پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. parisa charmi
    پاسخ

    سلام،من دانشجوی کارشناسی ارشد pnu رشته مدیریت اجرایی هستم،ترم ۳ ،اموزش محور هستم،معدلم۱۸ است،به نظر شما شرایط قبولی در مقطع دکتری را دارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال دانشگاه های خوب کم است.

  2. دانشجو
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد محترم.معنای این اصطلاح چیست ؟ با سپاس فراوان
    juge des référés

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این بر قاضی دادگاهی در فرانسه اطلاق می شود که رئیس دادگاه است و به دعاوی به صورت اختصاری رسیدگی می کند و این دادگاه نه دادگاه بدوی و نه دادگاه عالی است بلکه دادگاهی در این بین است.

  3. سارا بابایی
    پاسخ

    با سلام: استاد من لیسانس و ارشدم رو در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه علم صنعت گرفتم. در هر دو دوره هم شاگرد ممتاز بودم و سابقه ی ۴ کلاس حل تمرین با گواهی رسمی دانشگاه رو هم دارم. می خواستم ببینم می تونم در دانشگاه های غیر انتفاعی مشهد شانس حق تدریسی شدن رو داشته باشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال دارد یه چند ساعتی را به صورت حق التدریس مشغول شوید ولی حق تدریسی چه فایده ای دارد؟

  4. فرهاد
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد ارجمند
    اگر کسی کاردانی با معدل ۱۵ و کارشناسی با معدل ۱۳ سپری کند موقع درخواست برای هیت علمی معدل کارشناسی میانگین ۱۴ برای او حساب میشود یا فقط کارشناسی ناپیوسته او که ۱۳ است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با این نوع مدارک و معدل بعید می دانم بتوانید جای حسابی هیات علمی شوید.

  5. رضا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر بنده کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دارم می خوام برا دکتری رشته مدیریت دولتی رو ادامه بدهم. آیا امکان دارد بعداً از لحاظ هیئت علمی شدن با مشکل مواجه شوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب دلیل این تغییر رشته چیست. سعی کنید که گرایش خودتان را عوض نکنید.

  6. معصومی
    پاسخ

    سلام میخواستم بدونم اگر برای مصاحبه دکترای دانشگاه آزاد، در مصاحبه مربوط به دانشگاه انتخابی اول شرکت نکنم میتونم در مصاحبه های دانشگاههای مربوط به انتخاب دوم و سوم شرکت کنم؟ مشکلی پیش نمیاد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مشکلی نباید ایجاد کند.

  7. سجاد ستاری
    پاسخ

    سلام من ترم ۴ رشته مهندسی مدیریت اجرایی کارشناسی هستم و الان میخوام تغییر رشته بدم به نظر شما بین مدیریت بازرگانی و دولتی کدوم بهتره البته رشته ای میخوام انتخاب کنم که حفظیات زیاد محسبات کم داشته باشه بخصوص بازار کار هم داشته باشه
    بازار کار خوب

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مدیریت بازرگانی شاید بهتر باشد.

  8. سحر
    پاسخ

    سلام استاد من ترم سه تجارت بین الملل علامه شبانه آموزش محور هستم هدفم دکتری حقوق خصوصی دانشگاه دولتی هست.به علت نداشتن پایان نامه تصمیم گرفتم دوباره در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنم و ارشد خصوصی بخونم.نظرتان چیه کار درستی میکنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تصمیم بدی نبوده است.

  9. ساناز
    پاسخ

    سلام من ترم اول ارشد گرایش اکوتوریسم هستم از طریق رتبه اولی قبول شدم.رشته کارشناسی ام مدیریت جهانگردی بود.چون دانشگاه گرایش های ارشد این رشته نداشت من تو گرایش اکوتوریسم پذیرفتن. تو تکمیل ظرفیت گرایش های ارشد مدیریت جهانگردی اوردن بهم گفتن نمی شه تغییر گرایش بدی برگردی به گرایش های رشته خودت به نظر شما راهی هست ؟ اکوتوریسم با دو گرایش بازاریابی و برنامه ریزی توسعه خیلی فاصله داره اینده شون چه جوریه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا بتوانید از گرایش اکوتوریسم انصراف دهید و در رشته تکمیل ظرفیت مشغول شوید.

  10. سعید
    پاسخ

    سلام استاد عزیز من کارمند آموزش و پرورش هستم آزمون وکالت هم پذیرفته شدم نظر شما در خصوص تغییر شغل به وکالت چیست؟ خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام وکالت را دنبال کنید.

  11. علیرضا
    پاسخ

    استاد سلام وقت به خیر
    تفاوتهای آزمون وکالت با آزمون کارشناسی ارشدحقوق را از نظر محتوا و ماهیت و نوع سوالات می خواستم از نظر شما بدونم .به عنوان مثال سوالات حقوق مدنی یا حقوق جزا آزمون وکالت با سوالات حقوق مدنی و حقوق جزا کارشناسی ارشد چه تفاوتهایی دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بروید نمونه سالهای سالهای قبل این دو را تهیه کنید و مقایسه نمایید.

  12. سیمین صالحی
    پاسخ

    باسلام
    درصورت امکان اعلام بفرمایید در صورتیکه
    استادی با مرتبه علمی استادیاری و پایه ۶ از دانشگاهی به دانشگاه غیرانتفاعی دیگری منتقل گردد.آیا دانشگاه مقصد ملزم به حفظ پایه نامبرده و لحاظ نمودن آن در حقوقش می باشد یا خیر ؟
    آیا دراین خصوص آیین نامه وزارت علوم ارائه شده است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر در مرتبه پیمانی باشید ممکن است پایه های قبلی را ندهند.

  13. زهرا
    پاسخ

    سلام جناب شیروی.توروخدا راهنماییم کنید.من لیسانس حسابداری از دانشگاه دولتی دارم.آیا میتونم ی گواهیه فوق دیپلم حسابداری از دانشگاه بگیرم و باهاش لیسانس حقوق دانشگاه علمی کاربردی رو بگیرم؟اینجوری میتونم توی آزمون وکالت شرکت کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این طوری که نمی شود که در رشته حقوق موفق شد.

  14. محمدرضا
    پاسخ

    سلام وخسته نباشید خدمت استادمن دانشجوی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان هستم ومیخواستم بدانم ایا در مقاطع ارشد یا دکتری میتوانم در زیر شاخه های پزشکی مانند روانشناسی یا در رشته های مهندسی تحصیل کنم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، روانشناسی که زیر مجموعه وزارت علوم است. مهندسی هم که باید لیسانس داشته باشی تا بتوانی کار مناسبی پیدا کنید.

  15. مریم
    پاسخ

    سلا م اقای دکتر سپاس فراوان بابت لطف ودلسوزی شما برای پاسخگویی به سوالات اقای دکترخواهشمندم بنده را راهنمایی بفرمایید اینجانب کارشناس ارشد ادبیات عرب هستم به خاطر علاقه فراوانم به رشته معلمی این رشته را انتخاب کردم ولی متاسفانه امروز که سه سال از فارغ التحصیلی ام می گذرد کاری پیدا نکرده هر کجارفتم گفتند نمی خواهیم حتی بهم گفتند اگر دکترایت هم بگیری بازم نمیخواهیم و من بعد از این همه تلاش .گذاشتن با ارزشترین سنین جوانیم نا امید شدم به کل از ادامه تحصیل در این رشته منصرف شده واکنون در سطح ۳ حوزه در رشته فقه واصول به صورت غیر حضوری تحصیل میکنم ودر رشته حقوق پیام نور ثبت نام کرده ام که لیسانسم را بگیرم و در امتحان وکالت شرکت کنم ودر این رشته ا هم زمان ادامه تحصیل بدهم حال از شما میپرسم ایا انتخابم درست است ؟ایا وکالت این روزها می شود قبول شد؟ وبازار کار دارد یانه؟ واز نظر شما من که الان شروع کرده ام برای سال اینده میخواهم ارشد شرکت کنم بهترین گرایش برای ادامه تحصیل که بازار کار خوب داشته باشه واشباع نشده باشه کدام است؟سپاس فراوان از لطف شما واز اینکه به سوالات پاسخ دادید پیشاپیش سپاسگزارم بهترینها را برایتان ارزومندم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یا این همه فارغ التحصیل حقوق قبول شدن در وکالت این روزها خیلی ساده نیست. ولی این که مرتب افراد از رشته ای به رشته دیگر می روند یک ضعف است و خیلی هم مممکن است افاقه نکند.

  16. فرهاد
    پاسخ

    سلام وخسته نباشید
    اقای دکتر من ارشد ثبتنام کردم واین که بسیجی فعال هسم واز فعالی واسه ارشد استفاده کردم میخواستم بدونم چند درصد در کنکور کمکم میکنه واسه قبولی؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعی ندارم.

  17. جواد
    پاسخ

    باسلام وخسته نباشید

    اقای دکتر من ۲۳سال دارم وتا اخر تابستان ۹۴ لیسانس برق قدرت رو در دانشگاه ازاد تمام میکنم میخواستم بدونم ایا برم سربازی بعد بیایم ارشد بخونم یا اگر ارشد قبول شدم اول ارشد بگیرم بعد بروم سربازی؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر ارشد در یک دانشگاه خوب قبول شدی برو والا برو دنبال سربازی و بعد هم کار.

  18. محمد
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    آیا کسی که در حال حاضر دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد است و امتحان جامع رو هم داده می تواند در کنکور دکترای سراسری شرکت کند؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تحصیل هم زمان اشکال دارد ولی ظاهرا شرکت در آزمون دکتری دانشگاه های دولتی منعی نداشته باشد. به دفترچه مراجعه کنید.

  19. حسین
    پاسخ

    تشکر استاد عزیز.

  20. محمد
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد عزیز.من لیسانس حقوق از دانشگاه ازاد و زبانم در حد ۶ ایلتس می باشد.قصد دارم برای ارشد و وکالت سال اینده شروع به خواندن کنم.ایا داشتن (ارشد حقوق تجارت بین الملل و نفت و گاز) یا (حقوق خصوصی و جزا)در عملکرد بهتره یک وکیل در دادگاهای داخلی تاثیر مهمی دارد و شرایط شغلی کدام یک بهتر است؟من به خاطر زبانم ترجیحا ارشد بین الملل رو شروع می کنم .از شما استاد دلسوزکه تجارب زیادی در این زمینه دارید خواهش میکنم که منو راهنمایی کنید ایا انتخاب من برای یک موقعیت شغلی در اینده درست است. با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مسلما داشتن فوق در کیفیت کار وکالت شما موثر است. طبیعی است که حقوق خصوصی، حقوق تجارت بین الملل و نفت و گاز و جزا بیش از حقوق بین الملل در وکالت کاربرد دارد.

  21. وحید
    پاسخ

    سلام دکتر من متون جزا ۲ شما را گرفتم اما همه انگلیسی است آیا کتاب ترجمه هم دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ترجمه کمکی نمی کند و اگر هم باشد بدون مجوز است و توصیه نمی شود

  22. فاطمه
    پاسخ

    با سلام و تشکر از راهنمایی هایتان
    استاد میخواستم بدونم آگه فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد ارشد رشته اموزش زبان انگلیسی دانشگاه آزاد باشم میتوانم در همین مقطع و همین رشته در دانشگاه دولتی روزانه شرکت کنم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا در همان رشته منع دارد.

  23. بهار
    پاسخ

    سلام خدمت شما استاد گرامی
    من قصد دارم در در مقطع کارشناسی ارشد رشته تجارت بین الملل را ادامه دهم و امسال در دفترچه دانشگاه آزاد دیدم که غیر از دانشگاه دامغان دانشگاه تهران مرکز و تهران شمال نیز این گرایش را دارند
    واقعا ممنون می شوم اگر راهنمایی بفرمایید که با توجه به سابقه چند ساله دانشگاه دامغان و جدید بودن این دو دانشگاه دیگر کدام را الویت اول و دوم و سوم خود قرار دهم
    بسیار سپاسگذار می شوم اگر راهنماییی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان تهران اولویت دارد.

  24. نرگس
    پاسخ

    سلام خدمت شما من دانشجویی تربیت معلم هستم ایا می توانم هم زمان در دانشگاه ازاد یا پیام نور تحصیل کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل هم زمان منع قانونی دارد.

  25. کاظم
    پاسخ

    باسلام یک سوال داشتم جوابم بدید خیلی خیلی ممنونم لیسانس مدیریت دولتی هستم وبه مدت ۱ماهه دردادگستری مشغول به کار هستم حال میخواهم ارشد حقوق دانشگاه ازادثبتنام کنم وادامه تحصیل بدهم کاردرستی انجام میدهم؟کدام یک از گرایشات حقوق بهتروکدامیک اسانتر است؟کدامیک از گرایشات در راستای کاردردادگستری ورشته کارشناسی من میباشد؟مشاوره میخواستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چون کارمند شده اید می توانید یک رشته ساده بخوانید و ارشد بگیرید ولی به نظرم اخذ ارشد حقوق کمکی به شما نمی کند.

  26. hamid
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    بنده فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و ارشد مهندسی سازه هستم در مورد تحصیل در دکتری در گرایشی از رشته مهندسی پزشکی که بیشترین اشتراک را با مهندسی سازه دارد (حدود شصت درصد و از نظر قانونی منعی ندارد) اما از نظر مصاحبه و پذیرش در دانشگاه دولتی و آزاد شرایط چطور است و در جذب هیت علمی آزاد و دولتی چطور؟ با توجه به اینکه شنیده ام متقاضی هیت علمی دانشگاه آزاد باید شرط یکسان بودن رشته در دو مقطع آخر را رعایت کند در سیستم دولتی چطور؟ و آیا مرحله پسا دکتری را در این مورد می توان یک مقطع در نظر گرفت؟ با توجه به اینکه اهمیت مهندسی سازه از مهندسی پزشکی بالاتر است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم تغییر رشته می تواند ایجاد مشکل کند.

  27. مرتضی
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب دکتر

    می خواستم خواهش کنم که بنده روی مقاله ای کار میکنم “با عنوان حقوق منتقل الیه در بیع مسلوب المنفعه ” منبع ای نمی تونم پیدا کنم راجع به اینکه از موقع بیع تا اعمال خیار فسخ منتقل الیه منافع به کی تعلق دارد نظرات مخالف یا موافق پیدا کنم راهنمایی بفرمایید

    با تشکر از جنابعالی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این نوع مسایل در کتب فقهی تحت عنوان خیارات و به خصوص بیع خیار طرح شده است.

  28. شقایق
    پاسخ

    سلام. وقتتون بخیر. میخواستم راهنماییم کنید. من لیسانس حسابداری هستم دوست داشتم ارشد پرستاری بخونم ولی نمیشه. به نظرتون من ارشد حسابداری رو بخونم یا دوباره ۴سال پرستاری رو بخونم ؟میخوام یه رشته ای باشه که کارش حتمی باشه. ممنون میشم راهنماییم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو رشته خوب است ولی نیازی به تکرار پرستاری نیست با همین رشته هم می توانید شغلی پیدا کنید. پرستاری هم سختی های خودش را دارد و خیلی ها از آن گریزان اند

  29. Shahab
    پاسخ

    استاد من الان ترم ٣مدیریت دولتی روزانه علامه ام احساس میکنم تو این رشته موفق نیستم انگیزه ای برای درس خوندن ندارم احساس میکنم بیایم حقوق شبانه شیراز خیلی موفق ترم از طرفی ٢سال عمرم تو علامه بودم وبیام شیراز اون دو سال ازبین رفته
    استاد خواهش میکنم کمکم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با این حساب تردید نکنید و این کار را انجام دهید.

  30. آمنه
    پاسخ

    سلام.استادفرزانه الان من حکم بورس دانشگاه مشهدرودارم اما الان که فارغ التحصیل شدمودانشگاه مشهدمن روبه وضعیت استخدامی تبدیل وضعیت نمیکنه.حالا تکلیف این حکم بورس چی میشه؟آیا وزارتخونه میتونه من روجای دیگه استخدام کنه.من چکارکنم.خواهش میکنم راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه مشهد مکلف نیست که یک بورسیه را بکار گیرد ولی اگر نیاز ندارند باید به شما اعلام عدم نیاز بدهند که شما بتوانید جای خود را تغییر دهید.

  31. مهدی
    پاسخ

    باسلام و عرض احترام و قدردانی از توجه شما:بنده در حال حاضر دانشجوی دکتری دانشگاه ازاد هستم و کارشناسی و کارشناسی ارشدم رو از دانشگاه دولتی با معدل خوب اخذ کرده ام.ایا ممکنه بتونم در دانشگاه دولتی هیات علمی بشم؟با تشکر واحترام

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به هر حال احتمال جذب شما کاهش پیدا می کند.

  32. زهرا
    پاسخ

    سلام جناب دکتر خسته نباشید.من دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان هستم و کارشناسیم رو از دانشگاه اراک با معدل ۱۶/۵ گرفتم ولی به این رشته علاقه ندارم و انگیزه ای هم برای گرفتن دکترا ندارم.با توجه به اینکه فرمودید با مدرک ارشد نمیشه هییت علمی شد و اینکه به رشته جامعه شناسی علاقمندم نظرشنا درمورد انصراف از رشته شیمی و تحصیل در رشته جامعه شناسی چیه؟ کلا بازار کار برای مدرک ارشد و دکتری جامعه شناسی چطوره؟ایا میشه هییت علمی شد؟ ممنون از راهنماییتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یا رشته خودتان را ادامه بدهید یا از لیسانس یک رشته جدید را شروع کنید. فقط یادتان باشد که احساساتی نباشید. فکر می کنید بقیه رشته ها وضع بهتر است؟ خب چرا؟

  33. زهرا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    بنده کارشناسی رشته حسابداری با معدل ۱۸ در دانشگاه سراسری اصفهان خواندم . و برای ارشد با معدل رشته مدیریت مالی همین دانشگاه قبول شدم . و با معدل ۱۸ فارغ التحصیل شدم . به نظر شما دکتری در چه رشته ای شرکت کنم که در اینده بتونم عضو هیات علمی شوم. ؟؟؟ ایا شرکت در رشته حسابداری در مقطع دکتری ، رشته نامرتبط با ارشد محسوب می شود؟؟؟ ایا مدیریت مالی و حسابداری همخوانی ندارند؟؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم باز رشته حسابداری در مقطع دکتری شانس شما را افزایش می دهد

  34. عماریاسر فروغی
    پاسخ

    باعرض سلام خدمت استاد محترم
    درجهت اصلاح وبهبودی اقتصادی کشور
    درجهت عملیاتی کردن مناطق آزاد تجاری کشور
    درجهت ارتقاامنیت اقتصادی کشور
    کدامیک از رشته های حقوق اقتصادی وحقوق تجارت بین الملل الویت دارد؟

    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیچکدام از این رشته ها توانایی ندارد که چنین اهدافی را محقق کند.

  35. امير
    پاسخ

    با سلام جناب دکتر
    بنده بورس هیات علمی دانشکاه ازاد هستم و مشغول به تحصیل در دانشکاه ازاد . در حال حاضر در تکمیل ظرفیت دانشکاه سراسری قبول شده ام . ایا از نظر دانشکاه ازاد تغییر محل تحصیل از ازاد به سراسری مجاز است؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر نکنم باید هماهنگی کنید که مشکلی دچار نشوید.

  36. نیلوفر
    پاسخ

    با سلام و خسه نباشید
    استاد در ایران رشته روانشناسی جنایی وجود دارد؟ اگر جواب مثبت است میشود مسیر ان را توضیح دهید ؟(خیلی سرچ کردم امابه هیچ جوابی نرسیدم)و اینکه ایا رشته خوبی است؟
    با یک دنیا سپاس از وقتی که میگذارید..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعی ندارم دفترچه را نگاه کنید.

  37. سابقی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد-من رشته حسابداری هستم ایا این رشته از لحاظ پست و مقام جایگاه ریاست داره یا فقط رشته های مدیریت؟ویک سوال دیگه من از پرونده های جنایت و قتل میترسم ولی باز مجابم بیام حقوق به نظر شما چکارکنم؟رشته حسابداری خودم رو ادامه بدم؟درامد هم برام مهمه.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، رشته حسایداری رشته خوبی است ولی رشته حقوق هم به جنایت و قتل منحصر نیست. بخشهای بزرگ حقوق هیچ ارتباطی با جرایم ندارد.

  38. حسین
    پاسخ

    سلام استاد عزیز. من ی راهنمایی میخوام انتظار دارم راهنماییم کنید. راستش من لیسانس مهندسی کامپیوترم. امسال هم ارشد ازاد و هم دانشگاه غیر انتفاعی معتبر قبول شدم احتمالا از سال بعد شاید رفتم ادامه دادم. الان دفترچه ارشد ازاد اومد و شاید بتونم حقوق شهرم قبول شوم. راستش من دروس تئوری و ادراکی ام فوق العاده بود و بشدت به حقوق علاقه دارم. بنظر شما اگر ارشد حقوق قبول شوم میتوانم دروس گذشته را در حین تحصیل بخوانم و مسلط شوم؟ استاد اگه امکانش هست ی راهنمایی کلی بهم کنید. با نهایت احترام

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان رشته خودتان بیشتر احتمال موفقیت دارد.

  39. محمد
    پاسخ

    سلام استاد من همه نطرات را خوندم سوالی داشتم
    استاد من معدل کارشناسی۱۷.۳۶ دارم و جزو استعداد درخشان پیام نور در دو سال۹۲ و ۹۳ هستم .الان مشغول تحصیل در دانشگاه پیام نور تهران در رشته حسابداری هستم البته در دانشگاه شبانه تهران هم مجاز به تحصیل بودم که نرفتم به دلیل مسایل مالی . استاد من کارت نظام وطیفه ندارم و ترم ۲ ارشد هستم میتونم در دانشگاه آزاد شهرمون برای مدتی هرچند محمدود تدریس کنم.خیلی متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم.

  40. پاندورا ايراني
    پاسخ

    با سلام و عرض ارادت و احترام. ببخشید باید یه مقاله در مورد نقض رای داور به دلیل جعلی بودن سند در تجارت بین الملل ارایه بدم، ممنون میشم بفرمایید باید از چه منابعی استفاده کنم. با تشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این مسئله عمدتا در حقوق ایران پیش بینی شده است و مقاله خاصی در این خصوص سراغ ندارم.

  41. محمد
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب و احترام. استاد سوالی داشتم از خدمتتون و اون اینکه با مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی امکان قبولی در دکترای حقوق نفت و گاز و مصاحبه اش وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله این امکان وجود دارد.

  42. mahan
    پاسخ

    با سلام و احترام
    استاد اگر حکم تبدیل وضعیت از بورسیه به پیمانی مابین ترم تحصیلی صورت بگیرد ایا باید واحدهای موظفی پر شده باشد. از شما خواهشمندم اینجانب را راهنمایی فرمایید.
    بسیار سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر از ترم بعد شروع می کنید و مشکلی ایجاد نمی کند.

  43. Shahab
    پاسخ

    رشته حقوق شیراز یا مدیریت دولتی علامه؟؟؟
    علاقم یکسانه
    خواهشا جواب بدین
    مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سوالات را برای خودتان و اینجانب دو مجهولی نکنید که نشود جواب داد. ابتدا ببنید که دنبال چه آینده ای هستی. آینده یک فرد حقوقی کاملا از کسی که مدیریت می خواند خیلی فرق دارد.

  44. محمد
    پاسخ

    با سلام و احترام
    اینجانب لیسانس خود را در رشته مهندسی مدیریت پروژه در دانشگاه پیام نور با معدل کل ۱۴.۹ گذراندم و با همین معدل نیز نفر اول در میان ورودی‌های همزمان با خودم بودم. البته معدل چهار ترم آخرم ۱۷ بود. ترم ۷ ام لیسانس که ۱۸ واحد نیز داشتم، آزمون ارشد رشته مدیریت پروژه و ساخت شرکت کردم و با رتبه ۹۸ در دانشگاه غیرانتفاعی مهرالبرز تهران مجاز شدم. ظرفیت روزانه و شبانه این رشته مجموعا ۳۰ نفر بود اما پشت کنکور نماندم و به همین دانشگاه رفتم که اساتید برتر دانشگاه‌های دولتی در هر درس در اینجا تدریس می‌کنند. در این دانشگاه نیز بدون احتساب نمره پایان‌نامه که هنوز دفاع نکردم، نفر اول هستم با معدل ۱۸.۹۲. فعلا شش مقاله کنفرانسی، یک مقاله علمی ترویجی، چهار مقاله ترجمه شده در مجلات دارم. مقالات یاد شده به زبان فارسی بوده‌اند. موضوع پایان‌نامه ام طوری هست که میشود حداقل دو مقاله علمی پژوهشی و یک علمی ترویجی از آن استخراج کنم. سربازی معاف هستم و ۲۵ سال سن دارم. علاقمندم در آینده هیئت علمی و استاد دانشگاه بشوم. آیا با این شرایط به قبول شدن در دکتری دولتی مدیریت پروژه و ساخت و یا رشته مشابهِ مهندسی و مدیریت ساخت، در داخل کشور امیدوار باشم (از حیث مصاحبه دکتری) ؟ و یا به فکر اپلای کردن به دانشگاه‌های معتبر خارج باشم؟ پاسخ شما برایم از این جهت اهمیت دارد که بدانم آیا بایستی بسمت نوشتن مقالات انگلیسی زبان متمایل شوم یا به نگارش مقالات فارسی ادامه دهم.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب تحصیل در خارج می تواند قدری ضعف تحصیلات شما را جبران کند.

  45. یاشا
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    بنده دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد حقوق خصوصی هستم و به امید خدا قصد دارم در مقطع Master و سپس PhD در گرایش تجارت بین الملل ادامه تحصیل بدهم, به نظر شما کدام یک از دو کشور آلمان و نیوزلند برای این رشته مناسب تر میباشد؟
    پیشنهاد شما به غیر از آمریکا, کانادا و انگلیس کدام کشورها میباشند؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام استرالیا و نیوزلند به دلیل زبان انگلیسی و دانشگاه های خوب توصیه می شود.

  46. ابوالفضل
    پاسخ

    با سلام
    آیا مربیانی که بورس می شوند و دانشگاه برای آنها حکم ماموریت تحصیلی صادر می کندٰ می توانند از فرصت شرکت در کارکاه های اموزشی در خارج از کشور استفاده کنند؟ به عبارت دیگر، دانشگاه هزینه های شرکت در کارگاه ها را پرداخت نماید؟ آیا پاسخ مثبت یا منفی دلیل و مستند قانونی نیز دارد. در واقعٰ نتوانستم در آیین نامه این موضوع را پیدا کنم.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام معمولا دانشگاه آن هم آزاد چنین هزینه هایی را متقبل نمی شود.

  47. حقوق بین الملل
    پاسخ

    باسلام خدمت استاد عزیز.دانشجوی ترم ۳ حقوق بین الملل پردیس قم هستم به دلیل پاره ای از مشکلات معدل کل دو ترم قبلی من ۱۴ می باشد آیا در صورت کسب رتبه خوب شانس قبولی در مصاحبه دکتری حقوق بین الملل را دارم من و سایر همکلاسی ها مقاله نداریم. ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سعی کنید معدل خود را جبران کنید یا مقاله داشته باشید.

  48. محسن هاشمی نسب
    پاسخ

    باسلام
    با توجه به اینکه اینجانب کارشناسی ارشد حقوق مالکیت فکری(آموزش محور)از دانشگاه علامه طباطبایی دارم و دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل(مجازی)پردیس فارابی می باشم شانس بنده با این دو ارشد برای مصاحبه دکترا نفت و گاز چگونه است؟
    با تشکر از جنابعالی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی فرقی ندارد که دو یا چندتا ارشد دارید.

  49. علیرضا
    پاسخ

    استاد سلام و خدا قوت
    اگر کسی کارشناسی را از دانشگاه آزاد تهران و ارشد را از دانشگاه تهران گرفته باشد .
    ۱- آیا امکان این هست که مدرک دکترا را در یک دانشگاه معتبر خارجی اخذ کند؟
    ۲- درصورت امکان اخذ مدرک دکترا از یک دانشگاه معتبر خارجی آیا می تواند در یکی از دانشگاهای دولتی واقع در تهران یا معتبر شهرستانی عضو هیت علمی شود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بله ولی تحصیل در دکتری به طور مستقیم معمولا خیلی مشکل است. ۲- انشااله بشود.

  50. عسل
    پاسخ

    سلام استاد گرامی!ایا رشته حقوق مالکیت فکری در مقطع ارشد دانشگاه ازاد وجود دارد؟وارشد رشته حقوق نفت وگاز چطور در دانشگاه ازاد؟ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دفترچه دانشگاه آزاد مراجعه کنید. نشنیده ام که حقوق نفت و گاز در دانشگاه آزاد هنوز راه اندازی شده باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *