پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. ￵حامد
    پاسخ

    سلام استادگرانقدر سوال من اینه که من ترم ۸حقوق پیام نورام وضعیت درسی ام هم معمولی هستش استادمن میخوام ارشدروامسال نفت وگازبزنم استادنظرتون راجب تصمیم بنده چجوری هستش ایا میتونم بعدا درامدمناسبی داشته باشم یا بایدبندپ رو هم داشته باشم که ندارم لطفا راهنمایی ام بکنین ممنونم استادخداعمرتون بده

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رشته خوبی است.

  2. فرهاد
    پاسخ

    سلام می خواستم بدونم :۱.از نظر شرایط و فرصت شغلی تجارت بین الملل بهتره یا حقوق بین الملل ؟ ۲.واز نظر درآمد کدوم بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق تجارت بین الملل بیشتر با شرکتها و موسسات تجاری مرتبط است در صورتی که حقوق بین الملل با دولتها و پیدا کردن کار در دومی خیلی به ندرت محقق می شود.

  3. فاطمه
    پاسخ

    سلام استاد وقتتون بخیر، من دانشجوی رشته ی علوم ورزشی هستم، مدرک کاردانیم از دانشکده ی دولتیه، و قصد دارم کارشناسی مو دانشگاه آزاد بخونم، میخواستم بدونم ممکنه مدرک دانشگاه ازاد باعث سخت قبول شدن توی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بشه؟ یا ممکنه بعدها تو استخدامم توی اموزش پرورش یا سازمان های دیگه مشکل ایجاد بکنه؟ خیلی به پاسخ تون احتیاج دارم ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب اگر دولتی بروید بهتر است.

  4. يك كنكوري نگران
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد گرانقدر و با عرض تبریک سال نو
    استاد عزیز لطفا بنده رو راهنمایی کنید، با توجه به اینکه کمتر ۴٠ روز دیگه تا آزمون ارشد مونده من واقعا نگران هستم . از اعتبار مدارک پردیس تهران هیچ اطلاعی ندارم و اولویت برتری دانشگاه های پردیس رو نمیدونم . آیا این دانشگاه ها مدرک بین الملل صادر میکنند؟؟؟ آیا پردیس کیش بهتر از سایر پردیس هاست ؟؟؟؟ رشته من در مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی بوده در دانشگاه پیام نور و متاسفانه از معدل خوبی هم برخوردار نیستم و ده ترمه هم تمام کرده ام؛ میشود راهنمایی بفرمایید آیا میتوانم در مصاحبه ورودی پردیس کیش قبول شوم یا نه ؟؟؟ بنده قصد شرکت در آزمون رشته مدیریت کسب و کار را دارم با توجه به اینکه امسال شرایط این رشته عوض شده، آیا شما از ظرفیت پذیرش جدید دانشگاه ها خبر دارید ؟؟؟
    با تشکر فروان و شرمنده از این که تعداد سوالاتم زیاد هستند.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پردیسهای دانشگاه تهران به دو دسته تقسیم می شود که برخی خودگردان و برخی عادی هستند. پردیسهای خودگردان پولی است مثل پردیس ارس، البرز و پردیس کیش ولی سایر پردیسها پولی نیست و روزانه و نوبت دوم دارند. خب این پردیسها نسبت به پردیسهای خودگردان اولویت دارد.

  5. مهدی
    پاسخ

    سلام جناب دکتر من فارغ‌التحصیل فیزیک هسته ای در مقطع کارشناسی ارشد هستم میخوام واسه دکتری مدیریت کسب و کار اقدام کنم میخواستم بدونم آیا امکانش هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا مشکلی ندارد.

  6. محبوبه پورجعفری
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقتتان بخیر
    سال نو هم مبارک
    من چند سوال آزمون دارم و خیلی دوست دارم بنده را راهنمایی کنید .
    ۱. من ۲۸ سال سن دارم کارشناسی ارشد را در مهندسی عمران دانشگاه دولتی روزنامه با معدل خوب گرفتم و متاسفانه دو سال هم در کنکور دکتری دولتی شرکت کردم و رتبه هم آوردم اما متاسفانه در مصاحبه بیشتر به دلیل گرایش به جذب دانشجوهای خودشان مردود شدم ۲. من علاقه خیلی خیلی زیادی به رشته ادبیات دارم و حداقل روزی ۵ ساعت مطالعه ادبیاتی دارم و المپیاد ادبیات هم چندین سال پیش موفقیت هایی کسب کردم .
    ۳. به نظرتان شرکت در کنکور و شروع تحصیل در رشته ادبیات فارسی از مقطع پایه یعنی کارشناسی و ادامه آن به نفع بنده است ؟ یعنی به نظر شما حتی تا کسب مدرک دکتری ادبیات امیدی به جذب هیئت علمی و.. است ؟ بازار کار این رشته خوب است ؟؟ بنده الان سه سال است مدرس حق التدریس رشته عمران هستم و حقیقت با توجه به دو سال تجربه کنکور دکتری سراسری و اینکه حتی در صورت قبولی حداقل ۵ سال باید تحصیل کنم و احتمال هیبت علمی نیز در رشته عمران با توجه به اینکه تمایل به جذب آقایون هست آیا احتمال موفقیت در رشته ادبیات با توجه با علاقه فردی بنده هست ؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر نتوانید با مهندسی عمران کار و شغل پیدا کنید، حتما با دکتری ادبیات فارسی کاری نخواهید پیدا کرد.

  7. فاطمه
    پاسخ

    سلام .میشه به این سوالم جواب بدید دکتر خیلی درگیر این موضوع هستم .من دانشجو ترم ۲ دانشگاه آزاد هستم میتونم از این دانشگاه انصراف بدم و برم دانشگاه دیگه آزاد ثبتنام کنم و درس هامو تطبیق بدم البته همون رشته وبرا ترم جدید اگه امکانش هست میشه شرایطش رو بهم بگید ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شرایطش را من نمی دانم. خب باید از یکی انصراف بدهید و یا بدون آزمون یا در آزمون سال بعد شرکت کنید و بعد همانطور که خودتان گفتید تطبیق بدهید.

  8. امیر یاری
    پاسخ

    با سلام
    می خواستم بپرسم تحصیل در واحد گرمسار دانشگاه امیرکبیر یا مثلا واحد فومن دانشگاه تهران که رتبه پایین تری نسبت به دانشگاه تهران می خواهند چگونه است؟
    مدرک آن ها به نام دانشگاه اصلی صادر می شود؟
    یا در ان ها نام واحد ذکر می شود ؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، محل تحصیل در دانشنامه شما ذکر خواهد شد.

  9. سجاد
    پاسخ

    سلام خسته نباشید اقای دکتر عیدتونم مبارک….یه سوالی از شما داشتم ….منظور شما از اینکه بچه های دانشگاه ازاد و پیام نور غیر انتفاعی در ازمون دکتری دولتی رد میشن به دلیل سطح علمی پایین تر رو میشه به طور واضح شرح بدین؟منظورتون این هستش که مقالات خوبی کار نکردن ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، من گفتم اگر بچه های دانشگاه آزاد یا غیر انتفاعی رد می شوند به دلیل پایین بودن سطح معلومات آنان است نه اینکه کسی نسبت به آنها دشمنی داشته باشد. البته تحصیل در یک دانشگاه برتر خود یک امتیاز بزرگی است و در تمام دنیا افراد سعی می کنند در بهترین دانشگاه تحصیل کنند. سطح علمی خب در بسیاری از این دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های دولتی پایین تر است.

  10. علی ملکیان
    پاسخ

    با عرض سلام و تشکر از حوصله ای که در پاسخ دادن به سوالات بخرج میدید . پزشک عمومی عستم که قصد ادامه تحصیل در دورهٔ دکترای تغذیه دارم با توجه به اینکه در بخش خصوصی فعالم (مطب) و استخدام نیستم آیا امکان فعالیت حین تحصیل خواهم داشت؟از توجهتون سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مشکل خاصی وجود ندارد.

  11. مرداد
    پاسخ

    با سلام خدمت اقای دکتر

    من کارشناسی مهندسی مدیریت اجرایی در دانشگاه پیام نور را دارم وارشد حسابداری ازاد .به نظر شما با معدل خوب ارشد امیدی برای جذب هیئت علمی دانشگاه وجود دارد.۲ اگر وجود ندارد باز چه رشته ای را در مقطع ارشد شروع کنم که بتوانم برای هیئت علمی شرکت کنم چون نمی دانم چه رشته ای مرتبط به لیسانسم وجود دارد
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- با ارشد غیر مرتبط که کسی شما را هیات علمی نمی کند. ۲- رشته خودت را بخوانی و دکتری بگیرید شاید شانس داشته باشید.

  12. Bobby
    پاسخ

    سلام، من در حال حاضر دانشجوی کارشناسی پیوسته مهندسی نرم افزار کامپیوتر هستم.
    می خواستم بدانم اگر بخواهم ابتدا رشته تحصیلیم را تمام کنم(تا فوق لیسانس یا دکتری یا بیشتر) و بعد، رشته دیگری را در دانشگاه بخوانم، چه شرایطی دارد؟

    و نظر شما را در راجع به کاری که می خواهم در آینده انجام بدهم، بدانم؛
    پس از اتمام تحصیل من در رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر، رشته مهندسی مکانیک یا مکاترونیک را بخوانم و در کلاس های متفرقه، رباتیک را یاد بگیرم.

    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چرا از حالا فکر تغییر رشته هستید؟ بنظرم تمرکز کنید روی موفقیت در همین رشته نرم افزار که یکی از رشته های خیلی خوب و رو به رشدی است که در بعضی از جهات نظیر ندارد.

  13. سامان
    پاسخ

    سلام آقای شیروی با آرزوی سلامتی برای شما میخواستم بدونم دانشگاه علم وفرهنگ در رشته حقوق در چه سطحی قرار داره با توجه به اینکه جزو غیر انتفاعی هاست آیا سطح علمی خوبی داره در مقایسه با دانشگاه شهرستان مثلا گیلان چطوره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در بین دانشگاه های غیر انتفاعی خوب است. اگر ساکن تهران هستید شاید علم و فرهنگ بهتر باشد.

  14. لیلا
    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحیم
    با صلوات برمحمد و ال محمد
    باسلام
    کارهای تحقیقی برای دوره دکترا ایا دانشگاه هزینه انجامش به دانشجویان پرداخت میکند باتشکر، مثلا دانشگاه تربیت مدرس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چنین بودجه ای در دانشگاه تعریف نشده است. ولی شما می توانید از آزمایشگاه دانشگاه برای کارهای پژوهش خود استفاده کنید یا به عنوان دستیار پژوهشی یک عضو هیات علمی کار کنید که در این صورت هزینه ها ممکن است از بودجه تحقیقاتی آن عضو هیات علمی پرداخت شود.

  15. کیارش
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت شما،
    ۱- مدرک کارشناسی آزاد دارم با معدل ۱۴.۵ ولی ارشد دولتی ۱۶.۵ و دکترای دولتی ۱۸.۵ (سمنان) و ۸ مقاله isi و ۷ کنفرانسی، یک کتاب و سابقه تدریس نسبتا خوب در دانشگاه های غیر دولتی دارم… به نظر شما شانس هیئت علمی شدن من در یک دانشگاه دولتی، آزاد و یا غیر انتفاعی چند درصد است اگر به مصاحبه دعوت شوم؟

    ۲- برای آگاهی از فراخوان ها به چه سابتی مراجعه کنم؟

    البته خدمتتون بگم که من بر حسب علاقه به محیط دانشگاهی و تدریس این مسیر و انتخاب می کنم و میدانم که همه ی فارغ التحصیلان واقعا نمی توانند مدرس باشند.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بنظرم شانس دولتی خیلی زیادی ندارید ولی شانس آزاد و غیر انتفاعی دارید. ۲- سایت خود دانشگاه ها و همچنین سایت مرکز جذب اعضای هیات علمی
      http://www.mjazb.ir/

  16. شیوا
    پاسخ

    سلام
    من لیسانس شیمی از دانشگاه پیام نور و کارشناسی ارشد از روزانه (سراسری) دارم. برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا میخواهم از ایران خارج شوم. مدرک موقت پیام نور برای ترجمه رسمی معتبر است ولی موقت ارشد روزانه معتبر نیست و حتما باید دانشنامه ام را بگیرم.تحقیق کردم دیدم که برای دادن درخواست دانشنامه ارشد حتما باید دانشنامه لیسانس را گرفته باشم. دانشگاه پیام نور به سختی دانشنامه صادر میکنه من ۵ سال پیش درخواست دادم. مدارکم الان تهرای است ولی بهم گفتن طول میکشه. من نمیتونم منتظر بمونم. خواستم بدونم که بدونه داشتن دانشنامه لیسانس هم میتوان دانشنامه ارشد را گرفت و راهی است. یا با توجه به شرایط دانشگاه پیام نور برای صدور دانشنامه، استثایی برای پیام نور وجود دارد که بدونه دانشنامه لیسانس پیام نور ،دانشنامه ارشد روزانه صادر شود.
    من هر جا میتونستم تماس گرفتم حتی دانشگاه و ایمیل زدم ولی جوابی نگرفتم دانشگاهم هم دور است . یه شهر دیگه. تلفن هم جواب نمیدن.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشنامه که نیاز نیست ولی شما باید مدرک ارشد را آزاد کنید تا بتوانید آن را ترجمه کنید.

  17. الهام
    پاسخ

    سلام دکتر
    من مدنی ۳, ۶, ۷ رو خوندم تا الان ، و تجارت هم شرکتها رو…
    بین الملل خصوصی هم پارسال سراسری ۴۰ زدم زیاد نخونده بودم، الان هم دارم ادامه میدم ، به نظر شما امسال به سراسری ارشد برای تجارت بین الملل میرسم ? زبانم ۷۰ یا ۸۰ میزنم
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی دانم پایه تحصیلی و میزان کوشش شما چقدر است؟ بلاخره باید زیاد مطالعه کنید. اگر دنبال موفقیت است نمی توان تمام تعطیلات عید دنبال دید و بازید بود.

  18. هومن
    پاسخ

    سلام آقای دکتر شیروی. قصد دارم بعد از سالها دوری از درس در کنکور ۹۷ شرکت کنم و رشته حقوق رو انتخاب کنم به همین منظور چند کتاب حقوقی تهیه کردم ونگاهی بهشون انداختم متاسفانه احساس کردم متنهادرکش و فهمش برام کمی سخته در یک موسسه استعداد یابی تست دادم و به من گفتن به دلیل فن بیان نه چندان خوب سمت رشته های علوم انسانی نرم بخصوص رشته ای مثل مدیریت و حقوق ورشته مهندسی مکانیک و داروسازی به من پیشنهاد کردن ولی من به وکالت علاقه دارم چطور میتونم مشکل فن بیان ضعیفم رو رفع کنم آیا با خوندن کتاب ورمان مشکلم حل میشه چه نوع کتابهایی پیشنهاد میدین ؟ داشتن بیان خوب لازمه شغل وکالت هست ولی من در طول روز وزندگی روزمره از کلمات محدودی استفاده میکنم افرادی مثل مجریان رادیو تلویزیون دایره لغات گسترده ای دارن با مطالعه میشه به این سطح رسید آیا رشته حقوق رو با توجه به این مشکل پیشنهاد میکنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سعی کن روی قبولی تمرکز کنید. فن بیان خودش می آید. خیلی ها روز اول دانشکده حقوق نمی توانستند اسم مادرشان را بگویند ولی حالا یک وکیل قهار هستند.

  19. رسول
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    اقای دکتر چند تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدین
    من دانشجوی ترم سه مهندسی کشاورزی در پیام نور هستم و ۲۰ سالمه و چن باره برای کنکور ثبت نام کردم خدمتم ک نرفتم از نظام وظیفه پرسیدم گفتند ک اگ قبول بشی مشکل نداره و ددباره برات معافعبت تحصیلی صادر میکنیم حالا سوال من اینک با این شرایط میتونم تربیت معلم بخونم؟ایا سنم و اینکه از پیام نور انصراف بدم برام مشکل نمیشه؟و اینکه اگ وارد تربیت معلم بشم استخدامم حتمی هست؟
    بعد یه معلم میتونه ادامه تحصیل بده و دکتری بگیره و تو دانشگاه تدریس کنه و هیئت علمی بشه آیا؟
    خیلی ممنون میشم کامل توضیح بدین چن روزه بخاطر این فکرا نمیتونم درس بخونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این نوع سوالات را باید از طریق مطالعه دفترچه آزمونها دریافت کرد.

  20. آرمین
    پاسخ

    سلام استاد ارجمند

    من دانشجوی دکتری حقوق بین الملل هستم و دوست دارم در مباحث قراردادها و سرمایه گذاری بصورت تخصصی کارکنم و اطلاعات کسب کنم ، با عنایت به اینکه پایان نامه ارشد من در خصوص بی او تی بود ، اگه امکان داره راهنمایی می فرمایید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب امکان پیدا کردن یک موضوع مرتبط هست ولی در اینجا نمی شود که موضوعی را پیشنهاد داد.

  21. شهرام
    پاسخ

    سلام ، ممنون از پاسخگویی تون ، برای پذیرش خارج از کشور رشته زبان انگلیسی معدل لیسانس ۱۴ و نیم و معدل ارشد بالای ۱۶ با دو مقاله isi کافیه ؟ در اصل سوالم اینه که چطور میتونم معدل کم لیسانس رو جبران کنم ، دکترا صد در صد در خارج از کشوره . ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکان جبران وجود ندارد. سعی کنید که نمره بالای زبان ایلتس یا تافل داشته باشید که قدری جبران می کند. داشتن مقاله خارجی در مجلات معتبر خارجی هم خیلی مهم است.

  22. محمد
    پاسخ

    سلام
    ایا در دوران قضاوت امکان ادامه ی تحصیل وجود دارد ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی ها را دیده ایم که قاضی هستند و در حال تحصیل هم هستند.

  23. خشایار
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    بنده دانشجوی رشته مهندسی شیمی هستم متاسفانه مدت زمان چهارساله کارشناسی برای من به شش سال انجامید و اکنون در اخرین ترم به سر میبرم با توجه با این شرایط توصیه جنابعالی ادامه تحصیل همین رشته تا مقطع کارشناسی ارشد هست یا ابتدا خدمت عمومی و سپس ادامه تحصیل در رشته دیگری مثل مدیریت صنعتی ؟
    متعاقبا از راهنمایی جنابعالی سپاسگزاری میکنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سلام بنظرم پیدا کردن کار برای شما ارجح است.

  24. محمد
    پاسخ

    باسلام و خسته نباشید
    می خواستم بدونم رشته مدیریت مالی بازار کارش خوب یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بد نیست.

  25. rh
    پاسخ

    سلام ببخشید اگر بعد از گرفتن مدرک دکترای روانشناسی بالینی برای روانشناسی کودک بخواهم اقدام کنم باید از اول اقدام کنم یعنی باید کارشناسی بخونم بعد ارشد بعد دکترا؟یا فقط ارشد و دکترا؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر دکتری خوبه اس، یکیش بس اس

  26. مهدی شعبانی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من دانشجوی ارشد مهندسی سازه هستم آیا میتونم در کنکور دکتری در رشته ی روانشناسی شرکت کنم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مهدی جان آیا ارشد روانشناسی می تواند دکتری مهندسی سازه بگیرد؟

  27. علی
    پاسخ

    سلام جناب اقای دکتر شیروی
    بنده ۲۶ سال سن دارم و لیسانس خود را از دانشگاه ازاد در رشته ی مترجمی زبان انگلیسی با معدل ۱۷.۳۰ اخذ کرده ام. همچنین دو سال و نیمی می شود زبان اسپانیایی را به صورت خود اموز کار می کنم و کمی به این زبان تسلط دارم. در حال حاضر در چندین موسسه در شیراز مشغول به تدریس زبان هستم. دوست دارم در رشته ی حقوق تجارت بین الملل تحصیل کنم و تا جایی که بتوانم علم خود را در این رشته بالا ببرم و وارد کارهای تجاری شوم مخصوصا تجارت هایی در عرصه ی بین الملل. این را نیز میدانم که صرفا با اخذ کارشناسی ارشد حقوق نمی توانم به عنوان وکیل در دادگاه مشغول به کار شوم و یا اگر بخواهم عضو هیت علمی دانشگاه شوم باید رشته ی زبان را دنبال کنم اما بنده علاقه ای به کار به عنوان وکیل در دادگاه یا مدرس دانشگاه ندارم. به نظر جنابعالی ایا با خواندن حقوق تجارت بین الملل می توانم راه به شرکت و یا موسسه ای که در عرصه ی بین الملل فعالیت می کند در تهران پیدا کنم و از نظر پرکتیکال یا کاربردی علم خود را در این رشته بالا ببرم و در اینده اگر شرایط وفق مراد پیش رود بتوانم در عرصه بین الملل به عنوان وکیل مشغول به کار شوم و همچنین در دکتری این رشته در خارج تحصیل کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش هست ولی بنظرم اخذ لیسانس حقوق از ارشد تجارت بین الملل بهتر است.

  28. سارینا
    پاسخ

    سلام دکتر جان . وقتتون بخیر . سوالات دوستان رو میخوندم دیدم هرجور سوالی رو هرچند ساده جواب دادین و راهنمایی کردین ولی من که براتون نوشتم بحران روحی بابت مشکلم در رابطه با تحصیل باعث مریضی جسمیم شده و حال و روز واقعا بهم ریخته و داغونی دارم رو حتی با وجود خواهش و التماس زیادم حتی درج نکردین چه برسه که جواب بدین . دکتر جان نفهمیدم چکار کنم . شکسته خورده ام. همه بین دوراهین ولی من بین هزاران راه. سردرگمم و خسته . خدا هم منو فراموش کرده دیگه شما که بنده خدایین. اشکالی نداره. خداکنه تنتون سالم باشه و پایدار باشید. خدانگهدارتون دکتر جان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، متوجه نشدم کدام سوال بوده است

  29. Hekmat
    پاسخ

    سلام وقت شمابخیر
    سوالی داشتم خدمت شما
    بنده دراداره ایی استخدام شده ام و زمان استخدام بامدرک دیپلم مشغول بکار شدم قبل از استخدام دردانشگاه دولتیمشغول به تحصیل بودم اماانصراف دادم وچون بیشتراز۷۲واحدپاس کرده بودم مدرک کاردانی موقت به من دادن حال اداره درخواست اتعلام ازدانشگاه راکرده و دانشگاه درجواب نامه ضمن اعلام انصرافی قیدمیکنددارای مدرک کاردانی نیز میباشم و بااین استعلام برای اشتغال من مشکل پیش میاد حال راهی وجود داره که مدرک رو لحاظ نکنن و فقط همان انصرافی رو بنویسن توی استعلام؟یااینکه کلا مدرک رو ازم بگیرن و همون دیپلمم رو بهم بدن؟
    اصلا راهی وجود داره من مدرک رو پس بدم و نخوامش؟
    متشکرمیشم جواب بدین

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فکر نکنم کلا این مسئله مشکل جدی ایجاد کند. کافی است موضوع را دقیقا توضیح بدهید.

  30. خان
    پاسخ

    سلام جناب دوکتر
    من از افغانستان هستم. ارشد حقوق بین الملل در پیام نور مرکز کابل را به اتمام رسانیده ام. سنم۳۷ میخواهم در مشهد در یکی از دانشگاه های دیگر ایران مقطع دکتری خود را ادامه دهم. چند سوال خدمت تان داشتم:
    ۱ .میتوانم یا خیر؟ ۲. شرایط آن؟ ۳. حداقل طول مدت مقطع دکتری ؟؟؟ ۴. میزان شهریه؟ میزان واحدهای درس؟
    با معذرت که جواب هایشان شاید طویل باش. اما کوتاه جواب دهید. ممنون. وقت خوش

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش هست ولی شرایط آن را نمی دانم فقط می دانم که وزارت علوم ایران برای امثال شما امکاناتی را در نظر گرفته است.

  31. میلاد محمدی زاده
    پاسخ

    سلام دکتر
    میخواستم بپرسم که میشود از لیسانس عمران اجرایی ارشد حقوق نفت وگاز شرکت کرد ؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله.

  32. آرزو
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من دانشجوی کارشناسی پرستاری در دانشگاه آزاد هستم؛سوالی که دارم اینه که اگر من کنکور شرکت کنم و ترم آخر پرستاریم همزمان با ترم اول رشته ی جدیدم بشه(رشته ی جدیدم رو در هرکدوم از دانشگاه های آزاد یا دولتی که بشه شرکت میکنم) منع یا مشکلی نداره؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی شود که قبل از فارغ التحصیلی ارشد را شروع کنید.

  33. نگین
    پاسخ

    با سلا و احترام من کارمند رسمی اداره کل فنی و حرفه ای هستم با مدرک کارشناسی ارشد و سابقه ۱۶ سال و رتبه کارشناسی خبره هستم
    در فرخوان هیات علمی شرکت کردم دانشگاه غیر انتفاعی برای من دعوت نامه دادن خواستم بپرسم حقوق ومزایای اولیه چگونه محاسبه می گردد و ساعت موظف چند ساعت است و امکان کار همزمان به عنوان پیمانی دانشگاه و رسمی کار خودم امکان دارد درضمن من الان دریافتی ام ۲۵۰۰۰۰۰است کار درستی است رفتن یا نه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکان دو کار رسمی که نیست. حقوق آن را هم دقیقا نمی دانم. اگر مدرک شما ارشد باشد بنظرم کمی ریسکی است که شما کار رسمی خود را کنار بگذارید.

  34. نوجوان
    پاسخ

    با سلام
    من در رشته فیزیولوژی دام در مقطع ارشد فارغ التحصیل شدم. میخام در مقطع دکترا رشته بیولوژی تولید مثل { گرایش پزشکی} شرکت کنم. خواستم ببینم میتونم شرکت کنم یا نه؟ ممنون از لطفتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دفترچه دکتری مراجعه کنید آنجا گفته که برای هر رشته ای چه کسانی می توانند شرکت کنند.

  35. نیما
    پاسخ

    سلام و درود بر شما.
    استاد میشه جداگانه بگین که وکالت و قضاوت چجور روحیه ای لازم داره؟
    وکالت؟
    قضاوت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم روحیه خاصی را نمی خواهد. درستگار بودن در هر دو سخت است. البته هر کدام از این دو شغل یک جوری فرد را در خود الینه و مسخ می کند.

  36. ساسان
    پاسخ

    سلام
    جناب آقای شیروی به نظر میرسد دکترای حقوق تجارت وسرمایه گذاری بین المللی با تاکیدی که بر سرمایه گذاری بین المللی دارد، مکمل حقوق نفت و گاز میباشد و بیشتر به جنبه های عمومی حقوق تجارت بین الملل نزدیک است تا خصوصی آن خواهشمند است نظر خود را در این مورد اعلام فرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب شما که نظر دادید.

  37. mj
    پاسخ

    سلام جناب استاد
    من لیسانس اقتصاد و فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی هستم. میخوام بدونم میتونم دکترای اقتصاد شرکت کنم یا خیر. ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دفترچه دکتری مراجعه کنید.

  38. م
    پاسخ

    سلام دکتر
    معدل دکتری ۱۶ دانشگاه تهران برای هیات علمی چطور است؟ آیا با این معدل هیات علمی نمیشویم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام معدل بدی نیست.

  39. محمد----
    پاسخ

    با سلام
    جناب دکتر بنده حدود پنج سال است که کارمند رسمی آزمایشی استانداری هستم و هم اکنون ترم ۸ دکتری دانشگاه دولتی می باشم و کارشناسی و ارشد خود را نیز در دانشگاه دولتی خوانده ام؛ اخیرا هیات علمی بورسیه دانشگاه آزاد پذیرفته شده ام؛ به نظر حضرتعالی تصمیم درستی است که کار فعلی را ترک نموده و بورسیه هیات علمی دانشگاه آزاد شوم.
    با سپاس از پاسخگویی حضرتعالی.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیات علمی بهتر است.

  40. سعيد
    پاسخ

    سلام بنده کارشناس بهداشت عمومی هستم ایا امکان ادامه تحصیل در ازاد پرستاری وجود دارد؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست اگر مشکل سربازی نداشته باشید.

  41. جواد
    پاسخ

    سلام . ببخشید بنده لیسانس عمران هستم . میتوانم دوباره شروع کنم لیسانس حسابداری را بگیرم از دانشگاه آزاد . میتوان دو لیسانس داشته باشی ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اشکالی ندارد اگر مشکل سربازی نداشته باشید.

  42. علی اسم...
    پاسخ

    ببخشید که دوباره سوال میپرسم اخه دیدم هنوز پاسخ سوال اولم رو ندادید گفتم یه سوال دیگه هم بپرسم تا هر دو رو باهم جواب بدید. میدونید دکتر من کار پژوهشیم قوی هست و میتونم مقالات زیادی ارئه بدم برا همین قصد دارم برا ادامه تحصیل برم یکی از کشورهای امریکا کانادا استرالیا یا انگلیس برا ادامه تحصیل الان که ۲۶ سالمه، حساب کردم ۳۶ سالگی دکترا مو میگیرم ولی این معدل کارشناسیم خیلی داغون هست. نمیدونم برگردم ایران بخاطر کارنامه پژوهشیم معدل لیسانسم رو نادیده میگیرن یا نه؟ من تنها ایراد رزومه ام معدل لیسانس هست میدونید دکتر همه توو کشور ما دنبال این هستند که یه ایرادی به کار کسی بگیرن هیچ وقت نیمه پر کسی رو نمیبینند البته یه قانون هست به نام بند پ: پول، پارتی، پیشونی. متاسفانه من هیچ کدوم رو ندارم. برا همین تا حالا دید کسی بدون بند پ معدل لیسانس رو نادیده بگیرن.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      بلاخره اگر شرط وتویی معدل را نداشته باشید نمی توانید در فراخوان شرکت کنید.

  43. محمد سهیلیان
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب و احترام ;
    من کارمند رسمی دولت هستم (وزارت بهداشت) و در ضمن دانشجوی حقوق یکی از واحدهای دانشگاه ازاد اسلامی;

    لطفا اینجانب را راهنمایی کنید;که چگونه می توانم در آزمون وکلا شرکت کنم .

    البته از شرط سنی و قانون دو شغله بودن مطلع هستم !

    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام وقتی قبول شدید استعفا باید بدهید.

  44. پناه
    پاسخ

    با سلام استاد ۳۵ساله هستم ترم اخر کارشناسی حقوق و خودمو واسه ازمون وکالت و ارشد تجارت بین الملل اماده میکنم بنظرتون هردوشو برم یا یکیشو؟ مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب وکالت اولویت دارد ولی هر دو هم مشکلی ندارد چون روی هم تأثیر مثبت دارد.

  45. مسعود
    پاسخ

    موضوع تز دکتری می خوام اقای دکتر جوابم رو می دهید لطفا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      مسعود چه رشته ای؟ چه موضوعی؟ تز را باید دانشجو از طریق مطالعه و پژوهش به دست آورد. بله مسعود!

  46. احمد
    پاسخ

    با سلام آیا هیات علمی رسمی می تواند استعفا بدهد و دوباره امکان استخدام پیمانی او هست. چون با انتقالی موافقت نمی شود اگر استعفا بدهد آیا امکان استخدام دوباره برای او هست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست ولی اینکار را توصیه نمی کنم

  47. نازگل
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجو ى کارشناسى نقشه بردارى دانشگاه صنعتى نوشیروانى هستم
    علاقه ى زیادى به معمارى دارم به دلیل برخى از مشکلات نتونستم معمارى بخونم
    مى خواستم بتونم براى ارشد مى تونم معمارى بخوانم شرایطش چجورییه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اینکار را نکنید ولی از جهت مقررات می توانید در ارشد معماری شرکت کنید.

  48. سامان
    پاسخ

    سلام وقت بخیر من میخام بدونم که برای مقطع ارشد نوع دانشگاها برای رشته شیمی تجزیه خیلی فرق میکنه!؟ یا اینکه فرقی نداره ویا بهتره به تحقیقات ومقاله بیشتر رسیدگی کرد!؟ ازنوع دانشگاه منطورم مثلا دانشگاهیی مثل خوارزمی تهران ویا بوعلی همدان وصنعتی اصفهان ورازی کرمانشاه و….

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مسلما دانشگاه مهم است. فریب آنها را نخورید که در دانشگاه های پایین درس می خوانند و سعی می کنند اهمیت دانشگاه بالاتر را کم کنند. نوع دانشگاه به فرد هویت می دهد. البته گاهی رشته از دانشگاه اهمیت زیادتری دارد.

  49. سمیرا
    پاسخ

    با سلام
    آیا با ارشد حقوق خصوصی میتوانم در مقطع دکتری حقوق نفت و گاز قبول بشوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش هست.

  50. pro
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    من کارشناسی نرم افزار با معدل ۱۶ دارم و الان دانشجوی ارشد هوش مصنوعی یکی از دانشگاه های سراسری خوب تهران هستم
    اصلا انگیزه برای ادامه ندارم و همش در فکر انصرافم
    چون سطح خودم را پایینتر از بقیه می بینم و همش احساس کم هوش بودن دارم و هم اینکه خیلی ب رشته ام علاقه ندارم

    واقعا سردرگمم نمیدونم چیکار کنم
    میشه من رو راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم بیشتر دچار وهم و خیال هستید. با انرژی ادامه بدهید و کارتان را در ارشد تکمیل کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *