پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. شیما
    پاسخ

    باسلام
    من کارشناسی ارشد رشته مشاوره دانشگاه ازاد علوم و تحقیقات هستم ،ایا می توانم برای دکتری دانشگاه دولتی قبول شوم و احتمال قبولی به خصوص برای مصاحبه چقدر هست؟اگر هست چه مدارکی حتما باید داشته باشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش هست. بستگی به بنیه علمی و رزومه شما دارد.

  2. برق
    پاسخ

    سلام دکتر ببخشید من کارشناسیمو رشته مهندسی برق گرایش کنتزل با معدل ۱۷/۲۹ از مرکز آموزش عالی گرفتم و کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق گرایش مخابرات در موسسه غیرانتفاعی میخونم دوتا سوال داشتم اول اینکه شنیدم اگه مدرک کارشناسی و ارشدمغایرت داشته باشه نمیتونیم عضو هیات علمی بشیم آیا کنترل و مخابرات که هردو زیرمجموعه مهندسی برق هستن نیز نامطابق محسوب میشن؟ و سوال دوم اینکه آیا با ارشد غیرانتفاعی میتونم عضو هیات علمی بشم نه لزوما هیات علمی دانشگاه دولتی؛ دانشگاه آزاد چطور؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اولا باید دکتری بگیرید برای هیات علمی ثانیا با این همه فارغ التحصیل جای زیادی برای استخدام هیات علمی نیست. هر چه مدارک متفاوت باشد در این بازار اشباع شده شانس شما کاهش می یابد.

  3. محمد
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    بنده لیسانس علوم تربیتی دانشگاه روزانه دارم و ارشد فراگیر ریاضی محض گرایش جبر و ۲۹ سال سن
    از ابتدای دوره ارشد تا پایان تحصیلم تمام انرژی خودم رو برای دکتری سراسری ریاضی گذاشته و همچنان مشغولم
    هدفم قبولی دکتری دولتی و قبول شدن در ازمونهای کتبی بعنوان نفرات برتر ازمون دکتری است سال ۹۶ هم به این هدف نرسم برای سال ۹۷ تمام تلاشم را خواهم کرد و فقط این سوال در ذهنم است که درصورت قبولی و جز نفرات برتر شدن ازمون دکتری کتبی آیا برای پذیرش در دانشگاه دولتی در ازمون مصاحبه شانسی دارم و حدودا چقدر ؟
    فرضا در صورت قبولی در مصاحبه بعد از فارغ التحصیلی بعنوان هیات علمی دانشگاه دولتی شانس خواهم داشت ؟
    لطفا صریح و رک پاسخم را دهید .
    باتشکر .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم شانس ات کم است مگر اینکه در مصاحبه نبوغ یا چیزی شبیه به آن در ریاضی را در شما کشف کنند.

  4. مهدی
    پاسخ

    با سلام و احترام
    در دانشگاه آزاد، به عنوان عضو هیات علمی پذیرفته شده ام. قرارداد یکساله پیمانی است. طبق گفته مسئولان چنانچه دانشجو نباشد، در هیات جذب عدم نیاز را صادر می کنند. موظفی هم ۱۶ ساعت تدریس و ۱۶ ساعت حضور. با توجه به آزمون های استخدامی و امنیت شغلی در وزارتخانه ها و کمبود دانشجو، زیان ده شدن واحدها و.. به نظرتان صلاح است قید هیات علمی را بزنم و کارمند شوم؟ ممنون میشم نظر شخصی حضرتعالی را به عنوان یک استاد دانشگاه بدانم، و ارشاد نمایید
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا بروید همین هیات علمی.

  5. arkak 2000
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    جناب دکتر چند سوال از خدمتتون دارم ممنون میشم پاسخ دهید
    ۱.آیا پذیرش در مقطع ارشد در دانشگاه شهید رجایی تهران مزیتی برای استخدام در آموزش و پرورش محسوب میشود؟
    اینجانب دارای مدرک کارشناسی مهندسی تکنولوژی نرم افزار هستم و شاغل نیستم و در رشته علوم تربیتی ارشد شرکت کردم و پذیرفته شدم

    ۲. با توجه به اینکه ساکن استان فارس هستم نمیدانم انتخاب دانشگاه شیراز را در اولویت قرار دهم یا اول شهید رجایی تهران رو بزنم خواهش میکنم اگر مزیتی دارد بیان فرمائید.

    ۳. یک نفر از اقوام هم مشغول تحصیل در دانشگاه صنعتی شیراز در رشته شیمی فیزیک هستند و اگر جواب سوال ۱ مثبت هست ایشون هم میخوان در تکمیل ظرفیت رجایی تهران رو بزنند نظر شما چیست؟

    ۴. آیا ارشد گرفتن در رشته it با مدرک لیسانس مهندسی تکنولوژی نرم افزار تغییر رشته محسوب میشود و در آینده برای استاد شدن یا استخدامی و ادامه تحصیل مشکل ایجاد میشود
    خواهش میکنم پاسخ دهید اصلا علاقه ندارم تو رشته مهندسی نرم افزار ادامه بدهم اما با یه سری حرفها که شنیدم احساس میکنم مجبورم و نباید در تکمیل ظرفیت امسال انتخاب رشته کنم تا یه موقع از شرط محروم شدن سال بعد برخوردار نشم
    امسال توی it و علوم تربیتی شرکت کردم و مجاز شدم

    ۵. آیا به نظر شما من در تغییر رشته اشتباه کردم چون علاقه ای به کامپیوتر ندارم این کار را کردم

    ۶. از شرایط تحصیل در دانشگاه زاهدان اگر اطلاع دارید راهنمایی بفرمائید در انتخاب این شهر ترس دارم اگر از شرایط خوابگاه راضی نباشم آیا اجاره منزل در سطح شهر مشکلی بوجود نمیاد

    خواهش میکنم راهنمایی کامل کنید تا از سردرگمی دربیام
    خواهش میکنم سریعتر پاسخ دهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- اطلاعی ندارم ۲- همون شیراز را بزن۳- ایشان‌هم همانجا را ادامه بدهند۴- کلا تغییر رشته خوب نیست و اثر مثبت ندارد

  6. مهسا
    پاسخ

    سلام خسته نباشید من کارشناسی رشته مترجمی خوندم و ارشد میخوام تغییر رشته بدم ولی هر رشته انتخاب میکنم همه منصرف میکنن الانم خودم تصمیم گرفتم ارشد حقوق جزا یا خصوصی بخونم اطلاع پیدا کردم اگر کارشناسی حقوق نخونده باشی هیچ اینده شغلی ندارم. من حفظ یاتم خیلی خوبه به نظرتون کدوم رشته برا من مناسبه که اینده خوبی داشته باشه؟ ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان رشته خودت.

  7. آذر
    پاسخ

    سلام استاد شیروی عزاداریها قبول؛ من عضو هیئت علمی پیمانی دانشگاه دولتی هستم سال گذشته برای توضیح یک موضوع پژوهشی به کمیته انتظامی فراخوانده شدم وبدون اینکه کمیته انتظامی حمکی علیه من صادر کند چون زمان تمدید قراداد پیمانی من بود جذب دانشگاه قراداد من را تمدبد نکرد و حقوق و بیمه من قطع شد که من به این موضوع اعتراض کردم پس از مدتی و در حالیکه قرادادی با دانشگاه نداشتم برای مواردی غیر از مورد اول به من از سوی کمیته انتظامی ابلاغ اتهام شد و نهایتا حکم توبیخ کتبی و درج در پرونده در حالیکه با دانشگاه قراردادی نداشتم صادر شد حال دانشگاه بر اساس این حگم قراداد من را تمدید نمی کند آیا دانشگاه حق صدور این حکم را داشته است؟ آیا می توانم از نظر شکلی این حکم را نقض کنم؟ لازم به ذکر است من ۴ سال بورسیه بودم و ۴ سال از تعهد من باقی مانده ست و بر اساس قوانین و آیین نامه جذب دانشگاه تا پایان دوره تعهد باید قراداد من را تمدید کند خواهش میکنم مثل یک وکیل که برای موکلش تلاش می کند کمکم کنید خیلی زندگی من سخت شده است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چون شما پیمانی هستید، دستگاه می تواند از تمدید آن خودداری کنید. شما در موقعیتی نیستید که خیلی اعتراض شما به جایی برسد سعی کنید که در دانشگاه با گفتگو و التماس و واسطه و … حل و فصل اش کنید.

  8. سارا
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید, اقای دکتر به نظر شما سطح رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد بالاتره یا دانشگاه اصفهان؟ به فرض اینکه مسافت مطرح نباشه کدوم رو انتخاب کنیم بهتره؟ بسیار متشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم در یک حد هستند.

  9. پري
    پاسخ

    با سلام و احترام.
    من ارشد بازرگانی گرایش بازاریابی غیرانتفاعی دارم اگر در دانشگاه علوم تحقیقات مدیریت بازرگانی قبول بشم. ایا بعد إز چند سال امکان هیأت علمی شدن دانشگاه أزاد وجود داره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش کم است.

  10. سمیه
    پاسخ

    سلام خسته نباشید .
    من لیسانس زبان انگلیسی دارم . اما با پرس و جوهایی که کردم به این رسیدم که رشته خودم را اگر ادامه دهم چندان برایم درآمد زا نیست. حتی تدریس در دانشگاه.میخواهم مجددا کنکور تجربی سال آینده شرکت کنم.۲۶ سال سن دارم و دوست دارم پرستاری قبول بشوم. آیا میدانید شرط سنی استخدام پرستار چنده؟ و اینکه بنظر شما کار درستی می کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مشکلی ندارد آنقدر هنوز پیر نشده اید.

  11. سید علی حسینی
    پاسخ

    سلام
    با عرض ادب و احترام
    آیا مدرک سطح دو از حوزه علمیه که معادل لیسانس است در خارج معتبر است? اگر کسی با مدرک سطح دو به دانشگاه رفته و فوق لیسانس و دکترایش را از دانشگاه گرفته میتواند برای گرفتن یک دکترای دیگر در خارج اقدام کند?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش هست. باید امتحان کنید. ولی خارج هزینه اش زیاد است. اگر دنبال بورسیه هستید خیلی سخت است.

  12. یوسف
    پاسخ

    سلام بنده بمدت۶ سال است که به عنوان مدرس حق‌التدریس دانشگاه آزاد مشغول هستم البته دانشجوی دکتری دررشته مدیریت ورزشی هستم.دیگر خسته شدم و ناامید هنوز با سن۳۳ سال مجرد هستم.نمیدونم چیکار کنم.آیا کشور رو ترک کنم.شغلم رو عوض کنم.منو راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اول دکتری را تمام کنید.

  13. مریم
    پاسخ

    باسلام.
    من در آزمون دکتری وزارت بهداشت با سهمیه مازاد مربیان پذیرفته شده ام.در زمان ثبت نام اولیه فرم سهمیه مربیان برای رسمی آزمایشی و قطعی بود.ولی اکنون بعد از اعلام نتایج مرحله دوم،اعلام شده که این سهمیه فقط برای مربیان رسمی قطعی می باشد.در ضمن من هیئت علمی رسمی آزمایشی دانشگاه آزادعلوم پزشکی می باشم.آیا قانون جدیدی آمده و یا می توان اعتراضی به این مسئله کرد؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نشنیده ام که قانون آن عوض شده باشد و می توانید اعتراض کنید.

  14. موسی جوادی
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر
    بنده لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد هستم
    آیا با داشتن مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی می توان در آزمون دکتری مدیریت پروژه یا ساخت شرکت کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا مشکلی ندارد. این نوع سوالات را از دفترچه پیدا کنید که مطمئن شوید.

  15. الیاس
    پاسخ

    سلام آقای دکتر،
    با تشکر از زحماتتان در پاسخگویی به سوالات، بنده فارغ التحصیل دکتری از یکی از دانشگاه های خوب دولتی کشور هستم و به لطف خدا در یکی از دانشگاه های آزاد به تدریس مشغول هستم.
    اخیرا به رشته های پزشکی علاقه پیدا کرده ام و دوست دارم در آن نیز تحصیل کنم. آیا از لحاظ قانونی منعی وجود دارد که کسی که در دانشگاه آزاد به عنوان هئیت علمی مشغول به کار است، در رشته دیگری نیز تحصیل کند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منعی ندارد اگر دانشگاه مشکل ایجاد نکند و رقبا هم حسادت نکنند.

  16. لیلا
    پاسخ

    با سلام و عرض و ادب فراوان خدمت استاد بزرگوار سوالی که ذهنم را مشغول کرده است این است که آیا داشتن مدرک دکترای بین الملل دانشگاه آزاد دارای اعتبار کافی برای هیات علمی شدن است یا خیر؟ آیا این امکان وجود دارد که دارندگان مدرک واحدهای دانشگاه آزاد نسبت به بین الملل در اولویت باشند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره در حد مدرک دانشگاه آزاد اعتبار دارد ولی اولویتی سراغ ندارم. نیاز به هیات علمی هم روز به روز در حال کاهش است.

  17. پریسا
    پاسخ

    با سلام استاد گرامی بنده لیسانس رشته عمران از دانشگاه دولتی دارم و به دلیل علاقه زیاد به معماری و عمران .میخواهم ادامه تحصیلم در معماری باشه.امسال ارشد معماری شرکت کردم و ۸۰۰شدم ولی دانشگاهای خوب قبول نشدم و برای سال دیگه برنامه ریزی کردم.میخواستم بپرسم آیا برای گرفتن دکتری در معماری و هیئت علمی مغایرت رشته لیسانسم مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مسلما تأثیر دارد.

  18. محمد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر، من سال ۸۹ کاردانی از آموزشکده فنی رشته کامپیوتر با معدل ۱۶.۱۵ فارغ التحصیل شدم و سال ۹۱ نیز در رشته مهندسی نرم افزار با معدل ۱۵.۵ از دانشگاه غیرانتفاعی فارغ التحصیل شدم و در حال حاضر هم در دانشگاه آزاد در رشته شبکه های کامپیوتری تحصیل میکنم که با حداقل معدل ۱۵ فارغ التحصیل می شوم.
    آیا برای من که با این مدارک در دانشگاه های مختلف (دولتی-غیرانتفاعی-آزاد) بوده ام امکان تدریس و یا هئیت علمی در دانشگاه های غیرانتفاعی،پیام نور،آزاد یا علمی کاربردی را دارم؟
    یا اینکه با مدارکی که دارم امکان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی امکان پذیر هست؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره خوب درس نخوانده اید نباید انتظار زیاد برای تدریس و هیات علمی داشته باشید. امکان تحصیل در خارج هم باید امتحان کنید. بعید است به شما دکتری مستقیم بدهند.

  19. حسین
    پاسخ

    با عرض سلام و ادب و احترام و تسلیت ایام محرم خدمت دکترشیروی عزیز؛ بنده در آزمون قضاوت قبول شده ام اما از سوی مرکز مربوطه محل اشتغالم در شهر خوزستان انتخاب شده است، ایضا محل سکونتم تهران هست؛ به نظرتون آیا عاقلانه است بروم (محل سکونتم را ترک کنم) یا بی خیالش بشم و برای آزمون وکالت بخونم، ضمنا در تهران کارمند اداری قوه قضاییه هستم؛ ممنون از راهنماییتون!!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم برای پیشرفت نباید در شهرتان و پیش مامان باباتون خودتان را حبس کنید.

  20. پویا
    پاسخ

    با عرض سلام و ادب
    من به تازگی عضو هیات علمی پیمانی یکی از دانشگاههای دولتی بزرگ شده ام.
    آیا از لحاظ قانونی بنده می توانم در پژوهشکده های خارج از دانشگاه هفته ای چند روز را به تحقیق بپردازم؟ (به شرطی که تمام کلاسها و امور آموزشی و جلسات و وظایف دیگر را در دانشگاه انجام بدهم)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر پاره وقت باشد و دانشگاه شما هم اشکالی نگیرد و رقبا هم بگذارند مانعی ندارد.

  21. نیما
    پاسخ

    سلام
    من مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیر قبول شدم الان خیلی نظر مثبتی نسبت به دانشگاه ندارم تو کارنامه نهایی دیدم که مهندسی شیمی امیرکبیر هم قبول شدم به نظرتون تغییر رشته بدم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر. همان عمران خوب است. این نوشته را در سایت اینجانب مطالعه کنید: «سال تحصیلی جدید»

  22. سجادی
    پاسخ

    با سلام
    آقای دکتر بنده هیچگاه زبان انگلیسی را به صورت جدی دنبال نکرده ام اما به به نظر حقیر در دروس متون فقه همچنین مدنی و آ د م آمادگی قابل قبولی دارم و میتوانم درصد بالایی کسب کنم با این اوصاف برای قبولی در آزمون ارشد حقوق خصوصی در یکی از دانشگاه های تهران «روزانه» به نظر حضرت عالی با توجه به وقت باقی مانده اگر برای متون حقوقی برنامه ریزی کنم میتوانم درصد قابل قبولی کسب کنم یا اینکه وقت خود را معطوف به سایر دروس کنم
    چند روزیست متون حقوقی ذهنم را درگیر کرده و حتی کیفیت مطالعه ام را پائین آورده لطفا راهنمایی بفرمایید
    تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیچ موقع یک درس را کاملا حذف نکنید چون جبران آن در درسهای دیگر خیلی سخت است.

  23. یاشا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر،
    بنده فارق التحصیل کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد مشهد هستم اما علاقه بسیار زیادی به مباحث تجارت بین الملل و همچنین سرمایه گذاری های خارجی دارم. تصمیم گرفتم که دکتری در یکی از این زمینه ها در خارج از کشور ادامه تحصیل بدم اما هنوز نتونستم تصمیم قطعی بگیرم که در کدام یک از این گرایشها ادامه تحصیل بدم. در ضمن آیلتس ۷ هم دارم. لطفا با توجه به آینده کاری این دو گرایش علی الخصوص در ایران، بنده را راهنمایی بفرمایید. با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فرقی ندارد. مشکلات درس خواندن در خارج این نیست که تجارت بین الملل یا سرمایه گذاری بخوانید. گرفتن پذیرش و ویزا و تأمین هزینه بیشتر اهمیت دارد.

  24. هانیه
    پاسخ

    سلام.سپاس بسیار از توجه شما.سوالی دارم در مورد اینکه از بین دانشگاه غیر انتفاعی کار قزوین یا دانشگاه آزاد شهر قدس یا پردیس البرز دانشگاه تهران کدامیک برای پذیرش در مقطع دکترای سراسری معتبرتر است؟ رشته حقوق گرایش خصوصی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شاید پردیس البرز بهتر باشد.

  25. Ehsan
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت جناب دکتر شیروی
    لیسانس حقوق از دانشگاه پیام نور دارم و دانشجوی ارشد حقوق نفت و گاز غیر انتفاعی علم و فرهنگ تهران …
    ادامه تحصیل در این دانشگاه را چطور می بینید ؟ ایا در این گرایش موقعیت شغلی فراهم خواهد شد ؟ و مشکل اصلی گرایش حقوق نفت و گاز نبود مقالات به زبان فارسی هست ..و امکان ترجمه سطح وسیعی از مقاله کاریست بسی دشوار …متاسفانه امکان اموزش دقیق زبان را ندارم…بسیار دو دل هستم که ادامه بدهم این گرایش را یا یه خاطر مشکل زبان تغییر بدهم ..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این رشته تخصصی است و نیاز به اساتیدی دارد که در این زمینه فعالیت کرده باشند. شما هم باید در عمل تجربه پیدا کنید. اگر این شرایط فراهم باشد، رشته خوبی است.

  26. آزاده
    پاسخ

    سلام آقای دکتر بنده امسال کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل آزاد تهران شمال قبول شدم بک جلسه هم سر کلاس رفتم ولی احساس میکنم مطالب اصلا ربطی به دوره لیسانس حقوق ندارد و بیشتر بازرگانی است در همان جلسه اول تصمیم گرفتم انصراف بدهم. با توجه به اینکه هم لیسانس حقوق و هم لیسانس مترجمی زبان دارم و شغلم هم کارمند دادسرای یکی از کانون های وکلا است و امسال آزمون وکالت شرکت میکنم انصراف بدهم ؟ یا صبور باشم و با یک جلسه کلاس و مطالب سنگین تصمیم گیری نکنم. ادامه تحصیل در این رشته در زمینه وکالت کمکی به من خواهد نمود؟؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حالا پول ترم را که داده اید قدری صبر کنید که ان الله مع الصابرین

  27. حسین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر، یه سوال از محضرتون داشتم: من قبلاً یک ارشد گرفتم، حالا امسال ارشد دومم رو دانشگاه سراسری در دوره مجازی قبول شدم؛ از طرفی دکتری آزاد هم شرکت کردم و دانشگاه آزاد قبول شدم. حالا میخواستم ببینم میشه دو مقطع را همزمان با هم تحصیل کنم، با توجه به اینکه ارشدم مجازیه و دکتری هم آزاد، یا نمیشه؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر

  28. دمیری
    پاسخ

    باسلام من لیسانس ریاضی کاربردی وفوق لیسانس ریاضی محض هستم هردوپیام نورباکنکور.به علت شاغل بودنم واینکه این رشته به جایگاهم کمک نمیکندوواقعاتوان ادامه در این رشته پرزحمت راندارم میتوانم دررشته های مدیریت گرایش آینده پژوهی و یا حقوق دکتری ادامه دهم شانس قبولی دارم وآیا باید ارشد این رشته رابخوانم یا نه ققط در آزمون و مصاحبه قبول شوم درسهای پیش نیاز به من می دهند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در دکتری مدیریت می توانید ولی حقوق نه. موفقیت هم برای چه منظوری؟ با یه دکتری بدون لیسانس و فوق لیسانس کسی شما را حلوا حلوا نمی کند

  29. ارشد سراسری یا دکتری آزاد
    پاسخ

    سلام و احترام
    من ۲۹ سال دارم فارغ التحصیل مهندسی مالی از دانشگاه خوارزمی تهران و با معدل نامناسب ۱۵ هستم(ما علوم افتصادی قبول شدیم که در حین تحصیل با خوارزمی ادغام شد).
    بین خواندن یک ارشد دیگر در رشته مهندسی صنایع و در یک دانشگاه درجه یک مانند شریف یا تهران و یا خواندن دکتری در دانشگاه آزاد کرج (محل سکونتم) تردید دارم . در صورت انتخاب اول دکتری هم در سراسری میگیرم ولی خب خیلی کار زمان بر تر و سخت تریه.
    هدفم عضو هیئت علمی شدن و یا اپلای گرفتن برای دانشگاه معتبر خارجه.
    ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب راه سوم هم دکتری یه دانشگاه خوب است

  30. شم
    پاسخ

    سلام استاد
    وقتتون بخیر
    خواستم بدونم بین رشته حقوق شرکتهای تجاری روزانه دانشگاه شهرکرد و حقوق نفت و گاز پردیس دانشگاه تهران البرز کدومش خوبه ؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم خیلی یکسان است ببینید کدام راحتر هستید از جهت مالی و سایر موارد

  31. ترخون
    پاسخ

    سلام و وقت بخیر.. جناب دکتر من لیسانس حقوق دارم و برای ارشد گرایش تجارت بین الملل دانشگاه آزاد قبول شدم.. قصدم اینه که برای دکترا در یکی از دانشگاه های معتبر خارجی همین گرایش رو بورس بشم.. میشه لطفا بفرمایید که چنین چیزی امکانش هست؟ و باید چه شرایطی رو برای گرفتن بورسیه دکترای این گرایش محیا کنم؟ ممنون از راهنماییتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش کم است چون در این رشته ها کمتر بورس می دهند

  32. علی اصغر
    پاسخ

    سلام . استاد گرامی من دانشجوی دکتری رشته فقه و مبانی حقوق دانشگاه تهران هستم. به موضوعات فقه و حقوق بین الملل علاقمند هستم. ولی یک مقدار از تخصص من فاصله دارد دو سوال داشتم لطفا راهنمایی بفرمایید. ۱- آیا برای من اخذ رساله در این موضوعات منعی ندارد و از عهده می آیم و رساله خوبی از آب در می آید؟ ۲- لطفا چند مساله که بتوانم آن را موضوع رساله خود قرار دهم در حیطه فقه روابط بین الملل پیشنهاد دهید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منعی ندارد و موفقیت شما بستگی به موضوع دارد.

  33. سایه شریفی
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر
    سوالی دارم که بسیار درگیرم کرده است. محبت میکنید اگر راهنمایی فرمایید، بنده کارشناسی موسیقی دانشگاه تهران خواندم و برای ارشد رشته مطالعات فرانسه در دانشگاه تهران خواندم و پایانامه ام در مقطه ارشد نیز تمرکز بر هنر فرانسه بود. اما برای دکتری متوجه شدم که فقط در گروه علوم سیاسی میتوانم انتخاب رشته کنم و برای رشته پژوهش هنر باید ارشد هنر داشت. میخواستم بپرسم. با این وجود برای شرکت در دکتری پژوهش هنر راهی برای بنده وجود دارد؟
    با تشکر
    سایه شریفی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چیزی بنظرم نمی اید مگر یه بار دیگر ارشد بگیری

  34. نیما
    پاسخ

    سلام
    من در رشته مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیر پذیرفته شدم ولی اصلا نظر مثبتی نسبت به دانشگاهم ندارم
    الان میتونم با استفاده از کارنامه نهایی آزمون سراسری به شیمی صنعتی امیرکبیر تغییر رشته بدم
    بنظرتون این کاروبکنم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه

  35. حسین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.نمیدونم چرا سوالم رو که هفتم مهر ارسال کردم حذف شده.
    بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی ( هم کارشناسی و هم ارشد در دانشگاه سراسری) و بازپرس یکی از شهرستانها با چهار سال سابقه کار هستم. به دلیل سختیه کار در سیستم قضایی و آرامش وجدان قصد دارم در آینده از این سیستم خارج شوم و هیئت علمی دانشگاه سراسری شوم. امسال دکترای آزاد حقوق جزا و جرم شناسی قبول شده ام و مرددم که ثبت نام کنم یا برای دانشگاه سراسری تلاش کنم،برای اینکه هیئت علمی دانشگاه سراسری شوم با دکترای آزاد میتوانم؟یا در حال حاضر هیئت علمی دانشگاه های سراسری با دکترای دولتی هم نمیتوان؟ یا کلا قید هیئت علمی دانشگاه سراسری را بزنم و برای هیئت علمی دانشگاه آزاد اقدام کنم؟ آیا هیئت علمی دانشگاه آزاد آینده دارد؟
    خیلی ممنون از راهنمایی شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر واقعا دنبال هیات علمی هستید بروید دولتی

  36. سمیه
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من دانشجوی ترم ۴ دانشگاه دولتی هستم میخام بدونم اگر انصراف بدم میتونم در کنکور ارشد ۹۶ شرکت کنم؟ و آیا باید جریمه ای پرداخت کنم؟ این جریمه چقدره؟ آیا این کار درسته که انصراف بدم؟
    چون پایان نامم مونده و بعید می دونم بشه تمومش کرد میترسم تا ترم ۶ هم نتونم دفاع کنم و اخراج بشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام انصراف بدهید می توانید شرکت کنید ولی اگر روزانه قبول شوید احتمالا باید پول بدهید

  37. مسعود
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید من دانشجوی ارشد حقوق بشر تهران هستم الان تکمیل ظرفیت اومده و رشته بین الملل دانشگاه قم پذیرش داره استاد به نظرتون بین الملل قم رو بزنم یا همون بشر دانشگاه تهران رو ادامه بدم باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شک بعد از فراغ است اهمیت ندهید و همون تهران را دنبال کنید

  38. زهرا
    پاسخ

    با سلام.بنده دانشجوی ترم سه حقوق در دانشگاه شهید بهشتی هستم.ویژگی هایی دارم که مرا از ادامه ی تحصیل در این رشته مایوس کرده،از جمله:به طور ژنتیکی بیان ضعیفی دارم.کم صحبت هستم و در محیط بیرون از خانواده شخصیتی درونگرا دارم.اعتماد به نفسم بسیار ضعیف است. قدرت تحلیل مسائل و استدلالم ضعیف است.
    از اول که این رشته را انتخاب کردم واقف به این ویژگی هایم بودم. اما چون فکر میکردم هر کسی شخصیت و توانایی هایش به مرور زمان متناسب رشته و شغلش میشود،مشکل حل خواهد شد.دلیلی دیگری که این رشته را انتخاب کردم امکان تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه ها بود.در کل نسبت به حقوق بیتفاوت بودم،نه علاقه مند نه متنفر.
    متاسفانه به دلیل نقص توانایی هایم و عدم تصور موفقیت شغلی در اینده نسبت به مطالعه ی دروسم بسیار بی میل شده ام.به فکر تغییر رشته ام. از طرفی به هیچ رشته ای در علوم انسانی علاقه ندارم و ان ها هم نیاز به بیان قوی دارند.نمیدانم چه کار کنم!!
    نظر شما چیست؟ ادامه ی تحصیل بدهم؟بدون داشتن توانایی های لازم میشود در حقوق موفق شد؟

    با سپاس فراوان از وقت گرانبهایتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دچار خیالات هستی. خیلی از دانشجویان ما ابتدا مثل شما بوده اند ولی حالا وکیل قهار هستند یا قاضی متکبر که استادش را هم نمی شناسد. نگران نباش می ترسم ان طرف بیفتی

  39. رضا منفردی
    پاسخ

    سلام جناب دکتر. بنده لیسانس معماری رو تو دانشگاه سراسری تبریز تموم کردم و کنکور ارشد دادم که انتخابام بلندپروازانه بودن و جایی قبول نشدم. حالا تو تکمیل ظرفیت میخام یه غیرانتفاعی بزنم و وقتم رو واسه کنکور دکتری بذارم. ۱.حالا اگه مثلا بتونم دکتری رو تو سراسری تهران قبول شم ضعف مدرک ارشد چقدر میتونه در جذب برای هیت علمی تاثیر منفی بذاره؟
    ۲.اصلا با تحصیل در غیرانتفاعی با فرض رتبه کنکور خوب و رزومه خوب چقدر شانس قبولی دکتری دانشگاهای تهران رو دارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر دنبال تحصیل و پژوهش هستید سال دیگر شانس خودت را امتحان کنید

  40. مريم ميركريمي
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    وقت شما بخیر
    سوالی داشتم از خدمتتون
    آیا تبدیل وضعیت هیئت علمی پژوهشی به آموزشی و بالعکس امکان پذیر است؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله با خیلی سختی و در موارد خاص

  41. نیلوفر
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    استاد یک سوال داشتم از نظر شما برای انتخاب در تکمیل ظرفیت ارشد حقوق نفت و گاز پردیس کرج بهتر هست یا حقوق ثبت اسنادو املاک غیر انتفاعی کار قزوین یا حقوق خصوصی ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق نفت و گاز

  42. مرتضی
    پاسخ

    سلام جناب استاد گرانقدر وگرامی
    بده در حال حاضر مشغول انجام خدمت سربازی هستم و مدرکم کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از ذانشگاه امام صادق علیه السلام تهران هست و دو سال قبل فارغ التحصیل شدم.مشکلی که بنده دارم اینه که از یه طرف دوست دارم برای دکتری بخونم و از طرف دیگه باید برای وکالت و آزمونش هم باید آماده بشم،سربازی هم که تقریبا مانع شده فعلا.خیلی علاقمند به ادامه تحصیل در دوره دکتری نفت و گاز هستم.اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید.
    ممنون و التماس دعا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم برای دکتری اقدام کنید بعد که قبول شدی وکالت بخوانید

  43. آتنا
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    من دانشجوی کارشناسی ارشد سازه در پردیس خودگردان امیرکبیر هستم، در تکمیل ظرفیت اعلام شده توسط سازمان سنجش می توانم همین رشته را در روزانه و شبانه ی دانشگاه شهید رجایی انتخاب کنم. آیا اعتبار پردیس خودگردان امیرکبیر بهتر است یا مدرک تربیت دبیر شهید رجایی؟
    خواهشمندم لطف کنید و زود پاسخ بدین چون تا شنبه ۱۷/۰۷/۹۵ بیشتر وقت نداریم
    بینهایت متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا وقتش گذشته است ولی روزانه برو

  44. فرهاد
    پاسخ

    اشتباه، نه فریبکاری…
    سلام آقای دکتر ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. من دکتری سراسری قبول شده ام و ارشد آزاد بوده ام در هنگام ثبت نام آزمون به اشتباه ١٧ صدم معدلم را بیشتر إعلام کرده ام، حالا می گویند مغایرت معدل داری و باید بری سنجش و احتمالا اخراج و محروم می شوی!! خیلی دچار استیصال شده ام… احساس درماندگی و نا امیدی عمیقی دارم چون بر اثر یک اشتباه و نه فریبکاری اینطور شده است، به نظر حضرتعالی راهی و امیدی هست ؟
    سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برو انشاله مشکلی پیش نمی اید

  45. نسرین
    پاسخ

    سلام من دانشجوی ارشد حسابداری دانشگاه امام رضا هستم لیسانسم در همین رشته و دانشگاه بوده برای استاد دانشگاه شدن در دانشگاه های غیر انتفاعی کوچک و آزاد چه کارهایی بعد از فارغ التحصیلی باید انجام دهم؟با مدرک ارشد میشود استاد دانشگاه شد به خصوص در دانشگاه آزاد یا مدرک دکتری حتما باید باشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با ارشد فکر نکنم برای دکتری در یک دانشگاه برتر اقدام کنید

  46. میناشفیعی
    پاسخ

    سلام خسته نباشین من ارشد ۲سال پیش ص ترم خوندم و واسه ثبت نام ازم سفته گرفتن چون مدرک اصلی نداشتم الان ۲ساله دانشگاه نمیرم ارشد الی بودم دانشگاه ازاد الان واسه انصراف چقدر باید بدم و اگه نرم انصراف بدم سفته ها چی میشن مشکلی پیش میاد؟ممنون از جوابتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا که انها رقمی مطالبه نکرده اند شما هم کاری نداشته باشید

  47. مهدی موسوی
    پاسخ

    بسمه تعالی
    با عرض سلام خدمت استاد گرامی جناب آقای دکتر شیروی و آرزوی بهروزی و سلامتی برای جنابعالی.
    این جانب فارغ التحصیل رشته حقوق مالکیت فکری از پردیس فارابی هستم. برای مقطع دکتری بنده به ۴ گرایش حقوق خصوصی، حقوق بین الملل، حقوق نفت و گاز و حقوق تجارت بین الملل علاقه مند هستم. با توجه به تجربه شما می خواستم بدانم که توصیه جنابعالی به کدام گرایش برای مقطع دکتری می باشد؟ و سوال دوم و آخر این که رشته تجارت بین الملل امسال برای اولین بار توسط دانشگاه بهشتی برای مقطع دکتری ارائه شده است می خواستم بدانم آیا خبری دارید که دانشگاهی دیگر من جمله پردیس فارابی این رشته را برای دکتری سال آینده می آورد و یا خیر؟ چون اینجانب به این رشته علاقه فراوانی دارم و لی به دلیل این که فقط یک دانشگاه یعنی دانشگاه بهشتی آن را آورده و تعداد دانشجویان آن بسیار محدود (۶ نفر) است ازاین رشته فعلاً صرف نظر نموده ام.

    از این که وقت گرامیتان را صرف پاسخ گویی به سوالات می نمایید از شما کمال تشکررا دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تا دانشگاههای دیگر رشته تجارت بین‌الملل را راه اندازی نکرده اند بهتر است حقق نفت و گاز شرکت کنید

  48. نیما
    پاسخ

    سلام
    به نظر شما رتبه بندی دانشگاه های علم و صنعت خواجه نصبرصنعتی اصفهان و بهشتی چجوریه؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم همین ترتیب که گفته اید

  49. ندا
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه سراسری تحصیل کردم.
    مقطع دکترا به دانشگاه ازاد رفتم الان دوباره میخوام کنکور سراسری بدم برای دکترا.
    ایا منعی وجود دارد که دکترای ازاد میخونم و بخوام سراسری هم کنکور بدم؟
    و اگر منعی نداره میتونم هر دو رو در کنار هم ادامه بدم یا نه باید از ازاد انصراف بدم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشجو نمی تواند ولی اگر انصراف بدهید و مشکل سربازی هم نباشد می توانید شرکت کنید

  50. رحیمی
    پاسخ

    سلام اقای دکتر واقعا ممنون بخاطر وقتی که می گذارید و به سوالات پاسخ می دهید اجرتون با خدا
    چندتا سوال دارم از خدمتتون اگه میشه لطفا راهنمایی بفرمایید
    اگر کسی دانشجوی ترم ۷ دانشگاه روزانه مقطع دکتری باشه و در یکی از دانشگاههای دولتی بورس-هیات علمی باشه ۱- آیا تعهدی بابته حقوقی که میگیره داره؟ اگر بله چند سال تعهد خدمت دارد؟ ۲- آیا بورس شونده بیمه هم میشه؟ ۳- شما از حقوق دریافتی بورس شوندگان اطلاعی دارید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بله حداقل دو برابر مدت بورسیه۲- خیر ۳- خیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *