پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. س
    پاسخ

    سلام
    من فارغ التحصیل ارشد رشته مدیریت مالی هستم ، برای ارشد و پایان نامم فرم انصراف از مقاله دادم و مقاله ارائه نکردم ، آیا برای ادامه و دکتری این مشکلی ایجاد میکنه ؟ و از شرایط قبولی دکتری ارائه مقاله در مقطع ارشد هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مشکل خاصی ایجاد نمی کند. اکثر دانشجویان بدون مقاله فارغ التحصیل می شوند.

  2. samira
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    اقای دکتریک سوال داشتم
    من لیسانس معماری دارم و ارشد میخوام در رشته مدیریت ادامه بدم اگر ارشدم مدیریت بخونم برای استخدامی در مراکز دولتی مثل بانک یا اداره های دیگه مشکلی پیش نمیاد؟ میتونم استخدامیا رو شرکت کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره لیسانس شما را اول توجه می کنند.

  3. کرامتی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید جسارتا بنده به مدت ۴ سال با مدرک مهندسی معماری (کارشناسی) در دانشگاه علمی کاربردی بجنورد مشغول به تدریسم برای ادامه فعالیتم نیاز به ادامه تحصیلات تکمیلی خود دارم ازجایی که اشتیاقی برای ماندن در حوزه دانشگاه و رسیدن به هیئت علمی در دانشگاهها را دارم و ازطرفی علاقه ای با ادامه تحصیل در معماری ندارم به نظر شما بنده با انتخاب رشته شناور مثل روانشناسی تربیتی برای مقاطع ارشد و دکتری میتوانم همچنان در حوزه دانشگاه بمانم و به هیئت علمی برسم سپااااااس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیات علمی که نمی شود. حالا چنین مدارکی به چه دردی خواهد خورد من که هنوز نفهمیده ام.

  4. مريم م
    پاسخ

    وقت بخیر . مقایسه ای بین دوکشوراسترالیاوکانادامیخواهم برای ادامه تحصیل مستروزندگی واینده شغلی . لیسانس حقوق دارم استاد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو خوب است. استرالیا برای زندگی بهتر و کانادا برای کار بهتر. هزینه دانشگاه در استرالیا تقریبا دو برابر کانادا است.

  5. دانشجو
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی
    بنده دانشجوی ترم ۶ لیسانس دانشکده حقوق تهران هستم. برای مقاطع بالاتر، قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق بین‌الملل در خارج از کشور را دارم. به لحاظ اهمیت وقت و زمان بندی، به نظر شما بهتر است بلافاصله پس از اتمام لیسانس، برای خارج از کشور اقدام کنم یا اینکه ارشد را در ایران خوانده و برای گذراندن دوره یکساله ارشد و سپس دکتری خارج از کشور اقدام کنم؟
    با تشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب اخذ پذیرش برای دکتری مستقیم خیلی سخت است و بسیاری از دانشگاه ها نمی دهند. به هر حال چون خارج رفتن مشکلات زیادی دارد و ممکن است طول بکشد، شما هم زمان اقدام کنید برای هر دو تا ببنید که چه می شود.

  6. محسن
    پاسخ

    با سلام
    ۱-اگر شخصی در دانشگاه علوم قضایی رشته حقوق اسناد و قراردادهای تجاری تحصیل کند ، آیا شانسی در پذیرش دکتری دانشگاه تهران یا دانشگاه بهشتی در گرایش های نفت و گاز ، تجارت بین الملل و یا خصوصی دارد؟
    ۲-سطح دانشگاه علوم قضایی را در مقایسه با سایر دانشگاه های شهر تهران چگونه ارزیابی میکنید؟
    ۳-در بین گرایش های جدیدی که در رشته حقوق در این چندسال اخیر در مقطع ارشد تاسیس شده اند کدام ها را توصیه میفرمایید؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله شانس دارد ولی برای حقوق تجارت کمتر. ۲- خوب است ۳- تجارت بین الملل و بعد نفت و گاز

  7. دانشجو
    پاسخ

    سلام آقای دکتر به نظرتون در انتخاب دانشگاه برای دکتری علوم قضایی را به دلیل اینکه در تهران است قبل از پردیس فارابی بزنم یا پردیس فارابی را قبلش بزنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در چه رشته و گرایشه ای و آیا ساکن تهران هستید؟

  8. صادق
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    بنظر حضرتعالی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شیراز بهتره یا دانشگاه اصفهان؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اول محل زندگی شما در هر کدام از این دو شهر باشد آن دانشگاه ارجح است ولی در شرایط برابر خب شیراز سابقه خیلی زیادتری در حقوق دارد.

  9. ستاره
    پاسخ

    سلام اقای دکتر من لیسانس ژنتیک دارم اما تصمیم دارم دوباره کنکور شرکت کنم برای دامپزشکی ایا صلاح میدانید تغییر رشته بدم؟؟ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب اگر می خواهید پزشکی یا دندان پزشکی شرکت کنید.

  10. حسین
    پاسخ

    سلام جناب دکتر …سوالی داشتم
    اینکه من ترم اخر حقوق هستم میخواستم در ارشد حقوق نفت و گاز بخوانم ولی نسبت به حقوق تجارت بین الملل هم علاقه دارم … بین این دو رشته از نظر شما کدام ارجعیت دارد بر دیگری ؟؟؟ یا حداقل رشته قوی تری است ؟؟ و اینده شغلی در هردو رشته چه گونه است ؟؟؟ سپاس گذارم اگر پاسخ دهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب تجارت بین الملل ارجحیت دارد.

  11. دانشجو
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب اقای دکتر، من کارشناس ارشد حقوق خصوصی هستم میخوام دکتری مدیریت اموزشی بخونم امکانش هست که هیات علمی بشم با اینکه رشته ام غیر مرتبطه ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیات علمی چه رشته ای شوید؟ مدیریت، آموزش یا حقوق؟ حقوق خصوصی یا حقوق آموزشی؟ قدری به بچه های مردم هم فکر کنید که شما می خواهید استاد آنها بشوید مگر آنها چه گناهی کرده اند.

  12. Ainaz
    پاسخ

    سلام وقت بخیر
    بنده دانشجوی ترم ۴ ارشد هستم، دکتری شرکت کردم. به علت نبودن وقت و اینکه درگیر امتحانات ترم ۳ بودم، رتبه ی خوبی اخذ نکردم،میخواستم بدونم پردیس، غیرانتفاعی یا آزاد رو برم، یا مجدد امتحان بدم، مدرک کارشناسی و ارشدم از دانشگاه های دولتی یزد و مازندران بوده، حالا اگه دکتریم، پردیس، ویا هر دانشگاهی غیر از دولتی باشه، واسه هیت علمی شدنم، به مشکل برمیخورم؟؟
    متشکر از لطف شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر پول نداری یا هزینه آن برایت سخت است یکسال دیگر بخوان.

      • Ainaz
        پاسخ

        سلام، ممنونم جوابمو دادید، نه هزینه اصلاً مهم نیست، و توان پرداخت دارم،دغدغه من هزینه نیست، هیت علمی شدن هست،مشاور تحصیلی بهم گفت غیرانتفاعی حتماً قبول میشم، حالا من که کارشناسی و ارشد رو دولتی بودم، دکتری از غیرانتفاعی بگیرم،امکان هیت علمی شدن دولتی رو دارم یا خیر؟؟
        متشکر از لطف شما

        • دکتر شیروی
          پاسخ

          سلام خب احتمالش ضعیف می شود بهتر است حداقل این مقطع را در دولتی سپری کنید.

  13. مسعودی
    پاسخ

    سلام استاد بزرگوار
    امسال دانشگاه بوعلی همدان ۱ نفر رشته حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی در مقطع دکتری بورس اعزام به خارج می گیرد. به نظر شما اولویت اول با دانشگاههای تهران باشد بهتر است یا همدان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یک نفر می خواهند و معلوم نیست که فرد بتواند واقعا اعزام به خارج شود.

  14. مسعودی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    در اصلاحیه جدید دفترچه انتخاب رشته حقوق نفت و گاز دانشگاه تهران دانشکده حقوق هم می گیرد شما برای انتخاب رشته و دانشگاه اولویت را چگونه پیشنهاد می دهید.
    ۱حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی شهید بهشتی
    ۲ حقوق نفت و گاز دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
    ۳ حقوق نفت و گاز شهید بهشتی
    ۴ حقوق نفت و گاز پردیس فارابی دانشگاه تهران

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      همین خوب است ولی به هر حال با انتخاب چهارم پردیس فارابی، از دکتر شیروی محروم می شوید.

  15. حسین راستی
    پاسخ

    سلام بر شما استاد عزیز
    بنده امسال به لطف کتابهای جنابعالی موفق شدم رتبه ۱ سهمیه ایثارگری و ۳۵ آزاد حقوق نفت و گاز و حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی را کسب کنم. ارشدم حقوق خصوص هست. به نظرتون در انتخاب رشته اولویت را با کدام یک از رشته های فوق بذارم. ضمنا چند تا مقاله و کتاب البته در زمینه حقوق خصوصی دارم به نظرتون با توجه به توضیحات فوق درصد قبولی من چند درصد می باشد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق تجارت عام تر و بیشتر توصیه می شود.

  16. الي
    پاسخ

    با سلام
    سوالی از شما داشتم اینکه رتبه بندی علمی در دانشگاه ها به چه معناست اگر فردی رتبه ۶ در فارغ التحصیلی ارشد را کسب کرده باشد در بازارکار مشکلی برای پذیرش خواهد داشت؟ لطفا راهنمائی فرمائید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مشکل خاصی مواجه نخواهد بود.

  17. هستی حسینی
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی،
    من فارغ التحصیل کارشناسی از دانشگاه آزاد تهران هستم و تصمیم دارم در رشته مدیریت برای ارشد ادامه تحصیل بدهم. با توجه به شرایط تنها گزینه های من انتخاب بین دانشگاه آزاد و سازمان مدیریت صنعتی می باشد. از آنجا که سازمان مدیریت صنعتی به افرادی که از طریق کنکور سراسری پذیرفته شوند مدرک مورد تائید وزارت علوم میدهد و دوره های کاربردی تری نسبت به دانشگاه آزاد دارد میخواستم نظر شما رو در مورد انتخاب بین مدرک دانشگاه آزاد و سازمان مدیریت صنعتی از لحاظ اعتبارشان بدانم. از لحاظ شهریه هم هردو تقریبا یکسان هستند. منتها موردی که باعث تردید من در انتخاب سازمان مدیریت صنعتی شده لغو اعتبار مدارکی است که این سازمان، معادل ارشد میدهد. اما همچنان پذیرفته شدگان از طریق کنکورT مدرک مورد تائید وزارت علوم از این سازمان دریافت میکنند.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر طبق ضوابط سازمان مدرک ارشد نه معادل می دهد، بهتر از آزاد است.

  18. احسان
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد سال گذشته (٩۵) ، دانشگاه تهران رشته تجارت بین الملل رو فقط در پردیس قم پذیرش میکند . با توجه به اینکه بنده در تهران ساکن و شاغلم، در انتخاب رشته از بین دانشگاه شهید بهشتى و علامه طباطبایى ( روزانه و شبانه) به ترتیب کدام را انتخاب کنم که تهران قبول شوم؟ متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فرقی نمی کند شما هر کدام را بزنید اگر نمره آن را نیاورید می روید دوم. ولی بهشتی مقدم بر علامه است.

  19. مهدی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر .با رتبه ۱۱۳و تراز۲۶۵۰در دکتری تخصصی برق کنترل از بین ۸۰۰نفر مجاز روزانه آیا امکان قبولی در روزانه تهران یا اطراف تهران میسر خواهد بود؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش کم است شاید نوبت دوم.

  20. سجادی
    پاسخ

    سلام بر شما استاد بزرگوار
    بنده امسال در مرحله انتخاب رشته هستم در مقطع دکتری، با توجه به اینکه در حال حاضر در یکی از شرکتهای نفتی دولتی استخدام هستم، مردد هستم در مرحله انتخاب رشته، اینکه اولویت اول حقوق نفت و گاز باشد یا حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی// از طرفی در یکی از شرکتهای نفتی مشغول هستم و از طرفی مباحث حقوق تجارت بین الملل را بیشتر دوست دارم و نیم نگاهی هم به کار با شرکت های خصوصی دارم، لطفا راهنمایی بفرمایید با شرایط فوق کدام یک مناسب تر برای اینجانب می باشد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شما اول تجارت را بزنید احتمال قبولی شما کم است بعد نفت و گاز را

  21. کریمی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    بنده در زمینه حقوق تجارت بین الملل و حقوق نفت و گاز کلیه کتابهای شما را مطالعه کردم. علاقه مندم متون حقوقی تخصصی در این زمینه را نیز مطالعه کنم، البته کتاب متون حقوقی جنابعالی قسمت قراردادها را نیز مطالعه کردم. شما چه کتاب یا جزوه ایی را در این زمینه معرفی می فرمایید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم یک قرارداد نفتی را مطالعه کنید.

  22. مسلمی
    پاسخ

    سلام بر شما استاد بزرگور
    آقای دکتر کتاب یا جزوه ایی حاوی کلیه اصطلاحات حقوق تجارت بین الملل و نفت و گاز وجود دارد؟ لطفا معرفی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سراغ ندارم.

  23. مسلمی
    پاسخ

    سلام بر شما استاد عزیز
    از شما استدعا دارم پاسخ بفرمایید برای مقطع دکتری با توجه به اینکه امکان انتخاب هر دو رشته حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی و حقوق نفت و گاز است جنابعالی کدام یک را برای ادامه تحصیل توصیه می نمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اولی بنظرم مقدم بزنید.

  24. طناز
    پاسخ

    سلام.من ترم اخر رشته فقه و مبانی حقوق دانشگاه فردوسی مشهد هستم.تصمیم دارم سال اینده کنکور ارشد رشته حقوق رو شرکت کنم.اما اساتید میگن قبولی واسه کسی که فارغ التحصیل رشته فقه هست خیلی سخته و چه بسا غیر ممکن.نظر شما چیه؟به حقوق خانواده خیلی علاقه دارم اما تحقیق که کردم متوجه شدم دانشگاه فردوسی این رشته رو نداره.الان نظرم رو حقوق خصوصیه.به نظر شما امکان قبولی هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی ها قبول شده اند. حقوق خصوصی یا جزا شرکت کنید.

  25. رحیمی
    پاسخ

    با سلام
    آقای دکتر نظر شما در مورد کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه دولتی قم روزانه چیست؟
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب است.

  26. سینایی
    پاسخ

    باسلام و احترام
    بنده شش ماهی است که در گروه معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی(گرایش انقلاب اسلامی) به عنوان هیات علمی تمام وقت استخدام شده ام و علاوه بر دروس عمومی انقلاب و قانون اساسی از این ترم قرار است در دوره ارشد هم دروسی را برایم بگذارند(متناسب با رشته تخصصی خودم) و تا کنون دو پایان نامه هم به عنوان استاد مشاور داده اند
    رشته خودم دکتری علوم سیاسی هست
    الان شرایطی پیش اومده که میتونم از دانشگاه شهید بهشتی برم به دانشگاه شاهد گروه علوم سیاسی و مطالعات انقلاب اسلامی(که ارشد و دکتری اونجا هم کلا مباحث انقلاب اسلامیه)
    به نظرتون از بهشتی استعفا بدم برم شاهد یا همینجا بمونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم ریسک نکنید.

  27. سیدمصطفی موسوی فرد
    پاسخ

    باعرض سلام و خسته نباشید.
    درحال تهیه پایان نامه ای در مورد چالشهای اسناد الکترونیک هویتی هستم از چه منابعی می تونم استفاده کنم. ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منظور چالشهای حقوقی است؟ خب باید دید که مسئله هویت چه مشکلات حقوقی ایجاد می کند.

  28. وحید
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت استاد گرامی
    برای رتبه یک آزمون دکتری رشته تاریخ دانشگاه تهران بهتر است یا تربیت مدرس و برای هیات علمی شدن کدام دانشگاه موثرتر است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه تهران

  29. عاطفه
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    اینکه میگن توی رشته وکالت دست زیاد شده و بازارش اشباع شده شما تأیید میکنید ؟
    اگر من تازه شروع کنم به خواندن وکالت در یک دانشگاه دولتی خوب
    و آزمون وکالت هم قبول بشم
    آیا تا پنج سال آینده اشباع نمیشه ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب تا اندازه ای درست است. بلاخره باز فرصت شغلی زیادی است.

  30. شهلا ق
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب اقای دکتر
    متولد ۶۹میباشم و دیپلم فنی حسابداری گرفتم الان کارشناسی ارشد حسابداری دارم با معدل ۱۶از دانشگاه ازاد بوشهر.. و در دوره کارشناسی به مدت دوسال دانشگاه غیر انتفاعی در دروس تخصصی حسابداری تدریس داشتم..در دروس حسابداری خیلی خبره هستم خیلی دوست دارم عضو هیات علمی دانشگاه بشم..به نظرتون باید چیکار کنم؟؟خواهش میکنم هر کاری لازم هست راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب باید دنبال اخذ دکتری باشید ولی بنظرم کار حرفه ای حسابداری در یک شرکت نیز توصیه می شود.

  31. morteza
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب

    دانشجوی ارشد حقوق بین الملل هستم , برای پایان‌نامه در زمینه حقوق تجارت بین الملل چه موضوعات را پیشنهاد می‌کنید؟

    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید در زمینه هایی کار کنید که حقوق بین الملل با حقوق تجارت با هم تلاقی می کنند که به آن حقوق اقتصادی بین المللی یا International Economic Law اطلاق می شود.

  32. علی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    به نظرتون برای ارشد اقتصاد کدوم یک از دانشگاه های زیر خوبن؟
    ۱- تهران ، ۲- شریف ، ۳- تبریز
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همین ترتیب خوب است.

  33. محمدنصرتی
    پاسخ

    با عرض سلام و عرض ادب
    آقای دکتر الان در مرحله انتخاب رشته دکتری هستم به نظرتون حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی را اولویت اول بذارم یا حقوق نفت و گاز ؟/ آقای دکتری حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی همون حقوق تجارت بین الملل هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله همون را اولویت بدهید و این همان حقوق تجارت بین الملل است چون سرمایه گذاری هم بخشی از آن است.

  34. احــسان
    پاسخ

    سلام استاد گرامی.
    استاد من لیسانس کامپیوتر دارم و میخوام برای فوق لیسانس مدیریت بخونم به نظر شما :
    ۱- کدوم گرایش های مدیریت بهتر هست ؟
    ۲- آیا میتونم دکتری هم قبول بشم تا توجه به اینکه لیسانسم کامپیوتر بوده یا خیر؟

    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- هر گرایشی که علاقه دارید بلاخره با لیسانس شما یکسان نیست. ۲- بله در آینده ممکن است.

  35. علی
    پاسخ

    سلام خسته نباشید درمورد شرایط انتقال دانشجو از شهری به شهر دیگر اطلاعات دارید؟اگر اره ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید مبدا و مقصد موافقت کنند.

  36. امین
    پاسخ

    با سلام
    آیا با داشتن مدرک کارشناسی از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۴ و مدرک ارشد از دانشگاه آزاد با معدل ۱۸ و داشتن ۴ مقاله همایشی می توان امیدوار بود در صورت رتبه پایین در آزمون دکتری توی مصاحبه دانشگاه دولتی پذیرفته شوم.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش خیلی کم است.

  37. حسن شریفی
    پاسخ

    با سلام
    اینجانب کارشناس ارشد پرستاری و استخدام دولتی هستم برای جذب هیت علمی در دانشگاه ازاد به صورت نیمه وقت مشکل دارم یا نه؟ و دوم اینکه مزایای هیت علمی پاره وقت چه تفاوتی با تمام وقت داره.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه اگر نیاز داشته باشند. ۲- نیمه وقت هست هم از جهت مزایا و حقوق و هم از جهت میزان تدریس.

  38. امین
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده ۳۸ سال سن دارم و دارای کارشناسی زمین شناسی از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۴ و ارشد زمین شناسی در گرایش فسیل شناسی با معدل ۱۸ و ۴ مقاله همایشی هستم امسال قصد دارم در دکتری زمین شناسی گرایش رسوب شناسی شرکت کنم . لطفا راهنمایی بفرمایید ایا با توجه به سن و مدارکی که دارم میتوانم امیدوار باشم که بعد از اخذ دکتری در دانشگاه تدریس کنم.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید است.

  39. سحر
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. وقت بخیر
    من دانشجوی دکترای تخصصی دانشگا ه علوم پزشکی تهران هستم. خواستم بدونم برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور (لندن) تقریبا چه مقدار خودم باید هزینه کنم؟؟ اصلا آیا هزینه ای باید پرداخت کنم یا از طرف دانشگاه تامین میشه؟؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره همه را دانشگاه نمی دهد.

  40. حامد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من معدل لیسانس و ارشدم به ترتیب ۱۷.۲۲ و ۱۸.۴ هستش.
    متاسفانه تو دوره ی دکتری به دلیل مشکلی معدلم ۱۶.۹۷ شده و به ۱۷ نرسیده، آیا معدل کمتر از ۱۷ می تواند در عدم جذب به عنوان عضو هیئت علمی موثر باشد؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره همه چیز در انتخاب شما به عنوان عضو هیات علمی موثر خواهد بود و یک عامل فی نفسه شما را حذف نمیکند یا قبولی شما را تضمین نمی کند.

  41. فریناز
    پاسخ

    سلام اقای دکتر.من اذر ماه ۲ سال دیگه ازمون وکالت دارم.بنظرتون از الان برای شروع رفتن به کلاس و مطالعه زیاد زمان خوبی است؟ یا دیر شده؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب است باید خیلی زحمت بکشید رقابت خیلی سنگین است.

  42. اما
    پاسخ

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    مگر شرایط پذیرش دکترا از طریق استعداد معدل ۱۶ مقطع کارشناسی لحاظ نشده پس چطوره که یه عده از دوستان مدیریت با معدل ۱۳ دارن برای مصاحبه آماده میشن، خواهشا شما که حرف دل دانشجوهارو میشنوید نزارید که انقد حق کشی بشه. اجرتون با امام زمان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر نکنم که این امر صحیح باشد.

  43. heavenly joy
    پاسخ

    با سلام.
    من دانشگاه تهران ارشد ادبیات انگلیسی میخونم. میخواستم ببینم با اینکه هنوز دفاع نکردم امکانش هست به صورت حق التدریس چند واحد توی دانشگاه پیام نور یا غیر انتفاعی شهرستانم تدریس کنم؟ مثلا واحدهای زبان عمومی رو. شهرستان محل زندگیم کوچیکه.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم به دانشجوی ارشد حق التدریس بدهند.

  44. پناهی
    پاسخ

    آقای دکتر سلام
    ممنون از شما از دو جهت هم از جهت راهنمایی و دلسوزیهاتون و هم کتابهای خیلی خوبی که تالیف نمودید. بنده امسال رتبه تک رقمی در مقطع دکتری حقوق نفت و گاز و حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی آوردم و الان در مرحله انتخاب رشته هستم. تردید دارم رشته حقوق نفت و گاز اولویت اول بزنم یا رشته حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی. با توجه به مطالعاتم به حقوق تجارت بین الملل علاقمندی خیلی بیشتر و زیادتری دارم ((با توجه به تنوع موضوعات)) ولی نمی دانم و مطمئن نیستم رشته حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی که امسال برای اولین بار دانشگاه شهید بهشتی می گیره همون رشته حقوق تجارت بین الملله و با توجه به سال اول بودن جذب دانشجو اطلاعات زیادی ندارم. از طرفی حقوق نفت و گاز امسال دانشگاه تهران (دانشکده حقوق و علوم سیاسی) نمی گیرد و این ترس ایجاد شده که شاید بدلیل تکمیل ظرفیت نیاز کشور و اشباع شاید ظرفیت این رشته کمتر شده است. البته در حال حاضر در یکی از شرکتهای نفتی هم کار می کنم. ولی خوب هدفم بیشتر هیات علمی شدن و کار با شرکتهای فعال در حوزه تجارت بین المللی است. با توجه به توضیحات بالا از شما استدعا دارم بفرمایید در انتخاب دانشگاه و رشته اولویت را با کدام یک بذارم. لطفا در این زمینه و دلیل انتخاب اولویت بیشتر توضیح بدید. ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این رشته سال دومش است و به دلیل اینکه مباحث آن عامتر از نفت و گاز است در ارجحیت قرار گیرد.

  45. اکبری
    پاسخ

    سلام آقای دکتر ممنون از پاسخگویی شما
    در مقطع دکتری ۲ رشته حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی و همچنین حقوق نفت و گاز وجود دارد. از شما استدعا دارم بفرمایید با در نظر گرفتن کلیه جوانب کدام رشته را دارای اولویت بهتری می دونید. خوشحال می شم دلایل و استدلال شما را هم بدونم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تجارت بین الملل به دلیل عام تر بودن بیشتر توصیه می شود.

  46. ناشناس
    پاسخ

    با سلام و احترام

    میخواستم بدونم آیا دانشجوی دکترای پژوهش محور که حقوق دستیاری (دانشجویی) دریافت می کند اگر بصورت حق التدریس در دانشگاه آزاد تدریس کند حقوق دانشجوییش قطع می شود.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مانعی نیست.

  47. s
    پاسخ

    با سلام. یه سوال داشتم. عضو هیات علمی که هنگام جذب متاهل بوده و بعد از چند سال جدا شده، باید حتما این تغییر را اطلاع بدهد؟ اگر در طول این مدت حق تاهل در فیش حقوقی دریافت میکرده چی؟ جذب دانشگاه آزاد ممکنه لغو بشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر اطلاع ندهید بعید است که کسی پیگیری کند. حق تأهل هم نهایتا مبلغ ناچیزی است که برمی گردانید.

  48. سمانه
    پاسخ

    سلام کسی که لیسانس شیمی شبانه دانشگاه دولتی داره و ارشد و دکتراشو در رشته زبان خارجی از دانشگاه ازاد مدرک گرفته ایا امکان داره دوباره کنکور بده و ارشد شیمی دانشگاه دولتی قبول شه?چون خیلی برام حیاتی به ایمیلم بفرستین
    ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست.

  49. محمد جواد
    پاسخ

    سلام دانشجوی ترم چهار ارشد هستم در این ترم ۹واحد دارم و پایان نامه را نیز اخذ نکرده ام.دکترا رتبه آورده ام آیا راهی وجود دارد که بتوانم تا آخر شهریور دفاع کنم؟اگر راهی وجود ندارد پیشنهاد شما چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، راهی به نظرم نیست.

  50. دانشجو
    پاسخ

    سلام آقای دکتر آیا گواهینامه شرکت در سمینار ها و کارگاه های حقوقی تاثیر قابل توجهی در پذیرش دکتری دارد یا اصل همان مقاله است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ممکن است تأثیر معنوی روی هیات مصاحبه کننده داشته باشد ولی ظاهرا امتیازی برای این نوع کارگاه ها در نظر گرفته نشده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *