پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. مجيد يزدان جو
    پاسخ

    سلام اقای دکتر؛ با وجود پردیس های پولی و بین المللی مانند پردیس البرز یا پردیس کیش دانشگاه تهران، چرا پردیس فارابی دانشگاه تهران، با حذف واژه پردیس، نامش را به نام مناسب تری تغییر نمی دهد ؟ بسیاری از افراد مصاحبه کننده در ادارات وقتی نام این دانشگاه را می شنوند تصور می کنند پردیس پولی و بی اعتبار است.شما نمی توانید چنین پیشنهادی را بدهید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا دانشگاه تهران می خواهد نام پردیس ها را عوض کند و فراخوان نام داده است.

  2. مونا
    پاسخ

    با سلام و تشکر از شفاف سازیهای گهربارتون.
    دکتر سوال من این بود که امسال رتبه خوبی در ارشد کسب کردم و رشته ای که انتخاب کردم رشته ایه که آینده کاریش خوبه.مربوط به شرکتهای داروسازی و پتروشیمیه منتهی سوالی که داشتم این بود که جدیدا به عنوان مشاور تحصیلی تو مدرسه ای مشغول کارم.اونجا بیمه هم میکنن و اگر ۳ سال سابقه کاری باشه آموزش و پرورش جذب میکنه.مجبورم بین کار و ارشد یکی رو انتخاب کنم چون واقعا نمیشه رسوند.هم علاقه به گرفتن دکتری دارم هم علاقه به اموزش و مدرسه.بنظرتون من چکار کنم به صلاح خواهد بود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم اگر اطمینان شغلی دارید، خب کار اولویت دارد تا مدرک

  3. فرهاد
    پاسخ

    سلام وعرض ادب خدمت استاد ارجمند . اینجانب کارشناس ارشد حقوق خصوصی هستم در سال ۷۹دانشگاه ازاد مرکز وحدود هیجده سال هم در یکی از شرکتهای تابعه ملی گاز مشغول هستم . سال گذشته حقوق نفت وگاز جهت پردیس مجاز شدم (البته کم مطالعه کرده بودم )ولی با توجه به رتبه حدود سیصد پیگیری نکردم . سوالم این است که بنظر شما با توجه تعدادبسیار کم پذیرش در نفت وگاز وتجارت وسرمایه گذاری خارجی واینکه دانشجوی دانشگاه دولتی نبوده ام اگر توان وتمرکزی بیشتری بر مطالعه بگذارم (والبته تعداد شرکت کنندگان این رشته بسیار کمتر از خصوصی است) اصولا شانسی دارم برای این رشته و ایا کار در صنعت نفت در بخش حقوقی کمکی به پذیرش و قبولی در مصاحبه می کند. ویا ادامه تحصیل در حقوق خصوصی بدهم ولی گرایش مطالعاتی و احتمالا در صورت قبولی پایان نامه را در زمینه های تجارت بین الملل یا نفت وگاز بگذرانم . وجود رشته حقوق خصوصی در دانشگاه ازاد هم مزید برعلت است . از اینکه اینجانب را از دودلی در تصمیم گیری نجات می دهید ممنونم .با تقدیم احترام مجدد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم حقوق خصوصی شانس بیشتری دارید.

  4. فائزه
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشی خدمت محضرتون میخواستم درباره ی این موضوع راهتمایی بفرمایید که آیا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان(رشته علوم تربیتی) میتوانند در طول دوره تحصیل یا بعد از اتمام تحصیل در کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق در دانشگاه های دولتی شرکت کنند و یا بصورت کلی پیشنهاد جناب عالی چه رشته برای کارشناسی ارشد هست؟
    ممنون از لطف و نظراتتون☺🌷

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاخره آنها هم می توانند برای تحصیلات تکمیلی در آزمونهای مربوط شرکت کنند ولی اگر به آموزش و پرورش تعهد داده باشید مطابق تعهدات مزبور باید عمل گردد.

  5. علی رضا
    پاسخ

    در ضمن استاد عزیر پیوست سوال قبلی با داشتن پروانه وکالت و کار وکالت خواندن فوق لیسانس دیگر وقت تلف کردن است بنظرتان و ادامه دادن وکالت مفیدتر است و خواندن یه ارشد دیگر آنچنان تاثیری در روند کاری فرد ندارد
    ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      اینطور نیست. ارشد به کیفیت شما کمک خواهد کرد.

  6. هیوا
    پاسخ

    عرض سلام و خسته نباشید اقای دکتر
    من به شدت بین اینکه وکالت بدم یا ارشد دو دل هستم به وکالت ۹۶ نمیرسم چون ترم مهر فارغ التحصیل میشم.به نظر شما از الان روی ارشد ۹۷ تمرکز کنم یا وکالت ۹۷؟با توجه به اینکه به گرایش بین الملل علاقه دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با اینکه هر دو با هم منافات ندارد، ولی وکالت اولویت دارد.

  7. علیرضا
    پاسخ

    سلام خدمت استاد گرامی. بنظر شما تحصیل دررشته حقوق دانشگاه علوم قضای بهتر است یا دانشگاه پیام نور یا تفاوتی ندارد(از نظر اینده شغلی ) وایا میتوان در رشته حقوق دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد خواند ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مسلم است که بهتر است.

  8. قربانی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید ، ببخشید من ارشد فقه وحقوق جزا دارم میخواستم بپرسم میتونم در آزمون های دکتری چه سراسری چه آزاد رشته جزا و جرم شناسی شرکت کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله.

  9. امیر حامی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر عزیز.من فعلا از پایان نامم در دانشگاه آزاد دفاع نکردم و به پژوهش هم ارائه ندادم اگه بخوام آخر شهریور به پژوهش بدم و مهر یا آبان دفاع کنم و دکترای آزاد امسال هم قبولی مهر بشم به نظرتون آیا دانشگاه آزاد همکاری میکنه که برای ترم اول یا دوم بتونم برای دکترا ثبت نام کنم؟ممنونم که پاسخگو هستید.موفق باشید…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر قبول شدید خب دنبالش باشید بلکه مشکل اتان حل شود.

  10. محمدرضا
    پاسخ

    سلام
    من لیسانس مهندسی برق دارم و در ارشد مدیریت دولتی دانشگاه علامه قبول شدم آیا میشود در دانشگاه پیام نور در مقطع لیسانس در رشته مدیریت دولتی شرکت کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشجو که نمی تواند هم زمان در دو جا دانشجو شود.

  11. کاظمی
    پاسخ

    با سلآم و خسته نباشید خدمت استاد ارجمند
    من ساکن زنجان هستم. در فراخوان استخدام هیات علمی شرکت کرده ام. دو موسسه غیرانتفاعی برای پذیرش نظر مثبت داده اند. از شما کمک می خواستم که کدام دانشگاه را انتخاب کنم.
    ۱. موسسه غیر انتفاعی شمس گنبد کاووس. با فاصله ۱۲ ساعت از محل زندگی ولی موسسه سطح یک می باشد. دارای ارشد در رشته اینجانب می باشد.
    ۲. موسسه غیر انتفاعی تاکستان.با فاصله ۱.۵ ساعته از محل زندگی. برای تاسیس رشته به مدرک من نیاز دارند. موسسه در سطح دو می باشد.
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اولی بنظرم مطمئن تر است زیرا برخی از دانشگاه ها نتوانسته اند رشته را بیاورند و از استخدام هیات علمی خودداری کرده اند یا عذرشان راخواسته اند.

  12. محسن
    پاسخ

    سلام وقت بخیر
    بنده با نمره ۱۷.۷۵ از ۱۸ پایان نامه ارشد خود را گذراندم و منتظر تایید مقاله و نمره مقاله برای فارغ التحصیلی هستم ولی اعضا هیئت علمی بهم پیشنهاد درس آزمایشگاه رو به عنوان استاد مدعو دادن که برای باید قید نمره مقاله ام رو بزنم. میخواستم نظر شما رو در این رابطه بپرسم.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب خیلی با هم تعارض ندارند. سعی کنید هر دو را انجام دهید.

  13. محمدی
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر
    بابت جواب دادن به سوالاتم تشکر میکنم .
    اگه دانشجوی ترم ۳ارشد غیرانتفاعی باشیم وبخواهیم دوباره آزمون ارشد ۹۷ بدیم باید انصراف بدیم از دانشگاه وبعد درآزمون شرکت کنیم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشجو که نمی تواند دوباره دانشجو شود مگر اول از کسوت دانشجویی خارج شود.

  14. براتی
    پاسخ

    باسلام و خسته نباشید.من ارشد حسابداری را تمام کرده ام میخواهم واسه دکترا بخونم به نظر شما اگه ارشد حسابداری مدیریت بخونم بعد برم دکترا حسابداری بهتره یااینکه همان دکترا را بخونم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بستگی به لیسانس شما دارد اگر لیسانس و فوق شما حسابداری است بوده، همان حسابداری را در مقطع دکتری ادامه دهید.

  15. محمد ج
    پاسخ

    باسلام، بنده مدرک تحصیلی در سطح کارشناسی ارشداز سازمان مدیریت صنعتی دارم سوالم از محضر شما اینه که ایا این مدرک می تواند بعنوان همترازی هیت علمی در احکام کارگزینی دستگاههای دولتی و استفاده از مزایای ان برای اینجانب در نظر گرفته شود.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، چنین چیزی امکان ندارد.

  16. سعید
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    برای اشتغال در شغل legal advisor چه شرابطی لازمه
    چه سرتیفیکیشن هایی لامزه و چه رزومه ای مد نظر کمپانی هاست??

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر بخواهید به طور رسمی مشاور حقوقی شوید خب لازم است در ایران از کانون وکلا یا از مرکز امور مشاوران قوه قضائیه پروانه وکالت بگیرید و همین طور در خارج از مراکز مربوط. ولی اگر بخواهید در دستگاهی یا شرکتی به عنوان مشاور حقوقی مشغول شوید نیازی به پروانه یا گواهی خاصی ندارید. طبیعتا باید کار بلد باشید که برای آن شرکت مفید باشید.

  17. سميرا65
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر… من فارغ التحصیل ارشد کارافرینی هستم و در حال حاضر مشغول کار در اداره هستم، سال ۹۶ دکتری کارافرینی امتحان دادم و تلاش خودمم کردم رتبم ۱۷۰ شد ولی پردیس و علوم تحقیقات دعوت به مصاحبه شدم که نرفتم، حالا با توجه به پذیرش کم دکتری کارافرینی فک میکنم شانس قبولی خیلی پاییینه و میخام تغییر گرایش بدم، بنظر شما دکتری بازرگانی بهتر است یا دولتی؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دکتر بازرگانی هم خوب است.

  18. عارف
    پاسخ

    سلام بنده ارشد فلسفه از دانشگاه کاشان دارم و به دلیل اهمال آموزش در برنامه ریزی برای دفاع ارشد بنده به جهت قبول طدن دکتری پردیس فردوسی مجبور به گذراندن ۴ واحد درسی به جای رساله شدم تا از محرومیت کنکور عبور کنم. آیا با مدرک ارشد بدون رساله و مدرک دکتری پردیس فردوسی بآ ۴ مقاله و ۱۲ کتاب تخصصی و سن ۳۱ سال می توان برای عضویت هییت علمی امید داشت.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم شرایط شما سخت خواهد بود.

  19. دانش
    پاسخ

    سلام. بنده دکتری در دانشگاه فردوسی پذیرفته شدم اما هنوز به خاطر اینکه رساله ارشدم رو به خاطر اهمال گروه دفاع نکردم فارغ التحصیل نشدم شاید تا سی و یک شهریور هم نشه دفاع کنم. چکار کنم که هم دو سال محروم نشم و هم تا سی و یک شهریور فارغ التحصیل بشم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نمی دانم شاید با هماهنگی با اساتید خودتان بتوانید کاری انجام دهید.

  20. میر عظیمی
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    استاد گرامی در میان سوالات دوستان مشاهده کردم که راجع به دایره ی حقوقی وزارت نیرو صحبت شده بود ممنون میشم در مورد دفتر امور حقوقی وزارت نیرو توضیح مختصری بدین و آیا به نظر شما ورود به دفتر حقوقی وزارت خانه ی مذکور برای یک وکیل دادگستری از نظر شغلی و ارتقای کاری و یادگیری و کسب مهارت در کارهای بین المللی و موارد خاص و مهم داخلی میتواند مثمر ثمر باشد
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب است. هم تجربه یاد می گیرید و هم ممر درآمدی است تا اینکه خودتان بتوانید کارتان را شخصا انجام دهید.

  21. سارا
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    پرونده جذب هیات علمی بنده در مرحله استعلام و تحقیق است، منظور از استعلام از منابع سه گانه چیست؟ چه چیزی را بررسی می کنند؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، یکی از آنها وزارت اطلاعات است ولی بقیه را نمی دانم شاید حراست هم باشد.

  22. حمید
    پاسخ

    با سلام
    بنده کارمند وزارت بهداشت هستم که با مدرک کارشناسی استخدام پیمانی شدم. الان ۳۶ سالمه و دانشجوی دکترا وزارت بهداشت هستم. من چه جوری میتوانم هیات علمی بشوم و همچنین میتوانم بورس دانشگاه دیگر شوم؟ آیا بین کارمند پیمانی و رسمی از لحاظ تبدیل وضعیت به هیات علمی تفاوتی وجود دارد ؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا دکتری باید بگیرید.

  23. فرناز
    پاسخ

    سلام خسته نباشید صنابع علم و فرهنگ بهتر است یا صنایع علوم تحقیقات؟ از نظر بازار کار و اعتبار مدرک

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم شاید علم و فرهنگ بهتر باشد.

  24. صدف
    پاسخ

    سلام من ٢۵سالم هست و دو فوق لیسانس دارم یکی معماری از دانشگاه هنر اصفهان و دیگری مدیریت دارای ۶مقاله کنفرانسی بین المللی و دارای ٣علمی پزوهشی و دارای ٣کتاب می باشم
    امسال رفتم مصاحبه دانشگاه تهران خیلی از من خوششون امد و رزومه من در حد افراد ۴٢ساله بود دکتر به نظر شما اول افراد مسن را می گیرند یا جوان تر ها را؟؟؟
    و احتمال شبانه چند درصد هست؟؟؟
    نمره پایان نامه هم ١٩بود

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، از کجا این ۴۲ سال را آوردید؟ خب بستگی به این دارد که در مجموع از سن و رزومه و نحوه پاسخ به سوالات مجموعا شما بهتر بوده اید یا مسن تر ها. در شرایط برابر فکر کنم جوانها را ترجیح می دهند.

  25. اشکان
    پاسخ

    با سلام
    بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد هستم و هنوز سربازی و طرح نیروی انسانی خود را نگذرانده ام. میخاستم بدانم اگر در مقطع دکتری در فراخوان بورسیه هیئت علمی پذیرفته شوم ، می توانم از آن استفاده نمایم یا به دلیل نگذراندن سربازی قادر به بورسیه هیئت علمی شدن هم نخواهم بود؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سربازی ربطی به بورسیه ندارد. نهایتا بعد از انجام سربازی می آیید و تعهد بورسیه خودتان را انجام می دهید.

  26. دانشجو
    پاسخ

    سلام. برای تحصیل در رشته تجارت بین الملل بین کشور های اروپایی کدام مناسب تر است؟کشور سوئد در این زمینه چطور است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کشور سوئد هم خوب است.

  27. علی اکبر
    پاسخ

    با سلام
    بنده امسال کنکور داده ام و رتبه ام ۱۶۰۰ گروه انسانی شده است ! بنده به هر دو رشته حقوق و روانشناسی علاقه دارم اما نمیدانم کدام یک را انتخاب کنم ، درامد و شعن اجتماعی برایم اولویت دارد .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر دارای مغز منطقی و ریاضی هستید، حقوق را.

  28. سپهر صالحی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت جناب دکتر شیروی. جناب دکتر زحمات شما تا حدود زیادی کاستی های هدایت تحصیلی در کشور را برطرف میکند .استاد شرمنده دوباره مصدع اوقات میشوم من قبلا هم سوال پرسیدم شما محبت کردید جواب دادید . اما هنوز یک سوال دارم و آن اینکه من امسال دانشگاه خوارزمی در مقطع لیسانس رشته زیست سلولی مولکولی قبول میشوم که در آینده میتوانم در زمینه های پژوهش مورد علاقه ام ادامه تحصیل دهم. اما ته دلم راضی نیستم چون گمان میکنم چه از لحاظ هیبت علمی و امکانات و چه از لحاظ گرفتن پذیرش دانشگاه های خارجی دانشجویان دانشگاه تهران شانس بسیار بالاتری دارند. اگر این موضوع صحت دارد من آماده ام مجدد برای کنکور مطالعه کنم هر چند دروس تکراری اند و جذابیت ندارند. ممنون میشوم راهنمایی بفرمائید. خصوصا در مورد پذیرش گرفتن که از همه مهم تر است. بی نهایت سپاس گذارم
    سپهر صالحی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، لیسانس را همانجا ادامه بدهید و برای ارشد سعی کنید دانشگاه دیگری که مد نظرتان است قبول شوید.

  29. مینا
    پاسخ

    سلام. اقای دکتربنده۲۱سال دارم من دوترم در رشته مهندسی صنایع خوندم و دوترم در رشته مهندسی پزشکی هردورا در دانشگاه ازادخوندم الان بین دوراهی موندم که چکارکنم کدام را ادامه دهم بهتراست ایا شما نظر بهتری دارید،سپاس از پاسخ شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تردید برای چه؟ هر دو خوب است. مهندسی پزشکی را ادامه بدهید.

  30. دریا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر ببخشید من ارشد فلسفه وکلام دارم دوست دارم دکتری رشته ای دیگر ثبت نام کنم مثلا گروه های دیگر (گروه علوم پایه ) آیا امکانش هست؟سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دفترچه آزمون دکتری مراجعه کنید جوابتان را پیدا می کنید.

  31. سعید
    پاسخ

    سلام بر استاد بزرگوار
    به نظر شما با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاه ها در رشته حقوق تجارت بین الملل در مقطع ارشد کمتر از خصوصی است
    برای ریسک کمتر آیا مصلحت نیست که ارشد را خصوصی بخونیم و دکتری را تجارت بین الملل (نفت و گاز)?
    و اینکه برای کار به عنوان لیگال ادوایزر در شرکت های بین المللی چه مدارک و سرتیفیکیشن های لازم است??

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این مصلحت یعنی داری از همین حالا به کمتر راضی می شوید. ۲- مدارک خاصی نیاز نیست بلاخره یک مدرک دانشگاهی است و شرکت در سمینارهای معتبر نه آنها که پول شما را می گیرند و مدرکی می دهند که کسی اصلا اسمی از آنها نشنیده اند، خب می تواند در رزومه موثر باشد ولی ملاک در شرکتهای بین المللی سابقه کاری و توانایی شما است نه به قول شما سرتیفیکیشن.

  32. علیرضا
    پاسخ

    سلام
    بین دانشگاه ازاد تهران مرکز و تهران جنوب کدوم یک رو برای کارشناسی نرم افزار پیشنهاد میکنید؟ از نظر مسیر به تهران مرکز نزدیکترم
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم فرق زیادی ندارد همون که به شما نزدیک تر است بروید.

  33. جواد
    پاسخ

    سلام خدمت استاد عزیز
    می خواستم به نظر شما من به عنوان یک دانشجوی حقوق که میخواد یک زبان خارجی برای کمک به رشته اش یاد بگیره
    انگلیسی رو ادامه بدم بهتره یا فرانسه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب انگلیسی خیلی بیشتر زمینه مطالعه و پژوهش و همچنین استفاده دارد تا فرانسه.

  34. mersad
    پاسخ

    سلام من ارشد را در دانشگاه فردوسی اولین ورودی یک رشته خاص گرفتم الان دکترا همون رشته دانشگاه بهشتی قبول شدم اما استخدام هم شدم بنظرتون کدوم رو اولویت بدم؟
    من خودم بچه منطقه محروم هستم بنظر احتمال هییت علمی رو ترجیح بدم به این رشته خیلی خاص با آینده کاری خاص

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا که کارت را داری. اگر فرصت هیات علمی شد آن جا هم تقاضا بده، نهایتا از کار قبلی استعفا می دهید.

  35. مهدی
    پاسخ

    سلام وقت بخیر من رشتم متالورژی بوده بصورت ناپیوسته یعنی کاردانی وکارشناسی خوندم بامعدل ۱۵.۵از دانشکده فنی اصفهان،و درحال حاضر دانشجو ارشد خواجه نصیر تهران هستم.و معدلم درحال حاضر۱۷.۳۰اگر دکترا از دانشگاه معتبر بگیرم با معدل بالا(مقاله هم می نویسم)،امکان جذب دردانشگاها رادارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مثل بقیه شانس دارید ولی چون تقاضا برای هیات علمی زیاد است این نحوه گرفتن لیسانس می تواند شما را حذف کند.

  36. سهند
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر طبق قانون جذب هیات علمی حداکثر سن هیات علمی ۴۵ سال هست. اگر دو سال خدمت سربازی رفته باشیم اون وقت حداکثر سن ۴۷ میشه یا همان ۴۵؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حداکثر سن در آیین نامه جدید ۳۰ برای مربی و ۴۰ برای استادیار تعیین شده است ولی چون این آیین نامه هیات امنایی است نمی دانم دقیقا هیات امنای چه دانشگاه هایی آن را قبول کرده اند. در این صورت سن سربازی هم اضافه نمی شود.

  37. آنيما
    پاسخ

    سلام استاد
    من معدل کارشناسی رو برای کنکور٩۶…١۵صدم بیشتر زدم،،،ایا اگر در دانشگاهی پذیرفته بشم،،،لغو میشه قبولیم تورا خدا پاسخ منو بدید😭😭😭😭

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اطلاع ندارم که چه رفتاری با شما انجام می دهند ولی بهتر است مسئله را سریعا و قبل از انتشار نتایج به سازمان سنجش منعکس کنید. سریعا بروید و حضوری صحیت کنید.

  38. میم
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید
    من علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج کشور هستم از یک سری از دوستان شنیده ام که فقط مدرک دانشگاه تهران برای کشورهای خارجی معتبر است حتی مدرک دانشگاه شهید بهشتی را هم قبول ندارند و سخت می گیرند ایا این گفته صحت دارد؟
    با فرض اینکه درست باشد و با دانستن اینکه رشته حقوق تجارت بین المل معتبراز رشته ح تجاری اقتصادی است شما شرکت در کدام یک از این دو گرایش را برای کسی که قصد دارد مقطع دکتری را خارج کشور بخواند مناسبتر می دانید تجارت بین الملل یا تجاری اقتصادی دانشگاه تهران؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کلیت این حرف صحیح نیست. در مورد این دو رشته هم باید عرض کنم که هر دو رشته در دانشگاه تهران وجود دارد یکی در پردیس مرکزی و دیگری در پردیس فارابی.

  39. مریم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. خسته نباشید. من فوق لیسانس فیزیک از دانشگاه دولتی دارم. پایان نامه هم با نمره ۱۹/۷۵ دفاع کردم. سه تا مقاله کنفرانسی داخلی دارم و یک مقاله isi که البته فعلا فقط سابمیت کردم. مدرک زبانم ندارم. خیلی دلم میخواد دکتری بخونم ولی چون ساکن مشهدم و بچه دارم باید فقط فردوسی قبول شم که مطمئنا کار خیلی سختیه مخصوصا که بچه اصلا واسم فرصتی نمیذاره! با این شرایط میدونم احتمال قبولیم مخصوصا در دوره روزانه خیلی پایینه. آیا به نظر شما ارزش داره دکتری شبانه یا پردیس فردوسی بخونم؟ یعنی اگه این هزینه رو با هر سختی که هست جور کنم و دکتری بگیرم آیا احتمال هیئت علمی شدن وجود داره یا بهتره واسه دوره دکتری هزینه نکنم؟
    خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمال هیات علمی برای همه فارغ التحصیلان کم است و رقابت شدید به خصوص برخی از رشته ها که کار مستقیم ندارد و هیات علمی بیشتر مد نظر فارغ التحصیلان است.

  40. علی رضا
    پاسخ

    با سلام خدمت شما آقای دکتر و آرزوی سلامتی و بهروزی
    استاد من فارغ التحصیل حقوق بین الملل هستم و به دلیل عدم رضایتی که از جهت تحصیل در ارشد حقوق بین الملل دارم قصدم بر این است که مجددا در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوم. شما از بین سه گرایش ۱-حقوق خصوصی ۲- حقوق تجارت بین الملل و ۳ – حقوق نفت و گاز کدامیک را پیشنهاد می کنید و به صلاح است.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق تجارت بین الملل.

  41. سروش
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم با معدل ۱۳/۸۰ و ارشد مدیریت دولتی گرایش تحول با معدل ۱۶ و
    مشتاق به ادامه تحصیل در خارج از کشور هم هستم به نظر شما کدوم کشورها برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت خوب است وضعیت مالی خوبی ندارم ولی مدرک زبان دارم.
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید بتوانید بورس یا فاند بگیرید که خیلی بعید است به شما تعلق بگیرد. به هر حال می توانید شانس خودتان را امتحان کنید.

  42. مهرداد
    پاسخ

    با سلام خدمت شما.
    من دانشجوی ترم سه مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر هستم. ولی میخواهم تغیر رشته بدم و در رشته ریاضی ادامه تحصیل بدم. به نظر شما بعد از گرفتن دکترا شانس تدریس در یکی از دانشگاه های تهران وجود داره ؟؟. ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همین رشته خودت را بخوانی بهتر است.

  43. محمد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر خسته نباشید

    قبلا از شما سوال پرسیدم که ایا در رشته تجارت بین الملل رشته بانکداری هست فرموده بودید که ارشته جدای هست ولی فاینانس هست میشه یکم بیشتر توضیح بدید یعنی رشته حقوق بانکداری جداهست و ایا در کشور ما این رشته در دانشگاه ها وجود داره و تدریس میشه یانه ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، رشته بانکداری خیلی مطرح نیست درس حقوق بانکداری بیشتر در دانشگاه ها مطرح است. حالا ممکن است در گوگول سرچ کنید برخی از دانشگاه ها این گرایش را هم داشته باشند.

  44. مجید
    پاسخ

    سلام آقای دکتر .
    من لیسانس مدیریت دارم از دانشگاه آزاد شاغل در خط تولید یک شرکت صنعتی هستم با درآمد ناچیز در حال حاضر ۳۷ ساله میباشم در این سن تصمیم به شرکت در کنکور سراسری گرفتم رتبه ۹۰۰ منطقه ۲ آوردم شانس قبولی در رشته حقوق دانشگاه مازندران نوبت دوم دارم ولی به خاطر سنم مردد هستم در ضمن بنده مجرد میباشم اطرافیانم هر کدوم یه چیزی میگن واقعا نمیدونم با وجود علاقم تو ۳۷ سالگی مجددا برم دانشگاه یا نه لطفا شما راهنمایی کنید سپاسگذارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حالا اگر قبول شدید بروید.

  45. باران
    پاسخ

    با سلام.
    به نظر شما استخدام در یک شرکت بازرگانی بین المللی بهتر است ( از نظر مزایا و جایگاه اجتماعی و اینده برای یک دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی )– یا استاد دانشگاه شدن و ادامه تحصیل تا دکتری؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب هیات علمی از جهات متعددی بهتر است ولی همه که نمی توانند هیات علمی شوند. ظرفیت دانشگاه ها محدود است و روز به روز هم فرصتها کمتر می شود و جاها پرتر.

  46. سحر
    پاسخ

    سلام
    من خانوم مطلقه ای هستم ۲۶ساله دارای مدرک مهندسی متالورژی به دلیل سکونت درشهرپدری امکان اشتغال ندارم واجازه کاردرشهردیگرهم ندارم ,به دلیل علاقه به رشته تجربی دوسال کنکوردادم وامسال پرستاری آزادقبول میشم,ازنظرشماپرستاری آزادبرم یا سال بعدکنکورتجربی بدم؟
    ممنون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، گرفتن مدرک که مشکلی حل نمی کند. بهتر است با رشته خودتان کار پیدا کنید. فرض کنید حالا پرستاری هم خواندید و بعد از چهار سال دوباره کار در شهر پدری شما پیدا نشد.

  47. مریم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر پیشاپیش از پاسخ شما متشکرم

    بنده لیسنانس شهید بهشتی بودم و ارشد عمومی شرکت کردم و رتبه ۶۵ آوردم
    با توجه به اینکه الویتم پیداکردن کار و درامد است به نظر شما عمومی بهتر است یا نفت و گاز (شبانه مشکلی ندارم)
    و آیا بهشتی بهتر است یا تهران؟ محل زندگی نزدیک دانشگاه تهران هستم.
    بسیار سپاسگذارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب در نفت و گاز شرایط کار مرتبط بیشتر است.

  48. حسین
    پاسخ

    سلام ببخشید که باز مزاحمتون شدم می خواستم بدونم که پس از گرفتن مجوز وکالت آیا می شه ارشد ودکترا هم خواند تا همزمان عضو‌هیت علمی وهم وکیل شد؟؟؟ ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست.

  49. حسین
    پاسخ

    سلام من خیلی دوس دارم که علوم قضایی بخونم و امسال هم سه رقمی آوردم ولی نشد که قبول بشم می خوام امسال پشت کنکور بمونم و در رشته مورد علاقم قبول شم ولی معدل پیش دانشگاهیم پاینه ؟؟؟ باید معدلم چه باشه که بتونم علوم قضایی بخونم؟؟؟ یعنی رتبه کنکور اصلا ارزشی نداره؟؟ خواهش می کنم کمکم کنین

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مهم نمره کنکور است و معدل نقش کمی دارد. با تلاش می توانید قبول شوید.

  50. سینا
    پاسخ

    سلام وقت به خیر.
    من هیات علمی دانشگاه ازادم. بورسیه رایگان بودم که خودم هزینه دادم و یکسال تعهد خدمت داشتم و الان که سال دوم هست، قصد استعفا را دارم به شکلی می توان اقدام کرد.
    بسیار ممنون از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی به تعهدنامه شما دارد که در آن چه نوشته شده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *