پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. سوده
    پاسخ

    سلام من دانشجوی ترم ۵ کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور هستم و معذلم بالای ۱۴ هس میخواستم بدونم امکان بورسه گرفتن برای ارشد در ترکیه رو دارم ؟ کلاس زبان هم میروم البته انگلیسی..ممنون میشم جوابمو بدید میخوام برای ۲سال دیگه ک درسم تموم میشه برنامه ای داشته باشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم با این همه تلاش و کوشش و معدل عالی کسی پول مفتی داشته باشد که به شما تقدیم کند.

  2. reza
    پاسخ

    سلام آقای دکتر شیروی

    ضمن خسته نباشید بابت پاسخهای دقیق به سوالات دانشجویان آن هم با این همه مشغله امیدوارم به ۵ سوال بنده هم پاسخ دهید تا از مشورت شما بهره برده باشم.

    ۱-قرارداد جدید نفت و گاز ایران که قرار است در آینده نزدیک رونمایی شود IPC نام دارد.لطفا بفرمایید این ۳ حرف مخفف چه کلماتی است.من هر چی به سخنان مسئولان وزارت نفت فکر کردم متوجه نشدم مخفف چیست؟؟؟؟اگر شما متوجه شدید لطفا برای ما هم بگویید باتشکر.

    ۲-قرارداد جدید نفت و گاز IPC در چه بخشی بحث میکند فقط بالادست یا شامل پایین دست هم میشود؟؟؟

    ۳-من دانشجوی دانشگاه آزاد در استان کرمان هستم امکانش است با شما پایان نامه بردارم؟؟؟
    موضوع من در حوزه قراردادهای نفت و گاز است.

    ۴-قصد من قبولی در آزمون دکترای نفت و گاز دولتی است.چون دانشگاه آزاد بودم میخواهم استاد راهنمای معروفی داشته باشم تا هم در پایان نامه کمکم کند و هم هنگام مصاحبه بیخودی رد نشوم.
    آیا استادی هم در استان کرمان یا فارس سراغ دارید در حوزه نفت و گاز کار کند و صاحب نظر باشد؟؟؟

    ۵-بنظر شما امکانش است برای پایان نامه قراردادهای بالادست را با قراردادهای پایین دست نفت و گاز مقایسه تطبیقی کرد؟؟؟؟
    آیا ایرادی دارد یا خیر؟؟؟لطفا یک توضیح مختصری بدهید.

    ببخشید آقای دکتر من در جایی درس میخوانم که جواب سوالاتم در حوزه نفت و گاز را کسی نیست جواب دهد لطفا راهنمایی بفرمایید.

    پیشاپیش از شما استاد عزیز تشکر میکنم.
    بدرود

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- این سه کلمه مخفف Iranian Petroleum Contract است انشا اله از اینده نزدیک همه کشورها از ما تقلید می کنند و بجای نام قراردادها هر کشوری اسم خودش را اولش می نویسند قرارداد نفتی عراق، کویت، ونزوئلا و …
      ۲- بالادستی است. ۳- یعنی باید بیام کرمان؟ ۴- یعینی فکر می کنید اگر با من پایان نامه بگیرید قبولی شما تضمینی است؟ ۵- نه دو حیطه متفاوت هستند.

      • شاگرد
        پاسخ

        استاد تضمین رو اشتباه نوشتید! ایتقدر دوستان غلط غلوط نوشتند که استاد را هم به اشتباه انداختند.

        • دکتر شیروی
          پاسخ

          Thank you very much for your kind reminding

  3. سروش
    پاسخ

    سلام،استاد ارجمند با توجه به حجم عظیم کار پژوهشی و تالیفی انجام شده در رشته حقوق خصوصی در ایران و همچنین قلت منابع و قبل از اون اساتید تحصیل کرده ی ح.ت.ب.در کشور مان به نظر حضرت عالی افرادی که علایق پژوهشی دارن و هدف غایی شان در رشته حقوق تبدیل شدن به یک نویسنده موفق درحقوق ایران است در کدام یک از این دو گرایش شانس بیشتری برای نیل به این هدف خواهند داشت؟(لطفا پاسخ تان را با فرض اینکه امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکتری هیچ یک از این دو گرایش را در خارج از کشور نداشته باشیم بیان بفرمایید)با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق تجارت بین الملل بخوانید. ولی نفهمیدم چرا حقوق تجارت بین الملل را ح ت ب نوشتید. این روزها این ح ت ب را برای مفسدان اقتصادی بکار می برند که کسی نفهمد که چه کسانی هستند.

  4. بیک
    پاسخ

    با سلام به شما:
    فرزند من در رشته کامپیوتر شبانه(در یکی از دانشگاههای در تهران) تحصیل میکند پس از دو ترم که مشروط شده میگوید علاقه به رشته اش ندارد البته تلاشی هم برای موفقیتش نمیکند به نظر شما اصرار خانواده در ادامه تحصیل صحیح است یا خیر البته ظاهرا فقط مشکل بر بی علاقگی رشته نیست کلا به تحصیل بی علاقه شده .از راهنمایی شما متشکرم خواهشمندم مرا زودتر راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر پسر است بفرستید سربازی و اگر دختر است شوهرش دهید. نگران نباشید.

  5. وحید
    پاسخ

    سلام با صورتجلسه دفاع دکتری می توان حکم هیات علمی و ضمنا مدارک جهت حکم چه مدارکی می خواهد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی به دانشگاه دارد.

  6. امیر علی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر به نظر شما برای ادامه تحصیل در مقتع ارشد و رشته حقوق تجارت بین الملل کدام کشور مناسب هست و آیا نروژ این رشته را دارا هست یا خیر؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نروژ خوب است.

  7. سوگند
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر عزیز.
    اقای دکتر من در دوره لیسانس مشکلاتی زیادی داشتم و معدل زیر ۱۴ در رشته فیزیک دارم. وبا توجه به وضعیت الانم تمام فکر و هدفم هیئت علمی شدن هستش بنظر شما چه بامعدل بالای ۱۵ در ارشد و دکتری میتونم عضو هیئت علمی بشم اقای دکتر خیلی واسم مهمه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب باید حداقل معدل که ۱۴ هست را داشته باشید. تازه با حداقل هم معلوم نیست که در رقابت حذف نشوید.

  8. نعیم
    پاسخ

    باسلام استاد گرامی من دانشجوی کارشناسی اارشد حقوق عمومی هستم در دانشگاه مفید ترم یک.اما قصد دارم یکبار دیگه کنکور بدم تا حقوق نفت و گاز قبول بشم.به نظر شما این کار درستیه؟سوال دوم اینکه دوست من دانشجوی ترم یک جزا دانشگاه مفید است اما در تکمیل ظرفیت امکان قبولی در حقوق کیفری اطفال دانشگاه علامه را دارد به نظر شما کدام بهتر است حقوق کیفری اطفال علامه ،یا جزا مفید .؟باتشکر استاد گرامی.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کار بدی نیست. بنظرم علامه

  9. نفس
    پاسخ

    سلام استادبزرگوار
    سوالم این است که آیا کسیکه شاغل است (مثلا درشرکتی مشغول بکاراست) میتواندبطورهمزمان در دکترا تحصیل کند(دردانشگاه دولتی مثل شهیدبهشتی)؟؟؟؟؟
    آیا شاغل بودن مانع تحصیل در دکترا میشود؟
    سپاسگزارم.دوستتان دارم♥

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منعی ندارد ولی اینکه با شاغل بودن به درس و مشق خودتان می رسید فیه نظر عمیق.

  10. هما
    پاسخ

    باسلام خدمت اقای دکتر میخواستم بدونم اگردوترم اول کاردانی معماری بخونی وبعدهمزمان کنکوربدی وکارشناسی معماری قبول شی ایا ترم سوم میشه کارشناسی معماری خوند یانه بایدکاردانی تمام شودوبعدبرای کارشناسی اقدام کرد؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر کارشناسی پیوسته باشد، می توانید کاردانی را رها کنید و از ابتدا کارشناسی را شروع کنید ولی اگر پیوسته باشد باید حتما فارغ التحصیل بشوید.

  11. ل.ش
    پاسخ

    با سلام مجدد.آیا پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی میتوانم مجددا در آزمون کارشناسی ارشد در شاخه حقوق اقتصادی شرکت کنم!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام روزانه مشکل تحصیل رایگان است و غیر آن اشکالی ندارد.

  12. ل.ش
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام. اطلاعاتی در مورد مدرک زبان انگلیسی بین المللی در پذیرش دکتری حقوق خصوصی میخواستم. مدرک تافل کاراتر است یا ایلتس!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد ولی اصولا ایتلتس بیشتر مورد نظر است.

  13. رامین
    پاسخ

    سلام حضور شما استاد محترم
    بنده کتاب حقوق تجارت بین الملل شما رو مطالعه کردم و همیشه پیش خودم دارم. در شغل قبلی من که مربوط به صادرات خشکبار بود بارها ازش استفاده کردم.
    اکنون من بازاریابی داخلی یک شرکت تولید سیم جوش رو بر عهده دارم و قصد دارم تا یک طرح کلی برای شروع تحقیقات بازار و مدیریت بازار رو اریه بدم، از حضورتان در خواست دارم تا منبع مناسب برای مطالعه در اختیار بنده قرار بدین. البته تحقیقات و مطالعات جستاه و گریخته ای رو انجام دادم و از تجربه ام هم خوب استفاده میکنم ولی به نظر خودم کافی نیست و به دنبال یک متد خوب و عملی هستم بخصوص در زمینه ی تحقیقات بازار.
    لطف میکنین اگر بنده رو هر چه سریعتر راهنمایی بفرمایین چون باید در اسرع وقت یک برنامه ی جامع تنظیم کنم.
    با تشکر از فرصتی که ایجاد فرمودین
    رحیمی

  14. Saman farden
    پاسخ

    سلام خدمت و ارادت خدمت دکتر.
    بنده امسال کنکور دادم و رشته ی نرم افزار قبول شدم اعتراص زدم و شهر مورد نطر قبول شدم خواستم بپرسم من در دانشگاه دولتی روزانه قبول شدم می تونم دوباره کنکور بدهم ؟؟اگر نه ایا امکان تعییر رشته هست؟؟ یا اینکه مرخصی بگیرم؟؟یا اعتراص بزنم ؟؟؟که کنکور دوباره بدهم ؟؟ چه کنم رشتتم تعیر بدهم به مکانیک با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تغییر رشته در مقطع ارشد وجود ندارد و سال دیگر هم نمی توانی شرکت کنید.

  15. حسن
    پاسخ

    سلام استاد
    من از حوزه علمیه مدرک معادل لیسانس دارم و امسال قصد شرکت در ارشد فلسفه و کلام رو دارم.
    با توجه به دروسی که در حوزه گذروندیم به راحتی میتونم دانشگاه تهران قبول شوم سوالی که از خدمتتون دارم اینه که
    ۱) آیا در مدرک دانشجویان پردیس فارابی قید میشه که این شخص از پردیس فارابی فارغ التحصیل شده؟
    ۲)با توجه به اینکه من سالها قم بودم و به اینجا عادت کرده ام آیا رفتن به تهران ارزش داره؟در حقیقت سوالم اینه که سطح علمی پردیس فارابی با خود دانشگاه تهران چه قدر فرق میکنه به خصوص در رشته های حوزوی مثل فلسفه و کلام و…
    ۳)انتقالی گرفتن از پردیس به تهران ممکنه؟
    ممنون از وقتتی که برا دانشجوها و طلاب میذارید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اولا یک انشا اله بگو که قبول می شوی ۱- مدرک را دانشگاه تهران صادر می کند ولی محل تحصیل شما خب پردیس فارابی است. ۲- همین قم بهتر است. ۳- توی این فکرها نباش.

  16. مریم
    پاسخ

    سلام.
    من دانشجوی مقطع دکتری هستم میخواستم بدونم آیا به عنوان راهنمای دوم پروژه یا استاد مشاورم میتونم از دانشجوی مقطع پسادکتری استفاده کنم یا حتما باید استاد دانشگاهی باشد؟؟؟
    ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به عنوان استاد مشاور مشکلی ندارد.

  17. آرزو
    پاسخ

    سلام اقای دکتر. من دارای مدرک دکترای ریاضی هستم. هر سه مقطعم دانشگاه دولتی خوندم. اما دوست دارم رشته پزشکی بخونم. خواستم بدونم من اجازه شرکت در کنکور سراسریو دارم؟اگه پزشکی قبول بشم اجازه تحصیل دارم؟کلا من الان بخوام پزشکی بخونم باید چیکار کنم؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر خوبی است. دوباره دکتری تمام شد یکی دیگر را شروع کنید. چون به قول حافظ «ساقیا در گردش ساغر تعلل تا به چند *** دور چون با عاشقان افتد تسلسل بایدش»

  18. میثم
    پاسخ

    سلام
    وقتتان بخیر : با احترام سوالی داشتم در باب مطالعه برای کارشناسی ارشد حقوق خصوصی ، درس متون فقه ، بنظر حضرت عالی چه منبعی را و چگونه جهت تسلط بخوانم.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم در حد شرح لمعه و شرایع بخوانید.

  19. ن
    پاسخ

    ببخشید من لیسانس حسابدارى دارم وارشد مدیریت بازرگانى گرایش مالى وهم حسابدارى قبول شدم وکارمندم به نظرتون کدوم بهتره لطفا راهنمایى کنید دودلم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم حسابداری بهتر است.

  20. رامین
    پاسخ

    با سلام محضر استاد ارجمند
    نخست از پاسخگویی جنابعالی به سوالات تشکر میکنم .
    آقای دکتر ، عنوانی که از طرف استاد برای مقاله ام تصویب شد
    * سو استفاده از حقوق قراردادی در مرحله ی اجرای قرارداد * می باشد لطفا کمک فرمایید که چه کلماتی را به عنوان کلید واژه انتخاب نمایم. و بزرگواری نمایید مثالی بزنید که این عنوان در آن بگنجد چون خودم در مصداق آن توجیه نشدم.
    الهی که سرافراز بمانید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این موضوع مشکلی است. مثال چنین چیزی وقتی مطرح می شود که کسی مثلا متعهد به تحویل گندم است و متعهدله زمانی گندم را مطالبه می کند که شرایط برای متعهد خیلی سخت است و انجام تعهد به وی آسیب زیادی می رساند که نسبت به نفعی که متعهدله از اجرای تعهد می بینید خیلی بیشتر است.

  21. پریسا
    پاسخ

    باسلام خدمت استاد گران قدر با توجه به اینکه معدل کارشناسی بنده ۱۳.۸۵ هست و فارغ التحصیل دانشکده کشاورزی ورامین هستم…و البته الان دانشجوی ارشد دانشگاه علوم تحقیقات در رشته کشاورزی گرایش زراعت هستم و اینکه بنده رتبه ۱ در آزمون ارشد کسب کردم و معدل ارشدم بالای ۱۸ است…به نظر جنابعالی اگر تعداد مقالات و ترجمه و کتاب را و کارهای پژوهشی را انجام بدم به مقدار زیاد والبته دکتری در دانشگاه سراسری تهران قبول شوم…آیا ضعفی که در کارشناسی داشته ام پوشیده میشود یا مانع عضویت و تدریس بنده در دانشگاه ها میشود…..آیا این راه رو ادامه بدهم یا پایانی ندارد؟
    ممنون از صبر و شکیبایی حضرت عالی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر شرط معدل ۱۴ وجود داشته باشد شما به صورت اداری حذف می شوید.

  22. دانشجو
    پاسخ

    سلام استاد
    من دانشجوی ترم سه حقوق خصوصی دانشگاه مفید هستم و به حقوق تجارت خیلی علاقه مندم
    میخاستم از شما سوال کنم که امکانش هست در زمینه پایان نامه با شما مشورت کنم و چنان چه وقتتون اجازه بده استاد راهنمای بنده خواهید شد؟متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من برای مشورت در خدمتم

      • دانشجو
        پاسخ

        سپاسگذارم استاد
        برای دیدار حضوری چه زمانی وقت شریفتون آزاد است؟و آیا هنوز پردیس فارابی تدریس می کنید و آنجا خدمتتان برسم؟
        متشکرم

        • دکتر شیروی
          پاسخ

          سلام بله من روزها چهارشنبه و پنج شنبه آنجا هستم که بین درسها در خدمت هستم.

  23. حمیدرضا
    پاسخ

    باسلام واحترام
    آیا بازنشسته آموزش وپرورش با داشتن لیسانس ویا فوق لیسانس در یکی از گرایش های حقوق می تواند در مشاغل سردفتری و…جذب بازار کار شود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شرط سنی که وجود دارد ظاهرا پنجاه سالگی ولی در مورد بازنشستگی دقیقا نمی دانم چون کار دولتی که نمی توانید ولی باید تا اطلاعیه صبر کنید.

  24. حسین
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر من یک سال بورس دانشگاه شیراز تو رشته روابط بین الملل بودم ولی بعد فارغ التحصیلی دانشگاه شیراز بهم اعلام عدم نیاز زد. بعد از این اتفاق در فراخوان وزارت علوم شرکت کردم والان پروندم جهت جذب در مرکز مطالعات بین المللی دانشگاه تهران فعال هست.سوالم اینکه با این شرایط من که به لحاظ قانونی مشکلی برای جذب در این مرکز مطالعاتی ندارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه مشکلی ندارید. یه جا به شما نیاز نداشته اند و جایی دیگر به شما نیاز دارند.

  25. Azi
    پاسخ

    باسلام من فوق لیسانس دارم وبیکارم میخواستم بدونم اگه مجددا بخوام رشته حقوق ازدانشگاه پیام نور بخونم آینده شغلیش چطوره چون نمیخوام بیکار بشینم وغصه بخورم خواااااااهش میکنم زودتر پاسخ بدید تا زودتر تصمیم بگیرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب خیلی طولانی است و بعد می آیید پشت وکالت گیر می کنید. تا چطور درس بخوانید.

  26. م الف
    پاسخ

    سلام استاد وقت به خیر… دکتری آزاد سیستم های نرم افزاری می خونم… ارشد مدیریت دولتی آزاد علوم و تحقیقات هم قبول شده ام… می خوام اون رو هم بخونم… چی کار میشه کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مدرک جمع می کنید فکر می کنید کسی اهمیت می دهد؟ همان دکتری خودتان را خوب بخوانید بهتر است.

  27. نسیم
    پاسخ

    سوالی داشتم از محضر جنابعالی …حدودا ۷-۶ سالی میشه در رشته حسابداری با معدل ۱۶ فارغ تحصیل شدم خیلی تلاش کردم وارد بازارکار بشم ( تو استخدامی ها شرکت کردم به سازمانهای دولتی مراجعه کردم و همچنین شرکتهای خصوصی یا میگفتن فرم پر کنید بهتون اطلاع میدیم که اصلا خبری نمیشد یا هم سابقه کار میخواستن) متاسفانه نشد که نشد. الان ۳۳ ساله شدم واقعا هیچی به هیچی ! خوب به طبع دیگه معلوماتم مثل سابق نیست زمانی که فارغ تحصیل شدم باز یه معلوماتی داشتم گفتم کار میکنم تجربه کسب میکنم بالاخره کم کم پیشرفت میکنم اما هر جا رفتم به در بسته خوردم واقعا شرایطم طوری نبود که بتوونم ادامه تحصیل بدم یا برم دروه های عملی این شد که هنوزم که هنوزه کاری برام خودم نتوونستم پیدا کنم شما بفرماید من چیکار کنم واقعا دیگه ناامید ناامید شدم دیگه واقعا باید بیخیال این مدرک و رشته بشم یا نه ؟!؟ یا بازم باید تلاش کنم یعنی میشه بعد اینهمه مدت از صفر به جای رسید ممنون میشم راهنمایی بفرماید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب نسیم خانم باید خودتان را به روز نگاه دارید. اگر می توانید دوره های عملی ببینید و یا دروس خودتان را دوره کنید. شرکتهای خصوصی نیز سری بزنید.

  28. نیکپور
    پاسخ

    سلام وخسته نباشیدخدمت استادگرامی’میخاستم بپرسم برای تحقیق درمورده رونداجرای احکام کیفری درایران وکشورفرانسه منابعی که مفید باشن و بشه ازش مطالعه وتحقیقات به عمل آورد چیه? لطفا راهنماییم کنید’سپاسگزارم’

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به منابع فرانسوی آن هم جزایی مسلط نیستم.

  29. روشنا
    پاسخ

    به نام خداوند مهربان و رحیم با سلام
    من سال ۹۳ رشته ژنتیک دانشگاه آزاد قبول شدم و الان ترم سوم هستم ولی از اونجاییکه برای تامین هزینه های شهریه باید سرکار برم فقط دو روز تو هفته را به دانشگاه میرم و تعداد واحد هایی که برمیدارم خیلی کمه ولی بزرگترین مشکلم اینکه سطح علمی دانشگاه ودانشجو ها خیلی پایینه همش دانشجو ها میخوان کلاسارو بپیچونند تو کلاس مدام غر میزنن که استاد تموم کن درسو ؟؟؟؟من تو همه کلاسام تا به حال چندین و چند بار شاهد این رفتار بودم و رفتارهای دیگر ، من اصلا از این جو و حال خوشم نمیاد واقعا دارم زجر میکشم ولی کاری نمیتونم انجام بدم (ببخشید طولانی شد) ی سوال برام پیش اومده شاید کمی هم خنده دار باشه …… سوال: استاد آیا من میتونم با این شرایط تو کنکور سال ۹۴ شرکت کنم و ی دانشگاه دولتی همین رشته ( چون خیلی بهش علاقه دارم )قبول بشم و بعد تعداد واحد هایی که در دانشگاه ازاد خوندم رو دردانشگاه دوتی ادامه بدم و این واحد ها برایم پاس شده باشه ؟؟؟؟؟یعنی آیا من میتونم ادامه درسم رو در دانشگاه دولتی بخونم ؟؟؟؟خواهش میکنم جواب بدین اگه همچین قانونی باشه من حتما تمام تلاشم را برای قبولی انجام میدم
    لطفا کمکم کنید
    مرسی بابت وقتی که میگذارید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر لیسانس می خوانید، می توانید مجددا شرکت کنید ولی بعید است که دانشگاه دولتی واحدهای دانشگاه آزاد را قبول کند.

  30. Ahllam
    پاسخ

    سلام استادبزرگوار
    استاد اگر لیسانس ازپیامنورباشداما فوق لیسانس و دکترا از دانشگاه دولتی امکان استادشدن وتدریس دردانشگاه ها (مثلا دانشگاه پیامنوروغیرانتفاعی)وجوددارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی از دانشگاه ها نمی پذیرند کسی غیر حضوری یا نیمه حضوری مدرک داشته باشد و هیات علمی شود

  31. قاهره سودانی
    پاسخ

    درود بر شما، سوال مربوط به تعهدات داشتم.
    چنانچه متعهد از انجام تعهد قراردادی (نه شرطی) تخلف کند چه ضمانت اجرایی دارد؟؟؟
    ممنونم اگر پاسخ بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام الزام طرف و اگر شما هم پول را نداده اید شما هم از انجام تعهد خودتان خودداری کنید و اگر بتوانید یک شرط درست کنید مثل تحویل در زمان معین یا پرداخت ثمن در زمان معین، شاید بتوانید از حق فسخ هم استفاده کنید.

  32. پری
    پاسخ

    سلام و درود آقای دکتر…
    قبلا سوالی پرسیده بودم ولی جوابی دریافت نکردم.آقای دکتر من فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه آزاد هستم به نظر شما دوباره میتونم در کنکور ارشد دولتی شرکت کنم و همون رشته و گرایش رو این دفعه در یک دانشگاه دولتی بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا همان رشته را نمی توانید.

  33. حامد نوروزی
    پاسخ

    با سلام خدمت اقای دکتر من جوانی ۲۱ ساله دارای مدرک کارشناسی حسابداری از موسسه غیر انتفاعی شهر خودمان و هنوز هم سربازی نرفتم و برای کارشناسی ارشد هم در این موسسه غیر انتفاعی شهرمون و هم در دانشگاه ازاد شهر دیگه قبول شدم چند تا سوال از خدمتتون داشتم.
    ۱-ای اگر در شهرمون ارشد حسابداری رو بگیرم بهتره یا ازاد با اینکه دانشگاه غیر انتفاعی نیست موسسه است.
    ۲-من میخام بعد ا سربای دکتری بخونم ایا اگر در غیر انتفاعی شهرمون بگیرم برای دکتری در مصاحبه مشکلی پیش نمی اید.
    ۳-ایا مدرک غیر انتفاعی معتبر است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم اخذ این مدارک خیلی کمک نمی کند مگر سربازی رفتن شما را به تأخیر می اندازد.

  34. مهدیه
    پاسخ

    سلام استاد و وقت بخیر
    استاد بنده به دنبال یک مقاله به زبان انگلیسی در حوزه حقوق هستم بنظرتان ازکدام پایگاه ها و مجلات علمی الکترونیکی استفاده کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر در دانشگاه تهران هستید از پایگاه heinonline استفاده کنید

  35. fhim
    پاسخ

    باسلام و خسته نباشید.من کارشناسی مو مدیریت دولتی از دانشگاه سراسری گرفتم. واسه ارشد چه گرایشی بخونم بهتره ار این نظر که بتونم بعدا خارج از سازمان های دو لتی کار کنم.و سوال دیگه اینکه وضعیت این رشته خارج از کشور ازنظر کار بهتره؟کدوم گراشش؟مرسی.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم گرایشهای بازرگانی و مالی بهتر است.

  36. علی
    پاسخ

    من دانشجوی لیسانس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی هستم وحقوق دانشگاه آزاد تهران جنوبم قبول شدم و علاقه ام به دو رشته تقریبا یکسان است اما زمانی که به آینده شغلی دو رشته فکر میکنم می بینم که حقوق آینده روشن تری دارد حتی پیام نورش به نظر شما که الان اوایل بازگشایی دانشگاه ها است ارزش انصراف دارد یا خیر؟؟؟ یا اینکه اشباع شده این رشته؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم حقوق در مقایسه باز شغلهای مشخصی دارد.

  37. محمد
    پاسخ

    باعرض سلام و خسته نباشی خدمت استاد گرامی
    من کارشناسی رشته الهیات رو خوندم بعد رفتم سربازی و الان قصد ادامه رشته ام رو در ارشد دارم به نظر شما این رشته اینده ای داره ؟ وارزش ادامه دادن رو داره؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب سوال سختی است چون کار مشخصی غیر از هیات علمی نهایتا یا معلمی برای آن سراغ ندارم. هیات علمی هم خیلی واقع بینانه نیست.

  38. مرضیه جمالی
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    آیا مقاله علمی پژوهشی داخلی را میتوان ISI کرد؟؟ یا منع قانونی دارد؟؟؟
    اگر جواب شما مثبت است میتوان تغییراتی را اعمال کرد و بعد ISIکرد؟؟
    مچکرم از توجه شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یکی از کارهای رایج در عصر ما تولید مقاله از هیچ است. خب با این حساب شما که می توانید از مقاله مقاله تولید کنید. اصلا یک مقاله را بهتر است ده جا به نامهای گوناگون یا یکسان چاپ کنیم که همه مردم با خواندن مجلات گوناگون از آن بهره مند شوند و ما هم امتیازات متعدد بگیریم.

  39. دانشجوی ترم آخر دکتری آماده به دفاع از رساله
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    بنده دانشجوی ترم آخر دکتری … دانشگاه آزاد اسلای واحد علوم و تحقیقات تهران هستم. البته مقاطع کارشناسی (در ۶ ترم) و کارشناسی ارشد (در ۴ ترم و با معدل ۱۷.۸۰) خودم رو از دانشگاه تهران اخذ کردم. معدل دوره آموزشی دکتری بنده هم ۱۷.۰۵ هست. مقالات علمی داخلی بنده ۲۱ عنوان می باشد که ۱۷ مورد منتشر شده و ۴ مورد زیر چاپ هست. از این ۲۱ عنوان، ۹ مورد علمی پژوهشی (۲ مورد نمایه شده در اسکوپوس) و مابقی علمی ترویجی (چند مورد ISC) هستن. چهار مقاله لاتین هم دارم که توی یکی از مهم ترین پایگاه های اطلاعاتی حوزه موضوعی ما نمایه میشه. مجری ۶ طرح پژوهشی بودم+مدرک زبان دانشگاه آزاد رو دارم (EPT) + تسلط کامل به زبان انگلیسی (مکالمه) + اخذ مدرک معتبر کامیپوتر (ICDL)+ تسلط کامل به کامپیوتر و برنامه ها و نرم افزارهای تخصصی رشته خودمون. بعلاوه چندین ترجمه مقاله دارم که توی یکی از سازمان های معتبر علمی کشور منتشر شده. ۷ مقاله کنفرانس داخلی داشتم که ۲ تاش ارائه مقاله بوده (۲ مورد هم به صورت پوستر) + ۴ کنفرانس بین المللی که توی ۲ موردش به صورت ویدئو کنفرانس مقالاتم رو ارائه دادم. داور ۳ تا مجله علمی پژوهشی هستم و نزدیک ۴ سال سابقه تدریس در دانشگاه های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی دارم. بعلاوه، توی یه جشنواره معتبر ملی کشور بزگریده شدم. تاحالا برای بورسیه دکتری چند بار اقدام کردم و حتی ۳ جا دعوت به مصاحبه هم شدم ولی گویا قسمت نبوده بتونم جذب بشم. بنظر شما با این رزومه و سن ۲۸ سال سن امیدی به جذب توی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم یا بهداشت هست؟ (حتی شهرهای دور مثل ایلام، زاهدان، بندرعباس، و …)
    بنظر شما چه مشکلی وجود داشته که نتونستم جایی جذب بشم؟ از چه مسیری باید اقدام کنم؟ برای جذب در دانشگاه به عنوان هیات علمی چه کاری باید میکردم که نکردم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب شما که دانشچوی پرکار هستید باید صبر می کردید و دانشگاه دولتی برای دکتری قبول می شدید. حالا این مسئله گذشته است. بنظرم توی کارهات اگر یکی دو مقاله معتبر حسابی بود برات تأثیر بیشتر داشت. کار کرده ای ولی نظم صحیحی بر آن حاکم نیست. این همه کار ولی دو تا کار حسابی توش بنظرم نیست. والله اعلم. برای هیات علمی دانشگاه آزاد اقدام کنید.

  40. raana
    پاسخ

    سلام و عرض ادب.
    جناب دکتر من دانشجوی ارشد رشته حقوق نفت وگازم.
    احتمالا پایان نامه مو در مورد مدیریت مالکیت فکری در صنعت نفت کار کنم خواستم ازتون بپرسم که در این مورد دسترسی به منابع فارسی تا په حد هست؟
    و اینکه بین انتخاب این عنوان با کار در حوزه بیمه مرددم علاقه ام به جفتش یکسانه نظر شما چیه ذر این رابطه؟کدوم جای کار بیشتری داره؟
    ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منابع مستقیم که نیست باید از منابع غیر مستقیم مثل کتابهای مالکیت فکری و کتابهای نفت و گاز استفاده کنید و آن را با سریش به هم بچسبانید تا یک پایان نامه شود.

  41. حامد نوروزی
    پاسخ

    با سلام خدمت اقای دکتر اینجانب جوانی ۲۱ ساله که هنوز سربازی نرفتم لیسانسم رو از موسسه غیر انتفاعی شهر خودمان گرفتم و برای فوق هم ازاد در یک شهر دیگه قبول شدم هم در همین موسسه غیر انتفاعی شهر خودمون.حالا چند تا سوال از خدمتتون داشتم.
    ۱-ایا اول برم سر بازی بهتره یا ارشدبخونم.
    ۲-اخذ ارشد در موسسه غیر انتفاعی اعتبار دارد با اینکه دانشگاه غیر انتفاعی نیست موسسه است و میخام در اینده دکتری بخونم ایا بعد در مصاحبه رد نمیکنند.خواهش میکنم راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا ادامه بده. شک بعد از فراغ خوب نیست.

  42. مریم ملایی
    پاسخ

    با سلام و احترام.آقای دکتر بنده کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری هستم.با معدل ۱۸.۵۸و نمره پایان نامه ۱۹.۳۱.کارشناسی رشته مهندسی کشاورزی بودم که به دلایلی در ارشد تغییر رشته دادم.چقدر احتمال هست که با توجه به تفاوت مدرک کارشناسی و ارشد،در کنکور دکتری دانشگاه معتبر پذیرش بشوم؟در ضمن من علاقه زیادی به تدریس دارم اما چون سنم الان ۳۴ساله و تا من بخوام دکتری بگیرم قطعا سن افراد مورد پذیرش به عنوان هیآت علمی کمتر میشه،میترسم تا دکتری رو بگیرم باز هم نشه به آرزوی تدریس و استاد شدن برسم.آیا دکترا رو برای من پیشنهاد می کنید؟نمیخوام راه اشتباهی رو برم که فردا روز،برای برگشت و تصمیم گرفتن دیر باشه.چون متآسفانه بعضی از ما دهه شصتی ها بر اثر خیلی از عوامل خارج از اراده خودمون رشته هایی رو در ابتدا در کنکور رفتیم که مسیر زندگی مارو حسابی تغییر داد و عقب از خیلی ها افتادیم.ممنون میشم در انتخاب درست مسیری که کمک کنه من به آرزوی خدمت در لباس استادی دانشگاه و انشالله مفید بودن برای خودم و جامعه ام،با توجه به رشته ای که خوندم برسم،کمک کنید.سپاس.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام راه اشتباه را خیلی وقت است رفته اید. بنظرم هیات علمی شدن با این شرایط خیلی واقع بینانه نیست.

  43. حامد
    پاسخ

    با سلام. من فارغ التحصیل مهندسی مخابرات از دانشگاه تهران در دوره کارشناسی ارشد هستم. متاسفانه معدل ارشد من ۱۶ و معدل لیسانسم ۱۸.۴۰ است . در دوره ارشد مقاله ای ندادم و به موضوع پایان نامه ارشدم علاقه ای نداشتم. الان موندم ایا با این وضع احتمال پذیرش دکتری در دانشگاه های تهران برایم ممکن هست یا نه؟ این امر انگیزه مرا برای مقطع دکتری کم کرده است. از لحاظ قبولی در آزمون کتبی مشکلی ندارم و می دانم که با کمی زمان گذاشتن قبول می شوم فقط از مصاحبه دکتری ناراحتم که ایا قبول میشم یا نه. لطفا بنده را راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نگران نباش. خیلی ها ممکن است مقاله نداشته باشند. تلاش کنید یک مقاله هم از پایان نامه خود استخراج کنید.

  44. ادیب شایسته
    پاسخ

    با سلام و احترام
    استاد من الان در مقطع ارشد تحصیل میکنم. پس از اتمام این دوره و دفاع از پایان نامه آیا می تونم مجدد در گرایش دیگری از کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر مسئله تحصیل رایگان نباشد، اشکالی ندارد.

  45. علی
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    میخواستم ببینم نظر شما در مورد رشته حقوق عمومی نسبت به بقیه گرایش های حقوق چیه؟
    ۲- کارایی و اینده شغلی این رشته چطوره؟
    ۳- چرا اقبال دانشجوها به این رشته کمه و به حقوق خصوصی خیلی زیاده؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب موضوعاتی که در حقوق عمومی می خوانید نسبت به حقوق خصوصی کمتر مورد نیاز شرکتها است و زمینه کاری کمتری دارد.

  46. مجتبی جمالی سرابی
    پاسخ

    گدای عشقم و سلطان حسن شاه من است/
    به حسن نیت عشقم خدا گواه من است
    خواستم عرض ارادت و سلامی بی پایان محضر استاد گران سنگ و مجهول القدر(چرا که حال در دانشگاهی دیگر مشغول به ادامه تحصیل هستم میفهمم که میشد گونه ای دیگر از محضرتان بهره برد )خود بنمایم که بعد از سالها نیز مهرتان در دل پایدار است
    سرفراز و پایدار باشید

  47. امیر
    پاسخ

    سلام خدمت دکتر شیروی
    من ترم ۵ دانشگاه دولتی هستم
    تعداد واحد ها ی پاسی من ۳۴ تا اخر ترم ۴ هست
    ایا میتوانم بعد از اینکه ۷۳ واحدم را گذراندم با مدرک فوق دیپلم برای ادامه تحصیل به دانشگاه دیگری اعم از ازاد پیام نور یا غیر انتفاعی بروم…
    طوری که واحد هایم تطبیق بخورد و نیاز به انصرافی دانشگاهم نباشد
    ضمنا من این ترم ۱۴ واحد دارم
    اگر ترم بعد هم ۲۰ واحد بگیرم
    جمع واحد پاسی ها یم ۶۸ میشود
    اگر ترم تابستان هم بردارم میتوانم ۷۳ واحد را بگذرانم
    ایا مشکلی پیش میاید؟؟؟؟
    ممنون از پاسخ شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به جای این حرفها و این محاسبات قدری بنشین درس بخوان. با این فکرها چیزی درست نمی شود.

  48. میثم
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد گرانقدروعزیز
    بنده افتخار شاگردی شمارو داشتم سوالی داشتم اول اینکه آیا با ارشد خصوصی امکان شرکت در دکتری جزا است یا خیر برفرض قبولی در آزمون اولیه چقدر احتمال داره فردی که ارشد خصوصی در مصاحبه دکتری جزا قبول کنند بنده انگیزه فراوانی برای دکتری جزا دارم ایا براش وقت بذارم با تشکر فراوان از راهنمایی وپاسخ شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش از جهت مقررات هست و شاید در دانشگاه آزاد و امثالهم هم مشکلی بروز نکند ولی بعید است در دانشگاه های خوب در مصاحبه قبول شوید.

  49. فرشاد
    پاسخ

    فرق بین معرفی نامه و گواهی اشتغال ب تحصیل در چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام گواهی اشتغال به تحصیل یعنی تأیید می کنند که شما در یک موسسه مشغول به تحصیل هستید ولی معرفی نامه معمولا بیان می شود که این دانشجو که در این دانشگاه درس می خواند مثلا برای پایان نامه خود نیاز به اطلاعات کتابخانه ای شما دارد و شما با ایشان همکاری کنید.

  50. بهزاد
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
    بنده میخواستم در مورد موضوع زیر تحقیقی انجام بدم اگه امکانش هست منبعی معرفی بفرمایین
    اصول کلی داوری بازرگانی بین المللی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اصول کلی داوری بازرگانی بین المللی چیز خاصی نیست باید کتابهای داوری تجاری بین الملل مثل کتاب اینجانب را بخوانید و آن اصول را استخراج کنید. خوبی این موضوعات این است که هر چی بنویسید درست است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *