پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. سیامک
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    من کارشناسی مهندسی معدن خوندم و الان ارشد هم عمران سازه پردیس دانشگاه تبریز واقع در خود دانشگاه تبریز قبول شدم و هم عمران سازه دانشگاه آزاد تبریز اولا می خواستم بدونم به نظر شما کدومش رو بخونم و ثانیا سوال داشتم در رابطه با ارزش این مدارک در خارج از کشور و این که اگه بعدا بخوام دکترا تو خارج بخونم کدوم یک از این مدرک ها رو بیشتر قبول دارن.
    خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همان پردیس را بروید.

  2. سیدمحمد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر این سوال من را اطلاع نداشتید اگر میدانید بفرمایی خیلی استرس دارم ممنون

    سلام من دکتری دانشگاه ازاد قبول شدم ولی متاسفانه ارشد شهریور تمام نشده ایا ثبت نام میتونم بکنم تا ترم ۱ ۹۶ ارشد را تمام کنم ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ثبت نام که نمی توانید ولی بعد از فارغ التحصیل شدن بروید شهریه ثابت ترم قبل را بدهید و ثبت نام کنید احتمالا قبول کنند.

  3. سمانه
    پاسخ

    با عرض سلام . آقای دکتر من مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته اقتصاد در دانشگاه اصفهان گذراندم. حالا برای دکتری به دلیل علاقه زیادم به مسائل محیط زیست قصد تحصیل در رشته برنامه ریزی آموزش و مدیریت محیط زیست را دارم. آیا این تغییر در آینده کاری من خصوصا برای هیئت علمی شدن مشکلی ایجاد میکند.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب طبیعی است. اولین مطلب این است که حتی نمی دانید که برای چه رشته ای تقاضا بدهید.

  4. امین همائی
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب دکتر عزیز و بزرگوار
    بنده دارای تحصیلات مهندسی شیمی، کارشناسی حقوق از دانشگاه پیام نور تهران و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد تهران مرکز و کیل دادگستری میباشم، و اکنون تمایل و ارداده جدی دارم که برای مقطع دکتری در رشته دکتری حقوق تجارت و سرمایه گزاری (دروس آزمون: حقوق مدنی (تعهدات)، حقوق قراردادهای نفت و گاز، حقوق تجارت بین الملل، استعداد تحصیلی، زبان انگلیسی) ادامه تحصیل بدهم، میخواستم راهنمایی فرمایید برای موفقیت در این راه چه منابعی را مطالعه و چه اقداماتی را باید انجام بدهم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر فقط دانشگاه شهید بهشتی بپذیرد، شانس زیادی ندارید ولی اگر برای نفت و گاز تلاش کنید شانس بیشتری دارید. البته آزمون هر دو هم یکسان است.

  5. حسن
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت استاد ارجمند
    وقتتان بخیر
    استاد ممنون میشوم موضوعاتی را در حوزه حقوق تجارت بین الملل (سرمایه گذاری خارجی، اعتبارات اسنادی، دعاوی تجاری بین المللی و …) پیشنهاد دهید که گنجایش نگارش در حد رساله دکتری دانشگاه دولتی را داشته باشند.
    با ذکر این نکته که جنبه کاربردی موضوع نیز رعایت شود.
    با تشکر فراوان و تجدید مراتب احترام

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این موضوع نیاز به بحث زیاد دارد. بهتر است استاد مورد نظرتان را پیدا کنید و گفتگو را با ایشان شروع کنید تا با حک و اصلاح به یک موضوعی برسید.

  6. مصطفی حسین پور
    پاسخ

    با سلام.جناب آقای دکتر شیروی برای دکترای تجارت بین الملل. ارشد خصوصی بخوانیم بهتره یا همان ارشد تجارت بین الملل

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ارشد تجارت بین الملل خب نزدیکتر و شانس شما را افزایش می دهد.

  7. بهار
    پاسخ

    سلام جناب دکتر من میخوام بدونم درامد وکلا حدودا چقدر؟و اینکه چرا درامد دندانپزشکان اینقدر بالاست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یک وکیل است که به نون شب نیازمند است و یک وکیل است که نمی داند حسابها چقدر پول دارد.

  8. مينا
    پاسخ

    باسلام
    ببخشید من ترم ۶کارشناسی اقتصاد هستم و ۴٨واحد برا دو ترم بعدی دارم که با ترم تابستانیو معرفی با استاد میشود تمام کرد میخواهم کنکور ارشد هم شرکت کنم بنظرتون میتونم با این شرایط فارغ التحصیل شوم و ارشدو حتما دانشگاههای تهران قبول شوم؟؟خودم بهشتی میخونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید است بهتر است عجله نکنید بجاش در یک دانشگاه خوب قبول شوید.

  9. مهدی
    پاسخ

    سلام.بنده متولد ۶۵ کارشناسی ارشدحقوق جزا وجرم شناسی ام.قصد ادامه تحصیل دارم ترجیحادر امریکا.سوال من از جنابعالی اینه صرف گرفتن مدرک دانشگاهی ازاین کشور و بدون داشتن اقامت میشه در ازمون کانون وکلا امریکا شرکت کرد وبعد از قبولی به عنوان وکیل رسمی فعالیت نمود یا نه.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اولا احتمال گرفتن پذیرش دکتری در امریکا بعید است و بهتر است برای ارشد اقدام کنید. بعد از اخذ مدرک می توانید در آزمون وکالت شرکت کنید که خیلی مشکل است.

  10. man
    پاسخ

    سلام خدمت استاد گرامی
    بنده دانشجوی ترم سوم ارشد پردیس هستم آیا باید واحد پایان نامه رو این ترم بگیرم یا ترم بعد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از آموزش سوال کنید ولی معمولا ترم چهارم می گیرند که درسها تمام شده است.

  11. علی
    پاسخ

    سلام استاد شاد و تن درست باشید.اینجانب کارشناسی ارشدم رو در حقوق بشر از دانشگاه تهران اخذ کردم و معدل کارشناسی زیر ۱۶ هست،مرددم که در دکترای حقوق بین الملل شرکت کنم یا کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل،با کدام رشته اینده شغلی بهتری دارم.؟با سپاس.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب اگر دوست دارید می توانید وارد مسایل تجاری شوید و ارشد تجارت بین الملل بگیرید ولی اگر بخواهید دولتی شرکت کنید ممکن است از شما شهریه بگیرند. غیر دولتی را در وضعیت شما توصیه نمی کنم.

  12. مینا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر، ببخشید یه سوال داشتم من لیسانس و فوق لیسانس حسابداری از دانشگاه دولتی دارم با دو مقاله علمی پژوهشی، دو مقاله همایشی و یکسال سابقه تدریس. به نظر شما با ادامه تحصیل تا مقطع دکتری شانس هیات علمی شدن را دارم؟ (۲۷ سال سن دارم)؟ یا با فوق لیسانس دنبال پیدا کردن کار باشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب همه دیگر مثل قبل نمی توانند با مدرک عضو هیات علمی شوند. مسلما اگر در انتهای دکتری رزومه خوبی داشته باشید مثل حالا که دارید می توانید موفق شوید.

  13. عارف
    پاسخ

    سلام، با دکتری فلسفه غیر از هیئت علمی کجاها میشه مشغول کار و پژوهش شد. ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تنها جایی که بنظرم می رسد مراکز پژوهشی است.

  14. دانشجوی دکتری عمومی
    پاسخ

    با سلام ضمن تشکر از وقتی که اختصاص می دهید و سایت بسیار مفیدتان بنده دکتری حقوق عمومی پردیس علامه طباطبایی و ازاد خوراسگان اصفهان را قبول شده ام با توجه به این که سا کن اصفهان هستم کدام یک برای هیات علمی شدن در دانشگاهای اصفهان( ازاد خوراسگان یا سراسری) مناسب تر است با توجه به اینکه ارشدم هم علامه طباطبایی بوده ام ایا با مدرک ازاد حقوق عمومی خوراسگان می توانم امیدی به هیات علمی شدن داشته باشم یا مناسب تر است که زحمت مسافرت به تهران را به خودم هموار کنم که واقعا اطمینان ندارم ارزشش را خواهد داشت ایا اگر بر تالیف و رزومه متمرکز شوم و ازاد تحصیل کنم شانس بهتری برای استخدام ندارم خواهش نیکنم زودتر جواب بدهید چون ثبتنام در همین یکی دوروز اینده است و من هنوز بلاتکلیفم با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پردیس بنظرم بهتر است. البته هیچ کدام هیات علمی را برای شما تضمین نمی کند. من در مقایسه گفتم.

  15. رضا
    پاسخ

    باعرض سلام من درحال فارغ التحصیلی در رشته مدیریت اجرایی مقطع ارشد دانشگاه آزادهستم ولی نمی دانم که چند واحد باید برای فراغ تحصیل شدن پاس کنم ۳۲ یا۳۳واحد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام زحمت بکشید از آموزش دانشگاه خودتان سوال کنید.

  16. کبیری
    پاسخ

    سلام علیکم
    در انتخاب بین دانشگاه ازاد تهران شمال مرکز جنوب برای تحصیل در دکترا ی رشته الهیات کدام بهتر است ؟ممنون میشم سریعتر جواب بدید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر کدام به شما نزدیک تر و رفت و آمد راحتر است.

  17. جمیله نعیمی
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    جناب آقای دکتر شیروی
    اینجانب لیسانس علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابداری سابق) از دانشگاه الزهرا تهران با معدل ۱۸/۰۶ و فوق لیسانس همان رشته از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران با معدل ۱۹/۷۵ هستم. امسال دکتری امتحان دادم. به مصاحبه آزاد و پیام نور و پردیس دعوت شدم. پیام نور و آزاد رفتم برای مصاحبه و نتیجه نهایی در واحد علوم و تحقیقات پذیرفته شدم. دو مقاله علمی – پژوهشی و یک مقاله علمی ترویجی دارم. با توجه به اینکه من ساکن گناباد و کارمند رسمی دانشگاه آزاد گناباد هستم و تقریبا ۱۰۰۰ کیلومتر با تهران فاصله دارم، آیا ثبت نام کنم و شروع به تحصیل یا مجددا تلاش بیشتری کرده و در آزمون دکتری سال ۹۷ شرکت کنم تا بتوانم در فردوسی یا پیام نور مشهد قبول شوم.(گناباد در خراسان رضوی واقع شده)
    در ضمن نزدیک ترین شهر به گناباد که رشته دکتری علم اطلاعات در دانشگاه آزاد را دارد همان تهران است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم تلاش بیشتری بکنید بهتر است. این مدرک را هم بگیرید معلوم نیست که فایده چندانی برای شما داشته باشد.

  18. فاطمه
    پاسخ

    سلام با عرض معذرت از استاد محترم ببخشید میخواستم سؤال کنم که برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد روانشناسی کدام دانشگاه اعتبار بیشتری دارد؟( مخصوصا برای ادامه تحصیل در خارج کشور یا مقطع دکتری) دانشگاه آزاد یا پیام نور؟ و داشگاه مجازی کدام یک از این دو معتبرتر است؟( دانشگاه آزاد یا پیام نور؟ ) لطفا قبل از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد به من نتیجه را اطلاع دهید.متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب دانشگاه آزاد از پیام نور بهتر است.

  19. پریناز
    پاسخ

    سلام من کارشناسی شیمی کاربردی دارم قصد داشتم برای ارشد ام بی ای گرایش استراتژیک بخوانم می خواستم بدونم بعد از پایان ارشد می توانم دکتری دوباره رشنه شبمی را ادامه دهم ؟ با دکتری شیمی و ارشد ام بی ای می توان در آینده در دانشگاه تدریس کرد؟ برای وارد شدن به بازار کار و تجارت و کار های تولیدی به نظر شما ارشد ام بی ای بهتر است یا ارشد همان شیمی را ادامه دهم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اولا ام بی ای برای استاد دانشگاه شدن نیست ثانیا بعید است دوباره بتوانید دکتری شیمی شرکت کنید. دفترچه را نگاه کنید.

  20. ایمان
    پاسخ

    سلام آقای دکتر ممنون از وقتی که برای پویندگان علم می‌گذارید. من همزمان دکترای راه و ترابری در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات و پیام نور شمیرانات قبول شدم واقعا سر دو راهی هستم هر دو هم حدود ۱۰۰ نفر مصاحبه اومده بودن که بنده جزو پنج نفر اول این دو دانشگاه بودم برای آینده شغلی بهتر و جذب هیات علمی کدوم یک رو بنظر شما ثبت نام کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب دانشگاه آزاد شانس بیشتری دارید.

  21. یکتا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    ببخشید من لیسانس معماری م رو از دانشگاه دولتی سمنان و فوق لیسانسم رو از دانشگاه دولتی تهران گرفته م.
    اگه دکترای معماری رو از دانشگاه ازاد سمنان بگیرم آیا میتونم در دانشگاه سراسری سمنان درس بدم و عضو هیئت علمی بشم؟ درواقع آیا از نظر “قانونی” جذب هیئت علمی در سراسری از فارغ التحصیلای دکترای ازاد ممنوعه؟ یا در صورت کمبود نیرو جدب امکان داره؟
    خیلی ممنون از وقتی که میذارید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ممنوع که نیست ولی با این همه فارغ التحصیل ممکن است شما در اولویت قرار نگیرید.

  22. پرنیان
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    می بخشید من ارشد حقوق جزا از دانشگاه آزاد دارم. معدلم هم بالای ۱۹ است و اگر برای گرایش جزا دانشگاه خودم از طریق دوره بدون آزمون اقدام کنم و بخصوص به خاطر این که الان هر دانشگاهی خودش مصاحبه را برگزار می کنه من به احتمال زیاد پذیرفته میشم ولی کلا علاقه ام حیطه محیط زیست هست و تمام مقاله ها و کارهای ارشدم محیط زیستی بوده پایان نامه ام هم در حوزه حقوق دریاها کار کردم که یک فصلش محیط زیست دریا بود و کار کاملا جدیدی بود از لحاظ روزومه در حقوق محیط زیست خوب هستم و خیلی دوست دارم دکتری حقوق محیط زیست علوم تحقیقات را بخونم به نظر شما سرمایه گذاری روی حقوق محیط زیست کار درستی هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام انطور که فکر کنی کسی برای محیط زیست دل بسوزاند و برایش پول خرج کند، تصور خیلی واقعی نیست.

  23. احمدرضا
    پاسخ

    با سلام؛ از آنجایی که بنده هم به رشته اقتصاد و هم به رشته فیزیک علاقه دارم اما در دبیرستان علوم انسانی خواندم آیا امکانش هست که پس اخذ مدرک کارشناسی در اقتصاد در رشته فیزیک مشغول تحصیل شوم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، از اول تکلیف خودت را مشخص کن بعدا که نمی توانی جبران کنی .

  24. محمدرضا سیدهاشمی
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی، سلام، عرض ادب و ارادت خدمت شما، اول می خواستم بابت کتابهای خوبی که تالیف کردید به نوبه خودم از شما تشکر کنم. کتابهای شما بسیار روان و قابل فهم هستند. واقعا سپاسگزار هستم. من دانشجوی دکترای مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز در دانشگاه علامه هستم. در مورد پایان نامه خودم می خواستم با شما صحبت کنم و اگر افتخار بدید به عنوان استاد راهنما یا مشاور از شما کمک بگیرم.
    عنوان پایان نامه من فعلا این هستش
    طراحی الگوی مطلوب حقوقی همکاریهای بین المللی شرکت ملی نفت ایران
    ممنون میشم افتخار بدید و به من کمک کنید. به نظر شما این موضوع در حد پایان نامه دکترا هستش؟ در ضمن آقای دکتر رهنورد خدمت شما سلام رسوندند و گفتند شماره شما رو ندارند. بی زحمت یک تماسی با ایشون بگیرید.
    سپاس از شما
    ارادتمند شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم این موضوع سر و ته ندارد.

  25. ژیلا
    پاسخ

    سلام خسته نباشید. ببخشید آقای دکتر بنده امسال که دانشجوی ترم چهار ارشد نیز هستم از طریق استعداد درخشان از یه دانشگاه دولتی سطح دو قبول شدم. با توجه به شناختی که از خودم دارم اگر یکی دو سال پشت کنکور بمونم میتونم از دانشگاه های تراز اولی مثل تهران قبول بشم. با توجه به این که هدف اصلیم جذب هیات علمی شدن دانشگاه ها هست به نظر شما امسال انصراف داده و به دنبال تحصیل در دانشگاه های سطح یک باشم یا امسال ادامه تحصیل بدم و اون وقتی که برای کنکور نیازه بذارم رو روی تقویت رزومه بذارم. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دکتری ریسکی است و توصیه نمی کنم آن را رها کنید.

  26. Sara. F
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید و متشکر از شما که وقت با ارزشتون رو میذارید و به سوالات ما پاسخ میدین. ببخشید بنده از شما در رابطه انتخاب بین هیات علمی علوم پزشکی در شهرستان ( یک شهرستان در مجاورت شهر محل سکونت خانواده ام ) و بخش درمان تامین اجتماعی مشورت و نظر خواسته بودم. این در شرایطی است که درصورت استخدام در تامین اجتماعی شهر خودمان میتوانم بصورت حق التدریس کنار بخش درمان در دانشگاه آزاد تدریس کنم اما از طرفی هیات علمی علوم پزشکی نیز یک موقعیت کاری دیگر هستش که بنده رو سر دوراهی قرار داده، حقیقتش من وقتی تو اینترنت سرچ کردم و از اطرافیان شنیدم که اعضای هیات علمی خصوصا با ارشد از درآمدشون راضی نیستند و بازنشستگی آن ها نیز خدمات درمانی هستش و میگفتن بازنشستگی تامین اجتماعی خیلی بهتر از خدمات درمانی بنده واقعا سر دوراهی بدی قرار گرفتم، اگه میشه بیشتر راهنماییم کنید. واقعا سر دوراهی هستم نمیخوام راهی رو برم که بعدا پشیمون بشم . میخوام مسیری رو برم که از هرلحظه به نفعم باشه و حقیقتش درآمدش هم واسم مهمه. واقعا نمیدونم چیزهایی که شنیدم و در این متن نیز بیان کردم صحت داره یا نه؟
    با تشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نظر من این است که هیات علمی بهتر است. حالا برای محکم کاری لازم نیست سوالتان را تکرار کنید یا من را قانع کنید که تأمین اجتماعی از صندوق بازنشتگی کشوری بهتر است و امثال آن. می خواهید به توصیه من گوش بدهید و می خواهید ندهید.

  27. فاطمه
    پاسخ

    با احترام
    آقای دکتر اینجانب دکتری فلسفه هنر علوم تحقیقات پذیرفته شده ام. از آنجاییکه قصد مهاجرت دارم به نظر شما ارزش دارد تا قبل از مهاجرت به انگلستان دکتری را تمام کنم یا این که اعتباری ندارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم در آنجا برای شما خیلی سود ندارد.

  28. هادی شکری
    پاسخ

    سلام آآقای دکتر,
    بنده دکتری اموزش زبان انگلیسی دانشگاه ازاد ورامین قبول شدم. می خواستم بدونم تحصیل در این رشته آینده ای دارد.
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم کار پیدا کردن و بعد ادامه تحصیل دادن بهتر است تا با مدرک بعدا بخواهید دنبال کار بگردید.

  29. arsha
    پاسخ

    با سلام و تشکر از سایت بسیار ارزنده و پر محتوا

  30. آرشا
    پاسخ

    با عرض سلام و وقت بخیر.
    من در سال ۹۳ دکترا گرفتم و همزمان هیات علمی دانشگاه آزاد هم بود که اقدام به دریافت بورس وزارت علوم کردم که همون سال هم بمدت شش ماه بورسیه وزارت علوم شدم. البته حکم بورس من زمانی صادر شد و بدستم رسید که مدت استفاده از بورس برام تموم شده بود. یعنی حکم بورس اخر شهریور ۹۳ صادر شد ولی زمان اون از اول فرودین ۹۳ بمدت ۶ ماه بود که تموم شده بود یعنی من فرصت استعفا از هیات علمی دانشگاه آزاد رو نداشتم و از طرفی آماده دفاع بودم. برای همین به محل دانشگاه که بورسیه شدم رفتم و درخواست شروع بکار دادم که اعلام کردند دیگر بهم نیاز ندارند!!! و نامه عدم نیاز من آماده هست به همین جهت از دانشگاه آزاد استعفا ندادم ولی همزمان بدنبال جایابی در دانشگاههای زیرمجموعه وزارت علوم بودم!!! تا اینکه بعد از نزدیک ۳ سال یعنی سال ۹۶ در حالیکه زمان تعهدات بورسم هم به اتمام رسیده بود و قانونا تعهدی نداشتم در یکی از دانشگاههای وزارت علوم جایابی شدم و بلافاصله همزمان با جایابی از دانشگاه آزاد هم استعفا دادم.
    الان خواستم ببینم با توجه به مطالب گفته شده خصوصا مدت زمان بورس و زمان گرفتن حکم بورس و عدم جایابی من بمدت ۳ سال آیا بنده دچار تخلف شدم که از دانشگاه آزاد استعفا ندادم! و اگر شدم آیا وزارت میتواند از ادامه اشتغال من در دانشگاه جلوگیری بعمل بیاورد؟
    خیلی ممنون و پوزش بابت طولانی شدن مطلب

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با اوصافی که شما ذکر کردید بنظرم تخلفی صورت نگرفته است.

  31. عارف
    پاسخ

    سلام. آقای دکتر اعتبار مدرک دکتری پردیس فردوسی برای جذب هیئت علمی چطوره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره باید هیات علمی مورد نیاز باشد و افرادی که شرایط بهتری از شما دارند، تقاضا ندهند تا شما بتوانید قبول شوید.

  32. نیلوفر
    پاسخ

    با عرض سلام, اقای دکتر با ارشد مالکیت فکری شرکت در دکتری تجارت بین الملل را توصیه میفرمایید یا خصوصی؟ خیلی ممنون از لطف شما..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تجارت بین الملل فعلا ظرفیت خیلی محدودی دارد و بهتر است برای بالابردن شانس قبول خصوصی را انتخاب کنید مگر این رشته در دانشگاه های دیگر غیر از بهشتی هم راه اندازی شود.

  33. سارا
    پاسخ

    سلام
    من مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیولوژی دام دارم میخواستم برای مقطع دکترا گرایش فیزیولوژی پزشکی بخونم. ولی اونجوری که شنیدم میگن برای جذب هیئت علمی بعدها مشکل پیش میاد آیا حقیقت داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب طبیعی است که ایجاد مشکل می کند.

  34. دانشجو
    پاسخ

    دکتر حقوق ارتباطات در ایران آینده شغلی داره ؟برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری میتوان در رشته تجارت بین الملل یا بین الملل ادامه داد؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی این رشته ها کار مرتبط ندارند. محدوده کار خیلی محدود می شود

  35. دلارا
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    امسال در کنکور ارشد رتبه ۱۷ خصوصی و ۴۳ تجاری اقتصادی را اخذ کردم
    به نظر شما ادامه در کدام رشته برای هیات علمی شدن بهتر است؟
    با رتبه ۴۳ شانس قبولی در روزانه دانشگاه تهران را دارم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمال قبولی شما کم است و هیات علمی شدن بنظرم خیلی فرق ندارد.

  36. وحید
    پاسخ

    سلام آقای دکتر شیروی
    من کارشناسی با معدل ۱۵/۳۷ از دانشگاه تهران، ارشد با معدل ۱۶/۰۷ از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال حاضر دانشجوی دکتری رشته علوم و صنایع غذایی در دانشگاه صنعتی اصفهان هستم. رشته تحصیلی هر سه مقطع یکی بوده است. معدل بخش آموزشی من به دلیل مشکلاتی که برایم پیش آمد پایین و حدود ۱۶ شد. من تو رزومه ام سه مقاله علمی-پژوهشی دارم. میخواستم بپرسم آیا معدل پایین من در دکتری برای هیات علمی شدن مانعی خواهد بود؟ چطوری میتوانم جبرانش کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم مشکلی نیست ولی با انتشار مقالات بیشتر ززومه شما تقویت خواهد شد ولی واقعا نباید انتظار داشته باشید که همه بتوانند عضو هیات علمی شوند.

  37. مبینا
    پاسخ

    با سلام خدمت دکتر شیروی
    من امسال کنکور داده ام و به مصاحبه دانشگاه شاهد تهران دعوت شدم
    تو سایت سنجش زدن ک جواب مصاحبه با نتایج ازمون سراسری اعلام میشود
    میخواستم بدونم که من شاید تو الویت های بالاترم قبول بشم …
    یعنی اگه تو مصاحبه دانشگاه شاهد قبول بشم حتما باید برم؟؟
    بقیه الویت های من نادیده گرفته میشه؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه بر اساس اولویت خواهد بود.

  38. احسان
    پاسخ

    باسلام و عرض ادب
    غرض اینکه بنده۳۰سال سن دارم،فاقد شغل و کارگر ،متاهل به نظر شما کنکور سراسری شرکت کنم و یه رشته خوب(پزشکی،حقوق،دندانپزشکی و .)و دانشکاه خوب قبول شوم و ادمه تحصیل بدم ،ویا اینکه دیر هستش و فایده ای ندار
    مرسی استاد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، چرا دیر باشد. مهم این است که آیا مرد عمل هستی یا بیشتر آرزوهات را بیان می کنی. تا آخر عمرت می خواهی چه کاره شوی.

  39. پری
    پاسخ

    سلام مدرک دکترای پردیس فارابی دانشگاه تهران با مدرک دکترای دانشگاه تهران تفاوت دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر.

  40. علی
    پاسخ

    با سلام و وقت بخیر
    من در حال تحصیل در رشته حقوق دانشگاه پیام نور هستم. معدل کل ۶ ترم ۱۵.۸۱ هستش. اخیرا خواندم اگر بخوام عضو هیت علمی دانشگاه های دولتی بشم باید معدل کارشناسی بالای ۱۶ باشه.
    میخواستم بپرسم اولا د صورت این که ارشد و دکترا در دانشگاه های دولتی بخوانم و شرایط تحقیق و پژوهشی خوبی داشته باشم امکان داره بتونم عضو هیت علمی دانشگا های دولتی بشم. دوم این که این شرط معدل ۱۶ واقعابرای هیت علمی دانشگاه های دولتی وجود دارد یا خیر.
    باتشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید است با مدرک پیام نور بتوانید عضو هیات علمی دانشگاه های دولتی بشوید.

  41. شیما
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد محترم
    من دانشجوی ارشد آزادهستم می خواستم بدونم با لیسانس فراگیر دانشگاه پیام نور برای استخدامی ها معتبه؟لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر مدرکی که وزارت علوم آن را تأیید کند معتبر است ولی اینکه شما در رقابت با سایرین در چه جایگاهی هستید آن موضوع دیگری است که بستگی به دانشگاه و اینکه آیا حضوری یا مجازی بوده است و آیا پیام نور خب توجه می شود.

  42. عین
    پاسخ

    با نام خدا
    با سلام و احترام حضور شما دکتر شیروی
    بنده دانشجوی دکتری ترم هشت هستم در دانشگاه دولتی و یکی از دانشکده های هنری.
    با توجه به عضویت در بنیاد نخبگان، یک فرصت مطالعاتی برای بنده فراهم شد که کارهای آن انجام شده. اما با وجودی که در این مرحله از کار هستم مردد هستم برای سفر به دلایلی:
    اینکه آیا بمانم در کشور و کارهای رساله را تمام کنم؟
    از طرفی هم هنوز سمینار یک و دو را ارایه نداده ام و مقالات را.
    نمی دانم اگر بمانم انشاالله میرسم تا بهمن دفاع نهایی داشته باشم
    یا اینکه این پروسه طولانی تر از چیزی که بنده فکر میکنم، بشود.
    و چه بروم به فرصت چه نروم، نرسم تا بهمن دفاع کنم.
    پیشنهاد شما چیست؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بروید هم فال است و هم تماشا.

  43. میم
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید
    من علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج کشور هستم از یک سری از دوستان شنیده ام که فقط مدرک دانشگاه تهران برای کشورهای خارجی معتبر است حتی مدرک دانشگاه شهید بهشتی را هم قبول ندارند و سخت می گیرند ایا این گفته صحت دارد؟
    با فرض اینکه درست باشد و با دانستن اینکه رشته حقوق تجارت بین المل معتبراز رشته ح تجاری اقتصادی است شما شرکت در کدام یک از این دو گرایش را برای کسی که قصد دارد مقطع دکتری را خارج کشور بخواند مناسبتر می دانید تجارت بین الملل یا تجاری اقتصادی دانشگاه تهران؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر

  44. حمید
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    آیا ارزش دارد برای کسب درامد پول هیات علمی شد؟
    یا حقوق این قشر کم است و ارزش آنرا ندارد؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیات علمی مگر پول توش هست. اگر با دکتری هیات علمی شوید حقوق شما بین سه تا چهار میلیون و نهایتا تا اخرین مدارچ پس از سی سال سابقه ممکن است هفت و هشت میلیون دست شما را خواهد گرفت.

  45. حمیدرضا
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی با عرض سلام وادب :احتراما بنده در ترم آتی بادفاع از پایان نامه ام در رشته حقوق بین الملل فارغ التحصیل خواهم شد باتوجه به اینکه علاقه وافری در زمینه داوری تجاری بین المللی دارم خواهشمند است ارشاد فرمایید جهت ادامه تحصیل به صورت تخصصی در این رشته بهتر است چه کنم و آیا تحصیل در دانشگاههای خارجی را پیشنهاد میفرمایید و در اینصورت ترجیحا کدام دانشگاه ها را ؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام می توانید در ایران در رشته های حقوق تجارت بین الملل، حقوق نفت و گاز یا حقوق بین الملل ادامه تحصیل بدهید و موضوع رساله خود را در زمینه داوری انتخاب کنید یا برای تحصیل به خارج از کشور بروید که در این صورت احتمال پذیرش شما در مقطع دکتری کم است ولی می توانید با ارشد شروع کنید. البته پول و زبان هم پیش شرطهای اصلی است.

  46. مریم
    پاسخ

    عذرخواهی میکنم.سوال دیگه ای داریم اینکه به نظر جنابعالی برای آزمون وکالت تلاش بکنم و وارد وکالت بشوم یا ادامه تحصیل دررشته حقوق برای هیت علمی شدن؟بسیار ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      وکالت بنظرم قابل دسترس تر است.

  47. مریم
    پاسخ

    باسلام و احترام
    کارشناسی ارشدشیمی آلی هستم,ودرحال حاضرلیسانس حقوق ازدانشگاه آزاد دارم,۱-آیاباارشدشیمی میتوانم دکتری حقوق دولتی امتحان بدهم؟ ۲- برای هیت علمی شدن مدرک دکتری وارشد باید یک رشته باشد؟۳- برای هیت علمی شدن دانشگاه دولتی مدرک دکتری وپایین ترباید از خود دانشگاه دولتی گرفته باشم؟ بسیار سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- خیر ۲- نه الزاما ولی معمولا دانشگاه های دولتی نمی پذیرند.

  48. صرفا جهت انبساط خاطر استاد
    پاسخ

    سلام، استاد اگه از این لطیفه ها شاکی میشید بگید. اگر نه که هیچی. ممنون
    این ماشین های شاسی بلند رو که می بینم، همه اش حساب می کنم ببینم برای خرید هر کدومشون چند سال باید هیچی نخورم!
    یه بار رفتم کافه گفتم یه قهوه می خوام تلخ مثل زندگیم. یه چیز آورد اینقدر تلخ بود که دیدم من تو زندگیم روزهای شیرین هم داشتم، سریع توش شکر ریختم!
    گاهی اوقات زندگی به بدترین شکل ممکن بهت ثابت می کنه که باید منطقی باشی!
    از تعطیلات بین دو ترم فقط تحویل پروژه هاش به ما می رسه!
    دوست دارم اینقدر پولدار بشم که هر جا می رم بگم قیمتش مهم نیست فقط خوب باشه، ولی متاسفانه تا قیمت رو ندونم اصلا تو مغازه نمی رم!
    کی میشه پیاده رو ها هم برقی بشن دیگه راه نریم الکی!
    اگر شما به دفترِ کارِتان بگویید ” آفیس” ما فکر می کنیم کارتان خیلی مهم است و شما آدم مهمی هستید!
    یکی از عجایبِ زبان فارسی هم اینه که بارِ کج به منزل نمی رسه، ولی دیوارِ کج تا ثریا میره!
    چندین بار تا الان زنگ خونه رو اشتباه زدم و عذرخواهی کردم. این دفعه که اشتباه زدم می خوام بگم سرویس کامل تفلون آوردم، می خواید؟ معمولا می گن نه.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حالا این را هم منتشر کردم. ولی اصولا سایت برای اهداف دیگری طراحی شده است.

  49. فرناز
    پاسخ

    سلام خسته نباشید مهندسب صنایع علم و فرهنگ بهتر است یا صنایع علوم تحقیقات؟ از نظر بازار کار و اعتبار مدرک در داخل ایران و خارج
    ممنون میشم اگه بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم علم و فرهنگ بروید.

  50. حسین
    پاسخ

    سلام میشه شرایط ورود به رشته علوم قضایی رو بگین؟ اخه من پشت کنکوری هستم ومعدل پیش دانشگاهیم۱۳/۵۹ هست اگه من در رشته علوم قضایی پذیرفته بشم به معدلم نگاه می کنن هنگام ثبت نام؟ اخه یکی از شرایطش معدل بالای۱۴ هست لطفا کمکم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، لابد تا حالا اسم شما را زده اند که مجاز هستید یا نه. بلاخره رقابت است. کسانی که شرایط بهتری دارند را انتخاب می کنند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *