پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. مراد
    پاسخ

    با سلام
    جناب دکتر آیا کسی که لیسانس و ارشد و دکترای نرم افزار کامپیوتر را بگیرد میتواند هیات علمی شود
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست ولی این روزها همه فارغ التحصیلان دکتری شانس هیات علمی ندارند چون نیاز خیلی کمتر از عرضه است. مثلا پردیس فارابی فقط در حقوق سالی حداقل ۲۵ دانشجوی دکتری پذیرش می کند ولی سالی یکی هم استخدام نمی کند.

  2. سجاد
    پاسخ

    با سلام مجدد
    دکتر ببخشید من قبلا از شما مشاوره گرفتم و ممنون از راهنمایی هاتون. پس از این: من با اینکه قصد دارم انشالله هیات علمی بشم دوست دارم ارشدم رو در دانشگاه دولتی بگیرم با وجود اینکه ترم دوم نرم افزار دانشگاه اشرفی اصفهانی که غیر انتفاعیه هستم امسال قصد شرکت در کنکور ارشد را دارم و اگر امسال تونستم کنکور یکی از دانشگاه های دولتی قبول بشم آیا دروس گذرانده شده من را تطبیق میدن و اینکه چون قصد گرفتن دکترای سراسری را دارم چکار کنم واسه ارشد آیا همین جا که هستم ادامه بدم و ارشدم را بگیرم یا کنکور بدم برا دولتی
    خسته نباشید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تطبیق که اصولا دانشگاه های دولتی نمی دهند. اگر لیسانس هم غیر انتفاعی گرفته اید بهتر است ارشد را دولتی بگیرید ولی اگر لیسانس دولتی بوده اید همین را برای ارشد ادامه بدهید و در دکتری جبران کنید.

  3. فرهود
    پاسخ

    سلام آقای دکتر

    رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز در مقایسه با حقوق نفت گاز چطور رشته است؟ کدامیک را شما توصیه می کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، رشته مدیریت قراردادهای نفت و گاز یک رشته ترکیبی از حقوقی، مدیریتی و اقتصادی است و هنوز کسی متوجه نشده است که این رشته دنبال چی است.

  4. اهورا
    پاسخ

    سلام استاد عزیز نظرتان برای ادامه دادن رشته روابط بین الملل چی هست؟ کارشناسیم غیر مرتبط هست باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اهورا، خب چه اشکالی دارد که از روابط بین الملل اطلاعاتی داشته باشید.

  5. محمد
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد دوست داشتنی
    تبریک به مناسبت روز دانشجو
    ۱__رشته حقوق بشر رو چطور ارزیابی می کنید؟
    ۲_برای مطالعه مدنی چه کتابی پیشنهاد میکنیدبرای یه حقوق خوان آماتور؟؟
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بسیار رشته خوب و انسانی است. ۲- بنظرم کتاب دکتر حسن امامی را در قدم اول مطالعه کنید. البته شاید من هم به زودی کتابی منتشر کردم که ارزش مطالعه اش را دارد.

  6. محمد
    پاسخ

    ایا موسسه ای وجود دارد که تجربیات مدیریتی را در رشته های مختلف کارشناسی با کارشناسی ارشد مطابقت داده و با گذراندن دوره اموزشی حدود ۶۰۰ ساعت به این مدرک دست یافت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آزاد وجود دارد که این روزها همه استاد آن شده اند و با لیاقت و بی لیاقت این دوره ها را می گذارند. اما اگر منظورتان این است که با ۶۰۰ ساعت مدرک کارشناسی ارشد بگیرید، بنظرم اگر خیلی از این دانشگاه های تولید مدرک ثبت نام کنید لازم نیست کلا ۶۰ ساعت هم کلاس بروید و راحت یک فوق لیسانس تمیز و مرتب به شما تقدیم می شود و نیازی به ۶۰۰ ساعت هم نیست. حسب اطلاعات واصله، به زودی تلویزیونهای ماهواره ای همانند افزایش بیست سانت قد در یک روز، دارویی خلق خواهند کرد که با مصرف آن فرد بلافاصله کارشناس ارشد که هیچ، دکتر که هیچ پروفسور می گردد.

  7. بایرامی
    پاسخ

    با سلام رشته حقوق بین الملل الان باید استخدام وزارت خارجه باشی والا عملا بدرد پول دراوردن نمیخوره ایا حقوق نفت و گاز هم باید استخدام دولت باشی یا شرکت های وابسته نفت و گاز خصوصی کار دارن برای این متقاضیان و دیگه اینکه اگه کار داشته باشن معمولا قسمت حقوقی دارن که قبلا استخدام کردن و شغل پیدا کردن تو اون شرکتها هم سخته و باید منت کشید میمونه برای خود کار کردن اینجاش برام مبهمه که شخصی چه جوری میشه تو این حوزه کار کرد فکر کنم فوقش باید مشاوره داد که اونم سخت میان به افرادی که انفرادی مشاوره میدن و میرن بیشتر به موسسات مشاوره اوکی؟پس میبینیم عملا این رشته هم مثل حقوق بین الملل کار توش نیست مگه اینکه پارتی باشه و نتیجه گیری اینکه با چه انگیزه ای این رشته سخت و مشکل را بخوانیم که کار توش نیست ولی مثلا جزا نخوانیم که بشدت راحته و همه جا کار براش ریخته؟ببخشید که سوالمو با این روش مطرح کردم خواستم تمام ابعاد معلوم باشه مرسی از مشاوره شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق نفت و گاز در شرکتهای دولتی، خصوصی و خارجی که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعال هستند، کاربرد دارد که بخش پول ساز کشور است. البته اگر دنبال جزا هستید خداوند جزای شما را به خیر بدهد آن هم یک راه دیگر است که «الطرق الی الله بعدد انفاس الخلائق».

  8. پانیذ
    پاسخ

    سلام بر شما
    استاد عزیزم من کاردانی حسابداری دانشگاه علمی کاربردی هستم می خواستم منو راهنمایی کنید لطفا که برای کارشناسی ناپیوسته حسابداری ، همین علمی کاربردی تحصیل کنم یا دانشکده فنی دختران تهران شریعتی؟ چون شنیدم مدرک دانشکده فنی اعتبار زیادی نداره (البته اگه علمی کاربردی رو در نظر نگیرید)اینو می پرسم بعضی ها می گن بهتره بری آزاد یا غیر انتفاعی. ببخشید خیلی سعی کردم از اینترنت و وزارت علوم جواب بگیرم ولی متاسفانه هیچ کس پاسخگوی من نبود ممنون میشم کمکم کنید و ترتیب انتخاب رو مشخص کنید.بسیار سپاسگذار و در پناه خدای یکتا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم دانشکده فنی از علمی کاربردی بهتر است.

  9. علیرضا
    پاسخ

    باسلام و احترام
    استاد ارجمند ارشد مکاترونیک هستم دکتری را در رشته صنایع میخواهم ادامه بدهم آیا به نظر شما کار منطقی می تواند باشد با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شاید در رشته صنایع مشکلی نباشد.

  10. ناشناس
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشی
    ایا فارغ التحصیلان دکتری پژوهش محور اجازه تدریس در مقطع ارشد رو دارند؟ ایا امکان انتقال از پژوهش محور به اموزش محور وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بله این امکان وجود دارد. ۲- ظاهرا امکانش نیست.

  11. احمدی
    پاسخ

    سلام دکتر با این حرفتون سستم کردین حالا میگین انصراف بدم از حقوق اقتصادی؟ترم اول هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تا بخواهی انصراف بدهی فوق تمام شده است. خیلی سخت نگیر.

  12. احمدی
    پاسخ

    با سلام ولی با توجه به دروسی که در ارشد حقوق اقتصادی مخصوصا منظورم شهید بهشتی هست چه توانایی هایی بدست میارن؟تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، یک کارشناسی ارشد می گیرید خب مگر کم است که دنبال چیز دیگری هم هستید!

  13. رضا
    پاسخ

    سلام،لطفا به هردو پرسش پاسخ بدین،استاد من دانشجوی ترم یک کارشناسی حقوق دانشگاه تهران(پردیس مرکزی)هستم و تصمیم دارم در مقطع ارشد و دکتری در رشته حقوق تجارت بین الملل تحصیل کنم و می خوام اگر اذن بفرمایید در همین مقطع کارشناسی به صورت مهمان از کلاسهایی که شما در اونها دروس رشته تجارت بین الملل رو در پردیس فارابی تدریس میکنید شرکت کنم ۱.به نظرتون از ترم چندم در این کلاسها شرکت کنم که بتونم طرفی از اونها بربندم۲.شما توصیه میکنید با این هدفی که من دارم کتاب شرح لمعه رو بیش از حد اون ۸واحدی که در دوره کارشناسی باید بگذرونم و به تعبیری مثل طلاب بخونم و همینطور کتاب اصول مظفر رو و صد البته قبلش مقداری نه چندان اندک عربی برای فهم این دو کتاب؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اینکه از ترم اول به رشته حقوق تجارت بین الملل علاقه مند هستید، جالب است. یعنی شما می خواهید در دوره لیسانس ما را کلا تخلیه معلومات کنید! بنظرم خواند فقه خوب است ولی برای هدفی که دارید سرمایه گذاری روی زبان ضروری تر است.

  14. احمدی
    پاسخ

    سلام دکتر بنده راجع به حقوق اقتصادی تو ارشد اطلاعاتی میخواستم ایا مربوط به کارهای تجاریه یا کل امور مالی سوال دوم این رشته را بخونم میتونم شرکت مشاوره حقوق برای فعالین اقتصادی تاسیس کنم یا وکالت میخواد ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق اقتصادی از جمله رشته های گنگ در حقوق ایران است که هنوز کسی نفهمیده که این معادل law and economics یا معادل economic law است.

  15. قادر
    پاسخ

    سلام.می خواستم بدونم آینده شغلی رشته حقوق نفت و گاز تو کشور چه جوریه؟ و اینکه اگه من تو رشته حقوق نفت و گاز از دانشگاه صنعت نفت تهران فارغ التحصیل بشم بتونم به استخدامدولت در بیام چقدره؟واینکه شنیدم کسایی که از دانشگاه صنعت نفت فارغ التحصیل میشند به دولت معرفی میشند چقدر صحت داره؟

    با تشکر:

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب است. نمی دانم تا چه اندازه کارمندی خوب است حتی اگر نفت باشد. خیلی نمی توانم آن را با قاطعیت تأیید کنم.

  16. امیر حسین
    پاسخ

    سلام استاد ،خسته نباشین،اول اینکه تشکر کنم از شما که راه ارتباطی با دانشجویان رو بازگذاشتین و ما رو راهنمایی می کنین،
    من دانشجوی ترم ۵ حقوق هستم و به رشته حقوق تجارت بین الملل علاقه دارم ولی متاسفانه زبان انگلیسی من متوسط هست زیاد قوی نیست ، از دوستان شنیدم که کتاب های تحصیلی این رشته زبان اصلی(تمام انگلیسی) است و نیازمند زبان انگلیسی قوی است. خواستم از شما استاد محترم صحت این حرف رو جویا باشم و اینکه زبان قوی حتما ضروری است؟؟؟؟؟؟
    ..ممنون از شما..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب زبان برای موفقیت خیلی لازم است ولی اینطور نیست که اخذ فوق لیسانس حقوق تجارت بین الملل نیاز به زبان قوی دارد. وقتی خیلی از اساتید این رشته توانایی صحبت انگلیسی ندارند، چطور از دانشجوی خود انتظار معجزه داشته باشند. ولی برای موفقیت خیلی خیلی لازم است و باید سرمایه گذاری کنید.

  17. مافیا
    پاسخ

    سلام استاد عزیز من ارشد کشاورزی دارم ایا با وجود اینکه در کشور نه زمین و نه اب داریم وزمین هم در اختیار کشاورز برای امرار معاش اش است ونه کشت وصنعت ونه بازار کار ایا درست است برای دکترا اقدام کنم با وجود اینکه حتی وزیر کشاورزی هم مدرکش عمران است در علوم انسانی میتوانم موفق باشم باید چیکار کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دکتری بنظرم برای کار تحقیقی و هیأت علمی لازم است و برای کار وقت تلف کردن است.

  18. الی
    پاسخ

    سلام استادعزیزم
    استاد من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم وقصددارم دراینده برای ارشد تمام تلاشم روبکنم ک رشته حقوق نفت وگاز قبول شوم
    ازتون ی سوال دارم اینک شما میفرمایین باید زبانتون رو تقویت کنین؛چطوری اینکارو کنیم من زبانم خوبه اما نمیدونم تورشته حقوق چجوری زبانمو تقویت کنم؟ازچه کتابایی برای شروع استفاده کنم؟
    یک دنیاسپاس دوستتون دادم♥

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام می توانید متون حقوقی ۱ و ۲ اینجانب را دقیق مطالعه کنید و بعد تلاش کنید در زمینه های حقوقی که دوست دارد مقاله انگلیسی دانلود و مطالعه کنید.

  19. مینا
    پاسخ

    باعرض سلام و امتنان فراوان از این که صبورانه به سوالات پاسخ می فرمایید.
    جناب استاد، آیا با دوازده سال سابقه و با وجود صدور ابلاغ نهایی وزارت علوم مبنی بر موافقت تبدیل وضعیت من از پیمانی به رسمی آزمایشی، آیا قانونی است که دانشگاه حکم رسمی آزمایشی مرا نزند و اخراجم کند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، قانونی هم نیست که شما را به کار بگیرند.

  20. عرفان
    پاسخ

    سلام استاد شیروی
    من فقه و مبانی خوندم.میخوام پایه حقوقیم رو قوی کنم حسابی مشتاق مطالعه هستم و وقت ازاد هم دارم.لطفا چند تا کتاب ریشه ای معرفی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شما باید مدنی، تجارت، آیین دادرسی، جزا، آیین دادرسی کیفری خودتان را تقویت کنید.

  21. asal
    پاسخ

    با سلام. قبلا از اینکه وقتتان را میگیرم معذرت می خواهم.
    آقای دکتر سوالی که من دارم بسیار متفاوت است از آنچه دوستان محترم از شما پرسیدند،بنده با معدل کارشناسی ۱۷.۵۰در رشته نرم افزار از دانشگاه آزاد این امکان برایم وجود دارد که در یکی از واحدهای دانشگاه ازاد در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور ادامه تحصیل دهم. حالا سوالی که بنده از شما دارم این است که:
    ۱.آیا ادامه تحصیل در دانشگاه ازاد کار منطقی است باتوجه به اینکه اگر خدا بخواهد قصد دارم بعد از فراغت از تحصیل عضو هیات علمی شوم؟
    ۲.اگر اینکار را بخواهم عملی کنم با این معدل در کدام یک از واحدهای شهر تهران میتوانم قبول شوم چون فکر می کنم معدل یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب از طرف سازمان سنجش دانشگاه ازاد است؟مثلا واحد علوم تحقیقات ؟باتشکر فراوان از جناب عالی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- اگر می توانید دانشگاه برتری قبول شوید، ترجیح دارد که برای آن اقدام کنید. ۲- نمی دانم

  22. آرش
    پاسخ

    سلام آقای دکتر .

    برای آزمون دکتری سراسری ، جهت درس زبان عمومی چه منبعی را پیشنهاد می کنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم کتابهای مربوط به تافل خوب است.

  23. نازیلا
    پاسخ

    با سلام اقای دکتر ایا حقوق مالکیت فکری را توصیه میکنید؟وضعیت کار تو این گرایش ایا خوبه؟ مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب یک فوق لیسانس است. ولی اینکه بتوانید با این فوق کار مرتبط با این رشته را پیدا کنید، امر سختی است چون مالکیت فکری اول باید در کشور ایجاد شود تا بعد حقوق از آن حمایت کند. مردم هم که در کپی برداری یک هستند.

  24. امير
    پاسخ

    سلام اقای دکتر خدا قوت
    سوالی دارم ازشما که با جواب دادن مرا سرفراز میکنید
    من ١٨ سال دارم و میخواهم به رشته دامبزشکی بروم میخواهم بدانم ایا بامدرک دانشکاه ازاد دامبزشکی هم میتوان تخصصات بدن انسان در خارج کشور رفت(تخصص قلب) دراین خصوص سوالات زیادی کرده ام و یقین دارم که با دکترای دامبزشکی میتوان تخصص انسان رفت ولی شک دارم که ایا کسانیکه دانشکاه ازاد رفته اند هم میتوانند؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نشنیده بودم که متخصص های قلب که از خارج فارغ التحصیل شده اند همه اول دامپزشک بوده اند!!!! خب اگر بوده اند فرقی بین آزاد و دولتی ندارد.

  25. zahra
    پاسخ

    سلام.من دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد هستم.لیسانس رو سراسری گرفتم و شکرخدا بلحاظ درس خیلی مستعدم.بدلیل شرایط خاصم مجبور به خوندن ارشد آزاد شدم.آیا میتونم دکتری رو سراسری شرکت کنم.ممنونم.زهرا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله مانعی وجود ندارد.

  26. fatemeh
    پاسخ

    سلام جناب دکتر، من یه سوال حیاتی داشتم
    متجانس بودن یا هماهنگ بودن ۲مقطع آخر تحصیلی برای جذب هیت علمی یعنی چی؟؟!
    توروخدا جواب بدین استاد،یه مثالم بزنید که من کاملا متوجه بشم
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اولا بسیاری از کسانی که لیسانس و فوق لیسانس و دکتری آنها دقیقا در یک راستا هست نمی توانند عضو هیأت علمی شوند چون تولید دکتری از نیاز به هیأت علمی خیلی زیادتر است. ثانیا، وقتی شما لیسانس مثلا شیمی می خوانید و بعد فوق می روید حسابداری. بنظر من کفایت می کند که در این عصر از دور خارج شوید و شانس هیأت علمی را کلا از دست بدهید.

  27. FATEME
    پاسخ

    با سلام..میخواستم بدونم ارزش تحصیل در دانشگاه تهران به صورت اموزش الکترونیکی چقدره؟مثلا برای تدریس و اشتغال و ادامه تحصیل در دوره دکترا..این مدرک معتبرتره یا مدارک غیر انتفاعی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کسی که دنبال اهداف بزرگ است نباید راه سهل الوصول انتخاب کند. به قول فردوسی علیه الرحمه: که گر هفت کشور به شاهی تراست *** چرا رنج و سختی همه بهر ماست

  28. بهنام نیلی
    پاسخ

    با سلام و عرض درود خدمت پروفسور شیروی سوالی از شما داشتم این دوره های مجازی دانشگاه تهران که واسه ارشد گذاشتن منظورم تو حقوق ایا فارغ التحصیلان این دوره ها برای دکتری نوبت دوم دانشگاه تهران یا شهید بهشتی شانس قبولی دارن؟ شب بخیر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به شرطی که کسی بالاتر در دوره های غیر مجازی (نوبت اول یا دوم) وجود نداشته باشد یا فرد واقعا یک سر و گردن قوی تر از بقیه حاضر شود که بعید است.

  29. علی
    پاسخ

    با سلام استاد دوستان پرس و جو کردن مثل اینکه قراره در دکترای حقوق کیفری گرایش حقوق کیفری اقتصادی ایجاد بشه ایا صحت دارد؟ تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعی ندارم.

  30. مهدی دلاوریان
    پاسخ

    با سلام استاد معزز یکی از همکاران پرسیده بود برای کارهای ملکی کدام گرایش ارشد را پیشنهاد میکنید شما فرمودید اول خصوصی بعد ثبت ولی بنده دروس هر دو رشته را دانلود کردم در ارشد خصوصی یکسری کلیات غیر کاربردی در حد حقوق مدنی اموزش میدن حالا دکتراش باز مفصلتره ولی حقوق ثبت اسناد واملاک کاربردی تر و شسته رفته تر و فقط مسایل ملکی و اسناد را داره مثلا نظام کاداستر و حقوق منابع طبیعی اصلا در خصوصی نیست البته نظر من بود منتظر راهنمایی شما هستم مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ببخشید اگر نظر من اهمیت دارد پس نظر من همون است که گفتم. اگر هم خودتان می خواهید استنباط کنید که آزاد هستید.

  31. مینا
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرانقدر و تقدیر از لطفتون
    الان یک ماهه که ابلاغ وزارت علوم برای تبدیل وضعیت من از پیمانی به رسمی آزمایشی اومده و همونطور مستحضرید مربی با دوازده سال سابقه هستم. اما نامه ای برام از معاونت آموزسی اومده که یا صراحتا بپذیرم که نسبت به مدرک دکتری ام هیچ ادعایی نداشته باشم و تبدیل وضعیت بشم یا از دانشگاه برم؟ آیا این کار قانونی است؟ من چکار کنم به نظر شما؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب این برای این است که نمی خواهند حقوق استادیاری بعدا به شما بدهند و همواره شما به صورت مربی حقوق کمتری بگیرید.

  32. زهرا
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من مدرک لیسانسمو در رشته ی علوم کامپیوتر در دانشگاه دولتی گرفتم میخواستم بدونم میشه امسال در کنکور تجربی شرکت کنم و در رشته ی پزشکی ادامه تحصیل بدم البته بصورت روزانه،
    واگر بخوام ارشد بخونم در رشته ی ای تی چون رشته ی خودم علوم ک.بوده ایا مشکلی برای اینکه بخواهم عضو هیِت علمی بشم وجود داره یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا اشکالی ندارد ولی روزانه اگر قبول شوید باید شهریه بدهید.

  33. بهرام
    پاسخ

    باسلام خدمت استاد گرامی
    بنده دانشجوی سال اخر رشته مهندسی مکانیک هستم.به دلیل علاقه زیاد میخواهم در ارشد به حسابداری تغییر رشته بدهم..میخواستم ببینم در صورت این تغییر بنده در مورد یافتن کار مرتبط با رشته مهندسی خودم دچار مشکل نمیشم …همچنین در مورد یافتن کار در ارتباط با رشته حسابداری چطور؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه برای مهندسی مشکلی ندارید ولی برای ارشد خب بله.

  34. اشکان زاهدی
    پاسخ

    سلام استاد. من در حال حاضر در مقطع ارشد آموزش زبان مشغول به تحصیل هستم. هنوز هم به سربازی نرفته ام. اگر بورسیه شوم با توجه به نگذراندن سربازی میتوانم در خارج ادامه تحصیل دهم؟ برای چند سال؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید برای خروج از کشور وثیقه بسپارید.

  35. رضا موسوی
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید محضر استاد گرامی.دانشجوی ارشد ح بین الملل آزاد هستم میخواهم پایان نامه مرتبط با صنعت نفت و گاز تهیه و تنظیم کنم موضوعاتی چون۱-قراردادهای بیع متقابل در صنعت نفت و گاز- ۲-مسولیت بین المللی آلودگیناشی از استفاده و استخراج گاز۳- قراردادهای گازی از منظر حقوق بین الملل۴- شروط داوری قراردادهای بین المللی صنایع نفت و گاز
     استاد گرامی می خواستم راهنمایی بفرمایید از موضوعات فوق کدامیک جذابیت و تازگی بیشتری دارد؟ (در صورت امکان به ترتیب اولویت راهنمایی بفرمایید)و باز هم در صورت امکان یک سری کتاب و مقاله مرتبط با اون موضوعی که انتخاب میکنید بهم معرفی نمایید.و اگر موضوع به روز تر و تازه تر از این موارد هم سراغ دارید مزید امتنان خواهد بود که راهنمایی بفرمایید.استاد ضمنا خودم در بخش نفت و گاز-مشغول بکار می باشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، موضوعات مورد نظر شما کم و بیش کار شده است ولی اگر مسئولیت بین المللی ناشی از سوزاندن گاز بد نباشد.

  36. سهیلا
    پاسخ

    سلام معذرت میخوام استاد تحصیل همزمان ارشد با کاراموزی وکالت کانون میسر است؟ قانونیه؟ مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منعی ندارد.

  37. سجاد
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی سلام علیکم
    احتراما خواهشمندم ضمن بررسی مطالب ذیل بنده را رهنمایی بفرمایید:
    ۱. بنده متولد سال ۱۳۶۱ و فارغ التحصیل رشته برق از دانشگاه شیراز و فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه آزاد یزد می باشم.
    ۲. بنده اکنون در یکی از سازمانهای دولتی کشور با سمت مدیریت پروژه یکی از پروژه های نفتی پارس جنوبی مشغول به کار هستم.
    ۳. متاسفانه دوره تحصیلی بنده در مقطع دبیرستان مصادف با ایامی بود که رشته ریاضی فیزیک در اوج مطلوبیت عمومی قرار داشت و من هم به علت تحصیل در یکی از مدارس خاص-دبیرستان نمونه دولتی- و اراءه تنها رشته ریاضی فیزیک در آن مدرسه در این رشته تحصیل نموم.
    ۴. متاسفانه از همان زمان تحصیل بی میلی من به دروس ریاضی فیزیک برای خودم هویدا بود و من گاهاه به فکر مهاجرت از کشور و تحصیل در رشته پزشکی)به علت اشتعال حداقل ۸۵% از اعضای فامیل در این رشته( را در سر می پروراندم اما همیشه مشکلاتی در سر رها این موضوع قرار داشت و من را از این مسءله منصرف می نمود
    ۵. بعد از ازدواج بنده و به علت اشتغال بستگان همسرم در منصب وکالت، با این رشته تا حدودی آشنا شدم و بدلایل ذیل مشتاق به تحصیل در این رشته گردیدم:
    الف- ایجاد یک فضای فکری و احترام اجتماعی در کنار برخورداری از مواهب شغلی یک شغل آزاد که وابستگی چندانی به فضاهای استخدامی رایج ندارد.
    ب- ترغیب بستگان به واسطه برخورداری از پارامترهایی چون سخنوری، قدرت تحلیل، علاقه مندی زیاد به تحصیل علم و پارامترهای ظاهری.
    ج- همنوایی بیشتری که بین این رشته و موقعیت شغلی و مطالعاتی آن با روحیات خودم می بینم.
    اما اکنون در این خصوص دچار دودلی زیادی هستم.
    به منظور بررسی بیشتر این مسءله تست Mbti و هالند انجام دادم که در اولی به نتیجه ESFJو در دومی به نتیجه اجتماعی ۲۲ و متهور۲۱ دست یافتم.
    جناب آقای دکتر خواهشمندم ضمن بررسی این مطالب مرحمت نموده و بنده را در خصوص شرکت و ادامه تحصیل در رشتهء حقوق با رویکرد اخذ لیسانس و سپس شرکت در آزمون وکالت و سپس شرکت در دوره دکتری حقوق راهنمایی فرمایید.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم اخذ لیسانس حداقل چهار سال طول می کشد و بعد پشت وکالت برای قبولی و بعد کارآموزی و بعد پیدا کردن مشتری همه اینها عمر آدم را تمام می کند. راه طولانی است و بنظرم آن طور که فکر می کنید هم نیست. صدای دهل از دور بیشتر خوش می آید.

  38. اتابک
    پاسخ

    باسلام استاد عزیز بنده لیسانس حقوق از فراگیر پیام نور شهرستان گرفتم البته نه اینکه تنبل بودم بلکه کار میکردم و از نظر مالی ضعیف بودم بعدا در سی سالگی از کانون وکلا پروانه وکالت اخذ کردم الان علاقه شدیدی به دکترای حقوق کیفری تهران دارم ایا اگر ارشد دانشگاه تهران قبول شم برای مصاحبه دکتری اساتید از ضعف لیسانس فراگیرم چشم میپوشن ؟اگر نه التماس میکنم راهنمایی کنید این ضعفو چگونه برطرف کنم چون واقعا از نظر علمی خودمو بشدت اماده کردم واسه ارشد و دکتری

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مهم این است که ارشد را کجا گرفته اید.

  39. پوریا عقبایی
    پاسخ

    باعرض سلام وخسته نباشید خدمت استاد ارجمند
    اگه امکان داشته باشد میخواستم منبع ومقاله ویا کتابی در مورد (فرایند تنظیم شکایات ونحوه داوری وحل و فصل آنها در مورد مسایل عمرانی) برایمان معرفی کنید با تشکر

  40. meysam
    پاسخ

    سلام وقت بخیر…دکتر بنا ب شرایطم میخواستم ارشد نفت و.گاز روببه صورت مجازی بخونم.ایاامکانش هست؟ و اگه امکانش هست کدام دانشگاه ها ؟و سوال بعدی اینکه ثبت نام ارشد مجازی همزمان با ثبت نام ارشد سراسری ست؟ممنون و وقتتون بخیر…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله پردیس فارابی داشت ولی در مورد آینده اطلاع ندارم.

  41. meysam
    پاسخ

    باعرض سلام..من ترم هفت فیزیک هستم.و بنا ب شرایطم تصمیم دارم رشته حقوق بخونم برای ارشد و ب صورت مجازی.امکان داره؟و اینکه کدوم دانشگاه ها مجازی حقوق دارن؟و اینکه فراگیر پیام نورم میتونم بخونم حقوق؟من حتما میخوام کلاسام غیرحضوری باشه…باتشکر….وقتتون بخیر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پیام نور.

  42. لیلا
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت استاد گرامی
    من دانشجوی ترم آخر حقوق هستم برای آزمون ارشد حقوق بین الملل سراسری می خونم مشکل اصلی بنده متون حقوقی است چه منابعی(عمومی و خصوصی) رو مطالعه کنم میتونم بالای ۷۰ بزنم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام توصیه می کنم که کتاب متون حقوقی ۱ و ۲ اینجانب را بخوانید ولی هیچ کتابی تضمینی نیست ولی خیلی از لغاتی که در این کتاب است بکار شما می آید.

  43. محسن
    پاسخ

    سلام آقای دکتر

    من کارشناسی عمران دانشگاه ازاد هستم با معدل ۱۳.۷۵ و کارشناسی ارشد رشته سازه های آبی از دانشگاه دولتی شیراز با معدل ۱۸.۲۰ از زیر گروه مهندسی کشاورزی که شباهت زیادی به سازه های هیدرولیک ارشد عمران دارد و دارای یک مقاله ISI و دو مقاله داخلی در زمینه سازه آبی و ۳۴ سالم هست آیا میتوانم دکتری سازههای آبی قبول بشوم و پس از آن عضو هییت علمی شوم.
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دکتری که احتمالش هست ولی هیات علمی را با توجه به معدل لیسانس قدری سخت می دانم.

  44. نگار
    پاسخ

    سلام
    من دانشجوی دکتری مستقیم رشته ی مهندسی شیمی در یکی از دانشگاههای امریکا هستم . (بدون مدرک ارشد)
    به تازگی ارز دولتی که به من تعلق می گرفت رو قطع کردن به دلیل اینکه من مدرک فوق لیسانس ندارم. می خواستم بپرسم آیا ایران مدرک دکتری مستقیم رو قبول نداره . من دوست دارم در آینده در دانشگاههای ایران تدریس کنم به همین خاطر الان کمی نگران این موضوع هستم.
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا قبول ندارند و شما ممکن است با مدرک دکتری فوق ارزیابی شوید. بهتر است یک ارشد بگیرید.

  45. حمید البرزی
    پاسخ

    باسلام وعرض ادب خدمت استاد احتراما دانشجویان ارشد حقوق تجارت بین الملل در دکتری چاره ای جز حقوق خصوصی ندارن ایا این جوری غیر مرتبط حساب نمیشه؟مخصوصا برای هیات علمی شدن

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه این مشکلی ایجاد نمی کند. به اضافه اینکه از سال آینده دکتری این رشته هم راه اندازی می شود.

  46. رسول
    پاسخ

    سلام اقای دکتر باتوجه به اینکه من کارشناس بهداشت مواد غذایی با منشا دامیم با ادامه تحصیل در بهداشت وایمنی مواد غذایی یا علوم تغذیه شانس عضویت هیعت علمی رو دارم. باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از جزئیات این رشته ها اطلاعی ندازم از اساتید خودتان بپرسید.

  47. علی
    پاسخ

    با سلام مجدد ایا بنظرتون دکترای حقوق اقتصادی ایجاد خواهد شد؟معذرت

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم شرایط برای راه اندازی دکتری این رشته آماده باشد.

  48. علی
    پاسخ

    سلام استاد بنده ترم اول ارشد حقوق اقتصادی هستم دوسوال داشتم لطفا راهنمایی کنید اول اینکه در این رشته در چه مباحثی باید بیشتر وقت صرف کنم دوم اینکه کدوم یک از کتابهاتون به من در این رشته کمک میکنه تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کتاب حقوق تجارت بین المل خیلی کمک می کند. بنظرم باید قدری اقتصاد بخوانید. روی مباحث ارتباط حقوق و اقتصاد تمرکز کنید و نقش دولت در تنظیم فعالیتهای اقتصادی و تجاری را بیشتر مد نظر قرار دهید.

  49. مصطفی
    پاسخ

    سلام خدمت استاد ارجمند. ممنون به خاطر پاسخگویی به سوال قبلی استاد من در حال نگارش مقاله در رابطه با بخشی از قوانین و مقررات قانون تجارت شرکت های تجاری در حقوق انگلیس ،ایران و فرانسه در باب بازرسان هستم اگر امکانش هست ایمیلتون برای من ارسال کنید تا متن مقاله برای شما ارسال کنم و یا اینکه لطف کنید راجع به چاپ مقاله در مجلات isi لطفا من راهنمایی کنید
    ۱- هزینه چاپ مقاله isi خارجی به چه میزان هست؟
    ۲- کدام سایت یا سایت ها در این زمینه معتبر می دانید؟ لطفا آدرس سایت ها درصورت امکان برای من بنویسید
    باسپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ایمیل من روی سایت بخش تماس قرار دارد ولی فرصت برای بررسی مقاله شما یا دیگر عزیزان را ندارم. ۱- برخی از مقالات کم اعتبار پولی هستند و من اطلاعی از میزان آن ندارم. ۲- سایت ISI مراجعه کنید.

  50. ارسلان
    پاسخ

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت استاد گرامی
    من دانشجوی کارشناسی مهندسی شیمی ترم ۷ دانشگاه صنعتی بابل روزانه هستم و در حال حاضر دارای معافیت تحصیلی هستم و قصد دارم بعد از فارغ التحصیلی یک بار دیگر در کنکور سراسری علوم تجربی
    رشته پزشکی عمومی آزمون بدهم . ایامی توانم با توجه به اینکه مقطع لیسانس بنده روزانه بوده به جای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در کنکور تجربی رشته پزشکی عمومی(روزانه ودولتی) را انتخاب کنم ؟
    و سوال بعدی نیز این است که : در صورت قبولی در رشته پزشکی عمومی آیا برای من معاقیت تحصیلی تا اتمام مقطع پزشکی عمومی که مدت آن به احتمال زیاد هفت سال است صادر می شود ؟(با توجه به اینکه فیزیک ، شیمی و ریاضی بنده قوی است و فقط باید زیست را بخوانم)
    و سوال آخر این که : آیا این مسیر که من می خواهم بروم و پزشکی عمومی روزانه بخوانم صحیح است یا خیر ؟
    لطفا به هر سه سوال پاسخ دهید
    با کمال احترام

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- قبول شدن در پزشکی برای شما واقعا سخت است و نمی توانید دوبار از آموزش رایگان استفاده کنید و باید حتی اگر روزانه قبول شوید باید پولش را بدهید یا قبلی ها را تسویه کنید. ۲- نمی دانم. ۳- خیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *