پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. سید علی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر ممنون از وقت گرانبهایی که میگذارید.
    من هیات علمی دانشگاه هستم که از طریق سامانه جذب وارد دانشگاه دولتی شدم. هر سه مقطع دانشگاه آزاد بودم ولی در مقطع کارشناسی معدلم زیر ۱۴ بود. اما از نظر پژوهشی در سطح خیلی خوبی هستم.در حال حاضر میخواهم تبدیل وضعیت شوم (رسمی قطعی شوم)اما مطرح می کنند شما اصلانباید هیات علمی می شدید چون دانشگاه و معدل کارشناسی شما مورد تایید نیست. آیا می توانند باعث لغو استخدام من شوند یا مرا اخراج کنند. آیا این قانونی است که بعد از چند سال استخدام به یکیاره مدارک من زیر سوال برود و عذر من خواسته شود. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید و بفرمایید من چه کنم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ظاهرا دانشگاه ها در تمدید یا تغییر وضعیت اعضای پیمانی مبسوط الید هستند.

  2. علي محمد اميري
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    وقت بخیر
    کارشناسی حقوق از دانشگاه ازاد تهران و قصد ادامه تحصیل در ارشد رو دارم. بین گرایش حقوق تجارت بین الملل در دانشگاهی مثل علوم تحقیقات و حقوق نفت و گاز ( پردیس خودگران دانشگاه تهران در کیش) کدام رو توصیه میکنید؟
    بطور کلی نظرتون راجع به سطح علمی پردیس های خودگردن چی هست ؟چون در این مورد اظهارات متناقض بوده و برام مسجل نشده
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کیش گرانتر است ولی وابسته به دانشگاه تهران است و خب بهتر است.

  3. شیر ف
    پاسخ

    با سلام و وقت بخیر مجدد
    آیا یک معلم آموزش و پرورش که استخدام است از لحاظ قانونی میتواند در رشته غیرمرتبط به کار خود در پیام نور تحصیل کند؟ مممونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکانش هست.

  4. Nima
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای دکتر .
    ببخشید بنده کارشناسی روانشناسی دانشگاه آزاد دارم با معدل بالا . سال آینده کنکور ارشد شرکت میکنم ، ولی نمیدونم کدام گرایش بازار کار و درامد بهتری داره!!!!! گرایش بالینی یا گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی؟؟؟ البته هر گرایشی رو انتخاب کنم اگه خدایاری کنه قصد دارم تا پست داکتر برم .
    میشه لطفا راهنمایم کنید؟؟؟؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اطلاعی از بازار گرایش ها ندارم.

  5. ارش
    پاسخ

    سلام من ۴ سال پیش خونه ای رو خریداری کردم بصورت پیش خرید بعد یک سال بساز بفروش خونه رو به من تحویل داد خونه ۳۵ میلیون وام مسکن داشت ولی بساز بفروش برا ی من سند نزد وفرار کرد ومن هیچ قسطی از وام مسکن رو ندادم چون سند نزد الان ۴ ساله تو خونه نشستم ولی سند نداره لطفا منو راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتره وامش را تسویه کنید و ملک را به نام خودتان بزنید که دچار مشکلات بعدی نشوید.

  6. طاها
    پاسخ

    باسلام
    ببخشید بنده کارشناسی روانشناسی دارم با معدل ۱۸
    اما الان بخاطر علاقه قصد دارم ارشد مدیریتmbaگرایش بازاریابی بخونم و دکترا همین رشته ( dba) بخونم ، و تا جایی که میدونم روانشناسی و بازاریابی یه جورایی بهم مرتبط هستند ، اما الان میخواستم نظر شمارو بدونم که کار درستی میکنم تغییر رشته بدم ؟؟ یا ارشد و دکترا همون روانشناسی رو بخونم ؟؟
    البنه درامد برام خیلی مهمه. ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است روانشناسی را بخوانید.

  7. زهرا
    پاسخ

    سلام. من دانشجوی ارشد روانشناسی از دانشگاه غیر انتفاعی هستم. آیا میتوانم استاد دانشگاه بشوم؟ در کدام دانشگاه ها و اگر شرط معدل دارد معدل باید از چند به بالا باشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام انشاالله دکتری بگیرید، نیاز باشد احتمال دارد.

  8. مریم
    پاسخ

    سلام اقای دکتر بنده کاردانی رشته نرم افزاررو دانشگاه دولتی خوندم و لیسانس نرم افزارغیرانتفاعی و ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش سیستم های اطلاعاتی عیرانتفاعی خوندم لازم که بگم ارشد مهندسی فناوری اطلاعات رو هردانشگاهی نداره حتی دانشگاه ازاد نداره
    حالا بااین اوضاع شانس قبولی در دکترا نرم اقزار دانشگاه ازاددارم؟
    چهارتامقاله علمی درژورنال های معتبرهم دارم
    ایا این این که رشته ارشدبارشته دوره لیسانسم یکی نیست مشکل سازهست؟
    ولی خوب هردودر شته درگروه فنی مهندسی هستن

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکان قبولی دارید. در این مرحله خیر ولی در آینده اگر بخواهید جایی هیات علمی شوید این مسائل خودش را نشان می دهد.

  9. علی رضا قادری
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    من سه تا سوال داشتم در مورد کنواسیون بیع کالا ۱۹۸۰

    ۱- ایا در این کنوانسیون کلمه فسخ هم termination هم avoidance است؟ یعنی هر دو هم معنی است؟
    ۲- اگر هر دو کشور عضو cisg و ucc باشند ( پذیرفته باشند) قوانین کدامیک لازم الجرا میشود؟
    ۳- ایا ضمانت اجراهای نقض اساسی قرارداد در CISG کافی هست؟
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- در کنوانسیون termination را برای فسخ با توافق (اقاله) بکار گرفته است ولی در مورد فسخ یک طرفه از avoidance استفاده شده است. دلیل این امر حساسیتی است که برخی از نظام ها روی کلمات دارند.
      ۲- UCC که قانون است و کنوانسیون بر قانون مقدم است و کسی هم نمی تواند عضو قانون کشور دیگری شود مگر منظورتان ایالت های امریکا باشد.
      ۳- این سوال کیفی است و باید به کتب و مقالات مراجعه کنید. در مورد CISG می توانید به کتاب حقوق تجارت بین الملل اینجانب مراجعه کنید.

  10. J
    پاسخ

    سلام، دیوان عدالت اداری بخشنامه عدم تحصیل مجدد مشمولان در یک مقطع را باطل اعلام کرده است اما نظام وظیفه زیر بار نمیرود و در دفترچه امسال کنکور سراسری همان بخشنامه قبلی اعمال شده!!! حال نمیدانیم برای کنکور درس بخوانیم یا نه؟؟ به حرف دیوان گوش کنیم یا نظام وظیفه؟ اساسا مگر حکم دیوان قاطع نیست و در روزنامه رسمی سال ۹۸ هم آمده است، لطفا راهنمایی کنید، تا الان درس خوانده ایم.
    سپاس.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اصل نظام وظیفه است. آن است که باید به شما اجازه دهد که معافیت تحصیلی داشته باشید.

  11. دانشجو
    پاسخ

    باسلام وعرض ادب
    به نظرتان برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه علوم قضایی تهران مناسب تر است یا فردوسی مشهد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علوم قضایی و بعد فردوسی

  12. شير _ ف
    پاسخ

    با سلام و تشکر فراوان
    میخواستم بدونم اگر مدرک دکترا داشته باشیم و در آموزش و پروش معلم باشیم، امکانش هست در دانشگاه به عنوان هیئت علمی پهم پذیرفته شیم یا چون جای دیگه شاغلیم قبول نمیکنند؟ آیا باید از آموزش پرورش استعفا داد؟ میخواستم بدونم امکانش به چه صورتی هست
    یا سپاس فراوان
    شیر _ ف

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نمی توانید. مگر اینکه استعفا کنید. فرقی ندارد یک کار می توانید بروید. البته از جهت تئوری ممکن است کسی هیات علمی نیمه وقت باشد ولی با این حجم از فارغ التحصیل چه کسی نیمه وقت شما را قبول می کند.

  13. مزرع سبز فلک دیدم وداس مه نو
    پاسخ

    سلام بر استاد گرامی؛
    من دوتا سوال مهم در زمینه داوری تجاری بین المللی از جناب عالی دارم
    ۱- همانطور که میدانید ،برعکس کشور ایران کشورهایی مثل فرانسه، آلمان وسویس ،بیشتر معاهدات وتوافقنامه های تجارت بین الملل را پذیرفته اند ودر نتیجه وکلای این کشورها اشراف زیادی به این قوانین دارند،معمولا در قرار دادهای تجاری قوانین این کشورها بعنوان قانون حاکم بر قرارداد تعیین میشود یا مورد استناد واقع میشود بنا براین طرفین قرارداد تمایل دارند داوران خود را از این کشورها انتخاب کنند لذا به نظر شما یک وکیل ایرانی امکان دارد در این موارد بعنوان داور معرفی شود؟
    ۲-خیلی از اختلافات تجارت بین الملل مثل اختلافات حقوق مالکیت صنعتی یا مثل فرانشیز وجوینت ونچر نیاز زمینه مهندسی یا بیولوژی یا حسابداری ومالی اقتصادی دارد حالا چگونه یک وکیل ایرانی که برعکس کشورهای غربی لیسانس یا حتی دکترا در این زمینه ها ندارد ازسوی طرفین اختلاف بعنوان داور انتخاب میشود؟
    ممنون و باسپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- مشکلی ندارد. ۲- خب باید تسلط داشته باشید. صرف اینکه کسی چند تا کتاب خوانده است که صالح برای داوری این پرونده ها نیست. فرد باید در این مسائل استخوان خرد کرده باشد.

  14. گودرزی
    پاسخ

    سلام من ارشد پلیمر از دانشگاه بهشتی دارم آیا امکان داره بتونم دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد یا پیام نور بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دفترچه آزمون دکتری را نگاه کنید ولی ظاهرا اشکالی ندارد

  15. الهام
    پاسخ

    سلام استاد
    من لیسانس ادبیات فارسی از دانشگاه پیام نور دارم و فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس می خوام دکتری پژوهش هنر بخونم چون رشته ما دکترا نداره اینکه هر کدوم از مقاطع متفاوته برای هیئت علمی شدن در اینده برای من مشکلی پیش میاره

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم شانس هیات علمی برای شما کم است به خصوص که لیسانس را هم پیام نور بوده اید.

  16. سهیل
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب دکتر
    بنده دانشجوی کارشناسی رشته حسابداری دانشگاه شیراز هستم .میخواستم ببینم که برای هیئت علمی شدن چه کارهایی رو باید انجام بدم که رزومه قوی و درخور توجه ای داشته باشم
    و اینکه کسی که هیئت علمی دانشگاه دولتی میشود با مرتبه استادیار حدودا حقوقش چقدر است؟

    سوال اخرم اینکه هیئت علمی ها میتونند در یه رشته ای مثل پزشکی تحصیل کنند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اولا هیات علمی همان کار خودش را خوب انجام دهد، خیلی است حالا بخواهد برود سر کلاس و از اول پزشکی بخواند. دوم اینکه حقوق هیات علمی را فعلا ۵ میلیون در نظر بگیرید. سوم اینکه باید خوب درس بخوانید و در لیسانس معدل شما بالا و سعی کنید در مقطع ارشد دانشگاه بالاتری قبول شوید. و در مقطع ارشد و دکتری مقاله داشته باشید.

  17. محمدعلی
    پاسخ

    جناب اقای دکتر شیروی
    با سلام و عرض ارادت

    جسارتا بنده برای جستجوی پاسخ سوال تقریبا تمام کامنت ها را مطالعه کردم و اینطور استنباط کردم که شما رشته های مجازی را فقط برای کارمندان و شاغلین جهت ارتقا مفید میدانید؛ بنده چند سال پیش “حقوق خصوصی مجازی دانشگاه تهران” قبول شدم وبه دلیل تردید نرفتم و چون در حال حاضر به وکالت مشغول هستم چند سوال از محضر شما دارم :

    ۱- آیا با توجه به وضعیت کنونی جامعه بین المللی خواندن رشته ای به صورت مجازی برای سایر کشور ها نیز مورد قبول نمی باشد ؟ ( مثلا دانشگاه فونیکس که کلاً مجازی است رنکینگ بالاتری نسبت به بسیاری از دانشگاه های ما دارد )

    ۲- آیا بین “مجازی دانشگاه تهران” با “دانشگاه های آزاد واحد های متفرقه” و “غیر انتفاعی” باز هم نظر شما این است که مجازی دانشگاه تهران یا مثلا شیراز اعتبار کمتری دارند ؟

    ۳- همچنین اینکه برای ادامه تحصیل در خارج از ایران نیز اعتبار مدارک مجازی دانشگاه های تراز اول ایران را چگونه ارزیابی می کنید
    در مجموع لطفا توضیحات مفصلی راجع به رشته های مجازی و چالش ها و فرصت ها وهر آنچه که در این خصوص می تواند راهگشا باشد بفرمائید تا بنده و سایر دوستان استفاده نماییم و مجدد برای سوالات مشابه مزاحم وقت حضرتعالی نشویم .

    سپاس از محبت شما استاد گرانقدر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- مجازی برای دل است و علاقه نه اینکه مدرکی باشد که بتوانید ازش استفاده کنید. ۲- خب فرق که دارد ۳- مجازی را خیلی قبول نمی کنند.

  18. فرهاد
    پاسخ

    سلام وعرض ادب خدمت استاد گرانقدر
    منابع حقوق سرمایه گذاری درمقطع دکتری بسیار متنوع هستند وظاهرا تغییراتی هم درخصوص کنکور ۹۹اعمال شده است،حضرت عالی چه کتب ومنابعی راپیشنهاد میفرمایید

  19. حمیده فقیه
    پاسخ

    سلام جناب وقتتون بخیر، بنده لیسانس الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق از دانشگاه فردوسی مشهد هستم که به مدت ۷ساله بکار وکالت مشغولم با پروانه پایه یک قوه قضاییه، سؤالاتی که دارم بدین شرحه: ۱-برای مدرک فوق لیسانس و با هدف اپلای شدن چه رشته ی حقوق رو پیشنهاد میکنید.۲-و با توجه به شرایط کاری و زندگی آیا اخذ مدرک کارشناسی ارشد بصورت مجازی اعتبار مدارک پژوهشی رو داره؟ از وقتی که میگذارید سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق های جدید مثل نفت و گاز یا تجارت بین الملل. ۲- مجازی برای دل است نه برای درآمد.

  20. حسام
    پاسخ

    سلام.
    من در دو راهی انتخاب دو دانشگاه برای هیات علمی رشته جامعه شناسی قرار دارم.
    دانشگاه اول، دانشگاه اصفهان است که من رو میخوان جذب کنند و هر سه مقطع رو داره.
    دانشگاه دوم، دانشگاه محقق اردبیلی که نسبت به اصفهان دانشگاه کوچک و تازه ای است که اونا هم میخوان من رو جذب کنند. اما محقق اردبیلی فقط لیسانس و ارشد رو داره.
    خودم هم ساکن تبریزم.
    به نظرتون با توجه به در نظر گرفتن تمامی جوانب، من کدام دانشگاه را برم و استخدام شم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشگاه محقق اردبیلی.

  21. معصومه
    پاسخ

    سلام من دانشجوی ترم دو دانشگاه آزاد هستم تو یه شهر دیگه بخاطر هزینه های سنگینش و شرایط دیگش تصمیم گرفتم کنکور دولتی بدم ولی میگن فقط واحد های عمومی تطبیق میخوره و تخصصیا تطبیق نمیخوره والان نمیدونم چیکار کنم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اکثر دانشگاه های دولتی همون را هم قبول نمی کنند.

  22. سودابه
    پاسخ

    سلام دکترعزیزوبزرگوارازاینکه دوباره به پرسشهاپاسخ میدین بسیارممنونم آقای دکتردربین فارغ التحصیلان حقوق درمقطع عالی امکانش هست کسی بوکالت علاقه ای نداشته باشدواگرشمابزرگواربخواهیدبرای ادامه تحصیل رشته ای راپیشنهادکنیدآیاحقوق عمومی راپیشنهادمی کنید؟ممنون ازشما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق تجارت بین الملل، نفت و گاز، خصوصی و جزا بهتر از عمومی است.

  23. مهرداد
    پاسخ

    سلام ممنون که پاسخ میدین به نظر جنابعالی برای ارشد مدیریت و حسابداری کدام یک از دانشگاه های تهران اولویت دارن مثلا تربیت مدرس بهشتی یا سایر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تهران، علامه و بعد بهشتی و مدرس

  24. ماریا
    پاسخ

    سلام ووقت بخیر
    من سال۹۳در رشته حسابداری فارغ التحصیل شدم وبه خاطر مشکل مالی نتونستم ادامه بدم علیرغم اینکه خیلی علاقه دارم.
    الان بعد از این مدت میخوام رشته حقوق (وکالت)بخونم لطفا راهنماییم میفرمایید که چطوری واز کجا شروع کنم?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، از لیسانس.

  25. فريبا
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    آیا برای هیئت علمی مثلا دانشکده مهندسی شیمی باید حتما رشته تحصیلی همین باشد یا می تواند مهندسی های مرتبط باشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نیاز دانشکده بستگی دارد.

  26. مجتبی
    پاسخ

    سلام علیکم استاد گرامی
    بنده تازه هیات علمی دانشگاه آزاد شدم و رشتم هم از گروه پزشکی هستش
    سوال من اینه ، به بنده پیشنهاد شده مسیول کمیته تحقیقات دانشجویی بشم با توجه به اینکه رزومم بد نیست
    میخواستم بدونم روی حقوق من تاثیر داره، اگر ندارن نپذیریم
    خیلی ممنون استاد عزیز

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نمی دانم. معمولا این نوع عضویت ها افتخاری است.

  27. فردین
    پاسخ

    عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما
    چند سوال داشتم مپنون میشم راهنمایی بفرمایین
    ۱. آیا قبول شدگان ازمون مرکز وکلا میتونن بعد از قبولی در ازمون اسکودا هم شرکت کنن؟
    ۲.با داشتن پروانه وکالت چطور میشه به صورت تخصصی در رابطه با تجارت بین الملل وکالت کرد؟
    ۳. بین گرایشهای نفت و گاز و تجارت بین الملل کدوم از لحاظ درآمدی بالاتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- اسکودا؟ اطلاع ندارم. ۲- اینکه شما تخصص داشته باشید. پروانه وکالت که به شما تخصص نمی دهد. ۳- درآمد را نمی دانم.

  28. الهه
    پاسخ

    با سلام اقای دکتر
    من فارغ التحصیل کارشناسی از وزارت علوم با معدل ١٨ و کارشناسی ارشد از وزارت بهداشت با معدل ١٨ هستم میتونم در ازمون هیات علمی وزارت علوم شرکت کنم بااینکه ارشدم وزارت بهداشته؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است در فکر دکتری باشید.

  29. اوین
    پاسخ

    سلام
    من لیسانس مدیریت بیمه از دانشگاه علوم اقتصادی تهران هستم ۲۹سالمه برای ارشد و ادامه ی دکتری چه رشته ای بخونم که بشه در دانشگاه تدریس کرد؟؟ارشدم رو میتونم فقط از پیام نور بگیرم
    لطفا راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با پیام نور انتظار هیات علمی و تدریس در دانشگاه را نداشته باشید.

  30. مجد
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت استاد گرانقدر، بنده کاردانی الکترونیک دولتی سال ۸۶ و کارشناسی غیرانتفاعی ICT سال۹۰ هستم. ۳۳ ساله و متأهل با یک فرزند و کارمند بخش خصوصی ( که از امنیت پایینش اطلاع دارید).
    در این چند سال سعی کردم به جای مدرک تحصیلی روی مهارت شبکه و کامپیوتر بیشتر کار کنم و تا حدودی (نه زیاد) جلو رفتم. با توجه به فاصله ۹ ساله از تحصیل، در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور گرایش هوش مصنوعی رشته کامپیوتر ثبت نام کردم. به تحصیل علاقه زیادی دارم. لطفا با توجه به وضع معیشت کنونی:
    ۱. آیا پیشنهاد می‌کنید که با همین کارشناسی زمان و توانم را روی مهارت‌ها متمرکز کنم یا به تحصیل هم ادامه بدم؟
    ۲. سعی دارم به جایی برسم که بتوانم امنیت شغلی و درآمد خوب کسب کنم. از کدام راه پیشنهاد می‌کنید اقدام کنم؟
    ۳. از طرفی آینده هوش مصنوعی خیلی خوبه و از طرف دیگه خانواده نیاز به تأمین دارند، واقعا بر سر دوراهی قرار گرفتم.

    شرمنده که طولانی شد. از لطف شما سپاسگزارم…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- کامپیوتر بشتر به تسلط و تجربه شما بستگی دارد و اگر همان تقویت شود شما امکان درآمد بیشتر دارید ولی با مدرک هیچ چیزی حل نمی شود به خصوص مدارکی که خیلی با هم متجانس نیستند.

  31. شین
    پاسخ

    با سلام و وقت بخیر
    اینجانب دانشجوی ارشد زیست شناسی روزانه هستم. مقطع لیسانس هم همین بودم. در حال حاضر میخواستم به خاطر علاقه و بازارکار انصراف بدم و ارشد مهندسی کامپیوتر بخونم. مشکل من اینه که نمیدونم در اینده و برای استخدامی با مدارک غیرمرتبط به مشکلی خواهم خورد یا نه.
    مثلا در استخدامی بانک نسبت به این که لیسانسم زیست است مشکلی به وجود بیاد…
    سپاس از شما
    شین.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر واقعا کار کامپیوتری بلد شوید و حرفه ای بتوانید کار کنید لازم نیست که جایی استخدام شوید که نگران مدرک باشید. اما اگر می خواهید با مدرک جایی استخدام شوید خیلی مراقبت کنید که به کوچکترین بهانه شما را ممکن است حذف کنند.

  32. امید
    پاسخ

    با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی
    جناب استاد آیا پردیس قم دارای ارشد حقوق به شیوه آموزش محور میباشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در مجازی بله.

  33. تقوی
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد عزیز
    برای ورود به دنیای کار چه در حوزه داخلی و چه بین الملل کدام گرایش را پیشنهاد میفرمایید؟
    حقوق نفت و گاز
    یا
    سرمایه گذاری بین المللی
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هر دو متعلق به یک زیرگروه است و حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی و بعد نفت و گاز

  34. مهدی
    پاسخ

    با سلام
    بنده لیسانس حقوق از دانشگاه پیامنور رو دارم و کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی ازدانشگاه مفید قم
    سوال اول: برای دکتری احتمال و امید این هست که در دوره روزانه پذیرفته بشم؟
    سوال دوم: با لیسانس پیام نور و ارشد جزای مفید قم اگر دکتری رو از دانشگاه آراد پیام نور یا دولتی بگیرم احتمال اینکه بتونم هیت علمی دانشگاه ازاد یا پیام نور بشم وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله احتمالش هست ولی باید در رقابت بتوانید موفق شوید که داشتن مقاله و نمره زبان می تواند کمک کند. ۲- بعید است.

  35. آرش میر اسماعیلی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب، آیا هیات علمی آموزشی در رشته پزشکی ( فوق تخصص) در دانشگاه علوم پزشکی ازاد اسلامی بهتر است یا در دانشگاه دولتی شاهد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم شاهد بهتر است.

  36. سینا
    پاسخ

    سلام
    وقت شما بخیر
    بنده لیسانس زبان اسپانیایی دارم و بر حسب علاقه می خواهم در یکی از شاخه های مهندسی عمران یا معماری تحصیل کنم
    بهتر اینه که از کارشناسی شروع کنم یا امکانش هست که کارشناسی ارشد رو بتونم قبول بشم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتره از کارشناسی شروع کنید.

  37. Mozhdehtb
    پاسخ

    سلام و عرض ادب استاد
    ببخشید من دانشجوی ترم ۶ مترجمی زبان عرب هستم در دانشگاه تهران با معدل ۱۹/۵۸ . در رشته ی خودم استریت ارشد تهران قبول میشم اما میخواهم ارشد یکی از گرایش های حقوق رو برای کنکور شرکت کنم و همچنین واقفم که لیسانسم غیر مرتبط به حقوق نمیتوانم ازمون وکالت شرکت کنم پس چه بازار کاری باقی میماند؟
    حضرتعالی چه گرایشی در ارشد حقوق را مناسبتر میبینید که بتونم سراسری قبول بشم با توجه به اینکه یک سال وقت دارم
    وبا ارشد حقوق با لیسانس غیر مرتبط میتوان وارد کدام بازار کار شد؟
    ممنون میشم پاسخ بنده را بدید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر شجاعتش را دارید بروید از لیسانش حقوق بخوانید.

  38. امیر نصر
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت استاد محترم
    بنده قصد ادامه تحصیل در رشته تجارت بین الملل در خارج از کشور داشته ام (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری )باتحقیقاتی که انجام دادم مثل اینکه این رشته انواع گوناگونی داره:
    International Trade Law
    International Commercial Law
    International Business Law
    International Commercial Law AND INVESTMENT
    اگه امکانش هست فرق این رشته ها کمی توضیح دهید و اینکه باهم چه قدرچقدر واحد های مشترک دارن؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به کتاب حقوق تجارت بین الملل مراجعه کنید آنجا توضیح داده شده است. در ضمن در کتاب جدید هم تحت عنوان حقوق اقتصادی، در یک فصل این مباحث مطرح شده است.

  39. عبادزاده
    پاسخ

    سلام
    جناب آقای دکتر سیروی
    من کارمند رسمی دانشگاه پیام نور بودم و بورس دانشگاه پیام نور شدم و ۴ سال مامور به تحصیل به دانشگاه زنجان و دانشجوی دکترا و در زنجان درس تمام شد برگشتم دانشگاه پیام نور که هزینه مرا پرداخت کرده مرا از اداری به عزت علمی قبول نکرد . من ۱۹ سال سابقه ادا ی.وریمی قطعی هستم .به دیوان شکایت کردم در سال ۹۵ آنها گفتند دانشگاه نیرو نمی خواهد یعنی قبول نکرد من جانباز هستم مسیولین جذب گفت شرط سنی ندا ی .لطفاً راهنمایی کنید دکتری شیمی آلی دارم در سال ۹۵ به اتمام رسیده متشکرم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به هر حال باید به شما نیاز داشته باشند و صرف اینکه شما را بورسیه کرده اند دلالت نمی کند که باید حتما شما را استخدام کنند.

  40. محمدیان
    پاسخ

    سلام دکتر شیروی
    من کارشناسی مهندسی کشاورزی دارم با معدل ۱۳/۹۶
    کارشناسی ارشد باغبانی با معدل ۱۵/۱۰
    دکتری باغبانی ۱۸/۴۵
    به نظرتون شانس دارم برای جذب هیات علمی؟
    رزومه(سربازی طرح بنیاد بهم دادن+ثبت اکتشاف+مدرک آیلتس ۶/۵ +۲۵ مقاله ISI دارم اکثرا کیو وان+فرصت دانشگاه ملی پکن بودم)
    موضوع اصلی اینجاس که استعداد کار عملی آزمایشگاهی و مقاله ایم بسیار بیشتر از حفظیاتمه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شرط معدل لیسانس را ندارید.

  41. ایدا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر بنده در رشته مهندسی شیمی کارشناسی گرفته و ارشدم را مدیریت mba گرفته ام برای دکتری به نظر جناب عالی چه رشته ای مناسب بنده است با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شاید مدیریت بد نباشد.

  42. مریم
    پاسخ

    با عرض سلام،ایا کسی که هییت علمی تمام وقت باشد میتواند در کنکور دوباره شرکت کند و به صورت بین الملل با پرداخت شهریه دوباره درس بخواند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست.

  43. کمال
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت استاد گرامی دکتر شیروی عزیز
    بنده چارت و منابع ارشد حقوق تجارت بین لملل دانشگاه شهید بهشتی را مشاهده کردم اکثر منابع آن کتب انگلیسی می باشند لذا میخواستم بدانم آیا تدریس در رشته ی حقوق تجارت بین الملل و منابع آن کاملا به زبان انگلیسی است یا خیر؟
    در ضمن استاد سایت رو با فیلتر شکن باز کردم به صورت عادی باز نمیشد.
    با تشکر از لطف شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر. همه به زبان شیرین فارسی است.
      برای اینکه از طریق کروم به سایت دسترسی داشته باشید باید کروم را اپدیت کنید. نسخه های قبلی کار نمی کند. در فایرفاکس و سایر مرورگرها مشکلی وجود ندارد.

      • کمال
        پاسخ

        بسیار ممنون از لطف شما ان‌شالله بتوانم ترم پاییز در کلاس های شما حضور یابم.🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  44. دانشجو
    پاسخ

    باسلام
    نظرتان در خصوص کارشناسی ارشد حقوق خانواده چیست؟
    آیا باتوجه به این که دکترا این رشته نیست برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد مناسب است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم رشته حقوق خصوصی عام تر و قابل استفاده تر است.

  45. هادی
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    آیا تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد حقوق(تجاری اقتصادی بین المللی)رو در پردیس کیش دانشگاه تهران توصیه می کنید؟
    آیا اساتید پردیس کیش همان اساتید و هیات علمی دانشگاه تهران هستند یا افراد کم تجربه و فارغ التحصیلان آن دانشگاه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب خیلی از اساتید ممکن است به خاطر بعد مساوت و پروازها قبول نکنند آنجا تدریس کنند.

  46. زهره
    پاسخ

    سلام من کارشناسی ارشد مطالعات زنان گرایش زن و خانواده دارم خواستم مشاوره بدم می خوام ببینم لازمه پروانه مشاوره بگیرم و اگه لازمه از کجا باید بگیرم و آیا اصلا با این مدرک چه شغلی میشه داشت

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله باید مجوز بگیرید ولی از کجا نمی دانم.

  47. مرتضی
    پاسخ

    سلام و عرض احترام آقای دکتر. یه سوالی داشتم از خدمتتون. اینکه قانون نفت مصوب ۹۰ یا تصویب نامه نحوه نظارت بر انعقاد و اجرای قراردادهای نفتی میگن یک نسخه از قرارداد مهم «منعقده» به مجلس جهت نظارت ارسال میشه، سوالم اینه که دیگه بعد از انعقاد قرارداد، نظارت مجلس چه فایده ای داره؟ یعنی میخوام بپرسم تکلیف قراردادی که مجلس بعد از نظارت باهاش موافق نیست چی میشه؟ متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاع پیدا کنند که شرکت نفت و وزارت نفت چکار کرده اند.

  48. فائزه
    پاسخ

    سلام من ارشد زبان شناسی روزانه میخونم دانشگا کردستان میخوام بدونم اگه همین رشته رو مجددا برا دانشگا تهران ازمون بدم و قبول بشم امکان انصراف از دانشگا و ثبت نام در دانشگا تهران رو دارم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشجو ظاهرا نمی تواند در آزمون شرکت کند.

  49. رویا
    پاسخ

    سلام استاد ،من کارشناسی ادبیات فارسی رو چن سال پیش در استان فارس گرفته ام خواستم ببینم ایا میتوانم کارشناسی ارشدم را در ضمینه ی مهمانداری هواپیما ادامه دهم و این که ایا میتوانم مشهد ادامه دهم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دفترچه مراجعه کنید ولی اصولا مشکلی ندارد.

  50. بیات
    پاسخ

    سلام دانشجوی سال دوم مهندسی شیمی دانشکده فنی فومن، پردیس دانشگاه تهران هستم.بنظرتون ارزش مدرک این دانشکده از نظر پیدا کردن شغل یا اپلای کردن چقدر با پردیس مرکز فرق داره؟ و اینک بنظرتون این دانشکده خوندن چقدر با دانشکده شیمی دانشگاه زنجان فرق داره از نظر اعتبار مدرک تحصیلی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خوب است خیلی خودتان را درگیر این نگرانی ها نکنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *