پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. علی زازعی
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید.اقای دکتر ببخشید من از کجا باید بدونم که کتاب های قوانین و مقررات تغییر کرده است یا خیر،مثلا کتاب قوانین و مقررات بیمه (تدوین :جهانگیر منصور) لطفا راهنمایی ام کنید.سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و سایتهای دیگر مثل سایت قوانین ریاست جمهوری یا سایت پژوهشهای مجلس. کار ساده ای است این روزها اگر کسی حوصله داشته باشد که کمی سرچ کند.

  2. مريم
    پاسخ

    باسلام اقای دکتر بنده امسال رتبه ۴٢ حقوق عمومی رو کسب کردم انتخاب اول رو حقوق عمومی دانشگاه تهران زدم دوم رو بهشتی و سوم رو علامه به نظر جنابعالی احتمال قبولی تو کدوم یک از این دانشگاهها ی فوق برای من بیشتر هستش ؟ این که تا شهریور باید صبر کنم واقعا عذابه !!!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شاید علامه.

  3. مجتبى
    پاسخ

    سلام اقاى دکتر
    من کارشناسى غیرمرتبط(مهندسى) باحقوق دارم و ارشد حقوق جزا قبول شدم دانشگاه علوم تحقیقات
    الان براى ادامه تحصیل مردد هستم به نظر شما با لیسانس غیر مرتبط داشتن ادامه تحصیل در رشته حقوق مفید هست و میتوان اینده اى براى ان متصور بود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من باشم عمرم را اینطوری هدر نمی دهم.

  4. amir
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید.
    من دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی تهران مرکز هستم و برای ارشد می خوام اقدام کنم که تازه با پردیس خودگران دانشگاه هایی مثل بهشتی آشنا شدم.
    سوال داشتم مدرک ارشد پردیس بهشتی که پولیه برای استخدام و هیئت علمی تاثیر منفی داره؟دیدگاه بازار و اساتید به چه شکله؟(محل تحصیل هم تهرانه)ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی شاید مشکل ساز نباشد. برای هیات علمی ممکن است تو مصاحبه توجه کنند ولی در سایر موارد نه.

  5. رضا
    پاسخ

    سلام بر دکتر متواضع . وقت عالی بخیر. آقای دکتر این رشته تجارت بین الملل بخونیم برآیند مالی هم دارد؟ با ارشدش یا دکتری؟ آزاد یا سراسری اش؟ نفوذ و رابطه می خواهد؟ یا یک بچه شهرستانی مثل ما که در طول تمام عمرش حتی یک نیمچه تجارت و قرار دادی هم نداشته می تواند وارد حیطه ی تجارت شود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی دانم شاید داشته باشد.

  6. علی
    پاسخ

    درود آقای دکتر.
    میخواستم بگم این خبر حقیقت داره که هر کی کارشناسی ارشدشو دانشگاه آزاد بخونه دیگه نمیتونه برا دکترا دانشگاه دولتی درس بخونه باید حتما آزاد بره؟
    اگه حقیقت داره به چه علت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه همچین چیزی صحیح نیست.

  7. محمد محسناتبار
    پاسخ

    سلام..استاد بهترین راه برای تقویت زبان انگلیسی برای موفقیت در رشته ی حقوق اقتصادی و یا مالکیت چیست؟خواندن لغات یا خواندن متون تخصصی؟آیا گرامر هم اهمیت دارد؟برای تقویت تلفظ چه باید کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خواندن متن آن هم به طور مرتب و روزانه ولو یک صفحه

  8. دانشجوی دکتری
    پاسخ

    با سلام.
    استاد عزیز از وقتی که برای سوالات دانشجویان اختصاص می دهید بسیار متشکرم.
    بنده موضوع رساله خود را با عنوان ” علل رافع مسئولیت دولت میزبان در حقوق سرمایه گذاری در بخش انرژی” انتخاب کرده ام . موضوعاتی که در این رساله می خوام تحلیل کنم شامل فورس ماژور، حالت ضرورت و اقدامات متقابل هست که دوتای اولی مهمترن.
    بنظرتون این موضوع در حد دکتری هست؟
    اگر با عنوان فوق تصویب بشه، در زمره حقوق بین الملل انرژِی قرار می گیره یا خیر؟
    بسیار ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم مسئله بیشتر در حوزه سرمایه گذاری است تا حوزه انرژی چون انرژی با غیر انرژی تفاوت چشمگیری ندارد.

  9. فاطمه
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید من برای ارشد مکانیک میخوام انتخاب رشته کنم مدرک پیام نور شیراز معتبر تره یا مجازی علم و صنعت یا شبانه یاسوج؟ هم برای دکتری هم استخدام شدن

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شبانه یاسوج بنظرم بهتر است.

  10. محمد محسناتبار
    پاسخ

    سلام..استاد من تا حالا سه بار برای قاضی شدن تلاش کردم ولی به هر دلیل و بهانه رد شدم..به وکالت علاقه ندارم…اگه ارشد و دکتری توی دانشگاه خوب بگیرم آینده شغلی میتونه چی باشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شاید هیات علمی شاید هم جایی مشاوره بشوید.

  11. فرنام
    پاسخ

    با درود و احترام و سپاس فراوان
    در آزمون ارشد اخیر رتبه ۲۵ تجارت بین الملل شدم و تصور میکنم شانس قبولی در شبانه بهشتی و روزاه علامه را دارم. با توجه به اینکه بحث هزینه چندان مهم نیست و از جهتی حتما قصد تحصیل در دکتری این رشته را دارم و به فکر مصاحبه دکتری هستم، شما کدام یک را در اولویت قرار دهم ؟

    از لطف شما بینهایت سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همون را که دوست داری برو: شبانه بهشتی

  12. محمد
    پاسخ

    سلام. ممنونم از پاسخ شما آقای دکتر. یک سوال دیگه ای داشتم، نظرتان راجع به دانشگاه های خودگردان مثل شهید بهشتی چیست؟ آیا مدرک ارشد آنها اعتبار بالایی دارد؟ برای ادامه ی تحصیل برای دکتری در مصاحبه به عنوان یک نکته مثبت تلقی میشود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب هستند البته هزینه آنها بالاست و سطح آنها نیز از دانشگاه مادر پایین تر است.

  13. احمو
    پاسخ

    باسلام خدمت استاد گرامی اگر کسی از آموزشکده فنی پسران اخراج یا انصراف دهد بعد از خدمت سربازی واحد هایی که گذرانده حساب میشود یعنی دیگر نمیخواهد باز واحدهای پاس شده را امتحان دهد چند سال واحد ها میماند

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید تقاضای تطبیق کند بلکه حساب کنند.

  14. علیرضا
    پاسخ

    سلام روز بخیر
    بنده یک ماشین را معامله کردم که شوهر مالک خودرو قولنامه را امضا کرده.
    ۹۰ درصد پول را دادم و ماشین را با کلیه مدارک تحویل گرفتم.
    حالا بعد از ۱۰ روز مالک گفته من ماشینم را میخام و سند نمیزنم، تکلیف من چی هست،

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب باید حواستان را جمع می کردید که شوهر مالک که مالک نیست. شاید ادعای مالکیت بر زنش بکند ولی نمی تواند ادعای مالکیت بر ماشین اش هم بکند.

  15. شیما
    پاسخ

    سلام استاد گرامی و مهربان
    شرمنده بازم منم
    ممنون از پاسختون به سوالم
    فقط دوتا سوال دیگه دارم
    ۱.من عاشق تجارت بین المللم و قطعا برای سال دیگه میخونم تا روزانه قبول بشم اما امسال میخوام از شما راهنمایی بگیرم بین خصوصی علم و فزهنگ و تجارت الکترونیک کدوم کارایی بیشتری داره و اساتید برجسته تری تا بخونم؟خودم تجارت الکترونیک رو دوست دارم.
    و ۲.اگر تا بهمن انصراف ندم و برای ارشد دوباره شرکت کنم و مجاز شم روزانه ، میتونم بعدش انصراف بدم یا ممکنه از روزانه محرومم کنن؟امکان اینکه کسی بفهمه وجود داره؟
    یه دنیا ممنون از محبت صبر شما در پاسخگویی و راهنمایی به ما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- حقوق خصوصی ۲- بله امکانش هست فقط طبق ضوابط در زمان ثبت نام برای سال جدید دانشجو نباشید.

  16. مریم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر،

    بنده مدرک دکترای مخابرات خود را بتازگی دریافت کردم و علاقمند به هیئت علمی هستم.
    بدلیل نیاز مالی حین دوره دکترا در آزمون استخدامی شرکت کرده و هم اکنون کارمند پیمانی هستم (در شغلی که اصلا مورد طبعم نیست). اگر بخواهم عضو هیئت علمی شوم، شرایط چگونه خواهد بود؟ باید قرارداد پیمانی لغو شود؟ همزمانی کارمندی و هیئت علمی به چه صورت است؟
    با تشکر از توجه شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برای هیات علمی باید در فراخوان شرکت کنید و مدتها طول می کشد تا مشخص شود که بلاخره شما را استخدام می کنند یا نه. طبیعی است قبل از استخدام می توانید از شغل فعلی خود استفعا دهید.

  17. رویا
    پاسخ

    سلام استاد.دانشگاه پردیس معتبرتراست یاآزاددررشته روانشناسی بالینی؟باتوجه به اینکه برای مجوز مطب مراحلی همچون مصاحبه و..بایدگذراند؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پردیس بنظرم بهتر است.

  18. امیرحسین
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    آیا مدرک ارشد از پردیس دانشگاه تهران یا امیرکبیر اعتبار لازم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری را داراست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مشکلی ندارد.

  19. پویا
    پاسخ

    با سلام واحترام
    جناب اقای دکتر با تشکر از سعه صدر جنابعالی از پاسخگویی به سوالات ،من ۵۰ سال سن دارم و در یک کشت و صنعت کشاورزی مشغول کار هستم و چند سال دیگه بازنشسته می شوم و دارای کارشناسی ارشد از علوم و تحقیقات با معدل ۱۷.۵۲ و کارشناسی کشاورزی از دانشگاه دولتی با معدل ۱۷می باشم.علاقه به رشته مدیریت بازرگانی دارم .چون به مطاله و پژوهش در زمینه مدیریت علاقه دارم .آیا فکر درستی است که در این رشته سرمایه گذاری کنم و کارشناسی ارشد این رشته را دنبال کنم.(حقیقت این است که هیچ رزومه خوبی در رشته خودم یعنی کشاورزی ندارم و در رقابت با رقبا شانسی ندارم ضمن اینکه در یک دانشگاه معتبر نیز می خواهم ادامه دهم) نمیدانم واقعاً فکر و تصمیم درستی گرفته ام.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر تحصیل رایگان باشد خوب است ولی اگر بنا باشد هزینه هنگفت دکتری را پرداخت کنید بنظرم صرفه ندارد.

  20. پرتوی
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید استاد من کارشناسی حسابداری تموم کردم و دوست دارم ارشد حقوق جرم و جزا بگیرم آیا این امکان هست و آیا من می تونم بعد از اتمام ارشد وکالت کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام می توانید ارشد را حقوق بخوانید ولی نمی توانید در آزمون وکالت شرکت کنید زیرا آن نیاز به لیسانس حقوق دارد.

  21. زمانی
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید. ببخشید تحصیل در پردیس بین الملل دانشگاه تهران یا خوارزمی حتی اگر کارشناسی و دکتری هم در دانشگاه دولتی بوده باشیم شانسمون رو برای هییت علمی شدن کم میکنه؟ممنون میشم اگر سریعتر جواب بدین چون برای انتخاب رشته خیلی برام مهمه. با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام واقعا نمی توان به طور قاطع اظهار نظر کرد که آیا تأثیر دارد و اندازه این تأثیر چقدر است. چون پردیس خودگردان یک امر تازه است.

  22. سیامک مددی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر، خسته نباشید و وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم امکانش هست با لیسانس جامعه شناسی در کنکور کارشناسی ارشد حقوق شرکت کرد؟ راجع به اینکه تنها با مدرک کارشناسی حقوق میشه در آزمون وکالت شرکت کرد اطلاع دارم، فقط میخواستم بدون امکان تغییر رشته به حقوق در مقطع کارشناسی ارشد هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست.

  23. فاطمه
    پاسخ

    با عرض سلام و وقت بخیر
    استاد به حقوق بشر و حقوق بین الملل علاقه دارم. کدامیک اولویت دارند؟
    با تشکر…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی به دانشگاه هم دارد که کدام دانشگاه باشد ولی بنظرم حقوق بین الملل عام تر است.

  24. ناصر
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی. استاد در مورد رشته حقوق ثبت اسناد و املاک چه نظری دارید ؟و ایا تحصیل این رشته تو پردیس فارابی بهتره یا علوم قضایی ؟ و همچنین بهتره تو دانشگاه های شهرستان مثلا تبریز حقوق خصوصی بخونم یا رشته مذکور در دانشگاه های یاد شده ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب این رشته ها بیشتر توسط کسانی درس داده می شود که خیلی در ثبت تخصص و تجربه ندارند ولی خب بلاخره یک ارشد است. بنظرم همون حقوق خصوصی بهتر است اگر شما ساکن تبریز یا اطراف آن هستید.

  25. محمدرضا
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد عزیز و مهربان، بنده ۵۱ سال سن دارم و مدرک کارشناسی حقوق دارم و امسال کنکور شرکت کردم و بنابر به مسائلی امسال در کنکور موفق نشدم دروس مربوط به حقوق خصوصی رو کامل بزنم و رتبه ام ۲۹۶ شد که با این تفاسیر موفق نشدم در دانشگاه روزانه قبول بشم، اما در گرایش های حقوق بین الملل، حقوق عمومی و حقوق بشر به ترتیب رتبه های ۳۴، ۵۶ و ۳۱ شدم و هم اکنون سردرگم هستم که برای من کدام گرایش آینده بهتری را منجر خواهد شد و تصمیم به تحصیل در دانشگاه های روزانه تهران رو دارم اما متاسفانه از هرکسی که راهنمایی گرفتم که کدام گرایش را انتخاب کنم من رو مسیر صحیح هدایت نکردند و پاسخ های ضد و نقیضی رو از این عزیزان دریافت کردم که بیشتر نشأت گرفته از دیدگاه شخصی خودشان بوده و به گونه ای نظر تحمیلی به بنده ارائه دادند و بنده همچنان در این ابهام مانده ام که کدام گرایش را انتخاب کنم که بتونم آینده ای روشن در آن گرایش داشته باشم و برای ورود به مقطع دکترا موفقیت بیشتری در پیش داشته باشه با توجه به اینکه علاقه دارم به شغل وکالت دارم اما به دلیل سنم مجاز به شرکت در آزمون وکالت نیستم و با توجه به این اوصاف چه گرایشی راه را برای من در جهت ورود به شغل وکالت هموارتر خواهد کرد، و اینکه اگر بنده الان حقوق بین الملل رو انتخاب کنم آیا برای دکترا میتونم گرایش حقوق خصوصی رو انتخاب کنم و مشکلی ایجاد نمیشه؟ شما تنها امید من برای دریافت بهترین راهنمایی در این زمینه هستید، لطفا بفرمایید چه کنم که انتخابی خوب و موفق داشته باشم و در آینده سدی برای من ایجاد نشه در جهت اینکه بتونم وکیل بشم، چون الان تنها امیدم اینه که از طریق ورود به مقطع دکترا بتونم به شغل وکالت ورود کنم اما نمیدونم چه گرایشی من رو در این راه بهتر یاری میکنه، اگر لازم هست که سال دیگه مجدد کنکور بدم و حقوق خصوصی برای روزانه تهران بتونم مجاز بشم. ببخشید که طولانی شد عرایض بنده، این تمام دغدغه فکری این روزای منه که تا فرصت انتخاب رشته هست بتونم انتخاب صحیحی داشته باشم، پاینده و برقرار باشید استاد بزرگ و عزیز

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام محمد رضای عزیز، بنظرم رشته ای را که علاقه دارید بروید بخوانید. بعید است از جهت کاری خیلی این مدارک به دردتان بخورد.

  26. شیما
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    خواهش میکنم منو راهنمایی بفرمایید تا ازین سردرگرمی راحت بشم
    بنظر شما مجازی “دانشگاه تهران” یا ” بهشتی” بهتره یا آزاد علوم تحقیقات یا غیر انتفاعی ای مثل علم و فرهنگ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علم و فرهنگ بروید.

  27. محمد
    پاسخ

    سلام استاد وقتون بخیر
    من فارغ التحصیل کارشناسی حقوق هستم و امسال برای ارشد آماده میشم. میخواستم ازتون بپرسم برای انجام کار حقوقی در حوزه تجارت (چه وکالت و چه سایر اشکال ممکن ) گرایش حقوق خصوصی بهتره یا گرایش حقوق تجارت بین الملل؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب تجارت بین الملل بنظرم بهتر است. دانشجویان قوی تر و مستعد تری هم جذب این رشته می شوند که با صفا هم هستند.

  28. a.h
    پاسخ

    سلام اقای دکتر. همسر من ورودی مقطع دکترا سال ۸۷ در دانشگاه علم و صنعت هست. در سال ۹۱ بورسیه دانشگاه ازاد دریافت کزد.خرداد ۹۵ دفاع کردن و زمانی که برای گرفتن امریه و گذراندن سریازی در دانشگاه ازاد اقدام کردن متوجه شدن که از مهر ۹۴ برای ایشون غیبت رد شده و الان ۶ ماه اضافه خدمت براشون ثبت شده. بعد از پیگیری ها متوجه شدن علت غیبتشون استفاده از سنوات دانشگاه بوده(نظام وظیفه میگه دانشگاه باید براتون سنوات ارفاقی رد میکرده. دانشگاه هم میگه بخشنامه استفاده از این سنوات برای تاریخ بعد از دفاع شما بوده و برای شما نیاز نبوده. لذا با پیگیری های فراوان تا کنون موفق به حذف غیبت نشدیم) سوال: ایا اگر برن سربازی استخدام ایشون در دانشگاه ازاد منتفی میشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه مشکلی ایجاد نمی شود. تازه احتمال بخشش اضافه خدمت هم هست. دیوان عدالت را هم گذاشته اند برای همین کار که شکایت کنید بلکه رسیدگی کنند و مشکل اضافه خدمت رفع شود.

  29. احمد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر .
    من فارغ التحصیل رشته گرافیگ دانشگاه فرهنگیان هستم .

    بورسیه اموزش و پرورش و باید دو برابر مدت تحصیلم تعهد بدهم .
    حالا برای ارشد رشته مدیریت رسانه ازمون دادم
    چقدر امکان هیئت علمی شدن هست ؟
    و اگر اداره محل خدمت اجازه تحصیل تمام وقت در دانشگاه دولتی ندهد ایا امکان استادی دانشگاه و هیئت علمی شدن از من سلب می شود ؟
    برای هیئت علمی شدن تناسب مدرک ارشد و دکتری کافی می باشد ؟ ( ازاد و پیام نور )
    البته در شهرستان دور افتاده از پایتخت
    تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمال هیات علمی که بنظرم نیست.

  30. سارا
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    من امسال رتبه خوبی در رشته حقوق خصوصی آوردم بنده ساکن شیراز هستم و به شغل وکالت اشتغال دارم آیا بعد از انتخاب دانشگاه تهران و بهشتی به عنوان انتخاب سوم و احتمالا آخر آیا بهتر است دانشگاه شیراز را انتخاب کنم یا تربیت مدرس تهران؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حالا که شما از شیراز دل کنید امدید تهران، یه سری هم به تربیت مدرس برنید.

  31. مرتضی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر عزیز، سوالی داشتم اینکه به نظر شما واسه ارشد عمران علم و فرهنگ سازه بهتره یا علوم تحقیقات سازه یا زلزله؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم خیلی فرقی ندارد ولی علم و فرهنگ را اول بزنید.

  32. نرگس
    پاسخ

    سلام .
    ارشد دانشگاه علم و فرهنگ (غیرانتفاعی) گرایش حقوق نفت بعداز فاربق تحصیلی مانند دانشجویان دولتی این گرایش استخدامی جذب میشوند ؟

    من خورستانم . بین الملل پیامنور دزفول را اولویت قرار بدهم یا حقوق نفت وگاز علم و فرهنگ تهران؟

    ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب دانشگاه علم و فرهنگ بهتر است.

  33. saeb
    پاسخ

    سلام استاد
    من گیلانیم و لیسانس علوم اجتماعی / پژوهشگری از دانشگاه گیلان دارم. تو گرایش های مختلف ارشد علوم اجتماعی رتبه خوب آوردم . تو ترتیب انتخاب رشته هام بعد تهران و تربیت مدرس و علامه و بهشتی ، اول الزهرا و شاهد و پژوهشکده امام خمینی بزنم یا گیلان؟ برام سطح علمی دانشگاه و ایجاد بستر بهتر برای دکترا مهمه .
    لطفا پاسخ بدبد مهلت انتخاب رشته داره تموم میشه!
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر تهران آمدن برایتان مشکل نباشد خب بد نیست هوایی عوض کنید شاید استادهای دانشگاه دیگر طعم متفاوتی داشته باشند. چقدر قیافه های تکراری!!!

  34. کارزان
    پاسخ

    با سلام واحترام خدمت استاد گرامی با رتبه ۷۰ جغرافیای شهری احتمال قبولی خواررمی هست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، والله اعلم. احتمالش هست.

  35. Rrrr
    پاسخ

    سلام ببخشید من ۲۷ ساله ام و ارشد زبان دارم…به نظر شما از لحاظ بازار کار دکتری زبان بهتر است یا لیسانیس پرستاری که بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب پرستاری بیشتر زمینه کاری دارد.

  36. پویا
    پاسخ

    جناب آقای دکتر با سلام
    من دارای کارشناسی ارشد آزاد کشاورزی با معدل بالا هستم با توجه به اینکه سن بالایی دارم
    ۱- آیا ارزش این را دارد که دوره دکتری کشاورزی رشته زراعت را ادامه دهم یعنی روی آن سرمایه گذاری کنم.
    ۲- یا اینکه با توجه به اینکه به رشته مدیریت بازرگانی علاقه دارم کارشناسی ارشد این رشته را بخوانم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سن بالا یعنی چند سال؟ خب اگر با اخذ مدرک از چهل می گذری ممکن است خیلی سرمایه گذاری از لحاظ هیات علمی باصرفه نباشد. یک کاری دست و پا کنید از این ارشد بی ربط هم بهتر است.

  37. محمد
    پاسخ

    با سلام آقای دکتر. من الان سر یک سه راهی ماندم اگر شما جای بنده بودید چه کار می کردید؟ یکی از این موارد را اگر می شود انتخاب کنید. خواندن ارشد در دانشگاه مجازی تهران، خواندن ارشد در دانشگاه پیام نور و یا خواندن ارشد در دانشگاه آزاد. برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری و درمصاحبه کدام یک از موارد فوق بهتر می باشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اولا خدا کسی را به چه کنم چه کنم دچار نکند. آمین. ثانیا حالا هیچکدام آش دهن سوزی نیست که بخواهی برای آنها یقه پاره کنی. هرکدام را دوست داری برو. ولی خب باز آزاد شاید حداقل قیافه یک استادی را ببینی.

  38. محمد
    پاسخ

    با سلام
    آقای دکتر قبولی در رشته های کارشناسی ارشد در نوبت دوم (شبانه) از نظر ارزش مدرک با روزانه تفاوتی دارد یا خیر.یعنی اینکه ارزش این رادارد که برای دوره شبانه سرمایه گذاری کرد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فرقی ندارد.

  39. محمد
    پاسخ

    سلام ببخشید یه سوال داشتم
    میخاستم بدونم با کارشناسی ارشد معماری گرایش مسکن میتونم دکتری معماری-معماری بگیرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا مشکلی نباشد. دفترچه آزمون دکتری را نگاه کنید.

  40. سهیل
    پاسخ

    سلام جناب دکتر … میشه بگید آینده ی شغلی در رشته حقوق تجارت بین الملل به چه گونه ای؟!
    و اینکه تجارت بین الملل اولویت اول با کدام دانشگاس؟ پردیس فارابی دانشگاه تهران یا شهید بهشتی؟
    ممنون میشم اگر جواب بدید استاد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام انشااله اگر چیزی از تجارت بین الملل یاد بگیرید و کارهای بین المللی هم رواج پیدا کند می توانید امیداور باشید. خب قدیمها دانشمندان و علما دنبال این بودند که کدام استاد در کجا ساکن است و برای کسب فیض از وجود آن استاد خود را به آن محل می رسانند ولی عاشقان مدرک این روزها فقط دنبال برند هستند و استاد هیچ محلی از اعراب ندارد.

  41. فاطمه
    پاسخ

    با عرض سلام و وقت بخیر
    استاد باتوجه به اینکه دکتری حقوق بشر تاکنون ایجاد نشده است در انتخاب این گرایش تردید دارم.
    مشخص نیست تا چند سال آینده دکتری حقوق بشر ایجاد می شود؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب بعدا بروید بین الملل یا از همین حالا رشته دیگری بزنید از قدیم گفته اند که زوزه شک دار نگیرید.

  42. کاظمی
    پاسخ

    با سلام
    چنانچه مدرک معادل دکتری از یک پردیس دانشگاهی که مورد تایید وزارت علوم می باشد دریافت نمایم ، می توانم از عنوان دکتری هم به صورت عام و هم به صورت خاص برای مثال( مکاتبات اداری) استفاده نمایم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام معادل دکتری نشنیده ام ولی به هر حال شما که مدرک دکتری ندارید.

  43. علی
    پاسخ

    با سلام.
    بنده در آزمون ارشد امسال (۹۶) رتبه ۲۲ حقوق خصوصی کسب کرده ام. نظر شما در مورد ترتیب انتخاب دانشگاه ها به صورت زیر چیست؟
    تهران، شهید بهشتی ، علامه ، پردیس فارابی
    توضیح۱ : هر چند بنده ساکن قم هستم اما اگر ارزشش را داشته باشد رفت و آمد به تهران مشکلی نیست.
    توضیح ۲ : ظرفیت تهران و شهید بهشتی با هم ۲۰ نفر است.
    توضیح ۳ : این سوال در گوشه ذهنم هست که صرف نظر از اعتبار علمی، دانشگاه های شهر تهران از نظر گستردگی فضای موجود و زمینه هایی که برای ارتباط گیری های احتمالی در آن مهیا است، نوعی تقدم بر دیگر دانشگاه ها ندارند؟
    امیدوارم در همین یکی دو روز پاسخ را مرقوم بفرمایید. فرصت انتخاب رشته تا ۲۵ خرداد می باشد.
    خیلی متشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر ساکن قم هستید خب پردیس فارابی را اول بزنید. خب تهران هم مسائل و مشکلات خودش را دارد و آنقدر که شما در قم می توانید درس بخوانید در تهران نمی توانید. جاذبه های تهران اغوا کننده است ولی در قم چاره ای جز درس نیست.

  44. احمدپور
    پاسخ

    سلام .
    آقای دکتر من با توجه به شرایط شغلیم میخوام دانشگاه پیام نور ارشد رو بخونم . میخواستم بپرسم پس از اتمام ارشد،امکان پذیرش دکترا در دانشگاه دولتی و در اینده جذب هییت علمی شدن برام ممکن خواهد بود یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر دنبال پیام نور هستید نمی توانید یک استاد خوب شوید.

  45. حسن
    پاسخ

    سلام. جناب دکتر به نظر شما با رتبه ۶۶ گرایش حقوق تجارت بین الملل امکان قبولی در نوبت دوم(شبانه) دانشگاه علامه هست؟ سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش کم است.

  46. محمد سیفی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.
    من در ارشد خصوصی رتبه ام ۳۵ شده، کارمند در شهرستان پلدختر هستم که اجازه مرخصی بهم نمی دن تا چند روز در هفته سر کلاس حاضر بشم.با توجه به اینکه با رتبه ای که دارم، احتمالا دانشگاه های تهران یا اصفهان، روزانه قبول بشم.از سوی دیگه اگه پیام نور رو انتخاب کنم، چون حضور در کلاس اجباری نیست، می تونم ارشد رو ادامه بدم، اما علاوه بر شهریه، سطح پایین تری نسبت به روزانه داره و خودم ناراحتم که با چند ماه درس خوندن زیاد و این رتبه پیام نور برم، سوالم از حضرتعالی این هست که آیا در دوره روزانه امکانش هست نصف جلسات را طی ترم در کلاس حاضر بشیم تا در دوره روزانه دولتی ادامه تحصیل بدم و این طوری مرخصی کمتری هم بگیرم؟ و دیگر اینکه شما برای من چه پیشنهادی دارید؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، من پیام نور را توصیه نمی کنم ولی سه ترم درس دارید که باید یه کاریش بکنید اگر می خواهید ادامه بدهید والا چرا باید ادامه بدهید.

  47. احمد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر برای روزانه دعوت با مصاحبه شدم دانشگاه سمنان مکانیک سازا و بدنه . ولی رتبه خوبی ندارم اط بین ۹۸۱ شدم ۴۱۲ بدشم مقاله و زبان ندارم ولی زمینه کاریم خودرو بوده و دوره اایی متنوع از مبحث مدرک دارم ؟میتونم امیدوار باشم برای ۱۴ تیز

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امید الکی هم بد نیست از ناامیدی بهتر است ولی من جای شما بودم از همین حالا برای سال دیگر می خواندم.

  48. محمدرضا
    پاسخ

    با سلام
    من رتبه کنکور ارشدم ۲۵ شده توی مدیریت دولتی
    میخواستم بپرسم بین منابع انسانی علامه و شهید بهشتی کدوم رو برم؟؟؟
    علامه از نظر علمی قوی تره
    بهشتی برندتره
    اما نمیدونم چکار کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام علامه و بعد بهشتی.

  49. سروش
    پاسخ

    سلام. آقای دکنر من ۳۵ سالمه و سربازی هم رفتم و مدرک دکتری دارم. میخواستم بپرسم حداکثر سن برای هیأ ت علمی که میگن ۴۵ سال هست با سربازی هست یا بدون سربازی؟ یعنی من که سربازی رفتم حداکثر سن هیأت علمیم ۴۷ ساله؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با سربازی به اضافه اینکه اگر سن شما به آنجاها برسد شانس قبولی شما خیلی کم خواهد شد.

  50. محمد
    پاسخ

    با سلام و وقت بخیر خدمت شما استاد گرامی
    رتبه ۴۰ مدیریت بازرگانی ارشد شدم. میخواستم برای انتخاب رشته کمک بگیرم .
    ۱) به نظرتون بعد از دانشگاه تهران، به ترتیب کدوم دانشگاه های شهر تهران را انتخاب کنم.
    ۲) برای انتخاب رشته بین گرایش های بازاریابی و بازاریابی بین الملل و بعدش استراتژیک ، اولویت برام گرایش باشه یا دانشگاه؟
    خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید. سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علامه، بهتشی و تربیت مدرس خوبند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *