پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. مسعود
    پاسخ

    با سلام.
    من در یک شرکت خصوصی مشغول به کار هستم واز کارم راضی نیستم سال ۸۲ حقوق دانشگاه علامه قبول شدم متاسفانه به دلیل یک سری از مشکلاتی که داشتم انصراف دادم البته خیلی پشیمونم حقوقی که میگیرم نسبت به سختی کارم خیلی کمه تصمیم گرفتم دوباره تو کنکور شر کت کنم امسال دارم میخونم مطمئنم که تو یکی از دانشگاه های سراسری تهران قبول میشم چیزی که منو تو تصمیمم مردد میکنه سنم هست که الان ۳۵سالمه واحتمالا تو ۳۹ سالگی فارغ التحصیل میشم ونمیدونم میتونم با این سن جو کلاسهایی که دانشجوهاش ۱۸ الی ۲۰ سال دارن رو تحمل کنم یا نه نمیدونم افرادی به سنو سال من هم تو این کلاسها هستن به نظرتون به درس خوندن ادامه بدم و به آرزوم برسم یا به خاطر سنم بیخیال درس بشم ؟ تصمیم گیری برام سخت شده.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مشکلی ندارد ادامه تحصیل بدهید.

  2. علی
    پاسخ

    باسلام وعرض خسته نباشید خدمت استادعزیز
    بنده دانشجوی حسابداری دانشگاه آزاددرمقطع کارشناسی پیوسته هستم وسوالم این بودکه آیا میتونم الان انصراف بدم ومدرک کاردانی ویامعادل کاردانی بگیرم؟وچند واحد بایدپاس کنم تااین کارعملی بشه؟…..

    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از دانشگاه خودتان سوال کنید که با چند واحد می توانید کاردانی بگیرید.

  3. معین رضوی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر شیروی.بنده لیسانس زبان انگلیسی هستم و میخواستم در مقطع کارشناسی ارشد تجارت بین الملل ادامه تحصیل بدهم ولی با توجه به این که در اینترنت برای هر درس منابع زیادی ذکر شده و بنده هم به علت زندگی در یکی از روستاهای دور افتاده امکان مراجعه به موسسات آموزشی را ندارم.خواهشمندم منابع اصلی دروس مربوطه را به اینجانب معرفی نمایید.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منابعی معین نشده است و همان دروس خودتان است که خوانده اید.

  4. عاطفه
    پاسخ

    با سلام وخسته نباشید خدمت جناب آقای دکتر
    بنده بمدت ۴ سال بصورت شرکتی در وزارت نیرو مشغول بکار هستم در سال ۹۳ دانشگاه ازاد همدان در رشته کامپیوتر (نرم افزار )مشغول ب تحصیل شدم که ب دلیل مخالفت کارفرما وتردد دو ترم مشروط شدم و در مهر ۹۴ تصمیم به ازمون مجدد گرفتم که سال بعد (۹۵) در شهرخودم ک کرمانشاه هست پذیرش شوم.
    ۱.گویا برای انصرافی حتما باید هزینه پرداخت شود؟
    ۲.آیا از لحاظ رتبه بندی دانشگاه همدان در راس قرار دارد؟
    ۳.اگر قصد انتقالی برای ترم بهار داشته باشم با این سابقه درخشان به نظر شما صحیح است یا خیر؟
    ۴.در ضمن نگرانم اگر برای سال بعد دانشگاه کرمانشاه قبول نشم موقعیت ها رو از دست دادم.
    لطفا مرا راهنمایی نمایید. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- باید تسویه کنید و اگر نکرده اید باید پول عدم انصراف را هم بدهید. ۲- در رأس چی؟ ۳- انتقال به کجا؟ ۴- خب شما که حالا امیدوار هستید. من باشم به کار می چسبم تا ارشد.

  5. روزیتا
    پاسخ

    سلام وخسته نباشیدخدمت دکترشیروی؛
    میخواستم بدونم دانشگاه آزادعلوم تحقیقات تهران رشته مدیریت دولتی٬اساتیدیش خیلی سختگیرین؟!منظورم اینه که نشه ازپسش بربیای؟من میخواستم برای ارشدعلوم تحقیقات برم ولی نمیتونم درست تصمیم بگیرم.لطفاراهنماییم کنید.کارشناسی هم دانشگاه آزادشهرستان بودم.باتشکرفراوان ازشما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این چه سوالی است؟ حتی اگر سخت گیر باشند که این روزها کسی در دانشگاه دولتی سخت گیر نیست چه رسد به آزاد، پیام نور و علمی کاربردی و قس علی هذا، مصداق کلام سعدی علیه الرحمه است که:
      پادشاهی پسر به مکتب داد **** لوح سیمینش بر کنار نهاد
      بر سرلوح او نبشته به زر **** جور استاد به ز مهر پدر!

  6. VIDA
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    ممکن است برای تحقیق در موضوع تاثیر تابعیت مضاعف در داوری بین المللی کتاب ، مقاله یا سایتی را معرفی فرمائید. ممنون میشوم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این موضوع را باید با مطالعه مسایل داوری و تابعیت مضاعف دنبال کنید . کتاب خاصی وجود ندارد. در کتاب داوری تجاری بین المللی اینجانب در مورد تابعیت مسایلی گفته شده مثل تابعیت طرفین یا داوران که می توانید همان مباحث را در صورت مضاعف بودن تابعیت بحث کنید.

  7. سپیده
    پاسخ

    با سلام و احترام بنده ازتون یه سوال داشتم که خیلی برام مهمه من یکی از آرزوهام قبول شدن در دانشگاه تهران روزانه هست لیسانس حقوق هستم اما متاسفانه در دوره لیسانس تلاش جدی نداشتم و معدلم۱۳/۷۹هست . با توجه به تاثیر بیست درصدی معدل در ارشد آیا تحقق این آرزو قبولی در رشته حقوق خصوصی در دانشگاه تهران آن هم روزانه بعید به نظر میرسد؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام قبولی ارشد که شرط معدل ندارد. نگران نباشید.

  8. جوادرنگریز
    پاسخ

    باسلام ۱.رشته کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی به چه مسایلی میپردازد وایا توصیه میکنید؟۲.دکترای این رشته ایا ایجاد خواهد شد و نزدیکترین گرایش به این رشته در دکترا چیه ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- این رشته باید به مسایل ارتباط حقوق و اقتصاد توجه کند و ببشتر به دخالتهای دولت در امر اقتصاد و تجارت می پردازد. گاهی محتوی این رشته با حقوق تجارت بین الملل قاطی می شود. ۲- بنظرم بعید است که دکتری آن تشکیل شود.

  9. مهدی دلاوریان
    پاسخ

    سلام و وقت بخیر استاد اگه لیسانس و ارشد و دکتری هم رشته باشه در حقوق ولی هرسه فراگیر پیام نور باشه امکان هیات علمیدر پیام نور تهران هست؟داشتن پروانه وکالت از کانون وکلا امتیلزی برای هیات علمی شدن داره؟متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم. پروانه هم امتیازی نیست.

  10. اصغر
    پاسخ

    باعرض سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر بنده کارتحقیقی دو برداشتم؛موضوع بررسی قرار داد های نفت و گاز و الزامات آنها در حقوق موضوعه میباشد.
    راهنمایی بفرمایید ممنون و سپاسگذار میشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به کتاب حقوق نفت و گاز اینجانب مراجعه کنید.

  11. حدیث
    پاسخ

    سلام دکتر خسته نباشید
    راهنمایی ازتون میخوام واقعا سردر گم موندم آزمون آموزش پرورش قبول نشدم دیگه نمیدونم باید برای اشتغال امیدم به چی باشه!!
    ارشد الهیات معدلم ١٧ از دانشگاه پیام نور دارم و بیکاااااااار, نمیدونم چیکار کنم دکترا شرکت کنم؟ آینده ای دارم, یا دوباره باید بیکار بمونم؟ سابقه تدریسم ندارم یه دلم میگه برم آزمون وکالت بدم ولی همون دلم میگه مگه تو به کار وکالت علاقه داریییییییییی؟ الکی جا اشغال میکنی, دکتر جون ما دهه شصتیا خیلییییییی بدبختیم بازم ممنون از شما که درد دل ما بلاتکلیفارو میخونید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حدیث جان فعلا برو وکالت بده پروانه را بگیر بعد نق نق کن.

  12. آرزو
    پاسخ

    باسلام خسته نباشید آقای دکتر من ۲۹ ساله هستم ودوبار کنکور ارشد دادم غیر انتفاعی قبول شدم وآزاد علوم تحقیقات نرفتم چون شنیدم واسه دکتری نمیتونم دراین صورت دانشگاه دولتی ادامه بدم الان مجددا تصمیم گرفتم واسه ارشد شرکت کنم ودانشگاه دولتیقبول بشم باتوجه به اینکه لیسانسمم دانشگاه دولتی گرفتم. بنظرشما اگه امسال قبول بشم واز ترم اول برای دکتری تلاش کنم میتونم بعداز اخذ دکتری عضو هییت علمی شوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب ارزو بر جوانان عیب نیست.

  13. هادی
    پاسخ

    باسلام خدمت اقای دکتر
    من دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته حسابداری هستم اساتید ما گفتند مقاله بنویسید و ما هیچ گونه اطلاعی نداریم از مقاله چون در دوره کارشناسی هیچ گونه راهنماییم نکردندحالا هم از اساتید میپرسیم راهنماییم نمیکنند امکانش هست راهنماییم کنید که باید چطوری و از کجا شروع کنم.اصلا چه موضوعی و از چه سایتهایی انتخاب کنم.و چگونه کاملش کنم.لطف میکنید راهنماییم کنید.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید مقاله خوب مطالعه کنید ببنید که چگونه یک مطلب را به یک مقاله تبدیل کرده اند. اصولا یک مقاله دنبال پاسخ به یک سوال است که دیگران به آن نپرداخته اند.

  14. سید حسین
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد عزیز
    بعد از آرزوی سلامتی برای استاد عزیز و خانواده ی محترمشان
    ۱.بین رشته فقه و مبانی حقوق دانشگاه دولتی یاسوج و رشته ی حقوق دانشگاه آزاد یاسوج کدام ارجحیت دارد
    ۲.در صورت انتخاب حقوق دانشگاه آزاد در اینده امتیاز منفی در دکتری و هیات علمی محسوب نمیشود
    ۳.در صورت امتیاز منفی جای جبران هست یا خیر
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- بنظرم حقوق بهتر است. ۲- بلاخره تأثیر دارد. ۳- سخت.

  15. سیامک
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر
    بسیار سپاس گزاریم از راهنماییهایتان و وقتی که برای دوستان میگزارید
    جناب آقای دکتر چند سوال دارم ممنون میشوم راهنماییم بفرمایید
    بنده کارشناسی ارشد حقوق خصوصی پردیس دانشگاه تهران هستم و با درجه عالی دفاع نمودم و بیش از ۲۰ مقاله چاپ شده دارم
    ۱- بر خی از موسسه ها میگویند با سالی ۴۵۰۰ یورو من را بورسیه دکتری برای دانشگاه های یونان و اتریش می کندد . تضمینی ؟ آیا باور کنم و بروم برای ادامه تحصیل به اتریش و یونان ؟
    ۲ – بعضی میگویند دنبال دانشگاه های ارمنستان و ترکیه و نروژ باشم ، اونا پذیرش سخت ندارند و فقط پولی هستند و مدرک دکتری بهم میدهند . آیا پذیرش در اونا چطور است ؟ مشکل هزینه ندارم
    ۳ – یکی بهم گفت به دانشگاه های غیر حضوری اروپا بروم . آیا در غیر حضوری کلاس نمی رویم ؟ امتحانشان چگونه است ؟
    ۴ – آیا کلاسهای حضوری آنها چطور است ، میتوان هر ماه یک بار رفت یا کلاس اجباری است ؟

    ** شرایط بنده طوری است که نمی توانم به مدت زیادی اونجا بمانم و باید ایران باشم چون کارخانه دارم و باید کارخانه را مدیریت کنم ، می خاهم کلاسام طوری باشد که ماهیانه چند روز برم دانشگاه و برگردم ، نمی توانم اونجا بمانم .

    اگه ترکیه و ارمنستان داشته باشند فکر کنم رفت و آمد راحت تر است .

    ۵ – بنده ۲۷ سالمه و دو ماه قبل دفاع کردم . و ۱۰ ماه دیگه باید دفترچه اعزام به خدمتم را بفرستم .
    آیا بنده که سربازی نکرده ام میتوانم ویزای تحصیلی یا هر چیز دیگه ای بگیرم و از کشور برای تحصیل خارج بشوم و مرتب رفت و آمد کنم ؟
    ۶- آیا تحصیل در خارج از نظر نظام وظیفه شامل در حال اشتغال به تحصیل می شود و غیبت نمی خورم؟

    اگه اینا پذیرش پردیس ها را سخت نمی کردند این همه مشکل و فکر برای ما پیش نمی آمد کاش پذیرش داخلی پردیس های داخل کشور دوباره بیاید .

    ۷ – آقای دکتر بنظرتان در این دانشگاه های پولی خارج بخونم یا در پردیس داخل ؟
    گویا اکثر دانشگاه های خارج هم پولی شده اند و پذیرششان خیلی راحت است > با توجه به اینکه بنده رزومه خوبی هم دارم .ولی مقالاتم چاپ داخل است .

    آقای دکتر راهنمایی شما میتواند مسیر زندگی بنده را تغییر دهد ، خواهشا کمکم نمایید و یا اگر خودتان پیشنهاد بهتری برای بنده دارید ممنون میشوم محبت فرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- من باور نمی کنم. ۲- نروژ خوب است. ۳- پیشنهاد نمی کنم. ۶- می توانید وثیقه بسپارید و بروید. ۷- خب در خارج و یک دانشگاه معتبر خیلی چیز بیشتری یاد می گیرید ولی گرفتن پذیرش در دانشگاه های معتبر ساده نیست و در دانشگاه های به قول شما پولی بی اعتبار بله خیلی ساده است ولی ارزش ندارد.

  16. معید پناهی
    پاسخ

    باعرض سلام دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ممکانیک ساخت وتولید هستم می خواستم بدانم دستمزد استاد راهنمای کارشناسی ارشد چقدر است
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حالا چکار دارید؟ تا حالا شنیده اید یک استاد از طریق استادی ثروتمند شده باشد؟ کمتر از یک میلیون تومان

  17. حسین ج
    پاسخ

    سلام
    ایا واحد مانده یا واحد حذفی در دوره لیسانس در مصاحبه علمی برای دکتری و استخدامی هیات علمی دانشگاه تائثیری دارد؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اینقدر خوتان را با این نگرانیها ناراحت نکنید. باید برای موفقیت خیلی زحمت کشید.

  18. علی
    پاسخ

    سلام-محضر استاد گرامی-دانشجوی ارشد حقوق بین الملل آزاد هستم-در منطقه پارس جنوبی در بخش صنایع نفت وگازمشغول می باشم-لطفا در مورد موضوعات پایان نامه مرتبط با حقوق نفت و گاز خواستم راهنمایی فرمایید و یا در صورت امکان چند موضوع به روز مرتبط با حقوق نفت و گاز با مطالعه موردی منطقه پارس جنوبی ارایه فرمایید. لطفا ایمیل نمایید.باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کتاب حقوق نفت و گاز را به دقت مطالعه کنید و سعی کنید یک موضوع مناسبی را استخراج کنید. من در اینجا که نمی توانم به اندازه آن کتاب توضیح بدهم.

  19. زهره
    پاسخ

    تو رو خدا به من جواب بدین از سردرگمی در بیام
    من دانشجوی ارشد روزانه هستم لیسانسم رو هم روزانه خوندم
    سوال من اینه
    برای شرکت در کنکور پزشکی می تونم مدرک ارشد رو بگیرم یا الان اید انصراف بدم ؟
    و اینکه فرضا اگر رتبه ی مورد نیاز پزشکی رو بیارم شبانه می شم یا اینکه چون هم لیسانس و هم ارشد رو ملی خوندم باید بین الملل شرکت کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اول مشکل خودت را حل کن. رشته عوض کردن مشکلی را حل نمی کند.

  20. رسول مرادی
    پاسخ

    سلام خدمت جناب دکتر. بنده کارمند سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم هستم. قسمت بازرگانی خارجی. نسبت به مباحث تجاری و اینکوترمز و واردات و صادرات اطلاعات تقریبا زیادی دارم و بصورت تجربی نیز در این زمینه فعالیت داشتم و دارم. ضمن اینکه کارشناسی مدیریت بازرگانی خوانده ام. ولی برلی ادامه تحصیل علاقه دارم ارشد حقوق تجارت بین الملل بخوانم که منابعی نیز خریداری کرده و مشغول مطالعه هستم. اما نیازمند راهنمایی و کمک شما میباشم. چگونه با شما در دانشگاه پردیس قم ملاقاتی میتوانم داشته باشم. اگر وقت بگذارید واقعا ممنون خواهم شد.با تسکر از اطلاعات مفید سایت شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در مواقع تحصیلی در خدمت هستم.

  21. اصغر
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر بنده دانشجوی کارشناسی حقوق هستم؛میخاستم در رابطه با موضوع قرار داد های نفت و گاز و الزامات آنها در حقوق موضوعه ایران کار تحقیقی بنویسم؛ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به کتاب حقوق نفت و گاز اینجانب مراجعه کنید یک فصل به این موضوع اختصاص دارد.

  22. ابراهیم
    پاسخ

    با سلام وخسته نباشید خدمت استاد گرامی سوالی داشتم در مورد شرایط جذب هیت علمی بنده مدرک کارشناسی از دانشگاه تهران در رشته جغرافیا مامعدل ۱۷ و ارشد با معدل ۱۹.۵۰ .دکترا با معدل ۱۹ و پایان نامه دکترا با معدل ۱۹.۵۰ وتعداد ۷ مقاله دارم ولی مقاله isi ندارم در جذب هیت علمی فراخوان امسال شرکت کردم در یکی از دانشگاهها ایا شانسی برای جذب شدن دارم با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر در مصاحبه با غرور حاضر نشوید امکانش هست.

  23. ستاره
    پاسخ

    سلام
    آقای دکتر من متولد ۶۴ هستم و در دانشگاه آزاد حق التدریس هستم دانشگاه به من نیاز داره و موقع جذب حق التدریس از من مصاحبه گرفتند در زمان مصاحبه فقط من حضور داشتم .آقای دکتر انگیزه من از بین رفته به نظرتون برای دکتری بخونم ؟من فکر می کنم دانشگاهها دیگه جذب هییت علمی نمی کنند چون جمعیت دانشجویان کم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی عجیب است. بدون دکتری آرزوی هیات علمی دارید و ناامید و سرخورده شده اید. بنظرم فعلا باید درس بخوانید.

  24. سمیه
    پاسخ

    سلام استاد
    بنده کارشناسی حقوق دارم وامسال میخوام ارشد شرکت کنم بین جزا وجرم شناسی و بینالملل مردد هستم .می ترسم استعداد بین الملل نداشته باشم .
    فارغ ازعلاقه و ترس های من شما کدام را پیشنهاد می کنید. خواهش میکنم یک راهنمایی خوب بکنید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم این دو رشته در یک ردیف هستند ولی جزا بیشتر به دردتان می خورد تا دعاوی هسته ای که نیاز به حقوق بین الملل دارد

  25. Benyamin
    پاسخ

    با سلام من مدتی در ایالات متحده ام خواستم به دوستان بگم در اینجا به دلیل اینکه سیستم آموزش حقوقی اونها فرق میکنه و اینجاJDدارن نه لیسانس تفاوت جدی در جذب دانشجو با ایران است در ضمن ذر رشته حقوق بورس تحصیلی خیلی کمه و شاید میشه گفت عملا نیس در رشته های تجارت بین الملل خیلی خیلی کمه و در رشته حقوق انرژی تاحدودی مثل نفت وگازه که خیلی نادره و ذر بعضی ایالت های نفت خیز مثل داکوتا یا تگزاس کلا بیشتر توی رشته های فنی دیدم خارجی ها رو بورس میکنن.در کل مشاغل حقوقی به خارجی ها خیلی کم میدن مگر متولد اینجا باشی فارغ التحصیل رشته حقوق خارجی ندیدم بعد از تحصیل بتونه کار بگیره و ویزای کار بگیره. کلا این رشته برای خارجی ها که وارد میشن خوب نیس در ضمن انگلیسی تون هم باید عالی باشه اگر فکر میکنین با ارشد یا دکتری تجارت بین الملل یا نفت وگاز میتونین اینجا درآمد و… خوبی داشته باشین سخت در اشتباه هستین دکتر اگر صلاح میدونین این مطالب رو با سایرین به اشتراک بگذارین

  26. سمانه
    پاسخ

    سلام حناب دکتر سوالی داریم
    در مقطع دکترا دانشگاه آزاد آیا بعد از گذارندن امتحان جامع اگر انصراف بدیم میتونیم مدرک دکترای آموزش محور اخذ کنیم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مگر دکتری آموزش محور هم تولید شد؟ جل الخالق!

  27. سعید
    پاسخ

    سلام استاد .ایا دانشجوی ارشد در رشته الکترونیک میتواند در دانشگاه تدریس کند؟ از لطف شما بینهایت تشکر میکنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید حداقل ارشد را داشته باشید.

  28. میثم
    پاسخ

    با سلام بنده فارغالتحصیل کارشناسی معماری از دانشگاه دولتی ( روزانه) و فارغالتحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه ازاد معماری معماری می باشم و خدمت سربازی را به پایان رساندم حال می خواهم در کنکور کارشناسی ارشد دولتی (نه ازاد) در رشته طراحی شهری شرکت کنم ایا امکان آن است که من شرکت کنم ؟؟اگر شرکت کردم و روزانه قبول شدم می تونم بدون هزیته بخونم ؟ چون کارشناسی ارشدم دانشگاه ازاد بوده . خواهش میکنم جواب را بدین ?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا منعی ندارد. بله مشکلی ندارد و لازم نیست پولی پرداخت کنید.

  29. salmani
    پاسخ

    با سلام استاد محترم اینجانب کارشناسی حقوق را با معدل ۱۴ از فراگیر پیام نور اخذ کردم و ارشد حقوق تجارت بین الملل را مجازی فارابی قم و ۳۷ ساله هستم اگر دکترای حقوق تجارت ایجاد شه که حتما در دانشگاه تهران خواهد بود چه توصیه ای برای قبولی به بنده دارید؟برای قوی شدن در کارم چه توصیه ای دارید یه شرکت مشاوره حقوقی تجارت بین الملل دارم و وکیل پایه یک کانون وکلا هستم مرسی از راهنمایی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم احتمال پذیرش شما در مقطع دکتری تجارت بین الملل ضعیف است. از وکالت خود لذت ببرید.

  30. پوری
    پاسخ

    با سلام حقوق تجارت بین الملل ایا دردعاوی دادگاههای ایران برای یک وکیل کاربردی داره؟ یا فقط برای مذاکرات و انعقاد قراردادهای بین المللی هست لطفا چند نمونه بیان بفرمایید با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دعاوی دادگستری با لیسانس است. فوق برای دعاوی دادگستری نیست.

  31. نارنینا
    پاسخ

    سلام .من ۳۲ سالمه ومجردم ولیسانس دارم وبیکارم .لیسانسم فرصت شغلی نداره . فکرنکنم به مابرسه ازدواج هم کنیم .به خاطرهمین تصمیم گرفتم برم پزشکی بخونم . به نظرشما کاره خوبیه یانه. من ازاول دوست داشتم برم پزشکی بخونم ولی دوره ما رفتن به شاخه ریاضی دردبیرستان مدبود وخونوادهها سخت مخالف رشته تجربی بودن حتی مدرسمونم اینجوری بود . نظرشما چیه ؟! البته به طب سنتی خیلی علاقه دارم ودوست دارم برم تو این . شاخه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب کار خوبی است ولی چند تا مشکل دارد. یکی قبول شدن که کار سختی است و دوم اینکه تا حدود چهل سالگی باید برای یک دکتری عمومی صبر کنید. راه سخت و عمر کوتاه.

  32. زهرا
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی، با سلام و احترام
    موضوع پایان نامه من در رابطه با داده کاوی پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشگاه محل تحصیلم می باشد. به نظر شما موضوع خوبی است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام موضوع بدی نیست. ولی نتایج وحشتناک خواهد بود. این روزها همه دنبال کپی کردن هستند.

  33. dadgar
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید.. استاد عزیز من دانشجوی ترم آخر حقوق بین الملل هستم برای انتخاب موضوع عنوان پایان نامه در زمینه داوری و قراردادهای سرمایه گذاری دچار مشکل هستم… اگر ممکن است راهنمایی فرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید با خواندن کتاب و مقاله و مشورت با اساتید خودتان موضوعی را انتخاب کنید. در این زمینه کتاب حقوق تجارت بین الملل و داوری تجاری بین المللی اینجانب را مطالعه کنید شاید موضوعی را پیدا کنید که مناسب باشد.

  34. shima
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من کارشناسی و ارشدم در رشته مدیریت صنعتی بوده ولی کاری مرتبط را نیافتم
    برای ادامه تحصیل فکر کنم اگر ارشد روانشناسی بگیرم شاید بهتر باشد
    به نظر شما چه رشته ای برای ارشد برای بازار کار بهتر است
    و یا دکتری در درشته خودم را ادامه دهم
    البته دیگر علاقه ای هم به رشته خودم ندارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر می توانید در رشته خودتان ادامه بدهید. یک ارشد غیر مرتبط کمکی نمی کند.

  35. eli
    پاسخ

    با سلام و وقت بخیر
    استاد یه سوالم داشتم از خدمتتون اینکه تو پاسخ هاتون نوشتین اگه پول دارین برین اونور یعنی نمیشه از دانشگاههای دولتی اونور اپلای گرفت ؟که هزینه ای برامون نباشه؟!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب آنها به صورت محدود فاند و بورسیه دارند ولی از سراسر دنیا برای به دست آوردن آنها رقابت می کنند. بدست آوردن آنها کار ساده ای نیست. به خصوص اگر کسی برجستگی خاصی نداشته باشد و معدل پایین، زبان ضعیف داشته باشد.

  36. eli
    پاسخ

    با عرض سلامی مجدد خدمت استاد محترم
    استاد بهتره اینجوری سوالم رو بپرسم که با شرایطی که در زیر مینویسم آیا میتونم به رفتن و خوندن تو دانشگاههای معتبر غرب امیدوار باشم؟
    معدل کارشناسیم که ریاضی بود ۱۲.۳۴ هست الان هم که ترم یک مهندسی صنایع تو دانشگاه غیرانتفاعی هستم اگه مقاله کارکنم و زبانم خوب باشه و باهمین زبان معدل کارشناسیم رو پوشش بدم و معدل ارشم بالای ۱۷ باشه آیا امیدی هست به اپلای ؟یا به دانشگاه هم اهمیت میدن؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم سخت است. به خصوص اگر زبان شما هم به اندازه معدل لیسانس شما پایین باشد و لابد پول هم ندارید.

  37. شهرام قاسمی
    پاسخ

    سلام استاد من الان ترم ۵ ریاضیات وکاربردها میخونم در شهرصا_اصفهان
    برای استاد دانشگاه شدن چه برام پیشنهاد میکنین?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اول از یک دانشگاه خوب باید فارغ التحصیل شوید.

  38. دانشجو
    پاسخ

    با سلام استاد گرامی
    بنده ترم یک تجارت بین الملل هستم
    استاد برای دروسی مثل بیع بین المللی ، حقوق گمرکی ، شرکت های چند ملیتی و حقوق حمل و نقل کتب فارسی مناسبی برای آشنایی اولیه وجود داره؟تا پس از خوندن کتب سراغ مقالات و متن های انگلیسی بریم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام توصیه می کنم که کتاب حقوق تجارت بین الملل اینجانب و مقالاتم را حتما بخوانید. در مورد بیع بین المللی کتاب و مقاله فارسی زیاد است.

  39. حامد
    پاسخ

    ضمن عرض سلام خدمت دکتر شیروی سوال بنده این است که من ترم ۳برق کارشناسی پیوسته در یک موسسه غیر انتفاعی تبریز مشغول به تحصیلم اما هرروز حیف میخورم که چرابه اینجا اومدم شاید به دانشگاه دولتی نرسه اما ازانشاه های آزاد خوبه امسال هم موسسه برتر کشور را آورده اما میخام انصراف بدم وتوکنکور از یه دانشگاه خوب قبول بشم اما همه میگند تواینجا کارشناسیتو بخون ارشد وخوب بخونی تویه داشگاه خوب قبول میشی حالاموندم چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم کارشناسی را تمام کنید و بعد برای ارشد جبران کنید.

  40. مهناز
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید. من دانشجوی ترم اول ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه غیر انتفاعی هستم. میخواستم بپرسم آیا می تونم در کنکور ارشد سراسری ۹۵ مجددا شرکت کنم و اگر دانشگاه بهتری قبول شدم برم و این غیرانتفاعی را انصراف بدهم ؟ ممنونم از راهنماییتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان رشته را نه ولی سایر رشته ها را می توانید ولی باید ظاهرا قبلش انصراف بدهید.

  41. حمید
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی

    سوالی داشتم در مورد امتیاز پژوهشی ترجمه یک کتاب:
    قصد ترجمه بخش هایی از یک کتاب را دارم که تحت عنوان یک کتاب درسی در خیلی از دانشگاهها تدریس می شود. مشکلی که هست یکی این است که کتاب مال سال ۱۹۸۸ است و دیگری اینکه نمی دانم تا به حال ترجمه شده است یا خیر؟
    حال به نظر شما استاد گرامی این موارد آیا مشکلی ایجاد خواهد کرد یا خیر؟

    با تقدیم احترام

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب کتاب خیلی قدیمی است و بهتر است آخرین چاپ آن را گیر بیاورید. در ضمن از افراد خبره آن رشته بپرسید که آیا آنها اطلاع دارند که چاپ شده است یا نه. به هر حال ترجمه خیلی امتیاز بالایی ندارد.

  42. سیما
    پاسخ

    سلام من لیسانس از دانشگاه علمی کاربردی دارم . آیا می توانم همزمان لیسانس حسابداری آزاد و ارشد هنر آزاد بخونم؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان یک رشته را بخوانی برای آینده ات بهتر است. دو رشته هم زمان منع دارد ولی این روزها کسی توجه نمی کند. البته فایده ای هم ندارد.

  43. علي
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    اگه توی ۴۲ سالگی دکترا قبول بشم، امکان گرفتن بورس هیات‌علمی از دانشگاه‌های دولتی یا آزاد اسلامی با شرایط زیر برام وجود داره؟
    ۱_ کارشناسی: مهندسی مواد _ دانشگاه دولتی
    ۲_ کارشناسی ارشد: مدیریت کسب و کار _ دانشگاه غیرانتفاعی
    ۳_ دکتری: انشاالله مدیریت دانشگاه دولتی
    ۴_ سابقه کار در صنعت: ۱۵ سال

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم که اساسا چنین بورسی وجود داشته باشد.

  44. امین
    پاسخ

    با سلام خدمت اقای دکتر.اقای دکتربنده کارشناسی پیوسته عمران در یکی از موسسات غیر انتفاعی سطح یک و خوب در اصفهان پذیزش شدم و هم دانشگاه ازاد خمینی شهر.نمیدانم کدومو برم.همه میگن برو ازاد خمینی شهر .مدرکش معتبر تره.از غیر انتفاعی بهتره.مدرک غیر انتفاعی رو کسی قبول نمیکنه.حتی اگع بهترین باشه.تو رو خدا کمکم کنید خیلی داغون شدم.هر دوشون در یک سطحن.از لحاض علمی و اساتید.غیر انتفاعی رو بهتر ترجیح میدم.اما از طرفی ازاد وسوسم میکنه.اقای دکتر خواهشمندم کمکم کنید.دو هفته دیگه بیشتر وقت ندارم.ایا میشه سه چهار ترم غیر انتفاعی بخونم بعد انصراف بدم ادامشو ازاد بخونم.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اینقدر خودت را اذیت نکن هر دو در یک سطح هستند. نیازی هم به انصراف نیست و همان را ادامه بده.

  45. Mohammadali
    پاسخ

    با سلام
    استاد بنده دو تا سوال داشتم.ممنون میشم که به هر دو پاسخ بدید.
    ۱.آیا ۹ ترمه یا ۱۰ ترمه شدن در دوره لیسانس روی استخدامی تاثیر داره؟(منظورم اینه که آیا در مدرک دوره لیسانس درج میشه که شما تو چند ترم مدرک رو اخذ کردید؟)
    ۲.بعضی از دوستانم میگن که اگه کنکور کارشناسی ارشد قبول بشی و درسی از دوره کارشناسی باقی مونده باشه میتونی یک ترم از دانشگاه جدیدت (دانشگاه محل قبولی دوره ارشد) مرخصی بگیری و درس باقی موندتو بگذرونی و از ترم بعد وارد دوره ارشد بشی!
    استاد این واقعا صحت داره؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- اگر دقیق شوند خب می پرسند که چرا اینقدر طولانی شده ولی خیلی اثر جدی ندارد. ۲- نمی توان که در دو مقطع درس خواند

  46. حمیدرضا
    پاسخ

    با سلام واحترام
    آیا با دومدرک لیسانس یکی لیسانس ادبیات عرب دولتی روزانه ویکی لیسانس حقوق آزادوفوق لیسانس فقه ومبانی حقوق به صورت دانش محوری مجازی بدون پایان نامه جهت قبولی در مقطع دکتری مثلا حقوق جزا چقدر شانس قبولی وجود دارد؟آیا حداکثر تلاش خود راانجام دهم می توانم دکتری را دولتی روزانه بخوانم یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم در دانشگاه های دولتی خیلی شانس ندارید

  47. محمد پروین
    پاسخ

    سلام استاد من ارشد هستم علاقه به تدریس دارم ولی سابقه تدریس ندارم .. چی کار کنم . منو راهنمایی کنید .. وقتی مراجعه میکنم به مدیر گروه برا تقاضا تدریس چی بگم…با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید بگویید که می خواهید درس بدهید. ولی بعید است که به شما درسی جهت تدریس پیشنهاد کنند. حداقل دانشجوی دکتری شوید امکانش بیشتر است.

  48. عماد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقتتان بخیر از اینکه وقتتان را در اختیار ما میگذارید سپاسگذارم بنده کارمند پیمانی سازمان امور مالیاتی هستم و به تازگی دانشجوی دوره دکتری رشته حسابداری دانشگاه آزادشدم ولی رییس اداره همراهی با بنده ندارد و می گوید بین درس و کار یکی رو انتخاب کنید وگرنه آخر سال نمره ارزشیابیت را پایین می دهم تا قراردادت تمدید نشود از طرفی برای کارم زحمت زیادی کشیدم و بعد از ۲سال برگشت به بخش خصوصی برایم مشکل است چون متاهلم ولی برای درسم هم زحمت زیادی کشیدم و واقعیت این است که از دست دادن این فرصت فقط بخاطر اینکه رییس اداره که هر آن امکان دارد دیگر نباشد برایم سخت است سر دو راهی ماندم لطفا راهنماییم فرمایید ممنون از لطفتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا قدری صبور باش حل می شود.

  49. یاسمین
    پاسخ

    سلام استاد. من رشته عمران هستم. و هدف هیئت علمی شدن را دارم .مدرک کارشناسیم از دانشگاه فردوسی مشهد است. آیا ادامه تحصیل دادن در مقطع ارشد و دکترا در دانشگاه تربیت مدرس جهت هیئت علمی شدن امتیاز بهتری دارد؟ یا دانشگاه های دیگر تهران و فردوسی مشهد ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا امتیاز خاصی ندارد. به هر حال دانشگاه های برتر خب شانس بیشتری ایجاد می کند.

  50. نیما
    پاسخ

    سلام برای ترمیم معدل اگر درسی ۱۰ باشه و مجددا برداریم و بر حسب مثال عرض میکنم کمتر از ۱۰ بشه کدوم نمره برای این درس ثبت میشه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اصولا نمی توانید چنین کاری انجام دهید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *