پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. ایمان
    پاسخ

    سلام
    دانشجوی کارشناسی حقوق در دانشگاه تهران هستم.می‌خواستم گرایشی از حقوق را در مقطع ارشد معرفی کنید که فرد با تحصیل و اشتغال در آن حوزه،بتواند در گسترش فناوری و پیشرفت دانش های جدید و تجربی نقش ایفا کند و صرفا دعاوی را حل و فصل نکند!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق در همه زمینه ها می تواند به گسترش فناوری کمک کند ولی حقوق یک امر فنی نیست که دانش را به جلو ببرد بلکه می تواند زمینه مناسب برای رشد و حمایت از آن را فراهم نماید. شاید حقوق مالکیت فکری بیشتر به این فکر شما نزدیک است که حمایت از مالکیت های فکری می تواند به گسترش فناوری منجر شود.

  2. حسین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    ببخشید استاد از نظر شما رشته حقوق اقتصادی بهتر است یا حقوق مالی و اقتصادی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق اقتصادی

  3. شهرزاد
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر شیروی
    بنده فارغ التحصیل دکتری سال ٩٨ هستم و تاکنون در کلیه فراخوانهای جذب وزارت علوم شرکت کرده ام. متاسفانه برخورد دانشگاه ها بسیار سلیقه ای و مایوس کننده بود، اکثرا بدون درنظر گرفتن جنبه های علمی و پژوهشی صرفا بخاطر بومی نبودن و یا خانم و مجرد بودن بنده بهانه می آوردند که شما اگر ازدواج کنید برای ما استاد نخواهید شد. به گونه ای که در نظر داشتم پس از تعیین تکلیف فراخوان اخیر، علی رغم علاقه از هیات علمی شدن منصرف شده و برای مهاجرت اقدام نمایم.
    دانشگاه شهر خودمان جزو ده دانشگاه برتر کشور هست. در فراخوان٩٩ با استاد راهنما مشورت نمودم که ایا دانشگاه خودمان را انتخاب نمایم یا خیر و ایشان به صراحت فرمودند اولویت گروه جذب فارغ التحصیلان خارج از کشور و بعد سایر دانشگاهها هست و این انتخاب ریسک خواهد بود. با این وجود بنده این گزینه را هم انتخاب نمودم. در بهمن ماه در مصاحبه ی یکی دیگر از دانشگاه های انتخابی از من سوال شد که چه دانشگاه هایی را انتخاب کرده ام و من با پیش فرضی که داشتم نامی از دانشگاه خودمان نیاوردم و فرمی را امضا نمودم که برای جلوگیری از تضییع حق سایر داوطلبان هرگونه حق انصراف حین روند جذب را سلب می نماید (الان جذب این دانشگاه در مرحله کارگروه عمومی هست). در حدود یک ماه پیش بسیار غافگیرانه بنده برای جذب دانشگاه خودمان نیز دعوت شدم و ظاهرا نظر اکثریت اساتید بسیار مثبت است. سوال بنده این است که از نظر جنابعالی درصورت قبولی در دانشگاهی که ابتدا دعوت به مصاحبه شده ام، بلحاظ اخلاقی وقانونی، انصراف به چه صورتی خواهد بود؟ (این شهر حدود ٨ ساعت از شهر ما دورتر بوده و بلحاظ رتبه از دانشگاه شهر خودمان پایینتر است) مضاف بر اینکه هر دو انتخاب در یک فراخوان بوده و بر أساس تاکید وزارت علوم أولویتها حذف شده اند و درصورت نهایی شدن هر انتخاب، سایر انتخابها راکد خواهند شد.
    جناب دکتر بخاطر طولانی بودن متن پوزش میخواهم، درصورت امکان راهنمایی فرمایید.
    با سپاس.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا صبر کنید کدام به نتیجه می رسد.

  4. فاطیما
    پاسخ

    سلام
    وقت بخیر.آقای دکتر من ۳۸ ساله هستم و فوق لیسانس شهرسازی دارم و مجددا در حال تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق ترم ۲ می باشم و تصمیم دارم بعد از فارغ التحصیلی لیسانس برای مقطع دکترا گرایش حقوق نفت و گاز شرکت کنم. میخواستم بدانم که با توجه به شرایط سنی اینجانب در آینده می توانم وارد بازارکار مناسب شوم و اینکه برای قبولی در دانشگاه دولتی از چه منابعی باید استفاده کرد؟
    و فارغ تحصیلی از دانشگاه آزاد تاثیر بر قبولی درمقطع دکترا برای دانشگاه دولتی دارد یا خیر؟
    متشکرم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بدون داشتن ارشد مرتبط در این گرایش شانسی ندارید. در مورد منابع هم در همین سایت ذکر شده است

  5. دانشگاه
    پاسخ

    سلام استاد عزیز خسته نباشید
    اگر میشه من را راهنمایی کنید خیلی سردرگم هستم نمیدونم رشته حقوق را انتخاب کنم یا روانشناسی به هردو علاقه دارم به نظر شما در آینده بیشتر به کدوم رشته نیاز دارند؟
    ممنون از لطف شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رشته حقوق نیاز به مغز منطقی و منظم دارد و باید تلاش بیشتری برای موفقیت بکنید

  6. حسبن
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر.ببخشید من هیئت علمی پیمانی دانشگاه هستم که در فراخوان سال ۹۱ شرکت و ۹۳ جذب شدم و تا۹۸ بدلیل نداشتن مجوز هیئت امنا در زمان جذب شماره ردیف نداشتم و بلاتکلیف بودم و در هرسال حکمهای ۶ماهه و ۴ ماهه و ۲ماهه صادر میکردند و اعلام میکردند که احتمال اخراج وجود دارد.با این وضعیت همان سال اول آزمون دکتری شرکت و قبول شدم و یکسال هم مرخصی تحصیلی گرفتم ولی بدلیل نامشخص بودن وضعیت شماره ردیف مجبور به شرکت و ادامه تحصیل شدم تا اینکه در اسفند ۹۸ دانشگاه محل خدمت نامه ای زدند که حکم سال۹۹ شما بدلیل دانشجو بودن در مقطع دکتری تمدید نمیشود باید انصراف بیاورید و من در این زمان به مرحله انجام پایان نامه رسیده بودم.بالاخره در تیرماه ۱۳۹۹بعد از مذاکره با رییس دانشگاه محل خدمت درخواست انصراف به محل تحصیل فرستادم و چون چند ترم مرخصی تحصیل با احتساب سنوات داشتم برای اینکه جریمه این ترمها را نپردازم کمیسیونهای موارد خاص جهت حذف این ترمها درخواست دادم و اینها تا برج ۱۰ طول کشید و بعد از آن بخاطر عدم مراجعه حضوری به دانشگاه محل تحصیل در شرایط کرونا،درخواست انصراف از تحصیل قطعی بصورت محضری فرستادم و کارهای تسویه حساب انصراف را انجام دادم و گواهی انصراف را گرفتم ولی محل خدمت گفتند باید ۲ماه بگذرد و استعلام گرفته شود.۲ماه گذشت و انصراف گرفتند و صحت انصراف قطعی تایید شد.
    رییس و معاونین اداری مالی وقت میگفتند که تایید استعلآم انصراف قطعی شماکه برسد حکم شما از اول سال تمدید و معوقات پرداخت میشود و اینکار برای یکی دیگر از دوستان که شرایط مشابه داشت و در برج۶استعلام انصراف قطعی اش تایید شد اجرا و حکم از اول سال تمدید شد ولی برای من از تاریخ ارائه انصراف (برج ۱۰)تمدید شد و میگویندغیر قانونی است و نمیتوانیم از اول سال تمدید کنیم.درصورتیکه در این مدت از اول سال ۹۹ ابلاغیه تدریس از گروه ه دارم و معاون آموزشی دانشکده هم تدریس و حضور را تایید کرده.میگویند این مدت را حق التدریس حساب میکنیم.لطفا راهنمایی ام کنید راهکار قانونی برای گرفتن حقم چیست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر دانشگاه دولتی هستید باید سراغ دیوان عدالت بروید و اگر غیردولتی است تنها راه رفتن به وزارت راه و شکایت است که ممکن است رابطه شما را هم در دانشگاه بهم بزند و خیلی با صرفه نباشد

  7. فرزاد
    پاسخ

    سلام. با ارشد سازه میتونم توی مصاحبه دکترای راه و ترابری شانسی برای قبولی داشته باشم؟با توجه به اینکه رشته ارشدم با دکترا یکسان نیست.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای امکان باید به دفترچه نگاه کنید اگر مجاز باشید، خب می توانید در مصاحبه هم شرکت کنید. ولی در دانشگاه های برتر سخت گیری می شود

  8. FS
    پاسخ

    با سلام و احترام خدمت آقای دکتر شیروی
    در مورد جذب هیأت علمی در واحد علوم تحقیقات تهران و نیز در دانشگاه گلستان پرونده در مرحله استعلام و تحقیق است.
    میخواستم استاد ارجمند بفرمایند که کدامیک از این دو دانشگاه برای خدمت به عنوان عضو هیأت علمی با توجه به اینکه یکی در تهران ( آزاد و دانشگاه مادر) و یکی در شهرستان (دولتی) است؛ بهتر می باشند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مهم این است که کجا می خواهید زندگی کنید. به نظرم در یک سطح می توانم ارزیابی کنم.

  9. احسان
    پاسخ

    سلام،
    من ساکن غرب کشور هستم
    به نظر شما برای مقطع کارشناسی حقوق بین پردیس فارابی و شهید بهشتی و علامه، کدام را در اولویت قرار بدهم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همه خوبند.

  10. امیرحسین م
    پاسخ

    سلام جناب دکتر ببخشید من بین دانشگاه بین المللی امام رضا ، پردیس شهیدبهشتی و ازاد تهران برای ارشد مهندسی پزشکی تردید کردم و بین این سه راهی قرار گرفتم لطفا راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پردیس شهید بهشتی

  11. جواد
    پاسخ

    سلام
    وقت بخیر و خوشی
    ایام به کام
    استاد بزرگوار
    ۱-تحصیل در مقطع دکتری آزاد کم هزینه تر است ؟ یا مرخصی بدون حقوق گرفتن و تحصیل در دانشگاه دولتی( با توجه به اجاره خونه و نگرفتن حقوق ماهانه ۵-۶ تومن)؟؟
    ۲ – نوبت دوم دانشگاه های دولتی نیز مرخصی بدون حقوق باید گرفت ؟
    با تشکر از لطفتتون و وقتی که پاسخ می دهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اینقدر همه چیز را با هزینه مقایسه نکنید.

  12. حقوق خوان
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    ببخشید استاد دوسوال داشتم
    سوال اول اینکه رشته حقوق اقتصادی رشته بین المللی حساب میشه یا داخلی یا هردو؟
    سوال دوم اینکه از بین رشته حقوق اقتصادی و حقوق تجارت بین الملل کدام بهتر است؟
    ممنون از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بیشتر داخلی است.
      حقوق تجارت بین الملل

  13. بهنازعلیاری
    پاسخ

    باسلام. خدپت استاد بزرگوار…بنظر حضرتعالی کدام گرایش ارشد در رشته حقوق بیشتر مرتبط هست با زمینه شغل وکالت در حال حاضر؟!
    (بین خصوصی یا جزا) سپاس از راهنمایی هایتان💟💗

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو خوب است ولی خصوصی بهتر است

  14. حقوقی
    پاسخ

    سلام استاد بزرگوار
    کسی که ارشد مالکیت فکری داشته باشه کجا میتونه کار مرتبط پیدا کنه؟
    بنظرتون این رشته ارزشمند هست و جایگاهی مثل تجارت بین الملل پیدا میکنه؟

    سپاس از مهرتان استاد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی خودتان را با این مسایل درگیر نکنید. با لیسانس کار می توانید بکنید و ارشد هم برای تکمیل است.

  15. حسین حسینی بیدوئی
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    ببخشید استاد فوق لیسانس حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌الملل عمومی هست یا حقوق بین‌الملل خصوصی یا هر دو؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در ایران حقوق بین الملل عمومی

  16. محمد حسینیfff
    پاسخ

    سلام استاد
    بنظر شما برای تحصیل در خارج رشته حقوق بین‌الملل خصوصی بهتر است یا حقوق تجارت بین الملل؟
    اگر امکان دارد استاد عزیز دلیل را هم بفرمایید؟
    ممنون از پاسخگویی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق تجارت بین الملل. حقوق بین الملل خصوصی دیگه خیلی این روزها به یک عنوان یک گرایش مستقل مورد توجه نیست.

  17. حسن
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    وقت شما بخیر و بسیار ممنون بابت پاسخگویی و راهنماییتون.
    پیرامون آزمون دکتری ۱۴۰۱ سوال داشتم؛ به نظرتون آقای دکتر قراره تغییری در شیوه پذیرش دکتری رخ بده برای سال ۱۴۰۱؟ چون دانشگاه های بزرگ مدام بر این شیوه پذیرش فعلی اعتراض کردند و وزارت علوم هم طی ماه های اخیر مدام از تغییر شیوه پذیرش و مدل جدید حرف می زند، شما اطلاع دارید این شیوه و مدل جدید به چه شکل هست و قراره چه اتفاقی بیفته؟ با تشکر و سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر کنم برای سال ۱۴۰۰ ما شاهد تغییر جدی باشیم.

  18. پرسشگر
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید
    ببخشید استاد این درسته که کسی اگر در رشته حقوق بین‌الملل تحصیل کند می‌تواند در حقوق تجارت بین الملل هم کار کند ولی اگر کسی در رشته حقوق تجارت بین الملل تحصیل کند نمی‌تواند در حقوق بین الملل کار کند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام «حقوق بین الملل» داریم و «حقوق بین الملل عمومی». حقوق بین الملل عام است ولی حقوق بین الملل عمومی که در ایران هست با تجارت بین الملل خیلی مرتبط نیست

  19. فارغ‌التحصیل حقوق
    پاسخ

    سلام جناب دکتر خسته نباشید
    ببخشید آیا تحصیل در رشته حقوق تجارت الکترونیک آینده خوبی دارد یا برم در رشته حقوق خصوصی تحصیل کنم؟
    ممنون بابت پاسخگویی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق خصوصی

  20. نادر نادری اقدم
    پاسخ

    سلام استاد کارشناسی ارشد حقوق مالی اقتصادی به انگلیسی چی میشه؟ تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام
      Economic and financial Law

  21. محمد
    پاسخ

    عرض سلام و ادب خدمت استاد
    علاقه قلبی فراوانی به حقوق و قرارداد دارم؛ رشته تحصیلی بنده کارشناسی ارشد مکانیک بوده است؛
    آیا ورود به دوره کارشناسی حقوق در سن حدود ۳۸-۳۹ سالگی را توصیه می فرمایید؟ و مراحل آن به چه صورت است؟ آیا با این سن و رشته تحصیلی امکان وکالت است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام عالیه. زمان هیچ وقت دیر نیست.

  22. فاطمه
    پاسخ

    سلام
    با ارشد فقه و مبانی حقوق می توانم در دکتری حقوق خصوصی شرکت کنم؟
    احتمال قبولی در دانشگاه های برتر وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام می توانید شرکت کنید ولی احتمال قبولی شما در دانشگاه های برتر کم است.

  23. محمد حسین کاشانی
    پاسخ

    سلام خدمت استاد عزیز
    ^از وقتی که برای پاسخ به سوالات قرار می‌دهید سپاسگزارم

    اعتبار مدرک حقوق دانشگاه مفید در مقایسه با دانشگاه های دولتی و دیگر دانشگاه های غیر انتفاعی چه مقدار تفاوت دارد؟
    برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه دولتی مدرک دانشگاه مفید چه مقدار در پذیرش ضرر می زند؟
    ارزش دارد سال بعد دوباره در کنکور ارشد شرکت کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه مهمی است و رشته حقوق آن سابقه طولانی دارد

  24. نادر نادری اقدم
    پاسخ

    سلام استاد من کارشناسی حقوق از پیام نور جلفا معدل ۱۴ و ارشد حقوق مالی اقتصادی از ازاد شبستر معدل ۱۷ ، فکر میکنید دکتری چه گرایشی خوبه برا من؟ کدوم دانشگاه بتونم قبول شم؟ مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق خصوصی، حقوق عمومی و حقوق نفت و گاز و تجارت و سرمایه گذاری بین المللی

  25. حقوقf
    پاسخ

    سلام دکتر جان خسته نباشید
    ببخشید برای آزمون وکالت باید حتما باید کارت پایان خدمت سربازی داشته باشیم؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله

  26. رضا
    پاسخ

    برای کسب درآمد بالا کدام رشته مناسب تر است ؟
    رشته مالی ( مدیریت مالی ) یا حقوق ( وکالت ) ؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی به علاقه شما و پشتکار و موفقیت شما دارد نمی شود از قبل چیزی گفت.

  27. نیهاد
    پاسخ

    وقت بخیر ، من لیسانس حقوق و ارشد حقوق بین الملل از داشنگاه آزاد دارم و الان برای آزمون وکالت مطالعه میکنم ،با توجه به علاقه کار در حوزه تجاری بین المللی در آینده تحصیل چه رشته ایی را برایم مفید میدانید.
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق نفت و گاز و حقوق تجاری اقتصادی خوبند ولی احتمال قبولی شما کم است.

  28. مدرس
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    استاد تفاوت حقوق اقتصاد بین‌الملل با حقوق بین‌الملل اقتصادی چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فرق دارند؟

  29. دانشجو
    پاسخ

    سلام
    بنظر شما استاد دکتری حقوق اقتصادی تشکیل می شود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش هست

  30. Hmm
    پاسخ

    سلام
    استاد اگر ارشد رشته حقوق اقتصادی بخوانم آیا می توان استاد دانشگاه شد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با ارشد خیر.

  31. Hosein
    پاسخ

    سلام استاد عزیز خسته نباشید
    ببخشید استاد من به رشته حقوق بین‌الملل علاقه دارم اما خیلی ها میگن که هیچ کاربردی ندارد و تحصیل در رشته حقوق خصوصی و جزا و غیره بهتر است
    میخواستم نظر شما استاد بزرگوار را بپرسم
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام علاقه اتان را بروید چون با لیسانس حقوق می توانید کارهای حقوقی انجام دهید. ارشد برای تکمیل است که اشکالی ندارد در چه گرایشی باشد.

  32. غلامرضا
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید
    استاد کسی میتواند هم وکیل باشد هم کارمند دولت یا کارمند بانک؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر مجاز نیست قانونا

  33. محمد frkhi
    پاسخ

    سلام استاد
    ببخشید از نظر کاری و پیشرفت رشته حقوق اقتصادی بهتر است یا حقوق بین‌الملل؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق اقتصادی بنظرم کاربردی تر است.

  34. حسین فرخی
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید
    ببخشید میخواستم برای ارشد رشته حقوق تطبیقی در خارج اقدام کنم خیلی تحقیق کردم و بهش علاقه مند شدم ولی میخواستم بدونم تحصیل در رشته حقوق تطبیقی کلی است
    یا میگن باید با یک رشته خاص تطبیق بدهیم مثلاً حقوق تجارت تطبیقی, اینجوری هست یا رشته کلی هست؟سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق تطبیقی می تواند به عنوان یک گرایش مستقل مطالعه شود یا در سایر بخش ها مثل حقوق قراردادهای تطبیقی یا جزای تطبیقی و امثال آن.

  35. حسین حبیبی m
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید می‌دونم که رشته حقوق تجاری و اقتصادی بین المللی و حقوق تجارت بین الملل مثل هم هستند اما اگر هم رشته حقوق تجاری و اقتصادی بین المللی قبول بشم و هم در رشته حقوق تجارت بین الملل برای کار دولتی و یا در حوزه های مالی کدام بهتر است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر نکنم فرق داشته باشد ولی حقوق تجارت بین الملل شناخته شده تر است.

  36. حقوقی f
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    ببخشید رشته حقوق بین‌الملل به غیر از بخش دولتی و سیاسی که دارد در چه حوزه های خصوصی هم می توان تخصص داشت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مگر در مورد مسائل تجاری اقتصادی کار کنید. البته بیشتر مباحث حقوق بین الملل در ایران حقوق بین الملل عمومی است که مربوط به روابط دولتها است

  37. فاطمه
    پاسخ

    سلام و عرض ادب؛
    جناب آقای دکتر
    آیا ارائه مقاله برای استادان حق التدریس هم فایده ای دارد یا خیر؟
    آیا مقالات فقط برای ارتقای علمی استادان هیأت علمی است و استادان حق التدریس از ارائه مقاله سودی نمیبرند؟
    خواهشمندم مرا راهنمایی فرمایید. با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله مسلما فایده دارد. چاپ مقاله به عنوان رزومه شما است و مهم است.

  38. سارا
    پاسخ

    سلام خسته نباشید یه سوال داشتم برا ی یک کارمند ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته مرتبط البته در دانشگاه آزاد به نظر شما ارزش داره

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی توان کلی قضاوت کرد. در مجموع خوب است مگر اینکه هزینه یا دردسرش برای شما زیاد باشد.

  39. امیررضا ح
    پاسخ

    سلام و وقت بخیر.
    به نظر شما بین تحصیلات تکمیلی و شرکت در آزمون وکالت کدامیک در شرایط کنونی ثمره بهتری دارند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام وکالت خب مقدم است ولی جمع این دو هم ممکن است.

  40. احسان زنگنه
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید خدمت استاد بزرگوار
    من دانشجوی کارشناسی ارشد روزانه حقوق خصوصی هستم قصد دارم در زمینه حقوق تجارت بین‌الملل موضوع پایان نامه م رو پیدا کنم ، اگر موضوعی مد نظرتون هست که پیشنهاد بدید خیلی خیلی ممنون میشم ازتون این شماره تلفن و واتساپ من هست ۰۹۱۸۴*۷***۷ بر بنده منت میزارید اگه لطف کنید به صورت شخصی در واتساپ پیام بزارید خیلی عذر میخواهم مزاحم اوقات شریف شدم و ممنون از اینکه وقت میزارید و این پیام ها رو مطالعه میکنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام موضوع را باید از طریق مطالعه و گفتگو با استادان خودتان انتخاب کنید

  41. مجازی
    پاسخ

    سلام.
    من کاردانی نرم افزار،لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه روزانه دارم ی پایان نامه هم داشتم،ولی ارشدم از دانشگاه مجازی نرم افزار خوندم،پایان نامه هم ندارم معدلم هم ۱۷/۵ هست،احتمالا امتیاز مصاحبه دو سه تا دانشگاه دکتری روزانه رو بیارم،مقاله و … ندارم،ناامیدم قبولم کنند،نظر شما چیه؟
    البته توی دانشگاه خیلی فعال درسی و پروژه ای و عضو گروه رباتیک بودم،دوره اموزشی شبکه و بورس هم گذروندم،و تجربه کاری حسابداری با نرم افزار های حسابداری که بهشون مسلطم هم دا رم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمال قبولی در دانشگاه دولتی کم است.

  42. سجاد
    پاسخ

    سلام خدمت استاد بزرگوار بنده می خواهم دکتری حقوق خصوصی بخوانم و از استاد محترم خواهش و اصرار دارم که کتبی را در زمینه حقوق مدنی و حقوق تجارت را با اسم نام به بنده معرفی فرماید می دانم که دکتری حقوق خصوصی منابع معینی ندارد اما از استاد خواهش دارم که با تخصص و تجربه ای که دارند کتبی را در این دو زمینه به بنده معرفی کنند لطفا با اسم و نویسنده چون می خواهم بر روی اونها کار جدی کنم ان شاء الله همیشه سالم باشید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقیقتش کتاب اساتید را باید مطالعه کنید. من منابع خاصی سراغ ندارم.

  43. حسین
    پاسخ

    سلام خدمت استاد در دکتری حقوق خصوصی بین دانشگاه مفید قم و دانشگاه قم کدامیک مقدم است ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر روزانه باشد، قم.

  44. سید علی جواهری
    پاسخ

    باغبان گلستان اسلام و مذهب اثنی عشر( تشیع)
    سلام
    استاد عزیز، اگر چه توفیق تلمذ حضوری درس شما را نداشتم، لیکن پر نشاطم آنگاه که از آثار و برکات وقت شما بهره می برم.
    حقیر، طلبه سطح چهار حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی در دانشگاه مفید (ره) هستم. استاد عزیز، اگر زمان شما اجازه دهد، به صورت حضوری خدمت برسم.
    استفاده از تجربیات حضرتعالی برای بنده، غنیمت است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در خدمت هستم. ولی اول باید دعا کرد این کرونا از ما دور شود

  45. حقوقی f
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    ببخشید اگر کسی به وکالت علاقه ای نداشته باشد و بخواهد در حوزه های بانکداری و بورس و مسائل مالی کار کند یا یک شغل دولتی داشته باشد اگر بخواهیم جزئی به گرایش ها نگاه کنیم حقوق تجارت بین الملل بهتر است یا حقوق تجاری اقتصادی بین المللی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هر دو خوب است از این جهت که دنبالش هستید فرقی ندارند.

  46. فرزاد
    پاسخ

    سلام.ارشد دانشگاه آزاد دارم.میخواستم ببینم دوباره ارشد دانشگاه دولتی بخونم یا دکتری دانشگاه آزاد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بد نیست دوباره در دانشگاه دولتی بخوانید. چون احتمال قبولی دکتری شما در دانشگاه های درجه یک کشور خیلی زیاد نیست.

  47. دانشجو
    پاسخ

    سلام اقای دکتر وقت بخیر
    ببخشید من در رشته اقتصاد مقطع کارشناسی در دانشگاه علامه تحصیل کردم و دانشجو ممتاز بودم
    حال برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد آیا وارد دانشگاهی مثل شهید بهشتی و تهران بشوم یا اینکه در همان دانشگاه علامه بمانم؟ و تا پایان دکتری در دانشگاه علامه باشم؟
    از این جهت می پرسم که به استاد دانشگاه شدن خیلی علاقه دارم
    ایا تمام مقاطع را در یک دانشگاه مثل علامه خواندن تاثیر دارد که هیئت علمی همان دانشگاه شوم؟
    یا اینکه اگر از دانشگاهی مثل تهران و شهید بهشتی فارغ التحصیل شوم ، شانس استاد شدن بیشتر است ؟
    هم چنین برای هیئت علمی شدن در سایر دانشگاه های دولتی و حتی دانشگاه های شهرستان ، مدرک کدام دانشگاه بهتر است ؟
    خیلی ممنون از لطف و توجه حضرتعالی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتر است در تهران یا بهشتی تحصیل کنید.

  48. محمد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر، وقت بخیر بنده دانشجوی مقطع دکتری فقه و حقوق هستم، در حوزه ی نفت و گاز یا سایر مسایل حقوق مدنی میخواستم موضوعات جدیدی بهم معرفی کنید، که بتونم کار کنم(در حوزه قرار دادها و …)
    تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کتاب حقوق نفت و گاز اینجانب را مطالعه کنید. من لیست موضوعات ندارم.

  49. محمد محمدی hf
    پاسخ

    سلام آقای دکتر میخواستم بدونم که رشته حقوق تجارت بین الملل رشته ای مستقل است یا زیر مجموعه رشته حقوق بین‌الملل خصوصی است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رشته حقوق بین الملل خصوصی این روزها از دور خارج شده و به جای آن حقوق اقتصادی بین المللی حایگزین شده است . در هر حال حقوق تجارت بین الملل ارتباط زیادی با مباحث حقوق بین الملل خصوصی ندارد.

  50. حسین حبیبی m
    پاسخ

    سلام استاد گرانقدر
    ببخشید استاد من لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد دارم و فوق لیسانس حقوق تجارت بین الملل از دانشگاه تهران
    میخواستم بدونم که اگر دکتری هم در دانشگاه تهران یا شهید بهشتی بخوانم میتوانم استاد دانشگاه شوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشگاه دولتی احتمالش کم است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *