پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. ش اتشی
    پاسخ

    سلام ودرودخدمت استادخوبمان
    لیسانس حقوق علمی کاربردی معدل۱۸ هستم . مسترکدام مشورروپیشنهادمیکنید دراروپا. مرسی به تجارت بین الملل علاقه دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر کجا بتوانید پذیرش بگیرید. حقوق تجارت، حقوق مالی و امثال آن.

  2. saeed
    پاسخ

    سلام آقای دکتر،قبلا یک سوال از خدمت شما داشتم در مورد اینکه امکان دارد بر مبنای پیش فاکتور تائیدی از سوی فروشنده گشایش اعتبار صورت پذیرد،کتاب حقوق تجارت بین الملل سال ۹۲ شما رو مطالعه کردم ولی جواب این مورد رو پیدا نکردم اگر ممکن است ارائه طریق بفرمائید.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام معمولا ال سی اینطوری انجام می شود یعنی بر اساس پیش فاکتور یا proforma invoice انجام می شود

  3. مژگان
    پاسخ

    با سلام
    من کارشناسی علوم کامپیوتر و ارشد نرم افزار دارم که هر ۲ رو از دانشگاه سراسری گرفتم. برای دکتری میخوام دکتری هوش بدم. اگر دانشگاه سراسری بخونم باز هم ممکنه بخاطر تفاوت رشته ای در جذب هیئت علمی شدن برام مشکل پیش بیاد؟!
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتر است فکر هیات علمی نباشید. کار در صنعت بهتر است

  4. جمشید
    پاسخ

    باسلام.اقای دکتر مدرک کارشناسی بنده دبیری ادبیات فارسی میباشد وعلاقه ی زیادی به فقه و مبانی حقوق دارم و برای مقطع ارشد در این رشته ثبت نام کرده ام.سوالات بنده این است که ایا با لیسانس غیر مرتبط میتوانم در دانشگاه سراسری و روزانه ادامه تحصیل دهم یا خیر؟
    ۲)برای شرکت در ازمون وکالت و و دفتر اسناد رسمی و ازدواج به مشکل برخواهم خورد یاخیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- امکانش هست. ۲- بله

  5. فاطمه
    پاسخ

    سلام، من دانشجوی ارشد شبانه هستم و مجددا میخوام کنکور ارشد بدم، اگه همین دانشگاه خودم  یا دانشگاه دیگه  قبول  بشم تطبیق واحد میتونم بدم؟ که همه چیز از اول شروع نش

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی دارد که قبول کنند یا نه. معمولا همان دانشگاه قبول می کند ولی سایر جاها بعید است به خصوص دانشگاه های برتر.

  6. احسان
    پاسخ

    باسلام و عرض ادب خدمت جناب دکتر شیروی

    جناب دکتر اگر شخصی عضو هیئت علمی یک دانشگاه دولتی وزارت علوم باشد (دکترای شیمی) و بنابر علاقه دوباره در کنکور شرکت کرده و از رشته داروسازی قبول شود، آیا بعد از اتمام این رشته با توجه به اینکه عضو هیئت علمی وزارت علوم هست، می تواند از وزارت بهداشت مجوز داروخانه کسب کند؟ چون افرادی که عضو هیئت علمی وزارت بهداشت هستند نمی توانند داروخانه باز کنند و حق محرومیت از مطب یا داروخانه دریافت می کنند. می خواستم بدانم آیا برای اعضای هیئت علمی وزارت علوم نیز این محدودیت وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم این افکار رویایی است.

  7. علی
    پاسخ

    باسلام و وقت بخیر خدمت حضرتعالی
    استاد عزیز بنده گرایش تجارت بین الملل خوندم و به فکر تاسیس موسسه داوری یا موسسه حقوقی در زمینه تجاری در منطقه عسلویه یا شیراز هستم
    بنظر شما کدام بهتره!؟ آیا در قالب یک موسسه میشه هر دو رو انجام داد!؟
    و کلا بازارکارشون به چه صورته!؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو خوب است و تعارضی ندارد که هر دو باشد. کار بستگی به آن دارد که کسانی به شما اعتماد کنند و شما به دردی بخورید.

  8. Farhad
    پاسخ

    سلام من ۶ ترم است مهندسی مواد میخونم در دانشگاه دولتی اما علاقه ای به آن ندارم و ۴۷واحدم بیشتر پاس نکردم،آیا میتوانم در دانشگاه آزاد رشته حقوق برم (بدون کنکور)؟؟؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب باید از آن انصراف بدهید و اگر مشکل سربازی ندارید دوباره کنکور شرکت کنید که خیلی جاها حقوق می گیرند چون فعلا حقوق از جمله رشته هایی است که هنوز افراد برای کسب مداراک آن هزینه می کنند. به زودی همه متوجه می شوند که این هم سرابی بیش نیست و دیگر کسی برای خرید آنها نیز اقدام نمی کند.

  9. دادمهر
    پاسخ

    سلام ، خسته نباشید.
    ببخشید با مدرک فوق لیسانس برق میشه کنکور دکترای حقوق شرکت کرد ؟. و در صورت قبولی آیا میشه وکیل شد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر نمی توان و با دکتری اینطوری حقوق هم نمی توان وکیل شد. در ضمن تصور یک دکتری حقوقی بدون لیسانس و فوق لیسانس یعنی باید درب مغازه لیسانس و فوق لیسانس حقوق را تخته کرد و از دکتری شروع کرد. البته این روزها دکترهای حقوق به اندازه یک لیسانس هم اطلاع ندارند.

  10. دانشجوی حقوق
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    موضوع پایان نامه من بیمه تامین مالی در صنعت نفت و گاز هست. که در واقع بررسی بیمه های موجود در صنعت نفت برای پوشش ریسک های مربوط به تامین مالی پروژه می باشد.
    در این خصوص منابع و یا بیمه نامه خاصی پیدا نکردم.
    آیا در خصوص این موضوع منابعی می توان پیدا کرد؟ یا در عمل در کشورهای خارجی چنین بیمه هایی وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم خیلی مطالب مرتبط پیدا نمی کنید. بهتر است مطالب کلی را بنویسید و یک قید نفت و گاز در آخرش اضافه کنید. این روش را از دانشجویان یاد گرفته ام.

  11. محمد حسین
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید من لیسانس حقوقم میخوام برای ارشد تجارت بین الملل اقدام کنم برای حوزه اسکاندیناوی زبانم خوبه ولی اطلاعات حقوقیم کمه چه منابعی شما معرفی میکنید که بخونم برای این که تو ارشد به مشکل نخورم نیاز هست قوانین داخلی مثل تجارت و مدنی را بلد باشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب اول باید پذیرش بگیرید. ثانیا تا می توانید خودتان را از لحاظ زبان تخصصی آماده کنید. کتابهایی مثل کتاب حقوق تجارت بین الملل و قراردادهای بی او تی اینجانب را مطالعه نمایید.

  12. الهه
    پاسخ

    سلام جناب دکتر خسته نباشید ۲ سوال داشتم از خدمتتون من پارسال کارشناسیمو تو رشته معماری با معدل بالا گرفتم و امسال برای ارشد رشته ی مدیریت رو انتخاب کردم و شاخه بازرگانی و بازاریابی، میخواستم ببینم انتخاب خوبی هست و مشکلی برای ادامه تحصیل تو رشته ی مدیریت ندارم؟
    و دوم اینکه ایا من که کارشناسی معماری دارم میتونم ارشد پرستاری شرکت کنم یانمیتونم؟
    ممنون میشم زودتر راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- انتخاب خوبی که نیست. ۲- بله

  13. علی
    پاسخ

    با سلام
    من سال اخر کارشناسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم اما قصد دارم برای ارشد در دانشگاه های تهران تحصیل کنم
    میخواستم بدونم بعد از دانشگاه امیر کبیر کدام یک از دانشگاه های مدرس خواجه نصیر علم و صنعت و بهشتی رو توصیه میکنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علم وصنعت، خواجه نصیر، مدرس و بهشتی

  14. صبا
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    من فارغ التحصیل ارشد ادبیات دانشگاه علامه هستم میخوام دکترای مدیریت شرکت کنم آیا امکان پذیرفته شدنم در این رشته هست و می تونم با دکترای غیر مرتبط تدریس در دانشگاه پیام نور رو داشته باشم
    اگه دکترای رشته ی خودم رو بخونم چطور من به عنوان دانشجوی دکترا بر کسی که ارشد داره و در دانشگاه پیام‌نور مشغول تدریسه مقدم تر هستم باسپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکان قبولی ممکن است باشد ولی تدریس بعید است. بلاخره رشته خودت شانس شما را افزایش می دهد.

  15. رضا آدمی
    پاسخ

    سلام
    مرسی از جواب قاطعانه تان
    قاطعیت تان دوس دارم
    خدا خیرتون بده از دودلی در اومدم
    خیلی خیلی متشکرم استاد بزرگوار

  16. حیدر حیدری
    پاسخ

    سلام خدا قوت
    من ۳۲ساله دانشجوی ترم آخر روانشناسی ۱۶ سال سابقه کارمندی دارم استعفا دادم ماهی یک میلیون دارم میگیرم میخواستم وکالت بخونم باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید راستی درآمدش چطوره ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بروید لیسانس حقوق بخوانید.

  17. علی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    شنیده ام قانونی در وزارت علوم گذاشته شده که در دانشگاههای سراسری مراکز استان ها با مدرک کارشناسی نشه تدریس کرد. آیا صحت داره؟ دراینصورت تکلیف مربیان قراردادی دانشگاه که تاکنون مشغول بودن چی میشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کارشناسی؟

  18. مهسا برکتی
    پاسخ

    با عرض سلام. آقای دکتر برای دایر کردن موسسه حقوقی چه شرایطی لازمه.آیا صرفه لیسانس حقوق کافیه با باید در آزمون وکالت قبول شویم و سوال۲ اگر بین موسسه حقوقی و دفتر وکالت تفاوتی هست از چه منظری این تفاوت وجود دارد؟ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام انجام کارهای وکالتی مستلزم داشتن پروانه وکالت است در مورد ثبت موسسه حقوقی نیز وکالت نیاز است. موسسه شخصیت حقوقی دارد

  19. جواد
    پاسخ

    با سلام من کارمند دانشگاه آزاد هستم و مدرک کارشناسی ارشد کامپیوتر نرم افزار را اخذ کرده ام و معدلم ۱۴.۱۸ است و برای تدریس در واحد محل کارم می گویند حتما باید معدلم بالای ۱۶ باشد آیا این بخشنامه در دانشگاه آزاد است و اجرای آن برای دانشگاه آزاد اجباری است و یا می توانند برای کارمند همان واحد دانشگاهی تفاوت قائل شوند؟
    دوما اگر با این معدل در دکترای دولتی شرکت کنم آیا در مصاحبه با شرایط ۸ مقاله ملی و یک کتاب تالیفی شانسی برای قبولی دارم یا خیر؟ ویا اینکه آیا دیگر ادامه تحصیل بدهم یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اطلاعی از چنین بخشنامه ندارم ولی بکارگیری افراد به اختیار گروه ها است و کسی نمی تواند به آن اعتراض کند.
      احتمال قبولی دارید ولی ممکن است خیلی احتمالش زیاد نباشد.

  20. دانشجو
    پاسخ

    سلام جناب دکتر بزرگوار
    وقت بخیر
    اگر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد خصوصی نتواند مدرک ارشد خود را اخذ کند،آیا امکان دوباره شرکت در آزمون ارشد در گرایش حصوصی وجو داره یا خیر؟؟؟
    اگر شخصی مدرک ارشد جزا بگیرد ،میتواند دکترا خصوصی شرکت کند یا خیر؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر انصراف بدهد می تواند دوباره شرکت کند.
      بعید است در دانشگاه های دولتی قبول کنند

  21. جواد
    پاسخ

    سلام علیکم
    دوست من لیسانس فقه و اصول و ارشد هم فقه و اصول در حوزه خوانده و تا شهریور دفاعیه پایان نامه ارشد داره معدل لیسانس ۱۶ و ارشد ۱۹/۶ است و قصد دارد قاضی شود و از مهر ماه در دانشگاه دولتی و نهایتا ازاد دکترا فقه و حقوق و یا حقوق جزا بگیرد و من مشورتی ک به ایشان دادم این بود ک به جای گرفتن دکترا یک لیسانس با عنوان حقوق بگیرند به ضمیمه ارشدی ک دارد
    زیرا اینگونه جایگاه بهتری خواهد داشت در قوه قضائیه و طبق تحقیقی ک کردم اگر ارشد حوزه را به دانشگاه ارائه دهد نهایتا در ۳ ترم لیسانس حقوق را میگیرد و در حین گرفتن لیسانس حقوق با ارشدی ک از حوزه دارد میتواند در دانشگاه تدریس کند
    حال ب نظر شما مشورتی ک دادم به صلاح ایشان هست یا خیر
    و ایده شما خیلی برایم مهم هست قبلا هم در چند مورد از جنابعالی مشورت گرفتم و قدر دان شما هشتم
    عمر طولانی همراه با سلامتی برا شما و خانواده گرامی ار طلب میکنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پیشنهاد خوبی است.

  22. زهرا
    پاسخ

    سلام، آقای دکتر من امسال ازمون دکتری رشته فیزیولوژی ورزش شرکت میکنم،درصورت قبولی میتونم همزمان در رشته لیسانس فیزیوتراپی شرکت کنم..با توجه به اینکه رشته دبیرستانمم انسانی بوده.. چون رشته فیزیولوژی ورزش و فیزیوتراپی خیلی بهم نزدیکن و بخاطر مطب زدن ..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر تحصیل هم زمان منع قانونی دارد.

  23. رضا
    پاسخ

    باسلام خدمت آقای دکتر.
    من کارشناسی رشته تربیت معلم قرآن مجید،ازدانشگاه علوم معارف گرفتم.الان میخوام ارشد شرکت کنم.میخوام بدونم چه گرایش هایی میتونم شرکت کنم و شما کدومشو بهترمیدونید؟باتشکر از مشاوره خوبتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر گرایشی که دوست داشته باشید می توانید شرکت کنید و محدودیتی وجود ندارد.

  24. ترلان
    پاسخ

    سلام. ببخشید استاد میخواستم نظر شمارو در مورد گرایش ارشد تجارت بین الملل و جزا بدونم. از نظر شما در آینده بازار کاری کدوم بهتره؟ مطلب دیگه اینکه گرایش روانشناسی جنایی داریم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر لیسانس حقوق نداری و لیسانس روانشناسی جنایی دارید، بروید حقوق جزا بخوانید.

  25. مریم
    پاسخ

    باسلام و عرض ادب ، جناب استاد امسال دکتری حقوق نفت وگاز را دانشگاه آزاد آورده ؟ باسپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نشنیده ام.

  26. اسماعیلی
    پاسخ

    سلام. وقت شما بخیر دکتر من برای ادامه تحصیل مقطع ارشد بین دو گرایش حقوق خصوصی و حقوق بین الملل مردد هستم با توجه به اینکه استعداد و زمینه مناسبی در زبان انگلیسی دارم و همچنین قبولی در آزمون و کالت امسال را هم در برنامه دارم شما کدام گرایش را برای ارشد پیشنهاد می دهید؟ (لطفا بازار کار را هم مد نظر قرار دهید) با تشکر..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق خصوصی که با وکالت هم مواد امتحانی بیشتری دارد.

  27. کریمی
    پاسخ

    درود بر شما استاد

    در فصل دهم کتاب حقوق تجارت بین الملل شما از مقررات راجع به ضمانت نامه های عندالمطالبه URDG 758 اینطور یاد شده که این قوانین صرفا در مورد ضمانتنامه های بانکی کاربرد داره و در مورد سایر ضمانت نامه های عادی باید مقررات راجع به ضمانت نامه های قراردادی URCB استفاده شود. (صفحه ۲۷۳ چاپ دوم)

    حال سوال من اینکه
    اولا تجربه ناچیز من نشون داده که مقررات URCB524 یه ندرت مورد استفاده قرار می گیره و حتی در مورد ضمانت نامه های عادی نیز از URDG 758 استفاده میشه. آیا چنین رویه ای غلطه به نظر شما؟

    ثانیاً خود icc در مقدمه قوانین URCB 524 که در وبسایتش هم موجود هست ازین قوانین به عنوان قوانین مخصوص صنعت بیمه نام برده. در کل به نظر شما استفاده از URDG 758 در ضمانت نامه های عادی منع قانونی داره؟

    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در ویراست دوم کتاب گفته شده است که دو دسته مقررات توسط ICC تهیه شده است که یکی ناظر به ضمانتنامه های بانکی و دیگری به عادی است ولی گفته نشده است که امکان ندارد که URDG 758 قابل استفاده در ضمانتنامه های عادی نیست.

  28. عباس
    پاسخ

    باسلام و احترام
    به نظر شما برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ؛ازبین گرایش های،حقوق حمل و نقل تجاری،و حقوق اسناد و قراردادهای تجاری(ارائه شده در دانشگاه علوم قضایی)کدام رشته مناسب تر و دارای آینده شغلی بهتری می باشد؟واینکه تحصیل در این رشته ها را نسبت به رشته حقوق خصوصی توصیه می نمایید؟
    باتشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم هر دو یکسان است و هیچ کدام هم خیلی رشته های تعریف شده نیستند.

  29. سارا
    پاسخ

    سلام
    من هیات علمی یکی از دانشگاههای آزاد هستم. چندین سال پیش با مدرک لیسانس هیات علمی شدم و هنگام قبولی از ارشد بدلیل بی اطلاعی بورس دانشگاه نشدم و به همین دلیل مرتبه ام مربی آموزشیار است. جدیدا دکتری قبول شدم و مشغول تحصیلم، آیا امکان ارتقا رتبه به مربی در این مرحله وجود دارد؟ دانشگاه مربی آموزشیار را برای دکتری بورس نمیکند و فقط مربی ها شامل بورس میباشند. آیا همچین قانونی وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ممکن که هست ولی بعید است که وزارت خانه با مربی موافقت کند.

  30. سعيد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر،در رابطه با گشایش اعتبار اسنادی مدت زمانی که اعتبار اسنادی لازم الاجرا و معتبر می باشد اصولا چند وقت باید باشد و آیا در قرارداد قید می شود , و توافقی است همچنین آیا بر مبنای اطلاعات مندرج در پروفرما اینوویس فروشنده می شود اقدام به گشایش اعتبار کرد؟
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای اطلاع بیشتر در مورد ال سی به کتاب حقوق تجارت بین الملل اینجانب مراجعه کنید.

  31. رضایی نیا
    پاسخ

    با سلام
    من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی هستم و حدوداً تا یک ماه دیگر از پایان نامه ام دفاع می کنم. و پس از آن هم برای سال آینده در آزمون دکترا شرکت خواهم کرد و به احتمال زیاد بتوانم قبول شوم. هدف ام نیز این است که پس از آن برای جذب هیئت علمی دانشگاه دولتی اقدام نمایم. اما امسال در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردم و در آن قبول شده ام. با توجه به توضیحات بالا اکنون چند سؤال از شما دارم، امیدوارم راهنمایی بفرمایید.
    ۱- با توجه به برنامه ریزی برای تحصیل و اشتغال که در بالا مطرح کردم، آیا ارزش دارد که برای مراحل بعدی استخدام (مصاحبه و یکسال کار آموزی در دانشگاه فرهنگیان) اقدام نماییم.
    ۲- اگر در مراحل بعدی استخدام پذیرفته شدم، پس از فارغ التحصیلی در مقطع دکترا (حدود ۵ سال آینده) می توانم برای هیئت علمی شدن در دانشگاه دولتی (و نه دانشگاه فرهنگیان) اقدام کنم؟ (یعنی استخدام آموزش و پرورش منع قانونی برای جذب هیئت علمی شدن به وجود نمی آورد؟
    ۳- آیا اصلاً سابقه دبیری آموزش و پرورش می تواند در جذب هیئت علمی شدن کمک نمایید؟
    سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- خودت را می روی گیر می اندازی اگر واقعا دنبال هیات علمی هستید نرو. البته هیات علمی چیزی نیست که به سادگی حاصل شود. ۲- بعید است و سختی های خودش را دارد. ۳- نه

  32. حسن
    پاسخ

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    از اونجایی ک من فارغ التخصیل عمران دانشگاه دولتی هستم اگر فوق رو دانشگاه ازاد بخونم واسه دکتری میتونم دوباره دولتی بخونم؟؟؟مشکلی پیش نمیاد؟؟یا شرایط عوض نمیشه؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اینکار را نکنید اولا ولی احتمال قبولی شما به طور ضعیف است.

  33. میترا نوری
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت استادگرانقدر
    من متواد ۶۸ و فارغ التحصیل حقوقتجارت بین الملل از دانشگاه علامه طباطبایی هستم اما متاسفانه تحصیلم به صورت آموزش محور و بدون پایان نامه بوده.با توجه به همین نکنه دوسال پیاپی در آزمون دکتری علی رغم رتبه بالا و رزومه خوب و رتبه المپیاد و سابقه تدریس در دانشگاه پیام نور در مصاحبه رد میشم.با توجه به اهمیتی که قبولی دکتری برام داره امسال قصد آزمون ارشد برای گرایش نفت و گاز رو دارم تا بتونم در این گرایش ادامه تحصیل بدم و کمبود پایان نامه رو جبران کنم.میخواستم نظر شما رد هم بپرسم که آیا کار درستیه یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر خوبی است.

  34. Hadith
    پاسخ

    درود وقت بخیر جناب دکتر من لیسانس و أرشدم مدیریت صنعتی بوده دکتری مدیریت بازرگانی این موضوع واسه هیّئت علمی شدنم مشکل بوجود میاره پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاس بیکران

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم اینها به هم مربوط هستند.

  35. جواد
    پاسخ

    سلام. استاد. به نظر حضرتعالی میشود از طریق تخصص پیدا کردن در دیپلماسی انرژی درآمد کسب کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالا بشود ولی این رشته ها اصولا در ایران خواهان ندارد.

  36. پریسا
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی. من کارشناسیمو از دانشگاه (نیمه حضوری) گرفتم و ارشدمو از پیام نور . آیا برای دکترا امکانش هست از روزانه قبول بشم؟ دو مقاله علمی پژوهشی هم دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش خیلی زیاد نیست.

  37. شقایق
    پاسخ

    ببخشید استاد من قبلا هم از شما سوال پرسیدم….فقط مرددم بین ادامه معلمی و ارشد و دکترا و هیات علمی ادبیات….یا تحصیل رشته حقوق در دانشگاه پیام نور و شرکت در ازمون وکالت و وکیل شدن؟ راهنمایی شما چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم رشته خودتان را ادامه بدهید. تا بخواهید وکالت برسید و از آن پول درآورید خیلی طول می کشد.

  38. محسن
    پاسخ

    سلام
    می خواستم بدونم شرایط پذیرفته شدن در یک دانشگاه دولتی چیست ؟ و اگه ممکنه اندکی اطلاعات در مورد اون و حقوق و مزایای اساتید با توجه به مرتبه ی علمیشون بدید.

    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید در فراخوان هیات علمی شرکت کنید و حقوق هم برای دکتری که استادیار شود زیر چهار میلیون مسلما خواهد بود.

  39. سروش
    پاسخ

    سلام. استاد گرامی اگر صلاحیت عمومی یک فردی که متقاضی هیات علمی هست رد بشه، آیا میتونه به دیوان عدالت شکایت کنه یا اینکه نمیشه کاری کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر گزینش شما را رد کرده باشد می توانید از هیات مرکزی گزینش تقاضای تجدید نظر کنید. نهایتا می توانید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید.

  40. مریم
    پاسخ

    ببخشید با مدرک اموزش محور فوق لیسانس اموزش زبان از دانشگاه صنعتی شریف میتونم در دانشگاه های پیام نور دولتی غیر انتفاعی زبان عمومی رشته های دیگه رو تدریس کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم با این شرایط به شما درس بدهند.

  41. رضا
    پاسخ

    با سلام. آقای دکتر بهترین دانشگاه های حقوق خصوصی از جهت علمی و اعتبار به ترتیب از بین این موارد کدامند؟ (تهران، پردیس فارابی دانشگاه تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، خوارزمی و علوم قضایی)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      همه خوب هستند اگر دوری قم مسئله ای نباشد، پردیس فارابی از همه بهتر است ولی اگر بخواهید تهران بروید، شهید بهشتی، تهران، علامه، مدرس، علوم قضایی و خوارزمی

  42. سارا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر, بنده کارشناسی حقوق از دانشگاه ازاد هستم با معدل ۱۵, به نظرتون امسال ارشد شرکت کنم یا دوباره لیسانس رو از دانشگاه دولتی با معدل بالا بگیرم؟ چون فکر میکنم این معدل پایین بعدا در مصاحبه دکتری یا اپلای برای کشورهای دیگه مشکل سازه, (هدفم این هست که از یک دانشگاه خوب دکتری بگیرم)متاسفانه خشت اول رو از ابتدا کج گذاشتیم. خیلی تشکر میکنم از شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سعی کنید که در ارشد جبران کنید.

  43. پریسا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر من سال اخر رشته حسابداری هستم‌مقطع کارشناسی
    میخواستم برای ارشد شرکت کنم اما بین مدیریت بازرگانی و مدیریت مالی موندم …. کدام شانس بیشتری دارد
    و ایا هیت علمی شدن به تطابق مدرک نیاز است ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مدیریت مالی نزدیک تر است ولی خواهشا با تغییر رشته نمی توان به هیات علمی دل بست. آخه چه کسی می آید شما را به عنوان استاد استخدام کند که مدارک شما هر کدام یک ساز بزند. این همه دانشجو که مدارک آنها یکسان هستند نمی توانند هیات علمی شوند چطور آنها را رها می کنند و شما را می گیرند.

  44. مجید
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرانقدر،من دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی هستم در دانشگاه آزاد تبریز،سوابق تحقیقاتی و دارای چندین مقاله داخلی و خارجی در تخصص خودم می باشم.برای مقطع دکتری قصد ادامه تحصیل در رشته مدیریت صنعتی را دارم البته در دانشگاه دولتی،آیا بنظر شما در مرحله مصاحبه دکتری میتوانم توفیق یابم یا که این تغییر رشته باعث میشود تا باز بمانم از ادامه تحصیل.؟و اینکه دانشگاه های دولتی تا چه اندازه فارغ تحصیلان دانشگاه آزاد را در مصاحبه قبول می کنند؟
    باعث مباهات است که با چنین حوصله ای عمیق پاسخگوی جوانان تحصیل کرده هستید.با تقدیم سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال قبولی دارید ولی با این مدرک دکتری چکاره خواهید شد، خدا اعلم است.

  45. سعید
    پاسخ

    ضمن عرض سلام خدمت اقای دکتر عزیز

    بنده فوق لیسانس هستم و دو سال است در قالب مدعو – حق التدریسی در دانشگاه در حال تدریس هستم سوالی داشتم برای سال دیگر قصد شرکت در ازمون دکتری هستم ایا با توجه به سن بنده ۴۵ ساله است در صورت ادامه تحصیل بعد از ۵ سال که ۵۰ ساله می شوم می توانم عضو هیات علمی بشوم یا محدودیت سنی وجود دارد با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سعید جان از زندگی خودت لذت ببر و اجازه بده جوانها وارد دانشگاه شوند.

  46. مژگان عبدالهی
    پاسخ

    سلام من لیسانس اقتصاد از دانشگاه دولتی و دانشجوی فوق لیسانس حسابداری دانشگاه آزاد هستم باتوجه به اینکه بهترین اساتید مثل دکتر نوروش دکتر عموزاده و دکتر پناهیان اساتید بنده هستند آیامن در آزمون دکترا میتونم حسابداری علوم و تحقیقات قبول بشم؟ و اگر قبول بشم امکان تدریس دارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش ضعیف است چون لیسانس که ندارید.

  47. عرفان
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    ممکنه یه کتاب در تجارت بین الملل معرفی کنید که کامل باشه و خوب توضیح داده باشه برای کسی که اولین بار میخواد تجارت بین الملل بخونه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کتاب حقوق تجارت بین الملل اینجانب را مطالعه کنید.

  48. سینا
    پاسخ

    باسلام.من کارشناسی متالورژی روزانه خوندم.میخواستم بدونم برای تغییر رشته درارشد کدوم رشته ازرشته های علوم پایه بهتره؟ بازارکارکدوم یک بیشتره؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اینطوری نمی توانم جواب بدم.

  49. ناشناس
    پاسخ

    با سلام من خانومه ۲۸ ساله هستم و لیسانس و فوق لیسانس برق الکترونیک از دانشگاه آزاد هستم و در شهرستان نتوانستم کاری پیدا کنم به نظر شما اگر برای دکتری در حوزه علمیه شرکت کنم میتوانم اینده شغلی بهتری داشته باشم یا اگر دوباره کنکور سراسری شرکت کنم و در رشته تجربی ازمون بدم بهتر است؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر

  50. علی وطنی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    یه موضوعی هست که خیلی وقته ذهنو درگیر کرده
    من دانشجوی مهندسی عمران هستم
    حالا موندم که ادامه تحصیل بدم تاکه عضو هیات علمی شم
    یا مسیر نزدیک تر و انتخاب کنم و تو رشته ی خودم مشغول به کار شم
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا کار مهم تر است هم تجربه است و هم درآمد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *