پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. انسی
    پاسخ

    سلام خواهش میکنم به من کمک کنید بنده لیسانس دانشگاه دولتی با معدل ۱۹.۸۶و ارشد غیر انتفاعی با معدل۱۹.۷۵دارم میخواستم بدونم اگر دکتری غیر انتفاعی بخونم امکانش هست برای هیئت علمی دانشگاه دولتی درخواست بدم یا اینکه با مدرک دکتری غیر انتفاعی فقط میتونم هیئت علمی دانشگاه غیرانتفاعی بشم??!!!در ضمن من ۲۳سالمه و میخواستم بدونم محدودیت های مدرک غیر انتفاعی چی هست ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب شما که این معدل را در لیسانس داشتید چرا نرفتید دولتی. سن ات که کم است و نمرات هم که خیلی خوبه است پس چرا فکر غیر انتفاعی هستی. یعنی می ترسی رقابت کنی.

  2. علی
    پاسخ

    سلام
    آیا رفتن به فرصت مطالعاتی کوتاه مدت در دوره ی تحصیلی دکتری جدای از ارتقا علمی و کار بر روی پروژه، ویژگیی برای جذب به عنوان هیئت علمی دارد؟ آیا این مورد به عنوان یه نکته مثبت در رزومه در نظر گرفته میشود؟ (تاثیر زیاد است یا کم)
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب از لحاظ روانی که موثر است.

  3. فرهاد
    پاسخ

    با سلام

    من دانشجوی ترم ۶ دوره دکتری دانشگاه تهران هستم و در حال حاضر در یک دانشگاه دولتی شهرستان بصورت حق التدریس تدریس میکنم.
    دانشگاه مورد نظر اعلام کردند که از آنجا که علاقه به جذب من وجود داشته و فارغ التحصیل دکتری در این رشته کم است، برای بهمن ماه درخواست جذب هیات علمی کارشناسی ارشد (و نه بورسیه) خواهند داد.
    حالا سوال من این است که با توجه به اینکه من هنوز کارت پایان خدمت ندارم و مرخصی تحصیلی دارم، آیا راهی برای جذب من وجود خواهد داشت؟ آیا راهکاری دارید که من بتوانم برای اینکار ارائه دهم؟

    پیشاپیش ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فکر کنم بیشتر سرکاری است.

  4. Hamed
    پاسخ

    سلام. من دوره کارشناسی در دانشگاه دولتی شهرستان بودم و معدل ام ۱۴ و یک ترم مشروط شدم ولی معدل ارشدم در همون دانشگاه بالای ۱۷ هست امسال هم دعوت به مصاحبه دکترا شدم. ایا با مشروطی و معدل پایین لیسانس امکان جذب بعنوان هییت علمی هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب شانس شما کمتر می شود ولی حداقل ۱۴ را دارید.

  5. کیارش قاسمی
    پاسخ

    جناب استاد شیروی سلام

    ممنون می شوم اگر بتوانم از راهنمایی شما بهره ببرم.

    من عنوان پایان نامه ی مقطع LLM خود رو ” Contractual structure of technology transfer contracts through Joint venture in Iran’s oil and gas sector” انتخاب کرده ام . به نظر شما آیا با توجه به دسترسی ای که به منابع خارجی دارم و می توانم رویکردی تطبیقی داشته باشم, این عنوان مناسب است؟ یا با توجه به شرایط روز صنعت نفت و پایان نامه های کار شده لازم می دانید که تغییری در عنوان آن بدهم؟

    با تقدیم احترام

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای فهم joint venture در دو سطح یک و دو به کتاب حقوق نفت و گاز اینجانب مراجعه کنید.

  6. کیارش قاسمی
    پاسخ

    جناب استاد شیروی سلام

    بنده دو سوال از حضرتعالی دارم که ممنون می شم اگر من رو راهنمایی بفرمایید:

    ۱-پردیس فارابی دانشگاه تهران برای پذیرفته شدگان کنکور دکتری, یک امتحان کتبی قرارداده که مواد امتحانی آن حقوق نفت و گاز – حقوق تجارت بین الملل پیشرفته و حقوق تطبیقی قراردادهاست. در خصوص دو ماده ی آزمونی اول به تعداد کافی منبع از جمله کتاب های حضرتعالی وجود دارن ولی در خصوص ماده ی سوم آزمونی یعنی حقوق قراردادهای تطبیقی من نتوانستم منبعی جامع رو پیدا کنم که برای شرکت در چنین آزمونی کافی باشه. آیا امکانش هست که چند منبع رو در این خصوص معرفی بفرمایید؟

    ۲- من دانشجوی LLM in International Contracts and Arbitration دانشگاه فریبورگ سوییس هستم و در فکر آنم که برای مقطع دکتری در آزمون بعدی دکتری حقوق نفت و گاز در ایران شرکت کنم و می دانم که آیین نامه های جدید وزارت علوم امتیازات خوبی رو برای ارائه مقاله علمی-پژوهشی برای دانشجویان در نظر گرفته است ولی متاسفانه دشواری اینجاست که مجله های حقوق علمی پژوهشی داخلی رو نگاه کردم و اکثر قریب به اتفاق منتشرکنندگان مقاله ظاهرا یا از اعضای هیات علمی بودند و یا دانشجویی داخلی به همراه استاد داخلی مقاله ای را در این مجلات مشترکا چاپ کرده بود. می خواستم بپرسم آیا لزوما باید مقاله به همراه استادی داخلی منتشر شود؟ آیا بنده می توانم به تنهایی با توجه به دسترسی خوبی که به منابع خارجی دارم درخواست انتشار مقاله کنم؟ یا اینکه باید به همراه استاد خارجی خود مقاله نوشته و درخواست چاپ آن را در مجله داخلی کنم؟

    با تقدیم احترام

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- باید مباحث حقوق قراردادها را مسلط شوید. ۲- بسیاری از مقالات حداقل یکی از نویسندگان باید دکتر یا عضو هیات علمی باشد.

  7. fatemeh
    پاسخ

    سلام و عرض احترام خدمت شما استاد بزرگوار.
    من امسال لیسانس روانشناسی عمومی از دانشگاه دولتی-روزانه گرفته ام که در مدرک موقت فارغ التحصیلی ام قید شده پس از هشت سال تعهد ضمن خدمت، مدرک اصلی بهم داده میشه. می خواستم بپرسم منظور از این تعهد چیه؟ یعنی باید چکار کنم؟ من قصد دارم دکترایم را خارج بخوانم این با این تعهد، منافاتی دارد؟
    از پاسخگویی شما و سایت خوبتان بسیار متشکر و سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیچی اگر بخواهید مدرک اتان را برای خارج و غیره بگیرید باید پول پرداخت کنید یا هشت سال صبر کنید.

  8. مهرآسا
    پاسخ

    سلام و خستع نباشید.من شش ماه مدرک ارشدمو در رشته هنر گرفتم. دو تا مقاله دارم که هنوز اکسپت نگرفته و زمان زیادیه که منتظرم جواب بگیرم. با توجه به اینکه برای چاپ هر مقاله زمان زیادی لازم هست، آیا امکانش هست که بتونم با این رزومه ،آزمون دکترا قبول شم؟ راستش خیلی ناامید شدم و نمیتونم برای آزمون دکترا شروع کنم.خواهش میکنم راهنماییم کنید. راستش خیلی درس خوندنو دوست دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش هست چون اکثر شرکت کنندگان در آزمون ورودی دکتری مقاله ندارند.

  9. پرویز
    پاسخ

    سلام دکتر
    من لیسانس کامپیوتر از دانشگاه پیام نور دارم ولی علاقه ای به کامپیوتر ندارم میخواستم راهنمایی کنید ارشد چی بخونم بهتره؟ درضمن زبان و ریاضیم خوبه اگه mba بخونم بهتره یا حسابداری؟
    یا اگه رشته دیگه ای بنظرتون خوبه بگین و مشکل سربازی هم ندارم
    ممنون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام MBA بنظرم بهتر است.

  10. کنکوری دکتری حقوق
    پاسخ

    سلام
    چطور میشه تراز دانشکده حقوق در تهران ۵۰۰۰ است ولی پردیس قم ۵۶۰۰؟؟ عجیب تر اینکه تراز نوبت دوم تهران از روزانه اون بالاتر است؟! ۵۲۰۰

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعی ندارم.

  11. میلاد
    پاسخ

    سلام استاد
    از بین حقوق عمومی دانشگاه مفید و حقوق نفت و گاز پردیس البرز دانشگاه تهران بنظر شما کدوم بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم دومی بهتر است.

  12. سید
    پاسخ

    با سلام
    ایا موسسه طلوع مهر قم برای خواندن رشته حقوق خوب هست؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی شناسم.

  13. آزاده
    پاسخ

    سلام استاد عزیز خواهش میکنم کمک کنید .من کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل علامه خوندم دوره شبانه اموزش محور بدون پایان نامه و معدل ۱۵ هیچ مقاله ای هم ندارم و کلا ارشد رو ضعیف تموم کردم و بار علمی خوبی ندارم . موندم که چکار کنم گذشته از این عدم موفقیتی که در ارشد تجارت داشتم تحصیلات عالی و دانشگاه خوب خوندن و فقط سراسری برام خیلی مهمه و این ارشد راضیم نمیکنه کاراموز وکالت تهران هم هستم میخوام به نوعی از صفر شروع کنم و یک ارشد خوب و رزومه قوی و بعدش دکتری و عاشق تجارت بین الملل هم هستم لطفا راهنمایی بفرمایید چه رشته ای رو برای شروع یک ارشد دیگه انتخاب کنم با وجود اینکه رشته مورد علاقم تجارت بین الملل هست ولی دوباره که نمیشه خوند سوالم اینکه: ١) بین دو راه موندم ارشد خصوصی بخونم و دکتری تجارت بین الملل یا اینکه ارشد و دکتری حقوق نفت و گاز؟ ٢)ایا در صورت تحصیلات عالی در حقوق نفت و گاز باید حتما استخدام شرکت نفت شد که دولتی هست و با پروانه وکالت منافات دارد یا اینکه میتوان ب صورت ازاد همراه با پروانه وکالت کار کرد
    ؟ ممنونم اگه راه رو بهم نشون بدهید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق نفت و گاز بخوانید.

  14. ناصر
    پاسخ

    با سلام و درود خدمت آقای دکتر عزیز و تشکر از سایت خوبتون:
    من دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته برق قدرت از دانشگاه آزاد گرفتم. و حال دانشجوی ترم یک دکتری در رشته برق قدرت در دانشگاه آزاد هستم و ۲۶ ساله هستم.حال قصد درخواست بورس داخل و هیئت علمی را دارم.
    سوالات من:
    ۱- آیا با این شرایط احتمال پذیرش با درخواست بنده برای بورس و هیئت علمی وجود دارد؟
    ۲- تا چه حد امکان موافقت با درخواست بنده وجود دارد؟
    ۳- آیا در هنگام پذیرش سوالاتی هم پرسیده می شود؟ چه سوالاتی؟
    ۴- در صورت موافقت بورس داخل حق التدریس هم در نظر گرفته می شود؟ چقدر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید در فراخوان شرکت کنید.

  15. حامد
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    بنده در رشته عمران گرایش محیط زیست در مقطع دکتری علوم تحقیقات تهران قبول شده ام . با توجه به اینکه این گرایش اولین سال هست که در دانشگاه ازاد پذیرش دانشجو داره . آیا ادامه تحصیل و امکان هیات علمی شدن وجود دارد یا خیر .و اینکه ممنون میشم در مورد شرایط هیات علمی شدن راهنمایی بفرمایین
    با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، زیاد فکر هیات علمی نباشید. اگر این رشته ها کار ندارد نروید.

  16. محسنی-
    پاسخ

    سلام استاد
    بنده فارغ التحصیل پردیس خودگران علم و صنعت هستم میخوام برای ادامه تحصیل درمقطع دکترا به خارج از کشور برم.آیا شانسی برای گرفتن پذیرش یا حتی فاند دارم؟ایا مدرک پردیس علم وصنعت اعتباری در بین دانشگاه های خارجی داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم آنها فرقی نمی گذارند.

  17. سید
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد ارجمندم
    استاد عزیز برای ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شیخ مفید قم اعتبار بیشتری دارد یا دانشگاه ازاد کرج؟ و اگر جواب سوال بنده دانشگاه شیخ مفید است ایا اینقدر ارزش دارد که هر هفته از کرج به سمت قم در رفت و امد باشم؟
    ممنون از پاسخ شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم مفید خوب است ولی خب رفت و آمدش را خودت فکر کن. اگر بنا است فقط یک مدرک بگیری خب نزدیک خونه اتان هم می دهند.

  18. 455
    پاسخ

    سلام دکتر، از شما یک سوال دارم.
    دکتر اگر من هم در آزمون دکتری با آزمون و هم بدون آزمون (استعداد درخشان) هر دو قبول نهایی بشم، چطور میشه؟ من از دوستانم پرسیدم گفتند رد میشی. آیا درسته؟به خاطر همین هنوز استعداد درخشان ثبت نام نکردم. من منتظر جواب از طرف شما هستم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، معمولا آنقدر شانس نداری که این حالت بوجود بیاید. اگر آمد نگران نباش یکی را برو.

  19. باقر
    پاسخ

    با سلام
    بنده معلم بودم،در سال ۹۱ در دوره دکتری بورس داخل پذیرفته شدم، بلافاصله استفعا دادم با استعفای من در اموزش و پرورش موافقت نشد. بعد از ۸ ماه از وزارت علوم استعفا از کار قبلی طی نامه ای مکتوب از من خواسته شد.، که با اسعفای مجدد من موافقت شد. بعد از نامه مذکور در یک دانشگاه دولتی جایابی شدم و حکم بورس داخل برای من صادر شد. با توجه به اینکه اجرای حکم از ابتدای شروع تحصیل اعلام شده بود ولی صدور حکم بورس بعد از استفعا انجام شده بود و حقوق آن بصورت معوقه برای من بعد از یکسال و اندی از حکم واریز گردیده است . آیا من در طی دوران تحصیل در سال اول دو شغله محسوب می شوم. ؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا که مشکلی بروز نکرده است. حکم شرعی اش را نمی دانم ولی در حقوق تا مشکلی پیش نیاید، کاری نباید داشت. نهایتا پول بورسیه را پس می دهید.

  20. سعید سعید
    پاسخ

    سلام
    آیا بومی بودن ملاکی برای هییت علمی هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نشنیده ام.

  21. مهیار
    پاسخ

    سلام آقای دکتر . شما همیشه فرمودید داشتن لیسانس حقوق برای وکالت یا قضاوت ضروریه . سوال بنده اینجاست اگر با فوق دیپلم غیر مرتبط ، لیسانس حقوق بگیریم ، آیا باز هم برای کانون وکلا و… محدودیت داریم یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، لیسانس حقوق یک کارشناسی پیوسته است.

  22. مصطفی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر . من دانشجوی رشته شیلات هستم. برای ادامه تحصیل در خارج کشور مثلا آلمان آیا مدرک پیام نور را معتبر می دانند ؟! ضمنا این که آیا با مدرک کارشناسی پذیرش میکنند ؟! یا ارشد؟ کدام یک آینده بهتری داره آقای دکتر ؟!ممنون از این که دلسوزانه به سوالات ما پاسخ می دهید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب پیام نور یک نوع تحصیل غیر حضوری یا نیمه حضوری است. اگر لیسانس حضوری داشته باشید، برای ارشد اقدام کنید.

  23. Zahra
    پاسخ

    سلام. من میخوام امسال انتخاب رشته کنم اما تردید دارم که چه رشته ای رو انتخاب کنم . میخواستم بدونم که کسانی که حقوق می خونن نمیتونن بورسیه بگیرن برای ادامه تحصیل

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بورسیه وقتی مطرح می شود که کسی به خدمات بعد شما نیاز داشته باشد و متقاضی نباشد. این روزها پشت کوه هم اعلام کند، صد نفر متقاضی هست. بنابراین کسی دیگر پول خرچ بورسیه نمی کند.

  24. مهشید
    پاسخ

    با سلام. لطفا قوانین مواد و تبصره های مربوط به رهن ثانویه مسکن که دال بر حقوقی بودن این مسئله باشد را ذکر کنید.یا کتاب در این زمینه.سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به قانون موجر و مستاجر سال ۱۳۷۶ مراجعه کنید.

  25. مهسا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر.سوالی داشتم من دانشجوی ترم ۳ارشد معماری خوراسگان اصفهان هستم.دکترا امتحان دادم امسال.دانشگاه ازاد.ایا درصورت قبولی ۱ترم مرخصی به من میدهند چون پایان نامم رو هنوز دفاع نکردم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ممکن است بدهند.

  26. صدرا
    پاسخ

    با سلام
    استاد ، ایمیل به آدرس دانشگاهیتان فرستادم. لطفا مشاهده بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، لطفا سوالاتی که جنبه شخصی ندارد را به ایمیل ارسال نکنید. جواب نمی گیرید. می توانید سوال خود را با اسم مستعار مطرح کنید.

  27. رحمت
    پاسخ

    سلام استاد، دانشجوی ارشد حقوق خصوصی هستم نمیدونم واسه دکتری چه گرایشی شرکت کنم؟ با اینکه می دونم با مدرک ارشد می تونم واسه قضاوت و وکالتو….. شرکت کنم پس لزومی به دکتری گرفتن نداره به همین خاطر می خوام یا تجارت بین الملل یا نفت و گاز بخونم با اینکه پایان نامه ام در مورد بین الملل است بیشتر دوستار تجارت بین الملل هستم. خواهش می کنم راهنمایی بفرمائید،چند روز دیگه میرم نمایشگاه کتاب می خوام منابع دکتری رو بخرم ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هر رشته ای که آمادگی بیشتر دارید شرکت کنید.

  28. بهار
    پاسخ

    سلام دکتر
    من مدرک ارشد اموزش محور مهندسی صنایع دارم سال ۸۹. ۲ مقاله isi و دو مقاله کنفرانسی، سابقه ندریس دانشگاهی و مدرک زبان. هر دو مقطع هم دانشگاه دولتی. آیا این رزومه میتونه تومصاحبه ها موفق باشه یا بخاطر آموزش محور بودن اصلا تلاشی برای شرکت در آزمون کتبی دکترا سال آینده نکنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی ممکن است در مصاحبه دولتی شانس نداشته باشید

  29. هما نصیری
    پاسخ

    سلام.
    بنده با مدرک کارشناسی علوم تربیتی،معلم ابتدایی هستم،و قصد دارم ارشد رشته روانشناسی عمومی را بگذرانم.با توجه به اینکه از شنبه تا چهارشنبه در مدرسه هستم،آیا کلاس های این رشته در دانشگاه تهران یا علامه در آخر هفته تشکیل می گردد؟به نظرتان از نظر زمانی ادامه تحصیل در این دانشگاه امکان پذیر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بروید پیام نور.

  30. ارمان
    پاسخ

    سلام استاد بزرگوار
    می خاستم بپرسم که آیا با داشتن مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی از دانشگاه سیستان و بلوچستان میتوان استاد دانشگاه شد؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دکتری فعلا بیکار هستند.

  31. پویا یعقوبی راد
    پاسخ

    سلام جناب استاد
    متشکرم از فضایی که جهت طرح سوال فراهم فرمودید
    بنده کارشناس ارشد حقوق خصوصی هستم و تصمیم دارم برای دکتری آماده بشوم. تصمیم دارم جهت کسب امتیاز بهتر در مصاحبه اقدام به ترجمه و چاپ مطالب حقوقی در مجله ای معتبر بکنم. به سبب علاقه به حقوق نفت و گاز دوست دارم مطالب در این خصوص باشد سوالم از حضرتعالی به شرح زیر است:
    ۱- از کجا می توانم مقالات معتبر را به صورت رایگان پیدا کنم؟
    ۲- امکان عضویت در برخی سایت های معتبر و پرداخت هزینه ها برایم ممکن است به نظر شما کدام وبسایت ها برای دسترسی به مطالب خوب و معتبر مناسب تر است؟
    ۳- تفاوتی بین ارائه ترجمه و مقاله در امتیازات وجود دارد؟
    با توجه به تسلط به زبان انگلیسی و کمبود دانش شخصی ارائه ترجمه برای بنده سهل تر از ارائه مقاله است.
    ۴- چه توصیه های عمومی تری برای قبولی در زمینه دکتری نفت و گاز دارید البته با توجه به اینکه کتاب های حضرت عالی را بنا به علاقه شخصی مطالعه کرده ام متشکر می شوم راهنمایی فرمائید.
    عذر تقصیر می خواهم از اطاله کلام.
    ارادتمند
    پویا یعقوبی راد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- بسیاری از مقالات مجانی هستند یا در گوگول قابل جستجو و به صورت رایگان قابل دانلود هستند. ۲- بهترین سایت heinonline است ۳- خیلی زیاد. ترجمه تقریبا هیچ. ۴- باید آمادگی پیدا کنید.

  32. محمدعلی
    پاسخ

    باسلام و خسته نباشید من یه سوال فنی داشتم اگه در دانگاه دولتی روزانه باشی بعد با یک ترم مرخصی پنج ترمه بشی جریان چی میشه باید شهریه بدی، و هیچ تبصره ای چیزی نداره

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من سوال فنی بلد نیستم. رشته من غیر فنی است.

  33. افشین محمدی
    پاسخ

    با سلام و عرض ارادت خدمت استاد فرزانه جناب دکتر شیروی
    بنده دارم برای دکتری حقوق خصوصی البته دانشگاه آزاد(علوم تحقیقات تهران) درس میخونم. نیازمند راهنمایی هستم در خصوص:

    ۱- آیا قبولی در مصاحبه این واحد، شرایط یا معیار خاصی دارد؟

    ۲- برای درس متون حقوقی ، کتاب قراردادها تالیف خود را پیشنهاد میفرمایید یا کتاب دیگری را؟

    ۳- چون من به صورت خود خوان در حال مطالعه کتاب قرارداد شما هستم چنانچه منبع ترجمه ای مورد قبول وجود دارد معرفی بفرمایید

    ۴- چه راهکاری برای نتیجه گیری هرچه بهتر از مطالعه این کتاب پیشنهاد میفرمایید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- به تعداد شرکت کنندگان بستگی دارد ولی معمولا شرط خاصی ندارد. ۲- آن هم لازم است ولی ممکن است کفایت نکند. ۳- آن طوری زبان یاد نمی گیری. ۴- زبان یک امر تدریجی است. سعی نکنید یک دفعه بخواهید یک دیگ را سربکشید.

  34. parham
    پاسخ

    سلام من داشگاه ازاد قیامدشت گرافیک خوندم امکانش هست برای کارشناسی ارشد رشته مهندسی کنترل پروژه بخونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست.

  35. و.
    پاسخ

    سلام.
    میخواستم بدونم برای مصاحبه ی دکتری رشته ی تجارت بین الملل چه منابعی باید خونده بشه. علت سوالم عدم مشخص کردن منابع و اکتفا به عبارت “تجارت بین الملل” در سایت دانشگاه هست.
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعی ندارم. باید مباحث حقوق تجارت بین الملل را مسلط شوید نه کتاب خاصی را.

  36. حوری نواصری
    پاسخ

    باسلام.اینجانب دانشجوارشدحقوق خصوصی ازواحدآزاداهوازمیباشمراهنمای پایان نامه من دکترسیدحسن ملایکه پورشوشتری است اینجانب قصدارسال مقاله پایان نامه برای چاپ درمجله اندیشه های حقوقی سابق رادارم ولی هردرسایت گشتم اثری ازایمیل نیافتم خواهشمندم درصورت امکان آدرسی بمن معرفی کنید تامقاله خودرابفرستم .تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مقاله به صورت آنلاین آپلود می شود و دیگر نمی شود با ایمیل مقاله را ارسال کرد. برای آپلود باید ابتدا عضو شوید و بعد مقاله را اپلود کنید و از دفتر مجله پیگری کنید که شرایط شکلی مقاله تأمین گردد. نشانی مجله:
      https://jolt.ut.ac.ir

  37. مهدی
    پاسخ

    با سلام
    آیا با مدرک کارشناسی فیزیک می توان در رشته های علوم انسانی شرکت نمود…
    برای مثال در جامعه شناسی،روانشناسی،و سایر رشته های این شاخه
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله

  38. حمید
    پاسخ

    آقای دکتر سلام
    من دانشجوی رشته کامپیوتر میباشم و در مقطع کارشناسی تحصیل میکنم و در ترم تابستان میتوانم مدرکم را بگیرم و در ضمن دارای دیپلم ریاضی میباشم
    تصمیم دارم در کنکور رشته حقوق مقطع کارشناسی
    شرکت کنم سوالم این است که من میتوانم در کنکور شرکت کنم ؟ واگر این امکان باشد دوباره باید درسهای عمومی را که الان پاس کرده ام را اخذ کنم ؟ یا اینکه میتوانم تطبیق بزنم؟ مشکل سربازی هم ندارم.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ظاهرا منعی ندارد ولی مشکل تحصیل رایگان را باید حل و فصل کنید. تطبیق بستگی دارد که کجا گذرانده باشید و کجا قبول شوید. معمولا قبول می کنند.

  39. پریسا
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرانقدر

    بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه ازاد واحد تهران شمال با معدل ۱۸/۲۵ می باشم و رشته تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشدم مرتبط می باشد.
    همچنین بنده هنوز اقدامی دررابطه با مقاله علمی و پژوهشی نکرده ام
    ۱- آیا برای استخدام هیات علمی داشتن مقاله لازم می باشد یا خیر؟
    ۲- ایا صرفا با داشتن شرط معدل و بدون مقاله میتوان استخدام شد یا خیر؟

    ۳- معدل مورد قبول برای استخدام هیات علمی چند می باشد؟

    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- طبیعتا با ارشد که بعید است که بتوانید جذب هیات علمی شوید. در دکتری هم نیاز هست. ۲- بستگی به دانشگاه دارد که در آگهی فراخوان می آید ولی زیر ۱۴ لیسانس یا ۱۶ ارشد نباشد.

  40. سارا
    پاسخ

    با سلام.
    من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته جغرافیا از دانشگاه تربیت معلم تهران هستن.در هر دو مقطع ایسانس و فوق لیسان رتبه اول را کسب کردم.دارای ۴مقاله همایشی و یک مقاله علمی پژوهشی هستم.ولی حالا به این نتیجه رسیده ام که تغییر رشته بدهم و در رشته مدیریت تحصیل کنم.با توجه به علاقه بنده به تدریس در دانشگاه به نظر شما مجدد در مقطع ارشد مدیریت شرکت کنم و یا اینکه اگر با مدرک ارشد غیر مرتبط در مقطع دکتری مدیریت ادامه تحصیل بدهم امکان تدریس در دانشگاه هست؟سوال دوم اینکه به نظر شما کدام گرایش مدیریت بهتر و دارای بازار کار بیشتری است؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم با خواندن جغرافیا باز احتمال جذب هیات علمی شما بیشتر است.

  41. مرجان
    پاسخ

    سلام اقای دکتر …وقتتون بخیر…من کارشناسی ژنتیک خوندم و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی برای دکترا هم بازرگانی شرکت کردم معدلم ۱۹ هستش و معدل لیسانسم ۱۴…و بشدت علاقه دارم به بازرگانی…حالا برای هیئت علمی من که لیسانسم متفاوت هستش آیا مشکلی به وجود میاد؟؟واسه لیسانس اگه پیام نور غیرحضوری شرکت کنم بنظرتون خوبه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا که بیشتر آنها که مدارک یکسانی دارند نمی توانند جذب هیات علمی شوند.

  42. سپیده محمدی ابندانسری
    پاسخ

    سلام من دانشجوی رشته مدیریت دولتی هستم من میخواهم بعد از گرفتن مدرک لیسانس فوق لیسانس هنر بخوانم ایا همچین چیزی ممکن است ایا میتوان تغییر رشته داد یا باید از اول شروع کنم یعنی کنکور هنر بدهم تا برای لیسانس در رشته هنر بخوانیم کدام درست هستن راهنمایی ام کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله هر جور شما حاضر باشی درس بخوانی یا بهتر بگویم در بیشتر موارد پول پرداخت کنید، جاهایی هست که شما را بپذیرند یعنی پول شما را قبول کنند.

  43. aryan
    پاسخ

    با سلام و تشکر بابت پاسخ
    استاد بنده منظورم پردیس البرز دانشگاه تهران هست ایا پردیس البرز خودگردان نیست؟
    پردیسها برای قبولی دکتری مشکلی ندارند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پردیس البرز خودگردان است.

  44. عارفه
    پاسخ

    اقای دکتر سلام من دانشجوی رشته تفسیر قران هستم میخواستم بدونم که ایا با این رشته میشه معلم قران یا دین و زندگی شد ( ممنون میشم جوابمو بدین لطفا )

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید در آزمونهای ورودی آموزش و پرورش شرکت کنید.

  45. 000
    پاسخ

    سلام دکتر. به نظر شما برای عضو هیات علمی شدن، آیا دانشگاه های روزانه شهرستان ها درجه ۲ و ۳ درس بخونیم بهتر است یا شبانه دانشگاه های تهران مثل علامه یا تهران و بهشتی. کدوم از این دو دسته دانشگاه امکان جذب بیشتر فراهم؟ ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شبانه یک عنوان است که شما باید پول تحصیل بدهید و در کارنامه شما قید نمی شود و بنابراین از جهت هیات علمی شبانه این دانشگاه ها بهتر است. البته مسئله هزینه تحصیل یک موضوع دیگری است که خود جای تأمل دارد به خصوص اگر شما تمکن مالی نداشته باشید.

  46. Moni
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید.
    ببخشید من دانشجوی دکتری ترم ٢ هستم، میخواستم بدونم آیا با مدرک کارشناسی با معدل ١۴/٢٠ و کارشناسی ارشد ١۶ ،عضو هیءت علمی بشم؟ هرسه مقطع هم در دانشگاه فردوسی بودم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش هست چون حداقل ها را دارید ولی باید بدانید که همه فارغ التحصیلان دکتری نمی توانند عضو هیات علمی شوند. به خصوص با این کاهش رشد جمعیت، نیاز به هیات علمی در دانشگاه های دولتی در آینده کمتر خواهد شد.

  47. Mahdi
    پاسخ

    سلام من یه کلاس نهمی هستم و برام درسم خیلی اهمیت داره .وخیلی دوست دارم که در آینده در رشته ریاضی و فیزیک استاد دانشگاه شم و معدلم هم۱۹/۵به بالاست ولی اطلاعات کافی ندارم میخواستم یه برنامه بلند مدت برای درسم بزارم و تمام سایت ها رو هم بالا پایین کردم ولی اطلاعات کافی نداشتن . از شما میخوام که بگین چی کار باید بکنم و چه راهی پیش روم دارم؟ ممنون از وب سایتتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهترین راه این است که درسهات را خوب بخوانی همون کفایت می کند. راهت را پیدا می کن. خیلی هم توی سایتها نچرخ آخه ممکن است برای پیدا کردن راه صحیح آن قدر وقت بگذاری که به وقت برای رسیدن به هدف ات نداشته باشی.

  48. علی
    پاسخ

    سلام ٬ اگر شخصی در مقطع ارشد حقوق تجارت بین الملل یا رشته هایی نظیر ان را بخواند با توجه به نداشتن مدرک لیسانس حقوق ایا چنین شخصی همزمان که در حال تحصیل حقوق هست می تواند لیسانس حقوق خود را از دانشگاهی نظیر پیام نور اخذ کند ؟ یا به عبارتی دیگر ایا در حین تحصیل چه در فوق و یا دکتری میتوان لیسانس حقوق هم اخذ کرد؟
    با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ظاهرا بعضی ها اینکار را می کنند ولی منع قانونی دارد. بلاخره یه عده دنبال پول شما هستند هر جوری شما حاضر باشید که پول بدهید آنها می گیرند.

  49. رضا
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد گرانقدر
    میخواستم سوال کنم آزمون کتبی دکتری حقوق نفت پردیس چه تاریخی برگزار میشود؟ و تا چه رتبه هایی میتوانند شرکت کنند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام والله اعلم. به سایت پردیس فارابی مراجعه کنید.

  50. اکبر
    پاسخ

    سلام، من رشته برق در دانشگاه دولتی دکترا می خونم ترم ۷ هستم در استخدام یک شرکت دولتی هم قبول شدم و قرار است به زودی شروع به کار کنم استادم با کار کردن موافق نیست ولی خوب منم از اینده ام می ترسم و تقریبا می دونم که امکان جذب هیئت علمی نیست به نظرتون بی خیال استخدامی بشم؟ ایا در این صورت استادم به خاطر کار کردنم می تواند اخراجم کند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اولا که استاد نمی تواند کسی را اخراج کند نهایتا از راهنمایی رساله دکتری شما کناره گیری می کند. ولی خب کار کردن می تواند تأثیر منفی روی کار رساله شما داشته باشد بخصوص اگر نیاز به تحقیقات آزمایشگاهی داشته باشد که مستلزم حضور در آزمایشگاه باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *