پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. حسین
    پاسخ

    سلام.استادفرزانه.قدرت بیان چندنمره داره برای مصاحبه هیات علمی؟این جدول نمره جذب هیات علمی روازکجامیشه پیداکرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمره را بعدا دانشجویان می دهند نه هیات مصاحبه کننده هیات علمی.

  2. samane
    پاسخ

    سلام میخواستم بپرسم مدرک لیسانس پرستاری از دانشگاه ازاد واحد مشهد در استرالیا بعنوان لیسانس در نظر گرفته میشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای ادامه تحصیل بله ولی برای کار باید مراحل خودش را طی کنید.

  3. شهاب
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من لیسانسم فقه و مبانی حقوق پیام نور می بأشد و أرشدم حقوق بین الملل آزاد و الان هم دکترای حقوق بین الملل دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستم آیا بنده میتوانم هیئت علمی شوم یا خیر چون شنیدم مدارک باید همه از یک رشته باشد ممنون میشم بهم پاسخ بدید
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به هر حال سخت است.

  4. احمدرضا
    پاسخ

    عرض سلام و ادب و احترام محضر استاد گرانقدر جناب آقای دکتر شیروی.امیدوارم که حال حضرت عالی خوب باشه.
    استاد محترم بنده دانشجوی حقوق تجارت بین الملل هستم.در مورد موضوع تضمین های بازرگانی بین المللی به دنبال مقاله لاتین هستم و الارغم جستجو در سایت های مختلف به مقالات متناسب با این عنوان که تخصصی به این موضوع پرداخته باشد دست پیدا نکردم.لذا از جنابعالی درخواست دارم در صورت امکان بنده رو راهنمایی بفرمایید که از چه طریقی می توانم به این مقالات با موضوع ذکر شده دست پیدا کنم.از عنایت و بلندی نظر حضرت عالی در پاسخ دادن به سوالات دانشجویان کمال تشکر را دارم.ممنون و متشکر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به بخش مربوط از کتاب حقوق تجارت بین الملل و منابع مورد ارجاع در آن مراجعه نمایید.

  5. زهرا
    پاسخ

    سلام
    با تشکر از سایت خوبتون
    من فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور هستم، می خواستم بپرسم آیا می تونم تو آزمون سراسری دانشگاه های دولتی دوره کارشناسی پیوسته شرکت کنم؟ و از اول یک رشته دیگر را ادامه بدهم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا این امکان وجود دارد. دفترچه را نگاه کنید.

  6. ahmad
    پاسخ

    سلام اقای دکتر تصمیم دارم ارشد حقوق عمومی سال اینده در دانشگاهی برترقبول بشم این در حالیه که بچه شهرستانم ودسترسی وتوانایی مالی برای کلاس زبان رفتن ندارم وزبانم ضعیفه وچند روزه دنباله منابع مفید برا زبان عمومی وتخصصی میگردم اما بامنابع یکسانی روبه رو نشدم خواهشا راهنمایی گنید ازچه منابعی استفاده کنم ؟وایا باتوجه به ضعف بنده وفرصت زیادی که دارم سرمایه گذاری روی زبان کار درستیه ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام زبان در کنکور ارشد حقوق برای همه رشته ها یکسان است و می توانید از دو جلد کتاب متون حقوقی اینجانب شروع کنید.

  7. بابک
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد
    ببخشید استاد من یه موضوعی هست میخواستم با شما مشورت کنم و نظر شما رو بدونم راستش استاد من از دانشگاه بین المللی مدیترانه شرقی در کشور قبرس در مقطع دکتری رشته مهندسی کامپیوتر پذیرش گرفته ام و بایستی هزینه تحصیل و همه هزینه های جانبی رو خودم باید بدم و وزارت علوم مدرک این دانشگاه رو در تمامی مقاطع تحصیلی و در تمامی رشته های مهندسی و رشته های انسانی و علوم پایه قبول داره و مورد تایید وزارت علوم هستش و رتبه این داتشگاه در بین پانزده هزار دانشگاه معتبر جهان در رده هزار و صد هستش و یک دانشگاه بین المللی هستش و از بیشترکشورهای مختلف جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند و از طرف دیگه استاد من امسال در مقطع دکتری پردیس دانشگاه سراسری تبریز هم قبول نهایی شده ام حالا استاد به نظر شما من در پردیس دانشگاه سراسری تبریز در مقطع دکتری ادامه تحصیل بدم بعدا راحت تر میتونم عضو هیئت علمی دانشگاه بشم یا اگه در دانشگاه بین المللی مدیترانه شرقی در کشور قبرس در مقطع دکتری درس بخونم راحت تر میتونم عضو هیئت علمی بشم؟ و مدرک کدامیک در موقع مصاحبه جهت عضو هیئت علمی شدن مورد قبول تر و معتبر تر هستش؟
    استاد نظر شما در این رابطه چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم دانشگاه بین المللی قبرس با این اوصاف بهتر است.

  8. كوروش
    پاسخ

    با سلام وعرض ارادتمندی، به نظر شما حقوق بین الملل اقتصادی با حقوق اقتصاد فراملی از نظر تقسیم بندی ربشته های دانشگاهی چه تفاوتی با هم دارند، با سپاس فراوان.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام معادل انگلیسی این عبارت را بنویسید.

  9. محمدرضا دهداری پور
    پاسخ

    با سلام ، فارغ التحصیل کارشناسی مدیریت تبلیغات تجاری از دانشگاه علمی کاربردی هستم با توجه به علاقه ای که به رشته ی روانشناسی دارم آیا می توانم در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد یا دولتی شرکت نموده و در رشته کارشناسی ارشد روانشناسی ادامه تحصیل بدهم.باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا منع قانونی ندارد.

  10. سپیده فتحی پور
    پاسخ

    سلام میخواستم بدونم که تاچه سنی وقت دارم که عضوهیات علمی شوم؟من الان سی ویک سال دارم بامدرک ارشدهنوز میخوام سال اینده برای دکتری به خارج ازکشوربروم ایاوقت برای هیات علمی شدن دارم؟درضمن رشته ام مترجمی زبان انگلیسی است.باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تا ۴۵ سالگی وقت دارید. به هر حال هنوز برای شما دیر نیست.

  11. فاطمه
    پاسخ

    با سلام افتخار می کنم به داشتن اساتیدی چون شما در سرزمینم
    نمی دانم به چه علت به سوالم جواب ندادید اگر راهنمایی بفرمایید ممنون می شم در مورد دانشگاه علم وفرهنگ در رشته حقوق کیفری و خصوصی در مقطع ارشد و دکتری که اساتیدی چون دکتر … اساتید دانشگاه تهران تربیت مدرس قم بهشتی تدریس می کنن و از تمامی این اساتید در مقطع کارشناسی نیز یکی از دوستان می گفت استفاده می شه و برایشان کمتر از دکتری آنهم از این دانشگاهها ی مذکور کسی تدریس نکرده در کارشناسی آیا این دانشگاه وابسته به آنها یا وزارت علوم است و دولتی است؟ و اینها ملاکی برای اعتبار دانشگاه محسوب می شن؟ و چگونه دانشگاهی است ؟ اعتبار مدرکش چگونه است ؟ و آیا شما هم وقت داشتین و تدریس کردین آنجا ؟ و از بین دکتری دانشگاه سراسری ارومیه و علم و فرهنگ در رشته حقوق کدام بهتر است بنظرتان؟ متشکرم صمیمانه از سعه صدرتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اظهار نظر در مورد یک دانشگاه خاص برایم سخت است. در دانشگاه های غیر انتفاعی، دانشگاه خوبی است. از این جهت که در تهران مستقر است و امکان استفاده از اساتید مجرب بیشتری را دارد نسبت به دانشگاه سراسری یاد شده به نظرم قوی تر و بهتر است.

  12. سحر
    پاسخ

    با سلام و احترام خدمت شما
    من دارای مدرک کارشناسی مدیریت از دانشگاه سراسری علوم اقتصادی هستم
    میخواستم بدونم با مدرک ارشد میتونم در دانشگاه تدریس داشته باشم یا نه؟ همچنین اینکه نوع دانشگاهی که در آن تحصیل میکنم تاثیری در این امر دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام درس بدون استاد در جایی باید باشد که به تدریس شما نیاز باشد که این روزها خیلی در حال کم شدن است.

  13. مینا
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید :
    من کارشناس رشته ای هستم و ارشد خودم رو از یک دانشگاه و رشته ی دیگری گرفته ام . میخاستم بدونم برای حق التدریس در رشته ارشد که خوندم میتونم اقدام کنم ؟ آیا قبولم میکنند ؟ و سوال دیگر هم دارم .اگر بتوانم در رشته ارشد خود ادامه بدهم . امکان هیئت علمی شدن برای من هست ؟ با تشکر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شاید حق التدریس جایی به سختی جور شود ولی هیات علمی بعید است.

  14. محمدرضا
    پاسخ

    سلام.ایا با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته ریاضی کاربردی می توان دبیر اموزش و پرورش شد؟ اگر می شود چگونه باید اقدام کرد؟با تشکر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکان دارد ولی برای اسخدام در آموزش و پرورش باید از طریق آگهی ها و مراجعه به مراکز آموزش و پرورش دنبال کنید.

  15. اتابک
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد محترم
    ببخشید استاد من میخواستم در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد مرکز استان خودم و یا واحد پردیس یک دانشگاه سراسری ادامه تحصیل بدم به نظر شما برای هیئت علمی شدن در دانشگاه آزاد شهرستان خودم مدرک دکتری دانشگاه آزاد معتبر و مورد قبول تر هستش یا مدرک پردیس دانشگاه سراسری؟
    و استاد به نظر شما در جلسه مصاحبه جهت هیئت علمی شدن در دانشگاه آزاد شهرستان مدرک دکتری دانشگاه آزاد بهتر و مورد قبول تر هستش یا مدرک پردیس دانشگاه سراسری؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر امکان جذب شما در همان دانشگاه آزاد است، همانجا دکتری را بگیرید.

  16. سارا
    پاسخ

    سلام روزتون بخیر می خواستم بدونم حقوق اساتید حق التدریسی دانشگاه دولتی به جه صورت؟ ساعتی جقد؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی نیست شاید بین ۷ تا ۱۲ هزار تومان به ازای هر ساعت تدریس.

      • سارا
        پاسخ

        دکتر خیلی لطف کردید.

  17. شیوا
    پاسخ

    با سلام و احترام
    جناب آقای دکتر من مدرک کارشناسی از پیام نور و ارشد آزاد و هم اکنون دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد هستم آیا می توانم در دانشگاه دولتی به صورت حق التدریسی تدریس کنم و در مورد دانشگاه محل تحصیل خودم آیا می توانم عضو هیت علمی شوم و چگونه اقدام کنم؟
    کمال تشکر را از جناب عالی دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حق التدریس به نیاز گروه بستگی دارد ولی هیات علمی شدن در دانشگاه های دولتی به نظرم سخت گیری می کنند به خصوص با توجه به کارشناسی پیام نور.

  18. سجاد
    پاسخ

    سلام استادگرامی رزومه بنده :کارشناسی مهندسی کشاورزی گرایش مکانیک ماشین های کشاورزی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش قوای محرکه خودرو دانشگاه شریف شاگرد اول دوره کارشناسی ارشد دکترای مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرزی دانشگاه شریف رتبه یک کنکور دکترا چندین مقاله هم دارم به نظرشما بااین تغیررشته درارشد وتغیرگرایش دردکترا چقدرشانس برای قبولی بورسیه هییت علمی دانشگاه اردبیل دارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی توان به طور حتم قضاوت کرد. به گروه در دانشگاه اردبیل بستگی دارد ولی در مجموع فکر می کنم مشکل جدی نداشته باشید.

  19. پیمان
    پاسخ

    سلام استاد دربحث حقوق بیمه کشتی ها
    (“Demise charterer” or “bareboat charterer)به چه معناست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این دو اصطلاح معمولا جای هم بکار می رود و منظور اجاره کشتی به صورت خشک و خالی و بدون خدمه و کاپیتان کشتی است. یعنی کشتی اجاره داده می شود و کلیه وظایف نگهداری و راهبردی کشتی به مستأجر منتقل می شود و موجر در این زمینه مسئولیتی قبول نمی کند.

  20. محسن
    پاسخ

    سلام.استادگرامی من کارشناسیم زیست شناسی خوندم ولی فوق لیسانس ودکتریم فلسفه خوندم.الان دانشگاه شیرازمیخوام هیات علمی فلسفه بشم وگروه بامن موافقت کرده ونسبت به عدم هماهنگی رشتم با رشته دوره ارشدودکتری ایرادی واردنکرده. به نظرتون هیات جذب میتونه به دوره کارشناسیم گیربده وبا هیات علمی من مخالفت کنه یا اینکه نظرگروه رومحترم میشماره ومشکلی برام ایجادنمیشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر گروه چیزی نگفته بعید است اصولا مشکلی بروز نمی کند مگر این که بعدا ادعا کنند که آنها فکر کرده اند که شما لیسانس فلسفه دارید یا سیاست دانشگاه یکسان بودن مدارک باشد.

  21. هرمز
    پاسخ

    سلام وعرض ادب.بنده ترم آخر حقوق دانشگاه آزادکرمانشاه هستم.دیگرعلاقه ای به تحصیل دردانشگاه آزادحتی واحدعلوم تحقیقاتش ندارم.دکترشیروی اگرامسال درکنکورارشددرحقوق بین الملل نوبت روزانه قبول نشدم به نظرحضرتعالی صلاح می دانید که نوبت دوم[شبانه]انتخاب رشته کنم یااینکه وارددانشگاه خاص مثل دانشگاه رضوی گردم یا برای کنکورارشد۹۵دوباره تلاش کنم.لطفاراهنمایی کنید.باتشکروقدرانی اززحمات شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نوبت اول و دوم در مدرک تفاوتی ندارد فقط در نوبت دوم باید پول بدهید. دانشگاه برتر ولو شبانه ترجیح دارد مگر پول مسئله جدی باشد.

  22. محمدی
    پاسخ

    استاد عزیزسلام . ترم اول ارشد حقوق بین الملل هستم .سوالاتی داشتم : ۱- غیر از پایان نامه داشتن مقاله هم برای قبولی دکترا ضروری است؟۲- چه مقاله هایی امتیاز محسوب می شود؟(ترجمه یا تالیفی؟) ۳- مقاله را خودم بفرستم یا به صورت مشترک با یکی از اساتید؟ این موضوع در امتیاز تاثیری دارد؟ ۴- برای گرفتن پذیرش در یک دانشگاه خارجی مقالاتی که در داخل چاپ شده ارزشی دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- الزامی نیست ولی تأثیر گذار است. ۲- تألیف ۳- فرقی ندارد. ۴- به هر حال بخشی از رزومه است.

  23. علی
    پاسخ

    سلام
    مدارک همایش ها یی که شرکت می کنیم و از طرف فنی حرفه ای مدرک می گیریم کجا به درد می خورد؟؟
    آیا برای خارج از کشور هم مهم هست و به درد بخور؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ارائه مدارک در همایشها بخشی از رزومه است ولی مدارک فنی و حرفه ای ممکن است جاهای خاصی به درد بخورد.

  24. اميرحسين
    پاسخ

    با سلام و احترام اگر ممکن است لطف بفرمایید برای تحقیق در موضوع تامین مالی صنعت نفت از طریق کنسرسیوم بانکی منابعی را معرفی بفرمایید. اگر مقاله به زبان انگلیسی باشد لطفا ادرس سایت را مرقوم بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به کتاب حقوق نفت و گاز اینجانب مراجعه کنید که در این مورد در چند جا صحبت شده است.

  25. پیمان
    پاسخ

    سلام. بنده دانشجوی ارشد نفت دانشگاه امیدیه هستم. آیا واقعا دانشگاه آزادی بودن بنده مشکل بزرگی برای قبولی در مقطع دکتری دانشگاه دولتی میباشد؟.
    با سپاس.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام صرف فارغ التحصیل بودن از دانشگاه آزاد مانع نیست ولی این که سطح دانش شما با دیگران قابل رقابت نباشد این یک مسئله دیگری است.

  26. کیوان
    پاسخ

    سلام
    آقای دکتر بنده دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران هستم علاقه زیادی به جامعه شناسی دارم آیا می توانم همزمان که لیسانس روانشناسی میگیرم می توانم لیسانس پیام نور یا آزاد جامعه شناسی بگیرم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل هم زمان منع قانونی دارد.

  27. امیر
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی
    به نظر شما شانس قبولی در گرایش ارشد حقوق تجارت بین الملل یا حقوق تجاری اقتصدی بین المللی کدامیک بیشتر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چون حقوق تجاری اقتصادی فقط در یک جا ارائه می شود شانس قبولی کاهش پیدا می کند.

  28. معصومه
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب

    بنده ۲ سؤال از محضر جنابعالی داشتم:

    ۱.ارشد مترجمی زبان انگلیسی هستم برای شرکت در آزمون حقوق بین الملل از چه منابعی استفاده کنم؟

    ۲.بهترین فرهنگ واژگان برای ترجمه متون حقوقی به ویژه حقوق تجارت بین الملل چیست؟

    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهترین فرهنگ واژگان فرهنگ انگلیسی به انگلیسی مثل Advanced Learner’s Dictionary است.

  29. یگانه
    پاسخ

    سلام و عرض ادب و احترام
    آقای دکتر آیا دو شغله بودن در دانشگاه یکی آزاد و دیگری پیام نور مشکلی دارد خواهش میکنم راهنمایی فرمائید یک نفر به پیام اطلاع داده است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تمام وقت که اشکال دارد ولی نیمه وقت یا حق التدریسی اشکال ندارد.

  30. سجاد
    پاسخ

    سلام
    آقای دکتر به نظر شما گرایش ارشد حقوق تجاری اقتصادی بین المللی دانشگاه تهران که البته فقط هم آنجا دارد آیا بازارکار دارد؟وضعیت درآمدیش چگونه است؟حقوق اقتصادی چطور در مقایسه با حقوق تجاری اقتصادی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این رشته بیشتر به حقوق تجارت بین الملل نزدیک است و از جهت کاری بهتر از حقوق اقتصادی است.

  31. مریم
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من با مدرک کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی از تربیت مدرس تهران, عضو هیات علمی دانشگاه ازاد هستم. امسال می خواستم در دکتری حقوق خصوصی شرکت کنم . به نظرتون اجازه تدریس برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می دهند.
    با تشکر
    ممنون از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چون در یک گروه دیگر استخدام شده اید تدریس در گروه دیگر منوط به طی مراحلی است. تازه چون ارشد حقوق ندارید اصولا نمی توانید در دکتری حقوق شرکت کنید.

  32. نازی
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    بنده کارشناسی و ارشد خود را از دانشگاه ازاد در رشته برق گرفتم و یکی از دوستانم نیز لیسانس خود را از دانشگاه سراسری و گارشناسی ارشد خود را از دانشگاه آزاد گرفته است. هر دوی ما در مقطع دکتری در دانشگاه Yeungnam کره جنوبی مشغول هستیم. می خواستم بدانم و ضغیت ما جهت هیت علمی چگونه است؟ وبرخورد جهت هیت علمی درمقطع دکتری از این دانشگاه به چه صورت است؟ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سعی کنید مقاله نیز چاپ کنید که راه برای هیات علمی شدن شما هموار شود.

  33. کامران
    پاسخ

    جناب اقای دکتر شیروی سلام علیکم
    آقای دکتر بنده دانشجوی کارشناسی فقه و حقوق داشگاه تهران هستم سال آینده باید کنکور ارشد زبان انگلیسی و عربی در سطح خوبی هستم به نظر شما کارشناسی ارشد را در حقوق نفت و گاز شرکت کنم خوب است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب است.

  34. رفیعی
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام خدمت استاد گرامی
    بنده کارشناس مترجمی زبان هستم. از حضورتان ۲ پرسش دارم. یکی اینکه اگر رشته های ارشد و دکترا مغایر باشند باز احتمال مشمول شرایط هیئت علمی شدن وجود دارد؟ و اینکه با مدرک ارشد دانشگاه آزاد میتوان در دکتری دولتی شرکت کرد؟
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با مدرک ارشد می توان در دکتری دولتی شرکت کرد ولی مغایریت مدارک برای هیات علمی مشکل زا است.

  35. عباس
    پاسخ

    سلام
    آقای دکتر من دانشجوی سال آخر کارشناسی فقه و حقوق دانشگاه تهران هستم (منابع حقوق)را هم خوب خواندم بخصوص مباحث حقوق خصوصی به نظر شما کارشناسی ارشد را حقوق شرکت کنم و بعد به خدمت سربازی بروم و کانون وکلا شرکت کنم یا بعد از گرفتن لیسانس به سربازی بروم و بجای ارشد دوباره لیسانس حقوق بگیرم چون روزانه بودم حالا یا شبانه دولتی بخونم یا دانشگاه آزاد؟به نظر شما اگه منابع حقوق بخونم بازم نمی تونم وکیل خوبی بشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر متصل دانشگاه دولتی قبول می شوید ادامه بدهید والا بروید سربازی

  36. ساناز
    پاسخ

    با سلام
    آقای دکتر من کارشناسی مکانیک ماشینهای کشاورزی خواندم دانشگاه روزانه .برای ارشد به رشته خودم علاقه ندارم.به نظر شما بین مدیریت و یکی از گرایشهای کشاورزی کدام را انتخاب کنم؟؟ و اینکه آیا با تغییر رشته بعدها میشود عضو هیئت علمی شد ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر دنبال هیات علمی هستید رشته خود را تغییر ندهید.

  37. احتشام رئوفی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت دکتر عزیز و دلسوز. دکتر جان من ارشد حقوق خصوصی هستم تصمیم دارم که پایان نامم رو در حوزه حقوق نفت و گاز کار کنم اما در انتخاب موضوع سردرگم هستم اگه میشه چند موضوع رو دراین زمینه معرفی کنید در ضمن من میخوام دکتری رو حقوق نفت و گاز بخونم کدوم یک از کشور های حوزه خلیج فارس رو پیشنهاد میکنید. با تشکر و سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با مطالعه کتاب حقوق نفت و گاز اینجانب موضوعاتی را جهت پایان نامه پیدا خواهید کرد.

  38. شیرین
    پاسخ

    باسلام و احترام خدمت استاد بزرگوار
    نظر حضرتعالی در مورد اولویت تحصیل دکتری مدیریت در دانشگاه های ؛ تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی میخواستم بدانم؟
    با آرزوی سلامتی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم تهران، بهشتی و تربیت مدرس به ترتیب خوب است.

  39. سعید
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    در ابتدا از توجه و محبت و حوصله شما در بررسی و پاسخگویی سوالات بینهایت سپاسگزارم
    بنده کارشناسی ارشد مهندسی نفت داشته و شاغل وزارت نفت میباشم. به دکتری رشته ام رغبتی نداشته و از طرفی حقوق نفت و گاز ذهن مرا مشغول خود کرده…یقین دارم با یکسال فرصت گذاشتن توانایی کسب رتبه بالایی در کنکور ارشد را دارم و از ابتدا افق دیدم بسوی دکتری این رشته است تا علاوه بر طی مدارج علمی این رشته بتوانم پست و سمتی فراخور این رشته در شرکت نفت بیابم و پیشرفت شغلی و علمی رو داشته باشم…آیا یکسال مطالعه حقوق هرچند با کسب رتبه بالای کنکور میتواند پایه ای قوی در ارشد محسوب شود؟ بنظر شما راه و انتخاب درستی میتواند باشد؟از همه مهمتر آیا با دکتری این رشته در خارج از ایران هم میتوان شغل مناسبی پیدا کرد یا اینکه باید حتما دکتری را از خارج ایران گرفت و بدنبال بازار کار خارجی آن باید بود؟آیا به این رشته در مقطع دکتری در دانشگاه های معتبر خارجی بورس اعطا میشود؟پاسخ شما قطعا و قطعا در سرنوشت من تاثیرگذار خواهد بود.. متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم بدون لیسانس حقوق، شما نمی توانید یک حقوقدان خوب بشوید که ارزش آن را داشته باشد که این همه راه را بروید.

  40. دادور
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت استاد،
    در راستای کار تحقیقی با عنوان اعتبار اسنادی سوالاتی داشتم:۱-آیا اعتبارات اسنادی هم مثل اسناد تجاری در معنای خاص،اوصاف تجریدی،تنجیزی، تبعی،شکلی و…..دارند؟۲-لطفا در این زمینه منبع معرفی فرمایید.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منبعی که این مسایل را توضیح داده باشد سراغ ندارم. این جور مباحث را خیلی ایرانیها دنبالش هستند بدون که فایده ای هم داشته باشند.

  41. آمنه
    پاسخ

    سلام.استادگرامی من الان شرایطم برای استخدام هیات علمی دریک مرکزمطالعاتی وابسته به دانشگاه مشهدفراهمه.منتها میخواستم بدونم با توجه به اینکه صرفا این مرکزحالت پژوهشی داره ونه آموزشی(درواقع با دانشجوسروکارنداره)،حقوق ومزایاش با هیات علمی آموزشی- پژوهشی فرق میکنه واگرفرق میکنه فرقش چیه؟واینکه اگه من بعدابخوام ازاین مرکزپژوهشی به بخش آموزشی پژوهشی که با دانشجوهم سروکارداره انتقالی بگیرم این کاررومیتونم انجام بدم؟ازپاسختون ممنون میشم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق و مزایا که فرق ندارد. انتقالی همیشه خیلی سخت است ولی امکان دارد.

  42. غزاله
    پاسخ

    باسلام وخسته نباشید.
    دانشجوی سال آخرکارشناسی،رشته حسابداری .درموسسه فن ودانش ساوه هستم.
    متاسفانه تابه الان آموزش وحرفه کافی برای ورود به بازارکاررانگرفته ایم. دنبال یک موسسه آموزش عملی حسابداری
    درتهران یاشهرستان شهریار میگردم تا آمادگی لازم برای ورودبه بازارکار راکسب کنم. اماتاالان موسسه معتبری پیدانکردم. لطفا راهنماییم کنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر خوبی است که دنبال کسب تجربه هستید ولی من سراغ ندارم. شاید اگر در ابتدا در یک شرکت کوجک استخدام شوید یا پاره وقت کار کنید اهسته اهسته تجربه پیدا کنید که بهتر از هر موسسه ای است.

  43. امیر عاشوری
    پاسخ

    به دوستی گفتند خوبی را از که آموختی
    گفت : از خوبی دوست
    استاد واقعا ممنونم که سوالات همه را جواب میدید با اینکه مشغله فراوانی دارید.
    کوچیک شما عاشوری.

  44. محمد
    پاسخ

    سلام خسته نباشید..ببخشید اگه من کاردانی کامپیوتر رو از دانشکده فنی سراسری بگیرم و بعدش کارشناسی ناپیوسته و…تا دکتری به همین شکل ادامه بدم امکان جذب در هئیت علمی دانشگاه آزاد یا دانشکده فنی هستش؟یعنی از لحاظ مدرک که ناپیوسته هستش به مشکلی برنمیخورم؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتر است از ابتدا کارشناسی پیوسته بخوانید در یک دانشگاه خوب

  45. رها بارانی
    پاسخ

    سلام. ببخشید من لیسانس زیست شناسی دارم می خوام دوباره کنکور بدم برای رشته پرستاری.بنظر شما کار عاقلانه ایه.یا بهتر برم ازمون ارشد بدم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اشکالی ندارد. ولی احساسی فقط برخورد نکنید. خیلی ها از رفتن به پرستاری پشیمان هستند.

  46. فرهاد
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد
    به نظر شما با توجه به سختی درس برق-قدرت و اینکه تعداد کمی در این رشته به درجه دکترا از دانشگاه های دولتی میرسند که خود این دانشگاه ها هم میزان پذیرش پایینی دارن و من کارشناسی و ارشد را در همین رشته در دانشگاه آزاد گذرانده ام
    ۱) آیا دکترا را در آزاد ادامه دهم؟
    ۲) آیا برای دکترا بار سفر را به کشوری دیگر ببندم؟
    ۳) آیا امیدی برای بنده برای هیت علمی شدن در دانشگاه های شهرستانی خواهد بود؟
    ممنون می شوم اگر پاسخ دهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر می توانید بروید خارج که بهتر. اگر نه به نظرم امکان جذب شما با دکتری آزاد در خود دانشگاه آزاد یا غیر انتفاعی هست.

  47. امیرعاشوری
    پاسخ

    سلام دوباره استاد گرامی جدا از بحث نفت
    از نظر شما برای اینکه باز هم در آینده نه چندان نزدیک بتوان مذاکره کننده در زمینه قراردادها به صورت کلی هر قراردادتجاری بود با اینکه در زمینه تجارت بین الملل موضوعات متنوعی وجود دارد.
    دنبال زمینه ای میگردم که در پایان نامه و دکتری روی آن کار کنم که بین قراردادها موجودیتی یکسان دارد؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید؟
    برای مثال پرداخت(LC)
    ممنونم یا علی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کار روی موضوع کاربردی به عنوان پایان نامه و رساله خیلی عالی است.

  48. شاهی
    پاسخ

    سلام استادبنده لیسانسم مهندسی کشاورزی گرایش مکانیک ماشین های کشاورزی است درکارشناسی ارشد تغیررشته داده وازمهندسی مکانیک گرایش قوای محرکه خودرو دانشگاه شریف قبول شدم ودکترا تغیرگرایش داده مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرزی دانشگاه شریف قبول شدم به نظرشما شانسی برای قبولی دربورسیه هییت علمی دانشگاه دولتی اردبیل دارم ؟یاارشد ودکترای رشته لیسانسموبخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم شانس دارید.

  49. امیرعاشوری
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    یه سوال بزرگ دارم استاد عزیزم
    با اینکه نفت و گاز جدا از بحث اصلی خود
    یک بحث میان رشته ای چند جانبه می باشد
    مدیریتی اقتصادی مهندسی و … همه چیز انگار در آن وجود دارد و در جایی هم شنیدم هر چه بیشتر به پیرامون هر رشته ای نزدیک شوید برای تسلط بر آن بهتر می باشید.
    سوال:
    اگر فردی بخواهد در آینده نه چندان نزدیک مذاکره کننده نفت و گاز در زمینه قراردادهای نفتی شود.
    ۱-شما چه راهکاری میفرمایید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید علاوه بر دانش کلی در زمنیه قراردادهای تجاری بین المللی باید حقوق نفت و گاز بلد باشید و عملا وارد کسب تجربه شوید.

  50. خان محمدپور
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد ارجمند
    بزرگوارى نموده و تعرىفى از “آىىن داورى” اراىه نماىىد.

    رادتمند.خان محممدپور

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان تعریفی که برای آیین دادرسی می توان ارائه کرد می توان برای داوری ارائه کرد. آیین دادرسی شیوه طرح دعوا و رسیدگی به دعاوی نزد دادگستری، صدور رأی و تجدید نظر از آن است در صورتی که آیین داوری شیوه و روش طرح دعوا و نحوه رسیدگی و صدور رأی و تجدید نظر از ان است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *