پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. کارزان
    پاسخ

    سلام. برای بورسیه شدن در دکتری با داشتن دو مدرک متفاوت در کارشناسی و ارشد امکان پذیرش هست . ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بورسیه کجا؟ ایران یا خارج؟ بنظرم در هر حال خیلی شانس ندارید.

  2. اکبریان
    پاسخ

    سلام استاد من کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه مازندران هستم خیلی علاقه دارم به استاد دانشگاه شدن ایا با مدرک ارشد این امکان وجود دارد؟ دذر چه دانشگاه هایی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر می کنید هر سال چند دانشجوی حقوق عمومی از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند؟ اگر استادهای تمام دنیا را هم ما باید تأمین کنیم اینقدر فارغ التحصیل باز زیاد است.

  3. ایمان
    پاسخ

    سلام آقای دکتر ، مرتبط ترین رشته دکتری با ارشد mba چه رشته هایی هستن؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شاید صنایع یا مدیریت

  4. معین نوری
    پاسخ

    سلام جناب اقای دکتر
    میخواستم بدونم مدارکی که برای شرکت در مصاحبه دکترا به دانشگاه مربوطه ارسال میکنیم به دست چه کسانی میرسد. ایا اساتیدی که در جلسه مصاحبه حصور دارند از ریزنمرات دانشجو در مقاطع قبل اگاهی پیدا میکنند یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر وقت و حوصله داشته باشند نگاه می کنند.

  5. ناديا بقائى
    پاسخ

    سلام
    آیا من با لیسانس فقه و حقوق میتونم ارشد معماری بخونم ؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شما هر کاری می توانید بکنید ولی فکر می کنید با یک ارشد معماری شما معمار چی می شید؟ معمار فقه یا معمار حقوق؟

  6. رضوان
    پاسخ

    سلام استاد. خسته نباشید و ممنون از توجهتون.
    من کارشناسی رو با معدل ۱۶.۲۴ از دانشگاه ارومیه گرفتم و الانم دانشجوی ارشد دانشگاه تبریز هستم ومعدلم ۱۶.۷۹ هستش. دوتا مقاله isc و یک مقاله کنفرانس دارم. هنوز پایان نامه دفاع نکردم ولی روشم جدیده و تو ایران خیلی کم کار شده. خواستم بدونم با این شرایط امیدی هست برای پذیرش دکتری؟ و اینکه آیا امکان تدریس به صورت حق التدریس رو دارم؟ نگران معدلم هستم. هرچند دیدم که نمره ی پایان نامه هم واسه خیلی از دانشگاهها مهمه و احتمال اینکه نمره م بالا بشه خیلی زیاده.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکان قبولی شما هست ولی تدریس خوب تقاضا کم و عرضه زیاد است. چندتا مثل شما می خواهند تدریس کنند یا هیات علمی شوند.

  7. امید
    پاسخ

    سوال داشتم.سلام علیکم .خسته نباشید.بنده فوق لیسانس صنایع هستم دکترا دعوت به مصاحبه شدم چون فوقم شبانه امیر کبیر بود علاقمندم یه دانشگاه دولتی قبول شم الانم از چند دانشگاه دعوت شدم.البته خودم استخدام یه شرکت دولتی هستم که ۵ شنبه ها تعطیله.سوالم اینه همه دانشگاه دولتی درسهای دوره دکترا رو پخش میکنند در یک ترم تو چهار روز من چطوری میتونم بدون استعفا از کارم به دکترا ادامه بدم؟ تو استان ما گیلان دانشگاه رشته صنایع رو نداره.شما با این شرایط کدوم دانشگاه دولتی رشته صنایع در مقطع دکترا رو بمن پیشنهاد میدید که در طول هفته حداکثر ۲ روز من کلاس برم.متشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فرق دارد نمی توان یک حکم کلی داد. بلاخره با مرخصی روزانه و ساعتی و امثال آن می توانید یه کاریش بکنید. سخت که هست.

  8. محمد
    پاسخ

    با سلام.
    بنده لیسانس ادبیات دارم و شاغل در آموزش و پرورش استان خوزستان.میخواستم بدونم اگه بخوام کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی بخونم از کجا باید اطلاعات کسب کنم که چه شهرهایی این رشته رو دارند؟اگه حضرتعالی اطلاعاتی در این زمینه دارید بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بروید در سایت سنچش و دفترچه های آزمون کارشناسی ارشد را دانلود کنید و مطالعه کنید همه اطلاعات مورد نیاز انجا هست.

  9. نازنین
    پاسخ

    با عرض سلام و ادب خدمت آقای دکتر
    من قبل از عید فراخوان هیات علمی ثبت نام کرده بودم چند روز پیش بهم زنگ زدن که هفته آینده مصاحبه دارید و پاورپوینت ۱۰ الی ۱۲ صفحه ای انگلیسی باید آماده کنید. قبلا هیچ تجربه مصاحبه ای نداشتم از افرادی هم که هیات علمی قبول شدن سوال میپرسم درست راهنمایی نمی کنند.نمی دونم چکار کنم پاورپویتو برای کدوم درس درست کنم پایانامه رو در چه حدی بخونم آیا لازمه که مقالاتی که دارم رو بخونم.ممنون میشم اگه لطف کنید در این مورد (مصاحبه علمی) راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم در مورد یک موضوع که تخصص دارید و مسلط هستید تهیه کنید و نگران نباشید. چیزی نیست که بتوانید تا مصاحبه تغییرش بدهید. خیلی مصاحبه قابل پیش بینی نیست.

  10. مجتبی
    پاسخ

    باسلام حضور استاد ارجمند.

    مستدع اوقات شده و از حضرتعالی تقاضای راهنمایی دارم.
    باتوجه به اینکه جنابعالی در حقوق تجارت بین الملل وحقوق نفت وگاز دارای تخصص میباشید برای آزمون کارشناسی ارشد کدامیک را توصیه می نمایید.
    سوال از این جهت است که اینجانب قصد مطالعات و تحصیل بطور تخصصی در صنعت نفت وگاز را دارم.
    باتشکر وتجدید احترام.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تجارت بین الملل و بعد نفت و گاز

  11. امین
    پاسخ

    سلام جناب دکتر … خسته نباشید … ببخشید میخواستم بببینم با معدل کارشناسی ۱۲.۹۰ از دانشگاه دولتی امکان جذب هییت علمی شدن هست با فرض شرایط خوب در دکنری و ارشد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر کنم شرط لازم را در لیسانس ندارید.

  12. سینا
    پاسخ

    سلام
    ببخشید اقای دکتر دانشجوی دکتری هستم تا موقع فارغ التحصیلی نمره زبان تاریخش میگذره، آیا بعد از فارغ التحصیلی برای جذب هیئت علمی باید امتحان زبان شرکت کنم و نمره زبان جدید بیارم یا همون نمره زبان که تحویل دانشگاه دادم کافیه ؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام معمولا همان را قبول می کنند.

  13. مهری
    پاسخ

    درود بیکران به شما استاد فعال و خستگی ناپذیر
    اجر خدمات صادقانه شما با الله

  14. مهری
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد بزرگوار
    سوال : لطفا در ارتباط با نمایندگی در صدور اسناد تجاری در نظام حقوقی کانادا و استرالیا تو ضیح بفرمایید و همچنین منبع معرفی نمایید. البته کتاب حقوق تجارت شما را مطالعه کرده ام .
    با تشکر وافر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمایندگی در این کشورها اصولا تابع مقررات نمایندگی و تابع کامن لو است. به کتاب حقوق قراردادها اینجانب مراجعه کنید که در مورد نمایندگی کلا بحث کرده است.

  15. مهدی
    پاسخ

    با سلام خدمت دکتر
    دکترای پردیس دانشگاه تهران یا علوم تحقیقات تهران؟؟؟؟؟
    آیا با دکترا پردیس میتوان هیت علمی شد…ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید امیداور بود.

  16. ناامید از تصمیامتم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر، واقعا ازتون خواهش می کنم به من کمک کنید، ۲۸ سال سن دارم و واقعا دیگه ناامید از همه چیز شدم. تو بهترین مدرسه تهران درس خوندم الان اکثر همکلاسی هام اگر رشته ریاضی بودن دانشگاه شریف رفتن و امریکان، اگر هم تجربی بودن از دانشگاه های سراسری پزشک و دندانپزشک شدن، با رتبه ۲۸۰۰ تجربی مدیریت بازرگانی الزهرا رو انتخاب کردم و این تصمیم اشتباه رو گرفتم و تو یه سیکل معیوبی افتادم، بعد از تموم شدن لیسانس گفتم یه دو ساله فوق لیسانس بگیرم که اگر جایی ازم پرسیدن بتونم بگم از این رشته اطلاعاتم خوبه بعد برم همون کنکور تجربی چون انتخاب این رشته باعث شده بود از دوستانم دور بیفتم و خیلی وقت ها تو کلاس ها اذیت می شدم چون خیلی سریع تر از بقیه درس رو یاد می گرفتم،برای اینکه برای کنکور ارشد وقت زیادی نزارم مجازی رو انتخاب کردم و این شد اشتباه دومم چون پایان نامه نداشت،بعد از فارغ التحصیلی از اونجایی که برای ثبت نام تو کلاسای کنکور که هزینه هاش برای من خیلی بالا بود و روم نمیشد از خانواده هزینه دریافت کنم گفتم یه مدت کار میکنم با پولش کلاس میرم و کتاب می گیرم برای همین کار تو یه موسسه کنکور رو انتخاب کردم و چون خیلی انگیزه داشتم که زودتر پول بدست بیارم و اطلاعاتمم از دوران دبیرستان بواسطه معلمای خوبی که داشتم بالا بود انقدر خوب کار کردم که ظرف مدت کوتاهی تعداد زیادی دانش اموز داشتم و درامدم با تابع نمایی بالا می رفت اشتباه سوم اینجا اتفاق افتاد که با خودم گفتم پول بدست بیارم بهتره و غرق کار شدم، بعد از سه سال خیلی اتفاقی و نسبتا بی هدف کنکور ارشد ثبت نام کردم تنها هدفم این بود اگر باز مجازی قبول شدم سعی کنم پایان نامه بگیرم و خیلی صرفا درگیر کار نباشم، خیلی اتفاقی و چون ریاضی تدریس کرده بودم و زبانم خوب بود بواسطه این دو درس و حتی صفر بودن بقیه درسا شبانه دانشگاه تربیت مدرس قبول شدم، بعد از قبولی در این کنکور باز فکر کنکور تجربی به سرم زد و حس کردم که امکان قبولیم بالاست، بعد از گذشت یک ترم از محل کارم انصراف دادم و تمام دانش اموزانم هم قطع کردم تا باز برای کنکور بخونم، الان احساس میکنم وسط تصمیم اشتباه چهارم هستم و واقعا ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنید. من چه راهی برم بهتره؟ هیئت علمی شدن برام متصور هست؟کنکور تجربی بدم؟یا اصلا برای یه فارغ التحصیل مدیریت با سن من چه کاری بهتره؟نرم افزار و برنامه نویسی یاد بگیرم؟رشته حقوق رو بخونم؟چون مجرد هستم الان می تونم انقدر زمان بزارم برای کارم و درامدم واقعا به ازای زمان زیادی هست که کار می کنم نه این که بازده بالایی داشته باشه، انگلیسی رو عالی و فرانسه هم بلدم، از یک مدرسه دو زبانه با حقوق ساعتی و شرکت های آی تی هم با حقوق وزارت کار پیشنهاد کاری دارم
    از صمیم قلب خدا رو شکر میکنم کسی مثل شما هم تو این دنیا هست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سن شما آنقدر زیاد نیست که نتونی باز تصمیم درست بگیرید. بنظرم شما یا باید برگردید از اول رشته مورد علاقه خود در پزشکی را شروع کنید که باید برای اینکار واقعا ببنید که می توانید قبول شوید یا رشته اتان را در مقطع ارشد ادامه بدهید همون تربیت مدرس اگر رشته قبولی شما با لیسانس یکسان باشد و بعد برای دکتری اقدام کنید.

  17. امير
    پاسخ

    سلام وعرض ادب خدمت استاد شیروی
    شما برای دروس ۱:بیمه های بازرگانی بین المللی ، ۲:حقوق بورس، ۳:حقوق سازمان تجارت جهانی و ۴:حقوق قراردادهای بین الملل(بیع بین المللی کالا) گرایش حقوق تجارت بین الملل چه منابعی را پیشنهاد می کنید؟
    سپاسگذارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در کتاب حقوق تجارت بین الملل مبانی و توضیحات پایه ای این مباحث آمده است و منابعی هم ذکر شده است که می توانید مراجعه کنید. بهتر است بیشتر برای تکمیل کتابهای انگلیسی بخوانید.

  18. شراره م
    پاسخ

    سلام
    من کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی از دانشگاه ازاد هستم
    الان دکتری مدیریت بازرگانی تهران دانشگاه پیام نور قبول شدم
    میخواستم بدونم مدرک پیام نور در مقطع دکتری چقد اعتبار داره و آیا بعدا میتونم عضو هیئت علمی شم یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام روی هیات علمی خیلی فکر نکنید.

  19. علی رضا
    پاسخ

    با سلام استاد عزیز و گرانقدر
    آقای دکتر تفاوت گرایش های با عناوین
    International Commercial Law
    International Business law
    international trade law
    که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های خارج از ایران ارائه می شود در چیست و بنظر شما کدامیک برای ادامه تحصیل مناسب است.؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در مورد تفاوت این عبارات به کتاب حقوق تجارت بین الملل اینجانب مراجعه کنید. خیلی از اینها در خارج تفاوت چشمگیری ندارند. بستگی به درسهایی دارد که باید شما پاس کنید.

  20. نعيمه
    پاسخ

    سلام اقای دکتر،

    ابتدا تشکر کنم از اینکه تنها استادی هستید وقت گذاشتید و درخواستهای دانشجویان پاسخ گو هستید.

    بنده می خواستم بدونم شانس ورد به هیات علمی برای من چقدر هست خصوصا دانشگاهای ١- تهران و ٢- شهید بهشتی — داشکده حقوق.

    مدارک اینحاتب به ترتیب:

    -کارشناسی دانشگاه تهران
    -کارشناسی ارشد بشر دانشگا تهران
    -L.L.M از یک دانشگاها انگلیسی و همچنین از یک دانشگاه امریکایی
    -فرصت مطالعاتی از دانشگاه استرالیا
    -شرکت در اکادمی حقوق داوری در فرانسه و لاهه
    -٣ مقاله چاب شده
    -۴ سال تجربه
    -٢٩ سال

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شانس دارید ولی خیلی زیاد نیست چون هیات علمی یا باید مورد نیاز باشد به دلیل توسعه رشته ها یا استادان موجود بازنشسته یا به آن دنیا سفر کنند یا اخراجشان نمایند که خیلی مواردش خب کم است.

  21. الهه
    پاسخ

    باسلام خدمت آقای دکتر وتشکر به جهت راهنمایی هاتون. بنده کارشناسی وارشد مهندسی معماری رواز دانشگاه ازاد مشهد گرفتم.الان دکتری تخصصی معماری پردیس تهران در کیش و ازاد مشهد قبول شدم میخواستم بدونم از نظر اینده شغلی وهیات علمی شدن در دانشگاه های دولتی وازاد در کدام دانشگاه درس بخونم بهتره؟هزینش اهمیتی نداره.باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام روی هیات علمی فکر نکنید بقیه حل است. هیچکدام برای شما نمی تواند شق القمر بکند.

  22. ناصر
    پاسخ

    باسلام و درود خدمت استاد گرانقدر. استاد بنده قصد دارم در گرایش حقوق خصوصی در دوره ارشد در دانشگاه تبریز ادامه تحصیل بدم. در مورد اعتبار این دانشگاه چه نظری دارید ؟و ایا از لحاظ اعتبار تفاوت فاحشی با دانشگاه های متعبر تهران داره ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه بدی نیست.

  23. صادق
    پاسخ

    سلام استاد ارجمند
    بنده کارشناس ارشد عمران گرایش راه و ترابری هستم اخیرا برای مصاحبه دکتری پردیس علم و صنعت تهران و همچنین دانشگاه پیام نور تهران شمال دعوت به مصاحبه شدم . احتمالا چند روز آینده نتایج انتخاب رشته در دانشگاه ازاد علوم و تحقیقات اعلام میشود و فکر میکنم باید برای مصاحبه آنجا هم آماده بشوم
    رزومه ای که تهیه کردم شامل:
    ۱- یک مقاله شفاهی در همایش بین المللی
    ۲- حمایت شرکت ملی گاز ساری از پایان نامه ارشدم در یک طرح پژوهشی کاربردی
    ۳-یکسال سابقه تدریس دانشگاه آزاد
    بنظر شما استاد و صاحبنظر گرامی آیا صبر کنم برای سال بعد و برای تقویت رزومه وقت و هزینه خود را بر روی پذیرش مقاله isi و اخذ مدرک زبان متمرکز کنم تا در یک دانشگاه سطح بالای تهران روزانه قبول شوم و یا اینکه امسال در کدام یک از این دانشگاهها ورود کنم؟ و همچنان هدف اصلی خودم را که فارغ التحصیلی دکتری از یک دانشگاه تاپ هست دنبال کنم (یعنی سال بعد از دانشگاه امسال انصراف بدم )
    آیا دروسی که در این یکسال اخذ میشوند میتوان در یک دانشگاه سطح بالا انطباق داد
    اینم به عرضتان برسانم بورسیه شدنم با توجه به سابقه تدریس ۱۰ عنوان درسی در یکسال و دید مثبتی که در دانشگاه ازاد برای تدریسم بوجود آمده دور از انتظار نیست
    منتظر راهنمایی شما هستم و پیشاپیش از شما کمال تشکر را دارم
    خدا قوت

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم پردیس علم و صنعت بهتر است اگر توان مالی هزینه هاش را دارید. اگر صبر کنید که بهتر است برای یه دانشگاه بهتر.

  24. منتظری
    پاسخ

    سلام من دکتری در دانشگاه پیام نور تهران و غیر انتفاعی قم در رشته علوم قرانی دعوت به مصاحبه شدم به نظ شما کدام بهتره و شهریه کدام کمتر کمی مرا راهنمایی کنید می تونم دوتاش را برم مصاحبه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم برای یک دانشگاه بهتر تلاش کنید.

  25. محمد
    پاسخ

    با سلام و احترام به جناب آقای دکتر
    من ۵۰ سال سن دارم و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در رشته کشاورزی زراعت می باشم و همچنین دارای کارشناسی از دانشگاه دولتی شهرکرد در همین رشته می باشم.و به ترتیب دارای معدل ۱۷.۵۲ و ۱۷.۰۱ می باشم.آقای دکتر خیلی علاقه دارم در دانشگاه دولتی در دوره دکتری ادامه تحصیل دهم.آیا امکان پذیرش من و قبول شدنم وجود دارد.یا اینکه یک رشته کارشناسی ارشد دیگری را در دانشگاه دولتی دنبال کنم.لطفاً من را راهنمایی کنید. با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش متوسط است ولی این مدرک خیلی هم برای شما مفید فایده نیست.

  26. داوود
    پاسخ

    با سلام آقای دکتر شیروی، اگر فردی لیسانس حقوق و فوق لیسانس گرایش بین الملل داره الان شرایط جذب در ارگان نظامی هم داره(گزینش را رفته)، برخی می گویند حرفه های نظامی درآمدشون کمه برو برای وکالت یا قضاوت بخوان،شما پیشنهاد رفتن مشاغل نظامی را می دهد یا خواندن و آماده شدن برای آزمون وکالت و قضاوت در ضمن حقیقتش به علت گرایشی که خونده از حقوق داخلی فاصله ی زیاذی کرفته است و دروس امتحانات فوق احساس ضعف میکند.نظرشما بهترین کار و تصمیم در این موضوع چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب وکالت و قضاوت بنظرم بهتر است.

  27. بی نام
    پاسخ

    سلام، ممنون از وقتی که برای پاسخ قرار میدهید.
    من روی یکی از مقالات مستخرج از رساله دکتریم خیلی وقت گذاشتم و تمام کارهای آن را با استاد مشاورم که از یک دانشگاه خارجی هم هست پیش بردم، در واقع کاری هست که در فرصت مطالعاتیم انجام دادم و استاد راهنمام هم کوچکترین نقشی در این مقاله نداشته. حالا که می خواهم مقاله را سابمیت بکنم (هنوز فارغ التحصیل هم نشده ام)، می خواهم تنها اسم خودم و استاد مشاورم را بنویسم ولی نمی دانم ننوشتن اسم استاد راهنما کار درستی هست یا خیر؟
    آیا قانونا من باید اسم استاد راهنما را بنویسم؟
    آیا ننوشتن اسم استاد راهنما از نظر اساتید خارجی هم بد است؟ نمی خواهم استاد خارجیم فکر بکند که من آدم بی اخلاقی هستم، هر چند خود ایشان هم تعجب می کردن که چرا استاد راهنمای من هیچ کاری نمی کند!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم اگر مستخرج از رساله است استاد راهنما را بنویسید.

  28. جلال
    پاسخ

    سلام استاد وقت بخیر میخواستم اگر براتون مقدور هست و دسترسی دارید یک مقاله یا رای راجع به اصل عدم توجه به ایرادات نسبت به اسناد تجاری در رویه قضایی فرانسه برای بنده معرفی نمایید با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من به منابع فرانسوی دسترسی ندارم.

  29. بهاره موسوی
    پاسخ

    با سلام
    جناب آقای استاد من فارغ التحصیل ارشد تاریخ ایران اسلامی از دانشگاه پیام نور هستم اما برای دوره دکتری دوست ندارم در رشته خودم ادامه تحصیل بدهم . آیا اگر ارشد روانشناسی در دانشگاه تربیت مدرس بخوانم امکان جذب وجود دارد .
    با تشکر قبلی از راهنمایی شما .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید است.

  30. شمس
    پاسخ

    به نام خدا
    سلام واحترام خدمت استاد گرانقدر جناب آقای دکتر شیروی گرامی
    کتاب حقوق قراردادهای حضرتعالی را امروز خریدم با علاقه بسیبار در خلال انجام کارها، در حال مطالعه کتاب هستم. درود بر حضرتعالی

  31. سجاد
    پاسخ

    با عرض سلام
    دکتر بنده ارشد نفت دانشگاه شیراز هستم و می خوام دکتری ادامه دهم اما معدل ارشدم زیر ۱۷ خواهد شد آیا دکتری در ایران بگیرم می تونم هیئت علمی دانشگاه شیراز شوم؟
    آیا بورس تحصیلی به فردی که معدلش زیر ۱۷است می دهند؟لطفا راهنمایی ام کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیات علمی که همه نمی توانند بشوند. شما هم می روید تو لیست که با هم رقابت می کنید. دانشگاه شیراز هم که حتما هیات علمی کامل است و باید منتظر شوید یا استادی بازنشسته یا بمیرد یا امثالهم دیگر لابد.

  32. معین
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    بنده دانشجوی دکتری مکانیک هستم. در حال حاضر ترم ۶ و ۲ ماه دیگر برای فرصت مطالعاتی عازم هستم. بنده میخواهم یک پذیرش دکتری دیگر از دانشگاه همان کشور بگیرم. از انجایی که بنده مشمول و معافیت تحصیلی دارم پس از بازگشت برای دفاع دکتری ایران دیگر نمی توانم از کشور خارج شوم تا بروم پدیرش دکتری که گرفتم را بخوانم. و نطام وظیفه اعلام کرده برای هر مقطع فقط یک بار معافیت تحصیلی صادر می کند. پسا دکتری هم وزارت علوم مقطع ندانسته و ناجا معافیت صادر نمی کند. ایا شما راه حلی میدانید که بنده پس از دفاع بلافاصله بتوانم در دوره دکتری پذیرش شده حضور داشته باشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر اساتید شما قبول کند دفاع می تواند به صورت ویدو کنفرانس در ایران باشد. راه های دیگری هم لابد هست .

  33. خاوری
    پاسخ

    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر من کارشناس ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه پیام نور تهران دارم و برای دکتری می خواستم بدونم دانشگاه پیام نور بهتر هست یا دانشگاه ازاد البته هر دو تهرانش مد نظرم هست وهدف از ادامه تحصیل هم تدریس در دانشگاه هست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم خیلی روی هیات علمی بعدا نمی توانی سرمایه گذاری کنید.

  34. سایه
    پاسخ

    سلام جناب دکتر. من کاردانی معماری کارشناسی ناپیوسته معماری کارشناسی ارشد مهندسی معماری از دانشگاه آزاد دارم در حال حاضر هم دانشجوی دکتری معماری دانشگاه آزاد هستم. دیپلمم ریاضی است. بخاطر نظام مهندسی باید مدرک کارشناسی پیوسته داشته باشم. مبخواستم ببینم بعد از گرفتن دکترا می توانم مجدداً برای شرکت در دانشگاه دولتی روزانه در مقطع کارشناسی اقدام کنم و از اول کارشناسی مهندسی معماری بگیرم؟ منع قانونی ندارد؟ چون شنیده ام نمیشود اول ارشد و دکترا گرفت و بعد کارشناسی همان رشته را البته منابعم موثق نیستن. این شد که مزاحم شما شدم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منع قانونی ندارد.

  35. الناز
    پاسخ

    سلام جناب دکتر بنده فرزنده جانبازه ۵۰ درصد و فارق تحضیل رشته ی مامایی شهید بهشتی هستم خیلی دوست دارم بعد دکترا جذب هییت علمی بشم ولی معدل لیسانسم ۱۴نیم هستش میترسم با این معدل لیسانس بعدا پذیرش نشم؟توروخدا جواب بدین

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب فعلا باید ادامه بدهید تا هیات علمی خیلی فاصله دارید. بلاخره حداقل که ۱۴ هست را دارید.

  36. محمد
    پاسخ

    با سلام و احترام
    یک سوالی از خدمتتون داشتم

    دانشگاه هایی که در ایران رشته های مکاتبه ای ارائه می دهند رو لطف می کنین معرفی کنین؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مکاتبه ای یا همان پیام نور یا همان مجازی است دیگه.

  37. میلاد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر،
    من در حال حاضر ترم هشت دکترای مهندسی مکانیکم در فرصت مطالعاتی دانمارک (دی تی یو) هستم. تمام مقاطع رو روزانه سراسری خوندم. ولی هیچ امیدی به جذب هیات علمی ندارم. میخوام انصراف بدم از دکتری، مقاله هام رو با اساتید اینجا بنویسم (که فوق العاده قویتر هستن از اساتید بیسواد دانشگاه خودم) برم سربازی و دوباره از اول دکترارو در دی تی یو شروع کنم. آِیا بنظر شما امکان داره شرایط جذب بهتر بشه یا من همین تصمیم خودم رو انجام بدم؟ ممنونم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام لازم نیست که انصراف بدهید. همانجا یک دکتری شروع کن و دو تا را با هم تمام کن.

  38. مهشید
    پاسخ

    سلام من دانشگاه ازاد درسم میخونم تاریخ انروز پروپوزال من تصویب شده شش ماه بعد میشود اخر ابان یعنی من باید اخر ابان دفاع کنم؟یعنی وارد ترم ۵میشوم؟من ورودی مهر ۹۴هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این حداقل است که شش ماه بگذرد ولی حداکثر آن بستگی به دانشگاه دارد که تا کی اجازه دهد. بنابراین شما تا پایان ترم اول ۹۶-۹۷ دفاع کنید که ترم پنج است.

  39. مهدی حسینی فر
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی
    اینحانب دانشجوی ارشد عمران-سازه های هیدرولیکی هستم اگر در مقطع دکتری حقوق بخونم و روزی بخوام ۱- وکالت کنم یا دفتر خونه بزنم نیاز به لیسانس رشته حقوق دارم و در این مقطع نیز باید تحصیل کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق بدون ارشد حقوق نمی شود و وکالت بدون لیسانس حقوق.

  40. زهرا
    پاسخ

    با سلام و احترام خدمت استاد محترم و عزیز
    استاد گران قدر من ارشد برقم می خوام برم خارج ویزای کار بگیرم؟ آیا دکتری گرفتن در ایران فایده ای به حالم می کنه؟ (البته من میخوام ویزای گاری برم نه این که دکتری قبول شم) لطف فرموده بنده را راهنمایی فرمایید.
    تا تشکر فراوان ار جنابعالی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه خیلی. بنظرم برای تحصیل برو خارج و بعد کار را شروع کن.

  41. مونا
    پاسخ

    سلام
    من کارمند یکی از ادارات دولتی که وابسته به وزارت علوم هستم که هیئت علمی دارند از بدو ورود مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد داشتم با توجه به اینکه ۱۶ سال سابقه کار دارم از همان ابتدا با بهانه های مختلف که قرارداد پیمانی ندارید نمیتوانیم هیئت علمی تان کنیم پس از گرفتن دکترا و استخدام در مرکز جذب هیئت علمی شرکت کردم بدلیل خواندن سه مقطع تحصیلی در دانشگاه آزاد ایراد گرفتند که شما نمیتوانید هیئت علمی شوید با توجه به داشتن مقالات و کارهای علمی کار جذب هیئت علمی ام متوقف شده است هر دفعه هم بهانه جدیدی می آورند با توجه به اینکه سن جذب هیئت علمی هم محدود است و شرایط سال به سال بدتر می شود چکار میتوانم انجام دهم؟ آیا تخصص ، تجربه و کار علمی بهمراه خدمت صادقانه برای یک مرکز باید اینگونه جواب داده شود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید است بشود از طرق قانونی کاری انجام داد.

  42. کاوه
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    من کارمند پیمانی یک سازمان دولتی هستم و دانشجوی دکتری. آیا می توانم عضو هیات علمی پاره وقت دانشگاه آزاد شوم و منع قانونی دو شغله بودن را ندارم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پاره وقت اشکالی ندارد ولی کو؟

  43. مرتضی**
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    بنده کارشناسی مطالعات اجتماعی از دانشگاه فرهنگیان دارم و امسال ارشد میکروبیولوژی شرکت کردم در صورت قبولی در شبانه یا غیر انتفاعی یا پردیس (غیر از روزانه) در آینده برای ادامه تحصیل در دولتی همین رشته در مقطع دکتری مشکلی نخواهم داشت؟ و با توجه به این روند ان شاء الله برای آینده برای خارج از کشور مدارک من قابل قبول خواهند بود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر نکنم این نوع درس خواندن به دردی بخورد چه داخل چه خارج.

  44. یکتا
    پاسخ

    سلام. بنده فوق لیسانس رشته زیست شناسی گرایش سیستماتیک و اکولوژی گیاهی از دانشگاه فردوسی با معدل ۱۵/۱۹ هستم. به نظ شما امکان حق التدریس شدن در دانشگاه های منطقه محروم سیستان و بلوچستان را دارم؟ و اینکه برای تحصیل در مقطع دکترا اگه به یکی از گرایش های کشاورزی(اگرواکولوژی) بروم از شانس استخدامم کم میشه یا نه؟ به دلیل داشتن این گرایش در شهر خودم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام استخدام هیات علمی با ارشد خیلی امکانش ضعیف است ولی غیر ممکن هم نیست. منتظر فراخوان باشید که آیا اعلام می کنند.

  45. سهند
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر من بورس دانشگاه بروجرد بودم بعد از فارغ التحصیلی جهت تبدیل وضعیت بورسیه به وضعیت استخدامی مراجعه کردم که مجددا صلاحیتهای علمی و عمومی من بررسی شد و دوباره به جلسه مصاحبه کارگروه صلاحیتهای عمومی دعوت شدم ولی دو هفته بعد از مصاحبه صلاحیتهای عمومی به من زنگ زدند که تجدید مصاحبه صلاحیتهای عمومی شدم ولی من با شنیدن این خبر برای انجام یک مصاحبه دیگه مردد شدم و تصمیم گرفتم که از یه دانشگاه دیگه اعلام نیاز بگیرم. حالا سؤالم اینکه من تو این وضعیت بین آسمان و زمین چطور میتونم از بروجرد خلاص شم تا بتونم از یه دانشگاه دیگه اعلام نیازم رو بگیرم؟ لطفا راهنماییم کنید. چون واقعا دیگه نمیخوام بروجرد رو ادامه بدم مخصوصا با توجه به اینکه تجدید مصاحبم کرده و حتی ممکنه در نهایت کاملا رد صلاحیت عمومیم کنه.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم با صبوری این مسائل را پش سر بگذارید. بلاخره آسمان همه دنیا یک رنگ است.

  46. اسفندیار حسن پور
    پاسخ

    سلام دکتر چند نمونه قرارداد به زبان انگلیسی می خواستم لطفا راهنمایی کنید

  47. اسفندیار حسن پور
    پاسخ

    سلام دکتر من دانشجوی رشته تجارت بین الملل در دانشگاه دامغان هستم دنبال یک سایت یامنبع درباره قراردادها به زبان انگلیسی هستم لطفا راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام انواع فرمتهای قراردادی در گوگل قابل جستجو است. سایت خاصی را نمی دانم.

  48. احمد
    پاسخ

    با سلام جناب آقای دکتر
    من ۵۰ سال سن دارم و کارشناسی زراعت از دانشگاه شهرکرد و کارشناس ارشد رشته زراعت از دانشگاه علوم و تحقیقات آزاد دارم.خیلی علاقه به ادامه تحصیل در دوره دکتری در دانشگاه دولتی دارم. با توجه به اینکه هیچ مقاله ندارم و در ضمن معدل کارشناسی ۱۷.۰۱ و کارشناسی ارشد ۱۷.۵۲ می باشد.آیا امکان قبولی در دانشگاه دولتی در مقطع دکترا دارم . یا اینکه در رشته دیگری کارشناس ارشد دولتی بگیرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب سخت است.

  49. صادق
    پاسخ

    با سلام
    جناب آقای دکتر شیروی
    از منظر حضرتعالی برای تحصیل ارشد خصوصی در مقایسه دانشگاه قم با دانشکده های حقوق دانشگاه شیراز و اصفهان کدام ارجح است و در مقایسه دانشگاه شیراز و اصفهان کدام یک بهتر است از منظر علمی و اساتید و سطح علمی
    با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تا شما کدام شهر ساکن باشید. بنظرم اولویت را به محل زندگی بدهید چون اینها خیلی به هم نزدیک هستند.

  50. اسما
    پاسخ

    با سلام و احترام
    لطفا امکان داره بفرمایید قید عبارت مزایای منحصر حاصل از بورس که در کنار شهریه تحصیلی در قراردادهای بورسیه عنوان می شود به چه معنا می تواند باشد؟ با تجدید احترام

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالا مزایایی است که صرفا از جهت اینکه بورسیه شده اید به شما تعلق می گیرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *