پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. اسماعیل
    پاسخ

    سلام دکتر
    بده دانشجوی برق الکترونیک هستم
    من تو دوره کارشناسی یه ترم مشروط شدم و معدل کارشناسیم بالای ۱۵ می باشد و تو دانشگاه سراسری میخونم
    و ارشدم تو امیر کبیر میخونم و قصد دارم تا دکتری ادامه بدم
    این مشروط شدن تو دوره کارشناسی و افتادن در بعضی دروس چقدر تو جذب هیئت علمی تاثیر داره؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی موثر نیست.

  2. سارا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر شیروی, به نظر شما دکتری حقوق داشتن چقدر تاثیر گذاره بر درامد وکالت؟ باعث میشه فرد موکل بیشتری داشته باشه؟ بسیار ممنونم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی بنظرم موثر نیست مگر عنوانش برای شما اهمیت داشته باشد.

  3. الهام
    پاسخ

    باسلام و وقت بخیر.
    من لیسانس علوم اجتماعی ازدنشگاه تبریز دارم . ارشد پ›وهش علوم اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی قبول شدم وبعد ۶ترم نتوانستم دفاع کنم واخراج شدم .

    با علاقه شدیدی که به رشته حقوق دارم رفتم بدون کنکور کارشناسی حقوق یکی از دانشگاه های آزاد . سوالی که داشتم اینکه آیا من میتونم آزمون ارشد رشته حقوق شرکت کنم وهمزمان درمقطع کارشناسی حقوق ادامه تحصیل بدم؟

    میخوام ارشد حقوق دانشگاه سراسری بخونم البته شبانه خواهم شد اگه قبول بشم چون یکبار استفاده کردم از امتیاز روزانه ارشد . ومیخوام کارشناسی حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد بخونم. امکان داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام الهام خانم، به صورت عادی تحصیل کنید اینطوری پریدن فایده ای ندارد.

  4. محسن
    پاسخ

    با عرض سلام من کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران دارم و میخواستم ارشد مهندسی برق بخونم وبیشتر به برق علاقه دارم آیا برای استخدام شدن و ادامه تحصیل در دکتری ودر صورتی که بخواهم عضو هیات علمی شوم نظر شما چیست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بی فایده

  5. علی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر بنده ارشد حقوق عمومی ورامین قبول شدم دانشگاه آزاد این دانشگاه هنوز مجوز تایید نگرفته اما وزارت علوم اجازه ثبت نام برای ورودی های ۹۵و۹۶ رو به دانشگاه آزاد داده تا فرصت داشته باشه برای بررسی برای تایید مجوز اما دانشگاه آزاد میگه که هر کد رشته ای که اعلام کردیم همه مجوز دار هستند به نظر شما این دانشگاه مکان مناسبی برای ادامه تحصیل هست یا ارزش علمی پایینی داره حتی بعداز اخذ مجوز و اینکه بعدها برای قبولی در مقطع دکترا مشکل ایجاد نمیشه به نظر شما ثبت نام کنم چون به حقوق عمومی علاقه دارم و اینکه بنده قدرت تست زنی خوبی ندارم در زمینه تشریحی موفق تر هستم یعنی امکان دوباره امتحان دادن رو ندارم حتی وقتی هم برام باقی نمونده آقای دکتر دانشگاه ورامین حقوق عمومی دانشگاه خوب و مناسبی هست ممنون میشم اگه راهنماییم کنید تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم این روزها خوندن ارشد در آزاد خیلی سخت نیست بهتر است روزه شک دار نگیرید و جای دیگری مشغول شوید.

  6. سینا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من پسری هستم ۱۳ ساله از تبریز من درسام کلا خیلی خیلی قوی و سطح هوشیم برابر با ۱۳۴ هستش من میخواستم بدونم من میتونم با اینکه وقتی دکتر شدم میتونم برم به عنوان شغل دوم مهندسی نرم افزار بخونم و شغل دوم داشته باشم با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سینا جان فعلا فکر یک شغل بکن بعد. این چه فکری است که از ۱۳ سالگی داری که بروی شغل دوم! که چه بشد!

  7. شهلا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. من در حال حاضر دانشجوی دکتری زراعت دانشگاه آزاد هستم و میخواهم برای ارشد زبان انگلیسی دانشگاه آزاد هم اقدام کنم. آیا همزمان میشود همزمان در دو مفطع تحصیل کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر.

  8. سید علی
    پاسخ

    سلام استاد.
    هیات علمی برای کارشناسی نامرتبط چگونه است؟ اگر رشته ی غیر مرتبط در سراسری باشد و فوق و دکترا رشته ی جدید در نیز در سراسری انوقت شرایط چگونست؟ با اخذ کارشناسی رشته جدید در پیامنور یا ازاد میتوان این نقص را تا حدی جبران کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سید علی جان، اگر از اول رفتید در یک رشته و در یک دانشگاه و با یک معدل خوب شاید هیات علمی بشوید ولی اگر اینها را کج بروید و بخواهید بعدا آن را اصلاح کنید احتمالش خیلی کم است.

  9. ملیحه
    پاسخ

    سلام.ممنونم آقای دکتر ک اینقدر ب فکر ما جوونها هستید.میخواستم سوال کنم چطور میشه بورسیه ی دانشگاه آزاد شد.چطور باید درخواست بدم؟من ارشد ریاضی خواجه نصیر هستم.اگر کسی بورسیه بشه یعنی بعدها اونجا هیئت علمی خواهد شد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید به فراخوانها توجه کنید.

  10. شهرزاد
    پاسخ

    سلام.لیسانس حسابداری و ارشد حسابرسی دارم.برای کنکور امسال می خواهم در دکترای مدیریت مالی شرکت کنم .منایع را تهیه و از مهر روزی پنچ ساعت میخوانم.می خواهم بدانم با توجه به این که باید رشته مدیریت شرکت و وقت زیادی باید صرف خواندن کتاب ها کنم ایا زمان لازم تا اسفند من را قبول خواهد کرد و همین که ظرفیت پذیرش در دانشگاه محدود است رتبه ام باید چقدر باشد تا قبول شوم .و من دانشگاه آزاد درس می دهم آیا فقط تدریس و داشتن مدرک زبان برای مصاحبه کافی است یا این که به دنبال مقاله هم باشم.ممنونم از لطفتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی به پیشینه علمی شما دارد. بنظرم برای تغییر رشته وقت کمی است.

  11. محمد رضا اکبری
    پاسخ

    با سلام
    در سال ۱۳۹۱ تعدادی از اعضای هیات علمی پیمانی دانشگاه زابل بر اساس قانون آن زمان که می گفت پیمانی با یک سال سابقه کار با تایید هیات امنا می تواند برای ادامه تحصیل برود و مامور به تحصیل می شود بر این اساس تعدادی از افراد دارای این شرایط به ادامه تحصیل رفتند. در سال ۱۳۹۴ با تغییر سیستم مدیریتی دانشگاه رییس جدید اعلام کرد که رفتن به ادامه تحصیل این افراد غیر قانونی بوده و رییس قبلی تخلف کرده است بنا بر این موضوع را در سال ۹۴ سالی که اکنون بسیاری از این افراد در ترم هفتم و هشتم دکتری هستند در جلسه هیات امنا مطرح کرده و رای جدید در مورد آنها گرفته است که در ادامه عرض خواهم کرد. اما یک نکته رو باید بگم و اون اینکه در سالهای ۸۹ و ۹۰ به دلیل اینکه صلاحیت عمومی طول می کشید که بیاید بنابر این دانشگاه یک حکم پیمانی مشروط برای افراد تا زمان آمدن صلاحیت عمومی صادر می کرد و هنگامی که صلاحیت عمومی می آمد در حکم کارگزینی جدید ذکر میشد که سابقه خدمت پیمانی شما از تاریخ پیمانی مشروط قابل محاسبه است. لذا با احتساب جمع بخش مشروط پیمانی و بعد از صلاحیت عمومی افرادی که بیش از یکسال پیمانی داشتند اقدام به رفتن به ادامه تحصیل می کردند. رییس جدید اعلام کرد که قانون آمده که پیمانی از زمان آمدن صلاحیت عمومی قابل احتساب است یعنی بر خلاف آنچه در حکم کارگزینی ذکر شده و لذا اعلام کرده که اینها سابقه پیمانی یکساله نداشته اند ولی به دکتری رفته اند لذا تخلف کرده اند بنا براین موضوع را به هیات امنا برده و قوانین جدید در مورد آنها وضع کرد. اینکه در ابتدای دوره دکتری هر فرد قوانین حاکم بر تحصیلش یعنی سال ۹۱ مشخص شده را ندیده گرفته و در سال ۹۴ که اغلب افراد در ترمهای پایانی هستند قوانین جدید شامل حالشان شده است. قوانین بدین قرار بود: ۱- زدن حکم مربی به جای استادیار پس از اخذ مدرک دکتری توسط این افراد۲- ۱۲ ال تعهد خدمت به جای ۸ سال تعهد خدمت۳- یکسال مربی بودن و سپس اوردن ۶۰ درصد امتیاز دانشیاری برای تبدیل شدن به استادیار۴- گرفتن تمامی پایه ها و….
    لطفا ما افراد گرفتار شده در این قوانین را در این زمینه و راه حل آن یاری فرمایید
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم تا زمانی که شما استخدام رسمی نشوید دانشگاه می تواند شرایط پذیرش شما را مشخص کند. اگر اعتراض دارید که این امر خلاف قوانین است می توانید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید.

  12. سولماز
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    آیا دانشجوهایی که مدرک کارشناسی ناپیوسته دارند و نفر اول ورودیشون هستند، میتونند بدون کنکور وارد مقطع ارشد یک دانشگاه دولتی مثل دانشگاه تهران بشوند؟
    باتشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعی ندارم.

  13. سیاوشی
    پاسخ

    سلام
    من کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی خوندم آیا دکتر میتونم حقوق شرکت کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دفترچه دکتری مراجعه کنید. ظاهرا نمی توانید.

  14. من
    پاسخ

    سلام
    استاد برا اپلای مراحلش چجوریه؟؟غیر از شما کسی رو ندارم بپرسم.دقیقا باید چیکار کنم تو قدم اول؟؟؟دانشگاه تهران میخونم ولی هم اتاقیام هم چیز خاصی نمیدونن!!ممنونم سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      شما باید ابتدا دنبال به دست آوردن یک نمره زبان بین المللی مثل ایلتس یا تافل باشید. بعد از اینکه نمره حداقل را آوردید باید مدارک تحصیلی خود را ترجمه کنید و مکاتبه را شروع کنید. لیست دانشگاه های معتبر هم در سایت وزارت علوم می توانید ببنید.

  15. من
    پاسخ

    سلام استاد
    چندتا سوال داشتم:۱.برا اپلای حدودا چند ماه پیش از ددلاین باید شروع به کار کرد؟؟۲.برا ثبت نام تافل چند ماه قبل باید اقدام کرد؟؟۳.نتیجه ازمون تافل چندوقت بعد اعلام میشه؟؟۴.پول تافل رو باید به کی و کجا پرداخت کنیم با توجه به اینکه مسترکارت نیست تو ایران؟؟ پیشاپیش ممنون پاسخ و از وقتی که میذارید استاد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این اطلاعات زمانی را دقیق ندارم. شما باید اقدام کنید ممکن است این فرایند یک سال یا بیشتر طول بکشد.

  16. من
    پاسخ

    سلام استاد
    میشه بدون آزاد کردن مدرک و پرداخت هزینه اش از دانشگاهای خارج پذیرش گرفت؟؟شنیدم اگر اساتید معتبری باشند که دانشجو رو در برابر دانشگاه خارجی حمایت کنند و از اون دانشگاه بخوان میشه اون دانشگاه اصل مدرک رو نخواد و ما هم این هزینه ندیم.درسته همچین چیزی؟؟اصلا راهی هست؟؟چه راهی؟؟؟؟؟ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام گاهی به صورت مشروط آنها قبول می کنند که بعدا در زمان ثبت نام از شما می خواهند. ولی بیشتر مواقع شما نمی توانید رسما مدارک خود را ترجمه کنید و آنها هم به تقاضای شما اهمیت نمی دهند.

  17. احسان
    پاسخ

    قربان دیدگانت استاد جان دل آرا
    جانا محبتی کن این بنده ی خدا را
    من مخلص تو هستم اصلا فدای کفشت با پاسخی بخندان
    این قوم بینوا را
    لطفی نما و بر ما اندک عنایتی کن
    باور نما نگویم با غیر؛ این ماجرا را
    استاد جان کرم کن بر ما مگیر مشکل
    این حذف سوال را سردرد کرده ما را

  18. Mohammad
    پاسخ

    ممنوووونم استاد که جوابمو ندادی

  19. علی
    پاسخ

    سلام
    میخواستم بدونم رنکینگ های بین المللی مثل تایمز و شنانگهای چقدر اعتبار دارن؟
    مثلا رنکینگ تایمز امسال اینطوریه:
    ۴۰۱-۵۰۰
    دانشگاه علم و صنعت
    ۵۰۱-۶۰۰
    شریف
    امیرکبیر
    صنعتی اصفهان
    ۶۰۱-۸۰۰
    خواجه نصیر
    تهران
    علوم پزشکی تهران
    ۸۰۱+
    بهشتی
    شیراز
    یزد
    ازاد کرج!!!!!
    که جایگاه بعضی دانشگاه ها مثل علم و صنعت و شهید بهشتی و ازاد کرج بسیار غیر منطقیه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب هر کدام از این رنکینگ معیارهایی دارند که همیشه با واقعیت تطبیق ندارد. به همین دلیل رنکینگ ها با هم تفاوت دارد.

  20. سید علی
    پاسخ

    سلام استاد گرامی
    بنده کارشناسی علوم تربیتی از دانشگاه فرهنگیان دارم و علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق هستم .اگر کاشناسی حقوق را در پیامنور بخانم و مراحل بعدی را در دانشگاه دولتی احتمال اخذ بنده به عنوان هیات علمی وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با پیام نور که نمی شود هیات علمی شد.

  21. جبار
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    بنده کارشناس مترجمی فرانسه از دانشگاه علامه طباطبایی هستم. ۲۰ سالی هست که در این زمینه فعالیت می کنم و چند کتاب در کانادا… به چاپ رسانده ام و تسلط کامل به فرانسه دارم. می خواستم بپرسم آیا برای ارشد مترجمی فرانسه ادامه تحصیل از طریق فراگیر پیام نور و گرفتن مدرک ارشد یا حتی دکترا از فراگیر پیام نور معادل ارشد و دکترای روزانه یا سراسری هست یا ارزش علمی آن کمتر هست؟ تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم دنبار مدرک نباشید.

  22. سینا
    پاسخ

    سلام میتوانید مراحل گام گام به گام استاد دانشگاه شدن را در مطلوب توضیح دهید/ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس، ارشد، دکتری. صبح درس، ظهر درس، عصر درس، شب درس.

  23. مژگان
    پاسخ

    با سلام من دانشجو ارشد حقوق بین الملل هستم اگه امکانش هست عنوان واسه سمینار و مقاله معرفی کنید در حوزه حقوق معاهدات و حقوق محیط زیست مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مطالعه کتابها شما را کمک می کند مثل کتاب نفت و گاز اینجانب.

  24. Mohammad
    پاسخ

    سلام ببخشید من دانشجوی ترم اول علوم تربیتی هستم میخواستم ببینم آیننده ای داره می تونم با این رشنه منم استاد بشم با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب همه صاحبان دکتری این رشته نمی توانند هیات علمی شوند چون اینقدر جا اصلا وجود ندارد.

  25. سعید
    پاسخ

    با سلام خدمت شما اقای دکتر. ایا قانونی در رابطه با حداقل مدت زمان اخذ مدرک کارشناسی وجود دارد ؟ به طور مثال با ۶ ترمه یا ۷ ترمه تموم کردن کارشناسی مشکلی در صدور مدرک از سوی وزارت علوم ایجاد نمیشود ؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کمتر از شش ترم که نمی شود عملا.

  26. محمددردی
    پاسخ

    سلام استاد.آیا من میتوانم از دانشگاه پردیس فارابی تهران با اینکه رشته ام مدیریت دولتیه به دانشگاه گنبد رشته مدیریت بازرگانی انتقالی بگیرم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر آن رشته را نمره اش را آورده باشید و با تأیید سنجش و مبدا و مقصد می توانید این کار را بکنید.

  27. شیما
    پاسخ

    با سلام و تشکر بابت راهنمایی شما،

    با توجه به ممنوعیت ادامه تحصیل کارکنان دولت در ساعات اداری روزهای کاری هفته، آیا خانم ها می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری از خدمت نیمه وقت استفاده کنند؟ در این صورت می توانند در ساعات غیرکاری و غیر موظف ادامه تحصیل دهند

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب باید کارفرما موافقت کند.

  28. dr
    پاسخ

    سلام استاد گرامی
    دانشجوی ارشد حقوق نفت وگاز دانشگاه علامه طباطبایی هستم. باتوجه به شناختی که پیدا کردم. ماهیت میان رشته ای نفت و گاز به خصوص قراردادهای بین المللی و مذاکرات در این حوزه دانش همه جانبه ای میطلبد اعم از تبحر داشتن در قراردادها دانستن مسائل مالی اقتصادی ؛ و حتی تا حدی مهندسی نیز موردنیاز است. با توجه به مطالبی که عرض کردم دوره دکتری در دانشگاه علامه به نام مدیریت قراردادهای بین المللی نفت وگاز وجود دارد که پیشنیاز های بسیاری حدود ۵۰ واحد درمباحث اقتصادی و مهندسی با محوریت حقوق(قراردادها) که برنامه اصلی دوره است؛ اینکه خود حقوق نفت وگاز میان رشته ای است: خصوصی وبین الملل و تاحدی عمومی. رشته مدیریت قراردادها خود میان رشته ای بین چند رشته مجزاست . به نظرتان برای دکتری این رشته پرفشار را بخوانم؟ تفاوت زمینه کاری پیشه روی دوره دکتری حقوق نفت وگاز با مدیریت قراردادهای بین المللی نفت وگاز درچیست؟ واساسا آیا مزیت نسبی نسبت به هم دارند؟ باتوجه به اینکه درابتدای راه هستم میخواهم مسیر خود را مشخص کنم. پاسخ شما راهگشا است. با عرض تشکرو خداقوت.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان حقوق نفت و گاز بروید.

  29. محمد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    ۱.برای ادامه تحصیل طلاب دررشته حقوق شما چه گرایشی راپیشنهاد می کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خصوصی یا جزا

  30. بی نام
    پاسخ

    سلام آقای دکتر و ممنون از سایت خوبتان
    من ۳۰ سال سن دارم و ترم ۹ دکتری معماری از یک دانشگاه معتبر در تهران هستم. تمام طول دوره تحصیل هم دانشجوی ممتاز بوده ام و بدون کنکور وارد ارشد و دکتری شده ام. برای فرصت مطالعاتی هم به یکی از کشورهای خارجی رفته ام و بسیار روی موضوع تزم کار کرده ام.
    از آنجایی که مدتهاست دانشگاههای سراسری عملا بورسیه نمی کنند، چند وقت پیش برای بورسیه دانشگاه آزاد در تهران اقدام کردم و پذیرفته شدم. قرار داد بورسیه من از شروع ترم ۹ دکتری خواهد بود و احتمالا هم تا آخر فروردین سال آینده دفاع خواهم کرد. مشکل من در حال حاضر این است که برای امضاء قرارداد بورس دانشگاه آزاد بسیار مردد هستم زیرا رزومه خوبی برای دانشگاههای سراسری دارم ولی تا به حال حتی فرصت شرکت در فراخوانها را نداشته ام و اولین فراخوان برای من شهریور سال آینده خواهد بود. سوال من این است که آیا به نظر شما از بورسیه دانشگاه آزاد انصراف بدهم و شانسم را بعد از دفاع برای دانشگاههای سراسری امتحان بکنم؟ آیا انصراف تاثیر منفی در پرونده جذب من در وزارت علوم دارد؟ یا اینکه سعی بکنم سریعتر تا آخر ترم ۹ دفاع بکنم و مدت بورسیه را در حد یک ترم نگه دارم؟ آیا بورسیه دانشگاه آزاد نکته منفی در رزومه من خواهد بود؟ آیا بعد از اتمام تعهدات بورس می توانم در فراخوانهای دانشگاههای سراسری شرکت بکنم؟
    با تشکر از وقت شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم در فراخوان دانشگاه آزاد شرکت کنید بجای بورسیه چون شما تقریبا تحصیل اتان تمام است و بورسیه به درد شما نمی خورد.

  31. ماشیتا
    پاسخ

    سلام. وقتتون بخیرجناب دکتر. در وهله ی اول بهتون خدا قوت میگم که صبورانه ما رو متحمل میشوید. جناب دکتر من کارشناسی و ارشد رو ادبیات فارسی در دانشگاه سراسری شهرمون سنندج خوندم بنا به دلایلی این رشته رو که انتخاب بنده نبود رو ۶سال متحمل شدم و واقعا دیگه نمی تونم مرحله اول دکترام قبول شدم و دعوت مصاحبه دانشگاه تهران و علامه طباطبایی شدم ولی نرفتم چون دیگه واقعا ادامه دادنش آزارم میداد و منو دچار افسردگی شدم الان میخوام تغییر رشته بدهم و روانشناسی تربیتی بخونم آیا من میتونم؟؟؟ اگه من مدرک زبان و یک دو تا مقاله در این زمینه داشته باشم در پذیرش مصاحبه درصد شانس قبولی من هست؟؟من بعد البته ان شاء الله دکترام قصد خارج ازکشور رو دارم آیا برای بازار کار در کشور دیگه ایی بنا بر اینکه تغیررشته دادم براشون مدرک دکترام اهمیت داره یعنی بهش بها میدن ؟؟یا اگه تو ایران بمونم ارزشی داره؟؟از صبر شما خیلی ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همون دکتری خودت را ادامه بده. در یک دانشگاه طراز اول.

  32. حسینزاده
    پاسخ

    سلام من کارشناسی برق مخابرات خوندم.به نظر شما رشته ی اموزش زبان برای ادامه تحصیل من مناسب است ؟چون علاقه ی زیادی به این رشته دارم وبه برق علاقه ای ندارم .اگر مناسب نیست چه رشته ای را پیشنهاد میدهید؟ایا با توجه به تفاوت رشته در کارشناسی وارشد میتوان در دانشگاه تدریس کرد ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر مناسب نیست. هیچ تغییر رشته ای به شما کمک نمی کند.

  33. محمد حسن
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرانقدر.
    سوالاتی را از شما می خواهم بپرسم:
    ۱) من پرسشهای سایت را که مطالعه میکنم. منظور شما از پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دردانشگاه های معتبر خارج همان بورسیه است؟ یا این که برای پذیرش باید هزینه زیادی صرف نمود؟

    ۲)اگر شخصی در مقطع کارشناسی در رشته حقوق در دانشگاه پیام نور تحصیل کرده باشد چگونه میتواند در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های معتبر خارج تحصیل کند ایا میتواند بورسیه شود؟اگر میتواند باید دارای چه شرایطی باشد؟

    ۳)اگر شخصی در رشته هتلداری در روزانه دانشگاه فنی حرفه ای دولتی در مقطع کاردانی تحصیل کند و معدلش بالا باشد ایا میتواند در مقطع کارشناسی در دانشگاه های داخل یا خارج بورسیه بگیرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- بورسیه که به آن صورت نیست به خصوص در علوم انسانی. ۲- بعید می دانم که خیلی شانس داشته باشد. ۳- نه

  34. ستاره
    پاسخ

    خدا قوووووووووووووت

  35. zahra
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.یک سوال داشتم از محضرتون.بنده دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید بهشتی هستم و کنکور رشته انسانی شرکت کرده بودم و بازرگانی قبول شده بودم ولی همچنان در حسرت حقوق موندم و میخوام بعد از اتمام رشته بازرگانی و گرفتن مدرک لیسانس دوباره کنکور کارشناسی شرکت کنم برای حقوق و همزمان ارشد بازرگانی هم کنکور شرکت کنم حالا سوالم اینه اگر هر دو رو هم کارشناسی حقوق و هم ارشد بازرگانی دانشگاه سراسری قبول شدم میتونم جفتش رو با هم بخونم یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا درس ات را تمام کن.

  36. آیدا
    پاسخ

    سلام من کارشناسی ارشد مدیریت دارم و کارشناسی حسابداری میخواستم ببینم من الان میتونم برای جذب هیات علمی دوباره از اول کارشناسی مدیریت بخونم بعد دکتری بخونم چون معدل کارشناسی هم کمتر از ۱۴

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اینها دیگر فایده ندارد. بروید یه شغلی پیدا کنید.

  37. محمد
    پاسخ

    سلام
    من امسال کنکور دادم و مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز و شهید بهشتی را میتوانستم انتخاب کنم که بنده به دلیل اینکه ساکن شیراز هستم شیراز را انتخاب کردم
    مدتی پیش متوجه شدم که گویا برای ادامه تحصیل یا اپلای کردن به دلیل وجهه بین المللی شهید بهشتی خیلی بهتر از شیراز و حتی بعضی از دانشگاه های صنعتی تهرانه به نظر شما جابه جا بشم یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا همان شیراز را ادامه بدهید.

  38. فاطمه ز
    پاسخ

    سلام جناب شیروی ، وقت شما بخیر
    من قصد شرکت در ازمون ارشد در گرایش نفت و گاز رو دارم و با توجه به اینکه لینک ها و اطلاعات پیرامون منابع این رشته و همچنین برنامه مطالعاتی و اطلاعات اجمالی و راهگشا در این زمینه کم هست ، میخواستم راهنمایی بفرمایید که راه و چاه مطالعاتی در خصوص منابع این گرایش و همینطور مطالعه در این چند ماه چی هست؟ و چطور بخوانیم که به هدف برسیم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا مواد امتحانی همان مواد امتحانی حقوق عمومی است که در لیسانس خوانده اید.

  39. مهدیه
    پاسخ

    سلام استاد عزیز خسته نباشید. من لیسانس حقوق دارم و در اداره حقوقی یک بانک خصوصی ۷سال سابقه کاری دارم. علاقمند به کیس هایی نظیر اعتبار اسنادی مقررات ucp 600 ،urdg و مقرراتی از این دست هستم که البته به اقتضا شغلم در امور ارزی هم یه اطلاعاتی دارم..برای کارشناسی ارشد خیلی دو دل و مردد هستم ..بین رشته حقوق تجارت بین الملل و mba موندم و نمیدونم چکار کنم …با توجه به اینکه علاقمند به پیشرفت در زمینه بانکداری بین الملی هستم کدوم رشته رو بیشتر مطابق با علایق بنده میدونید؟ سپاس از راهنمایی شما بزرگوار…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق تجارت بین الملل بخوانید.

  40. مهسا
    پاسخ

    با سلام ۳۸ ساله هستم و عضو هیئت علمی پیمانی یک دانشگاه معتبر دولتی به نظر شما آیا دور از خردورزی است که امثال در کنکور شرکت کنم و برای قبولی در دندانپزشکی و یا داروسازی درس بخوانم؟ از دانشگاه و آیین نامه های استخدامی و ارتقاء عضو هیئت علمی خسته شدم. در ضمن خانمی هستم که فرزند هم ندارم و تحت فشار اجتماعی برای فرزندآوری!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم این فکرها صحیح نیست.

  41. الهه
    پاسخ

    سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد روانشناسی عمومی در حال تحصیلم و غیر مرتبط هستم و امسال روانشناسی پیام نور در مقطع کارشناسی میخوام تحصیل کنم یعنی همزمان با ارشد سؤالم خدمت شما این است که در صورت گرفتن مدرک کارشناسی بعد کارشناسی ارشد از نظر نظام روانشناسی مرتبط هستم؟ ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب این روش درس خواندن فایده ای ندارد. اول ارشد بعد لیسانس.

  42. Sara
    پاسخ

    سلام آقای دکتر امیدوارم حالتون خوب باشه. میخواستم ببینم امکانش هست من برای موضوع پایان نامه بیام خدمتتون در رشته حقوق تجارت بین الملل ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام متاسفانه مشغله ها اجازه نمی دهد که کار دانشجویان را قبول کنم.

  43. ساغر
    پاسخ

    سلام من سال ۹۱لیسانس گرفتم میتونم امسال ارشد شرکت کنم??

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله

  44. مینا
    پاسخ

    سلام با تشکر از راهنماییاتون.ممنون میشم سوال منم جواب بدید.من لیسانس زبان انگلیسی دارم از دانشگاه دولتی روزانه.الان میخام دوباره کنکور بدم و رشته بینایی سنجی مدنظرمه.سوال اولم اینه که بنظرتون کار درستیه؟و سوال دوم اینکه ,شنیدم اگه روزانه هم قبول شم باید شهریه ای حدود ترمی پنج ملیون پرداخت کنم.اگه مدرک کارشناسیمو از طریق اداره کار ازاد کنم بازهم باید شهریه بدم؟؟هیچ راهی نیست که من بدون پرداخت شهریه دوباره روزانه درس بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با ارشد نامرتبط کسی به شغلی نمی رسد.

  45. ساناز
    پاسخ

    سلام اای دکتر وقت بخیر.عذر میخوام میشه لطفا منابع ازمون ارشد گرایش تجارت بین الملل رو بفرمایین؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان منابع لیسانس است.

  46. محمدرضا
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    بنده در حال انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد هستم در رشته حقوق بین الملل
    موضوع “داوری تجاری بین المللی در چارچوب قرارداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق دریا ” ایا این موضوع قابلیت طرح دارد یا اگر دارد منابع کافی برایش هست؟ و سوم اینکه اصلا موضوع خوبی محسوب می شود ؟
    لطفا در پاسخ، عنوان موضوع پایان نامه آورده نشود
    پیشا پیش از لطف جناب عالی سپاسگذار هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم مسئله خاصی ندارد. تکرار مکررات و اعمال قواعد داوری در حمل و نفل.

  47. nima
    پاسخ

    سلام اقای دکتر اگر کسی که پیام نور خونده همه مقاطعش رو برا ازمون دکترا نهایت تلاشش بکنه ورتبه بالا بیاره با توجه به متمرکز شدن مقطع دکترا بازم احتمال اینکه روزانه سراسری بیاره وجود نداره ممنون از پاسخگویتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب چطور در دو مقطع قبلی پیام نور بوده و حالا یه دفعه پرش می کند. خب برود همان پیام نور

  48. امیر
    پاسخ

    سلام
    آقای دکتر وقتتون بخیر .
    من دانشجوی ترم ۳ رشته تجارت بین الملل دانشگاه آزاد هستم خواستم ببینم امکانش هست که در مورد پایان نامه ام حضورا خدمت برسم ؟ و باتوجه به اینکه دانشجوی دانشگاه آزادهستم امکان اینکه بعنوان استاد راهنما قبول زحمت بفرمایید وجود دارد؟
    ‘با احترام فراوان’

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام متاسفانه وقت ندارم.

  49. mina
    پاسخ

    سلام
    استاد من کارشناسیمو از دانشگاه گیلان روزانه مهندسی کامپیوترنرم افزار گرفتم.الان ترم اول ارشد رشته مدیریت مالی دانشگاه غیرانتفاعی هستم.بنظر شما امیدی به قبولی در دانشگاه دولتی دکتری هست؟اگرهست از الان چیکارکنم که حتما بتونم دکتری روزانه در رشته مدیریت قبول شم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام متوسط.

  50. الهام
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    قبل از اینکه سوالاتم رو بپرسم میخواستم بابت اینکه وقت میزارید و به فکر دانشجوها هستید از طرف خودم و همه دوستانم ازتون قدردانى کنم
    اقاى دکتر من ارشد حقوق جزا از دانشگاه ازاد گرفتم زمانى که ارشد شرکت کردم به دلیل مشکلى که داشتم امکان قبولى در دانشگاه سراسرى را نداشتم امسال مجدد تصمیم گرفتم کنکور سراسرى شرکت کنم بیشتر دوست دارم در گرایش حقوق اقتصادى ادامه تحصیل بدم قصدم اینکه براى دکترا در همین گرایش در یکى از دانشگاه هاى معتبر خارجى بورس شوم. میخواستم بدونم که امکانش هست ؟و اینکه چه شرایطی رو باید داشته باشم؟ در صورت قبولى و تقویت رزومه اگر بخوام براى بورسیه اقدام کنم به نظر شما در بین کشورهاى انگلیسى زبان کجاها میتونم اقدام کنم ؟ مدرک زبان انگلیسى و دو مقاله علمى پژوهشى هم دارم در یک کنفرانس داخلى هم شرکت کردم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید تلاش کنید و بهتر است رشته حقوق تجارت بین الملل بروید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *