پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. ali
    پاسخ

    سلام استاد خوبم
    استاد برای گرفتن ریز نمرات و ترجمه اونها برا اپلای باید چکار کنم؟؟به کجا مراجعه کنم؟؟به اموزش دانشگاه؟؟چقدر دوندگی داره؟؟هیچی نمیدونم.ددلاین دانشگاه موردنظرم۲۹فوریه۲۰۱۶هست ولی هنوز مدارکی اماده نکردم خواهش میکنم کمکم کنید مرسی استاد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دانشگاه خوتان مراجعه کنید. تقاضای ریز نمرات و گواهی فارغ التحصیلی کنید. اگر تحصیل رایگان بوده باید تسویه حساب کنید.

  2. سمیرا
    پاسخ

    با سلام
    آقای دکتر من کارشناسی را در دانشگاه دولتی در سه سال با معدل ۱۴ گذراندم و دو مقاله پژوهشی یکی داخل و دیگری خارج دارم. الان دانشجوی ارشد منابع آب تربیت مدرس هستم متاسفانه معدل من ۱۴ است به احتمال زیاد پایان نامه خوبی خواهم داشت، میخواستم بدانم با گرفتن مدرک زبان آیا میتوانم دکترا روزانه پذیرفته شوم؟ یا بخاطر معدلم مجبور شوم دوباره ارشد بخوانم؟
    ممنون میشم جواب بدین
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم معدل خیلی مانع نیست. ولی عجیب است که اینقدر در درس خواندن عجله کرده اید و سه ساله آن را تمام کرده اید و اینقدر معدل شما پایین است. هیچ کس نمی گوید به به چقدر زود تمام کردید ولی همه می پرسند چرا معدل شما اینقدر کم است.

  3. رحمان
    پاسخ

    سلام استاد بزرگوار
    برای قبولی در رشته حقوق نفت و گاز در مقطع کارشناسی ارشد الزاما باید درصد درس زبان در کنکور بالا باشد یا اینکه اگر کسی درصد زبانش زیاد بالا نباشد و یا اصلا به سوالات زبان جواب ندهد ولی درصد های بقیه درس هایش بالا باشد در این رشته پذیرفته می شود؟
    با تشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاخره بستگی به ضریب دروس دارد و اینکه در درسهای دیگر نمره شما چند شده است. برخی از دانشجویان نفت وگاز زیاد به زبان مسلط نیستند و قبول شده اند.

  4. شادی
    پاسخ

    سلام.من دانشجو رشته نرم افزار مقطع کارشناسی هستم . من چطور میتونم برای کارشناسی ارشد تغییر رشته به رشته مدیریت بدهم و اصلا امکان داره و چه رشته هایی میتونم تغییر بدم و شرایط چیست ؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیچی در کنکور مدیریت را می زنید.

  5. سردار
    پاسخ

    سلام جناب دکتر.من فارغ التحصیل کارشناسی مواد ۹۱فردوسی مشهدم.بعدازازدواج و داشتن بچه دوساله تصمیم به ادامه تحصیل دارم.دلایلش۱-علاقه به علم آموزی ۲-استعدادم بخصوص درریاضی۳-ترفیع مدرک۴-کار(البته کاریکه آسیبی به زندگی و آسایشش نزنه مثه تدریس که هم کاری مناسب زناست هم علاقه زیادبه تدریس هم تجربه چندین ساله دارم بخصوص تدریس ریاضی بدلیل استعدادو مهارتش).برای ارشدبین رشته های زیر مرددم:روانشناسی(رشته ای زنانه وبدردزندگی هم میخوره)ریاضی(بدلیل عشق شدیدبه ریاضی،هرچندموقعیت کاری نداره)نهندسی پزشکی(هم ریاضی داره هم الان به پزشکی و مرتبطهای اون اهمیت و حقوق میدن ولی میگن زیهرمناشب زنانیست مثه بقیه مهندسیها و قبوایش و تحصیلش بابچه و زندگی سخته)حسابداری(هم رشته شوهرمه و میتونه واسه قلولیش کمک کنه هم آینده کاریش خوبه البته لیسانسش نمیدونم ففط ارشدش هم باشی بدردبخوره هم به نسبت رشته ایکه ریاضی عشقمو داره هم تحصیلش آسونه ولی شوهرم میگه رشته خشکیه).واقعتسردرگمم کمکم کنید.چندروزدیگه واسه ثبت نام ارشد۹۵نمونده

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ارشد برای تکمیل است نه اینکه رشته جدید را بتوانید آغاز کنید و موفق شوید. همان روانشناسی را بخوانید بلکه یه چیزهایی دستگیرتان شود ولی اینکه فایده مالی داشته باشد فکر نکنم.

  6. never
    پاسخ

    سلام
    ۱.می خواستم بدونم چه کتاب هایی در کارشناسی ارشد حقوق خصوصی تدریس میشه شرح کامل با نویسنده و غیره اگه امکانش هست وگرنه میدونم مثلا مدنی ۱ و۲-تجارت-داوری بین المللی و….
    ۲.در ضمن آیا میشه وکیل موفقی صرفا با مدرک کارشناسی حقوق شد و خودم کتاب های مقاطع بالاتر رو بخونم؟
    پیشاپشی مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- لیست ندارم. ۲- بله این امکان وجود دارد ولی اگر تحصیل بالاتر در یک دانشگاه خوب داشته باشید خب خیلی بهتر است.

  7. حمزه
    پاسخ

    باعرض سلام و احترام خدمت استادگرامی
    اینجانب کارشناسی برق دارم وعلاقمندبه ارشدحقوق تجارت ومتاسفانه علیرغم تاکید شما برای داشتن کارشناسی حقوق بعد اقدام برا ارشد این امکان و فرصت بنا به دلایلی برا بنده وجود نداردمیخواستم ببینم نظرشما چیست و نمیشه کتب مهم کارشناسی را خصوصی خواندواین نقیصه را جبران کرد و تازه می خوام شروع کنم برا ارشد سراسری امسال اما نمیدانم ازکجا و چه کتب یا منابع یا موسسه ای برای ما بهتراست،خیلی متشکرخواهم شد که مثل همیشه با حوصله ودلسوزانه جواب شما را داشته باشم .سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب هدف از اخذ این مدرک ارشد چیست؟ بلاخره جامعه شما را بدون لیسانس به عنوان یک حقوقدان تلقی نمی کنند.

  8. الهام
    پاسخ

    با سلام من کارشناسی ارشد کتابداری دارم قصد دارم در مقطع دکتری در رشته مدیریت فناوری اطلاعاتشرکت کنم.میخواستم نظر شما را در مورد تغییر رشته در مقطع دکتری بدونم و برای هیات علمی شدن لازم است رشته ارشد و دکتری یکی باشند؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم برای هیات علمی ایجاد مشکل می کند.

  9. نگار
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب فراوان خدمت آقای دکتر
    ی سوال داشتم اگه ارشد مهندسی در دانشگاه دولتی قبول بشی و مشکلی پیش بیاد که نتونی تا مدتی دانشگاه بری . آیا دانشگاه دو ترم مرخصی میدهد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید مراجعه کنید و تقاضای مرخصی کنید شاید افاقه کند.

  10. سلام
    پاسخ

    با سلام
    اقای دکتر کسی که مشاور است و یه دفتر مشاوره یا مرکزمشاوره دارد شغل محسوب می شود؟
    یعنی اگر به سراغ کار دیگه برود دو شغله هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی دارد.

  11. Meghdad
    پاسخ

    با سلام
    جناب دکتر ،من دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی رشته ی حقوق هستم و قصد ادامه تحصیل در کشورهای انگلستان ،آمریکا،استرالیا را در زمینه ی حقوق تجارت بین الملل دارم
    چند تا سوال دارم :
    اول اینکه آیا هزینه کردن این همه سرمایه برای اخذ مدرک حقوق تجارت بین الملل در این کشورها ارزشش. را دارد؟ یعنی بازار کار مناسب چه در داخل و چه در خارج وجود دارد که بعد از فارغ التحصیلی بتوان مشغول به کار شد و سرمایه خرج شده رو دوباره جبران کرد؟ (چون دوست دارم که این سرمایه دوباره برگرده)
    دوم اینکه چقدر فرق بین کیفیت آموزشی این رشته بین این کشورها و کشورهایی مث ایتالیا هست؟
    سوم ،،شما تحصیل در رشته ی جدید European and international business law
    را پیشنهاد میکنید؟ یعنی می شود با این مدرک تو ایران کار کرد؟

    با سپاس فراوان از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- از جهت اقتصادی شاید به صرفه نباشد. ۲- به هر حال زبان انگلیسی هم در تجارت بین الملل اهمیت زیادی دارد. ۳- خوب است.

  12. amir 1996
    پاسخ

    سلام میخواستم درمورد اینکه تاییدیه یا مدرکی که دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا ، دانشگاه غیرانتفاعی سجاد مشهد میدن اعتبار بیشتر ی داره و مدرکش بین المللی هست توضیح بدین.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این موسسات را در ایران نمی شناسند چه بشود در خارج! بلاخره یک مدرک می گیرید با آن که نمی توانید شق القمر کنید.

  13. لیلا طایفه نسکینی
    پاسخ

    با سلام،ضمن عرض خسته نباشید،استاد محترم ی سوال داشتم از خدمتتون آیا شما کتابی در زمینه مقاله نویسی یا روش تحقیق که روان و قابل فهم باشه سراغ دارید معرفی کنید برام. یا اصلا برای اینکه بشه ی مقاله خوب تو کارشناسی ارایه داد چه پیشنهادی دارید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه و کتابی که بتوانم توصیه کنم را سراغ ندارم. بنظرم بهترین روش برای مقاله نویسی، مطالعه و دقت در مقالات منتشر شده خوب است.

  14. علی رضا امیری
    پاسخ

    به نام خدا
    عرض ادب و احترام خدمت جناب دکتر و افتخار علمی ایران
    من علی رضا امیری از اراک و دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل هستم و قصد دارم اسفن ماه امسال (۹۴) در آزمون دکترا اگر بشود در رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز شرکت کنم .
    به همین خاطر می خواهم موضوع پایان نامهام در همین ارتباط باشد ( نفت و گاز )
    لذا اگر وقت جنابعالی اجازه دهد مرا در این زمینه راهنمایی بفرمایید .
    ارادتمند جنابعالی
    امیری۹۴/۹/۲۲

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام می توانید کتاب حقوق نفت و گاز اینجانب را مطالعه کنید و موضوع مناسبی برای خودتان پیدا کنید.

  15. سحر
    پاسخ

    سلام من ۱۷ ساله دانش اموز سال چهارم رشته ی تجربی در مرکز سمپاد هستم و صرفا به علت نداشتن رشته ی انسانی در مدرسه ام مجبور به انتخاب رشته ی تجربی شدم
    الان که سال آخر هستم فیلم یاد هندستون کرده که سراق علاقه ام (حقوق ) بروم
    اما به علت اشباع بودن جامعه از این رشته و دانشگاه هایی که بدون کنکور داشجو میپذیرند و ارزش این رشته را پایین آوردند دو دلم،نظر شما چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب باز هم بد نیست.

  16. erfan
    پاسخ

    سلام
    استاد سابقه معتبر حقوقی و قضایی به چه کارهایی اطلاق میشه؟فعالیت در دفاتر ثبت هم شامل میشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تا برای چه کاری باشد. معمولا این سابقه حقوقی تلقی نمی شود.

  17. mitra
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی
    با سلام و دعای خیر
    احتراما اینجانب از اعضای هیات علمی پیمانی دانشگاه هستم که از طریق سهمیه آزاد در دوره دکتری پذیرفته شدم. از آنجایی که ادامه تحصیل اینجانب منوط به ارائه نامه موافقت از دانشگاه محل خدمت می باشددر حال حاضر تحصیلم متوقف شده است. آیا راهی وجود دارد که من بتوانم در دانشگاه محل تحصیل مشکل را حل کنم؟ با توجه به اینکه نامه اخراج من از سوی دانشگاه محل تحصیل صادر شده لطفا راهنمایی نمایید.
    با آرزوی توفیق روز افزون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر اعتراض داشته باشید باید از مقامات مربوط پیگیری کنید. چون پیمانی بوده اید، باید نظر مساعد موسسه خودتان را جلب کنید.

  18. zhale
    پاسخ

    باعرض سلام خدمت شما.بنده ۳۰ساله کاردانی ریاضی کاربردی وکارشناسی پیوسته مهندسی فناوری اطلاعات ازپیام نور ساری هستم.بخاطر شرایط تاهل وداشتن فرزند قادر به تحصیل در خارج ازاستان مازندران نیستم.بهمین دلیل در انتخاب رشته متناسب بارشته تحصیلیم از لحاظ تناسب وکارایی دچارتردید هستم.چون در مازندران در مقطع اررشدرشتهitتنهادر دانشگاههای غیرانتفاعی تدریس میشودوازآنجا که بنده قصددارم استاددانشگاه بشوم بنظر حضرتعالی رشته متناسب بارشته ای تی در مقطع ارشدچیست؟ایامدیریت اجرایی یاmba متناسب است؟پرسشم از این بابت است که روزانه این رشته هادر مازندران هست و مسلما برای استادشدن بایددردانشگاه معتبرتحصیل کرد.ایاباوجودنامتجانس بودن رشته کارشناسی وارشد میتوان عضو هیات علمی شد؟باتشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با این نحوه درس خواندن و امید به هیات علمی داشتن بنظرم خیلی واقع بینانه نیست.

  19. مهاجرانی
    پاسخ

    عرض ادب و سلام خدمت استاد ارجمند
    بنده کارشناسی حقوق و ارشد مدیریت بازرگانی دارم بعلاوه یک لیسانس شیمی
    علایقمو تو ادامه تحصیل در رشته حقوق میبینم..میخواهم دکترای حقوق خصوصی دانشگاه آزاد با توجه به قوانین این دانشگاه شرکت کنم(حضور و قبولی در دکتری با توجه به کارشناسی ارشد غیر مرتبط)شرکت کنم و اما سوالات:
    ۱- امکان رد شدن من در مصاحبه هست؟
    ۲- میخواهم به تالیف و گردآوری کتاب حقوقی دست ببرم آیا به صرف ایجاد رزومه برای دکتری و مصاحبه پیشنهاد جنابعالی چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- تا کدام شعبه دانشگاه آزاد باشد. ۲- مقاله چاپ کنید. ولی بدون ارشد حقوق ظاهرا شروع دکتری منع دارد. مگر دانشگاه آزاد رعایت نکند که نشان می دهد که این دانشگاه به هیج ضوابطی پایبند نیست.

  20. یاسر
    پاسخ

    سلام استاد گرامی
    من همین امروز با شما اشنا شدم
    و از این بابت در پوست خود نمیگنجم
    من سال ۸۹ ارشد علوم سیاسی را از دانشگاه تهران دریافت نمودم
    اما به علت علاقه فراوان به رشته حقوق این رشته را انتخاب کردم و الان ترم ۷ لیسناس حقوق هستم در کلاس یکی از اساتید رشته حقوق تجارت بین المل را معرفی کردن و از آن روز تا الان ذهنم درگیر این رشته است که همین امروز با شما آشنا شدم. من ارزویم دکتری این رشته و تحصیل در خارج می باشد.
    از حضرت عالی تقاضا دارم راهنمایی بفرمایید۱- غیر از زبان از الان رو چه کتاب یا درسی تمرکز بیشتری کنم
    ۲- آیا این رشته تفاوتی با رشته حقوق تجاری اقتصادی بین الملل دارد؟
    با ارزوی دیدار نزدیک شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب می توانید کتاب حقوق تجارت بین الملل اینجانب را مطالعه کنید که قدری از مباحث آن اطلاع پیدا کنید. خواندن حقوق قراردادها به زبان انگلیسی هم کمک می کند.

  21. elaheh
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.
    من مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدم را دانشگاه سراسری و روزانه گرفتم، میخواستم بدونم اگه برای ادامه تحصیل بخوام از ایران برم، باید مدرک ۲ مقطع قبلی را بخرم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله.

  22. دانشجو
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب.بنده دانشجوی ارشد دانشگاه صنعتی امیر کبیر به صورت اموزش الکترونیکی هستم میخواستم بدونم دوباره امسال میتونم کنکور ارشد شرکت کنم؟یعنی بعد از این که قبول شدم انصرافی حساب میشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر باید اول انصراف بدهید.

  23. محمد مهدی
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    بنده کارشناسی فیزیک جامدات خوندم اما بازار کارش خوب نیس میخام برای ارشد مدیریت مالی بخونم از طرفی چون کار می کنم و دارم ازدواج می کنم ناچارا بهتر دانشگاه آزاد بخونم به نظر شما شانس استخدامیم چقدره (از بابت غیر مرتبط بودن رشتم)می پرسم از طرفی میخام ادامه تحصیلم تا دکترا رو تو برنامم داشته باشم ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی شانس ندارید. چون خود فارغ التحصیلان مدیریت هم بیشتر بیکار هستند.

  24. مهتاب
    پاسخ

    سلام من لیسانس فقه وحقوق از پیام نور دارم چ رشته ارشد ازاد شرکت کنم ک شانس پذیرش اموزش پروش رو داشته باشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعی ندارم که با ارشد شما شانس بیشتری برای آموزش و پرورش داشته باشید.

  25. ندا
    پاسخ

    با سلام
    در فراخوان های جذبی که منتشر میشه تاکید زیادی بر تجانس رشته ها در سه مقطع وجود داره. حالا با این اوصاف بررسی جنابعالی رو در مورد وضعیتم میخواستم بدونم:
    کارشناسی گرافیک
    ارشد پژوهش هنر
    دکتری پژوهش هنر
    با توجه به اینکه رشته گرافیک در ایران تا مقطع فوق لیسانس وجود داره و پژوهش هنر هم کارشناسی نداره و در مقاطع ارشد و دکتری دایر هست به نظر و تجربه شما پذیرش دانشگاه ها به چه صورت انجام می گیره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم مشکل خاصی ندارد. اگر به خدمات پژوهش هنر نیاز باشد.

  26. علی
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر، آیا نمره آزمون جامع در جذب هیئت علمی تاثیری دارد ؟ مثلا نمره ۱۶ آزمون جامع خوبه واسه جذب؟ دبیر آموزش وپرورش با ۲۵سال خدمت و چهل سال سن که آزمون جامع را گذرانده ام در پردیس البرز دانشگاه تهران، امیدی به هیئت علمی ام هست؟ ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نشنیده ام که نمره جامع تأثیر داشته باشد. احتمال هیات علمی شدن خب خیلی زیاد نیست.

  27. morteza omidzahir
    پاسخ

    سلام دکتر عزیز وقت بخیر
    دکتر جان بنده دانشجو کارشناسی عمران هستم در دانشگاه ازاد ایا میتوانم برای کارشناسی ارشد کنکور سراسری بدهم و اگر قبول شدم با توجه به اینکه مدرک کارشناسی دانشگاه ازاد دارم در دانشگاه سراسری برای ارشد ادامه تحصیل بدهم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می توانید و مشکلی ندارد.

  28. شیوا
    پاسخ

    سلام
    ارشد برنامه ریزی درسی هستم. ایا میتونم دکترا روانشناسی بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فرض کنید بله می توانید. حالا فکر کرده اید که چطور دکتری یک رشته الفبای آن رشته را نمی داند به چه درد می خورد!

  29. علی م
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    آقای دکتر من داوطلب ارشد حقوق جزا و جرم شناسی ۹۵ هستم ، حقیر عادتم این است که برای تمام امور زندگی ام هدف ( مکتوب ) انتخاب می کنم و در دوره ی کارشناسی هم دقیقا در دانشگاهی قبول شدم که اسم آن رابه صورت مکتوب(و پنهان از نگاه دیگران) بر دیوار اتاقم نصب کرده بودم ، اما برای آزمون پیش رو با اینکه چند ماه از مطالعاتم می گذرد هنوز بین انتخاب هدف مرددم و همین انگیزه ام را کاهش داده (از یک طرف دوست دارم در دانشگاه های طراز اول ایرا ن خاصه شهید بهشتی درس بخوانم اما با خودم می گویم من و بهشتی ؟ بعد دانشگاه های فردوسی و قم به ذهنم خطورمی کنند اما باز هم تردید دست از سرم بر نمی دارد !!
    در برزخ بی هدفی گیر افتاده ام ! )
    به نظر شما چه کنم برای رهایی از این وضعیت؟؟

    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم بجای اینکه فکرت را درگیر این افکار کنی، فقط تمرکز کن و بخوان و بخوان. بعد که رتبه ها آمد، می توان تصمیم گرفت.

  30. Sarah
    پاسخ

    سلام خسته نباشید .
    بنده ارشد علوم کامپیوتر (سیستمهای کامپیوتری) دانشگاه صنعتی امیرکبیر به شیوه آموزش الکترونیکی دارم،اکنون میخواهم دکترای هوش مصنوعی شرکت کنم آیا مدرک دکترای واحد الکترونیکی تهران برای جذب هیات علمی شدن معتبر است؟اصلا ارزش داره؟ممنونم ازتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم با این مدارک بتوان جای درستی هیات علمی شد.

  31. Hesam
    پاسخ

    سلام استاد وقت بخیر
    دروس الزامی دوره ارشد حقوق تجارت بین الملل ایران با دانشگاه های دیگه منطبق هست که برای اخذ دوره دکتری مورد تایید اونجا باشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کم و بیش هماهنگ است.

  32. عزیز
    پاسخ

    سلام دکتر.
    ابتدا از تلاش شما در دنیای مجازی به عنوان راهنما تشکر میکنم و افتخار میکنم به شما که با این کار نشان می دهید یک معلم معلم واقعی هستید.
    سوالی داشتم:
    بنده عضو هیت علمی دانشگاه دولتی با درجه مربی هستم. و تصمیم دارم دوره دکتری را در دانشگاه ازاد بخونم. فقط نمیدونم مدرک دکتری دانشگاه ازاد ایا در دانشگاه دولتی معتبر است. خصوصا در مورد ارتقا از مربی به استادیاری (متاسفانه دانشگاه جواب درستی ندارد)
    درود بر شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مدرک که مشکلی ندارد هر چند که خیلی مواقع دانشگاه های دولتی قبول نکرده اند. ولی بدون اجازه دانشگاه محل کار نمی توانید ادامه تحصیل بدهید والا بعدا شما را تبدیل وضعیت نمی کنند.

  33. مریم
    پاسخ

    با سلام وعرض ادب…من لیسانس مدیریت صنعتی هستم.اما بدلیل علاقه زیاد و زمینه هنری و تصمیم به شرکت در رشته معماری برای ارشد دارم؟ با در نظر گرفتن کلیه جوانب ایا تصمیم درستی است؟ چون اصلا هم علاقه ای به رشته های مدیریتی ندارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب چطور شما می توانید به ارشد معماری پرواز کنید بدون اینکه لیسانس آن را اخذ کرده باشید. با این تغییر رشته ها من تازه متوجه شده ام که اصلا لیسانس در هیچ رشته ای ارزش ندارد و کل دانشگاه ها را باید تعطیل کرد.

  34. مرتضی جوان
    پاسخ

    با سلام خدمت آقای دکتر
    سوالم اینست که آیا می توان با مدرک کارشناسی رشته ی مهندسی صنایع در ارشد رشته ی دیپلماسی دانشکده امور بین الملل شرکت کرد، یا خیر
    اگر پاسخ خیر پیشنهاد شما برای ورود به رشته ی مذکور چه راهکاری را پیشنهاد می کنید….؟؟؟
    مچکرم از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی دانم باید به دفترچه انتخاب رشته سالهای قبل نگاه کنید.

  35. حسین
    پاسخ

    سلام
    جناب دکتر بنده دیپلم ریاضی دارم و میخوام برم رشته حقوق ,میخواستم بدونم رشته حقوق با رشته فقه و حقوق اسلامی تفاوت دارد؟با هردو میتوان وکالت گرفت؟اینکه می گویند با کارشناسی فقه و حقوق نمیتوان یا به سختی می توان مدرک برای تاسیس دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق زد صحت دارد؟لطفا جواب بدهید … با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این دو، دو رشته مجزا است هر چند که با هر دو مدرک شما می توانید برای آزمون وکالت، قضاوت یا سردفتری اقدام کنید. ولی سوالات بیشتر جنبه حقوقی دارد و بنابراین فارغ التحصیلان حقوق شانس خیلی بیشتری دارند.

  36. مقداد
    پاسخ

    عرض ادب و احترام
    استاد گرامی چند وقتی هست که بدنبال یک موضوع برای پایان نامه ارشد در زمینه حقوق تجارت هستم اما متاسفانه هنوز موفق نشدم موضوع مناسب که کار نشده باشه پیدا کنم میشود لطف کنید راهنمایی فرمایید کدام بخشها هنوز جای کار دارد .البته با توجه به اینکه بیشتر دوستدارم تطبیقی کار کنم در زمینه زبان انگلیسی و فرانسه توانایی لازم دارم .
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کلید طلایی برای پیدا کردن موضوع مناسب برای پایان نامه، «مطالعه» و «مشاورت» با اساتید خودتان است.

  37. هلیا
    پاسخ

    سلام خدمت شما دکترمحترم،
    من الان ورودی جدید دانشگاه قم روزانه ام رشته اقتصاد،منتهی بنابه دلایلی که خیلیم جدی هست باید برم اصفهان.من دانشگاه هشت بهشت اصفهانم قبول شدم .
    میخواسم ببینم بهم انتقالی یا مهمان میدن برای دانشگاه اصفهان درصورتی که ساکن قمم؟وچه شرایطی داره؟واگه نمیشه بنظرتون برم دانشگاه هشت بهشت بهتره یاازاد خوراسگان؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال مهمان شدن هست. اما اگر نشد، مرخصی بگیرید.

  38. فاطمه سادات
    پاسخ

    سلام
    کار اموز قضاوت هستم
    باتوجه به اینکه خانم ها را در منصب دادیاری می گذارند به نظر شما شرکت در ازمون ارشد برای من مفید است؟خودم گرایش خصوصی را دوست دارم به نظرشما چه گرایشی بیشتر برای من مفید است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حالا که منصب قضاوت را برگزیدید، بهتر است قدری برای ادامه تحصیل عجله نکنید و بعدش همان خصوصی را که علاقه دارید ادامه بدهید.

  39. میلاد
    پاسخ

    با سلام خدمت اقای دکتر، من دانشجوی ترم یک مقطع کارشناسی ارشد دوره روزانه در رشته زبان هستم میخاستم بدونم آیا میتونم در کنکور دکتری به صورت آزمایشی شرکت کنم و منعی وجود نداره و بعدا برام دردسر ساز نخواهد شد، با توجه به اینکه سال بعدش میخام به صورت جدی و پس از اتمام ارشد امتحان بدم با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر انتخاب رشته کنی و قبول شوی مشکل زا می شود.

  40. نعیمه
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید.سوالی داشتم.
    من دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان هستم.برای کارشناسی ارشد تمایل به تغییر رشته به زبان انگلیسی هستم ،به نظر شما مفید است یا خیر؟؟اینده بهتری دارد یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مفید که نیست ولی به هر حال یک ارشد غیر مرتبط است.

  41. شاهين
    پاسخ

    با سلام،
    آقاى دکتر مى خواستم بدانم دانشجوى مشمول دوره سربازى پس از اتمام دوره دکترى در ایران و داشتن پذیرش براى دوره پسا دکترى از خارج کشور مى تواند با ضمانت وثیقه از کشور خارج شود؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سوالات مربوط به سربازی را از نظام وظیفه بپرسید ولی پسا دکتری در نظام آموزشی ایران تعریف روشنی ندارد که احتمالا شما دانشجو تلقی شوید.

  42. شایان
    پاسخ

    با سلام و احترام
    آقای دکتر در رابطه با گرایش حقوق خصوصی
    به ترتیب کدامیک از واحد های دانشگاه آزاد را ارجح تر می دانید ؟
    ۱. علوم تحقیقات
    ۲. تهران مرکز
    ۳. تهران شمال
    ۴. تهران جنوب
    ۵. تهران غرب

    لطفا به یک مورد بسنده نکنید ، ممنون .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همین نحو که خودت نوشته ای خوب است.

  43. محمد
    پاسخ

    با سلام
    با مدرک کارشناسی ارشد (مثلا مهندسی کشاورزی) میتوانم در آزمون دکتری شرکت کنم(منظورم دکتری تخصصی است) در غیر اینصورت مگر آزمون دکتری عمومی برگزار می شود؟ یا اصلا آزمون دارد؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منظورتان از دکتری عمومی و تخصصی رشته های پزشکی است؟

  44. حسین
    پاسخ

    سلام اقای دکتر شیروی. ارشد علامه طباطبایی حقوق خصوصی دوره روزانه می خونم . معدل ارشدم ۱۶.۷۳ صدم هست بدون احتساب نمره پایان نامه.ایا نمره پایان نامه در معدل کل محاسبه می شه؟با تشکر از راهنمایی شما .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در هر حال قید می شود که معدل با لحاظ پایان نامه یا بدون پایان نامه است.

  45. ز
    پاسخ

    سلام .خسته نباشید.رشته حقوق خصوصی در دفترچه ارشد سراسری ۹۵وجود نداشت آیا حذف شده است؟باتوجه ب اینکه درآینده شغل وکالت در نظر دارم برای ارشد چه گرایشی را پیشنهاد میکنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ما که ندیدیم حذف شده باشد. چرا باید حذف شود؟

  46. ali
    پاسخ

    سلام استاد خوبم
    استادdefer admissionکه تو سایت دانشگاهای خارجی هست یعنی چی؟؟پذیرش تعلیقی ؟؟چه مفهومی داره؟ استاد سایت هاروارد اپلیکیشن class of 2018\2019داره یعنی از حالا برا اون موقع پذیرش میگیره ؟مدارک واینا چی میشه؟یا من اشتباهی متوجه شدم؟استاد سوالای مربوط به مسایل دانشگاهی رو تو قسمت سایر پرسش ها نوشتم که البته پاسخ دادین هم عذرخواهی میکنم هم تشکر.استاد راستش غیر از شما کسی روندارم ازش بپرسم.پدر و مادرم بیسواد وخودم روستاییم هیچ کسی ندارم تو این زمینه ها اطلاع داشته باشه.البته از ایمیلم که نوشتم معلومه دانشگاه خوبی میخونم فقط خواستم بگم سپاسگزارم.خیلی دوستتون دارم استاد.مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هاروارد از معتبرترین و مورد استقبال ترین دانشگاه های دنیا است و چیز بعیدی نیست که از حالا برای سالهای بعد رزور شود. البته بسیاری از دانشجویان این دانشگاه قبلا همان رشته یا رشته های مشابهی را خوانده اند و مجددا در آنجا تحصیل می کنند.

  47. ستار
    پاسخ

    سلام استاد امیدوارم حالتان خوب باشد من لیسانس حقوق دارم ولی علاقه زیادی به ارشد روابط بین الملل دارم میخواستم دولتی وفراگیر ارشد روابط بین الملل وحقوق بین الملل را همزمان بخوانم نظر جنابعالی در این باره چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من این کار را توصیه نمی کنم.

  48. مهناز
    پاسخ

    سلام من فارغ التحصیل رشته مهندسی مدیریت وآبادانی روستاها هستم
    برای ثبت نام ارشد به نظرشما رشته توسعه روستایی مناسب تره یا جغرافیا وبرنامه ریزی روستایی یا رشته مهندسی ومدیریت منابع آب

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم رشته توسعه روستایی مناسب تر است.

  49. سردار
    پاسخ

    با سلام
    آقای دکتر بنده کارشناسی شیمی تموم کردم و الان ارشد فیتوشیمی قبول شدم از سمتی برحسب علاقه و موفقیت داداشم در رشته حقوق علاقه مند به ادامه تحصیل در این رشته هستم و تا الان چهار ترم کارشناسی حقوق رو در پیام نور به پایان رساندم.دو سوال خدمتتون خواستم مطرح کنم
    ۱- اینکه من ارشد فیتوشیمی رو انصراف دادم و قصد دارم حقوق رو به دلیل شرایط کشور و خب پشتوانه فکری موفقیت داداشم ادامه بدم کار درستیه?
    ۲- اگه ارشد حقوق بین فراگیر پیام نور و دانشگاه آزاد بخوام انتخاب کنم کدوم رو پیشنهاد می کنید?
    با نهایت تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- فعلا که اینکار را کرده اید! ۲- هیچکدام را.

  50. farzad
    پاسخ

    با سلام
    من دانشجوی ترم ۳ کارشناسی ارشد هستم و ترم بعد فقط پایان نامه رو دارم. خدمت سربازی هم نرفتم، آیا میتونم به صورت حق التدریس تو یکی از دانشگاه ها مشغول بشم. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر کسی به دانشجوی ارشد اجازه نمی دهد که در دانشگاه تدریس کند. بعد از فارغ التحصیلی هم امکانش خیلی کم است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *