پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. نگارین
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت شما آقای دکتر
    بنده سوالم ازتون این هست ، من امسال ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش سازه جهاد دانشگاه خوزستان ، و همینطور رشته عمران گرایش زلزله پذیرفته شده ام ، و میخواستم بعدش دکترا ادامه بدم و برای تدریس و هیات علمی اقدام کنم به نظر شما کدام دانشگاه بهتر است برای اینکه بخوام ارشد رو ادامه بدم و بعدا برای تدریس و هیات علمی و مقطع دکترا اقدام کنم ، و هرچندم اینکه مدرک کارشناسی من معماری از دانشگاه ازاد هست و امسال هم دوره روزانه ارشد عمران رو مجاز شدم ولی اون رشته مد نظر رو در دانشگاه روزانه بخاطر رتبم نیوردم .
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر اهداف بالا مد نظر شما است، بهتر است سال بعد بروید معماری یک دانشگاه خوب.

  2. محمد علی
    پاسخ

    سلام استاد
    بنده حقوق تجارت بین الملل غیرانتفاعی خاتم قبول شدم و حقوق مالی اقتصادی دانشگاه ازاد تهران مرکز و امسال انشالا بنای ازمون وکالت دارم
    کدوم رشته و دانشگاه بهتره بنظرتون؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم هم غیر انتفاعی خاتم را بروید.

  3. جواد ن
    پاسخ

    سلام استاد بنده امسال حقوق نفت و گاز فارابی روزانه قبول شدم قبلا در رشته شرکت های تجاری علوم قضایی روزانه هم در مصاحبه قبول شده بودم به نظر شما نفت و گاز فارابی بیایم یا شرکت های تجاری بروم. بسیار ممنون از پاسختون و راهنمایی های ارزشمندتون
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همین فارابی را بیا.

  4. شیرین
    پاسخ

    سلام
    من کارشناسی ارشد زیست سلولی و مولکولی دارم و ۳۲ سالمه. خانوم هستم. هر دو مقطع رو روزانه خوندم. اون طور که من شنیدم طبق رای دیوان عدالت افرادی مثل من که از سهمیه ی روزانه استفاده کردند میتونن یه بار دیگه کنکور بدن و روزانه بخونن حتی رشته های پزشکی و دندان پزشکی.
    سوالم اینه که به نظر شما من بشینم برای دندانپزشکی بخونم یا کنکور دکتری بدم و به تدریس توی دانشگاه امیدوار باشم. ممنون میشم راهنماییم کنید چون سردرگم هستم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، رشته های پزشکی برای تدریس نیست برای پزشکی و حرفه آن است. قبول شدن سخت است و لذا باید دید آیا تصمیم شما واقع بینانه است.

  5. احمدی
    پاسخ

    سلام جناب دکتر. وقت به خیر.
    برای رشته جامعه شناسی مقطع ارشد دانشگاه تهران یا علامه را توصیه می کنید.
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشگاه تهران.

  6. لیلیان
    پاسخ

    با سلام و تقدیم احترام
    جناب آقای دکترمن امسال در کنکوز دکتری با رتبه ی ۱۱۶ در پردیس دانشگاه شیراز و وانشگاه علوم و تحقیقات تهران در دکتری جزا و جرم شنسی پذیرفته شدم برنامه ی آیندم تقویت رزومه ی پژوهشی و خروج از کشور هستش توصیه ی شما انتخاب کدوم دانشگاه است با تشکر از لطف شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، انتخاب این دو رشته ربطی به اهداف شما در خارج از کشور ندارد. هر کدام که راحتری برو بنظرم خیلی فرق ندارند.

  7. سمانه
    پاسخ

    سلام استاد من یک بار سوالم رو پرسیدم متاسفانه جوابی نکرفتم
    بین علوم تحقیقات و پردیس کیش تهران و پیام نور مشهد در مقطع دکترا در رشته مدیریت اطلاعات کدام را پیشنهاد میفرمایید ساکن تهران هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر از جهت پولی و رفت و امد مشکل ندارید پردیس کیش بروید و در اولویت بعدی علوم تحقیقات تهران.

  8. سحر
    پاسخ

    با سلام
    آقای دکتر من کارشناسی ارشد حقوق تجاری بین المللی اقتصادی در پردیس دانشگاه تهران قبول شدم .اما مردد هستم که برای ارشد ۹۹ مطالعه کنم یا ثبت نام کنم .تردید من از جهت اعتبار مدرک پردیس هست برای دوره دکتری و احتمالا عضویت هیئت علمی هست ممنون میشوم راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی از این جهات مشکل ایجاد نمی شود. مشکل این است که شما ممکن است به قدر کافی درس نخوانید که بتوانید بعدا قبول شوید.

  9. رضا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    آقای دکتر آینده شغلی حقوق تجارت بین الملل چجوریه و در ضمن برای قبول شدن در همین رشته چه منابعی خوبه بنظرتون؟ و همچنین آقای دکتر کدوم دانشگاه برای ادامه تحصیل همین رشته خوبه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق تجارت بین الملل با رفع تحریمها و توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری خارجی ارتباط دارد. هر چه کشور مبادلات خارجی محدودتری داشته باشد خب به این رشته کمتر نیاز است و بالعکس. دانشگاه های تهران، شهبد بهشتی خوب هستند.

  10. ف . سجادی
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت دکتر شیروی
    من خانمی ۳۸ ساله و دارای لیسانس ادبیات عرب از دانشگاه دولتی و ارشد مترجمی عربی از دانشگاه تهران می باشم و با توان مکالمه نسبتا خوب عربی. الان ۱۱ سال از ارشدم می گذرد متاسفانه نتوانستم جذب آموزش و پرورش بشوم و مدتی را در مدارس خصوصی تدریس نمودم و الان دوباره با توجه به شرایط نامطلوب تدریس در مدارس خصوصی و عدم وجود شغل برای رشته های عربی و با هدف دستیابی به شغل، به فکر تحصیل افتادم. آیا عاقلانه است در کنکور شرکت کنم و در رشته های پزشکی تحصیل نمایم. یا در رشته حقوق یا دیگر رشته های موجود…. لطفا من را راهنمایی کنید و اگر پیشنهادی دارید بفرمائید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم پزشکی واقع بینانه نیست زیرا قبول شدن در آن کار سختی است و بعد طول دوره و مسائل بعدی آن تا زمانی که به بار بنشید خیلی وقت گیر است. در حقوق هم مدتش کمتر است ولی قبول شدن پس از اخذ مدرک سخت است. به هر حال حقوق از پزشکی راحتر است.

  11. یار علی
    پاسخ

    سلام دکتر جان من درس ریاضی ام خیلی ضعیف است. لیسانس هم دارم به نظرتان چکار کنم که ریاضی ام قوی شود از پایه. آیا کتاب خاصی معرفی میکنید. لطفا راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کتاب خاصی سراغ ندارم ولی کتابهای دبیرستان خوب است.

  12. زهرا
    پاسخ

    درود وقتتون بخیر اقای دکتر بنده کارشناسی گفتاردرمانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معدل ۱۷ و خورده ای بعداز فارغ التحصیلی نیروی طرح اموزش پرورش شدم و در این حین دانشگاه پیام نور برای ارشد روانشناسی اقدام کردم چون نمیتونستم سرکلاس حاضر باشم دانشگاه پیام نور گزینه مناسبی بود ک نخوام وقتم رو تلف کنم ب شدت به روانشناسی علاقه دارم و نقطه اشتراک خیلی زیادی هم با رشته ی کارشناسیم داشت سوالم اینه که ایا برای پذیرش دکترا دانشگاه دولتی امیدی هست ؟که واسش تلاش کنم چ از بابت رتبه کنکور چه از بابت رزومه کاری ؟ انقد اینده مبهمه ادم نمیدونه این تلاش هاش نتیجه ای براش دارن یا نه ٫و بعد از اون چقدر به هییت علمی شدن میشه امیدوار بود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برای پذیرش در دوره دکتری دولتی با سختی روبرو خواهید شد

  13. صحرا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر، وقتتون به خیر
    از نظر کیفی دانشگاه های علم و فرهنگ و مفید قم برای ارشد حقوق بین الملل، کدوم معتبرتره؟
    و اینکه شما در دانشگاه مفید قم هم تدریس دارید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هرکدام از این دو شهر برای شما بهتر است همانجا بروید. من دیگر در دانشگاه مفید تدریس ندارم.

  14. امیرحسین
    پاسخ

    سلام
    آقای دکتر من امسال پزشکی قبول شدم آیا بین دانشگاه های دولتی اختلاف علمی فاحشی وجود داره و خب میدونم که بالاخره فرقی هس بین علوم پزشکی بم با تهران ولی میخواستم بدونم از نظر علمی یا کیفیت اساتید چقدر تفاوت داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی فرق دارد ولی ریسک نکنید که نروید.

  15. سارا
    پاسخ

    سلام استاد بزرگوار
    وقت شما بخیر، بنده دو سوال دارم که سپاسگزار میشم اگر محبت کنید و من رو راهنمایی بفرمایید:
    * اول اینکه من در آزمون ارشد امسال رشته مشاوره ، در مشاوره خانواده پردیس دانشگاه علامه طباطبایی پذیرفته شدم، البته رتبم ۱۷۰ بود و شاید شبانه گرایش شغلی یا مدرسه در تهران قبول می شدم، اما چون فقط گرایش خانواده رو می خواستم بعد از شبانه های خانواده تهران پردیس ها رو انتخاب کردم.به نظر شما ارزش داره که همین را بخوانم یا به امید قبولی با شرایط بهتر سال بعد دوباره کنکور بدم؟
    * و سوال دوم اینکه اگر از پردیس علامه فارغ التحصیل بشم آیا در مصاحبه دکتری دانشگاههای خوب تهران با مشکل مواجه نمیشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم همین که قبول شده اید را بروید.

  16. نسیم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من ارشد مشاوره کنکور دادم و در حال حاضر هم دانشگاه روزانه یزد مشاوره شغلی قبول شدم و هم دانشگاه آزاد علوم تحقیقات مشاوره خانواده ، خودم ساکن تهران هستم
    به نظر شما اگر من بخوام اپلای بگیرم از کدوم دانشگاه هایی که خدمتتون عرض کردم بهتر به نتیجه میرسم ، از اینکه وقت خودتون رو در اختیار من میزارید کمال تشکر رو دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب روزانه بهتر است ولی بعد مسافت مشکلات خودش را دارد و ممکن است در مجموع برای شما همان علوم تحقیفات بهتر باشد.

  17. پریا فرد
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید، بنده در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸،
    رشته //پژوهش هنر// دانشگاه تهران (مجازی) قبول شدم و همین رشته را نیز در دانشگاه علوم تحقیقات تهران قبول شدم، از نظر شما کدام یک بهتر است؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علوم تحقیفات بهتره

  18. محمدحسین رضازاده
    پاسخ

    باسلام استاد بزرگوار
    بنده با رتبه ۱۲۵ در ارشد امسال حقوق نفت و گاز پردیس خودگردان البرز که در تهران برگزار میشه قبول شدم ، بهنظر شما برم یا برای سال بعد تلاش کنم منظور اعتبار مدارک پردیسهای خودگردان طی این سنوات است که ایا به نظر شما برای ادامه تحصیل در دکترا و نگاه جامعه علمی به این مدارک چطور است، ؟ سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم بروید و منتظر نمانید ممکنه سال بعد رتبه بشود ۲۵۰.

  19. اكبري
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    من کارشناسی ارشد حقوق عمومی مفید و ازاد تهران شمال قبول شده ام کدوم یک از این دانشگاه ها بهتر است که برم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مفید بنظرم بهتر است اگر بعد مسافت مشکلی نباشد.

  20. مرتضی
    پاسخ

    با عرض سلام و وقت بخیر
    بنده در دو‌گرایش حقوق مالکیت فکری شبانه دانشگاه تهران و حقوق تجارت بین الملل آزاد تهران شمال پذیرفته شدم، با توجه به علاقه ام به تجارت بین الملل و از طرفی اعتبار و شهرت دانشگاه تهران شما کدام رو توصیه میفرمایید. متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اولی را بروید.

  21. مهری
    پاسخ

    سلام وارادت
    کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی علوم و تحقیقات
    یا اموزش فارسی به غیر فارسی زیانان پردیس خودگردان شهید بهشتی .
    هر دو رشته را دوست دارم بفرمایید کدام معتبرترند
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم دومی را بروید.

  22. سروناز
    پاسخ

    سلام استاد وقتتون بخیر. استاد من امسال ارشد حقوق نفت وگاز قبول شدم میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم که قبل از شروع کلاس ها بهتر هست چه منابع و مقالاتی را مطالعه کنم که با امادگی و دید باز وارد این رشته بشوم و بتونم اطلاعات و زمینه ای در مورد این رشته داشته باشم واین که استاد برای تقویت زبان انگلیسی تخصصی حقوق نفت وگاز چه منبعی پیشنهاد میکنید.باتشکر و سپاس فراوان.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کتاب حقوق قراردادهای اینجانب را مطالعه کنید. دو فصل اول حقوق نفت و گاز را هم مطالعه کنید. در طول تحصیل نیز به نحوی درس بخوانید که منابع آزمون دکتری را مسلط شوید که به همین سایت مراجعه کنید و منابع را ببینید.

  23. فرگل
    پاسخ

    سلام، آقای دکتر من ارشد حقوق تجارت بین الملل دانشگاه تهران شمال و غیر انتفاعی خاتم قبول شدم، از نظر اعتبار مدرک برای خارج از کشور کدامش بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فرقی از جهت خارج ندارد.

  24. ن.ف
    پاسخ

    سلام استاد عزیز و گرانقدر
    من ارشد تجارت بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی آموزش محور خونده بودم و چون پایان نامه نداشتم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری که هدفم حقوق تجارت بین الملل و نفت و گاز هست نقص داشتم و برای جبران پایان نامه با مشورت شما استاد بزرگوار تصمیم به خواندن ارشد مجدد گرفتم و با توجه به اینکه مشغول وکالت هستم امسال در رشته حقوق نفت و گاز پردیس خودگران البرز دانشگاه تهران قبول شدم . سوالم این هست که .۱. ایا برگزاری کلاس های پردیس خود گردان البرز که نوشته شده در تهران هست منظور همان دانشگاه تهران و همراه دانشجویان روزانه و شبانه هست؟

    ۲. ایا با فرض موفقیت در این مقطع و گذراندن پایان نامه قوی و تالیف مقاله و معدل بالا رزومه اینجانب( کارشناسی حقوق روزانه قم با معدل ۱۶.۵۰ و ارشد اموزش محور علامه و ارشد مجدد نفت پردیس خودگردان تهران رزومه مناسبی برای ورود به دکتری روزانه نفت و در ادامه هیات علمی شدن میباشد؟
    ۳. ایا در در پردیس خودگران دانشگاه تهران افتخار شاگردی شما را خواهم داشت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- درسها جدا است. ۲- بله انشا الله روزمه خوبی است. البته مقاله را یادت نرود.

  25. شیوا
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه غیر انتفاعی کومش(سمنان) قبول شدم که آموزش محوره وشهر خودمم نیست وخیلی دودلم برای رفتن قصد ادامه تحصیل هم دارم بنظر شما انتخاب درستیه وارزش رفتن داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم برای یه جای بهتری درس بخوانید.

  26. محمد رمضانی
    پاسخ

    سلام و درود
    ببخشید استاد من هم حقوق نفت و گاز خودگردان دانشگاه تهران قبول شدم و هم حقوق تجارت بین النلل دانشگاه آزاد تهران مرکر
    میشه نظرتون رو بگید و بگین کدوم بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم همین حقوق نفت و گاز را بروید.

  27. ابوذر سراج
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی

    دانشگاه خوارزمی از نظر رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی در کشور جایگاه مناسبی دارد؟ و آیا نسبت به دانشگاههای شهرستان برتری دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم خوب است.

  28. مجتبی
    پاسخ

    سلام و عرض ادب و ارادت استاد بزرگوار
    یک سوال داشتم، بنده کارشناسی علوم آزمایشگاهی ارشد و دکترای تخصصی علوم آزمایشگاهی هستم و الان فارغ تحصیل شدم، و قاعدتاً هم هر سه مقطع دانشگاه های تاپ بوده ام چون دو مقطع ارشد و دکترا فقط دوره روزانه داره و اخیرا هم به شکل قطره شمار سالی چندین نفر هم به صورت بین الملل یا پردیس جذب میشود، خلاصه الان بنده باید حدودا چهار سال طرح بگذرونم، حالا من از یک دانشگاه مرکز استان برای تکمیل کادر نیست علمیش تو دانشکده علوم پزشکیش اعلام نیاز دارم و وزارت بهداشت هم احتمالا قبول می‌کنه که من طرحمو اونجا ب صورت هیبت علمی بگذرونم حالا سوال من اینه قربان، آیا بی خیال دانشگاه آزاد بشم و صبر کنم برم طرحمو به صورت هیبت علمی دانشگاه علوم پزشکی بگذرونم، چون میگن حقوق این دو تا جا خیلی متفاوتند.ازتون درخواست دارم که پاسختون مشروح باشه، خیلی ممنون که بدون هیچ چشم داشتی جواب مردمو میدید خدا خیرتون بده

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم زمان برای انتظار مناسب نیست و سریعتر بروید فعلا سربازی هیات علمی را بگذرانید تا ببنید چه می شود.

  29. بهنام جعفری
    پاسخ

    باسلام ببخشید بخشنامه یا ایین نامه در خصوص بورسیه مقطع دکتری وجود دارد که هنوز اعتبار داشته باشد ممنون میشم اگر وجود دارد لینک یا بخشنامه اشتراک بگذارید. چون اخیرا با مراجعه به دانشگاه گفتند چنین بخشنامه ای نداریم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بخشنامه که هست اینکه حالا کسی به بورسیه نیاز دارد یا نه را نمی دانم. در ضمن ممکن است اداره مرکزی اخذ بورسیه را ممنوع یا بسیار محدود کرده باشد. چون با مازاد هیات علمی روبرو هستند و مطمئن هستند که فارغ التحصیل به اندازه کافی خواهد بود.

  30. محمد
    پاسخ

    با سلام . بنده عضو هیات علمی یکی از موسسات غیر انتفاعی هستم که قبلا بصورت جذب از طریق وزارت علوم و قانون کار استخدام شده بودم و ۱۰ سال است که وضعیت استخدامی ما در حالت پیمانی میباشد و اخیرا و با تصویب هیات امنا فوق العاده ویژه را نیز حذف کرده اند ؟ ایا این کار وجه قانونی دارد ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، متأسفانه مقررات روشنی وجود ندارد که بتوان گفت که کار آنها قانونی است یا غیر قانونی. به هر حال می توانید به وزارت علوم یا شورای انقلاب فرهنگی شکایت کنید.

  31. زینب
    پاسخ

    سلام استاد من امسال کنکور تجربی دادم و احتمالا رشته های سراسری دانشگاه های تهران رو که زدم قبول نمیشم ولی روان شناسی یا بیوتکنولوژی دانشگاه علم و فرهنگ قطعا قبول میشم به نظر شما امسال برم علم و فرهنگ یا یک سال دیگر بخوانم تا دانشگاهای سراسری تهران رو برم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر می توانی رشته بهتری قبول شوی، خب امتحانش کن ولی اگر حالش را نداری و افسردگی پیدا می کنی و هزارتا مشکل دیگر و چند صد تا رتبه ات در سال بعد افت می کند، خب برو همین که قبول می شوی

  32. Mahtab
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من معدل ارشدم ۰/۱۱ کم داره واسه هیئت علمی شدن مقاله علمی پژوهشی و Isi دارم دکترام دارم با معدل خوب
    میگن غیر ممکنه هیئت علمی بشم
    راهنمائی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شرایط لازم وجود ندارد و در همان ابتدا حذف می شوید.

  33. پردیس
    پاسخ

    ضمن عرض سلام خدمت شما.
    کسی که هم کارشناسی و هم ارشد رشته فلسفه از دانشگاه تبریز گرفته و معدل کارشناسی ۱۵ و ارشد ۱۴/۴۴ داره میتونه با نگارش مقاله و ورود به دکترای دانشگاه تبریز برای تدریس در دانشگاه برای حق التدریس یا عضو هیئت علمی همین دانشگاه اقدام کنه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، عضو هیات علمی که شرایطش را ندارید ولی حق التدریس مشکلی ندارد اگر کسی به خدمات شما نیاز داشته باشد.

  34. علی
    پاسخ

    سلام به نظر شما رشته علوم قضایی بهتر است یا فقه و مبانی حقوق اسلامی لطفا راهنماییم کنید ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم فقه و مبانی بهتر است چون نمی دانم علوم قضایی یعنی چه.

  35. ناقشی
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ، تو چارت ترمی اومده که برای ترم دو باید سه واحد عمومی برداشت و ترم پنج دو واحد عمومی … اگه ترم دو ، دو واحد عمومی بردارم و ترم پنج سه واحد ،مشکلی ایجاد میشه ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، معمولا این برنامه ریزی است ولی اگر نشود هم مشکلی ایجاد نمی کند.

  36. مریم
    پاسخ

    سلام ببخشید من کارشناسی و ارشد رو در دانشگاه تبریزدولتی خوندم حالا دکتری آزاد تهران مرکز قبول شدم به نظر شما برای جذب هیات علمی دولتی مشکل خواهم داشت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمال خیلی زیاد شما با مشکل در هیات علمی مواجه خواهید شد.

  37. هادی کلانتری
    پاسخ

    سلام و وقت بخیر
    من پذیرفته شده مقطع دکتری دوره شبانه دانشگاه تهران (ابوریحان هستم) همین رشته رو ازاد علوم تحقیقات قبول شدم.
    بع نسبت شهریه و موقعیت دانشگاهف به نظرتون کدومش رو ثبت نام کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ابوریحان را بروید.

  38. رضا
    پاسخ

    با سلام.
    آیا با لیسانس فناوری جوش میشود در مقطع ارشد برای وکالت اقدام کرد ؟؟
    تقریبا چقدر طول میکشد ؟؟و چند واحد باید گذراند ؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برای اینکه بتوانید در آزمون وکالت شرکت کنید باید لیسانس حقوق داشته باشید. ارشد آن کفایت نمی کند. البته شرکت در آزمون ارشد حقوق برای شما منعی ندارد.

  39. علی حسنی
    پاسخ

    سلام من دانشجوی دانشگاه ازاد هستم ۲۹ واحدم مانده وترم اخرهستم دانشگاه گفته ۲۰ واحد بردار بقیشم ترم بعدی راهی داره که من الان ۲۴ واحد بگیرم وبقیشم معرفی به استاد بزنم اولین روز که رفتم دانشگاه گفتن ترم اخر میتونی ۲۴ برداری الان میگن نمیشه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید آموزش اجازه دهد.

  40. احمد
    پاسخ

    سلام
    من ارشد جغرافیا دارم و برای قبولی در مصاحبه دکترای رشته حقوق باید از کارشناسی حقوق شروع کنم بخوانم یا از ارشد حقوق ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است از کارشناسی شروع کنید و دنبال جهش نباشید.

  41. علی
    پاسخ

    سلام. آقای دکتر من بورس ارومیه هستم. اسفند ۹۷ جهت تبدیل وضعیت بورس به پیمانی به دانشگاه مراجعه کردم و بعد از مصاحبه علمی پرونده من به استعلام رفت الان که شهریور ماه است زنگ که میزنم میگن که فقط یک استعلام اومده و حکمم هم میره تا بهمن حتی ممکنه بره تا سال ۹۹. حتی بهم میگن هیات امنا سخت حکم میزنه و باز بهم گفتن که از فراخوان شهریور ۹۷ تازه براشون حکم میزنند. به نظرتون این تاخیر طبیعی است یا اینکه در کنار این گزینه به جاهای دیگه هم اقدام کنم.چون طبق قانون حداکثر فرایند جذب ۴ و نیم ماه است.اینا ممکنه نهایتا من رو جذب نکنند؟ من چیکار کنم؟ جاهای دیگه هم اقدام کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، جاهای دیگر هم اقدام کنید. اگر نیاز داشته باشند خب جذب می کنند ولی مشکل این است که یا نیاز ندارند یا از جهت اداری فشل هستند و کار مردم را راه نمی اندازند.

  42. رضا
    پاسخ

    با سلام من دکتری نرم افزار دانشگاه ازاد فردوس قبول شدم سن ۳۷ شغل حق التدریس هستم حالا تردید دارم که با این هزینه ها که تقریبا ۱۰۰ میلیون درمیاد برم یا نه و ایا این مدرک در اینده با این هزینه برام کارایی دارد ؟با هرکسی که هم مشورت میکنم بطور غیر مستقیم میگن نه.میخواستم از شما خواهش کنم منو راهنمایی کنید . با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم خیلی آش دهان سوزی نیست که از نرفتن آن ناراحت شوید.

  43. علی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من شنیده ام که دانشگاه آزاد ( واحد علوم و تحقیقات ) در حال حاضر برای دانشجویان دوره دکتری پس از دادن امتحان جامع امکان تدریس در همان جا را فراهم کرده است ، آیا برای پردیس های دانشگاه های دولتی نظیر علامه هم چنین شرایطی وجود دارد ؟ من برای دکتری در هر دو دانشگاه پذیرش شده ام . ممنون می شوم بنده را راهنمایی بفرمایید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مگر چقدر استاد آنها نیاز دارند. این یک قاعده کلی نیست. هر جا شما تحصیل کنید و نیاز به شما داشته باشند ممکن است بخواهند که قبل از آزمون جامع یا بعد از آن واحدهای مورد نیاز را تدریس کنید. مشکل این است که این روزها نیاز وجود ندارد. این امر بین دانشگاه آزاد و دولتی هم فرقی ندارد.

  44. محیا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر ممکن است راهنمایی بفرمایید برای مقطع دکتری در رشته مدیریت از نظر اعتبار علمی و اعتبار مدرک و البته آینده کاری پردیس علامه طباطبایی ارجح است یا واحد علوم و تحقیقات ؟ من در هر دو پذیرش شده ام و نمی دانم کدام یک را انتخاب کنم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم پردیس علامه

  45. مهدی رضایی
    پاسخ

    سلام وقت بخیر ببخشید برای تدریس در دانشگاه در شاخه حقوق چه مدارکی لازم هست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، لابد مدرک شما را می خواهند و مدرک شناسایی و هر چه که رزومه شما را تشکیل می دهد مثل ریز نمرات، مقالات، کتب، سمینارها، تدریس و غیره

  46. مهناز
    پاسخ

    سلام اقای دکتر ببخشی فوق دکتری تخصصی حقوق خصوصی یعنی چی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این ترجمه post-doctorate است که خیلی در ایران و البته خارج، که اعتبار خاصی هم ندارد و صرفا یک کار پژوهشی بعد از اخذ دکتری است.

  47. امیر
    پاسخ

    سلام استاد ارجمند دکتر شیروی،خواستم راهنمایی بکنید چه جوری میشه در آزمون ارشد موفق شد؟بعد بی زحمت میتونید بعضی از منابع ارشد رو معرفی کنید مثل حقوق مدنی و متون حقوقی و دیگر منابعی که میشناسید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای موفق شدن در آزمون ارشد باید ۱- رشته خودتان را انتخاب کنید. سعی کنید دو تا رشته انتخاب نکنید چون امکان پاسخگویی به همه آنها در وقت مقرر روز آزمون نیست. ۲- دروس آن رشته را حداقل با خواندن دو کتاب خوب انجام دهید. ۳- در زمان مطالعه به قوانین زیاد مراجعه کنید. ۴- دو هفته آخر فقط قانون مطالعه کنید. ۵- خیلی روی کتابهای کمک آموزشی حساب نکنید. مثلا برای حقوق مدنی باید برای هر درس آن حداقل دو کتاب را مطالعه کنید. مثلا برای حقوق قراردادها حتما کتاب اینجانب را مطالعه کنید یا برای حقوق خانواده حتما کتاب اینجانب را مطالعه کنید. در مورد متون حقوقی نیز حتما متون یک و دو اینجانب را مطالعه کنید.

  48. محمودی
    پاسخ

    سلام استاد وقتتون بخیر من ارشد فناوری اطلاعات رو محازی اموزش محور خوندم تو غیرانتفاعی الان آزاد دکتری قبول شدم میخواستم سوال کنم از خدمتتون آیا امکان این هست من بعد اتمام تحصیلات عضو هیات علمی بشم البته بعد از اتمام درسم من حدود ۴۱ سال میشم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید می دانم. هم شرط سنی ندارید و هم آموزش محور مجازی بوده اید.

  49. زهرا
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر. وقتتون به خیر. چند سوال از محضرتون دارم
    ببخشید من کارشناسی و ارشدم رو دانشگاه شهید چمران اهواز خوندم و الان دکتری دانشگاه یاسوج (شبانه) قبول شدم، به نظر شما شبانه بودن چقدر میتونه رو انتخاب فرد به عنوان هیئت علمی ثاثیر منفی بگذاره؟ اصلا به نظر شما چقدر ارزش داره دکتری فقه تو دانشگاه یاسوج؟ در کل چقدر توصیه می کنید که برم؟ چون ساکن خرمشهر و معلم هستم و باید رفت و آمد کنم…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مشکلی ایجاد نمی کند. بروید مشغول شوید.

  50. رنجبر
    پاسخ

    سلام جناب دکتر. ببخشید من مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدم دانشگاه دولتی بوده. الان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات دکترا پذیرفته شدم. دو تا سوال از محضرتون دارم. ۱. به نظرتن آزاد ثبت نام کنم؟ مشکل هزینه ندارم. خودم دولتی میخوام اما چند بار کنکور دادم و مصاحبه رفتم اما پذیرفته نشدم. ۲. اگر برم آزاد دکترا بگیرم بعدا می توانم با رزومه‌ی خوب جذب هیئت علمی دانشگاه دولتی شوم؟ استادم گفتند اصلا دانشگاه دولتی مدرک آزاد را قبول نداره برای تدریس. چقدر صحت داره؟ لطفا راهنماییم کنید. ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱-خب علاقه مند به دکتری هستید و بروید و دیگر معطل دولتی نشوید. ۲- بعید است شما را در دولتی جذب هیات علمی کنند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *