پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. مهشید
    پاسخ

    سلام مجدد وخسته نباشید خدمت استاد بزرگوار میخواستم بدونم با لیسانس مهندسی تکنولوژی سخت افزار و فوف لیسانس هوش مصنوعی از موسسه غیر انتفاعی امکان تدریس زبان تخصصی رشته کامپیوتر وجود داره.ضمن اینکه کار اصلی من فعلا تدریس و ترجمه است.سپاس فراوان و تشکر از زحمات بی دریغ شمااستاد عزیز .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به صورت حق التدریسی اگر جایی نیاز داشته باشند امکانش هست.

  2. fatemeh
    پاسخ

    سلام استاد وقتتون بخیر
    من مدرک کارشناسی حسابداری و از دانشگاه شخید باهنر کرمان با معدل ۱۶ گرفتم و دانشجوی ترم ۳ کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد با معدل ۱۹ هستم و امکان کار در یک سازمان دولتی هم دارم(ان شاءالله)!
    یه مدته افسرده شدم و مرددم که ای کاش جای مدیریت حسابداری خونده بودم سوالم اینه که ایا امکان تغییر رشته در دانشگاه ازاد وجود دارد؟؟!!واینکه هدف اصلی من جذب هیئت علمی است و تمام تلاشم هم به همین دلیل است خواهش میکنم راهنماییم کنید که ایا برای دکتری اگر حسابداری بخونم مشکلی برای جذبم در اینده(ان شاءالله)پیش نمیاد؟؟اخه شنیدم دو مقطع اخر تحصیلی باید همسان باشند البته حسابداری و مدیریت(مخصوصا گرایش من که مالی است)نزدیک و نیمه مرتبط هستند
    اگر لطف کنید و راهنماییم کنید بسیار ممنون میشم
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به جای افسردگی بهتر است فوق حسابداری هم بگیرید. مشکلی که نیست.

  3. mohamad
    پاسخ

    با سلام .اینجانب دانشجوی دکتری مدیریت قراردادهای بین الملل نفت و گاز دانشگاه علامه هستم برای مشاوره درباره پایان نامه چطور میتونم خدمتتون یرسم؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با ایمیل ام تماس بگیرید.

  4. نازنین
    پاسخ

    سلام.خسته نباشید.ببخشید من ارشد رشته هوش مصنوعی و رباتیک دانشگاه غیر انتفاعی روزبه زنجام قبول شدم.آیا مدرک دانشگاههای غیر انتفاعی معتبر هستن ؟ضمن اینکه این دانشگاه با توجه به گفته ی مسولانش رتبه ی یک غیر انتفاعی ها رو داره.خودم هم ساکن زنجان هستم اما درس خوندن تو غیر انتفاعی قدری برام عجیبه چون اطلاع کاملی از این نوع موسسه ها ندارم.آیا برای ثبت نام اقدام کنم یا نه؟ضمن اینکه سنم هم قدری بالا است ۳۱ سالمه و همین موضوع ترغیبم میکنه که ثبت نام نکنم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله از جهت اعتبار مشکلی ندارند. اگر امکان قبولی در یک دانشگاه دولتی را دارید، خب بهتر است آنجا تحصیل کنید.

  5. سحر
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    ممنون از وقتی که برا خوندن و جواب دادن به کامنتها میگذارید…..
    به نظرتون دکترا دانشگاه علوم تحقیقات بهتره یا پردیس ….
    از لحاظ هیات علمی شدن و کار در آینده شغلی…..
    چونکمن شنیدم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم همون پردیس بهتر است البته به دانشگاه هم بستگی دارد.

  6. سمانه
    پاسخ

    سلام.من لیسانس اقتصاد از پیام نور دارم آیامیتوانم دوباره در کنکور سراسری شرکت کنم ودر دانشگاه دولتی مشغول به تحصیل شوم؟ ایا دو لیسانس منع قانونی دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منع قانونی ندارد ولی ظاهرا همان گرایش را نمی توانید شرکت کنید.

  7. reza omidniya
    پاسخ

    با سلام و احترام خدمت استاد. میخواهم انتخاب رشته کنم دودل و مردد هستم که بین رشته حقوق و حسابداری کدام بهتر است و آینده شغلی و درآمد کدام یک بهتر است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رشته حقوق شرکت کنید.

  8. اعظم
    پاسخ

    با عرض سلام
    من ارشد نرم افزار دارم و به رشته حقوق هم علاقه دارم. می خواستم فقط در حد کاردانی بخونم ولی پیشنهاد شد که حداقل لیسانش اش رو هم بگیرم. دانشگاه علمی کاربردی از نظر علمی در این زمینه، چگونه است؟ در آینده مشکلی از نظر آزمون وکالت و ادامه تحصیل پیش نمی یاد؟ کدوم واحد یا واحدهاش در تهران خوبه؟ به نظر شما استاد خوب داشتن بهتر از نام دانشگاه است؟ متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، توصیه نمی کنم.

  9. ریحانه
    پاسخ

    سلام استاد,وقتتون بخیر
    میشه لطفا راهنمایی کنید که برای مقطع ارشد رشته حقوق بین الملل مدرک دانشگاه تهران معتبرتر هست یا شهید بهشتی؟!
    از جهت پذیرش گرفتن آسانتر برای دوره دکترا در دانشگاه های خارج از کشور
    با تشکر از وقتی که میگذارید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم دانشگاه تهران بیشتر شناخته شده است.

  10. پشت کنکوری
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. ۱- مهلت ارائه طرح و انتخاب استاد راهنما و تصویب موضوع رساله دکتری تا چه زمانی است؟ از چه زمانی می توان دفاع کرد؟ به محض قبولی در امتحان جامع یا شرایط دیگری هم دخیل است؟
    ۲- چرا مقطع دکتری برای برخی اینقدر طولانی است و معمولا میانگین آن حداقل پنج سال است؟ آیا کم کاری از دانشجو است یا عدم همکاری استاد راهنما و یا دانشکده و یا مشکلات دیگر مثلا عدم ارائه مدرک زبان قبل آزمون جامع یا عدم قبولی در آزمون جامع به دلیل سختی آن؟
    ۳- حداقل مدتی که می توان پی اچ دی گرفت چند سال یا ترم است؟ با این فرض که دانشجو هیچ هم و غمی نداشته باشد و فقط و فقط بر رساله تمرکز کند؟
    ۴- در مصاحبه دکتری جه عامل یا عواملی بیشترین تأثیر را در پذیرش دارند؟ کتب و مقالات، سطح دانشگاه ارشد، مدرک زبان، سن کم و مجرد بودن، معدل، دانشجوی همانجا بودن، …؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بستگی به گروه دارد ولی دکتری خب حساس است و قبول طرح دانشجو اهمیت زیادی دارد. ۲- دانشجویان ایرانی معمولا برای تفنن و کسب عنوان رفیع دکتری وارد می شوند و نه برای تحقیق و پژوهش. ۳- بنظرم چهار سال. ۴- همه اینها که گفته اید در مجموع اظهار نظر می شود.

  11. حمیدرضا
    پاسخ

    با سلام واحترام
    اینجانب۳۹ سال سن و در سن ۴۸ سالگی بازنشسته آموزش وپرورش می شوم درحال حاضر ۲۱ سال سابقه تدریس دارم سال گذشته فوق لیسانس خودرا در رشته فقه ومبانی حقوق گرفتم واکنون درحال خواندن کارشناسی حقوق هستم آیا شانس مشاغلی چون وکالت ویا سردفتری رو درآینده دارم؟ویا می توانم برای دکترا موفق شوم چون در آینده لیسانس من با فوق لیسانس مرتبط میشود ولیکن تقدم وتاخر درآن رعایت نشده است آیا مشکل ساز می شود؟ باتشکر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیات علمی که با بازنشستگی که عملا ممکن نیست ولی وکالت خب باید قبول شوید که آن هم ساده نیست.

  12. leila.s
    پاسخ

    سلام اقای دکتر.سپاس فراوان به خاطر وقت گرانبهایتان.میخواستم اگه میشه راهنماییم کنید ۲۳سالمه ومتاهل هستم لیسانس مهندسی شیمی ازدانشگاه دولتی حکیم سبزواری بامعدل۱۴دارم.میخواستم برای کنکورارشدراهنماییم کنید چه رشته ای شرکت کنم اینده بهتری داره ازاون جایی که متاهل هستم ازاینکه دررشته خودم ادامه تحصیل بدم میترسم چون رشته سنگینی هس ونیازمندوقت گذاشتن زیادی هست واینکه ارشد رشته خودم رو شهرمحل زندگیم یعنی سبزوارنداره.به نظر شما چه رشته ای بخونم ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنیدواقعا نمیدونم چیکارکنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هدف اگر سرگرمی است خب بد نیست یک رشته دیگر مثل تربیت و مشاوره و امثال آن بخوانید.

  13. سارا
    پاسخ

    سلام من ارشد علوم تربیتی گرایش تکنولوژی آموزشی دارم و حال میخواستم در دکترا آزاد رشته روانشناسی تربیتی ثبت نام کنم آیا ارزشش را دارد که ثبت نام کنم آیا امکان هیات علمی شدن و یا بورس شدن برای اینجانب وجود دارد.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال هیات علمی نمی رود.

  14. شهره
    پاسخ

    سلام. خسته نباشید. من فارغ التحیل رشته ی مترجمی انگلیسی علامه هستم. قصد ادامه ی تحصیل ارشد در رشته ی مدیریت مالی رو دارم.
    به نظر شما بازار کار مدیریت مالی بهتره یا مدیریت بازرگانی؟ قبولی کدوم راحت تره؟ البته رشته ی دبیرستان من ریاضی بود.پیشنهاد شما کدوم رشته هست؟
    من ارومیه هستم خیلی شغل آینده واسم مهمه اینکه چی بخونم و کجا می تونم مشغول به کار بشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو خوب است ولی فکر نکنم با یک فوق رشته نامرتبط خیلی فرصت شغلی زیادی داشته باشید. در ضمن خیلی زرنگ هم هستی بجای اینکه فکر درس باشی از اول فکر راحتی هستی ها.

  15. باران
    پاسخ

    سلام خسته نباشید من میخوام ارشد حقوق خصوصی بخونم ولی برای ازاد نه سراسری اما تمام منابعی که همه جا ذکر شده خیلی زیاد و جامعه که برای سراسری ست..منابعی که برای قبولی در ارشده ازاد مشهد کافی باشه رو از کجا به دست بیارم؟.شما میتونین بهم بگین؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منابع رسمی که نیست. هر کس نسبت به نظر خودش منابعی را پیشنهاد می دهد. برخی ها هم برای فروش کتابهاشان خودشان را دست بالا می گیرند. در ضمن امتحان استانی نیست که مشهد و غیر آن فرق کند.

  16. مریم
    پاسخ

    سلام خدمت دکتر محترم، بنده دانشجویی ارشد منابع طبیعی هستم هنوزم پایان ناممو دفاع نکردم، میخواستم تا زمانی که پایان ناممو آماده میکنم آزمون ارشد در رشته ی دیگه ای شرکت کنم، میخواستم بپرسم میشه؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشجوی هم زمان که منع قانونی دارد ولی حالا چه با این عجله. فعلا یکی را تمام کن تا بعد.

  17. امید
    پاسخ

    سلام اقای دکتراستادمحترم من درارشدخصوصی قبول شدم ولی الان میتونم تغییرگرایش بدم به جزاوجرم شناسی ایا در اینده کاری من این تغییررشته تاثیرداره ازهرنظر اینده کاری و….هرچیزدیگه نظرشماچیست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اولا برای چی می خواهید تغییر رشته بدهید. تکلیف خودتان را با خودتان مشخص کنید. بجای اینکه محکم بچسبید به درس همه اش نگرانی و تشویش ذهنی برای عوض کردن که چی بشود. همین را بچسب به یه جایی برسان خیلی گرایشها فرقی ندارد.

  18. وحيد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر صورتجلسه دفاع دکتری را هیات مرکزی جذب قبول دارد و می توان با ان هیات علمی شد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام معمولا برای مقدمه کار قبول می کنند.

  19. اتوسا
    پاسخ

    سلام .من لیسانس اماروکاربردها دارم به دلیل نبود اینده وفرصتهای شغلی این رشته درمقابل سختی این رشته تصمیم گرفتم ارشد یه رشته دیگه بخونم
    بین سه رشته مهندسی صنایع سیستمهای کلان
    ام بی ای
    مدیریت بازرگانی
    میخوام یه انتخاب کنم که فرصتهای شغلی خوبی داشتن باشه البته تمایل خودم به مهندسی صنایع هستش

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم MBA بخوانید هر چند که نفع زیادی این تغییر رشته ندارد.

  20. yasin
    پاسخ

    با سلام و عرض خسته نباشید
    استاد بنده کارشناسی عمران رو در دانشگاه ازاد سلماس تموم کردم با معدل ۱۵.۴۵ و ارشد عمران سازه رو در دانشگاه ازاد ارومیه با معدل بالای ۱۶ . میخوام برای دکتری بخونم برای اینکه بتونم در دانشگاه تدریس کنم و هیئت علمی بشم ایا خوندن دکتری در دانشگاه ازاد برای هیئت علمی شدن موثرهست یا اینکه از یکی از دانشگاه معتبر اروپا پذیرش بگیرم و دکتری رو تموم کنم؟چون کارشناسی رو از دانشگاه ازاد سلماس گرفتم ظاهرا اوضاع رو خراب کرده
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب اگر در خارج تحصیل کنید که خیلی فرق می کند و اگر سه مقطع در دانشگاه آزاد باشید جذب شما در دانشگاه دولتی خیلی کم می شود.

  21. نرگس
    پاسخ

    سلام,من لیسانس روانشناسی پیام نور دارم.الانم ارشد پیام نور توی یه شهر دیگه کمی دور از شهر خودم قبول شدم.در حال کار توی یه مهد هم هستم نمیدونم ادامه بدم یا نه چون هنوز ثبت نام نکردم و مهلت واسه ثبت نام دارم, اطرافیان میگن که ادامه ندم چون بازار کار کلن خرابه همین لیسانس خوبه.تازه ارشد پیام نورم هزینه داره و بعدا هم میتونم ادامه بدم.بد جوری دو دلم راهنماییم کنید.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم خیلی چیز مهمی را از دست نمی دهید هر وقت دوست دارید می توانید قبول شوید.

  22. بابک
    پاسخ

    سلام استادبزرگوار سوالی دارم اگرممکنه لطف فرموده بادلیل مختصرپاسخ بفرمایید اگرمن که ۴۰ سالمه بتونم هم ارشدحقوق خصوصی دانشگاه ازاد قبول بشم هم دندانپزشکی ازاد بنظرشما صرفنظرازعلاقه کدومشون ازهرنظر اینده بهترو ارجحیت داره با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب درآمد داندانپزشکی بنظرم مطمئن تر است.

  23. حسین
    پاسخ

    سلام استاد . خواهش میکنم به سوالم پاسخ دهید. چون برای تصمیم گیری در کنکور دکتری امسال نظر شما برایم اهمیت ویژه ای دارد.
    من لیسانس علوم سیاسی از پیام نور مشهد دارم. فوق لیسانس علوم سیاسی رو هم از دانشگاه علامه گرفتم ولی به جهت علاقه به حقوق و وکالت مجدداً امسال حقوق را پیام نور گرفتم. امسال میخوام دکتری در رشته حقوق شرکت کنم ولی هنوز مرددم. اگه از جهت تکمیل رزومه ( مقاله علمی – پژوهشی و کتاب و…) وضعیت خوبی کسب کنم :
    ۱- به نظرتون با این اوصاف در دکتری حقوق شانسی برای قبولی دارم؟
    ۲- با توجه به سوابق تحصیلی ام کدام گرایش حقوق را پیشنهاد می دید که شانس قبولی بیشتری داشته باشم؟ حقوق عمومی؟ بین الملل یا ..؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بنظرم در دولتی خیلی نه. ۲- بنظرم بیشتر با بین الملل نزدیکی دارد.

  24. neda
    پاسخ

    سلام آقای دکترخسته نباشیدمن دانشجوی ترم اول ارشدمهندسی شیمی ازادشیرازهستم خودم دوست دارم علوم تحقیقات تهران بخونم به نظرشماازادروتوشیرازادامه بدم یانه فقط همین ترم بخونم وبعدم شروع به خواندن برای علوم تحقیقات تهران کنم.ازشهرخودم تاشیراز۸ساعت راه والان جابه جایی ازاداومده به نظرتون سیرجان روبزنم که ترمم یک روتمام کنم بخاطرنزدیکی به محل زندگیم یانه همون شیرازروبخونم وخوندن دوباره برای علوم تحقیقات تهرانممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم تا بخواهی عوضش کنی تمومش کرده اید.

  25. حسین قاسمی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    بنده دانشجوی ارشد رشته حقوق تجارت بین الملل هستم
    برای درس های قراردادهای بین المللی وحقوق حمل و نقل دریایی کالا و کلیات حقوق مالکیت فکری چه کتاب هایی پیشنهاد میکنید؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید کتابهای انگلیسی مطالعه کنید مثل Unidroit Principles of International Commercial Contracts برای قراردادها و یا به سایت wipo مراجعه کنید برای مالکیت فکری یا کنوانسیونها را برای حمل ونقل مطالعه کنید. البته مطالعه کتابهای فارسی هم با برای آشنایی بد نیست ولی توصیه نمی کنم.

  26. علی
    پاسخ

    سلام خدمت جناب دکتر بنده دانشجوی حدید الورود رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران می باشم و علاقه مند به حقوق به دلیل این که امکان تغییر رشته وجود ندارد میخواهم برای ارشد رشته حقوق بخوانم و این که از الان چه دروسی را تقویت کنم و چه کتاب هایی بخوانم چون ما دروس حقوقی کمتر میخوانیم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید کلاس بروید. اساتید خوب را پیدا کنید و کلاس بروید. با یکی از دانشجویان حقوق تماس بگیرید و از جزوات و کتابهایی که معرفی می کنند بهره مند شوید.

  27. مینا
    پاسخ

    استاد گرانقدر جناب آقای دکتر شیروی
    ضمن عرض ادب و احترام به حضور جنابعالی و قدردانی از الطاف جنابعالی در راهنمایی من. سوال دیگری از حضورتون داشتم، اینجانب دوازده سال است که مربی هستم و همانطور که قبلا گفته بودم یکسال است که دکتری گرفتم اما هنوز حتی اجازه ی داوری تز ارشد رو هم بهم ندادند در حالی که در یکی از پاسخهایتان فرموده بودید که مربی با سابقه بیش از ده سال می تواند دانشجوی دکتری داشته باشد. آیا مرجع مکتوبی برای این قوانین وجود دارد؟ که بتوانم به آنها استناد کنم و وضعیت را کمی تغییر دهم چون واقعا ناامیدم و دارم وقتم را به بیهودگی می گذرانم. عمرم توی این دانشگاه تلف شد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب وقتم اجازه نمی دهد که مدارک را بای شما تهیه کنم. من به اختصار جواب می دهم شما خودتان دنبال کنید.

  28. mahsa
    پاسخ

    سلام میخواستم بدونم دانشگاه های غیر انتفاعی روی مدرکشون مهر دانشگاه دولتی میخورن؟ از این لحاظ که دانشگاه های غیر انتفاعی زیر مجموعه دانشگاه های دولتین ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یعنی چه؟ دانشگاه غیر انتفاعی مدرک خودش را صادر می کند چه ربطی به دانشگاه مثلا ابوعلی سینای همدان دارد که مهرش را بزند روی دانشگاه غیر انتفاعی.

  29. خانم نخعی
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام خدمت استاد محترم

    ببخشید بنده از دانشگاه ملی مدرک کارشناسی از پیام نور تهران مدرک ارشد رشته زبان گرفتم و حالا علوم تحقیقات تهران دکتری قبول شدم ب نظر شما ایا بنده شانسی برای هیات علمی ازاد یا پیام نور خواهم داشت یا خیر؟

    خواهش میکنم ک راهنمایی بفرمایید اخه از یکی از دوستان شنیدم ک اگه مدارک ارشد و دکتری تطابق نداشته باشه ن جذب هیات علمی ازاد میشه شد و نه ملی.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر بین ارشد و دکتری تطابق رشته و گرایش وجود نداشته باشد احتمال جذب هیات علمی کم است.

  30. سحر
    پاسخ

    سلام اقای دکتر.وقتتون بخیر.من بایستی در مورد بررسی نظریه تعدیل قضایی در قوانین نمونه انسیترال یه مقاله بنویسم.میشه خواهش کنم منابعی برای این مقاله معرفی نمایید.باتشکر از لطفتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منظورتان کدام قانون نمونه است؟ هر موضوعی که قابل تحقیق نیست. مثلا قانون نمونه آنسیترال در مورد داوری یا سازش چه ربطی به تعدیل قضایی دارد؟

  31. سمیه
    پاسخ

    سلام اقای دکتر …..
    بنده ارشد برنامه درسی از شهید بهشتی هستم.امسال دکتری هم روزانه قبول شدم با رتبه خوب…اما بنا به دلایلی در مصاحبه رد شدم…الان دچار دوگانگی شدم. نمیدونم ایا صلاح هست که در دانشگاه ازاد تحصیل کنم؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم یکسال دیگر صبر کنید سربازی که ندارید.

  32. علیرضا
    پاسخ

    با سلام
    استاد محترم اینجانب دارای کارشناسی حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی از دانشگاه غیرانتفاعی هستم ودر سال ۹۴ در واحد الکترونیکی دانشگاه ازاد رشته تجارت بین الملل قبول شده ام.نظر جنابعالی رو درباره این رشته و این واحد دانشگاهی میخاستم.وایا این رشته بعد از فارغ التحصیلی درامدزا هست ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب با این نوع درس خواندن که نمی توانید شق القمر کنید.

  33. maryam
    پاسخ

    سلام جناب استاد.خسته نباشین.من ۲۹ سالمه.هفت سال پیش در رشته زیست سلولی مولکولی گرایش میکروبیولوژی دانشگاه الزهرای تهران لیسانسم رو گرفتم.بعلت مسایل خونوادگی نتونستم ادامه بدم. با توجه به اینکه علاقه زیادی به پزشکی دارم آیا میتونم الان از اول شروع کنم ؟محدودیتی وجود نداره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ممکن است لازم باشد پولی درس بخوانید.

  34. saman s.
    پاسخ

    استاد سلام.من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه مفید قم در گرایش جزا و جرم شناسی هستم.اولا میخواستم بدانم سطح واعتبار دانشگاه مفید قم از نظر شما خوب است یعنی در سطح دانشگاه های دولتی هست.دوم انکه من شنیدم چون دانشگاه مفید غیر انتفای است ما برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه های دولتی با مشکل روبه رو هستیم.در اخر استاد اگر کسی مقاله نداشته باشد ایا شانس دارد دکتری دولتی قبول شود یانه.سپاس از وقتی که برای دانشجویان میگذارید….

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه مفید در بین دانشگاه های غیر انتفاعی خوب است و شناخته شده است. بنظرم مشکلی برای ادامه تحصیل پیدا نمی کنید.. مقاله امتیاز دارد ولی اگر نداشته باشید حذف نمی شوید.

  35. asi
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد ارجمند

    بنده کارشناسی برق دارم ولی میخام در کارشناسی ارشد به رشته علوم تربیتی۱ یا روانشناسی تربیتی تغییر رشته بدم. میخاستم بدونم امکانش هست؟
    و به نظر شما کدوم رشته بهتره و ارزشش بیشتره برای وقت گذاشتن؟
    و این که در دوره ی دکتری به خاطر مدرک کارشناسی ام دچار مشکل میشوم؟

    ممنون از پاسخگویی شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش هست و برای زندگی شخص اتان خوب است که اطلاعاتی در مورد تربیت و روانشانسی داشته باشید. برای تفنن خوبه که خارجیها به آن hobby اطلاق می کنند.

  36. الناز
    پاسخ

    سلام
    من دانشجوی ترم آخر کارشناسی بازرگانی هستم،احساس میکنم بازار کار خوبی برای خانم ها نیست و میخوام برای حقوق اقدام کنم.به نظر شماکار درستی هست؟یا برای ارشد بازرگانی بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یعنی برای ارشد حقوق بخوانید؟ بدون لیسانس حقوق؟ چه کاری می توانید با این ارشد انجام دهید؟

  37. امین
    پاسخ

    استاد ارجنمند سلام
    من یک بار دیگر این سوال را خدمتان مطرح کردم.
    بنده در انتخاب دو رشته حقوق جزا و حقوق نفت از محضرتون مشاوره میخوام،با توجه به علاقه به هر دو رشته نسبت به آینده حقوق نفت تردید دارم و نمی دانم ایا پس از فارخ التصیلی شرایط اشتغال به چه نحو خواهد بود.
    البته یکی از اهدافم ادامه تحصیل در مقطع بعدی(دکتری) در خارج از کشور است، به نظر شما زمینه کدام رشته مساعد تر است.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شما وقتی لیسانس حقوق می گیرید این برای کار است. فوق و دکتری برای کارهای پژوهشی و تحقیقات است. بنابراین با لیسانس کار کنید و در رشته ای که علاقه مند هستید ادامه تحصیل بدهید.

  38. محمد
    پاسخ

    با سلام
    بنده فارغ التحصیل رشته کشاورزی-اب از دانشگاه دولتی با معدل ۱۳.۹۹ هستم میخواستم برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد به سمت مهندسی عمران برم میخواستم ببینم آیا اینده ای مناسب دارم یا نه؟ و همچنین در اینده به لحاظ کاریابی به دلیل غیر مرتبط بودن رشته کارشناسی با کارشناسی ارشد آیا به مشکلی بر خواهم خورد؟
    ضمنا اصلا علاقه ای به رشته کارشناسیم ندشتم و به اجبار در این رشته تحصیل کردم .
    ممنون از پاسخ شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم این تغییر رشته کمکی نمی کند. سعی کنید کار پیدا کنید. ادامه تحصیل برای پژوهش است نه کار.

  39. افسانه
    پاسخ

    سلام، ضمن خسته نباشید و وقت بخیری خدمت شما استاد گرانقدر. بنده کارشناسی و کارشناسی ارشد م رو از دانشگاه آزاد رشته مهندسی شیمی صنایع غذایی گرفتم، به دلیل اینکه معدل من برای فاند گرفتن از خارج کشور کم است (۱۵.۵)،مجبور شدم دوباره کنکور ارشد بدم تا معدلم را جبران کنم تا برای دکترا از ایران بروم، حالا پردیس کیش دانشگاه تهران قبول شدم، سوال من اینه که آیا مدرک پردیس را وزارت علوم تایید می کند یا خیر و اینکه آیا مدرک معتبری برای ادامه تحصیل دکترا در خارج کشور هست یا نه و رنکینگ این دانشگاه با رنگینک خود دانشگاه تهران یکی است.؟و آیا اصلاً رنگینک دارد یا نه،؟ و سوال آخر اینکه من شنیدم اگر دکترا از دانشگاه خوب بگیرم ولی ارشد از پردیس باشد نمی توانم عضو هیات علمی دانشگاه دولتی بشوم، ممنون میشم اگر پاسخ من رو لطف بفرمایید بدهید چون این هفته ثبت نام پردیس هست و من دو دل هستم و پاسخ شما کمک زیادی به من میشه، ممنون از توجه شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پردیس ها هم بخشی از دانشگاه ها هستند و مدارک آنها مشکل خاصی ندارد. شما بجای اینکار بنظرم برای ارشد خارج اقدام کنید. چون حتی با این فوق دوم احتمال اخذ پذیرش دکتری خیلی سخت است.

  40. نسیم
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد بزرگوار سوالی داشتم از محضر جنابعالی …حدودا ۷-۶ سالی میشه در رشته حسابداری با معدل ۱۶ فارغ تحصیل شدم خیلی تلاش کردم وارد بازارکار بشم ( تو استخدامی ها شرکت کردم به سازمانهای دولتی مراجعه کردم و همچنین شرکتهای خصوصی یا میگفتن فرم پر کنید بهتون اطلاع میدیم که اصلا خبری نمیشد یا هم سابقه کار میخواستن) متاسفانه نشد که نشد. الان ۳۳ ساله شدم واقعا هیچی
    به هیچی ! خوب به طبع دیگه معلوماتم مثل سابق نیست زمانی که فارغ تحصیل شدم باز یه معلوماتی داشتم گفتم کار میکنم تجربه کسب میکنم بالاخره کم کم پیشرفت میکنم اما هر جا رفتم به در بسته خوردم واقعا شرایطم طوری نبود که بتوونم ادامه تحصیل بدم یا برم دروه های عملی این شد که هنوزم که هنوزه کاری برام خودم نتوونستم پیدا کنم شما بفرماید من چیکار کنم واقعا دیگه ناامید ناامید شدم دیگه واقعا باید بیخیال این مدرک و رشته بشم یا نه ؟!؟ یا بازم باید تلاش کنم یعنی میشه بعد اینهمه مدت از صفر به جای رسید ممنون میشم راهنمایی بفرماید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم اگر می توانید دوره های عملی و کوتاه مدت شرکت کنید از آن طریق شاید هم به روز شوید و هم مرتبط شوید و بتوانید کار پیدا کنید. نشستن و دچار افسردگی شدن که کاری از پیش نمی برد.

  41. قنبری
    پاسخ

    با سلام:
    عاشورای حسینی تسلیت، بنده دارای مدرک دکتری فقه و حقوق از دانشگاه دولتی(با معدل ۱۷) و دارای ۱۲ مقاله علمی پژوهشی و ۳ مقاله علمی ترویجی، یک جلد کتاب و دو مقاله همایش بین المللی و دو مقاله آی اس آی با ضریب تاثیر بالا می باشم. همچنین گواهی اتمام پسا دکتری نیز دارم و تدریس … ، در حال حاضر بیش ار چهار سال در فراخوان هیئت علمی شرکت کردم و حتی دعوت به مصاحبه نشدم. آیا به نظر شما بی خیال هیئت علمی شوم و بروم به دنبال شغل دیگر یا اینکه پیگری کنم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب بنظرم همه زندگی خودتان را به یک مسیر گره نزنید. زرنگی که فقط در مقاله نوشتن نیست باید گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید.

  42. رضا
    پاسخ

    با سلام و احترام خدمت جناب دکتر،
    بنده کارشناسی مدیریت صنعتی و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی را دارم،برای دکتری بهتره برم صنعتی یا اجرایی،قصد هیت علمی شدن دارم؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم هر دو در شرایط شما یکسان است. هر کدام را بیشتر علاقه دارید بروید.

  43. احمد توکلی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب.بنده کارشناسی را در رشته روانشناسی خونده ام در حال حاضر دانشجوی ارشد جزا دانشگاه آزاد هستم. با این اوصاف امیدی به قبولی در مقطع دکتری سراسری هست.متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم در دانشگاه های دولتی خیلی شانس ندارید.

  44. اذر
    پاسخ

    باسلام. من لیسانس بهداشت محیط هستم. درصورت اخذ مدرک فوق لیسانس تغذیه در روزانه ایا میتوانم مجددا ارشد رشته بهداشت محیط را درروزانه بدون صرف هزینه بگذرانم؟؟ اگر جواب منفی است ایا میتوان باشرط دانشجوی استعداد درخشان (رتبه های اول کنکورارشد بهداشت محیط) از پرداخت هزینه خلاص شد؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا تحصیل رایگان یک بار در هر مقطع است ولی نمی فهمم که اخذ یک ارشد تغذیه چه کمکی به شما می کند.

  45. صادق
    پاسخ

    با سلام
    آقای دکتر من ان شا الله سال آینده بهمن فارغ التحصیل می شوم/کارشناسی حقوق/بنظر شما ارشد بخوانم یا سربازی و بعد وکالت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر متصل یک دانشگاه خوب قبول می شوید ادامه بدهید والا بروید سربازی و معطل نکنید.

  46. مهرگان
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر من لیسانسم فیزیک هستش از رشته های علوم پایه ارشدم اقلیم شناسی که مربوط به رشته جغرافیاست دارم میتونم دکترا ی فیزیک هواشناسی امتحان بدم ‌با توجه به اینکه برا دکتر ا باز از رشتهذهای علوم پایه هستش.یا اینکه باید ارشد و دکترام از جغرافیا باشه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعی ندارم ولی با این چرخ خوردن چیزی هم نصیب شما می شود؟

  47. سحر
    پاسخ

    سلام.استاد باتشکر از وقتی که برای پاسخ دهی میزارید ممنون میشم ازینکه درتصمیم گیری بمن کمک کنید.
    مدرک کارشناسی رو در دانشگاه پیام نور با معدل ۱۸/۵گرفتم والان برای مقطع ارشد دانشگاه پیام نور نجف اباد و دانشگاه ازاد ایلام قبول شدم وباتوجه به اینکه قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارم بین دوراهی گیر کردم که کدوم دانشگاه رو برم پیامنور یا آزاد؟وآیا اصلا تفاوتی بین این دو مدرک هست؟ممنون از لطفتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم برای یک دانشگاه دولتی بخوانید.

  48. بابک
    پاسخ

    با سلام،
    بنده استادیار تازه استخدام در یکی از دانشگاه های سراسری شهرستان ها می باشم.
    آیا بنده میتوانم به عنوان استاد راهنمای دوم رساله دکتری دانشجویی در دانشگاه دیگر انتخاب شوم؟ (با توجه به اینکه استاد راهنمای اصلی و دانشجوی مربوطه نیز از این امر استقبال میکنند)
    چون مثل اینکه یک سری شرایط مانند راهنمایی پایان نامه ۳ دانشجوی ارشد برای بر عهده گرفتن راهنمایی رساله دکتری مورد نیاز است و من حائز این شرط نیستم، میخواستم از جنابعالی بپرسم که این موارد برای استاد راهنمای دوم نیز ضروری است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم فرقی ندارد و شما هم بهتر است عجله نکنید. آنقدر رساله بگیرید که خسته شوید.

  49. ازاده
    پاسخ

    سلام خسته نباشید من ۲۸ سال دارم و لیسانس حقوق هستم میخواستم بدونم به نظر شما برای ارشد حقوق محیط زیست احتمال قبولی دارم و یا برای لیسانس بو اتریش بروم از لحاظ زبان المانی و انگلیسی مدارک مربوطه رو تهیه کردم برای هارج از کشور بهتر است با مدرک لسانس بروم یا فوق لیسانس محیط زیست یا بین الملل بگیرم ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام گرفتن پذیرش مستقیم برای دکتری سخت است بنظرم بهترین راه اخذ فوق لیسانس در ایران و اپلای برای فوق لیسانس دیگر است.

  50. لادن
    پاسخ

    سلام اقای دکتر برای ازمون دکتری ایا تافل یا مدرک انگلیسی میخواد؟دکترای جزا؟ طول مدت دکتری چند ساله متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای شرکت در آزمون لازم نیست ولی در مصاحبه امتیاز دارد. ولی بعدا که دکتری را شروع کردید باید نمره زبان ارائه کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *