پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. کیمیا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر با توجه به نتایج آزمون سراسری ۹۶ من میخواهم در رشته حقوق دانشگاه اصفهان ادامه تحصیل بدهم.میشه لطفا مختصری از اساتید معروف و فعال و همینطور جو دانشکده رو توضیح بدین؟خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شما که تصمیم خودتان را گرفته اید و روزمه آنان روی صفحه وب دانشگاه اصفهان است.

  2. فروغ
    پاسخ

    سلام استاد گرامی. وقتتون بخیر. دو روز پیش سوالم رو مطرح کردم و در سایت ثبت شد اما بالای سوالم این پیغام نوشته شده Your comment is awaiting” moderation ” !! نمیدونم چرا این پیام بالای سوال اومده؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این یعنی «دندان روی جگر بگذارید تا وقت پاسخ به سوال شما برسد».

  3. sami
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    میخواستم بدونم ایا کانون وکلا مدرک کارشناسی وکالت از دانشگاه آزاد رو قبول میکنه و معتبره؟؟
    و اینکه واسه وکیل شودن حتما باید دولتی رفت ، قبول نشودم میتونم برم ازاد؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بله. ۲- خیر ولی امتحان سختی برای کانون است و اگر خوب درس نخوانید موفق نخواهید شد.

  4. سارا
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید، استاد با ارشد مالکیت فکری شرکت در دکتری خصوصی بهتر است یا گرایش حقوق عمومی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خصوصی.

  5. سارا
    پاسخ

    با سلام و احترام, اقای دکتر به نظر شما اگر کسی با ارشد مالکیت فکری دکتری خصوصی شرکت کند به فرض کسب رتبه ی تک رقمی در امتحان کتبی با وجود تفاوت در گرایش مقطع ارشد احتمال پذیرش دکتری دولتی دارد؟ خیلی سپاسگذارم..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست.

  6. حمیدرضا
    پاسخ

    سلام . لطفا در مورد مطالعه حقوق اراضی و املاک کتاب معرفی بفرمایید .
    با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منظورتان حقوق ثبت املاک است یا مدنی ۲؟ برای اولی می توانید به کتاب حقوق ثبت اسناد و املاک اقای غلامرضا شهری و برای مدنی به کتابهای مدنی مثل کتاب مرحوم دکتر امامی جلد اول مراجعه کنید.

  7. حمیدرضا
    پاسخ

    سلام استاد؛بنده کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی رو گذروندم و برای ارشد آزمون دادم که با رتبه۱۸ مجاز شدم؛علاقه زیادی به تدریس دارم؛رزومه حقیر ضعیفه و فقط زبانم خوبه و دیوان غزل هم دارم؛آیا با پشتکار امکان رسیدن به کرسی دانشگاه تهران وجود داره؟سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کجا تحصیل کرده اید؟ به هر حال با تلاش و انتخاب رشته مناسب و هماهنگی بین گرایشها در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری امکانش بیشتر می شود.

  8. نیکی
    پاسخ

    سلام. ابتدا لازمه عرض کنم که توجه و حوصله شما در پاسخگویی به سوالات واقعا جای تقدیر دارد.
    من دانشجوی دکتری دانشگاه تهران (مدیریت) و نزدیک به دفاع از تزم هستم، ولی متاسفانه به دلیل مشغله های زندگی، تعداد مقالاتم خیلی کم هست. سابقه تدریس در دانشگاه غیرانتفاعی رو دارم. میخواستم بپرسم
    ۱. شرایط هیئت علمی شدن در دانشگاههای غیرانتفاعی چطور هست؟ ارزش تلاش و اقدام رو داره؟
    ۲. چه تفاوتهایی بین یک فرد هیئت علمی سراسری و غیرانتفاعی هست؟ (حقوق و مزایا و مرتبه علمی و..)
    ۳.برای من که همه مقاطع سراسری خوندم، دانشگاه آزاد شانس بیشتری برای هیئت علمی شدن هست یا غیرانتفاعی؟ چون شنیدم آزاد از دانشجوهای خودش برمیداره.
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- بلاخره آن هم هیات علمی است. شرایط خاصی ندارد. ۲- حقوق اش ظاهرا قدری کمتر است. ۳- تلاش کنید به هر حال. این روزها آنقدر فارغ التحصیل تو بازار هستند که رقابت در انتخاب شدید است.

  9. دریانی
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    پیرو سوال قبلی در رابطه با وکالت بین الملل خدمت شما عرض کنم که دانشگاه SMU در دالاس(smu dedman school of law)یکی از دانشکده هایی است که دوره ی بین الملل برگزار میکند به شکلی که در طول هشت هفته به کسانی که صلاحیت شرکت در این دوره ها را داشته اند آموزش لازم داده می شود و سپس چند امتحان از دانشجوها به عمل می آید که در صورت قبولی اپلیکیشن هر دانشجو را برای اخذ سرتیفیکیت بین الملل به IBA ارسال میکنند
    این موارد در سایت دانشکده ی مزبور موجود است
    آیا آن سرتیفیکیت به عنوان پروانه ی بین الملل نیست؟
    به نظر شما بنده در این دوره شرکت کنم؟
    بسیار سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از اینکه قانع نمی شوید و باز سوالاتتان را تکرار می کنید نشان می دهد که چقدر ذهنیات شما روی یک چیزی محکم شده است و آمادگی پذیرش خلاف آن را ندارید. در ایران هم هر روز دوره های بی کیفیت گذاشته می شود و بعد به قول شما سرتیفیکیت داده می شود که معلوم نیست آنها به چه دردی می خورد. سرتیفیکت شرکت در یک کنفرانس یا دوره آموزشی و امثال آن نهایتا در رزومه فرد قرار می گیرد و اینها پروانه نیستند. موسسه ای می تواند پروانه صادر کند که دارای صلاحیت قانونی برای آن باشد مثل کانون وکلای ایران که صالح برای صدور پروانه است به حکم قانون. سرتیفیکیت را هر کسی می تواند بدهد حتی من می توانم تأیید کنم که شما صد ساعت در کلاسهای من حاضر شده اید. حالا این به چه درد شما می خورد خب یک مسئله دیگری است.

  10. محمد
    پاسخ

    باعرض سلام وخسته نباشید

    استاد میشه بفرمایید که دررشته حقوق تجارت بین الملل رشته بانکداری بین الملل هست یا خیر و اگر هست چطوریه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بانکداری بین المللی بنظرم رشته جدایی است ولی مباحث فاینانس بخشی از تجارت بین الملل هم محسوب می شود.

  11. داوطلب حقوق نفت و گاز
    پاسخ

    ضمن عرض سلام و ادب خدمت استاد گرانقدر
    امیدوارم که احوالتون خوب باشه
    جناب استاد سوالی از خدمتتون داشتم بنده از داوطلبین شرکت در مصاحبه دکتری ی ۳ دانشگاه فارابی بهشتی و تهران در رشته ی حقوق نفت و گاز بودم. چیزی که ذهن بنده و بسیاری از دوستای دیگر رو مشغول کرده بحث اولویتهای انتخابی بود چرا که این شبهه ایجاد شده که هر کدوم از این دانشگاهها که از داوطلبین لیست انتخاب رشته رو مطالبه کرده بودند اگر دانشجویی اولویت اول رو اون دانشگاه نزده باشه خود بخود حذف میشه یعنی مثلا اگر دانشگاه بهشتی در اولویت اول نباشه دانشگاه بهشتی اون فرد رو حذف میکنه یا سایر دانشگاهها به همین شکل. سوالی که بنده از حضرتعالی دارم اینه که آیا چنین موضوعی صحت داره؟ مثلا خود بنده تجارت و سرمایه گذاری رو اولویت اول زدم که به احتمال زیاد با توجه به ظرفیت کمش قبول نشم آیا این باعث میشه که من نفت و گاز هم در هیچکدوم از این دانشگاه ها قبول نشم علی رغم اینکه نمره ی سنجش خوبی دارم و احتمالا نمره ی مصاحبه رو هم بیارم؟ با تشکر از سعه ی صدر جنابعالی و پاسختون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این مشکلی نیست، زیرا اولویت در انتخاب شما تنها جایی کاربرد دارد که شما بیش از یک جا قبول شوید که در این صورت در جایی که اول زده اید به ترتیب اولویت شما نهایتا پذیرفته خواهید شد.

  12. کیمیا
    پاسخ

    با سلام..بنده میخواستم بپرسم پردیس فارابی قم دولتی محسوب میشه یا پردیس خودگردان؟؟؟؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پردیس دولتی است که به سه صورت دانشجو می پذیرد، نوبت اول، نوبت دوم یا شبانه و مجازی.

  13. رامین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.بنده ارشدم را از طریق آزمون سراسری از دانشگاه پیام نور سال ۸۹ از مرکز اصفهان گرفتم.امسال دکتری وزرات بهداشت مرحله اول پذیرفته شدم.۵ سال سابقه تدریس،دو مقاله ای اس ای با ایمپکت سه،دو مقاله داخلی تو دانشگاهها ی علوم پزشکی،پنج کنگره در دانشگاههای علوم پزشکی داخلی و یه طرح تحقیقاتی تو دانشگاه علوم پزشکی.سؤالم این که شانس قبولی با ارشد پیام تورم چقدر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش البته خیلی زیاد نیست.

  14. mohammad.reza
    پاسخ

    سلام
    خسته نباشید
    کسی که کارشناسی رو از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل،ارشد رو از دانشگاه سمنان و دکتری رو از دانشگاه امام حسین(دانشجوی غیر بورس باشه) در رشته مهندسی صنایع بگیره میتونه هیئت علمی بشه یا نه؟
    آخه تا الان ندیدم با دکترا امام حسین جایی هیئت علمی بشن
    چقدر شانس وجود داره

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش هست.

  15. سجاد
    پاسخ

    سلام وعرض ادب .
    من کاردانی رشته معماری از دانشگاه فنی قم رو دارم حال هم کنکور دادم ولی میدونم که دولتی قبول نمیشم .حالا می خوام بدونم که کدوم دانشگاه برم خوبه .شهاب دانش برم که یه موسسه ی غیر انتفاعی هست یا دانشگاه ازاد.من موافق ازاد نیستم چون به جیبم نمی خوره ومطمنئنااز پس مخارج بر نمیام .لطفا راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شهریه که خیلی فرق ندارد ولی سجاد جان اگر دنبال این هستید که از مدرکتان استفاده کنید سعی کنید دانشگاه خوب بروید.

  16. امیر
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    خیلی خوشحالم که شمارو پیدا کردم
    ببخشید یه سوال داشتم درباره رشته زبان
    اینکه ایا بازار کار خوبی داره؟؟؟
    و این که گرایش مترجمی بهتره یا ادبیات
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فارغ التحصیل زبان خیلی زیاد است و غیر از فارغ التحصیلان زبان هم خیلی ها به تدریس زبان مشغول هستند. البته مترجمی بیشتر زمینه کار دارد ولی من کلا اعتقاد دارم که زبان رشته ای نیست که فرد بخواهد بخواند بهتر است یک رشته درسی بخواند و زبان هم کنارش بلد باشد.

  17. بهار
    پاسخ

    ممنون استاد من جوابمو گرفتم..

  18. زهرا
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    من ارشد حقوق خصوصی دارم ولی از وقتی درس تجارت بین الملل را گذروندم که منبع ان کتاب تجارت بین الملل جنابعالی بود به رشته تجارت بین الملل علاقه مند شدم لذا میخواستم بپرسم به نظر شما اگر بخواهم در این رشته وارد شودم اول ارشد تجارت بین الملل بخونم بعد دکترا این رشته را بخوانم یا اینکه دکترا تجارت بین الملل را بخوانم. تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دکتری در شرایط حالا که فقط دانشگاه شهید بهشتی این رشته را می پذیرید خیلی امکان قبولی ندارید.

  19. مجتبی
    پاسخ

    سلام استاد عزیز…
    ببخشید ممنون میشم اینو دقیق جواب بدین خیییلی واسم مهمه…
    بنظرتون واسه کارشناسی زبان و ادبیات عرب ، دانشگاه تهران خوب و بهتره یا دانشگاه علامه طباطبایی؟؟؟؟ کدوم کاملتر و بهتره؟؟؟ کدوم رو انتخاب کنم؟؟؟؟؟ لطفا از هر نظر جواب بدین ممنون میشم سردوراهی موندم…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو خوبه است و دانشگاه علامه هم از نظر زبان قوی است.

  20. محمد
    پاسخ

    با عرض سلام
    جناب دکتر میخواستم بدونم وقتی وارد دانشگاه شهید رجایی بشی میتونی بعد استاد دانشگاه هم بشی یا نه(در رشته عمران)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش هست ولی سخت تر می شود اگر تعهد اموزش و پرورش داشته باشید.

  21. فروغ
    پاسخ

    سلام استاد گرامی, وقتتون بخیر. اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی ریاضی دوره روزانه هستم. قصد دارم کنکور۹۷ رشته تجربی شرکت کنم. با توجه به اینکه قبلا روزانه بودم و تحصیل رایگان داشتم آیا با تسویه و آزاد کردن مدرک دوره کارشناسی, در صورت قبولی در هر مقطعی و هر رشته ای از رشته های علوم پزشکی روزانه, میتونم مجددا تحصیل رایگان داشته باشم؟ با تشکر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این مسئله بین دیوان عدالت اداری و دانشگاه ها اختلاف نظر است و هنوز ظاهرا حل نشده است.

  22. صالح
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر یک سال پیش جهت استخدام به عنوان هیات علمی در یکی از دانشگاه های دولتی اقدام کرم و بعد از تایید علمی گروه، استعلام ها و گزینش هم از من انجام شد تا اینکه جهت مصاحبه کارگروه صلاحیتهای عمومی دعوت شدم ولی نهایتا به من اعلام شد که به دلیل عدم تسلط به احکام در جلسه مصاحبه رد شدم ونهایتا مردود شدم.الان واسه یه دانشگاه دیگه اقدام کردم و گروه هم نظر مثبتی هم داره.سؤالم اینکه آیا معیار تصمیم گیری کارگروه صلاحیتهای عمومی دانشگاهی که جدیداًاقدام کردم ،نتیجه منفی دانشگاه قبلی است یا اینکه وضع فعلی من مدنظر قرار میگیره؟ لطفا راهنماییم کنید که از این نگرانی دربیام.ممنون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، جداگانه دوباره بررسی می کنند. اینها متاسفانه خیلی سلیقه ای است.

  23. علی
    پاسخ

    سلام
    بنده علاقه مند به رشته حقوق نفت وگاز هستم می خواستم بدونم این شاخه بازار کار واینده ای دارد ؟ـ

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب است. تا شما چه از این دوره برداشت کنید. مدرک به تنهایی خیلی کارساز نیست.

  24. پری
    پاسخ

    سلام. با توجه به اینکه من استان قزوین زندگی می کنم در مقطع دکترا شبانه فارابی دانشگاه تهران خوبه یا روزانه ارومیه کرمانشاه شاهرود اهواز؟ ترتیب را برای من بفرمائید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب شبانه فارابی بهتر است.

  25. حسن
    پاسخ

    سلام
    من هنوز پایان نامه ارشدم رو تموم نکردم ولی مصاحبه دکتری چند دانشگاه از جمله دانشگاه آزاد دعوت شدم و رفتم. اگه دانشگاه آزاد قبول شم ولی تا شهریور نتونم از پایان نامه ام دفاع کنم امکان حفظ قبولی ام و ثبت نام در ترم بهمن ماه دانشگاه ازاد هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ممکن است شهریه ثابت بگیرند و همکاری کنند.

  26. شادی
    پاسخ

    سلام.
    من ده واحدم برای فارغ التحصیلی مونده که هشت تا ترم تابستون ورداشتم میتونم دو واحد معرفی به استاد بگیرم ؟
    و ارشد شرکت کرده و قبول شدم بااین شرایط میتونم ارشدو بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اینقدر خیال بافی نکنید در تحصیل. آهسته و صحیح درس بخوانید.

  27. رضا
    پاسخ

    سلام استاد گرامی

    تفاوت دو گرایش حقوق تجارت بین الملل و حقوق اقتصادی از لحاظ علمی و کار و حرفه ای در چیست؟
    گرایش تجارت بین الملل دانشگاه تهران پردیس قم بهتر است یا بهشتی؟
    تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- هیچی ۲- خب دانشجویان بهشتی را چون در تهران است ترجیح می دهند.

  28. مهرداد حقی
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد عزیز
    میخواستم خواهش کنم در صورت امکان توضیحاتی در مورد حقوق نفت و گاز در مقطع دکتری و منابع مرجع این رشته بدین،
    سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام قبلا در این باره بارها صحبت شده است.

  29. آزاده
    پاسخ

    سلام
    عذرخواهی میکنم وقتتان رو میگیرم
    میخواستم بدونم که آیا میشه با مدرک کارشناسی پیام نور ،فوق رو توی دانشگاه های روزانه قبول شد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله.

  30. محمدیان
    پاسخ

    سلام، آقای دکتر وقت بخیر
    موضوع پایان نامه ام درباره ی نقض تعهدات در قرارداد های نفتی ایران است. قراردادهایی رو که توتال با ایران داشته رو مطالعه کردم متاسفانه محرمانگی این نوع قرارداد ها باعث کمبود منابع مطالعاتی میشه، از محضرتون در صورت امکان، معرفی منابع مطالعاتی بیشتری رو درخواست دارم.
    با تشکر، سایه ی پرمهرتان مستدام.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نقض تعهدات دو جنبه دارد. یکی ضمانت اجراهایی که در متن قرارداد پیش بینی شده است و دیگری ضمانت اجراهای حقوقی است که از قانون حاکم نشأت می گیرد. بلاخره متوجه نشدم که قرارداد محرمانه با توتال را دیده اید یا ندیده اید.

  31. امینیان
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من دترتی مدرک کارشناسی در یک دتنشگاه غیر انتفاعی در رشته مدییرت بتارگانی هستم با معدل ۱۷ و کارشناسی ارشد را هم در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با معدل ۱۶ گرفتم آیا امکان قبولی در مصاحبه دانشگاه دولتی را در صورت تقویت رزومه و مدرک زبان msrt دارم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش هست

  32. بهزاد
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر بنده فارغ التحصیل کارشناسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد هستم آیا در صورت قبولی در آزمون دکتری دولتی شانسی برای ورود به دانشگاه های دولتی(تهران.علامه.فردوسی.خوارزمی.سمنان یا حتی لرستان) دارم یا خیر؟
    فقط هدفم تحصیل در دانشگاه دولتی است. اگر بله کدام دانشگاه؟ و چگونه؟
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تحصیل امکانش هست.

  33. محمد حسین
    پاسخ

    جناب استاد گرامی
    با سلام و احترام
    اینجانب دکتری منابع طبیعی در فراخوان سال ۹۱برای راتبه تحصیلی یک دانشگاه دولتی اقدام کردم که صلاحیت علمی و عمومی ام توسط وزارت علوم تایید شد . بعد از تایید شدن صلاحیتم پرونده ام به سازمان امور دانشجویان به دلیل بسته شدن سامانه سنباد ارسال نگردید و ایتجانب از رساله خود دفاع کردم. ریاست و معاونت اموزشی دانشگاه اظهار کردند چون حکمی دریافت نکردید در فراخوانهای دانشگاه شرکت کنید. در سال ۹۴شرکت کردم یک ماه بعد از مصاحبه مدرک دکتری خود را ارایه کردم‌ در این فراخوان مرا جذب نکردند. در سال ۹۵ دوباره فراخوان اعلام کردند شرکت گردم ولی یک نفر دیگر را جذب کردند. لازم به ذکر است که اینجانب هشت ترم تحصیلی برایشان تدریس کردم. ولی مرا جذب نکردند.
    جناب دکتر ایا برای من این حقی ایجاد می کند که پیگیری کنم تا حقم را بگیرم. با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با این اوصاف حقی برای شما از نظر اینجانب متصور نیست.

  34. امید
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب دکتر از حضورتان سوال داشتم که آیا همزمان با تحصیل در مقطع ارشد شرکت در آزمون وکالت و انشاالله قبولی و گذراندن دوره کارآموزی را صلاح میدانید؟ یا خیر و سوال دیگر اینکه حداکثر سن جهت هیئت علمی در حال حاضر چند سال میباشد؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اشکالی ندارد و خوب است. حداکثر سن هیات علمی هم ۴۵ بوده است که زمزمه هایی شنیده ام که کمتر شده است ولی من مطمئن نیستم.

  35. علی
    پاسخ

    سلام استاد معزز
    به نظر شما برای مقطع ارشد حقوق خصوصی دانشگاه علامه بهتر و معتبر هست یا دانشگاه تربیت مدرس ؟ ممنونم از لطفتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در یک حدود است بنظرم مدرس ارجحیت دارد.

  36. سولماز
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. وقت بخیر.بنده درس آشنایی با ریشه های انقلاب اسلامی (قانون اساسی) را پاس کرده ام و الان در ترم تابستان برای من درس حقوق اساسی را دانشگاه انتخاب کرده که باز همین درس قانون اساسی را باید پاس کنم. یعنی یکبار به عنوان درس عمومی و بار دوم به عنوان درس اصلی که هردو ۲ واحدی هستند. به نظر شما, امکان اینکه نمره ی پاس شده بار اول را به بار انتخاب دوم منظور کنند,وجوددارد?یعنی بدون امتحان.چون مبحثها یکی هستند.اگر امکان آن وجوددارد,برطبق کدام ماده از آیین نامه است?ممنون از پاسختان.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اینها دو درس است ولو اینکه بعضا محتوی آن تا حدودی به هم مشابهت داشته باشد. نمی شود که یک درس را برای دو تا درس درنظر گرفت.

  37. امیر
    پاسخ

    باسلام
    برای موفقیت در رشته حقوق نفت گاز مطالعه چه کتاب هایی را توصیه می کنید ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کتاب حقوق تجارت بین الملل، کتاب حقوق نفت و گاز، کتاب داوری تجاری بین المللی و کتاب قراردادهای بی او تی لازم است. البته که کافی نیست.

  38. سارا
    پاسخ

    با سلام و تشکر بابت راهنمایی های شما
    من کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دانشگاه پیام نور خوندم ، و کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه دولتی اصفهان،
    آیا برای دکترا باید رشته و گرایش تحصیلی من با دوره ارشد یکسان باشه تا بتونم بعدا در فراخوان های جذب هیات علمی دانشگاههای دولتی شرکت کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم شما دنبال شغل و کار نرم افزاری باشید بیشتر احتمال موفقیت است.

  39. امید
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز راهنمایی بفرمایید که آیا همزمان با تحصیل در مقطع ارشد حقوق شرکت در آزمون وکالت را صلاح میدانید البته با فرض قبولی در وکالت ممنون ازشما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله فکر خوبی است.

  40. خسروی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    بنده ۳۶ سال دارم و کارشناسی معارف خوانده ام وبرای انتخاب رشته ارشدبین گرایشهای فقه و حقوق و فلسفه قدرت تصمیم گیری ندارم .آیا امکان دارد بنده را راهنمایی نمایید از لطف و عنایت حضرتعالی کمال تشکر را دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم فقه و حقوق جنبه عملی تر دارد و بیشتر ممکن است به کار آید.

  41. محسنی
    پاسخ

    باسلام و احترام
    میخواستم بدونم شخصی با کارشناسی ناپیوسته رشته حقوق ثبتی دانشگاه علمی کاربردی میتونه آزمون وکالت شرکت کنه؟
    ممنون از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علمی کاربردی برای این است که شما دم دست یک نفر کار کنید نه اینکه خودتان مستقلا وکیل شوید.

  42. شهریار
    پاسخ

    با سلام و احترام ، جناب آقای دکتر با توجه به علاقه یکسان اینجانب به رشته حقوق خصوصی و حقوق تجارت بین الملل لطفا راهنمایی بفرمایید کدام گرایش را برای ارشد انتخاب نمایم . متشکر م

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق تجارت بین الملل.

  43. حمیده
    پاسخ

    با سلام.من با کارشناسی ارشد مدیریت دولتی میتونم دکتری مدیریت اموزشی بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله.

  44. حسن باغنده
    پاسخ

    با سلام خدمت آقای دکتر
    امسال در مصاحبه دکتری تخصصی شرکت کردم. یکی از شرکت کنندگان مربی دانشگاه دولتی بود که بدون استفاده از سهمیه مربیان در این مصاحبه بصورت آزاد شرکت کرده بود. آیا از نظر حقوق و آئین نامه دوره دکتری تخصصی پذیرش این شخص در دوره دکتری امکان پذیر هست؟
    در صورت شکایت به دیوان حکم چگونه خواهد بود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مربی هم بنده خدا است و می تواند به روال عادی در فرآیند پذیرش دکتری شرکت کند.

  45. عاطفه
    پاسخ

    باسلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوار

    من به ایمیل شما پیام زده بودم و بعدا متوجه شدم که شما در سایت خودتان پاسخ سوال های دانشجوها رو میدید،
    جسارتا میخواستم بدانم که شما می پذیرید که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق حمل و نقل تجاری زیر نظارت و راهنمایی شما پایان نامه ارائه بدهد.

    از مساعدت و راهنمایی شما سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام متأسفانه اشتغالات اجازه نمی دهد در خدمت باشم.

  46. بیولوژیست
    پاسخ

    با سلام. من کارشناسی میکروبیولوژی خوندم . و کارشناسی ارشد بیوفیزیک از یک دانشگاه معتبر وزارت علوم با یک مقاله ISI و یک مقاله داخلی هستم. الان به صورت حق التدریسی مشغولم. دکتری میخوام یکی از رشته های وزارت بهداشت رو بخونم (نانوتکنولوژی پزشکی و یا دارویی). لطفا راهنمایی بفرمایید که آیا امکان هییت علمی شدنم بعد از فارغ التحصیلی در مقظع دکتری هست؟ با وجودی که مقاظع تحصیلیم از لحاظ رشته سنخیت نداره؟
    منتظر راهنمایی و پیشنهاد جنابعالی هستم. ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش ضعیف است که این همه فارغ التحصیل را بگذارند و شما که مدارکتان با هم سنخیت ندارد، بپذیرند.

  47. محمد س
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد ارجمند
    من کارمند رسمی وزارت بهداشت هستم با ۱۵ سال سابقه و دانشجوی ترم ۴ حقوق دانشگاه ازاد همانطورکه مستحضر هستید کارمندان دولت نمی توانند در ازمون وکالت شرکت کنند . لطفا من را راهنمایی کنید که چگونه این مشکل را حل کنم.

    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، وقتی قبول شدید در وکالت آن وقت استعفا بدهید.

  48. Z.k
    پاسخ

    باعرض سلام و خسته نباشید
    بنده کارشناسی ادبیات انگلیسی دارم ولی قصد دارم برای ارشد و دکترا مدیریت mba بخونم، میخواستم بدونم باتوجه به اینکه رشته mba مقطع کارشناسی نداره ممکنه برای هیئت علمی شدن مغایرت رشته کارشناسی بنده مشکل ایجاد کنه؟
    بنظرتون ارشد و دکترا رو mba بخونم میتونم هیئت علمی بشم یا برای اینکار بهتره یا رشته ی کارشناسی م رو ادامه بدم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، MBA برای هیات علمی شدن نیست و من نشنیده ام که هیات علمی جدا داشته باشد چون دروس آن از ترکیبی از دروس دیگر است. ولی به هر حال نداشتن لیسانس مرتبط با MBA می تواند مانع جذب شما به عنوان هیات علمی شود.

  49. عدالت
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من قصد ادامه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک درمقطع ارشدداشته وآن هم فقط در دانشگاه شریف ازطرفی برای استخدامی درآموزش پرورش هم قبول شده ام به نظر شما چه کنم آیا برای کنکور بخوانم یا بروم استخدام شوم بعد استخدام ادامه دهم وبه هدفم برسم وآیا آموزش پرورش همکاری دارند برای این مسائل؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دنبال هدف ات باش ولی دانشگاه شریف خیلی سخت است قبول شوید.

  50. مریم اقاخانی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    من لیسانسم ادبیات انگلیسی بوده . کارشناسی ارشدم اموزش زبان انگلیسی و الان تصمیم دارم دوباره برای مقطع دکترا ادبیات انگلیسی بخونم
    شنیده م در این صورت نمیتونم هیات علمی بشم .می خواستم ببینم درسته ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیات علمی که با این همه فارغ التحصیل نمی شود خیلی روش حساب باز کرد ولی خب شرایط شما برای جذب مساعدتر می شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *