پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. یونس
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام

    آفای دکتر بنده درباره پرونده های حقوقی در تجارت بین المللی کار میکنم دنبال case study هستم. مثلا پرونده حقوقی فلان شرکت با فلان شرکت
    در این زمینه آیا کتابی، سایتی وجود دارد که این موارد در آن باشد؟
    ۱ . موضوع اختلاف
    ۲. طرح موضوع
    ۳. به دادگاه رفتن
    ۴. نتیجه دادگاه

    با تشکر

  2. ن...ح
    پاسخ

    سلام
    عرض ادب واحترام خدمت استادمحترم
    استاد من ارشد آزاد دوتا رشته قبول شدم یکی معارف اسلامی وحقوق گرایش حقوق خانوداده و دومی که تکمیل ظرفیت قبول شدم حقوق مالی واقتصادی میخوام یکی رو ازبهمن ثبتنام کنم وبخونم
    دو تا سؤال ازخدمتتون داشتم:
    ۱.به نظرتون کدوم یکی از این دو رشته رو ثبتنام کنم برای آیندم بهتره چون اطلاعات زیادی درمورد این رشته ها ندارم؟؟
    ۲.به نظرتون اصلأ ارزش داره یکی از این دو رشته رو بخونم به هرحال دانشگاه آزاد وکلی باید هزینه کنم یا سال بعد دوباره آزمون شرکت کنم؟؟
    استادنظر شما خیلی برام مهمه خواهشأ کمکم کنید راهنماییم کنید تا در آینده پشیمون نشم
    منتظر جوابتون هستم
    باسپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بنظرم حقوق مالی و اقتصادی بهتر است. ۲- اگر رشته و دانشگاه بهتری قبول شوید که خیلی بهتر است.

  3. الهه
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر شیروی
    با توجه به ماده ۷۷۲ فلسفه لزوم به قبض دادن عین مرهونه چیست ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنده هیچ اطلاعی از فلسفه احکام ندارم.

  4. سیداحمد سادات
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد بزرگوار
    من کتاب حقوق نفت و گاز شما رو خوندم و موضوع پایان نامه رو حفاظت از محیط زیست در قراردادهای بالادستی نفت(فقط بند قراردادی Environmental) در نظر گرفتم می خواستم ازتون خواهش کنم اگر منابع یا پیشنهادی در این باره دارید در اختیار من بگذارید
    با تشکر
    دانشجوی ارشد حقوق نفت و گاز دانشگاه صنعت نفت

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به منابع مذکور در کتاب حقوق نفت و گاز فصل پانزدهم مراجعه کنید.

  5. نیما
    پاسخ

    سلام استاد میخواستم بپرسم دانشجویی هستم که لیسانس خود را از دانشگاه شهید بهشتی گرفته ام اما فوق لیسانس خود را متاسفانه در رشته حقوق خصوصی از موسسه غیر انتفاعی کار اخذ کردم والان مصمم هستم تا در آزمون دکتری در دانشگاه معتبر دولتی پذیرش شوم. آیا مدرک کارشناسی ارشد من عاملی برای رد شدن در مصاحبه دکتراست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی موثر نیست اگر قوی در آزمون ظاهر شوید.

  6. آزیتا
    پاسخ

    با سلام دانشجوی ارشد ترم ۵ هستم و حداکثر تا آخر امسال دفاع میکنم آیا میتوانم به عنوان حق التدریس در دانشگاه درس بدهم…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کی؟ بعد از اخذ ارشد یا حالا؟ فعلا که خیلی نیاز به حق التدریس نیست اگر نیاز باشد می توانید بعد از اخذ ارشد مشغول شوید.

  7. محمدمهدی
    پاسخ

    باسلام خدمت استاد من دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان هستم وخیلی به این شغل معلمی علاقه نداشتم ولی باتوجه به وضعیت سربازی وکنکور که هر سال سخت تر میشود مجبور به این انتخاب شدم ورشته ی دبیرستانم هم تجربی بود میخواستم بدانم که در مقاطع ارشد ودکتری چه رشته ای بخوانم که بتوانم یا وارد زیرشاخه های پزشکی شوم یا لااقل رشته ای باشد که از نظر اقتصادی خوب باشد؟ باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا که معلمی را انتخاب کردید.

  8. حسین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    اینجانب لیسانس فقه و حقوق دانشگاه تهران و دانشجوی سال اخر کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه تهران هستم بنظر شما در فرض برای هیئت علمی شدن با توجه به امادگی که دارم دکتری حقوق خصوصی بخوانم یا دکتری فقه و حقوق بخوانم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم حقوق خصوصی بخوانید بهتر است.

  9. مرتضی
    پاسخ

    سلام استاد خواهش میکنم منو راهنمائی کنید من ارشد دانشگاه مالک اشتر تهران مجازی مهندسی هوش مصنوعی قبول شدم و امریه سربازی هم تو یه اداره دولتی گرفتم موندم برم امریه مو یا برم ارشد مجازی دانشگاه مالک اشتر بخونم ممنون میشم کمکم کنید با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برو امریه را انشااله جای بهتری بعدا قبول شوید.

  10. محمدفروهر
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    از وقتی که برای راهنمایی دانشجویان میگذراید ی بی نهایت سپاسگزارم. خدمت شما شایسته بهترین تقدیرها و آرزوهاست هرچند که ما از جبران محبت شما عاجزیم اما امیدوارم خداوند به شما سلامتی و بهروزی اعطا فرمایید.
    جناب دکتر بنده چهار سال است که روی موضوع مثبت گرایی در محیط کسب وکار فعالیت میکنم که حاصل آن ترجمه سه عنوان کتاب به نامهای سرمایه روانشناختی، رهبری مثبت گرا و روانشاسی مثبت گرا در کار بوده و همچنین مقالات و …
    هرچند که این موضوع درحال حاضر در دانشگاه کلرمونت به طور مستقل تدریس میشه و فعالیتهای گسترده ای در خصوص آن در سطح جهان انجام میشه اما در کشور باتوجه به جدید بودن موضوع راه بسیاری داره که این برای من که بیشترین حجم فعالیت را در این زمینه در کشور انجام داده ام یک فرصت ایده ال است. بنظر شما برای تجاری کردن برنامه ها و موفقیت در عرصه مالی چه کاری میتوانم انجام دهم که هزینه بر هم نباشد؟ چرا که بنده دانشجوی دکتری هستم و فعلا مشغلول به کاری جز پژوهش و تالیف هم نیستم. با سپاس از محبت شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بدون پول نمی شود از تجاری کردن صحبت کرد.

  11. مهدی
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت جناب دکتر
    بنده قصد اخذ پذیرش در آمریکا را دارم و در حال تدوین مقاله می باشم و برای آزمون تافل خودم را آماده کرده ام
    اما سوال بنده این است که آیا سیاسی بودن ( وزیر) یکی از اساتید راهنما و یا مشاور برای ویزای تحصیلی مشکل ایجاد خواهد کرد یا خیر ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید میدانم این مسایل تأثیرگذار باشد چون جایی در مدارک منعکس نمی شود.

  12. لادن
    پاسخ

    سلام. استاد من لیسانس حقوقم رو دانشگاه تهران خوندم، ارشد حقوق جزا رو هم دانشگاه گیلان. معدلمم تو لیسانس۱۸/۲۸ و تو ارشد ۱۹ است و شاگرد دوم شدم. مقاله علمی پژوهشی هم دارم. ایلتس هم ۷ آوردم. پایان نامه هم نمره عالی شدم. استاد چه شرایط دیگه باید داشته باشم تا بتونم برای دکتری جرم شناسی پذیرش خارج از کشور بگیرم؟ (آخه قبلا فرموده بودین برای دکترا مستقیم نمی شه پذیرش گرفت.)لطفا راهنمایی بفرمایید. سردرگمم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بیشتر دانشگاه ها پذیرش مستقیم دکتری را منوظ به اخذ مدرکی در آن کشورها می دانند. به هر حال اقدام کنید بلکه نتیجه بگیرید.

  13. امین
    پاسخ

    سلام استاد بنده فارغ اتحصیل رشته مدیریت بازرگانی هستم از دانشگاه فردوسی حال میخواهم برای ارشد بازاریابی ثبت نام کنم دانشگاه آزاد اما از ترس اینکه یک سال از تحصیل عقب نمانم مجبورم آزاد درس بخوانم به نظر شما ارزش دارد یک سال پشت کنکور درس بخوانم و در دانشگاه ملی قبول شوم یا الان دانشگاه آزاد ثبتنام کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یکسال در زندگی خیلی تأثیر گذار نیست.

  14. ابوذر
    پاسخ

    سلام استاد گرامی
    بنده ۲۷ سالم هست. کارشناسی حقوق و ارشدم بین الملل ازاد خوندم. سال ۹۲ از پایان نامم دفاع کردم.مجرد میباشم. به نظر شما برای وکالت بخونم بهتر است یا سراغ کار به صورت قراردادی برم. رمز موفقیت در این اشفته بازار چیست؟ اگه واسه وکالت بخونم دیر نیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پروانه وکالت را اخذ کنید.

  15. علی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من دانشجوی دکترا هستم، خیلی از وضع تدریس اساتید راضی نیستم. روخوانی کردن استاد از روی کتابهایی که رفرنس آنها مربوط به ۵۰-۶۰ سال پیش است (تحت عنوان تدریس مباحث سر کلاس!!!) و خیلی از مطالب که طبق منابع جدید هیچگونه صحت علمی ندارد و در نهایت تعجب، وادار کردن دانشجو به حفظ کردن آن ها. خیلی مواقع از مطالب کتاب برای ما سوال ایجاد می شود اما در کمال تعجب پس از مطرح کردن آن جوابمان این است: نمیدانم. این در حالی است که این استاد محترم ادعا می کنند ۴۰ سال!!! سابقه تدریس دارند و این کتاب های تالیفی خودشان است که سر کلاس دوره تخصصی!!! روخوانی می کنند. این شیوه های نوین تدریس کردن را ما برای اولین بار در این بخش مشاهده کرده ایم.
    استاد دیگر، توانایی بیان مطالب به زبان فارسی ( زبان مادری دانشجویان!!!) را ندارد اما در کمال تعجب اصرار به برگزاری کلاس ها به زبان انگلیسی دارد!!!
    استاد دیگری در بخش ما وجود دارد که خط به خط جزوات دوره عمومی را تدریس می نماید و در آخر ترم آنچنان امتحانی از ما می گیرد و بر سر تصحیح اوراق آنچنان مته به خشخاش می گذارد که گویا با کودکی ۷ ساله رو به روست!!! نه دانشجوی دکترای تخصصی که این دروس را گذرانده، در آزمون کتبی دوره تخصصی پذیرفته شده و از وی مصاحبه به عمل آمده.
    از این آدم های انسان نما هر چه بگویم کم است، استاد دیگری از همین گروه، تا می تواند کلاس ها را تعطیل می کند تا تدریس نکند و خیلی از سرفصل ها برای ما تدریس نشد.
    در این بحران بنده به عنوان یکی از دانشجویان دوره تخصصی سعی نمودم امید خود را از دست ندهم و تلاش کنم و همچنان فعال باقی بمانم اما در کمال تعجب در پایان ترم اساتید فقط به تصحیح کردن اوراق امتحانی می پردازند و تلاش دانشجو در طول ترم را نادیده می گیرند.
    با اینکه دانشجوی بسیار کوشا و با سوادی هستم نمراتم خیلی کمه چون نمیتونم مطالب قدیمی رو حفظ کنم، به نظر شما چه میشه کرد از طریق معاون آموزشی قابل پیگیری هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سعی کنید که برای امتحان و اخذ نمره با سلیقه استاد خودتان هماهنگ شوید. سعی کنید خودتان را درگیر مسایل چنین جزیی نکنید و آینده را ببینید که کسی نمی پرسد که این درس را با چه کسی پاس کردید ولی از دانش شما سوال خواهد شد.

  16. عباس
    پاسخ

    سلام استاد
    لیسانس کامپیوتر دارم ۳۷ سال سن دارم ۱۳سال در پروژه عمرانی کارکردم .می خواستم کارشناسی ارشد امتهان بدم رشته عمران امتهان بدم خوب است ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه همان رشته خودتان را دنبال کنید.

  17. yilmaz
    پاسخ

    سلام استاد ارجمند.من یک سوال دانشگاهی دارم ممنون میشم پاسخ بدین.من لیسانس ریاضی از دانشگاه ملی دارم میتونم دوباره در کنکور در رشته کارشناسی حقوق از دانشگاه ملی قبول شم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل در دوره روزانه فقط یک بار مجاز است مگر آن را بخرید.

  18. سینا
    پاسخ

    سلام علیکم جناب آقای دکتر
    احتراما اینجانب دارای مدرک کارشناسی فلسفه اسلامی و کارشناسی ارشد فلسفه غرب و دانشجوی دکتری فلسفه غرب جملگی از دانشگاه تهران هستم،همزمان کارشناسی ارشد لیسانس فلسفه غرب دانشگاه پیا نور را گرفتم اکنون می خوان در دانشگاه شهرستان که هم گروه فلسفه اسلامی و هم گروه فلسفه غرب دارد بعد از گرفتن دکتری هیئت علمی شوم می خوام بدانم آیا مدرک کارشناسی فلسفه غرب که از دانشگاه پیام نور گرفته ام می توانم در کنار مدارک دیگر به آن استناد کنم و در گروه فلسفه غرب استخدام شوم یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم مطرح نکنید بهتر است.

  19. فاطمه
    پاسخ

    سلام استاد . من دانشجوی کارشناسی مهندسی مواد دانشگاه بوعلی هستم می خواهم برای ارشد وارد دانشگاه تربیت مدرس بشم ایا این دانشگاه شرایط خاصی دارد ؟؟ اگه در این دانشگاه درس بخونم زمینه های شغلی خاصی را ممکن است داشته باشم . خیلی متشکرم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا شرایط خاصی ندارد و امتیازات خاصی هم ندارد. البته قبلا اینطوری نبود.

  20. ستاره
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    استاد برای ارشد جزا دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟
    تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام غیر انفتاعی بنظرم بهتر است.

  21. علی
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت استاد گرامی
    اگر مدرک مجازی لیسانس حقوق داشته باشیم میتوانیم در آزمون سردفتری اسناد رسمی و ازدواج و طلاق شرکت کنیم؟
    من فقط یه مدرک معتبر میخوام که بتونم تو آزمونها شرکت کنم یا امتیاز یه دفتر اسناد رسمی رو بخرم. کیفیتش برام مهم نیست. فقط نمیدونم مجازی مشکلی نداره.
    با سپاس فراوان از شما استاد بزرگوار

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش هست ولی مجازی لیسانس حقوق نشنیده ام.

  22. وحید
    پاسخ

    سلام.من مدرک لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه تربیت معلم دارم آیا میتوانم فوق لیسانس شیمی شرکت کنم و آیا در دوره ی فوق لیسانس دروس دوره ی لیسانسی شیمی را هم پاس کنم یا خیر ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می توانید وبرای شما پیش نیاز تعریف می شود.

  23. نسیم
    پاسخ

    سلام خدمت شما اقای دکتر.من ترم پنج کارشناسی روزانه گیاهپزشکی هستم با وجود اینکه شاگرد اولم ومعدلم تا حالا ۱۸/۹۰ بوده اما بار ها وبارها خواستم انصراف بدم و اساتیدم منصرفم کردن ولی من به هیچ وجه علاقه ای به رشتم ندارم.بنظرتون انصراف بدم یاتازه لیسانسمو بگیرم؟؟؟؟میتونم بعد ازگرفتن مدرکم بازهم تو کنکور سراسری شرکت کنم ورشته های روزانه قبول بشم؟؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر علاقه ندارید رها کنید ولی احساسی تصمیم نگیرید.

  24. ستاره
    پاسخ

    با سلام عرض ادب و احترام . لیسانس حقوق هستم و دانشجوی ارشد تجارت بین الملل پردیس ولی انصراف دادم به دلیل شهریه بسیار بالا . عاشق رشته تجارت و نفت و گاز هستم اما نمیتوانم بصورت تمام وقت دانشگاه باشم تصمیم گرفتم از طریق پیام نور مجازی وغیرحضوری حقوق بین الملل بخوانم وبرای دکترا تجارت یامفت و گاز را انتخاب کنم . آیا امکنپذیر هست ? حضرتعالی چه توصیه ای می فرمائید ? با تشکر همواره آرزومند شادی و سلامت شما هستم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم این مدارک خیلی کمک نمی کنند.

  25. یه دوست
    پاسخ

    استاد سلام
    من دانشجوی ترم ۳ کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد تهران هستم.به هر حال بنا به دلایلی از جمله تنبلی نشد که در دانشگاهای طراز اول قبول بشم اماحالا که وارد رشته حقوق شدم واقعا به این رشته بسیار علاقه مند شدم به طوری که علاوه بر جزوه اساتید، خودم برای هردرس یکی دو منبع را مطالعه می کنم.اما از برخی پاسخ های شما به سوال دوستان از تحصیل در دانشگاه آزاد نا امید شدم. یعنی برای دانشجویان دانشگاه آزاد ،مثل دانشگاهای دولتی رسیدن به مقاطع و درجات بالای تحصیلی وعلمی امکان پذیر نیست حتی با وجود علاقه و مطالعه ی زیاد؟ضمنا واقعا برام امکانش وجود ندارد که بار دیگر کنکور کارشناسی بدم وگرنه برای قبولی درکنکور کارشناسی دانشگا های برتر حاضر بودم که تلاش زیادی کنم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من نگفته ام که همه کسانی که در دانشگاه آزاد یا دانشگاه پیام نور درس می خوانند نمی توانند پیشرفت کنند. من گفته ام که اگر اهداف بلند دارید باید از ابتدا در دانشگاه خوب تحصیل کنید و به فکر جبران بعدی آن نباشید.

  26. سجاد
    پاسخ

    با سلام خدمت دکتر شیروی
    آقای دکتر من دانشجوی ترم دو ارشد برق قدرت دانشگاه علوم تحقیقات هستم میخوام دکتری در دانشگاه دولتی ادامه تحصیل بدم چکار کنم که در مصاحبه قبوم شم چه چیزهایی لازم است ؟در ضمن دوره کارشناسی دانشگاه ازاد بودم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- قبولی در امتحان کتبی دکتری. ۲- داشتن مدرک زبان ۳- داشتن مقاله.

  27. اشکان
    پاسخ

    سلام
    آقای ذکتر من دانشجوی ارشد حقوق بین الملل هستم اما میخواهم در رشته ی حقوق نفت و گاز قبول بشوم.آیا با توجه به فرصت یک ماه و نیمه ی باقیمانده تا کنکور ارشد دولتی اگر شروع کنم مبتوانم قبول بشوم یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رقابت در این رشته زیاد است و نیاز به وقت بیشتری برای آمادگی دارید.

  28. صالح
    پاسخ

    سلام
    ممنون از اینکه پاسخگوی سوالات ما هستین.
    میخواستم بدونم آیا در حال حاضر برای دانشجویان دکتری زبان انگلیسی امیدی برای جذب در آموزش عالی هست؟ من همچنین دبیر رسمی آموزش و پرورش هستم . آیا امیدی برای هیئت علمی شدنم هست؟ سنم ۳۶ هست آیا محدودیت سنی وجود داره؟ در ضمن میشه از آموزش پرورش انصراف داد و وارد آموزش عالی شد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکان که هست ولی روز به روز کمتر می شود و تعداد فارغ التحصیلان زیادتر می شود و این مشکل فقط برای رشته شما نیست تقریبا در همه رشته ها هست. به خصوص رشته هایی که کار بیرون آنها کم است تقاضا برای هیات علمی زیادتر است.

  29. اکبری
    پاسخ

    با سلام
    بنده دانشجوی حقوق بین الملل عسلویه هستم و موضوع رساله رو در صورتی که حقوق معاهدات نفت و گاز انتخاب کنم آیا این موضوع کار شده یا در غیر این صورت منابعی راجع به این موضوع وجود داره ؟ لطفا” در خصوص موضوع رساله راهنمایی بفرمایید . با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به کتاب حقوق نفت و گاز اینجانب مراجعه کنید.

  30. رضایی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرانقدر
    بنده دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی هستم و در خصوص پایان نامه ام (حوزه حقوق تجارت الکترونیک)در رابطه با تدوین پروپزال و تهیه منابع دچار مشکل شده ام.آیا ممکن است از طریق ایمیل از شما راهنمایی بخواهم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی نمی توانم به ایمیلها پاسخ بدهم ولی به هر حال بفرستید ببینم چی می شود.

  31. نسترن
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب دکتر
    من دارای مدرک کارشناسی پژوهشگری علوم اجتماعی از دانشگاه شهید بهشتی هستم و اکنون در دوره کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی در دانشگاه آزاد تهران مشغول به تحصیل هستم. سوالم از جنابعالی این است که پس از فارغ التحصیلی ارشد آیا میتوانم در آزمون دکتری دانشگاه سراسری(روانشناسی عمومی) شانس قبولی داشته باشم؟ چون به تازگی از دیگران میشنوم کسانی که مدرک ارشد دانشگاه آزاد را داشته باشند در مصاحبه دکتری سراسری رد می شوند.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مدارک که تطابق ندارند که اینها قبولی شما را سخت تر می کند.

  32. دانشجو
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید .اول از پاسخ به سوال های قبلی ام خیلی از شما سپاسگذارم.یک سوال از خدمتتون داشتم در رفرنس نویسی پایان نامه اگر از یک کتاب استفاده کنیم که در مورد داوری ۳۰ کشور توضیح داداه باشه و هر کشوری را یک یا چند نویسنده نوشته باشد نحوه ارجاع چگونه است ؟آیا باید فقط نام گرداورنده را بنویسیم یا باید اول نام نویسنده هر بخش را بنویسیم و نام گرداورنده را هم بنویسیم.؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در این موارد اینطور رفرنس بدهید: {نام خانوادگی نویسنده بخش}، {نام}، {عنوان بخش} در {مشخصات کتاب را به طور معمول بنویسید}

  33. علی
    پاسخ

    با سلام و تشکر از شما استاد عزیز
    ممنون میشم به سوالم پاسخ بدید
    – فارغ التحصیلان ارشد دانشگاه تربیت مدرس که مشکل سربازی دارند چطور می تونند سربازیشون رو با تدریس بگذرونند. منظورم اینه که تعهد خدمتی که در تربیت مدرس هست جزو سربازی حساب میشه یا نه؟
    و اینکه ایا تعهد خدمت دانشگاه تربیت مدرس برای همه فارغ التحصیلانش الزامیه؟
    ممنون از شما؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید سریازی را با هیات علمی شدن بگذارنید که این روزها خیلی دردسترس نیست. تعهد به خدمت چیزی نیست که اثری داشته باشد به جز تحصیل رایگان که می شود آن را خرید.

  34. محسن
    پاسخ

    سلام.استادگرامی من الان یک حکم بورس برای دانشگاه مشهددارم ولی الان گروه ودانشگاه ازتبدیل وضعیت به استخدامی سربازمیزنند.حکم بورس من شش ماهه است.من پرسیدم میگن میشه رفت ودریک دانشگاه دیگه تبدیل وضعیت روانجام داد.حالا اگه هیچ دانشگاهی حاضرنشه که من روجذب کنه تکلیف من چیه؟ازطرفی اگردانشگاه مشهدبه من اعلام عدم نیازبده اون وقت من اگربخوام تودانشگاه یزدبرای تبدیل وضعیتم اقدام کنم بایدازدانشگاه یزدنامه بگیرم وبه وزارت اعلام کنم که من میخوام برم یزدیا اینکه خودوزارت خانه بایدنامه ای بده که من خودم رابرای دانشگاه یزدمعرفی کنم.خواهش میکنم من روراهنمایی کنید.گیج شدم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اعطای بورسیه به منزله تعهد بکارگیری نیست و اگر اعلام عدم نیاز کنند شما به وزارتخانه ارائه می دهید تا شما را به جایی دیگر معرفی کنند یا خودتان از ابتدا از جای دیگری اخذ پذیرش کنید.

  35. میلاد
    پاسخ

    با سلام و وقت بخیر آقای دکتر
    من دانشجوی ارشد هماتولوژی هستم
    با توجه به این که انشالا سال آینده فارغ التحصیل میشم میخواستم برای سرباز هیات علمی اقدام کنم
    اما متاسفانه شنیدم که دیگه برای ارشد این قضیه تعلق نمیگیره، میخواستم ببینم آیا این حرف درسته و راهی هست یا خیر؟
    ممنون از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تقریبا درست است ولی باز جاهایی هست که از ارشد برای هیات علمی سربازی استفاده می کنند.

  36. م
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    من لیسانس آمار رو از دانشگاه دولتی بیرجند گرفتم و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران هستم.میخواستم بدونم برای امریه سربازی این رشته چه سازمانهایی پذیرش دارند و با توجه به شناختی که جنابعالی دارید سربازاستادی گزینه مناسسبی هست یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاع ندارم.

  37. محمدرضا
    پاسخ

    باسلام مجدد خدمت استاد وعرض خسته نباشیدمن دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان هستم ومیخواستم بدانم که در ارشد وحتی دکتری باتوجه به وضعیت فعلی چه رشته ای بخوانم که از نظر اقتصادی وآینده شغلی خوب باشد؟ باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این رشته ها خیلی از نظر اقتصادی پول زا نیستند.

  38. علی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    سوالی داشتم.من لیسانس فنی هستم اما علاقه شدیدی به رشته های علوم پزشکی دارم.بدلیل برخی مشکلات من سالها پیش لیسانس مهندسی گرفتم .پارسال تصمیم گرفتم که در کنکور سراسری شرکت کنم و از پایه یکی از رشته های علوم پزشکی را بخوانم.سرانجام دکترای دامپزشکی قبول شدم اما بعد از مشورت به من گفتند که با سن ۳۰ سال بهتر است نیایی و همچنین رشته دامپزشکی وضعیت خوبی ندارد.پس به اجبار مجبور هستم در ارشد یکی از رشته های فیزیولوژی را انتخاب کنم که اینجا مشکل عدم تطابق پیش می آید.اولا آیا می توان این مشکل را با نوشتن مقالات زیاد حل کرد؟ ثانیا یخواستم بدانم نظر شما چیست تا از این سرگردانی بیرون بیایم.مشکل بزرگ من علاقه واقعی و درک بالا از رشته های علوم پزشکی است که هیچگاه شرایط اجازه نداده بود مطالعه کنم.ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتر بود همان دامپزشکی را ادامه می دادید. مشکل عدم تطابق معمولا قابل حل نیست.

  39. امیرعباس
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت استاد محترم
    با توجه به اینکه جذب هیت علمی در دانشگاه آزادمنوط به معدل دوره کارشناسی با حداقل ۱۴در رشته های علوم انسانی است آیا اگر معدل کارشناسی ۱۳.۶۶باشد و دانشگاه محل تحصیل در دوره کارشناسی از جمله واحدهای جامع دانشگاه آزاد باشد آیا معدل با ضریب۱.۰۷محاسبه میشود یا خیر ؟ضمنا معدل کل کارشناسی ارشد من از دانشگاه آزاد ۱۸ است وآبا راهی وجود دارد برای اینکه با معدل ۱۳.۶۶دوره کارشناسی جذب شد؟
    قبلا از راهنمایی شما متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاع ندارم.

  40. محمد
    پاسخ

    باسلام خدمت جنابعالی بنده ترم اول دکتری حقوق عمومی دانشگاه ازاد نجف اباد می باشم و ازاد قم هم قبول می شوم به نظر شما اعتبار قم بیشتر نیست و ایا به قم بیایم یانه باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم قم.

  41. روزبه کامرانی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی

    بنده دانشجوی سال آخر رشته حقوق دانشگاه شیراز هستم و بعد از پایان دوره کارشناسی قصد گذراندن دوره سربازی رو دارم حالا اینجا سوالی از شما استاد عزیز دارم که به نظر شما در مورد اینکه با توجه به اشباع شدن بازار کاری رشته حقوق ،میشه به شرکت دوباره در آزمون سراسری و قبولی در رشته حسابداری فکر کنم و یا با تحصیل در مقطع ارشد حقوق و یا آزمون وکالت یا قضاوت همان حقوق را ادادمه بدهم؟در واقع در دوراهی حقوق با شرایط فعلی اش و حسابداری با شرایط شغلی به مراتب بهتر درگیرم

    امیدوارم مثل همیشه راهنمایی دلسوزانه و مفیدی برای من باشید

    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یعنی وضعیت بازار حسابداری از حقوق هم بالاتر است. از این شاخه به آن شاخه نپرید.

  42. شبنم
    پاسخ

    سلام. میخواستم بدونم برای ارشد مشاوره و راهنمایی بخونم بهتره یا بطور تخصصی ی رشته مثل مشاوره خانواده یا تحصیلی و …بخونم. مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم تخصصی بخوانید بهتر باشد.

  43. آرش
    پاسخ

    سلام بر استاد عزیز.
    من دانشجوی ارشد اقتصاد تهران مرکز هستم ، ۲۵ سالمه .
    ۱ – با توجه به اینکه الان استخدام رسمی نداریم ، آیا اگر من در یکی از بانک ها به عنوان متصدی امور ارزی استخدام شوم ، آیا می توانم بعد از مدتی ( یعنی زمانی که تا حدی سرمایه مالی بدست آوردم ) اقدام به اخذ نمایندگی بیمه ( ثبت شرکت نمایندگی ) نمایم؟ و بعد از سامان گرفتن وضعیت شرکت اقدام خروج از بانک کنم؟
    ۲ – هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد من در دانشگاه آزاد در رشته اقتصاد است ، به دلیل علاقه شخصی به ادامه تحصیل ، قصد دکتری اقتصاد نفت و گاز را دارم که فقط در دانشگاه علامه ارائه می شود . آیا با شرایط من گرفتن دکتری از دانشگاه دولتی برای هیات علمی شدن یا موقعیت های شغلی بهتر و بیشتر تاثییر دارد؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- اگر ضوابط بیمه اجازه دهد منعی ندارد. ۲- به هر حال بهتر است.

  44. دانشجوziba
    پاسخ

    با سلام واحترام من دانشجوی ترم اول مهندسی معماری در دانشگاه غیر انفاعی هستم در مهر ماه با شماره تلفنی که از طریق دختر خانمی در راهرو بود اتاقی در خانه ای نزدیک دانشگاه که دو نفر بودیم اجاره کردیم متاسفانه از همان هفته ی اول خانمی که از طریق ایشان منزل را پیدا و اجاره کرده بودیم به مشکل برخورد کردیم سر همین نوبت تمیز کردن واینها هر دو تصمیم گرفتیم یعنی هم بنده وهم هماتاقی بنده تا شاید ان خانم دست از لجبازی بکشد اما بعد از دو روز ایشان با شکایتی به نام بنده به کمیته ی انظباطی دانشگاه بنده احضار شدم و بیگناهی مان را ثابت کردم ایا کمیته ی انظباطی با توجه به اینکه خابگاه دانشگاه نبود وهیچ ربطی به دانشگاه نداشت متوانست به این شکایت رسیدگی کند یا نه اگر نه تکلیف بنده چیست واین شکایت چه حکمی دارد بانهایت تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این مسایل اصولا به کمیته انظباطی ربطی ندارد و آنها هم حکمی صادر نکرده اند. به هر حال کسی شکایت کرده است و آنها رسیدگی کرده و پرونده را بسته اند. مسئله ای نبوده است.

  45. کوروش
    پاسخ

    سلام استاد گرامی ،
    من کارشناسی ارشد حقوق بین الملل هستم و علاقمند به نوشتن مقاله ، چگونه می توانم مقالات و کتابهای انگلیسی دسترسی پیدا کنم و مقاله ام را به کجا ها بفرستم ؟ اگه ممکنه کتاب خوب برای قراردادهای سرمایه گذاری معرفی کنید ممنونم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از طریق خواندن کتب و مقالات مرتبط به مقالات دیگر پی خواهید برد. بعد در اینترنت دنبال آنها بگردید. بیشتر آنها پولی هستند.

  46. علی
    پاسخ

    سلام خدمت آقای دکتر

    من بورس دانشگاه دولتی هستم و درسم هم انشاالله تا پایان سال تمام می شود. ولی دانشگاه گفته وسط ترم حکم نمی زنیم و برای شما پایان شهریور سال آینده حکم می زنیم! در حالی که من برای آنها در این ترم کلی درس به صورت حق التدریس درس داده ام. آیا این قانون واقعا مصوب هست و قابل اعتراض نیست.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی سخت نگیرید. اینها سلیقه ای است و کسی هم نمی تواند کاری انجام دهد.

  47. نازی
    پاسخ

    با سلام
    من فارغ التحصیل کارشناسی حسابداری از یک دانشگاه غیر انتفاعی با معدل۱۳.۹۲ هستم ،میخواستم بدونم راهی وجود دارد تا بتوانم برای ارتقاء معدلم مجددا اقدام کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم چیزی نمی رسد.

  48. منصوره
    پاسخ

    سلام من لیسانس نقاشی دانشگاه هنر هستم و خانه دار .همسرم به من پیشنهاد دادند در زمینه کشاوری اطلاعات کسب کنم تا بعد از باز نشستگی ایشان از تهران به شهر کرد برگردیم تا زمینهای پدریشان را احیا کنیم.تصمیم گرفتم لیسانس بدون کنکور کشاورزی زراعت واصلاح نباتات بخوانم .فقط تا ۳۰ اذر برای ثبت نام وقت دارم.رشته زراعت را فقط دانشکاه های خارج از شهر دارند ومن به خاطر فرزندانم نمی توانم مدت زیادی دور از منزل باشم .سوال .ایا دانشگاه پیام نور شرکت کنم یا ازاد .
    ما مینی سیتی هستیم .ازاد رود هن وپیام نور دماوند نزدیک ترین ارایه کننده زراعت هستند .
    مشاور به من گفت پیام نور سواد کافی برای کار عملی به تو نمیدهد.ممنون می شو م اگر هرچه زود تر مرا راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیچکدام به نظرم.

  49. پونه
    پاسخ

    با سلام واحتراممن کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی هستم آیا امکان تحصیل در رشته mba در مقطع دکتری برام امکان پذیره ?اگه در مورد دانشگاه هایی هم که در حال حاضر دکتری mba دارند رو معرفی کنید ممنون میشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دفترچه مراجعه کنید. مگر رشته مزبور در سطح دکتری هم هست؟

  50. سید احمد
    پاسخ

    سلام استاد.
    من به دلیل نداشتن شناسنامه ایرانی کارشناسی و ارشد رو در جامعه المصطفی العالمیه گذراندم. معدلم در هر کدوم از این دو مقطع ۱۸/۵۰است. البته این دانشگاه از طلبه های ایرانی هم دانشجو میپذیره و در حکم دانشگاه غیرانتفاعی رو داره. سئوال من اینه که اگه در مقطع دکتری هم تو همین دانشگاه درس بخونم، و بتونم شناسنامه ایرانی بگیرم، آیا شانسی برای عضو هیئت علمی در دانشگاههای دولتی رو خواهم داشت. اگر چند تا مقاله داشته باشم چی؟در ضمن من قم درس میخونم. آیا پیشنهاد میکنید دکتری همین جا بخونم، یا منتظر بشم شناسنامه ام در بیاد و بعد برای دانشگاه سراسری آزمون بدم. با توجه به اینکه اکنون مراحل نهایی اخذ شناسنامه رو طی میکنم. در ضمن با توجه به اینکه من کارشناسی و ارشدم رو دانشگاه غیر انتفاعی خوندم، در مصاحبه دکتری دانشگاههای دولتی با مشکلی مواجه خواهم بود؟ آیا نوشتن مقاله میتونه این ضعف رو جبران کنه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *