمون وکالت اقدام کنم یا اینکه ارشد رو در یک دانشگاه خوب قبول شم و این مدت روی مقاله کار کنم؟زبانم هم در حد خوب هست و میتونم ایلتس ۷ رو بگیرم تو این زمانی که دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، روی فاند خیلی حساب نکن و وکالت یا ارشد هم کمکی نمی کند.

  49. مهتاب
    پاسخ

    سلام . من ساکن شهری هستم که به تهران نزدیک است ، و حالا برای انتخاب رشته کارشناسی ، عمران الزهرا را بزنم بهتر است یا عمران اصفهان و مشهد و شیراز ؟ هر کدام مزایایی دارند : نزدیک تر بودن به خانه یا سطح علمی بالاتر دانشگاه . اصلا سطح علمی الزهرا چطور است ؟ اساتید و …

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بد نیست همانجا را بزن. البته دانشگاه صنعتی اصفهان هم خیلی معروف است.

  50. منا
    پاسخ

    باسلام وعرض ادب.
    من لیسانس ریاضی کاربردی دارم میخواستم برای ارشد ودکتری علوم تربیتی شرکت کنم به رشته علوم تربیتی خیلی علاقه دارم به نظر شما اگه موفق بشم واین رشته ر وبخونم دراینده میتونم استاد دانشگاه بشم یا با ید با رشته لیسانس مرتبط باشه.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر. این نوع درس خواندن برای دل خوشی است نه برای کار و حرفه. کجای دنیا افراد هر مقطع خود را در رشته ای درس می خوانند و انتظار دارند از آن مدرکها معجزه سر بزند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *