سایر پرسشها و پاسخها

چنانچه سوالات حقوقی داشته باشید یا نیاز به مشاوره حقوقی یا قضایی دارید سوالات خود را در بخش «پرسشهای حقوقی و قضایی» مطرح کنید. سوالات و مسایل مربوط به امور دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی، پذیرش، و امثال آن را در بخش «پرسشها و مسائل دانشگاهی» مطرح نمایید. این قسمت برای سایر سوالات و پرسشها طراحی شده است و اگر سوالات دانشگاهی یا حقوقی در این قسمت گذاشته شود حذف می گردد.  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه  اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. بیتا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر، یک سوال داشتم :
    برای بورسیه شدن در مقطع دکترای دانشگاه آزاد شرط معدل وجود دارد ؟
    اگر وجود دارد لطفا آن معدل را ذکر کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شرط معدل وابسته به شرایط بورسیه دارد و یک قانون خاصی ندارد.

  2. سنا
    پاسخ

    سلام من حدوده ۳۲ سال دارم کارشناسی من در رشته فیزیک است. و در حال حاظر کارمنده یک اداره دولتی هستم .به روانشناسی علاقه زیادی دارم می خواهم در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته روانشناسی در یک دانشگاه دولتی خوب تحصیل کنم و توانایی این را نیز دارم به خودم مطمئنم که راحت قبول می شوم چند تا سئوال از محضرتان دارم ۱- آیا واقعا امکان جذب هیت علمی من با توجه به غیر مرتبط بودن رشته کارشناسی ام وجود ندارد چون بعده دیدن جواب ها در این سایت من رفتم شرایط اختصاصی پذیرش عضوء هیت علمی دانشگا های دولتی را دیدم به غیر از یک دانشگاه دانشگا های دیگر چنین شرطی را برای پذیرش عضو هیت علمی نداشتن لطفا اگر امکان دارد در این زمینه بیشتر مرا راهمنایی کنید ۲- آیا به طور کلی امکان تحصیل در دو رشته در مقطع ارشد وجود دارد مثلا یکی دولتی و دیگری ازاد و یا یکی دولتی دیگری پیام نور ۳- آیا به یک کارمند دولت مجوز دفتر مشاروه روانشناسی می دهن؟ از حسن نظری که جنابعالی به اینجانب خواهید داشت عمیقا سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- بعید می دانم که تا حداقل ۶ سال دیگر که احتمالا بتوانید مدرک دکتری بگیرید، آنقدر فارغ التحصیل دکتری وجود خواهد داشت که چنین مدارک غیر مرتبطی چشم بسته رد شود. ۲- اگر مشکل سربازی نباشد مشکل نیست ولی چه سود از آن؟ ۳- خیر

  3. ساغر میرزایی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. من حدود یک ماه دیگه ۱ امتحان دارم که بیشتر شامل درسهای خوندنی و حفظ کردنیه. میشه راهنمایی کنین که چجوری برنامه ریزی خوب و مناسبی داشته باشم تا توی یکماه بتونم همه درسامو خوب بخونم و درسای حفظی مثل تاریخ رو چطوری بخونم که فراموش نکنم؟
    در ضمن باید به درسها و کارای مدرسه هم برسم.
    بهترین روش درس خوندن که ازش لذت ببریم چیه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر می توانید قدری زود بیدار شوید زیرا موارد حفظی را در ابتدای روز بهتر یاد می گیرید. وسط روز حداقل یک ساعت بخوابید. این به شما کمک می کند که روز را تقسیم کنید. نباید کمتر از هشت ساعت درس بخوانید.

    • رقیه حاجی زاده
      پاسخ

      سلام آقای دکتر.میخاستم بدونم میتونم هم زمان که رشته حقوق میخونم٬یه رشته ورزشی هم بخونم.ممنون

      • دکتر شیروی
        پاسخ

        سلام که چی شود؟ حقوقدان ورزشی؟

  4. باران
    پاسخ

    ساده سلام

    درود بسیار و آرزوی فراوان برای شما آقای دکتر شیروی عزیز و سادگی کلماتتون!

    دوتا سوال داشتم که خدمتتون عرض می کنم و زحمت پاسخ با شما :

    سوال اول :
    کارمندم و لیسانس نرم افزار و فوق آی تی میخونم با توجه به ارتباطات رشته ای برای هیات علمی که شما بسیار آن را مطرح کرده اید آیا مشکلی بین این دو رشته وجود دارد؟

    سوال دوم :
    یکی از دوستام لیسانس علوم اجتماعی پژوهشگری است آیا برا فوق لیسانس جامعه شناسی رو ادامه بده یا مشاوره رو یا روانشناسی بالینی؟
    گستردگی کاری ، درون سازمانی و برون سازمانی هم در نظر گرفته شود چون کارمندند؟

    با احترام …

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱-این دو مرتبط است. ۲- بنظرم جامعه شناسی بیشتر مرتبط است.

  5. ش رحيمي
    پاسخ

    با عرض سلام و تشکر از پاسخ قبلی شما ؛ خواهشمند است دو سوال زیر را نیز جواب بدهید.
    ۱- اگر بخواهم بصورت حق التدریسی در دانشگاه درس بدهم با وجود این همه فارق التحصیل دانشگاه سراسری با ارشد آزاد تهران جنوب جای امید می باشد یا اینکه بیهوده هزینه می کنم.
    ۲- اگر بخواهم دانشگاه معتبر دولتی قبول شوم با وجود شرایط سنی ۳۱ سال، تاهل و فرزند داشتن برای حق التدریس ارزش این همه تلاش را دارد یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حق التدریس آش دهن سوزی نیست ولی به هر حال امکان آن هست ولی هیات علمی احتمالش به خصوص برای ارشد خیلی کم است. ۲- پس برای چه درس میخوانی؟

  6. زیبا
    پاسخ

    با سلام و عرض خسته نباشید
    من لیسانس علوم کامپیوترم و کارمند دادگستری ، با پست سازمانی ماشین نویس.
    برای ادامه تحصیل بین رشته های حقوق ، فقه و کامپیوتر مرددم.به نظر شما با توجه به کارم ، کدوم رشته می تونه برا من مفیدتر و کاربردی تر باشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم کامپتوتر و سپس حقوق خوب باشد.

  7. ق.م
    پاسخ

    با عرض سلام…
    اعتبار دانشگاه سوربون فرانسه در رشته های علوم انسانی در دنیا به چه صورتی است؟ و آیا امکان تحصیل یک ایرانی در این دانشگاه وجود دارد؟ در صورتی که پاسخ مثبت است،بطور کلی چه شرایطی برای پذیرش در این دانشگاه حائز اهمیت است؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشگاه خیلی معتبری است و خیلی از اساتید رشته علوم انسانی به خصوص پیش کسوتان از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

  8. سعيد
    پاسخ

    جناب اقای دکتر شیروی ضمن عرض سلام و تشکر حضرتعالی از راهنمایهای پرمفید شما

    بنده دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری هستم و حدود ۱۸ سال سابقه کاری دارم ایا در حین تحصیل میشود به صورت حق التدریسی در دانشگاهی تدریس نمود

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله این امکان وجود دارد

  9. azadeh
    پاسخ

    با سلام موقیعت شغلی ارشد روانشناسی صنعتی در کشور چگونه است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، رشته جالبی است ولی در مورد موقعیت شغلی آن اطلاعی ندارم.

  10. دانشجوی ارشد حقوق تجارت بین الملل
    پاسخ

    استاد گرامی

    با سلام و احترام فراوان

    استاد من دانشجوی شما هستم و قبلا در مورد شرایطم و احتمال ادامه تحصیلم در دوره دکتری در دانشگاه آکلند نیوزیلند ، با شما صحبت کرده بودم، من به رشته حقوق تجارت بین الملل خیلی علاقه دارم البته بعد از گذراندن حقوق نفت با شما، بسیار مردد شدم که دکتری را در نیوزیلند در همین رشته حقوق تجارت بین الملل ادامه بدم یا حقوق انرژی؟ ممنون می شوم اگر مرا راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم فرقی ندارد. حقوق تجارت بین الملل عام تر است و زمینه کار آکادمیک در آن بیشتر می باشد. حقوق انرژی هم مورد نیاز کشور و رشته مهمی است.

  11. سهیلا
    پاسخ

    سلام استاد گرامی
    من مهندس آی تی هستم.میخوام برای ارشد و دکترا بازرگانی یا مدیریت آی تی شرکت کنم.
    قصدم فقط تدریس هستش.
    ۱.کدوم رشته مناسبتره؟
    ۲.اگه ارشد و دکترا با لیسانسم فرق کنه میتونم هییت علمی باشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- مدیریت آی تی بیشتر به رشته لیسانس شما مربوط است. ۲- احتمال جذب شما به عنوان هیات علمی در یک مرکز معتبر کاهش پیدا می کند.

  12. شاهد
    پاسخ

    باسلام خدمت شما…اگه امکانش هست بفرمائید که:
    ۱.درصورتی که مدرک ارشد و دکتری بنده مرتبط بوده اما با مدرک کارشناسی نامرتبط باشد چه ایراداتی دارد مثلا دیگه نمیشه عضو هیات علمی شد؟حتی اگر دارای چند مقاله معتبر در دوران تحصیلی ام باشم وهمچنین معدل ارشد و دکتری ام بالا باشد؟
    ۲.رشته تحصیلی من بین رشته ای است یعنی با هر رشته ای در کارشناسی می توانستم ارشد همین رشته را بخوانم یعنی مجاز بودم به جز رشته مدرک کارشناسی ام.البته بلا مانع بوده
    ۳.اگر بعد از پایان تحصیلات دکتری ام دوباره فوق دیپلم همان رشته را بخوانم چطور؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- امکان هیات علمی شدن به خصوص در یک دانشگاه دور از مرکز ممکن است فراهم باشد ولی در حال این مغایرت ها به خصوص اگر تفاوت اساسی باشد، مثل رشته کامپیوتر و رشته روانشناسی، احتمال جذب شما به عنوان هیات علمی خیلی ضعیف می شود. ۲- اگر بین رشته ای باشد و رشته ها مرتبط باشد این ضعف تا حدی جبران می شود. ۳- بعد از اخذ دکتری دوباره فوق دیپلم نه عملا امکان دارد و نه توصیه می شود و نه به درد خواهد خورد.

  13. سوگل
    پاسخ

    سلام. من فارق التحصیل مهندسی صنایع هستم.میخوام تحصیلاتم را در رشته mba ادامه بدم . دپارتمان تخصصی مدیریت و mba دانشگاه تهران دانشجو میگیره و مدرک معادل کارشناسی ارشد میده- میخواستم بدونم این مدرک ارزشی داره و میتونم برای تدریس در دانشگاه روش حساب کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، معادل یعنی ارزش ادامه تحصیل ندارد و اگر جایی فعلا کارمند باشید، شاید این مدرک بتواند به درد شما بخورد و باعث افزایش حقوق شما بشود.

  14. بهرام
    پاسخ

    با عرض سلام،بنده خودم کاراموز وکالت ودانشجوی دکترای حقوق خصوصی هستم.به نظر شما اینده شغل وکالت در ایران به کجا ختم میشه؟ایا با ادغام شدن کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه مشکلات کاری و اقتصادی وکلا حل میشه؟به نظر شما بااین وضع موجود و نرخ تورم ،بروم تو قضاوت بهتره یا همین وکالتو ادامه بدم؟ چون به هر دوشون علاقمندم.البته منظورم بعد اقتصادیشه؟یعنی ایا در اینده بازار وکالت رونق پیدا میکنه؟با تقدیم سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، وکالت یک رشته درآمد زایی است ولی مثل هر شغل دیگر نیاز است که فرد شناخته شود و بتواند مشتریان خوبی را جذب کند. قضاوت یک درآمد دولتی دارید که می تواند به صورت یک آب باریکه تمام زندگی شما را تأمین کند ولی اگر وکالت بگیرد، ممکن است مثل سیل باشد. این دو از جهت مسئولیت و سنگینی کار خیلی با هم متفاوت هستند. قضاوت کار سخت و پر مشقتی است.

      • پورمیر
        پاسخ

        باسلام.جناب استاد باتوجه به تعداد بسیار بالای وکلای حال حاضر در کشور (که البته مرهون تصمیمات نابجا… در پذیرش وکلای ۱۸۷ در چند سال بوده) و اینکه وضعیت حق الوکاله برای ما که وکیل شهرستان هستیم با تهران اصلا قابل مقایسه نیست باز هم توصیه میفرمایید که سراغ قضاوت نرویم؟برای استان هایی مثل مازندران که جزو دارندگان بیشتر وکلا که البته اکثرا سهمیه استان های دیگر هستند وکالت و درامد داشتن خیلی مشکله.درامد بعضی ماه ها شاید به اندازه یه کارمند معمولی هم ممکنه نباشه.تشکر میکنم راهنمایی بفرمایید

        • دکتر شیروی
          پاسخ

          سلام، قضاوت با وکالت تفاوت جوهری دارد. وکالت یک حرفه خصوصی در صورتی که قضاوت یک سمت دولتی و قضایی است که از جهت مسئولیت و مخاطرات و اشتغالات ذهنی و نحوه زندگی با هم قابل مقایسه نیستند. اگر علاقه مند به کارهای قضاوت دارید، شغل مهم و حساسی است و می توانید شانس خود را امتحان کنید.

  15. امیر
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت جناب اقای دکتر شیروی

    اقای دکتر من یک مشکل جدی برایم پیش اومده که خواستم از شما راهنمایی بگیرم.من در تاریخ۹۱/۶/۱ در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شدم حق استفاده از یک سال فرجه تحصیلی را داشتم. و دی ماه امسال در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد قبول شدم . پاییز امسال در خواست معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت نمودم و برای معاینات به یکی از بیمارستانهای مرکز استان معرفی شدم ولی چون نامه من اشتباها به یکی دیگر از شهرستانهای دیگر ارسال شده بود و شخصا دنبال پیدا کردن نامه بودم و تقریبا ۲ ماه طول کشید که ان را پیدا کردم هر چند نظام وظیفه شهرستان از وضعیت من خبر داشت و قبل از پیدا شدن نامه بیمارستانو مشخص شدن وضعیت معافیت من در خواست اعزام برای تاریخ ۹۱/۱۰/۱ کرده بود که هرچند من از نظاام وظیفه خواستم که این اعزام را تا قطعی شدن وضعیت من باطل کند و همچنین خواهان استفاده از فرجه یک ساله هستم و اگر در تاریخ اعزام خودم را تحویل ندهم غیبت خواهم خورد و در صورت قبولی در دانشگاه با مشکل مواجه خواهم شد ولی انها اقدامی نکردندطبق راهنمایی های خود میگفتند غیبت ربطی به استفاده از فرجه تحصیلی ندادرد و در صورت قبولی میتوانم ثبت نام کنم ولی حالا که قبول شدم به خاطر غیبت استان معافیت تحصیلی برای من صادر نمیکند و میگویند چون معافیت کفالت قبول نشدی برای این است که اعزام خوردی این در حالی است که هنوز وضعیت معافیت کفالت من در حال رسیدگی است و مشخص نشده است و نظام وظیفه شهرستان هیچ جوابی ندارد که به من بدهد.واقعا حق قانونی فرجه ا ساله را از من گرفتد .خواستم از شما راهنمایی بگیرم که من چه کاری کنم که واقعا حق خودم را به من برگردونند.و گر نه تاریخ ۱ اسفند باید به سربازی بروم
    با تشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حضوری تشریف ببرید دیدار مردمی مسئولان نظام وظیفه که یک روز در هفته است و مشکل خود را حضوری با مسئولان ذیربط مطرح کنید. آنها اگر بتوانند کمک می کنند.

  16. فاطمه
    پاسخ

    بازم سلام.متاسفانه من بعد از ثبت نام کنکور تصمیم گرفتم برم حقوق.کنکور ریاضی ثبت نام کردم و اصلا روی درسای انسانی تسلط ندارم.من شیراز هستم به نظرتون بیشتر روی چه درسایی وقت بذارم تا بتونم دانشگاه آزاد سیراز قبول شم؟آخه خیلی وکالت رو دوس دارم هر جوری هم شده امسال باید کنکور قبول شم آدمی نیستم که بشینم واسه سال دیگه بحونم.میگم دانشگاه آزاد چون دولتی قبول شدن واسه آدمی با شرایط من خیلی سخته.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سربازی که نداری یک سال صبر کن و یک دانشگاه دولتی معتبر برو حقوق بخوان که بعدا پشیمان نشوی.

  17. عقیل
    پاسخ

    آقای دکتر سلام
    میخواستم بپرسم آیا مشاور حقوقی قوه قضاییه یا همون ۱۸۷ میتونه بعنوان معاون فرماندار انتخاب شه؟
    وکلای کانون چطور؟

    تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، وکلا نمی توانند همزمان با حفظ وکالت خود کارمند تمام وقت اداری باشند و لذا باید پروانه خود را تودیع نمایند.

  18. مریم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. پیرو درخواستی که دیروز داشتم در رابطه با موضوع پایان نامه، موضوعی که خودم انتخاب کرده بودم تحلیل حقوقی قراردادهای تحقیق و توسعه در انتقال تکنولوژی است اما مشکل اینجاست که می ترسم منبع به اندازه ی کافی نداشته باشد. ممکن است در رابطه منابع موجود در این زمینه من را راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این موضوع ارتباط نزدیکی با شرکتهای دانش بنیاد دارد که پایان نامه هم دفاع شده که از جمله یک مورد که تحت نظر اینحانب بوده است.

  19. پردیس
    پاسخ

    سلام خسته نباشید .من مهندسی فناوری اطلاعات خواندم و بسیار علاقه دارم کارشناسی ارسد را پرستاری بخوانم.نمی دانم میشود یا نه؟ لطفا مرا هر چه زود تر راهنمایی بفرمایید.ممنون میشم.به چه طریقی می توانم کارشناسی ارشد را پرستاری بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، که چی بشود. همان مهندسی را بخوانید. ارشد برای تخصص است نه یادگیری اصول یک رشته که باید در لیسانس بخوانید.

  20. فراهانی
    پاسخ

    سلام
    استاد عزیز .از این که سوال قبلی بنده رو پاسخ داد متشکرم.علاقه دارم در حوزه نفت و گاز موضوعی رو برای عنوان پایان نامه انتخاب بکنم.که قرار دادهای مشارکت در تولید رو در حال تحقیق بودم متوجه شدم موضوعی رو با عنوان بررسی قرار دادهای مشارکت در تولید توسط شما راهنمایی و دفاع شدهوبا توجه به پاسخ قبلی در این حوزه چه عنوانی رو به من پیشنهاد می دید یا چه حوزه هایی رو ببرسی کنم.گرچه کتاب زیادی در این حوزه چاپ نشده که شاید کامل ترینش از اقای دکتر مسعود امانی باشه.در این حوزه علاقه به فعالیت دارم اما موفق به پیدا کردن موضوعی که هم خودم رو راضی نگهداره و هم حس کنم کار ارزندهای باشه پیدا نکردم لطفا” راهنمایی بفرمائید خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مشکل شما فهم مسایل قراردادهای نفتی است که اکثر کسانی که عملا درگیر این قراردادها نیستند برداشت صحیحی از آن ندارند و مشکل دوم شما منابع است. به هر حال می توانید با مطالعه منابع موجود یک بخشی که جای کار دارد را انتخاب کنید و به عنوان پایان نامه اخذ کنید.

  21. مرصاد
    پاسخ

    سلام جناب دکتر لطفا راهنمایین کنید زودفقط چون واقعا وقت کم برا تصمیم گیری. استاد من یه پسر ۱۹ساله هستم عاشق رشته حقوق تا جایی ک قبل از این بیام دانشگاه کتاب حقوقی میخوندم خودم مثلا قانون مجازات خودنم.
    من تو زندگیم بدشناسی اوردم چون شهری که بودم اون ۲سالی ک من کنکور دادم شبانه حقوقش حذف شد.و رتبم ب روزانه نمیخرود وچون بومی گزینی بود جای دیگه قبول نمیشدم.رفتم رشته فقه و حقوق که ارشد برم حقوق محض.الان دانشجوی ترم یک دانشگاه یا همون مدرسه عالی …. هستم.مشکلم اینه من فقط ذوست دارم حقوق بخونم ی جورایی دچار ی حالتی شدم که نمیتونم رشته ای غیر حقوق بخونم میدونم الان میگین زیاد فرق نمیکنه همون بخون خوبه جایی خوبه اینده داره اینو همه بم گفتن.ولی
    درسای اونجا و جوش واقعا سنگیه مثلا ادبیات عربی که میخونیم کتاب ابن عقیل است که بچه های ادبیات عرب تو ارشد و دکتری میخونن.بچه های حوزه تو پایه ۲یا۳میخونن.منطق مظفر.فلسفه بدایه و نهایه و…..من با متون و اصول فقه مشکل ندام.فقط بخش های حقوقیش میتونم بخونم.تازه اونجا مباحثه میزارن منم که متنفرم از ادبات عرب ک اونجا میخونن هیچی نمیفهمم.چه برسه مباحثه.
    از شنبه تا ۴شنبه ۸تا ۴ بعضی روزا تا ۶عصر کلاسه.جوری که وقت نمیشه خودم کتابای حقوقی که نداریم بخونم.هم کلاسی هام همه دیپلم معارف هستن.ی بار انصراف دارم رفتم ازاد ولی سطح علمی نداشت.دوباره برگشتم ولی باز چند هفته گذشت پشیمون شدم ک چرا اومدم.
    میدونم اصول فقه و و متون فقه ابزار کار ی حقوق دان حرفه ای هست.اینا رو میدونم.ولی نمیتونم بقیه درسای چرت مث تاریخ تفسیر تعلیم تربیت وادبیات عرب و.. رو بخونم
    همه هم بم میگن بیای بیرون ایندت خراب کردی از اونجا میتونی ب خیلی جاها برسی.ی سکو پرشه برات.کار اینده همه چی تضمینه.
    ولی نمیدونن اونجا هستم دارم زجر میکشم
    ی جورایی روان پریش شدم.از زندگی سیر شدم از بس شکست خوردم دیگه حوصله هیچی ندارم.گاهی اوقات میافتم تو فکر خودکشی.میگم چیه این دنیا.این همه درس بمخونی که چی.اخرش چی.
    راهنماییم کنین تو رو خدا فققط زود چون فرصت زیادی ندارم مرسی مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نفهمیدم که اینقدر عجله دارید برای چی است؟ نکند می خواهید با این سرعت -روم به دیوار- خودکشی کنید؟ می گویند یه نفر می خواست خودش را پرت کند توی دریا و خودکشی کند گفتند چرا پس خودکشی نمی کنی گفت آخه آبش سرد است می ترسم سرما بخورم. از یک طرف دنبال سکوی پرش هستی و از آنجا می خواهی به مقامات عالی برسی و نگران هستی که نکند آن جا را رها کنی و فرصت از دست ات بیرون برود و از طرف دیگر توی فکر خود کشی هستی. بهتر است از جایی که دوست نداری سریع بیایی بیرون و درس بخوانید تا جای مورد علاقه ات قبول شوید. دنیا اینقدر خودش سختی دارد که نیازی به خودکشی نباشد. در ضمن مگر شما تا حالا چقدر درس خواندی که این حرفها را می زنی. بگذار ما این حرفها را بزنیم که یک عمره درس می خوانیم. فعلا یه کمی درس بخوان بعد ساز ناامیدی را بزن.

  22. ازاده حمیدی
    پاسخ

    باسلام وقت بخیردر فرضیه ها وسوالهای پایاننامه ام مشکل دارم قراره در فرضیه از تی مستقل استفاده کنم فرضیه هام به صورت تفاوتی نوشته میشه۲تافرضیه میشه سوالهای تحقیق۷تامیشه که با فرضیه یکی نیست راهنمایی میکنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فرضیه جواب سوال اصلی است که به صورت یک جمله خبریه می آید و نباید به صورت یک پراگراف بزرگ مطرح شود. فرضیه دیدگاه اولیه شما را در مورد موضوع تحقیق بیان می کند. مثلا اگر سوال اصلی شما در پایان نامه این باشد که چه اصولی بر مسئولیت مدنی پزشکان حاکم است؟ فرضیه شما این است که به علت ویژگی های کار پزشکان و رابطه ای که با بیمار دارند، مسئولیت پزشکان از اصول متفاوتی نسبت به سایر موارد مسئولیت مدنی تبعیت می کند مثل … ».

  23. سونیا
    پاسخ

    با سلام وعرض خسته نباشید خدمت شما
    آقای دکتر من کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه آزاد دارم که متاسفانه هیچگونه علاقه ای به آن ندارم.به توصیه پدرم برای کارشنارسی ارشد مهندسی صنایع بهروری سیستم دانشگاه تهران قبول شدم و آنرا به پایان رساندم.با وجود قبولی در آزمون دکترا به دلیل نداشتن پایان نامه در مصاحبه رد شدم.جناب أقای دکتر من به هیچ کدام از ایندو رشته علاقه نداشتم .علاقه ام به دروس علوم انسانی و دروس تحلیلی است رشته حقوق بین الملل برایم بسیار جذاب است و کلا حقوق همیشه برام جذاب بوده البته در زبان انگلیسی هم نسبتا خوب هستم و آیلتس ۷ دارم.سئوال من از جنبعالی اینست که با توجه به داشتن لیسانس نامرتبط با حقوق در صورت قبولی در رشته حقوق بینالملل ای در بازار کار موفق میشوم؟.در پاسخ های قبلی شما دریافتم که فقط به عنوان مشاور حقوقی میتوان فعالیت داشت آیا این شامل حقوق بینالملل هم میشود؟موسسات تجاری چطو ایا به خاطر داشتن لیسانس نا مرتبط برای استخدام مشکلی ندارند؟من به شدت به این رشته علاقه مندم و برای اولین بار میخوام خودم تصمیم بگیرم ودرضمن ۲۶ سال سن دارم.کلا بازارکار این رشته برای کسانیکه لیسانس حقوق ندارند را چگونه ارزیابی میکنید؟از وقت و توجه شما بینهایت سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به هر حال خیلی نمی توانم بگویم که موفق می شوید. به خصوص که رشته بین الملل یک رشته عملی نیز نیست و زمینه کاری خاصی ندارد. موسسات تجاری نیز به این نوع فوق لیسانس نیاز ندارند. بیشتر کار شرکتها عبارتند از قراردادها، مسایل مربوط به شرکتها، مالیاتها، بیمه تامین اجتماعی، مسایل کار و کارگر، و دعاوی است و احتمالا اگر کار بین المللی انجام بدهند مسایل حقوق تجارت بین الملل است. بعید است بدون کارشناسی حقوق و صرفا با یک فوق لیسانس حقوق بین الملل بتوانید کار مفیدی پیدا کنید

  24. پریسا
    پاسخ

    سلام و عرض خسته نباشید :
    ضمن تشکر فراوان :چند سوال داشتم که ذهنمو خیلی مشغول کرده چند روز پیش در سایتی خوندم که کسی که ارشد حقوق قبول بشه در حالی که لیسانس حقوق نداره نمیتونه آزمون وکالت یا قضاوت بده من خیلی دوست دارم وکالت بخونم اما الان لیسانس کتابداری دارم و امیدوار بودم که با ارشد حقوق میتونم رشته دلخواهم رو بخونم به نظر شما چیکار کنم آیا ارشد حقوق کارایی دارد یا باید ازاول تلاش کنم و ازاول کنکور بدم . متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در ارشد صرفا دروس در یک سطح تخصصی ارائه می شود در صورتی که کارهای حقوقی همه نوعی است از جزا تا خصوصی، تا خانواده تا کار تا اداری تا .. و این ها را فرد در دوره کارشناسی می خواند. حتی اگر شما متخصص در یک رشته ارشد باشید، وقتی جزا بلد نیستید جطور می توانید از یک پرونده دفاع کنید.

    • مرصاد
      پاسخ

      اره درسته کسانی که مدرک کارشناسی حقوق یا فقه و مبانی رو نداشته باشین نمیتوانند در ازمون وکالت و قضاوت شرکت کنند.حتی اگر مدرک دکتری حقوق داشته باشین مدرک کارشناسی این ۲تا رشته رو نداشته باشین کار مفیدی نمیتونین بکین.ب نظرم اگه خیلی معلومات داشته باشین بتونین برین توی دفتر ی وکیل کار کین.

  25. مریم میرزایی فر
    پاسخ

    سلام آقای دکتر . من دانشجوی رشته ی تجارت بین الملل دانشگاه شهید بهشتی هستم. می خواستم اگر امکانش هست در انتخاب موضوع پایان نامه من را راهنمایی کنید. راستش من به موضوعات انتقال تکنولوژی و مباحث نفت و گاز بسیار علاقه دارم. بنابراین ممنون می شوم موضوعات پیشنهادی در این زمینه ها باشد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، موضوعاتی فی البداهه مد نظرم نیست که بتوانم به شما پیشنهاد بدهم باید تحقیق کنید، با اساتید صحبت کنید و اگر موضوعی را انتخاب کردید می توانید از طریق ایمیل با اینجانب نیز مشورت کنید.

  26. محمد رضا هاشمی
    پاسخ

    سلام خدمت استاد گرامی …سوالی که از محضرتون داشتم…این ایست که بنده فارغ التحصیل رشته حقوق در سال ۸۸ مقطع کارشناسی هستم که در حال حاظر ۳۸ سال دارم و کارمند دولت هستم.و قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور در رشته های MBA یا حقوق بین الملل دارم …لذا راهنمایی فرمایید که اولا کدام رشته و ثانیا کدام کشور را انتخاب نمایم. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ام بی ا که به حقوق ربطی ندارد و حقوق بین الملل نیز اگر تجاری یا اقتصادی یا مالی باشد توصیه می کنم. کشورهای صنعتی و پیشرفته و نه کشورهای در حال توسعه برای ادامه تحصیل خوب هستند.

  27. صبا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.من ترم آخر میکروبیولوژی هستم.به رشته ایمونولوژی خیلی علاقه دارم.۴ ماه به کنکورش مونده.از اونجا یی که هنوز فارغ التحصیل نشدم نمی خوام کنکور امسالش شرکت کنم.هیچی هم نخوندم.به نظر شما این کارم درسته؟درضمن کارآموزی برای رشته ما اختیاری هستش و منم چون می خوام واسه وزارت بهداشت سال بعد بخونم و وقت کافی در اختیارم باشه از گذروندن دوره کارآموزی صرف نظر کردم.در این مورد نظرتون چیه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم برای سال دیگر برنامه ریزی کنید و می توانید کارآموزی را هم به تأخیر بیاندازید.

  28. ل.سيدي
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    چون خیلی به این رشته ها علاقمند هستم تصمیم دارم ارشد را در این رشته (روانشناسی بالینی )ادامه دهم
    البته ترجیح میدادم که مشاوره خانواده بخوانم اما با دلیل نبود این رشته در شهر خودم روانشناسی بالینی را انتخاب کردم .
    به نظر شما اگر تلاش کنم میتوانم برای آزاد که سه ماه دیگر امتحانش است آماده شوم ؟
    چه دروسی را بخوانم یا فقط تست بزنم ؟
    دلم میخواست مثل دانشگاه سراسری هم رشته خودم را امتحان میدادم و هم یک رشته شناور اما در دانشگاه آزاد مقدور نیست!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم برای یک رشته مرتبط با رشته لیسانس خود و در یک دانشگاه دولتی اقدام کنید.

  29. ساغر میرزایی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. من سوم راهنمایی تیزهوشان هستم. امسال ۱ امتحان ۲مرحله ای برامون گذاشتن که برای ورود به دبیرستان تیزهوشان ملاکه. مرحله اول ۱۵ اسفند برگذار میشه فقط یک ماه وقت دارم مرحله اول بیشتر درسای خوندنیه ریاضی و زبان مرحله اول نیست. میشه راهنمایی کنین که ۱-چجوری با اشتیاق بیشتر و با برنامه ریزی درست درسامو بخونم؟
    ۲- درسای حفظ کردنی مثل تاریخ یا علوم اجتماعی رو چطوری بخونم که خوب تو ذهنم بمونن و یادشون بگیرم؟
    ۳-بهترین روش درس خوندن که از درس لذت ببرم چیه؟
    ممنون از لطفتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی جالبه که مخاطبین سایت اینجانب را نوجوانان نیز تشکیل می دهند. نگاهی مثبت به آینده انگیزه را در شما تقویت می کند. از کسانی که شما را دلسرد می کنند دوری کنید. اگر قبول نشدید فکر نکنید که دنیا به آخر رسیده خیلی از افراد موفق از چنین مدارسی فارغ التحصیل نشده اند و خیلی معمولی درس خوانده اند. مهم ادامه کار است با جدیت و پرانگیزه.

  30. ساغر میرزایی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. من یه خواهر دارم که ۶ماهه عقد کرده ولی وقتی که بحثی پیش میاد شوهرش اونو میزنه. از نظر تحصیلات کمتر از خواهرم هست خواهرم فوق لیسانسه اون فوق دیپلمه از نظر سطح خانوادگی در یک سطح هستن. خواهرم تصمیم جدایی داره لطفا راهنماییمون کنین.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر هنوز عروسی نکرده و بین آنها زناشویی واقع نشده است، بهتر است از هم جدا شوند. زندگی که با کتک کاری شروع شود بهتر است شروع نشده پایان بگیرد.

  31. حمید
    پاسخ

    سلام خسته نباشید. من لیسانس فیزیک هستم و میخوام برا ارشد دانشگاه آزاد شهرسازی شرکت کنم.
    ۱. به نظر شما تغییر رشته از فیزیک به شهرسازی انتخاب درستیه؟
    ۲. آیا با ارشد دانشگاه آزاد میشه دکتری دانشگاه دولتی خوند؟
    ۳. کسی که در مقطع ارشد تغییر رشته بده میتونه امید به قبولی مصاحبه دکتری داشته باشه؟ مثلا با لیسانس فیزیک و ارشد شهرسازی میشه دکتری شهرسازی قبول شم؟
    ۴. اگه شرایط مساعد نشد و نتونستم دکتری قبول شم آیا با لیسانس فیزیک و ارشد شهرسازی اصلا میشه تو دانشگاه تدریس کرد یا چون رشته ها مرتبط نیست نمیشه به تدریس در دانشگاه امید داشت؟
    خواهش میکنم راهنمایی کنید چون واقعا سر دوراهی موندم و از طرفی هزینه دانشگاه آزاد خیلی زیاده واسه همین میخوام با مشاوره درست ترین انتخاب رو انجام بدم. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- رشته شهر سازی رشته خوبی است ۲- بله منع قانونی ندارد. ۳- خیلی روش حساب نکند. ۴- فکر نکنم جایی به عنوان هیات علمی شما را قبول کنند.

  32. معمار
    پاسخ

    سلام آقای دکتر چند سوال درمورد مقاله (جهت رزومه و مصاحبه دکتری) دارم:
    ۱- آیا چاپ کردن مقاله مشترک از ارزش کار می کاهد؟ (چون اصولا همه با یک استاد و دکتری همکاری می کنند – هرچند فقط اسم باشه)
    ۲- در مورد همایش ها و کنفرانس ها: کدوم رو باید در رزومه درج کرد و ارزش دارد؟ سخنرانی-پوستر-چاپ در مجموعه مقالات و یا حتی ارسال خالی؟(آیا برای اثبات این ها در رزومه گواهی یا چیزی نیاز است؟)
    ۳- من اولین مقاله ام را که با کیفیت پایینیم بود به همایش نظم و امنیت دفتر تحقیقات ن.انتظامی لرستان دادم.علاوه بر اینکه در ارائه و… پذیرفته نشد، خبر نشدم تا در همایش و گرفتن کتابش شرکت کنم تا اینکه امروز پرسیدم که اگر چاپ نشده در جای دیگر چاپ کنم و تکراری نشه.گفتن دبیرهمایش گفته فقط به مقالات برتر گواهی دهند و چکیده همه مقالات در کتاب چاپ شده
    سوالم اینه که با این توصیف این رو تو رزومه قید کنم؟به چه شکل؟(من کتاب چکیده مقالات را ندارم)
    چاپ مجدد در جای دیگر چی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- کار مشترک از ارزش کار نمی کاهد. ۲- خلاصه مقاله یا مقاله کامل عرضه شده در همایش ۳- یه نسخه از کتاب را به دست بیاور اگر واقعا خلاصه آن چاپ شده باشد، کفایت می کند و گواهی نیاز نیست و می توانید در رزومه خود بیاورید.

  33. آرام
    پاسخ

    با سلام
    میخواهم ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش داخلی یا بین المللی بخوانم .
    میخواهم بدانم که تراز کدامیک بالاتر است و قبولی آن مشکل تر است ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اطلاعی ندارم ولی طبیعتا گرایش بین المللی بیشتر به منابع خارجی و زبان وابسته است.

  34. فاطمه
    پاسخ

    خسته نباشید من ۱۸ سالمه رشتم هم ریاضی فیزیک هست امسال کنکور دارم می خواستم بدونم آیا من از طریق کنکور ریاضی فیزیک می تونم وکالت بخونم یعنی همون حقوق؟.اگر بخوام دانشگاه آزاد برم چی؟آخه شنیدم دانشگاه آزاد دیپلم تخصصی میخواد یعنی من حتما باید دیپلم انسانی داشته باشم تا بتونم وکالت رو توی دانشگاه آزاد بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله برخی از دانشگاه ها از رشته ریاضی فیزیک نیز مستقیما اخذ می کنند ولی من توصیه می کنم حتما از طریق علوم انسانی اقدام کنید و دانشگاه خوب قبول شوید. من هم دیپلم ریاضی فیزیک داشتم و از طریق انسانی شرکت کردم و ذهن ریاضی با شم حقوقی ارتباط نزدیکی دارد.

  35. سعید
    پاسخ

    سهم ارزش کالا و خدمات تولیدی حاصل از سرمایه گذاری خارجی موضوع این قانون نسبت به
    ارزش کالا و خدمات عرضه شده در بازار داخلی در زمان صدور مجوز ، در هر بخش اقتصادی از ۲۵
    درصد و در هر رشته ، از ۳۵ درصد بیشتر نخواهد بود . تعیین رشته ها و میزان سرمایه گذاری در
    هریک از آنها طبق آئین نامه ای خواهد بود که به تصویب هیات وزیران میرس د . سرمایه گذاری
    خارجی جهت تولید کالا و خدمات برای صدور به خارج از کشور به جز نفت خام از این نسبت ها
    معاف است
    اقای دکتر لطفا درباره این عبارت یکم توضیح دهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، یعنی در بخش خدمات کل ارزش خدمات تولیدی در کشور اکر صد باشد، سرمایه گذاری خارجی تنها می تواند تا حداکثر ۲۵ درصد را به خود اختصاص دهد و ۷۵ درصد بقیه باید از طریق سرمایه گذاری داخلی تأمین شود. البته داخل بخش خدمات مثلا چندین رشته است مثل حمل و نقل یا بیمه یا آموزش و امثال آن که هر کدام از این ها می تواند تکی تا ۳۵ درصد بازار را به خودش اختصاص بدهد ولی کل بخش خدمات نباید از ۲۵ درصد بیشتر باشد. برای اطلاع بیشتر به کتاب حقوق تجارت بین الملل اینجانب و مقالات مراجعه کنید.

  36. ل.سيدي
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر شیروی
    من لیسانس رشته حسابداری هستم میخواستم از خدمتتان سوال کنم که آیا میتوانم ارشد دانشگاه آزاد در رشته روانشناسی بالینی و یا روانشناسی عمومی شرکت کنم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، می توانید ولی برای چه چون علاقه دارید یا می خواهید با آن شغلی دست و پا کنید؟

  37. جعفر
    پاسخ

    سلام،حضور استاد بزرگوار
    فارغ التحصیل رشته حقوق هستم .تصمیم گرفته ام برا ارشد بخونم،به رشته حقوق بین الملل و تجارت بین الملل علاقه زیادی دارم و از سایت ها ی گوناگون منابعی هم بدست آورده وکتب مربوط به اون رو هم تهیه کردم .ولی استادیه مشکل اساسی که دارم اینکه سروقت گذاشتن بیش ازحد و تلاش فراوان و مستمری که درسال۸۸ داشتم (وکل زندگیم رو تا مدتهاتحت شعاع خودش قرار داد) ولی متاسفانه در کنکور نتوانستم هیچ نتیجه ای بگیرم وسرخورده شدم.
    از محضر گرانقدرتون خواهشمندم که در زمینه نحوه شروع واینکه رو کدوم یکی از علایقم نسبت به شرایط و نیاز جامعه بهتره سرمایه گذاری کنم راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
    و نحوه مطالعه ام رو چگونه تنظیم کنم که بتونم صد درصد به امید خدا ذر امتحان ارشد سال بعد قبول بشم.
    (جسارتا دارای شرایطی نیستم که بتونم در یکی از آموزشگاهها ثبت نام کنم)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم حقوق تجارت بین الملل بیشتر عملی است و برای کار مفید است. همیشه یک نکته را در مد نظر داشته باشید که اگر چیزی بدست آوردن آن ساده باشد، همه سعی می کنند آن را به دست آورند و بنابراین شما نمی توانید بیش از بقیه باشید. فرض کنید همه می توانند در دانشگاه پیام نور حقوق بخوانند. مسلما فارغ التحصیلان آن بعدا با مشکل روبرو می شوند زیرا تعداد کثیری فارغ التحصیل باید بعد با هم در یک مقطع یا مرحله دیگر رقابت کنند. بنظرم مهمترین عامل در موفقیت میزان وقتی است که شما جهت مطالعه صرف می کنید کمتر از هشت ساعت جواب نمی دهد به خصوص برای رشته های خوب.

  38. جعفر
    پاسخ

    سلام

  39. سمانه مزارعی
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی عزیز
    با عرض سلام و خسته نباشید، می خواستم بدونم به چه نحوی می تونم متن اورجینال کتاب Schmitthoff’s Export Trade: The Law and Practice of International Trade, Sweet & Maxwell. رو بدست بیارم؟ متاسفانه افست کتاب تو ایران رو پیدا نکردم، تو اینترنت هم pdf این کتاب رو نتونستم دانلود کنم.
    ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      همانطور که قبلا هم گفتم پی دی اف ورژن ۲۰۱۲ آن در دسترس بعضی از دانشجویان هست که می توانید پیدا کنید. چون کپی رایت است نمی توانم که در سایت بگذارم یا در پخش آن کمک کنم.

  40. ساغر میرزایی
    پاسخ

    سلام جناب دکتر. من ۱۴سالمه و امسال سیکل میگیرم. شاید بگید چون نوجوونم این آرزوهارو دارم اما واقعا دوست دارم برم دانشگاه آکسفورد برا ادامه تحصیل وقتی که بزرگتر شدم. این ی رویای پوچ برای من نیست واقعا تمام فکر و ذکر و آرزوم اینه. میخوام از همین حالا برای هدفم تلاش کنم. خواهشا کمکم کنین و بهم بگین چجوری درس بخونم تا از دانشگاه ایران بورسیه برای لندن یا هرجای دیگه ای بگیرم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی خوبه که از حالا به فکر این ترقی ها هستید. بورس از ایران احتمالش در لیسانس و ارشد نیست در دکتری هم خیلی ضعیف است به نحوی که شما بهتر روی آن حساب نکنید. بورسیه از خارج نیز به این آسانی امکانپذیر نیست مگر در رقابتهای جهانی مدالی چیزی بیاوری. البته در مقاطع ارشد و دکتری احتمال گرفتن بورسیه از خارج امکان آن است.

  41. ali
    پاسخ

    با سلام مجدد آقای دکتر,
    راستش یه راهنمائی از شما می خوام. می خواستم بدونم آیا برای دکتری تخصصی رشته خودم که شیمی باشه می تونم هم دانشگاه آزاد و هم سراسری که شرکت می کنم برای کنکور دانشگاه آزاد در رشته دندانپزشکی هم شرکت کنم؟ یعن برای سال آینده همزمان که برای دکتری تخصصی شیمی شرکت می کنم آزاد دندانپزشکی مثل یک دیپلم شرکت کنم. آخه از اساتیدم که می پرسم بهم میگن از نظر شغلی با توجه به اشباع شدن رشته های علوم پایه نمیشه تضمین کرد که برای دکتری تخصصی و جذب هیاًت علمی شدن آسان باشه. و با توجه به اینکه یک دندانپزشک ۶ سال درس بخونه و وقتی فارغ التحصیل میشه اگر کار دولتی پیدا نشه حداقل واسه خودش مطب میزنه. می تونم هرسه امتحان رو با هم شرکت کنم و سازمان سنجش ایراد نمیگیره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اشکالی ندارد که در دو دانشگاه برای دکتری اقدام کنی. اما در مورد دندانپزشکی اگر مشکل تحصیل رایگان نداشته ای (مثل این که قبلا در مقطع لیسانس یا ارشد در یکی از دانشگاه های دولتی رایگان درس خوانده اید) و مشکل سربازی هم نداشته باشی، می توانی شرکت کنی. این سوال نشان می دهد که هنوز راه زندگی خودت را مشخص نکرده ای و این خیلی علامت خوبی نیست. خودت را از سرگردانی نجات بده.

  42. ش رحيمي
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید من فارغ التحصیل مهندسی شیمی – صنایع غذایی از دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران هستم و کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی سیاست های تحقیقات و توسعه در دانشگاه آزاد تهران جنوب در ترم بهمن ۱۳۹۱ قبول شده ام. با توجه به اینکه علاقه زیادی به تدریس در دانشگاه دارم و هدفم از ادامه تحصیل فقط و فقط تدریس در دانشگاه می باشد؛ اینجانب مونث ، متاهل ، ۳۱ ساله و دارای فرزند می باشم خواهشمند است هرچه سریعتر به سوالات من پاسخ دهید ۱- رشته قبول شده کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی رابخوانم یا اینکه بنا به توصیه یکی از استادان در رشته مدیریت آموزشی که بیشتر بر پایه تدزیس استوار است شرکت کنم. و در یک دانشگاه معتبر دولتی قبول شوم در ضمن هیچگونه تمایلی به ادامه تحصیل در رشته کارشناسی خود ندارم خواهشمند است مرا یاری فرمائید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به محضی که رشته خودت را عوض کنی شانس هیات علمی را از دست خواهی داد. ولی اگر می خواهی یه چند ساعتی جایی حق التدریسی درس بدهی فرقی ندارد.

  43. ندا
    پاسخ

    سلام خسته نباشید میشه پاسخ بدید باین سوال من که مهمترین اهداف برقراری نظم عمومی در کشورمان چیست؟وایا این هدف درسایرکشورها متفاوت میباشد.ممنونم ازپاسخی که میدید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، آنقدر در ایران قانون هست که نیازی به استناد به نظم عمومی در ایران وجود ندارد. تا حالا نشنیده ام که دادگاهی به نظم عمومی استناد کرده باشد.

  44. مهدی
    پاسخ

    با سلام و احترام- ممنون از حوصله شما
    سی و چهارساله هستم. متأهل و دارای یک فرزند. کارمند یک دستگاه اجرایی با هشت سال سابقه کار. فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با معدل هجده و نیم از دانشگاه آزاد شهرستان. قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارم. آیا هند و مالزی را توصیه می کنید؟ کدامیک را بهتر میدانید؟
    سئوال دوم اینکه آیا با شرایط فعلی بازار کار در ایران، استعفا از این دستگاه اجرایی به قصد تحصیل در خارج از کشور را توصیه می کنید؟
    در ضمن انگیزه و علاقه بسیار زیادی برای ادامه تحصیل دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم هند از مالزی بهتر است هر چند که مالزی چون کشور مسلمان است از جهت زندگی راحتر است. هر دو هم تعریفی ندارد و توصیه نمی کنم که در شرایط فعلی کار ات را رها کنی و با هزینه های هنگفت برابری ارز و ریا ل در این کشورها تحصیل کنی.

  45. اردلان حق پناه
    پاسخ

    با سلام وعرض خسته نباشد خدمت حضرتعالی،من در ازمون دکترای تخصصی حقوق خصوصی ومصاحبه علمی دانشگاه ازاد سال ۱۳۹۱ شرکت کردم.و در دانشگاه ازاد پردیس علوم وتحقیقات زنجان قبول شدم.فعلا تشکیل پرونده دادم.میخواستم بدونم که مدرک دکترای این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم هست یا نه؟با تشکر لطفا نظر جنابعالی در سایت اعلام گردد.

    /

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مورد تأیید است ولی قبل از رفتن مطمئن شوید که جای مناسبی تحصیل می کنید و مدرک آن در آینده به چه درد شما می خورد که سرخورده نشوید به خصوص که هزینه های آن نیز خیلی زیاد است.

  46. صمد
    پاسخ

    با عرض سلام به شما استاد محترم.راستش من یک سوال دارم که از ۲۴ساعت۲۰ساعت از فکر مو مشغول کرده وخیلی ناامیدم اگه میشه راهنمایی کنید.من۲۰سالمه/ متآهل/در حال حاظر در رشته الاهیات و فقه مبانی حقوق اسلامی در دانشگاه پیام نور نیشابور مشغول به تحصیل هستم.مقطع کارشناسی. تازه ترم۱ رو تموم کردم.خدمتم هنوز نرفتم باید دو سال دیگه هم برم سرخونه و زندگی.میخوام بدونم اگه لیسانس رشته مو بگیرم اینده کاری داره یا نه.بعد چه شغلی از رشته مو ادامه بدم که بهتره از همه نظر خصوصا کاریش.تورو خدا راهنمایی کنید واقعا دارم ناامید میشم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، صمد آقا خیلی خوبه به این زودی ازدواج کردی. این باید به شما انگیزه بیشتری بدهد که کار کنی. بهتر است در رشته حقوق تحصیل کنی در یک دانشگاه معتبر یا بروی دنبال یه کار که زندگی خوبی داشته باشی.

  47. محمد همائی فر
    پاسخ

    ضمن عرض ادب و احترام و تبریک خجسته میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع)سوالی داشتم
    جناب استاد به نظر شما برای کسب موفقیت قابل توجه در آزمون های حقوقی بویژه ارشد علاوه بر مطالعه مفید و مستمر شرکت در آزمون های آزمایشی لازم است؟اگر لازم است آزمون های کدام موسسه مفیدتر می باشد.ضمنا لطف بفرمایید منابعی برای دروس حقوق بین الملل عمومی و حقوق بین الملل خصوصی معرفی بفرمایید که برای آماده شدن در آزمون ارشد مفید باشند .متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این آزمون ها را خیلی توصیه نمی کنم. بهتر است بیشتر خودتان تست های قبلی را حل کنید. چون تست های این موسسات توسط طراحان سوالات واقعی تنظیم نمی شود و استاندارد نیستند.

  48. پیام
    پاسخ

    ضمن تشکر از جناب آقای دکتر بخاطر وقتی که برای سوالات می گذارند.

    راستش پرونده جذب هیات علمی من در یکی از دانشگاه های دولتی شهرستان در حال پیشرفت است. با این حال حراست موضوعی در خصوص متاهل بودن مطرح کرده : ” شما اگر مجرد باشی و امتیازت ۷۰ از ۱۰۰ باشه ولی یکی متاهل باشه و ۳۰، اون ۳۰ می تونه اولویت ما باشه.” چقدر این جمله را من جدی بگیرم؟ آیا دستوری صریح در هیات های جذب در این خصوص وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شرط نیست و خیلی موثر نیست هر چند بعضا سخت گیری های سلیقه ای می شود. این باعث نشود که ازدواج عجولانه انجام بدهید.

  49. قاسم
    پاسخ

    با عرض سلام و ادب و احترام خدمت جناب آقای دکترشیروی
    به نظر حضرتعالی به لحاظ تحصیل و اعتبار مدرک کارشناسی ارشد،دانشگاه مجازی پردیس قم مناسب تر است یا دانشگاه آزاد اسلامی و پردیس علوم و تحقیقات قم؟
    متشکرم
    یاعلی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم مجازی به هر حال غیر حضوری است و این در مدرک قید می شود و دانشگاه آزاد اگر حضوری باشد بهتر است.

  50. منیر
    پاسخ

    با سلام
    واقعا از شما کمال تشکر را دارم که چنین سایت خوبی را راه اندازی کرده با این همه مشغله
    آیا ثبت نام بورس اعرام به خارج که از طریق سنجش برگزار میشود برای کسانی که فارغ تحصیل شده اند امکان دارد ایاباید به دانشگاه رفته و نامه یا تائیده ای گرفته و به اداره بورس دانشجویی فرستاده شود در صورتی که ایشان کارمند رسمی دولت در وزارت آیا امکان دارد ؟برای ادامه تحصیل ازاین نوع بورس استفاده شود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کارمند رسمی دولت نمی تواند استفاده کند و کسی می تواند استفاده کند که مدرک دکتری را نیز نداشته باشد. این نوع بورسها امروزه خیلی به ندرت داده می شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *