پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. دانشجو...
    پاسخ

    باسلام . استادشیروی ببخشید یه سوال دارم میخوام با جوابتون راحتم کنید. اگه قصد داشته باشم هیات علمی دانشگاه آزاد شهرخودمون بشم دکترا رو تو پردیس خودگردان بخونم بهتره یا دانشگاه آزاد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سوال سختی است ولی به دانشگاه مربوط هم بستگی دارد و هیچکدام هم هیات علمی شما را تضمین نمی کند.

  2. زهرا
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت شما استاد بزرگوار
    من کارشناس ارشد اقتصاد هستم
    با تعدادی از دوستان که دانشجوی دوره دکتری و ارشد هستند گروه پژوهشی ای راه اندازی کرده ایم که طرح های پژوهشی انجام می دهیم
    می خواستم بدونم براساس روال کار در کشور حق الزحمه دانشجوی دکتری برابر با مدرک دکتری خواهد بود یا کارشنای ارشد؟ و همین طور در مورد دانشجوی کارشناسی ارشد
    آیا این مسأله به واحدهای گذرانده یا دادن آزمون جامع یا سمینار رساله دکتری هم مربوط می شود یاخیر؟
    خیلی متشکرم از لطف تان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کارشناسی ارشد و ربطی به امتحان جامع هم ندارد.

  3. محمدرضا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر بنده امسال رتبه ۳۰۵ بازرگانی و ۳۸۲ ای تی شدم. معدل لیسانسم ۱۳ رشته مهندسی صنایع گرایش تحلیل سیستمها بود. بدلیل اشتغال بکار ای تی پردیس رو انتخاب کردم. هدف من ادامه تحصیل تا مقطع دکتری است . ایا معدل لیسانس در هیت علمی شدنم تاثیر میگذارد؟ بنظر شما ایا ای تی رشته خوبی برای ادامه تحصیل در دکتری است؟ ظرفیت پذیرش اون چقدر است؟ ایا ارزش مدرک پردیس فارابی با تهران برابری میکند ؟ البته من باتوجه به رتبم میتوانستم دانشگاه علم و صنعت و علامه رو انتخاب کنم. ایا در مورد انتخاب پردیس فارابی اشتباه کردم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حداقل چهارده را باید برای هیات علمی داشته باشید.

  4. جوان
    پاسخ

    سلام جناب شیروی
    به نظر شما با معدل ۱۳/۵ کارشناسی حقوق پیام نور و ارشد و دکتری حقوق با معدل بالا تو دانشگاه دولتی و رزومه خوب از نظر تحقیقاتی میشه امیدی به هیات علمی شدن داشت یا بایستی دوره کارشناسی رو به امید داشتن معدل بالا دوباره خوند؟
    نشکر بابت وقتی که میذارین

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حداقل چهارده برای مقطع لیسانس ندارید.

  5. هستی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد بزرگوار

    ببخشید من پشت کنکور هستم در رشته ی ریاضی میخواستم مرا در انتخاب رشته یاری کنید میخواستم بدونم چه رشته ای از نظر بازار کاری بهتره؟حسابداری با حقوق یا مهندسی؟ از این رشته ها کدومشون راحت تر پذیرش برا خارج دارن؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، رشته های مهندسی، حقوق و حسابداری به ترتیب خوب هستند.

  6. sadegh
    پاسخ

    با سلام
    سالهل پیش در هنگام نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد با مشکلی مواجه شدم که از شما، از طریق اینترنت سوال کردم و و بزرگوارانه راهنمایی کردید. امروز سایت شما را دیدم و از اینکه چطور مشفقانه هر سوالی را پاسخ می دهید و بیدریغ و دلسوزانه برای هر سوالی وقت می گذارید شگفت زده شدم! بدون اغراق نظیر این رویکرد شما را در هیچ یک از اساتید ندیده ام. برای شما آرزوی سلامت و توفیق روزافزون دارم

  7. عبدی
    پاسخ

    باسلام وتبریک اعیادشعبانیه خدمت استادبزرگوار. ببخشید استاد بنده کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه علوم وتحقیقات دارم. میخواستم ازخدمتتون بپرسم: ۱- آیا بنده میتونم دوباره در مقطع ارشد رشته حقوق خانواده یا حقوق مالکیت فکری ادامه تحصیل بدم ؟ ۲- آیا میتونم بطور همزمان در مقطع ارشد (غیر از خصوصی مثل رشته حقوق خانواده و… ) و دکترای حقوق خصوصی تحصیل کنم؟ خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- منعی ندارد غیر از سربازی که باید بپرسید. ۲- تحصیل هم زمان منع دارد.

  8. فاطمه
    پاسخ

    سلام وقت بخیر خسته نباشیداستادمن چون معدل ارشدم (رشته مهندسی شیمی دانشگاه ازاد)۱۴.۵هستش وکارهم که پیدانکردم میخواهم برای اینکه دکتراباشرایط خوب پذیرش بشم همین رشته راباگرایش محبط زیست برای دانشگاه دولتی بخوانم.ایابنظرشماتصمیم درستی است؟سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خوب است.

  9. محمد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر.بنده لیسانس شیمی دارم و امسال در کنکور ارشد عمران رتبه حد نصاب دانشگاه روزانه رو اوردم و انتخاب رشته کردم حالا میخوام بدونم میتونم با مدرک ارشد عمران ازمون نظام مهندسی بدم . با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید می دانم.

  10. قاسم پور
    پاسخ

    سلام،ببخشید منی که کارشناسی دانشگاه ازادم ایا برای فوق ودکترا اگردانشگاه دولتی خوب قبول بشم جبران میشه هیعت علمی دولتی؟ایا کسانی اینجوری بودند هیعت علمی دانشگاه دولتی شوند؟شما میگید چکار کنم استاد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب تا حد زیادی جبران می کند.

  11. مبینا
    پاسخ

    سلام.خدمت استاد ارجمند.استاد امسال دکتری حقوق تجارت بین الملل
    راه اندازی میشود!به نظر شما ظرفیت پذیرش چقدر خواهد بود؟
    و استاد،ایا فعالیت در زمینه داوری های بین المللی مستلزم دارا بودن پروانه وکالت است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمال زیاد دارد و تعداد آن نباید از شش یا هفت نفر زیادتر باشد مگر پردیس فارابی را هم بیاورد که فعلا در جریان است.

  12. فقانی
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید من دانشجوی ترم آخر ارشد هستم.فقط دفاع از پایان نامه مونده.بنظر شما میتونم حق التدریسی و یا هیت علمی بشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر با ارشد هم بعید است این روزها بتوانید تدریس کنید.

  13. مهسا
    پاسخ

    سلام خدمت استاد گرامی
    جناب دکتر شما به عنوان یکی از بزرگترین اساتید کشور همواره راهنمایی های مفیدی به تمام دانشجویان ارائه فرمودید.امکانش هست لطف کنید و بفرمایید با توجه به شرایط فعلی رشته حقوق اقتصادی تحصیل در این رشته مصداق وقت تلف کردنه یا مانند رشته تجارت بین الملل اینده خوبی برای این رشته متصور هستید.با کمال تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ،حقوق اقتصادی در ایران تعریف مشخصی ندارد و از فقدان اساتید مجرب، مقالات و نوشته های علمی خوب بی بهره است. به هر حال این روزها خیلی از گرایشهای ارشد دارای کار و شغل مشخصی نیستند ولی شما می توانید از لیسانس خود برای شغل استفاده کنید و این ارشد هم یک امتیاز است. دیگه چه فرقی دارد که چی باشد.

  14. سابقی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی-بنده رشته حسابداری دانشگاه ازادم.به نظر شما بدون نیاز به بازار کار به فکر ادامه مستمر باشم تا دکترا یا با لیسانس به دنبال شغل باشم؟نظر شما چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم پیدا کردن کار و کسب تجربه از اخذ فوق خیلی مهم تر است اگر بناست در رشته غیر مرتبط یا دانشگاههای مجازی و امثالهم درس بخوانید

  15. فرشید
    پاسخ

    سلام دکتر
    کارشناسی رشته مهندسی عمران گرفتم . امسال کنکور ارشد دادم . در مورد اعتبار مدرک کارشناسی ارشد پردیس خودگردان امیر کبیر بپرسم؟ از نظر بازار کار و دکترا در خارج؟ همچنین سایر پردیس خودگردان دانشگاهای تهران نسبت به امیر کبیر؟ متشکر از راهنمایی استاد بزرگوار

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نباید فرقی در مدرک بکند مگر چیزی بنویسند که من اطلاع ندارم

  16. وحید
    پاسخ

    سلام
    استاد نظر شما نسبت به رشته ی حقوق اقتصادی چگونه است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رشته تثبیت نشده ای است که از فقدان اساتید خبره و متخصص رنج می برد.

  17. محمدمحمودی
    پاسخ

    سلام و درود
    مقاله شما راجع به مراتب اساتید دانشگاهی را خواندم؛
    سوال این است که :
    برای رشته های پزشکی هم مراتب اساتید به همین منوال می باشد؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تقریبا همین است

  18. مرجان
    پاسخ

    باسلام آقای دکترلطفابفرمایید برای تحصیل ارشد دررشته حقوق بین الملل دانشگاههای اتریش بهتراست یااسترالیا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو خوب است

  19. دانشجو
    پاسخ

    سلام استاد ارجمند،خسته نباشید و ممنون ازاینکه وقتتون رو دراختیارمون گذاشتید
    سوالاتی دارم از حضورتون،
    ۱)به نظر شما اگر من ارشد رو دانشگاه تهران در گرایش حقوق پزشکی بگیرم برای دکترا مناسبترین گزینه برای تحصیل چه رشته ای هست که شانس بیشتری برای تدریس درآینده داشته باشیم
    ۲)انتقالی گرفتن یا مهمانی گرفتن در ارشد راحته یا نه ممکنه موافقت نکنن؟
    ۳)به نظر شما دانشگاه پردیس قم فقه وحقوق اقتصادی بخونم باارزش تره یا خصوصی علم وفرهنگ؟
    ممنونم استاد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- حقوق خصوصی بیشتر به حقوق پزشکی ربط دارد.

  20. زری
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بپرسم اگر کسی بخواد با مدرک دکترا برای جذب هیات علمی اقدام کند ولی در دوران ارشد یک ترم مشروطی در کارنامه خود داشته باشد آیا تاثیری دارد یا نه.لازم به ذکر است که فارغالتحصیلی در دانشگاه های معتبر تهران باشد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این مسائل معمولا مطرح نمی شود و مشکلی ندارد

  21. اکبری
    پاسخ

    بسییار سپاسگذارم از راهنمایی ارزشمندتان . لطفا ممکنه بفرمایید موضوعاتی که میشه کار کرد به عنوان پایان نامه ، چه موضوعاتی هستند ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من لیست موضوعات ندارم

  22. shah
    پاسخ

    سلام
    من ۲۴سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش دارم و الان مراحل پایانی تز دکتری هستم.آیا امکان منتقل شدن به دانشگاه فرهنگیان برایم وجود دارد ؟از کجا شروع کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، انتقال از کارمندی به هیات علمی که وجود ندارد ولی شما می توانید به عنوان کارشناس به آن دانشگاه منتقل شوید و سپس بر اساس تغییر وضعیت کارشناسان به هیات علمی عمل کنید.

  23. رضا
    پاسخ

    با سلام محضر استاد عزیز میخواستم بدونم مدرک دانشگاه تهران چه تفاوتی با مدرک دانشگاه تربیت مدرس دارد؟؟ فارغ التحصیلی در کدامیک از این دانشگاها بهتر است؟؟با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فرق آنها فرق بین دو دانشگاه است و امروزه بر خلاف گذشته تربیت مدرس امتیاز خاصی از جهت استخدامی ندارد. بنابراین همان تهران را اول بزنید.

  24. ندا
    پاسخ

    سلام خسته نباشید. من رتبه ۷۵ علوم سیاسی آوردم.بین دانشگاه بهشتی و علامه با شیراز نمیدونم اول کدومو بزنم با توجه به اینکه شیرازی هستم. نظر شماچی هست؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب اگر راحتی را می خواهید شیراز و اگر یک هوایی می خواهی عوض کنید و پایتخت نشین شوید شاید کاری، شغلی، شوهری نمی دونم خب راهی تهران شوید.

  25. zahra khodabakhshi
    پاسخ

    سلام من رتبه ارشد بازاریابی ام ۲۳۹ شده و احتمالا شانس بازاریابی اصفهان را دارم اما با این حال ممکن است کسی بالاتر از این رتبه قبول شوند حال گزینه بعدی من شیراز است ولی ارشد تازه دو سال بازاریابی آورده و میترسم کیفیت آموزشی پایین باشذ از طرفی فقط دوست دارم بازاریابی قبول شوم راعنمایی کنید ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شیراز هم در مجموع دانشگاه خوبی است.

  26. سلمان
    پاسخ

    سلام جناب استاد
    بسیار ممنون که سوال های دانشجویان را با سعه صدر جواب می دهید.
    ۱-به نظر شما اگر کسی به مباحث حقوق عمومی واقعا علاقه داشته باشد آیا صحیح است که به خاطر دغدغه های شغلی و مالی سراغ رشته ای مثل تجارت بین الملل برود؟
    ۲-آینده شغلی رشته حقوق عمومی چه برای فعالیت دانشگاهی و چه حرفه وکالت چگونه است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بنظرم آرامش آتی در زندگی در پرتو درآمد و شغل مناسب است. پس اگر رشته ای شغل حسابی ندارد بهتر است دورش خط بکشید و بروید رشته ای که بهتر بتوانید درآمد داشته باشید. ۲- از ارشد نمی توانید خیلی استفاده کنید ولی به هر حال شغلهای حقوقی را به لیسانسیه ها می دهند و شما می توانید با لیسانس حقوق خود شغلهای حقوقی داشته باشید و یک ارشد هم کیفیت کار شما را افزایش می دهد ولی این که از این تخصص برخوردار شوید خب زمینه زیادی ندارد.

  27. مهناز
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام . استاد یه سوالی داشتم از محضرتون. من امسال کنکور ارشد مدیریت شرکت کردم و رتبم در بازرگانی ۹۹۹ شد. میخواستم ازتون بپرسم بین بیمه شبانه علامه و بیمه شبانه فارابی کدومو بالاتر بزنم. ؟کدوم برای دکتری راحتره؟ اگه فارابی عینا ارزش مدرک روزانه معمولی دانشگاه تهرانو داشته باشه خب ارزش رفتن داره وگرنه خب علامه راحتره . ممنون میشم کمکم کنین. مرسی.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله همان مدرک دانشگاه تهران به فارغ التحصیلان پردیس فارابی داده می شود.

  28. باران
    پاسخ

    با سلام خدمت دکتر
    میخواستم بدونم اگه امسال ارشد روزانه قبول شوم ونروم بعد از تمام شدن محرومیت دوباره میتونم تو رشته خودم ارشد روزانه بخونم یا اینکه چون یکبار روزانه قبول شدم. دوباره حق شرکت در روزانه همان رشته را ندارم.

    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام می توانید دوباره شرکت کنید و محرومیت برای همیشه ایجاد نمی شود.

  29. امیرحسین
    پاسخ

    عرض ادب واحترام جناب دکتر شیروی
    لطفا راهنماییم کنید.من رتبه ۲۴ تجارت بین الملل را آوردم،لطفا بفرمایید اولویت دوم من پردیس فارابی قم باشه یا علامه؟ شما کدام رو توصیه میکنید (البته مدرک دانشگاه و اساتید را مدنظرتون باشه )
    با توجه به اینکه قصد ادامه تحصیل بعد از ارشد را در خارج از کشور دارم
    سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پردیس فارابی بنظرم بهتر است.

  30. سعید
    پاسخ

    سلام استاد عزیز نظر شما درمورد گرایش حقوق ثبت و اسناد و املاک چیه؟ایا بازار کار و در آمد این رشته در ایران خوبه؟با تشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خدا صبر به دانشجویان این رشته بدهد.

  31. آنیتا
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    من ۸ سال پیش در رشته علوم اجتماعی گرایش پزوهشگری لیسانس گرفتم و از اون زمان از محیط درس و دانشگاه دور بودم امسال تصمیم گرفتم در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنم اما نه در رشته خودم بلکه مایلم در رشته روانشناسی شرکت کنم آیا امکان تغییر رشته برایم هست و سوال دومم اینه آیا با این زمان کم احتمال قبولی دارم یا فکر آزمون برای سال آینده باشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش هست ولی در زندگی شاید اطلاعات روانشناسی به درد شما بخورد چون بعید است در کار به درد بخورد.

  32. فریبا
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب .
    من لیسانس it از پیام نور مشهد هستم و در کنکور ارشد mba رتبه ی ۹۷۳ شدم ، اگر ممکنه لطفااولویت دانشگاه ها رو بگید : غیر انتفائی ، پیام نور ، مجازی ، پردیس
    و در مورد گرایش های این رشته کدام گرایش از لحاظ بازار کار بهتر است : استراتژی ، کار افرینی ، بازاریابی ، مالی ، سیستم های مدیریتی و فناوری اطلاعات
    با توجه به اینکه فقط تا فروا برای انتخاب رشته زمان دارم ممنون می شم راهنماییم کنید
    اگر برای سال بعد بخونم احتمال داره شبانه قبول بشم ، از طرفی هم مشکل مالی دارم و نیاز به کار ، انتخاب درست کدام است : ارشد بخونم به امید اینکه با ابن مدرک کار بهتری پیدا کنم یا خیر به فکر کار باشم ؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام الویت پردیس و غیر انتفاعی بستگی به دانشگاه دارد ولی مقدم بر مجازی و پیام نور هستند.

  33. ماهی
    پاسخ

    سلام ،فارغ التحصیل رشته معماری هستم .به نظر شما من توی انتخاب رشته ارشدم م اول غیرانتفای سوره و علم و فرهنگ بزنم یا سراسری زنجان و اردبیل و….راستش بین فرصت شغلی و پیشرفت تو تهران و مدرک سراسری این دانشگاهها واسه ادامه تحصیل دکتری موندم.همش فکر می کنم از جایی مثل زنجان چطور می شه دکتری قبول شد و این فرصت توی غیرانتفاعی تهران واسم بیشتر جور که اونم متاسفانه گویا مدرکش واسه دکتری بی ارزش

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر جا بتوانید شغل پیدا کنید آنجا مقدم است. خب طبیعتا در تهران فضا برای کار بهتر است.

  34. محمدهادی
    پاسخ

    سلام استاد
    بنده در دوران کارشناسی ارشد و تا قبل از گرفتن دکتری که هنوز هم مشغول هستم، مقالات متعددی نوشتم.
    اکنون هم به عنوان بورسیه جذب یکی از پژوهشگاههای دولتی هستم.
    می خواستم بدانم که صلاح است که بازهم مقاله منتشر کنم، یا بعد از اینکه جذب هیأت علمی شدم، مقاله ها را ارائه بدهم؟
    کوتاه سخن اینکه مقالاتی که اکنون چاپ می شود، بعد از جذب کاریی دارد یا خیر؟
    متشکرم و سپاس فراوان از اینکه وقت می گذارید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر بخواهید مقاله خوب بنویسید که ناشی از پژوهش و تحقیق باشد، زیاد نمی توانید بنویسید و ادامه بدهید. در غیر این صورت شما هم مثل آنهایی می شوید که تنها بلدند مقاله تولید کنند و نه این که به توسعه علم کمک کنند.

      • محمدهادی
        پاسخ

        ممنونم استاد از لطفتون و بیان به جایی که فرمودید.
        این مقاله هایی که تا حالا نوشتم فایده ای داره بعد جذب یا نه؟

  35. Saman farden
    پاسخ

    سلام خسته نباشید خواستم بپرسم از مزایا و فواید دانشگاه معتبر های ایران چیست ؟؟ ایا در پیدا کردن شعل تاثیر دارند و اینکه کار نیست در این اوصاع برای چه کسانی است معدل پایین یا افراد بی سواد ممون با تشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی تفاوت دارد که شما کجا تحصیل کرده اید. اول کیفیت شما است و طبیعتا در پیدا کردن شغل و آینده کاری شما موثر است. وقتی کنار بهترین و باهوش ترین و زحمت کش ترین دانشجویان درس می خوانید و از بهترین اساتید کشور بهره مند می شوید ، ایا این برابری می کند با این کنار کسانی درس بخوانید که هیچ انگیزه ای ندارند و از اساتیدی برخوردارند که خود درس خود را خوب بلد نیستند.

  36. اکبری
    پاسخ

    با عرض سلام
    من دانشجوی حقوق بین الملل هستم ، آیا من میتونم پایان نامه رو قوانین حاکم بر قراردادهای نفت و گاز در حق.ق ایران انتخاب کنم ؟ و اینکه آیا به نظر حضرتعالی این موضوع کار شده و دیگر اینکه منابع برای موضوع وجود دارد؟
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بحث قانون حاکم در قراردادها خیلی کلی و کار شده است.

  37. وحید
    پاسخ

    با عرض سلام
    با توجه به اینکه موسسه مدیریت و برنامه ریزی کشور در رشته ی حقوق خصوصی پذیردارد ارزش مدرک این موسسه به نظر جناب عالی درچه سطحی است؟
    با توجه که این موسسه پذیرش روزانه دارد به نظر شما شبانه های دانشگاه های تهران بهتر است یا روزانه ی این موسسه؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این نوع موسسات که دانشجوی لیسانس و استاد شناخته شده ندارند، فکر می کنید چرا رشته های دکتری راه اندازی می کنند؟

  38. reza
    پاسخ

    سلام دکتر من در رشته مهندسی مکانیک مقطع لیسانس در دانشگاه شهید چمران اهواز قبول شدم،ولی حالا بعد از مدت ها خود را سرزنش میکنم که کاش به پردیس شریف میرفتم،تا بتوانم راحت تر برای ارشد به خارج کشور بروم،به نظر شما اشتباه کردم؟ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اشتباه را حالا می کنی که فکر گذشته را می کنی. به آینده فقط فکر کن.

  39. ت.سرداری
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت استاد بزرگوار.

    استاد از لحاظ مدرک آیا تفاوتی بین دانشگاه های زیر وجود دارد؟

    برای حقوق خصوصی:

    شبانه تهران با روزانه علامه
    شبانه تهران با روزانه خوارزمی

    آیا اعتبارشبانه تهران بسیار بالاتر از روزانه علامه هست؟؟؟؟(با نادیده گرفتن شهریه).

    علامه بهتر است یا خوارزمی؟

    از وقتی که می گذارید و پاسخ می دهید متشکرم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر پول تحصیل برای شما خیلی سخت نیست بروید همان تهران.

  40. علی توکلی نیا
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب مجدد … ۲ سئوال از محضر مبارک داشتم

    ۱. اعتبار مدرک شبانه دانشگاههایی چون دانشگاه سمنان و دانشگاه مازندران بیشتر است یا اعتبار مدرک پردیس های خودگردان دانشگاه تهران ؟!!!

    ۲. اعتبار مدرک پردیس های خودگردان دانشگاهای شهید بهشتی و تربیت مدرس بیشتر است یا اعتبار مدرک پردیس خودگردان البرز دانشگاه تهران ؟!!!
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- اگر در تهران ساکن هستید، پردیس تهران. ۲- همه در یک سطح هستند.

  41. علی توکلی نیا
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای دکتر … آیا این مسئله حقیقت دارد که در صورتیکه مدرک کارشناسی شما در رشته ای غیر از رشته حقوق باشد در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد حقوق هم نمی توانید در آزمون وکالت شرکت کنید ؟!!!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله درست است. نیاز به لیسانس حقوق دارید ولی فوق می تواند باشد یا نباشد.

  42. ا.م
    پاسخ

    عرض سلام و ادب و احترام و تشکر از شما استاد گرامی و دلسوز
    شرمنده سوالات من شاید کمی سطحی باشه ولی نیاز به راهنمایی شما دارم در مورد انتخاب رشته
    من دانش آموز مدرسه ی نمونه هستم۱۶سال سن و درس نسبتا خوبی دارم و باید انتخاب رشته کنم البته اینم بگم که علاقه ی من برای آینده تدریس در دانشگاه هست و میخوام رشته ای انتخاب کنم که راهم رو برای تدریس در دانشگاه هموار تر کنه
    ۱ من علاقه زیادی به زبان و ادبیات فارسی دارم به نظر شما این رشته برای استخدام آینده در دانشگاه و بازار کاری چطور هست؟
    ۲ روانشناسی،حقوق و دیگر رشته های علوم انسانی چی؟
    ۳ در مجموع بین سه رشته نظری( ریاضی تجربی انسانی)کدوم رشته امکان استخدام برای تدریس در آینده بیشتری داره؟ چه زیر شاخه ای؟
    ممنون از وقتی که برای خوندن کامنت حقیر گذاشتید
    من بی صبرانه منتظر راهنمایی شما هستم…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- اگر در رشته علوم انسانی می خواهید بروید حقوق بروید. ۲- نمی دونم همه رشته ها کمی به هیات علمی در آینده نیاز دارند ولی اکثر نمی توانند استاد بشوند. کاری را بروید که فعلا فارغ التحصیلان آن شغل دارند. بقیه عمر تلف کردن است.

  43. فاطمه
    پاسخ

    سلام خدمت استاد گرامی،بنده رتبه ٨را کسب کردم و علاقه زیادی به حقوق عمومی دارم،من نظرات را مطالعه کردم و دیدم شما نوعا به حقوق نفت و گاز رهنمون میکنید ،مگر حقوق عمومی بد است یا اقتضای تحصیل شما إیجاب میکند؟!!ضمن اینکه رشته نفت و گاز شدیدا بازار کمی دارد ،منابع نفت و گاز هم تماماً انگلیسیست و مصیبت دیگر!!وزارت نفت هم که به ندرت بورسیه میکند،اسم نفت و گاز قشنگ است ولی ویترینی بیش نیست بخاطر اینکه بازار کارش شدیدا کساد است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فاطمه خانم همان چیزی را که فکر می کنید عمل کنید.

  44. فاظمه
    پاسخ

    سلام وقت بخیر وخسته نباشید..استادمن ارشدمهندسی شیمی دانشگاه ازاد دارم…علیرغم تلاش برای کار اماهمچنان بیکار هستم..برای دکترا هم بدلیل هزینه بالا نمیتونم برم .به رشته حقوق نفت وگاز ومهندسی صنایع -مدیریت علاقه دارم /بنظرشما برای ارشد کدام رشته رابخونم؟وایا باداشتن مدرک ارشدودکترای این رشته ها میشودتدریس کرد؟وهیات علمی شد؟؟به ادامه تحصیل علاقه مندم. سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بیکاری فعلا در بین فارغ التحصیلان شایع شده است. بنظرم با تغییر رشته تنها شانس هیات علمی خود یا پیدا کردن شغل مرتبط را کم می کنید والا فایده ای ندارد.

  45. مهدی تقی لو
    پاسخ

    با سلام خدمت حضرتعالی
    من لیسانس زمین شناسی دارم میخوام ارشد مدیریت اجرایی شرکت کنم آیا کار درستی است؟ چون یکی از دوستانم میگه دوره های آزادشو بگذرونی بهتره به نظر شما قدرت مانور من تو کدوم مورد بیشتر می باشد؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب بعد از گرفتن این ارشد چکار می خواهی بکنی؟ در چه رشته ای فعالیت کنی؟

  46. وانیا
    پاسخ

    با سلام
    رشته بنده فنی هست.معدل لیسانس بنده ۱۲/۵۲ از دانشگاه شیراز هست . به گفته وزارتخانه ضریب ۱/۰۴ در معدلم ضرب می شود. ایا برای هیات علمی شدن دانشگاه دولتی شانسی دارم؟ لازم بذکر است تعداد زیادی مقاله ISI دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم.

  47. مهدی ف
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت استاد محترم..
    بنده دانشجوی ارشد حقوق خصوصی هستم..برای اینکه توانایی ام در ترجمه مقالات خارجی قوی بشود و هم علاقه به مسائل روز حقوقی در عرصه بین الملل دارم از شما تقاضا دارم اگر میشود مقاله ای را به بنده معرفی کنید…
    با تشکر

  48. سما
    پاسخ

    با سلام و تشکر از راهنمایی هاتون.آقای دکتر بنده کارشناسی مهندسی شیمی و ارشد مدیریت دارم.آیا میتونم در دانشگاه تدریس کنم؟فقط تدریس و نه هیات علمی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در چه رشته ای؟ اگر بخواهی شیمی تدریس کنی که می گویند ارشد نداری و اگر بخواهی مدیریت تدریس کنی می گویند کو لیسانس ات مگر شما از مدیریت چیزی بلد هستی.

  49. فریده. حقوق
    پاسخ

    با عرض سلام و ارادت خدمت شما استاد گرامی. جناب دکتر بنده لیسانس ادبیات هستم و فعلا دانشجوی حقوق . خواستم بدونم آیا امکان تحصیل همزمان حقوق در مقطع لیسانس و ارشد در دانشگاه آزاد وجود دارد؟ اگر وجود دارد بنظر شما همزمان ادامه دادن بهتر است یا دست و پاگیر میشود؟ چون هدفم سریعتر تمام کردن تحصیلات و رسیدن به اهدافم هست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام که چی بشود؟ سریعتر تمام کردن این مراحل یعنی زودتر برسی به ته خط که هیچی نیست.

  50. مهدی
    پاسخ

    سلام خدمت استاد بزرگوار
    من (۳۸ساله)کارمند آموزشی یک دانشکده فنی و حرفه ای هستم(رسمی آزمایشی وسابقه ۱۰سال) و دو لیسانس مهندسی دارم کامپیوتر(علم و صنعت)وعمران(آزاد،معدل ۱۸.۸۳،فارغ التحصیل ۹۲)،در حال حاضر دانشجوی ارشد سازه(ترم دوم) یک غیرانتفاعی میباشم (اگر فرصت درس خواندن داشتم حتما دولتی قبول میشدم)از آنجا که نگران پذیرش دکتری با این مدرک بوده وارتقای شغلیم(هیات علمی شدن) وابسته به مدرکم میباشد
    ۱-به نظرتان برای کنکور ارشدسال آینده (فعلاشرایط درس خواندن برایم بهتر شده) جهت قبولی در دانشگاه دولتی سرمایه گذاری کنم واز غیر انتفاعی انصراف دهم ؟
    ۲- آیاشما از تغییرات ارشد سال آینده به صورت سنجش و پذیرش اطلاعی دارید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- لازم نیست انصراف بدهید. مرخصی بگیرید اگر قبول شدید انصراف بدهید. ۲- خیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *