پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. رضا
    پاسخ

    سلام محضر استاد فرهیخته
    اقای دکتر بنده برای رشته حقوق بین الملل عمومی مقطع دکتری سال۹۵ دانشگاه ازاد دعوت به مصاحبه شده ام لیکن علاقه دارم در رشته دکتری تجارت بین الملل ادامه تحصیل دهم که هنوز در دانشگاه ازاد وارد نشده است.بنده را راهنمایی بفرمائید.قبلاً از بذل توجه حضرتعالی سپاسگزارم.در صورت امکان مواد آزمون حقوق بین الملل با گرایش تجارت بین الملل را اعلام بفرمائید و آیا تفاوت فاحشی بین ۲ گرایش وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا تنها یک دانشگاه حقوق تجارت بین الملل در مقطع دکتری دارد و بنظرم انتظار برای آن خیلی زمان بر است و بهتر است همان بین الملل را شرکت کنید ولی موضوع رساله دکتری خود را در زمینه تجارت بگیرید

  2. منتظری
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    آقای دکتر تقاضامندم چند موضوع نو برای تحقیق و مقاله علمی پژوهشی در حوزه حقوق تجارت بین الملل و قراردادهای تجاری و سرمایه گذاری بین المللی به اینجانب معرفی بفرمایید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام موضوع مقاله را باید از مطالعه نه از من دریافت کرد.

  3. مهداد
    پاسخ

    سلام استاد.چرا همه میخوان هیت علمی بشن؟؟؟؟مگه کار دیگه ای نیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب از بیکاری که بهتر است.

  4. نیما
    پاسخ

    سلام من کارشناس ارشد عمران گرایش راه و ترابری هستم.در دانشگاه شهر ما یعنی ایرانشهر(استان سیستان و بلوچستان) رشته عمران مقطع کارشناسی چند واحد هست که مربوط به راه و ترابری هستن چون استاد راه و ترابری ندارن یک استاد عمران گرایش سازه تدریس میکند این واحد هارو حالا که من ارشد راه و ترابری هستم احتمال هیات علمی شدنم چقدر است؟با توجه به اینکه در ایرانشهر اصلا شخصی با مدرک راه و ترابری وجود ندارد. البته دانشگاه آزادی ام.ممنون میشم اگه جواب بدید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب مراجعه کنید. از کجا بدانم. احتمالا حق التدریس ساعتی هفت هزار تومان به شما هم پیشنهاد می شود.

  5. سپیده
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    آیا می توان ازمون دکترا شرکت کرد در همون سالی که هنوز فارغ التحصیل نشده ای؟(منظورم اقا دکتر این است که من سال اخر ارشد باشم ولی شهریور سال بعد مدرک ارشد بگیرم می تونم در اسفند ازمون بدم یاخیر؟)
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله اگر فارغ التحصیل شوید تا پایان شهریور سالی که آزمون برای آن برگزار شده است.

  6. مسعود
    پاسخ

    با سلام-۱-نظر شما در رابطه با دانشگاه علوم قضایی برای مقطع ارشد چیست؟
    ۲-در رابطه با رشته های اختصاصی این دانشگاه مثل حقوق اسناد و قراردادهای تجاری چه نظری دارید؟آیا آینده شغلی مناسبی دارند؟
    ۳-در حال حاضر به دلیل فراوانی فارغ التحصیل حقوق خصوصی آیا توصیه میکنید که در مقطع ارشد به تحصیل در این رشته بپردازیم؟یا به گرایشهای دیگر فکر کنیم؟
    ۴-از گرایش های جدید که زیر مجموعه ی حقوق خصوصی میباشند کدام گرایشها را توصیه میکنید از لحاظ بازار کار.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- دانشگاه خوبی است ۲- رشته های جدید خیلی تعریف نشده اند و در ایران نیز کار تخصصی کم است.

  7. علی
    پاسخ

    سلام من لیسانس و فوق لیسانس امار از دانشگاه دولتی ان هم روزانه دارم. ایا میتوانم پزشکی روزانه شرکت کنم ؟؟ چون شنیدم مقررات تحصیلات رایگان این امکان را نمی دهد…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا باید پولی شرکت کنید یا قبلی ها را تسویه کنید.

  8. محمد
    پاسخ

    سلام. من لیسانس مهندسی کامپیوتر دانشگاه ازاد اراک و فوق لیسانس مدیریت فناوری اطلاعات پیام نور تهران را دارم و کارمند آموزش و پرورش هستم و در یک دانشکده فنی هم حق التدریس درس می دهم. ایا شانسی برای دکترای دولتی در رشته مدیریت فناوری اطلاعات دارم؟ یا دوباره فوق لیسانس دولتی بخونم؟در ضمن ۳۲ سال هم سن دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شانس زیادی ندارید ولی به هر حال شانس خودتان را امتحان کنید.

  9. کاشفی
    پاسخ

    سلام
    بنده در ثبت نام دکتری گزینه هیات علمی را سهوا خیر انتخاب کردم
    برای مصاحبه دعوت شده ام .هیج راهی برای تصحیح این گزینه وجود ندارد؟

    لطفا راهکار ارائه دهید جناب آقای دکتر.
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر هیات علمی هستید به سازمان سنجش مراجعه کنید.

  10. رها
    پاسخ

    با سلام و تشکر
    ایا کسی که مدرک اموزش محور ارشد دارد می تواند در دانشگاه ها تدریس کند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، آنها که آموزش محور نیستند فعلا جایی برای تدریس ندارند.

  11. امیر حسین
    پاسخ

    با سلام یک موضوع تحقیق در مورد، آثار اجرای تعهدات بر قراردادهای نفتی،موضوع خوبی هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام موضوع را نمی فهمم.

  12. Karim
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام،
    من بیش از ۷ سال است که به عنوان مربی رسمی-آزمایشی تمام وقت در دانشگاه آزاد مشغول به کار هستم. در این مدت هم تبدیل به رسمی قطعی نشده ام. در طول مدت کار دکتری گرفته ام و هیچ تعهدی به دانشگاه آزاد نداشته ام و بورسیه هم نبوده ام. اکنون مدتی است در یک دانشگاه دولتی به صورت استادیار پیمانی تمام وقت استخدام شده ام و می خواهم از دانشگاه آزاد استعفا دهم. آیا دانشگاه با اعلام اینکه “به شما نیاز داریم” می تواند با استعفای من مخالفت نماید؟ البته من تمام تعهدات خود را تا پایان ترم انجام خواهم داد.
    ضمنا دانشگاه آزاد شرط صدور حکم استادیاری برای افرادی با شرایط من را سپردن تعهد محضری و سفته قرار داده است که این برای من قابل قبول نبوده است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اصولا نمی تواند و شما هم می توانید تقاضای تمدید حکم پیمانی خود را نکنید. ولی در زمان واحد از دو جا حقوق نگیرید که مشکل زا شود.

  13. فریده
    پاسخ

    سلام استاد گرامی.فردی که قبل از هییت علمی شدن در جایی مشغول به کار بوده است و برایش بیمه رد میشده بعد از هییت علمی شدن برای بازنشستگی سالهایی که بیمه ای غیر هییت علمی برایش رد میشده هم حساب میشود یا ارتباطی با هم ندارند

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حساب می شود.

  14. علی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من دانش آموخته دکتری یکی از رشته های علوم انسانی از دانشگاه های دولتی معتبر هستم به ناچار در یکی از موسسات غیر انتفاعی عضو هیات علمی پیمانی شدم البته از طریق فراخوان جذب، وضعیت حقوقی این موسسه فاجعه است چیزی در حدود دو میلیون در ماه ، وضعیت موسسه در حد فاجعه است کارشناسی به کارشناسی درس می دهد. دانشجوی سال اول دکتری در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می کند و مسائل حاد تر دیگر که اینجا نمی شود بیان کرد یک سوال داشتم آیا با این وضعیت وزارت علوم هیچ نظارتی نمی خواهد بر این گونه از موسسه ها داشته باشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا که همه راضی هستند؟ کارشناس می شود استاد، دانشجو بدون خواندن درس می گیرد نمره، موسسه هم که پولش را دریافت می کند از دانشجو و چیزی نمی دهد به استاد. پس همه راضی.

  15. باران
    پاسخ

    سلام و عرض احترام
    سال آخر کارشناسی مطالعات زنان هستم.علاقه ام به بحث جامعه شناسی زنان و خانواده و ازین قبیل هست
    ۱.برای ارشد نظرتون راجع به حقوق خانواده چیه و چقدر مطابقت داره با رشته و علاقه ام؟‍ پیشنهاد دیگه ای دارین بگین حتمن.
    ۲.برای این رشته برخی دانشگاهها خارج از کشور و بیشتر آمریکا پزیرش دارند. لیسانسم از دانشگاه غیر انتفاعی هست.آیا تاثیری داره در شانس پزیرش؟ درضورت تافل نمره بالا و isi چطور؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- مطابقت که دارد و حداقل حقوق خانواده یک رشته عینی تری هست. ۲- بنظرم خیلی فرق ندارد باید یک ارشد دیگر هم آنجا بگیری.

  16. مصطفی
    پاسخ

    باسلام. مقاله ای در دست چاپ دارم در گرایش حقوق خصوصی،موفق شدم با مجلات فلاند (وابسته به دانشگاه هلسینکی)ارتباط برقرارکنم ،مجله اعلام کرده ، مقاله چاپی من از اعتبار اسکوپوس برخوردار خواهد بود و اعتبارش از مقالات isi هم بیشتر هست،نسخه چاپی مقاله هم برای من ارسال خواهند کرد. سوال من از استاد محترم این هست که اسکوپوس اعتبار دارد؟ اعتبارش تا چه اندازه هست؟ آیا پذیرش مقاله در فنلاند که فقط هزینه ای در قالب ارسال از من دریافت میشه معتبر هست؟ مقاله من در داوری مورد پذیرش قرارگرفته و تنها اصلاحات جزئی نیاز داره تا چاپ شود.باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از این لحن فهمیده است که به احتمال خیلی زیاد این مجله تقلبی باشد. مراقب باشید.

  17. babak
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید استاد من کارشناسی ام مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه غیرانتفاعی شهرستان با معدل ۱۴/۸۴ و کارشناسی ارشدم مهندسی مکاترونیک از دانشگاه آزاد شهرستان با معدل ۱۶/۳۳ هستش و یک مقاله علمی و پزوهشی در خارج از کشور(کشور آمریکا) و چهار مقاله کنفرانس بین المللی داخل کشور و سه مقاله کنفرانس ملی داخل کشور دارم برای همین من دو تا سوال از خدمت شما داشتم:
    سوال اولم این هستش که شما استاد از دو گزینه زیر کدامیک رو واسه ادامه تحصیل در مقطع دکتری از لحاظ بازار کار و به خصوص هیئت علمی شدن در دانشگاه های آزاد شهرستان و یا دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور شهرستان ها پیشنهاد میکنید
    ۱- دکتری مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار در دانشگاه آزاد یکی از شهرستانهای تبریز و همنام با رشته کارشناسیم و غیر همنام با رشته کارشناسی ارشدم
    ۲- دکتری مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی در واحد پردیس خودگردان دانشگاه سراسری تبریز و عیر همنام با رشته کارشناسی ام و کارشناسی ارشدم ولی تا حدودی رشته مکانیک گرایش کنترل و دینامیک و ارتعاشات به رشته کارشناسی ارشدم نزدیک هستش ولی گرایش طراحی کاربردی از رشته مکانیک به رشته کارشناسی ارشدم که مهندسی مکاترونیک هستش خیلی نزدیک نیستش

    البته استاد رشته کارشناسی ارشد من که رشته مهندسی مکاترونیک هستش یک رشته ای هستش که دکتری این رشته در ایران وجود نداره تا من بتونم در مقطع دکتری در همین رشته ادامه تحصیل بدم

    سوال دومم استاد این هستش که اگه من از دانشگاه آزاد یا پردیس خودگردان به عنوان قبول نهایی پذیرفته بشم و از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در تهران و یا از سازمان سنجش در رابطه با قبولی خودم در مقطع دکتری گواهی رتبه قبولی در کنکور بگیرم به نظرتون این گواهی قبولی در کنکور دکتری ایران میتونه در آینده واسه گرفتن بورسیه تحصیلی از خارج از کشور بهم کمک کنه و تاثیر مثبت در رزومه ام داشته باشه یا ایتکه گواهی قبولی در کنکور دکتری ایران واسه دانشگاهای خارج از کشور امتیاز مثبتی به حساب نمیاد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم رشته کارشناسی اتان را دنبال کنید بهتر است. ثانیا برای اینکه بتوانید از دانشگاه آزاد تأییده قبولی بگیرید باید شهریه یک ترم را حداقل بدهی که در مجموع آن فایده مورد نظر شما در اخذ بورسیه را بنظرم ندارد.

  18. توانا
    پاسخ

    با سلام
    من فارغ التحصیل دکتری در سال ۹۳ از دانشگاه تهران هستم. پس از فارغ التحصیلی برای جذب هیات علمی در یکی از دانشگاه های اطراف تهران اقدام نمودم و پس از گذشت دو سال، بالاخره تأییدیه صلاحیت پیمانی ام از طرف وزارت علوم به دانشگاه مورد نظر ابلاغ شد. اما دانشگاه میگوید به دلیل کمبود بودجه باید تا یکی دو سال صبر کنم تا حکم برایم بزنند.
    خواستم از شما مشورت بگیرم که با این شرایط چه کنم؟
    از لطف و پاسخ شما سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام راهی جز صبر ندارید. البته می توانید جای دیگر هم اقدام کنید.

  19. رضایی
    پاسخ

    سلام
    با سپاس از توجه شما، من کارشناسی ارشد زمین شناسی از علوم و تحقیقات هستم و برای دکتری پردیس شهید بهشتی دعوت به مصاحبه شدم، با توجه به شهریه بالای پردیس در مقطع دکتری نظر شما برای ادامه تحصیل چیست ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، من که این چنین پولی نداشتم بنابراین حس آن را هم ندارم که اینقدر پولی یدی چی گیرت می آید: آهان فهمیدم. پیش دوستان و خویشان: «آقای دکتر!»

  20. ابراهیم
    پاسخ

    سلام استاد
    خسته نباشین
    من یه سوال داشتم و اون اینه که یه دبیر رسمی آموزش و پرورش که ابتدای استخدام‍‌ش یعنی در۲۲سالگی ،حداقل باید پنج سال و حداکثر هشت سال خدمت کنه و اگه همزمان با این چند سال تعهد اجباری نسبت به آموزش و پرورش اگه ادمه تحصیل بده و دکتراشو تموم کنه بعد تموم شدن تعهدش آیامیتونه کلا بره برای هیئت علمی دانشگاه یا باید باز خرید کنه یا استعفا بده از آموزش و پرورش چه جوریه؟
    ممنون ازاینکه واسه این بنده حقیر وقت گذاشتین

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب باید از شغل قبلی منفک شوید که راه آن استفعا است که اگر تعهد نداشته باشی می توانی بیایی بیرون

  21. ستایش
    پاسخ

    سلام و وقت بخیر خدمت جناب اقای دکتر شیروی
    من دانشجوی ارشد روزانه مدیریت بازرگانی دانشگاه حضرت معصومه قم هستم با توجه به این که این دانشگاه به تازگی شروع ب پذیرش دانشجو در مقطع ارشد کرده و فارق التحصیلان ارشد هم برای سال پیش دارد ایا من میتوانم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به دانشگاه های شهر تهران یا فارابی قم امیدوار باشم ؟هم چنین بنده قصد تدریس در ایمده دارم ایا میتوانم به تدریس در دانشگاه ازاد یا پیام نور امیدوار باشم
    ممنون از راهنمایی شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله اگر خوب درس بخوانید.

  22. امیر حسین
    پاسخ

    با سلام یک موضوع تحقیق در مورد قرارداد میخواستم،امکانش هست موضوع معرفی کنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، «انتقال قرارداد»

  23. حمید
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر شیروی
    مستحضر می دارد بنده کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل از دانشگاه ازاد تهران مرکز دارم. امسال دانشگاه آزاد و پردیس دانشگاه علامه دعوت به مصاحبه شدم. حضرتعالی کدام دانشگاه را توصیه می فرمایید؟ با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم پردیس علامه را بروید.

  24. مهدی
    پاسخ

    سلام
    استاد گرامی
    من دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل هستم و از آنجایی که موضوع پایان نامه من مربوط WTOاست میخواستم بدانم می توانم در زمینه تجارت بین الملل و بخصوص مباحث حقوق تجارت بین الملل قلم بزنم؟ میزان موفقیت من چقدر است؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می توانید ولی چون رشته شما حقوق نیست خب سخت است.

  25. امین
    پاسخ

    سلام. حکم قضائی و انظباطی در مورد استاد راهنمایی (عضو هیئت علمی دانشگاه) که بدون کسب موافقت دانشجوی خود اقدام به چاپ مقاله ی آی اس آی مستخرج از پایان نامه ی دانشجوی خود میکند چیست؟ با تشکر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حکمی ندارد و شما می توانید برای تشفی خاطر با صدای بلند چند بار خطاب به وی بگویید: «الهی جز جگر بگیری.»

  26. پروانه
    پاسخ

    استاد عزیز سلام
    اواخر دوره ی دکتری هستم و ان شا الله تیر ماه دفاع می نمایم.دبیر هستم یا ۱۶ سال سابقه.موضوع پایان نامه ام فرهنگ نویسی است و فرهنگستان از من خواسته که کار م را گسترده تربعد از دفاع انجام دهم تا کاملتر شود سوالم این است آیا من می توانم یک سال مامور شوم و با فرهنگستان همکاری کنم و بعد به کار قبلی خود باز گردم؟ساعات کاری بر اساس موقعیت قبلی من خواهد بود یا بر اساس کار جدید?چون ساکن تهران نیستم این سوال را می پرسم.شرایط مامور شدن کارکنان آموزش و پرورش را مطالعه نموده و آن شرایط را دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب باید مبدا و مقصد موافقت کنند. کار اصولا ۴۰ ساعت در هفته است.

  27. مهدی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر .
    می خواستم بدونم برای عضو هیئت علمی شدن در دانشگاه تهران چه شرایطی [ مدرک ، سن،معدل و … ] نیاز است .
    و همچنین شرایط بورسیه شدن به چه نحوی است .

    ممنون اگه پاسخ بدید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید به آگهی ها جذب مراجعه کنید که هر هزار سال یک نفر را ممکن است اعلام نیاز کنند.

  28. حسن زاده
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید من در مقطع کارشناسی مدیریت صنعتی خوندم ولی میخوام برای ارشد و دکتری مشاوره خانواده بخونم ایا بد از تمام کردن دکتری میتوانم به عنوان استاد مشغول بشم با توجه به غیر مرتبط بودن مدرک کارشناسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم حتی اگر رشته ات را هم بخوانی بتوانی استاد دانشگاه بشوی آخه هر سال چندین هزار نفر در آزمون دکتری قبول می شوند آیا این همه فارغ التحصیل می توانند به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه شوند؟ بنظرم اکثر دکتری دیگر نمی توانند استاد دانشگاه شوند. هر چه روزمه پایین، محل تحصیل درجه چندم و مدارک نامرتبط باشد این شانس کمتر خواهد شد.

  29. رباب كاظم پور
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من هیات علمی رسمی قطعی دانشگاه آزاد اسلامی از آبان ١٣٨١ در رشته مامایی با مدرک کارشناسی ارشد هستم، با توجه به اینکه قبل استخدام دانشگاه آزاد، ١٩ ماه در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت مشغول بودم و همچنین در استخدام قبلی سابقه دو سال فعالیت دارم..مجموعا نزدیک به ١٧-١٨سال سابقه کاری دارم..ممنون میشوم در خصوص بازنشستگی پیش از موعد زنان هیات علمی در دانشگاه آزاد اینجانب را راهنمایی فرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شما تابع مقررات تأمین اجتماعی هستید و کلیه سوابق لحاظ می شود.

  30. امید رضا
    پاسخ

    با سلام
    با این رزومه چقدر امید به قبولی داشته باشم در دکتری حقوق تجارت بین الملل مهر۹۶

    لیسانس فقه و مبانی حقوق با معدل ۱۸.۵ پیام نور

    فوق لیسانس حقوق خصوصی با معدل ۱۸ دانشگاه تهران

    مدرک ielts با نمره ۷

    رتبه دکتری زیر ۲۰

    پایان نامه مرتبط با تجارت بین الملل و یک مقاله

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ، پیشگو نیستم ولی اگر قبول نشدی برای سالهای بعد بخوانید. آخر دنیا که نیست.

  31. زینب
    پاسخ

    سلام من لیسانس و فوق مکانیک دارم برای دکترا می خوام تغییر رشته بدم امکان هیات علمی شدن را خواهم داشت

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم شانس هیات علمی را از خوتان می گیرید مگر این رشته ها خیلی به هم بستگی داشته باشد و میان رشته ای باشد.

  32. رضا
    پاسخ

    سلام استاد لطفا نظرتون رو درباره ی ترتیب انتخاب دانشگاه های ذیل برای تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق بفرمایید. با سپاس علامه طباطبایی،اصفهان،تبریز،فردوسی مشهد،شیراز،پردیس فارابی،بابلسر،امام خمینی قزوین،بوعلی همدان،چمران اهواز.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پردیس فارابی مدرک دانشگاه تهران می دهد که مهم است و علامه هم در تهران هست بقیه شهرستانها خیلی فرق ندارد.

  33. نگار رحیم زاده
    پاسخ

    با سلام خدمت شما ، من دانشجوی سال اخر کارشناسی ارشد هستم و هنوز از پایان نامه خود دفاع نکرده ام ایا می توانم در مصاحبه دکتری که قبول شدم شرکت کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مشکلی ندارد ولی باید تا اخر شهریور دفاع کنید اگر قبول شدید

  34. س
    پاسخ

    سلام خسته نباشید من که از دنیا خیلی خسته ام به مدت سه سال است استاد مدعو دانشگاه پیام نور با مدرک کارشناسی ارشدمیباشم وقتی پدرم شهیدشد مادرم دچارشوک شد به طوری که ۴سل یکبار به مادرم شوک وارد میکنند جز مصیبت و گریه خیری ندیدم واقعا چرا برخی فرزندان شهدا بدبخت شدند وعده ای که همه چیز برایشان فراهم بود به همه جا رسیدند و میرسند. غصه میخورم با داشتن ۲کتاب عضو هیت علمی ام نکردندتا حداقل قبل از مرگم یه ذره دلخوشی داشتم .دکترا قبول میشم چون پارتی ندارم تو مصاحبه اساتید خدا نترس سلیقه ای برخورد میکنند.اقای شیروی به خاطر خدا فقط به خاطر خدا شما پارتی من بشوید وسیله ای از جانب خدا برایم شوید .یه دلشکسته واقعی.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دلشکسته واقعی! قبل از این که از این دنیا بروید بدانید که دستم به جایی بند نیست که بتونم پارتی شوم. آخه کسی که به نظر شما اینقدر قدرت دارد که می تواند پارتی شما بشود، اینقدر وقت می گذارد به سوالات شما جواب بدهد!!!

  35. حمید
    پاسخ

    با عرض سلام

    برای قرارداد عضو هیات علمی با دانشگاه قبل از حکم پیمانی در صورتی که کارمند رسمی یک ارگان دولتی باشید. با مرخصی از آن ارگان امکان پذیر است یا باید استعفا داد؟
    سپاس از حوصله شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به صورت حق التدریس می توانید.

  36. آرمان دهقان
    پاسخ

    باعرض سلام.جناب دکتر،کتاب حقوق نفت وگاز رومطالعه کردم وبسیار لذت بردم
    درصفحه۲۵۸چاپ دوم،تاریخ عهدنامه گلستان،سال۱۳۸۱قیدشده. به نظرمیاد اشتباه تایپی باشه.سربلندوشادکام باشید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ممنون در چاپ بعدی اصلاح می شود

  37. amir hossein
    پاسخ

    سلام اقای دکتر خسته نباشین
    من سوالم درمورد تغییر رسته تو مقطع ارشد هستش.
    من دانشجوی ترم ۱ ارشد عمران ازاد زنجان هستم ولی متاسفانه انتخابم اشتباه بوده و الان میخوام تادیر نشده تغییر رشته بدم به ارشد شهرسازی بدم ولی یکسال فرجه قانونیم که بین فارق التحصیلی تا شروع ارشد یا پرکردن دفترجه اعزام داشتم تموم شده و الان واقعا سردرگمم…
    نمیدونم چکارباید بکنم
    ایا اگر برا ترم مهرماه نصف شهریه ثابت رو واریز کنم و رزرو کنم ترمم رو بعدش تابستون و مهرماه تا بهمن رو برا ارشد بخونم و کنکور بدم میتونه راه موثری باشه واسم؟
    یا راههای دیگه ای وجود داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم اگر انصراف بدهید مشکل سربازی پیدا می کنید

  38. مظفر
    پاسخ

    با عرض سلام و وقت بخیر
    بین دانشگاه آزاد کرمان ، پردیس علامه و پردیس خوارزمی در رشته مدیریت دولتی مقطع دکتری کدوم رو توصیه میکنین؟
    البته تهران برام خیلی دوره!
    با تشکر جناب دکتر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب هر جا نزدیک تر برو. خیلی فرق ندارند.

  39. f
    پاسخ

    باسلام و عرض ادب خدمت استاد گرامی
    ۱- کسی که دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد است میتواند حین تحصیل کنکور ارشد دهد وپس از قبولی از دانشگاه آزاد انصراف داده ودر دانشگاه دولتی ثبت نام کند؟
    ۲- اگرکسی فارغ التصیل مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند باشد میتواند دوباره کنکور ارشد دهد واین بار مهندسی شیمی گرایش بیوتکنولوژی ویا هر گرایش دیگه ای از مهندسی شیمی رابخواند .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی تواند باید ابتدا انصراف بدهد. ۲- برای جواب به این سوالات باید به دفترچه مراجعه کنید. امکان رفتن به گرایش دیگر معمولا هست.

  40. خ،ابوالحسنی
    پاسخ

    باعرض سلام و احترام خدمت استاد گرامی
    سوال بنده این هست که آیا کسی که ارشد حقوق تجارت بین الملل دارد و دکتری حقوق بین الملل عمومی بگیره میتونه به عنوان عضو هیات علمی جذب دانشگاه بشه؟و ایرادی برای عدم تطابق گرایشها گرفته نمیشه؟با توجه به اینکه دکتری تجارت بین الملل در ایران فعلا وجود ندارد .
    اگر بعدا دکتری این گرایش در ایران راه اندازی بشه آیا میشود همزمان با گرایش دیگر یا بعد از آن در دکتری این گرایش هم تحصیل کرد؟بسیار سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم مشکلی ایجاد نمی کند.

  41. مبین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر

    اولا از اینکه پاسخگوی سوالات این حقیر می باشید سپاسگزارم.

    می خواستم بدانم
    ۱- اگر شخصی دانشجوی دوره دکترا (روزاته) در یکی از دانشگاه های دولتی(تبریز) باشد در صورت انصراف از تحصیل آیا بایستی هزینه به دانشگاه پرداخت کند؟
    ۲- در صورت اخراج چظور؟
    ۳- در صورت مثبت بودن پاسخ پرسش اول، اگر شخص هزینه را پرداخت نکند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
    ۴- آیا دانشگاهها در این خصوص در موقع ثبت نام تعهد از دانشجو می کیرند؟
    ۵- لازم به ذکر ایت این دانشجو امتحان جامع را گذرانیده و دانشجوی سال سوم می باشد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام صرف انصراف نه ولی اگر بخواهی بعدا از دانشگاه تأییدیه واحدهای پاس شده بگیرید ممکن است بگویند باید هزینه ها را بدهید.

  42. فریده
    پاسخ

    سوال در مورد سابقه بیمه هییت علمی

    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر.سوالی که از حضورتون دارم در رابطه با سایقه بیمه میباشد.بنده دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی دانشگاه تهران هستم مدت سه سال است که در مرکز تحقیقات دانشگاه تهران بعنوان پژوهشگر کار میکنم.در ابتدا که درخواست کردم برایم بیمه رد بشود گفتند که چون بنده قصد اقدام برای هییت علمی شدن را دارم این سایقه بیمه به دردم نخواهد خورد و کسانی که هییت علمی دانشگاه میشوند اگر در جای دیگری فبل از هییت علمی شدن سابقه بیمه داشته باشند با بیمه هییت علمی جمع نمیشود و برای بازنشستگی با بیمه هییت علمی فقط سالهایی که هییت علمی بوده اند حساب میشود و اینکه فردی که برای هییت علمی شدن اقدام میکند اینکه در جایی سابقه بیمه داشته باشد یک پوان منفی محسوب میشود.الان با گذشت سه سال و اینکه نمیدانم در اینده ایا برای هییت علمی انتخاب میشوم یا نه تصمیم دارم ادامه همکاریم را منوط به بیمه شدنم قرار دهم و یا اینکه خودم هزینه بیمه را بریزم.خواستم بدانم ایا موارد فوق حقیقت دارد؟
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سابقه بیمه شما در هر حال محاسبه می شود.

  43. آسومادی
    پاسخ

    باسلام.بنده میخواستم بدانم کارشناسی رشته ی زیست سلولوی ملکولی علوم،آیا میتواند ارشدژنتیک علوم پزشکی بدهد؟؟چه شرایطی لازم است؟؟؟
    سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله فقط باید در آزمون قبول شوید.

  44. زهرا
    پاسخ

    سلام
    برای شرکت در آزمون دکتری ابان باید تا بهمن فارغ التحصیل شد یا اگر شهریور بشویم میتونیم شرکت کنیم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا آزمون دکتری از سال آینده به صورت متمرکز و یک بار در سال انجام می شود.

  45. صالح
    پاسخ

    با سلام
    ۱-لطفا در صورت مقدور بودن رتبه های دانشگاه های سطح شهر تهران در گرایش حقوق خصوصی را بیان بفرمایید.
    ۲-در رابطه با دانشگاه های دارای مصاحبه همچون علوم قضایی آیا بعد از سپری کردن مقطع ارشد در آنجا، میتوان دوره دکتری را در دانشگاه هایی نظیر تهران و بهشتی گذراند؟
    ۳-به طور کلی برای دوره دکتری دانشگاه های تهران و بهشتی مدرک کارشناسی ارشد کدام دانشگاه ها مورد قبول این دانشگاه ها میباشد؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- نمی دانم. ۲-بله مانعی ندارد. ۳- همه به شرطی که در رقابت موفق شوید.

  46. رضا
    پاسخ

    سلام
    شرایط استاد دانشگاه شدن چیه ؟
    یا سایت شو معرفی کنید
    از دانشگاه های آزاد و پیام نور و علمی کاربردی گرفته تا دانشگاه تهران و صنعتی شریف و غیره …..
    ( یعنی دانشگاههای که مدرکشون اعتبار کم داره و دانشگاهها با اعتبار زیاد )
    مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به فراخوانهای هیات علمی مراجعه کنید.

  47. متقیان
    پاسخ

    با سلام
    بنده لیسانس برق دانشگاه دولتی تبریزو فوق لیسانس برق شبانه شریف خوندم. الان تو یه شرکت دولتی تو تهران کار می کنم که همه همکارام دارن دکترا می خونن. خودم حوصله درس و دانشگاه رو ندارم ولی نگران اینده شغلیم هستم که فرصت هام و پیشرفتم کمتر بشه. استخدام پیمانی هستم ولی دغدغه پیشرفت و مدیر شدن رو دارم. لطفا بگید که با این اوضاع دکترا بخونم یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم دکتری به وضعیت شغلی شما خیلی کمک نمی کند بلکه شما را سمتهای مدیریتی دور می کند که بعد برگشت آن بیشتر زمان می گیرد.

  48. جعفر
    پاسخ

    سلام این مشکل برای هیات علمی پیمانی که تغییر صندوق داده است وبدهکار شده است ))باعنایت به اینکه ماده ۴۲ قانون برنامه سوم توسعه اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮانمبنی بر تغییر صندوق مستخدمین پیمانی به استناد ماده ۱۰۳ قانون توسعه چهارم فقط تا پایان برنامه چهارم معتبر بوده است وهیأت محترم وزیران به استناد قانون مذکور تصویب‌نامه شماره ۱۴۲۳۰/ت و ۲۳۹۹۷- ۱۳۸۰/۰۴/۰۴ مربوط به ضوابط نقل وانتقال حق بیمه و کسورات بیمه ای بین صندوق‌ها را صادر و ابلاغ نموده است ولی از ابتدای سال ۱۳۹۰ همزمان با اجرای برنامه پنجم توسعه اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان قانونگذار ماده ۴۲ قانون توسعه سوم را تنفیذ ننموده است لذا اعلام نظر فرمایند با عنایت به اینکه سازمان بازنشستگی کشوری کماکان به استنادماده ۴۲ قانون توسعه سوم وتصویب نامه فوق الذکرمجوز تغییر صندوق مستخدم پیمانی را صادر کند ایا استناد به ماده فوق الذکر بعد از انقضا برنامه چهارم توسعه محمل قانونی دارد یا خیر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مقررات هر برنامه برای همان دوره است مگر در دوره پنج ساله بعدی تنفیذ شود.

  49. من
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی خواستم سوالی از شما بپرسم:آیا با مدرک فوق لیسانس مدیریت آموزشی میشود دکترای ادبیات ادامه داد یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید است.

  50. خشایار
    پاسخ

    سلام استاد
    برای کارشناسی رشته ی حقوق دانشگاه علم و فرهنگ بهتره یا آزاد تهران مرکز؟؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم علم و فرهنگ بهتر است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *