پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. سلیمانی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من بازنشسته آجا هستم . فارغ التحصیل سال ۸۶ دانشگاه آزاد رشته کارشناسی فقه و حقوق می باشم و حدود ده سال سابقه خدمت قضایی دارم دو سال قبل در کانون وکلا (ماده ۸) ثبت نام کردم ولی پس از طی مراحل گزینش به علت نداشتن “لیسانس حقوق قضایی” مرا فاقد شرایط لازم دانستند . هر چند وکالت با این رشته به شرط قبولی در آزمون وکلا بلا مانع است . فقط در شرایط بند دال ماده ۸ این مانع وجود دارد . به علت مشکل شرط سنی نمیتوانم در آزمون شرکت کنم .
    س : اگر بخواهم مجدد لیسانس حقوق قضایی بگیرم سوابق تحصیلی من (معدل ۸۳/۱۵) معادل سازی خواهد شد ؟
    ممنون میشم راهنمایی بقرمایید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد که قبول کند یا نه.

  2. فرهاد
    پاسخ

    سلام وقت شما بخیر . جناب دکتر کارشناسی پیام نور it خوندم و ارشد شبکه های کامپیوتری از دانشگاه امیرکبیر اما با معدل ۱۴ و مقاله ندارم شانسی برای قبولی در مصاحبه دکتری دارم برای رشته مدیریت it.سپاس از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمال دارد. ولی بهتر است به جای ادامه تحصیل دنبال کار و کسب تجربه کاری باشید.

  3. زهرا
    پاسخ

    سلام دکتر. ممنون میشم اگر پاسخ منو بدید.. من در ازمون استخدامی دستگاه های اجرایی (تیر ماه امسال) شرکت کردم و آموزگاری ابتدایی قبول شدم. از طرفی ارشد دانشگاه ازاد رشته مرتبط و مورد علاقم رو هم قبول شدم. حالا برای اموزگاری باید یه دوره یه ساله مهارت آموزی بگذرونیم. سوالم اینه که آیا همزمان با این دوره که در دانشگاه فرهنگیان هست امکانش هست ارشد را هم بخونم یا منع قانونی داره از نظر دانشگاه آزاد یا آموزش و پرورش .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اطلاع ندارم که آیا مشکل می گیرند یا نه. اخیرا شنیده ام که غیر انتفاعی و پیام نور می توانند هم زمان درس بخوانند.

  4. رامین
    پاسخ

    استاد بزرگوار سلام ، من دانشجوی دکترا حقوق خصوصی در یکی از واحدهای دانشگاه ازاد هستم و ازمون جامع رو گذروندم . الان برای اخذ رساله به گروه مراجعه کردم گفتن موضوع را به همراه پروپورال به گروه بده تا برای تایید یا رد موضوع نظر بداند . من گفتم قبل از پروپوزال گروه بیاد نظر بده نه اینکه من برم پروپوزال تهبه کنم بعدش شما نپذیرید . قبول نکردند گفتند رویه ما همینه . البته فکر میکنم علتش ناتوانی گروه در ارزیابی موضوعات ارایه شده است
    تقاضای بنده اینه در صورت امکان چند موضوع قوی را اشاره بفرمایید تا وقتی پروپوزالش رو تهیه می کنم لااقل مورد پذیرش گروه قرار بگیره .
    سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب باید اول استاد راهنمای خود را تعیین کنید و سپس دنبال موضوع باشید. من هم لیستی از موضوعات ندارم به قول حافظ:
      ترسم کز این چمن نبری آستین گل *** کز گلشنش تحمل خاری نمی‌کنی
      در آستین جان تو صد نافه مدرج است *** وان را فدای طره یاری نمی‌کنی

  5. فائقه
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    رشته ی معماری دانشگاه شهاب دانش بخونم بهتره یا ازاد قم؟
    خیلی ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام آزاد قم بنظرم شناخته شده تر هستند.

  6. وحید
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    برای کسی که دغدغه‌ و وسواس شرعی دارد دانشگاه علوم قضایی را پیشنهاد می‌کنید یا دانشگاه فرهنگیان؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اولا وسواس شرعی و عرفی ندارد و باید این مشکل را از خودتان دور کنید من اگر جای مادر شما بودم یه بچه می اوردم خونه که آنجا را کاملا ضد عفونی کند که بفهمید وسواس یعنی چی. هر دو خوب است ولی وسواس داشته باشید هر دو جا بد است. چون حال شما بد است.

  7. Moosighi javan
    پاسخ

    سلام‌من دانشجوی کارنشاسی موسیقی در دانشگاه گیلان دوره روزانه هستم..
    به دلیل اینکه ارشد رشته موسیقی سالانه ۵ ۶ نفر روزانه و شبانه قبول میشوند من به پردیس خودگردان دانشگاه هنر تهران فکر میکنم..
    اگر من مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه هنر تهران پردیس را بگیرم
    میتوانم هیئت علمی شوم؟چون شنیدم که با مدرک پردیس نمیشود هیئت علمی شد…
    و اینکه میتوانم دکتری را سراسری یا خارج از ایران ادامه دهم؟ مدرک پردیس چقدر معتبر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، زیاد روی هیات علمی فکر نکنید به خصوص که خودتان هم گفته اید که «کارنشاسی» هم دارید.

  8. نفیسه
    پاسخ

    سلام خدمت استاد عزیز
    ببخشیداستاد من مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزارازدانشگاه بوعلی رادارم و ۲سال است که دنبال کارمیگردم بنظرشما من اگرارشد رشته ریاضی رابخوانم میتوانم حق التدریس دردانشگاه ها درس بدهم؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید است. تازه حق التدریس کرایه تاکسی شما را تا محل تدریس هم تأمین نمی کند.

  9. طاهری
    پاسخ

    سلام خسته نباشید میخواستم ببینم آیا دانشگاه خوارزمی دانشگاه مناسبی برای اپلای کرفتن است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکان دارد.

  10. وحید
    پاسخ

    با سلام و درود خدمت استاد گرامی,
    جناب دکتر برای دکتری حقوق تجارت بین الملل چه منابعی می بایست خوانده شود. آیا با کتاب های نفت و گاز یکی است!؟ با سپاس از راهنمایی های بی چشمداشت شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، منابع و مواد امتحانی برای رشته حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی با حقوق نفت و گاز یکسان است که سه درس تخصصی دارد: تعهدات، حقوق قراردادهای نفت و گاز و حقوق تجارت بین الملل. برای تعهدات حتما کتاب حقوق قراردادهای اینجانب را هم بخوانید. برای دو درس دیگر به برگه های «درس حقوق تجارت بین الملل» و «درس حقوق نفت و گاز» در این سایت مراجعه کنید.

  11. raana_airang
    پاسخ

    میخواستم شرایط فاند و بورسیه گرفتن از اساتید ایتالیا برای رشته کامپیوتر رو بدونم و اینکه نمره ایلتس چند مد نظر هست؟دانشجوی دانشگاه تهران هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید به سایت دانشگاه هایی که احتمال می دهید فاند یا بورسیه در رشته شما را دارند مراجعه کنید.

  12. شهریار
    پاسخ

    با سلام آقای دکتر بنده ارشد تجارت بین الملل دانشگاه آزاد تهران و حقوق خصوصی پیام نور قبول شدم به هر دو رشته به یک اندازه علاقه دارم . خواستم بپرسم کدام گرایش بهتره ؟ در حال حاظر کارمند بانک هستم . سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشگاه آزاد تهران بهتر است.

  13. پ
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من ژنتیک آزاد تهران شرق و در کنکور وزارت بهداشت، میکروب پردیس دانشگاه شاهد قبول شدم. به نظر شما کدوم یکی بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همون پردیس بهتر است ولی خب گران تر است.

  14. N
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    هربار که از شرایط سخت کلافه میشم میام اینجا و دوباره امیدوار به راهم میشم.
    ممنون از پاسخ های صادقانه و عاقلانه و بدون چشم داشتتون …سایه شما مستدام …

  15. هاجر راستگو
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.من امسال در کنکور سراسری ارشد شرکت کرده و در رشته مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی واحد پردیس دانشگاه علم و صنعت قبول شدم. همچنین همین رشته و گرایش رو واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد نیز قبول شدم. سوال من از جنابعالی اینه که با توجه به اینکه رشته و گرایشی که قبول شدم در هر دو دانشگاه یکی هست ، با توجه به تفاوت تقریبا دو برابری شهریه دانشگاه پردبس، با در نظر گرفتن اعتبار مدرک و سطح کیفی دانشگاه، جنابعالی کدوم مورد رو پیشنهاد می فرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم سال دیگر بخوان که دانشگاه دولتی قبول شوی. هزینه الکی برای چی.

  16. نگار
    پاسخ

    باسلام خدمت شما
    بنده دارای مدرک لیسانس الهیات(گرایش علوم قران و حدیث) هستم. برای ارشد میخواهم دررشته حقوق شرکت کنم. به نظرشما کدام گرایش برای من مناسب تراست؟واینکه ضمن داشتن مدرک کارشناسی ارشد حقوق میتوانم درآزمون وکالت شرکت کنم؟
    باتشکر ازشما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در آزمون که نمی توانی شرکت کنی و بنابراین توصیه می کنم برگردی و لیسانس بخوانی. زیاد به قضاوت دیگران توجه نکن. ارشد بی ربط فایده ای ندارد.

  17. نسترن
    پاسخ

    سلام.من رشته علوم تربیتی{کارشناسی}دانشگاه فردوسی قبول شدم.و هنگام انتخاب رشته اول مشهد و بعد تهران را پدرم انتخاب کرد و الان با توجه به تعریف هایی که از تهران و دانشگاه هایش میکنند مردد شده ام.در کارنامه سبز علامه و بهشتی هم همین رشته قبول میشدم.بنظر شما چه کنم؟آیا دنبال کارهای انتقالی بروم؟
    من در یکی از شهرستان های خراسان زندگی میکنم و تا مشهد۳ساعت و تا تهران۱۲ساعت با ماشین راه است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب اگر واقعا دنبال درس هستی تهران از هر جای دیگری بهتر است ولی مشکلات خودش را دارد که اولش هزینه ها است.

  18. فریبا
    پاسخ

    با عرض سلام
    بنده از سال ۹۲ تا کنون به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه پیام نور استخدام هستم ولی وضعیت استخدامی بنده هنوز قراردادی می باشد. و با وجود اینکه از پروسه جذب وزارت علوم عبور کرده و با فراخوان پیمانی وزارت علوم جذب شده ام هنوز حکم پیمانی ندارم. امسال در آزمون آموزش و پرورش شرکت کرده و قبول شده ام با این وضعیت و آینده نامعلوم دانشگاه پیام نور به نظر شما به نفع من هست که جذب آموزش و پرورش شوم و سوال دیگر اینکه میتوانم همزمان هیات علمی باشم (استعفا ندهم) و در آموزش و پرورش هم دبیر باشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم فعلا هیات علمی را ادامه بدهید.

  19. مهدی
    پاسخ

    سلام.
    من کارشناسی حسابداری دارم.اما چون مربی تکواندو هستم باید تربیت بدنی بخونم تا ادامه ی کار برام راحت تر باشه.اما نمیدونم میشه کارشناسی ارشد رو تغییر رشته بدم یا نه.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکان شرکت در ازمون ارشد تربیت بدنی هست

  20. جواد
    پاسخ

    استاد گرامی جناب آقای دکتر شیروی
    با سلام و عرض احترام
    سوالی از محضر جنابعالی دارم اگر مطلع هستید لطفاً دریغ نفرمایید. بنده در فراخوان شهریور ۹۷ شرکت کرده ام و تنها دانشگاهی که رشته و گرایش اینجانب را برای جذب اعلام نموده است در اولویت اول گذاشته ام ولی برخی شرایط اختصاصی آن دانشگاه مثل الزامی بودن همخوانی کارشناسی با رشته درخواستی، و حد نصاب معدل یکی از مقاطع را ندارم. سوال بنده این است که آیا دبیرخانه مرکز جذب و یا خود مرکز جذب، در غربالگری اولیه و بررسی پرونده و مدارک، پرونده اینجانب را به این دانشگاه مورد نظر من ارسال خواهد کرد و کار را به خود دانشگاه واگذار خواهد کرد یا اینکه نه، بلکه در همان مرحله اولیه، اینجانب را خذف خواهند کرد و پرونده را به دانشگاه نخواهند فرستاد؟ اصلا منظور از بررسی اولیه پرونده متقاضیان جذب چیست؟ با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمالا در همان مراحل اولیه حذف خواهید شد. حالا آنجا هم حذف نشوید بعدا حذف می شوید. فرقی ندارد.

  21. سحر
    پاسخ

    با سلام.
    بنده امسال ارشد حقوق در دانشگاه علم و فرهنگ پذیرفته شدم،
    میخواستم بدانم امکان این وجود دارد که سال آینده مجددا کنکور بدهم و از این دانشگاه انتقالی بگیرم به دانشگاه مقصد؟
    یا چنین چیزی امکان پذیر نیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشجو نمی تواند در کنکور شرکت کند مگر انصراف بدهد. فعلا همین را ادامه بدهید و شک و تردید را از خودتان دور کنید. مهم این است که باسواد باشید.

  22. محمد خلیلی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر ببخشید دوباره مزاحمتان شده ام در متن قبلی از شما درباره موضوع پایان نامه راهنمایی خواسته بودم،فقط ذکر نکرده بودم که رشته تحصیلی ام حقوق بین الملل است ،باز هم در صورت راهنمایی ممنون می شوم واینکه باتوجه به اینکه دبیر هستم جهت مرخصی گرفتن از مدرسه می خواستم روزهای حضورتان دردانشگاه فارابی رابپرسم.با تشکر خلیلی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، من روزهای چهارشنبه و پنج شنبه پردیس هستم و بهتر است روزهای چهارشنبه بعد از کلاسها مراجعه کنید.

  23. لیدا
    پاسخ

    سلام می خوام از دانشگاه مرخصی بگیرم چون مشکل اعصاب دارم ولی نمیخوام تو پروندم درج بشه چه بهنونه و مدرکی الکی می تونم پیدا کنم که مرخصی بگیرم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مرخصی می توانید بگیرید و لازم نیست دلیل بیاورید.

  24. هادی
    پاسخ

    سلام
    ببخشید من کارمند رسمی یه اداره هستم
    و الان دانشجوی دکتری در رشته خودم
    به نظرتون میتونم انتقالی بگیرم به عنوان عضو هیئت علمی به یک دانشگاهی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی احتمالش کم است چون باید تبدیل وضعیت شوید که شرایط آن خیلی سخت است.

  25. ashkan
    پاسخ

    سلام دکتر عزیز وقت بخیر بنده در استانه انتخاب رشته هستم و میخواستم بدونم بالاترین درامد در کدام گرایش حقوق میباشد(به طور میانگین)
    و در خصوص تحصیل خارج از کشور کدام کشور در زمینه حقوق قوی تر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، درآمد چی؟ رشته حقوق رشته ای هست که شغلهای گوناگونی دارد، از قضاوت و وکالت و سردفتری و مشاوره در دستگاه های دولتی و خصوصی. وکالت مشتری مدار است و باید شما خودتان مشتری ییدا کنید ولی قضاوت و مشاوره معمولا شما حقوق بگیر هستید. خارج هم می توانید کشورهای توسعه یافته همه خوبند.

  26. محمد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر . خسته نباشید .

    من رشته آی تی پردیس دانشگاه دولتی شیراز و همچنین دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران قبول شدم . خواستم بدونم کدوم از لحاظ اعتبار مدرک بهتره و واسه ثبت نام کدوم رو انتخاب کنم ؟

    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هرکدام از این دو شهر هستید، همان شهر بروید ولی بنظرم صرفه ندارد از شهری دیگر بخواهید بروید.

  27. مریم
    پاسخ

    سلام ، آقای دکتر من می خواستم بدانم ارشد حقوق نفت و گاز علم و فرهنگ بهتره ثبت نام کنم یا حقوق بین الملل تهران مرکز،
    ممنون میشم سریعتر لطف کنید و راهنماییم کنید, چون مهلت ثبت نام تموم میشه، تشکر از لطفتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم حقوق نفت و گاز بهتر است

  28. محمد
    پاسخ

    سلام… دانشگاه خواجه نصیر.. مجازی.آموزس محور..گرایش محیط زیست قبول شدم و دانشگاه آزاد علوم تحقیقات… گرایش حمل و نقل
    نمیدونم کدوم معتبر تره….. هم اینجا برای اخذ مدرک نظام…. همون برای ادامه اونور….
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیچ کدام چنگی به دل نمی زند.

  29. محمد
    پاسخ

    با سلام جناب دکتر شیروی
    بنده فارغ اتحصیل رشته مهندسی عمران و کارشناسی حقوق هستم ( تحصیل همزمان در مقطع کارشناسی ) در خصوص گرایش های ارشد حضرتعالی کدام یک را پیشنهاد می فرمایید ؟ ( گرایش هایی که نسبتا به انها علاقه دارم اما بدون ترتیب اولویت نوشته ام )

    ۱- حقوق تجارت بین الملل
    ۲- حقوق جزا و جرم شناسی
    ۳-مدیریت پروژه و ساخت ( از گرایش های معماری )
    ۴- مهندسی مدیریت و ساخت ( از گرایش های عمران )
    ۵- مهندسی محیط زیست ( از گرایش های عمران )
    ۶- مهندسی مدیریت منابع آب ( از گرایش های عمران )
    ۷- سازه های چوبی ( البته در ایران وجود ندارد ولی امکان در خارج از کشور وجود دارد )

    ممنون میشوم با ذکر نکات ذیل چند اولویت از رشته های فوق پیشتهاد بفرمایید
    – آینده ۱۰ سال بعد ؟
    – کاربرد در ایران و کشور های دیگر ( امکان کار درسایر کشور ها با مدرک دانشگاهی ایران )
    -درامد بالاتر ؟
    -اعتبار مدارک دانشگاهی آن در ایران برای سایر کشور های اروپایی ؟
    و سایر مواردی که با لحاظ تجربیات حضرتعالی

    هرچند کمی نسبت به سایر سوالات وقت گیرتر است اما ممنون می شوم پاسخی نسبتا کامل بفرمایید تا چراغ راه شود

    ارادتمند

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شما در دو موضوع کاملا متفاوت تحصیل کرده اید و حالا هم هنوز سرگردان هستید. به نظرم این یکی از اشتباهات است که فردی به جای تمرکز روی یک رشته، می رود دو رشته را می خواند و مطمئنا هر دو را هم خوب نمی خواند و بعد سرگردانی پایان ناپذیر می شود. تکلیف خودت را با حقوق یا عمران مشخص کن.

  30. بهناز
    پاسخ

    با سلام
    من با رتبه ۲۶۰ کنکور در مقطع ارشد رشته حسابداری با یک اختلاف با شبانه الزهرا، پردیس دانشگاه شهید بهشتی و همینطور دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات قبول شدم. به نظر شما پردیس بهشتی ارزش پرداخت ۲/۵ برابری شهریه را دارد؟ علت را لطفا توضیح دهید ممنون میشم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر هزینه اش برای شما مسئله ای هست همان آزاد بروید.

  31. حسين
    پاسخ

    سلام وخسته نباشید،بنده فقه و حقوق سراسری و حقوق ازاد قبول شدم،خواستم از شما بپرسم برای قبولی در امتحانات قضاوت و وکالت و سردفترداری کدوم رو به من پیشنهاد میکنید؟واینکه درسته در امتحانات مثلا بعد از قبولی و در اینده شغلی هیچ فرقی نمیکنه ازاد باشی یا سراسری؟درضمن ازادش بدون ازمون هستش.ببخشید که وقت گران بهاتونو گرفتم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، البته حقوق بهتر است و درسهای آزمون وکالت و قضاوت از مطالب تدریسی در رشته حقوق است. اگر خواستید بروید فقه و حقوق باید حتما در کنارش درسهای حقوق را به طور کامل بخوانید.

  32. رضا
    پاسخ

    سلام جناب دکتر.من پردیس بهشتی،مالکیت فکری قبول شدم و آزاد تهران مرکز،تجارت بین الملل.بنظر شما مدرک کدام دانشگاه معتبرتر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی فرق ندارد. به نظرم سال دیگر دوباره بخوان.

  33. امیر
    پاسخ

    با سلام
    بنده مقطع ارشد را در رشته مهندسی برق گرایش مخابرات در دانشگاه تبریز با سهمیه استعداد درخشان تحصیل کردم ولی به دلیل اینکه گرایش لیسانس من الکترونیک است و علاقه ام به الکترونیک است میخواهم بدون ازمون و با استعداد درخشان در گرایش الکترونیک در دانشگاه تبریز تحصیل کنم . آیا با وتجه به اینکه فقط گرایش تغییر میکند و الکترونیک و مخابرات هم خیلی نزدیم هستند خللی در جذب هیئت علمی من در اینده رخ میدهد؟
    خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، یک بار که از این امکان استفاده کرده اید؟ دوباره می خواهید استفاده کنید؟ فکر نکنم به شما اجازه بدهند.

  34. محمدحسین امیری
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    بنده در کنکور ارشد روزانه سراسری زنجان -مهندسی عمران سازه های هیدرولیکی قبول شدم و همزمان در تهران علوم و تحقیقات مهندسی عمران-راه و ترابری
    باتوجه به اینکه تهران هستم و شاغل و متاهل ، پیشنهاد شما چیست …
    به شدت مرددم در انتخاب ، لطفا مساعدت فکری بفرمایید
    مچکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب همین تهران را برو

  35. محمد
    پاسخ

    سلام وعرض ادب. اقای دکتر من ارشد حقوق نفت و گاز در پردیس فارابی بودم و الان سال دوم دانشجوی دکتری حقوق نفت دانشگاه تهران هستم. اما همش با خودم میگم کاش حقوق عمومی یا گرایش دیگری میخووندم چون بعد از اتمام دکتری، جز دو سه دانشگاه مادر هیچ دانشگاهی حقوق نفت ندارد که در ان تدریس کنم. سوالم این است که احتمال هیات علمی شدن برای نفتی ها وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خدا ما را به چه کنم چه کنم و وسواس دچار نکند که ممکن است فردا فلان زن را بگیری و همه اش به خودت بگویی ایکاش فلانی را گرفته بودم یا یه خونه می خری و تا آخر عمر افسوس می خوری که ای کاش آن یکی را خریده بودم. وسوسه های شیطانی را باید از خودمان دور کنیم اگر دنبال پیشرفت هستیم.

  36. ص
    پاسخ

    آقای دکتر سلام
    من کارشناس ارشد حقوق خصوصی هستم‌‌. اگر در مقطع دکترا گرایش کیفری و جرم شناسی بخونم ، این تغییر گرایش چه تاثیری در هیات علمی شدن و مصاحبه دکترا خواهد داشت؟؟ آیا ممنوعیت در این خصوص وجود دارد؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیچی نه استادان حقوق خصوصی شما را قبول دارند و نه حقوق جزا و شما می مانید این وسط.

  37. رضا
    پاسخ

    با سلام
    در مقطع ارشد بین مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل آزاد علوم تحقیقات و مدیریت دولتی گرایش تحول دانشگاه روزانه علامه، کدام را پیشنهاد میکنید؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم چون این ارشدها خیلی در زندگی شما توفیری نخواهد داشت، همون دولتی را برو که حداقل پول ندی.

  38. آتنا
    پاسخ

    با سلام بین انتخاب آمار روزانه شهید بهشتی و مهندسی کامپیوتر ازاد تهران مرکز با توجه به اینکه شهید بهشتی بدون هزینه میباشد و ریاضی سختی دارد و رشته کامپیوتر جذابیت شغلی بالاتر و زودتر به نتیجه میرسد و هزینه تحصیلی دارد و همچنین هیچگونه اطلاع از رشته امار ندارم. کدوم بهتره؟ ممنون از راهنماییتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مهندسی کامپیوتر بنظرم بهتر است.

  39. Fatemeh
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    یه سوال از خدمتتون داشتم من علاقه بسیار زیادی نسبت به رشته روانشناسی دارم و قصد ادامه تحصیل تا مقطع دکترا .اما متاسفانه امسال که دانش اموز کنکوری بودم نتوانستم نتیجه قابل توجه کسب کنم و روانشناسی شهید چمران شبانه پذیرفته شدم اما به دلیل این که ساکن اصفهان هستم و دانشگاه ازاد خوراسگان رنکینگ علمی مناسبی در رشته روانشناسی دارد ترجیح خانواده رفتن به دانشگاه ازاد است.با این اوصاف نظر شما بر دانشگاه ازاد است دولتی شبانه اهواز و یا مجدد ازمون کنکور؟و ممنون میشوم در رابطه با تفاوت مدرک دانشگاه سراسری و ازاد در رشته روانشناسی توضیح مختصری بدهید .سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، یک سال دیگر بخوان. اگر هدف بلند داری چطور می توانی با نمره کم به آن برسی. حتما می گویید بعدا جبران می کنم. زدن این حرف ساده است ولی عمل به آن خیر.

  40. علی
    پاسخ

    سلام .من دانشگاه شهید رجایی قبول شدم اما بر اساس کارنامه سبز می تونم دانشگاه خوارزمی هم قبول شوم به نظر شما ایا انصراف بدم برم خوارزمی یا نه ؟ کدوم دانشگاه بهتره ؟ممنون میشم جواب بدید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، آن طور نیست که هر کسی بتواند رشته های بعدی را که مجاز شده است خودش برود. باید دانشگاه مبدأ و مقصد موافقت کنند و کلی دنگ و فنگ دارد.

  41. الهام
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.رشته حقوق دردانشگاه آزاد بخونم خوبه یا رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه پیام نور؟کدوم بهتره ازنظر آینده شغلی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشگاه آزاد که از پیام نور بهتر است ولی سوال شما دو مجهولی است و معلومات ریاضی من در حد یک مجهولی است

  42. نوشین
    پاسخ

    با سلام و احترام
    جناب دکتر شیروی ؛ من برای ارشد رشته سیاستگذاری علم و فناوری دانشگاه پردیس شهید بهشتی و رشته کارآفرینی دانشگاه آزاد تهران مرکز قبول شدم ، ممنون میشم اگر نظرتون رو در مورد انتخاب بین این دو رشته بدونم.
    سپاسگذارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شاید رشته کارآفرینی بهتر باشد ولی هر دو چنگی به دل نمی زند.

  43. مریم
    پاسخ

    سلام استاد گرامی. بنده مدرک لیسانس فیزیک از دانشگاه دولتی سطح یک دارم ولی با معدل ۱۲.۵
    فوق لیسانس فیزیک از دانشگاه دولتی سطح دو دارم با معدل ۱۵.۵
    ۱. آیا با این شرایط اگر درسم را ادامه دهم و دکتری بگیرم با وجود این معدل پایین لیسانس شانسی برای هیات علمی دارم؟
    ۲. آیا راهی وجود داره که بتونم معدل لیسانسم رو جبران کنم؟
    ۳. با مدرک دکتری پیام نور آیا شانسی برای هیات علمی شدن وجود داره؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شرط معدل لیسانس که حداقل ۱۴ است را ندارید. ۲- اطلاع ندارم. ۳- خیر

  44. علی
    پاسخ

    سلام
    من دانشگاه شبانه یاسوج و آزاد شیراز رشته برق قبول شدم
    برای من سطح علمی و امکانات دانشگاه در رشته ذکر شده خیلی اهمیت داره از نظر شما کدام دانشگاه بهتر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم هر شهری که ساکن هستی بهتر است. چون آرامش هم مهم است. البته کسی هم که از خانه مادری خود تکان نمی خورد انتظار پیشرفت زیادی نباید داشته باشد.

  45. محمد خلیلی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشی
    آقای دکتر من دانشجوی ارشد پردیس فارابی قم هستم ،در مورد انتخاب موضوع پایان نامه به مشکل برخورده ام تاکنون شاید ده تا موضوع با اساتید بزرگوار در میان گذاشته ام ولی اشکال می گیرند که موضوع تکراری است یا به چه درد ما می خورد….به پیشنهاد یکی از دانشجویانتان خواستم موضوع را باشما بزرگوار در میان بگذارم ،در صورت راهنمایی ممنون می شوم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حضوری مراجعه کنید.

  46. فرگل
    پاسخ

    با سلام . من مدرک کارشناسی و ارشد ناپیوسته غیرانتفاعی حقوق دارم . یکبار ارشد ناپیوسته مجازی قبول شدم(دانشگاه تهران) که انصراف دادم بعد از یک ترم و انصرافم نیز قطعی شد . الان برای کارشناسی پیوسته رشته دیگری اقدام کردم و دانشگاه تهران قبول شدم . از اونجایی که تا به حال از تحصیل رایگان استفاده نکرده ام ،و در دوره روزانه نیز قبول نشدم ، آیا الان ثبت نام در این رشته تحصیلی قبول شده ، بلامانع است ؟ چرا که در برخی از سایت ها نوشته شده بود فارغ التحصیل ارشد نمی تواند کارشناسی دیگری بخواند اما من نه در دفترچه چنین چیزی مشاهده کردم و نه در آیین نامه های وزارت علوم . از طرفی انصراف قبلی من از دوره مجازی که ربطی به قبولی حال حاضرم ندارد ؟ و اینکه آیا یک نفر با وجود ارسد و یا حتی دکتری می تواند کارشناسی دیگری در دانشگاه های سراسری به شرط نبود سایر مشکلات بخواند یا خیر ؟ ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید. (رشته من علوم انسانی است )

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مشکلی ندارد.

  47. ارادتمند
    پاسخ

    سلام خدمت استاد گرانقدر
    سوال بنده این است که با آرشد آب و هواشناسی از گرایشات جغرافیا و سابقه حق الندریس پیام نور و سی و دو سال سن و متاهل بودن آیا حقوق را شروع کنم یا روانشناسی؟ علاقه که به هر دو رشته و ترجیحا حقوق است. دکتری gis (یکی از نرم افزارهای جغرافیایی) هم میتوانم شرکت کنم که نسبت به گرایش آب و هوا میگویند بهتر است. حفظیاتم خوب است ولی جی ای اس تا حدودی با ریاضی سروکار دارد که برای امتحان رشته تجربی یک سال گذشته خیلی خوندم و لی پیراپزشکی دولتی نیاوردم . بسیار ضعیف در ریاضی فیزیک و… که با این سن دو سه سال باید ان ها را بخوانم تا شاید رشته خوبی قبول شم. تردید بسیار زیادی وجودم را گرفته . به دنبال موفقیت و قدرت هستم بدون هیچ پشتوانه ای . هر راهی که در آن تردیدی وجود نداشته باشد و بدانم صحیح است را تا آخر با اراده می روم. در حال حاضر مشاور پایان نانه های ارشدم ولی این شغل مادام العمر من نیست من باید به جایی که لایقش هستم برسم مثلا به سختی درس بخوانم و وکیل شوم ولی آیا برای خانم ها مناسب است؟ تهدید جانی در این شغل وجود دارد؟ اگر بخواهم حقوق را شروع کنم از کارشناسی و دانشگاه خوب خواهد بود تا تلافی پیام نور و ازاد دربیاید . از سهمیه روزاته ام استفاده خواهم کرد ولی شما هر چه سربع تر بفرمایید جه رشته ای برای یک خانمی با شرایط من مناسب است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برای وکیل شدن سالها باید تحمل کنی. اول لیسانس بگیرید که اگر در دانشگاه خوبی باشد سه چهار سال طول می کشد. بعد پشت آزمون وکالت. بعد کارآموزی بعد پیدا کردن کار و امثال آن. وقتی نسبت فارغ التحصیلان حقوق را به کسانی که موفق به قبولی در آزمون وکالت می شود را نگاه کنی مسئله باز هم پیچیده تر می شود. روانشناسی بنظرم از حقوق کم کارتر هم است.

  48. سهیل
    پاسخ

    با سلام . حقوق دادرسی اداری دانشگاه علوم قضایی پذیرفته شدم بنظرتون برم؟ یا یه سال دیگه امتحان بدم؟ چون نمیدونم رشته خوبیه یا نه. مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این رشته را نمی دانم چی است. احتمالا یه بخشی از حقوق عمومی است. بلاخره همه ارشدها کم و بیش مثل هم کم فایده اند.

  49. مسعود
    پاسخ

    سلام دکتر
    من رشته پلیمر پردیس خودگردان بهشتی قبول شدم و ثبت نامم کردم الان جواب ازاد اومده همون رشته پلیمر علوم تحقیقات قبول شدم بنظرتون کدوم بهتره از هر لحاظ چون واقعا سخته انتخاب دانشگاه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همون که ثبت نام کرده اید را دنبال کنید.

  50. امیر محمد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر ، من کنکور سراسری امسال رشته تجربی شرکت کردم و در دانشگاه آزاد شیمی کاربردی واحد علوم پزشکی تهران و دانشگاه سراسری اقتصاد نوبت دوم علامه طباطبایی پذیرفته شدم ، به نظر حضرتعالی برای آینده شغلی و ادامه تحصیل کدوم بهتره ؟
    یا اینکه‌ بخونم مجدد سال آینده شرکت کنم معقوله ؟
    خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اقتصاد حقیقتا کار و حرفه مشخصی ندارد ولی شیمی خب بلاخره مهم است هر چند که در هر دو رشته بیکاری فراوان است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *