پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. سمیرا
    پاسخ

    سلام
    طاعات قبول حق تعالی
    بنده دانشجوی ارشد آمار اقتصاد دانشگاه علامه روزانه هستم و با شیوه پژوهش محور پذیرفته شده ام
    ترم دو را تمام کرده و معدل ام نیز در این دو ترم بالای ۱۷ بوده. قصد تغییر شیوه به آموزش محور رو دارم و با این کار ارشدم رو ۳ ترمه تموم میکنم یعنی ترم بعد.
    و قصد دارم مقاله کار کنم تا پایان نامه
    اما بعضی ها مدرک آموزش محور رو بی ارزش تلقی میکنن مخصوصا برای من که با اختیار خودم میل به چنین کاری دارم

    بنده در حال حاضر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا رو ندارم و هدفم فقط کار هست
    میخواستم بدونم واقعا ارزش مدرک آموزش محور پایین تره؟
    سطح دانشگاه و معدل ارشد در جذب شدن برای تدریس تاثیری داره؟
    و اینکه من در حال انجام کارهای تغییر شیوه ام هستم، واقعا مسیر خوبی میتونه باشه این کار؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر واقعا دنبال ادامه تحصیل هستید چرا می خواهید راه را کوتاه کنید. این یعنی حوصله درس خواندن ندارید و بهتر است فکر ادامه تحصیل را از سرتان بیرون کنید.

  2. آتنا اسدی
    پاسخ

    سلام ، سوال من این هست که شرط معدل در مقاطع مختلف به چه شکلی هست؟ یعنی معدل کارشناسی ارشد تاثیری دارد برای هیئت علمی شدن؟
    ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همه معدلها تأثیر دارد ولی در کل پرونده ممکن است خیلی تأثیر قاطع هیچ معدلی نداشته باشد مگر اینکه شرط حداقل معدل که در فراخوان می آید را شما نداشته باشید که در این صورت محروم می شوید.

  3. زهرا
    پاسخ

    سلام استاد وقتتون بخیر.بنده سال ۹۱کارشناسی حقوق رو از پیام نور کرج گرفتم و حدود ۷سال است در مدارس غیر انتفاعی تدریس میکنم امسال میخام ارشد تحقیقات آموزشی بخونم و هدفم دانشگاههای تهران هست تا بتوانم دکتری هم همان جا قبول شوم.آیا امکان این مهم برای من وجود دارد واگر نمیشود دکتری رشته غیر مرتبط با کارشناسی قبول شد من حقوق را ادامه دهم ؟؟ یا هر دو را کنار گذاشته متمرکز شوم روی کانون؟
    در ضمن من ۲۷سال دارم.
    پیشاپیش از توجه جناب عالی قدردانی مینمایم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همون حقوق را ادامه بدهید شاید چیزی دست گیرتان شود.

  4. م
    پاسخ

    سلام
    من مهندسی عمران از دانشگاه دولتی سنندج دارم
    امسال (۱۳۹۶) کنکور ارشد رتبه ام شده ۱۰۰۰
    قصدم اینه که تا دکتری بخونم آیا امکانش هست بعدا بتونم عضو هیئت علمی دانشگاه ( دولتی یا آزاد ) بشم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رتبه ات نشان می دهد که یا باید به دنبال کار باشی یا برای سال دیگر به طور جدی درس بخوانید.

  5. آزاده
    پاسخ

    سلام . استاد ارجمند . ارشد تجارت بین النلل آموزش محور از علامه هستم ب دلیل کمبود پاسان نامه قصد نوشتن مقاله دارم برای دکتری لطفا راهنمایی بفرمایید از کجا باید شروع کنم چون دانشجو نیستم و به استاد دسترسی ندارم ایا ممکنه بتونم؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب باید با یک استاد که می شناسید کار کنید که شما را راهنمایی کند و بعد مشترکا چاپ کنید.

  6. امير
    پاسخ

    با سلام بنده مقطع کارشناسی در رشته کامپیوتر بوعلی تمام کرده ام و امسال رتبه خوبی نیاورده ام اما خانواده میگن برم دانشگاه ازاد تهران ایا بروم یا بزارم سال بعد کنکور شرکت کنم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر می دانی واقعا در سال دیگر در یک دانشگاه خوب دولتی قبول می شوی خب برای سال آینده تلاش کن.

  7. تینا
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر. من درحال تحصیل دانشگاه پیام نور درمقطع کارشناسی هستم آیا میتونم دانشگاه های کشورهای خارجه رو برای مقطع ارشد انتخاب کنم و ادامه بدم لطفا جواب بدین خیلی ضروری هست در ضمن من۳ترم رو گذروندم و هنوز مدرک کارشناسیمو نگرفتم. مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال پذیرش شما در دانشگاه های معتبر خیلی کم است ولی به هر حال تلاش اتان را بکنید.

  8. حامد
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی
    با سلام و احترام
    خواستم بپرسم آیا عنوان بورسیه در گواهی موقت و مدرک دکتری برای شخصی که بورسیه ارگان خاصی در داخل است و در دانشگاه دولتی از طریق آزمون جذب شده قید میشود یا خیر؟
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نه همچین چیزی قید نمی شود.

  9. سيد ميلاد بابازاده
    پاسخ

    سلام استاد طاعات و عباداتتون قبول باشه انشاالله ، استاد من مدرک کارشناسی اقتصاد دارم و امسال کنکور ارشد شرکت کردم و رتبه ام ٣٠٠ شده، می خواستم ببینم به نظر شما شبانه دانشگاه تهران بزنم یا روزانه دانشگاه علامه، من سعی دارم بیشتر روزانه قبول بشم ولی اگه خیلی تفاوت دارد همان شبانه دانشگاه تهران برم، لطفا راهنماییم کنید چه دانشگاهی برم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر نکنم با این رتبه در این دو جا قبول شوید.

  10. علیرضا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر، وقتتون بخیر، آیا حضرتعالی ادامه تحصیل در رشته حقوق مالکیت فکری رو توصیه میفرمایید؟ و با عنایت به اینکه به تازگی در آزمون وکالت پذیرفته شده ام ، آیا در آینده شغلی بنده اثر گذار هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی برای کسب و کار و درآمد مناسب نیست. حقوق مالکیت فکری در ایران جایگاهی واقعا ندارد. مثلا کتاب حقوق تطبیقی اینجانب را فردی به نام هاجر راعی دهقی به نام «گنجینه طلایی حقوق تطبیقی» سرقت ادبی کرده است و به نام خودش چاپ کرده است و انگار نه انگار که این هم سرقت است بدون اینکه حتی اسم اینجانب را در یک جا بکار ببرد که برای نوشتن این کتاب چه خون دلها خورده ام. البته این تنها سرقت نیست و دیگران هم این کار نسبت به این کتاب و کتابهای دیگر اینجانب انجام داده اند.

  11. فرزاد
    پاسخ

    باسلام خدمت پروفسور شیروی بنده امسال رشته عمومی رتبه ۳۰ شدم از قبل تمرکزم فقط روی عمومی بود الان دو دل شده ام خواستم ببینم شما که از متخصصین رشته حقوق نفت و گاز دارید این رشته چه نقاط قوت و ضعفی دارد تا من بهتر بتوانم تصمیم بگیرم با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همین رشته حقوق نفت و گاز را انتخاب کنید.

  12. مجيد
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی ، خوب هستید انشاا… شرمنده بنده یه سوال دیگه هم دارم به نظر شما بین روزانه فارابی قم دانشگاه تهران و شبانه دانشگاه علامه طباطبلیی کدوم میتونه انتخاب بهتری واسه تجارت بین الملل باشه؟ممنون بابت وقتی که میگذارید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، روزانه فارابی.

  13. یکتا
    پاسخ

    یه سوال دیگه هم دارم که خودم مردد هستم توش فقط دنبال تایید یا رد سریع و صریحش میگردم .. من فارغ التحصیل سال ۸۸ هستم الان ۳۳ سالمه اون موقع به علت مردد بودن برای ادامه تحصیل بین رشته ی زبان انگلیسی و هنر و سرخوردگی از درس و دانشگاه ترجیح دادم ادامه ندم و رفتم پی کارهای هنری مورد علاقه ام ! تحقیق کردم راجع به رشته ها یی مثل معماری و نقاشی و گرافیک کسانیکه متخصص کارشون بودن گفتن از لیسانس شروع کنی بهتره اما این امکان برای سال ۸۸ درست بود که من ۲۳ یا۴ ساله بودم اما الان که ۳۳ ساله هستم و متاهل و مادر یه بچه دو سال و نیمه خیر ، چون اگر سراغ هنر برم زبان نصفه و نیمه میمونه و امکان از لیسانس خوندن هنر رو هم ندارم و شروعش ار فوق لیسانس هم نصف و نیمه میشه ! البته هر چیزی رو از هر زمان شروع کنی بسته به هدف و انگیزه آدمی دیر نیست … اما با توجه به اینکه رشته ی هنر رو میشه به صورت کلاسهای آزاد هنری هم ادامه داد و موفق هم شد تصمیم گرفتم رشته ی خودم رو ادامه بدم . رشته ی معماری هم که ریاضی و کار عملی فراوون میخواد که الان من فکر میکنم زمان رو براش از دست داده ام … و در ثانی جز علاقه مندیهای لاینفک روحی من هم نیست …. حالا شما این نوشته رو تحلیل کنید و سریع و صریح رد کنید یا اصلاح کنید ممنون میشم خیلی کمکم میکنه…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم اگر می خواهید از لیسانس شروع کنید در کنکور شرکت کنید و سعی کنید حقوق در یک دانشگاه خوب قبول شوید.

  14. عرفانه
    پاسخ

    با سلام .. ببخشید من میخواستم ببینم بین دانشگاه تهران واحد فارابی دوره مجازی اموزش محور رشته جزا و دانشگاه غیرانتفاعی پژوهش محور کدوم بهتره .. ؟ ایا اموزش محور در دکترا باعث محدودیت میشه ممنون میشم بگید کدوم رو در اولویت قرار بدم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من جای شما باشم دوباره برای سال بعد تلاش می کردم. ترجیح بین مجازی و غیر انتفاعی بستگی به دانشگاه غیر انتفاعی دارد مثلا مفید یا علم و فرهنگ خب از مجازی بهتر است.

  15. یکتا
    پاسخ

    من حتما این سایت رو به همه معرفی میکنم …. بچه ها راهنمای خوب ندارن واسه همین اینقدر شاخه به شاخه میپرن … سردرگم میکنن خودشون رو و متعاقبا زندگیشون رو

  16. حسین
    پاسخ

    با سلام در مصاحبه دکتری یکی از دانشگاه ها همزمان دونفر دونفر وارد اتاق مصاحبه میشدیم و مصاحبه بطور همزمان گرفته میشد ایا این تخلف نیست؟اگر هست چطور باید پیگیری نمود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر اینکه دو نفر یا سه نفر باشند یا تک تک باشند بستگی به سلیقه مصاحبه کنندگان دارد.

  17. محسن
    پاسخ

    سلام
    رشته بنده مدیریت است و میخواستم که بین دانشگاه خوارزمی و پردیس فارابی کدام بهتر است ؟ و اینکه ایا در مدرک پردیس فارابی اسمی از پردیس فارابی برده میشود یا فقط دانشگاه تهران ذکر میشود؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره محل تحصیل که ذکر می شود ولی دانشنامه توسط دانشگاه تهران و مهر و امضا و لوگو آن است. اگر رفت و آمد قم برایتان مسئله ای نیست از خوارزمی بهتر است.

  18. نسيم
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    آقای دکتر من در ازمون ارشد سال ٩۶ رتبه ٩٨ حقوق خصوصی شدم .با تحقیقاتی که کردم حقوق اقتصادی شهید بهشتی قبول میشم و شبانه خصوصی علامه .از طرفی میخوام دکترای حقوق قراردادهای نفت و گاز شرکت کنم .نظر شما چیست ؟ تجارت بین الملل غیر انتفاعی یا ازاد رو بزنم ؟ و یا حقوق خصوصی و حقوق اقتصادی دانشگاه دولتی رو ؟
    ممنون از شما استاد بزرگوار

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام آزاد و غیر انتفاعی را توصیه نمی کنم ولی حقوق اقتصادی شهید بهشتی خوب است.

  19. وحید
    پاسخ

    سلام استاد.
    رتبه ۳۷ حقوق عمومی شده ام.واسه انتخاب دانشگاه بعد از بهشتی و دانشگاه تهران.ایا علامه رو در اولویت بزارم یا پردیس فارابی تهران؟و اعتبار مدرک فارابی همان مدرک دانشگاه تهران است.؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مدرک فارابی همان دانشگاه تهران است ولی خب در قم مستقر است. اگر تهران را ترجیح می دهید علامه را مقدم بدارید.

  20. مینا
    پاسخ

    سلام
    وقت شما بخیر، من دارای مدرک کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی ( روزانه) با معدل ۱۹/۵۰ و کارشناسی علوم آزمایشگاهی (روزانه) می باشم .امسال دکتری وزارت علوم بیوشیمی پایه شرکت کرده و دانشگاه روزانه در چندین شهر دعوت به مصاحبه شده ، باتوجه به شرایط دانشگاه های وزارت علوم (عدم ارایه نظام و مجوزآزمایشگاه بالینی) آیا ادامه تحصیل در این وزارت برای من مناسب است؟ یا راه درست عدم حضور در در مقطع دکتری وزارت علوم و شرکت در دکتری بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت است؟ در صورت انصراف از دانشگاه وزارت علوم آیا اجازه شرکت در آزمون سال بعد وزلرت بهداشت را دارم؟ آیا امکان تحصیل در دو وزارت خانه به شکل مجزار و همزمان در صورت قبولی وجود دارد؟
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر در مصاحبه شرکت نکنید سال دیگر می توانید در آزمون دکتری مجددا شرکت کنید ولی من در مورد جزئیات این رشته ها اطلاعی ندارم.

  21. آمنه شمس
    پاسخ

    بسمه تعالی
    باعرض سلام و خدا قوت خدمت استادگرامی،دکتر شیروی و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات
    بنده امسال در کنکور ارشد مجاز به انتخاب رشته با رتبه ۴۶ در رشته فلسفه و کلام شده ام.
    و در اولویت بندی انتخاب دانشگاه دچار سردرگمی هستم و به کمک حضرت عالی نیازمند.بسیار ممنون میشم اگر تا قبل از ۲۵ خرداد پاسخ بنده را بفرمایید.
    اولویتی که در تعیین دانشگاه محل تحصیل در نظر دارم ،اعتبار علمی دانشگاه در کشور می باشد . طبق رنکینگ های مختلفی که در سایت ها بررسی کردم به این نتیجه رسیدم. (تمامی این ها فقط روزانه و گرایش فلسفه از رشته فلسفه و کلام است)
    دانشگاه تهران
    دانشگاه تربیت مدرس
    دانشگاه علامه طباطبایی
    دانشگاه شهید بهشتی
    دانشگاه اصفهان
    پردیس فارابی دانشگاه تهران(قم)
    دانشگاه فردوسی مشهد
    دانشگاه قم
    چیزی که هست شک بین اولویت علامه و بهشتی و تربیت مدرس است که کدامش باید اول قرار بگیرد و ترتیبش آیا درست است بانه؟
    و همینطور بین جایگاه اصفهان و پردیس فارابی کدومش اولویت دارد.
    و بطور کلی نظر خودتون در این رابطه چیست؟
    شاید هیچکس به اندازه ی شما که سالها در دانشگاه مطرح کشور تدریس کرده و با دانشجویان مختلف سروکار دارید و تجارب مختلف دارید نتواند کمکم کند.
    ممنون و تشکر از کمک شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پردیس فارابی را بعد از شهید بهشتی قرار دهید. دانشگاه قم هم از فردوسی مشهد بالاتر قرار دهید. بقیه خوب است. البته شاید شهید بهشتی از تربیت مدرس بالاتر شود بهتر است.

  22. fa
    پاسخ

    سلام استاد
    بنده در ازمون ارشد حقوق خصوصی رتبه پنج اوردم ، با توجه به اینکه متاهل هستم و اهل اطراف کاشان ، به نظر شما دانشگاه های تهران بهشتی و تربیت مدرس در مقایسه با کاشان چطوره ؟ انقدر برتر هست که سختی ها رو تحمل کنم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سلام بله.

  23. رسول
    پاسخ

    با سلام
    آقای دکتر دانشجوی کارشناسی ارشد شبانه چنانچه از خدمت سربازی معاف نباشد و در مهلت مقرر قبل از پایان ترم اول انصراف بدهد آیا می تواند در کنکور ارشد شرکت کند یا باید به سربازی برود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی دانم باید از نظام وظیفه بپرسید.

  24. نگار
    پاسخ

    سلام من رشتم انسانی هست و میخواستم بدونم میشه رشته غیر مرتبط با انسانی مثل مهندسی کامپیوتر تو دانشگاه غیر انتفاعی بخونم؟اگه میشه شرایطش چیه؟
    نمیدونستم از کی بپرسم… اینجا پرسیدم…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله اگر در کنکور شرکت کنید. ولی خب موفقیت شما ساده نیست.

  25. مجيد
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی،خوب هستید،جناب رتبه ۴٠ گرایش تجارت بین الملل شانس قبولی دانشگاه شهید بهشتی وجود داره؟با تشکر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر نکنم.

  26. محمد محسناتبار
    پاسخ

    سلام استاد،من رتبه شصت حقوق خصوصی آوردم احتمال قوی خصوصی خوارزمی قبول میشم ولی چون دانشگاه بهشتی کارشناسی گرفتم ترجیح میدهم حقوق اقتصادی یا مالکیت فکری بهشتی رو انتخاب کنم ..استاد به نظر شما این کار عاقلانه است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله فکر خوبی است.

  27. ehsan
    پاسخ

    سلام آقای دکتر،خسته نباشید
    من لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه دولتی دارم بعد از خدمت سربازی و گذشتن ۳ سال از مقطع لیسانس در کنکور ارشد۹۶ شرکت کردم و رتبه ۵۰۲ مکانیک در گرایش تبدیل انرژی و ۱۳۰ هوافضا رو آوردم امکان قبولی ارشد مکانیک در صنعتی اصفهان(خیلی سختگیرن استادای دانشکده مکانیک و معدلا پایین)،فردوسی مشهد،شهید بهشتی تهران(پردیس فنی عباسپور که ۳ ساله به شهید بهشتی پیوسته)،شیراز،تبریز،اصفهان بالا هس،میخواستم بدونم کدوم دانشگاه بزنم بهتره؟ هر چند که صنعتی اصفهان خیلی بد تعریف میکنن ازش که یجورایی پشیمون شدم از رفتن به اونجا
    البته هدف اصلی من کار هس از گرفتن ارشد ولی ارشدو حتما میخوام بگیرم
    ۱-شهید بهشتی بهتره یا فردوسی برا موقعیت کاری؟
    ۲-تو مدرک شهید بهشتی تهران عبارت پردیس عباسپور قید میشه؟
    ۳-ارشد هوافضا بهتره یا مکانیک؟
    با این تفاسیر نظر شما چیه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- اگر مشهدی یا اطراف هستید دانشگاه فردوسی والا شهید بهشتی ۲- احتمالا محل تحصیل شما ذکر می شود. ۳- خب مکانیک بهتر است.

  28. کیانوش
    پاسخ

    سلام
    من امسال کنکور ارشد شرکت کردم و رتبه نسبتاً خوبی کسب کردم اما بین انتخاب رشته ها کمی شک دارم
    به احتمال زیاد امکان قبولی در مقطع روزانه یا شبانه تجارت بین الملل ندارم چون رقابت بسیار زیاده میخواستم بدونم به نظر شما بین پردیس و غیر انتفاعی رشته تجارت بین الملل کدام بهتر هست؟ و کدام دانشگاه اولویت قرار بدم؟
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من لیست کامل ندارم. ولی پردیس خودگردان از غیر انتفاعی بهتر است.

  29. علی
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر.من ارشد جزا مجازی قم میخوندم که بعدا انصراف دادم حالا اگه امسال همون دانشگاه پردیس خودگردان قبول شوم می تونم تطبیق واحد بدم؟ و کلا مجازی بهتره یا پردیس؟ امکان ادامه تحصیل در دوره دکتری در ارشد مجازی وجود داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پردیس بهتر است و احتمال قبولی واحدهای مجازی کم است.

  30. آرش
    پاسخ

    با سلام و درود
    بنده لیسانس اقتصاد بازرگانی و ارشد نوسعه اقتصادی و برنامه ریزی از دانشگاه آزاد تهران مرکزی دارم و در یک شرکت بازرگانی مشغول به کار هستم . بنا بر علاقه ای که به حوزه نفت و گاز و در کل حوزه انرژی داشتم ، و اینکه گسترش و رشد صنعت انرژی یکی از زیرساخت های توسعه پایدار می باشد ، پایان نامه ارشد را در زمینه مصرف گاز طبیعی انتخاب کردم . اکنون ۳ مقاله با نمایه ISI نیز در زمینه نفت و گاز دارم .
    سوال اول ) آینده رشته دکتری اقتصاد نفت و گاز را با توجه به تجربه ای که در صنعت نفت و گاز دارید چگونه ارزیابی می کنید ؟ با توجه به محدود بودن رشته به حوزه انرژی
    سوال دوم ) با توجه به اینکه دکتری اقتصاد نفت و گاز فقط در دانشگاه علامه طباطبایی تهران ارائه می شود ، و یک گرایش محدود به حوزه نفت و گاز است ، به نظر شما اولویت بر این است که در دانشگاه دولتی مانند علامه طباطبایی ادامه بدهم و یا اینکه گرایش رایج تری از علوم اقتصادی مانند اقتصاد مالی را در دانشگاه آزاد تهران مرکزی انتخاب نمایم ؟ به عبارت دیگر دانشگاه در اولویت باید باشد یا رشته و گرایش؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- رشته خوبی است ولی معمولا کسی از این رشته ها استقبال نمی کند. ۲- خب بهتر است همان علامه بخوانید.

  31. حسین
    پاسخ

    با سلام خدمت دکتر بزرگوار
    بنده کارشناس ارشد مترجمی زبان انگلیسی هستم و کارشناسی حقوق پیام نور هم تازه فارغ التحصیل شدم خواستم از حضورحضرتعالی بپرسم میتونم برای امتحان دکتری با توجه به دارا بودن کارشناسی ارشد زبان شرکت کنم یا حتما باید در یکی از رشته های حقوق ارشد بگیرم؟
    متشکر از راهنمایی با ارزشتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید ارشد حقوق داشته باشید. در ضمن دنبال پرش نباشید پرش که همیشه شما را زودتر به مقصد نمی رساند گاهی هم شما در دره می اندازد. فکر کرده اید یک لیسانس پیام نور به اضافه یک دکتری بدون ارشد به چه دردی می خورد.

  32. شریعتی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. من رتبه ۱۰۰ ارشد جزا آوردم. با توجه به افزایش بی سابقه ظرفیتهای جزا مثل علامه که ۲٨ نفر روزانه میگیره برای جزا و اطفال، شهید بهشتی هم شبانه و روزانه ۲۴ نفر و دانشگاه تهران ۳۰نفر، احتمال قبولی من در روزانه پردیس فارابی هست؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم.

  33. Taher
    پاسخ

    سلام استاد خدا قوت
    امسال دکترای ح. عمومی درس متون فقه را فقط از بحث ولایت و جهاد سوال مطرح کرده بود. در حالی که کنکور ۹۱ تا ۹۵ را از تمام مباحث لمعه و .. سوال داده بودند. صرف نظر از اینکه چقدر بین مباحثی مانند ارث و..که به ح. خصوصی برمی گردد، سوالم این هست که به نظر شما امسال از همان مباحث سال گذشته سوال طرح می شود یا کل مباحث؟ احتمال اتخاذ رویکرد دیگردی هست؟

    سوال دوم این هست، من فارغ التحصل ح.بشر هستم به نظر شما صبر کنم موقعیت فراهم بشه کانادا ادامه تحصیل بدم؟ یا گرایش ح، عمومی ادامه بدم؟ البته با اساتید این حوزه هم در گروه نسبتا قدرتمند بهشتی و هم در تهران آشنا هستم ولی اضطراب اینکه بچه های ح. عمومی از من جلوتر هستند را دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- نمی شود روش حساب کرد بستگی به طراحان سوال و مسئولی دارد که سوالات را نهایی می کند. ۲- اگر فرصت خارج دارید که تردید نکنید ولی خارج مسائل خود را دارد و اینطور نیست که به سادگی بتوانید پذیرش بگیرید و بروید.

  34. shadi
    پاسخ

    سلام
    من لیسانسم رو از دانشگاه ارومیه با معدل ۱۴:۸۲ رشته اقتصاد بازرگانی
    در ۴ سال گرفتم(سراسری شبانه) .الان ۳۳ سالمه و ارشد برا روزانه و…. مجاز شدم ولی چون همسرم در عسلویه کار میکنه و اونجا فقط ییام نور داره میخوام ارشدم رو همونجا در رشته مدیریت گرایش بازرگانی بین الملل اذامه بدم .لطفا راهنماییم بفرمایید که برا دکترا مدرک ییام نور مشکلساز میشه یا خیر ومیتونم عضو هیات علمی بشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی روی هیات علمی نمی توانید فکر کنید ولی احتمال اینکه دکتری در دانشگاه آزاد یا پیام نور قبول شوید هست.

  35. ملیحه
    پاسخ

    سلام
    ببخشید بنده میخوام انتخاب رشته ارشد بکنم، الان سردرگمم
    اگ میشه کمکم کنید.
    لیسانسم حسابداری از پیام نور وجزء استعدادهای درخشان بودم، بهمن ۹۲ مدرک کارشناسیما گرفتم وامسال کنکور ارشد مدیریت دادم
    خواستم ازتون کمک بگیرم بین گرایشای مدیریت بازرگانی وفناوری اطلاعات کدوما بازار کارش بهتره؟و اگ بخوام تا دکترا ادامه بدم کدوم رشته بهتره؟
    واینکه دانشگاه پردیس خودگردان باغیر انتفاعی چ تفاوتی داره؟از لحاظ شهریه چقد تفاوت دارن؟از لحاظ مدرک کدوم معتبر تره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم رشته اتان را عوض نکنید.

  36. میلاد
    پاسخ

    با سلام خدمت اقای دکتر شیروی و تشکر از وقتی که برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان میگذارید.
    باتوجه به ظرفیت بسیار کم دکتری تجارت بین الملل ایا تا چهار سال آینده دانشگاه تهران پردیس فارابی دکتری رشته تجارت بین الملل را خواهند اورد؟ و اساسا اراده ای برای این امر وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله احتمالش زیاد است که سال دیگر اینها این رشته را هم بیاورند.

  37. فاطمه
    پاسخ

    سلام استاد
    متفاوت بودن گرایش ارشد و دکتری ( مثلا ارشد حقوق بشر و دکتری حقوق بین الملل) شانس هیئت علمی شدن را کاهش می دهد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اینها خیلی به هم نزدیک هستند

  38. يك كنكوري نگران
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    خواهشأ بنده رو راهنمایی کنید، هیچکس نیست که بتونه کمکم کنه .
    میخوام بدونم برای ارشد mba از بین دانشگاه پردیس البرز و پردیس کیش کدام بهتر است؟؟؟؟
    خواهش میکنم دقیق جواب بدید بهم، خیلی ممنون میشم.
    من نمیدونم کدوم پردیس بهتره و واقعا برای انتخاب نمیدونم باید چکار کنم!!!!؟؟؟
    آقای دکتر کلاس های پردیس البرز در خود دانشکده مدیریت دانشگاه تهران همراه با نفرات برتر کنکور ارشد برگزار میشود؟؟؟؟
    لطفا اگه میشه بهم دقیق بگید کدوم پردیس رو انتخاب کنم .
    اگر نمیشه اینجا بگید لطفا به آدرس ایمیلم بفرستید. ازتون خواهش میکنم من رو راهنمایی کنید. با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پردیس البرز.

  39. مجید
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت شما آقای دکتر
    ۱- من معلم هستم و در ازمون کارشناسی ارشد رتبه ام زیاد خوب نشده با این حال میتوانم در رشته های هم چون روان شناسی بالینی ازاد شاهرود – مشهد قبول شم !!
    به نظر شما ایا ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاه ازاد ارزش دارد یا نه در ضمن من قصدم ادامه تحصیل تا مقطع دکترا و گرفتن بورس جهت اعزام به خارج است ؟؟
    ایا تحصیل در دانشگاه ازاد امکان دارد مانع هدف من شود ؟؟
    به نظر شما تحصیل در دانشگاه دولتی این قدر ارزش دارد که یک سال دیگه من براش زمان بزارم ؟؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کسی که اهداف بلند دارد خب همه این ریزه کاریها برایش مهم است.

  40. زهرا
    پاسخ

    باعرض سلام محضراستاد.ببخشیدمن کارشناسی مدیریت صتعتی دانشگاه صنعتی شاهرودخوندم.قصددارم ارشدمدیریت مالی وهمین طوردکترای مدیریت مالی تهران تحصیل کنم.باتوجه به این که گرایش کارشناسی باکارشناسی ارشدودکترام یکی نیست برای جذب هیئتت علمی شدن ممکن باعث ایجادمشکل شود؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام صددرصد مشکل پیدا خواهید کرد.

  41. محمد
    پاسخ

    سلام خسته نباشد در مورد موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت برنامه ریزی میخواستم اصلاعاتی داشته باشم اینکه با رتبه ۲۲۵ حقوق خصوصی ارشد میشه از این موسسه قبول شد؟
    مدرک تحصلی این دانشگاه معتبره و اینکه مزایا و معایب این موسسه نسبت به دانشگاههای روزانه دیگه چیه؟
    اگه راهنماییم کنید ممنون میشم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره مدرک معتبر است ولی دانشگاهی که لیسانس و فوق لیسانس حقوق ندارد معمولا برای دکتری مناسب نیست.

  42. علی
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    آیا نمره دروس افتاده در معدل کل محاسبه میشه؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دقیقا اطلاع ندارم ولی اخیرا شنیده ام که دروس افتاده دیگر در کارنامه منعکس نمی شود ولی مطمئن نیستم.

  43. تانیا شریفی
    پاسخ

    با سلام.اینجانب لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از غیرانتفاعی و ارشد علوم کامپیوتر از دانشگاه دولتی را دارم.در حال حاضر به صورت قراردادی شرکتی استخدام بهداشت شده ام البته با لیسانسم..الان میخوام بین این سه راه یکی را انتخاب کنم.دکتری کامپیوتر یا دکتری انفورماتیک پزشکی(بیشتر به هدف جذب در دانشگاه و البته فعلا مقاله ندارم)و یا کنکور مجدد پزشکی ..در حال حاضر وضعیت جذب هیئت علمی برای رشته های کامپیوتر و انفورماتیک پزشکی چطور است؟آیا میشه تا ۵ سال آینده هم امیدوار بود؟با این توضیح که انفورماتیک پزشکی زیر نظر وزارت بهداشته و من شنیدم در اکثر رشته ها phd رو دانشگاه جذب میکنه؟لطفا راهنماییم کنید خیلی بین این سه راه تردید دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام روی هیات علمی خیلی نمی شود حساب کرد چون تقاضا کم و عرضه زیاد است. بنظرم ارشد نرم افزار بروید بیشتر به دردتان می خورد.

  44. حقوق جزایی
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد عزیز
    بنده کارشناسی و ارشد حقوق جزا دانشگاه تهران بودم چند ماه پیش فارغ التحصیل شدم و الان رتبه ۴۷دکتری جزا به تهران،علامه،خوارزمی،پردیس فارابی دانشگاه تهران،دانشگاه علوم قضایی دعوت شدم.
    دوستان می گویند احتمال قبولی شما در تهران و علامه پایبن است چون رتبه های تک رقمی و دورقمی زیر بیست معمولا اینجا قبول میشن.
    من هدفم هیئت علمی شدنه آیا اگر خوارزمی قبول شوم از نظر رزومه ای شانس هیئت علمی شدن در دانشگاه دولتی را دارم؟
    به نظر حضرتعالی علوم قضایی خوبه یا خوارزمی؟
    آیا هرجا از این دانشگاه ها قبول شدم بروم یا مصاحبه خوارزمی و علوم قضایی را نروم و سال بعد دکتری بخوانم‌ چون واقعا میخواهم هیئت علمی شوم
    ۲۶سال دارم معدلم ۱۸.۶۱ و ارشد ۱۸:۵۵ نمره پایاننامه عالی۱۹،سه مقاله همایشی دارم.

    ممنون میشم‌ پاسخ بدید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم علوم قضایی ارحج است و اگر شما در مصاحبه شرکت نکنید و قبول نشوید می توانید سال دیگر هم شرکت کنید.

  45. حسن رحیمی
    پاسخ

    سلام
    جناب استاد
    آیا میشه دو تا قوق لیسانس به صورت غیر همزمان از دانشگاه دولتی روزانه گرفت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست ولی احتمالا یکی را باید پول نوبت دوم پرداخت کنید.

  46. مسلم
    پاسخ

    سلام خدمت آقای دکتر میخواستم ی سوال بپرسم من لیسانس مهندسی برق دارم و میخوام فوق لیسانس حقوق بگیرم میخواستم بدونم این کار امکان داره و باید جیکار کنم.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست. مهندس برق با ارشد حقوق نمی دونم مردم به شما حقوقدان اطلاق کنند یا مهندس یا هر دو یا هیچکدام.

  47. Mahshid
    پاسخ

    سلام با عرض خسته نباشید
    من امسال از رشته حقوق فارغ التحصیل شدم سوال من این است که آیا شما برای ادامه شرکت در کارشناسی ارشد را توصیه میکنید یا ازمون وکالت. در ضمن من امسال در ازمون کارشناسی ارشد گرایش جزا شرکت کردم و نتیجه مطلوبی نگرفتم به نظر شما من باز در زمینه کارشناسی ارشد تلاش کنم یا روی ازمون وکالت سال ٩٧ متمرکز شوم؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب وکالت مهم است ولی اگر اینجا رتبه خوبی نیاوردی معلوم نیست برای وکالت رتبه خوبی بیاوری. پس بهتر است جدی تر درس بخوانید.

  48. امین
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید
    بنده در ازمون ارشد ۹۶گرایش حقوق خصوصی رتبم ۴۸ شد . و تقریبا شانسی در دانشگاه تهران و شهید بهشتی و علامه ندارم .
    به نظر شما اولویتم شبانه دانشگاه های مذکور باشه یا روزانه دانشگاه هایی مثل خوارزمی و قم
    ممنون میشم پاسخ دهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشگاه تهران و شهید بهشتی خب شبانه اش مقدم است.

  49. رحمان
    پاسخ

    با سلام
    آیا در صورت پذیرش شبانه( نوبت دوم) محدودیت برای دادن مجدد کنکور ارشد سراسری وجود دارد یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به شرط اینکه انصراف بدهید نه.

  50. صدف
    پاسخ

    یا سلام
    اقای دکتر شیروی من از مهر ماه مشغول تحصیل در رشته حقوق تجارت بین الملل در یکی از دانشگاههای علامه یا بهشتی یا پردیس فارابی میشم . از حضرتعالی میخواستم بپرسم برای موفقیت در این رشته فارغ از بحث تقویت زبان که روشن است چه رهنمودی دارید . چه کتابی توصیه میکنید به عنوان مقدمه در تابستان مطالعه کنم .
    و با توجه به کاربردی بودن این علم ، برای اینکه واقعا بتونم درین راه خدمات کاربردی به مردم ارائه کنم چه کتابهایی باید بخونم و یا چه کار باید بکنم البته وکیل هم هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کتاب حقوق تجارت بین الملل و حقوق قراردادهای اینجانب را مطالعه کن اول حقوق قراردادها.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *