پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. مهاجر
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    بنده ۳۰ سال سن دارم و ارشد زبانشناسی دارم و قصد ادامه تحصیل دارم برای جذب هیءت علمی شدن. ۷ و ۸ تا مقاله دارم و یه کتاب
    امیدی به جذب دانشگاه برای من وجود دارد بعد از دکتری یا اینکه برم حقوق بخونم برای وکالت یا پرستاری بخونم ؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیات علمی با رقابت زیادی روبرو است. ولی اینکه آنها را رها کنی و وارد رشته جدیدی بشود آن هم سختی های خودش را دارد . بنظرم همین مسیر خودتان راادامه بدهید.

  2. ملوک دانشمند
    پاسخ

    سلام. وقتتون بخیر. من معنی کلمۀ Motion, writ رو در متون حقوقی متوجه نمیشم. میشه لطفا معادل فارسی این کلمات رو بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، writ قرار دادگاه شبیه دستور موقت در نظام حقوقی ما است. اما motion تقاضا از دادگاه است مثل تقاضای شما از دادگاه مبنی بر توقیف اموال که به استناد آن ممکن است دستور یا همان writ صادر شود

  3. تنها
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید. لطفا این حقیر را راهنمایی کنید بنده در آزمون دکتری شهرستان ها دعوت به مصاحبه شدم خودم ساکن اصفهان هستم. نمیدانم آیا با قبولی در دانشگاه های شهرستان میتوانم بعد از اتمام درس امیدی به هیئت علمی داشته باشم. اکنون دارای چهار مقاله داخلی و خارجی و یک کتاب تالیفی هستم.
    سوال دیگری که دارم آیا باید به ترتیب انتخاب رشته برای مصاحبه اقدام کنم یا میتوانم بعضی اولویت های اولم را که احتمال قبولی در مصاحبه نمیدهم را نروم. سپاسگزارم از وقتی که میگدارید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم بر اساس علاقه بزنید. و احتمال هیات علمی شدن تنها برای اندکی از فارغ التحصیلان دکتری ممکن است.

  4. احمد
    پاسخ

    باسلام و خسته نباشید
    اقای دکتر توو دو راهی گیر کردم اگه ممکن باشه بنده رو راهنمایی بفرمایین.بین اشتغال توو بازار و راه اندازی کسب و کاره مربوط به رشتم و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد موندم.رشته ی من مدیریت بازرگانی هستش و از طرف دیگه اگه نظر شما برا ادامه تحصیل باشه بین رشته های مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی و مدیریت مالی گرایش مهندسی مالی کدوم رو پیشنهاد میکنین؟
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، من باشم دنبال کسب و کار می رم چون همه دنبال مدرک ارشد هستند و کم فایده.

  5. حمید
    پاسخ

    استاد ارجمند آقای دکتر شیروی
    با سلام و وقت بخیر
    بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق شرکتها از دانگاه علوم قضایی هستم و یک مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل از خارج از کشور دارم.
    در کنکور دکتری نفت و گاز ۹۷ پذیرفته شدم و از دانشگاه شهید بهشتی و تهران و پردیس فارابی دعوت به مصاحبه شدم هم در گرایش نفت و گاز و هم حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی.
    احتراما چه توصیه هایی برای آمادگی بیشتر در مصاحبه علمی دارید و اینکه با توجه به اینکه بعضی دانشگاه ها اولویت را به دانشجوهای خودشان می دهند آیا شانسی برای پذیرفته شدن وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، انشاله قبول می شوید و روزمه شما خوب است. نمی توان مصاحبه را پیش بینی کرد ولی امادگی کلی لازم است به خصوص زبان.

  6. حسین مهدوی
    پاسخ

    با سلام و احترام
    چند مقاله راجع به آثار قراردادها به زبان لاتین میخواستم معرفی کنی ممنون می شوم . با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید موضوع مشخص تری بفرمایید .

  7. رضا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر وقت بخیر.ببخشید بین دانشگاه صنعتی مالک اشتر در نوبت شبانه و دانشگاه پردیس البرز و دانشگاه های آزاد مانند علوم تحقیقات میشه اولویت بندی بفرمایید؟مدرک پردیس البرز داخل مدرک ذکر میشود که محل تحصیل پردیس بوده؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پردیس ارس و بعد دانشگاه آزاد مالک اشتر و بعد آزاد

  8. سپیده
    پاسخ

    باسلام .بنده در ازمون دکتری ۹۶-۹۷ رتبه ۲۳۰ازاد و ۲۰ سهمیه رو اوردم .به نطر شما احتمال هست که در مصاحبه ی دوره روزانه پدیرفته شوم .؟ مشکل بعدی من اینست که هنوز پروپوزالم تایید نشده و اگر تا شهریور دفاع نکنم چنانچه به فرص در دانشگاهی پدیرفته بشم .ایا یک ترم مرخصی به من میدهند تا دفاع کنم و نتیجه رو بهشون اعلام کنم ؟ لطفا سریع بهم جواب بدید .خیلی استرس دارم .سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید تا اول مهر دفاع کنید ولی نفهمیدم که چه گرایش و رشته ای قبول شده اید.

  9. حیدری
    پاسخ

    سلام خسته نباشید، برای تدریس در دانشگاه ها و هیئت علمی شدن آیا لازم است که رشته کارشناسی با رشته دکتری و ارشد یکسان باشد یا میتوان از کارشناسی به بعد تغییر رشته داد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام طبیعی است. آنها که مدارکشان یکسان هست شانس زیادی ندارد آنها که مدارکشان یکسان نیست بنظرم شانس ندارند.

  10. محمد
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید ، بنده دارای مدرک کارشناسی فقه و حقوق اسلامی و ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی هر دو از دانشگاه دولتی ؛ اگر تغییر رشته بدهم و دکتری حقوق خصوصی شرکت کنم ؛ برای هیئت علمی شدن در گروه حقوق دچار مشکل خواهم شد؟گروه فقه چطور ؟ (لطفا جوابو به ایمیلم بفرستیدخیلی ضروریه!)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمال دارد برای دروس فقه و اصول شما را بپذیرند ولی دانشگاه های حقوق بیشتر فارغ التحصیلان حقوق را می پذیرند.

  11. مریا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    بنده متولد ۷۱هستم و کارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی دارم..اما در هیچ ازمون استخدامی اسمی از این رشته نیست.بنظرخودم چون تا اینجا جلوامدم دکتری هم بخونم..اما ازجهتی فکر میکنم که وقت گذاشتن برای این رشته بی فایده است..بنظرشما لیسانس یک رشته مثل روانشناسی(بخاطر علاقه ای که دارم) را شروع کنم؟یا اینکه تا ۴سال اینده سنم به ۳۰میرسه و شرایط استخدامی برای لیسانس رو هم از دست میدم؟
    و سوال اخرم اینکه من در مقاطع کارشناسی و ارشد در دانشگاه دولتی خواندم..برای لیسانس مجدد بازم هم میتوانم در دانشگاه روزانه تحصیل کنم؟
    به شدت دچار سردرگمی هستم ..پیشاپیش از همکاری شما متشکرم..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کار دولتی منتظرش نباید و با لیسانس روانشناسی هم کاری پیدا نمی شود باید دوباره فکر کنید که چکار کنید.

  12. حسین
    پاسخ

    با سلام بنده ارشد و دکتری در دانشگاه تهران بودم، ارشد رتبه اول فارغ التحصیلی شدم، معدل دکتری ۱۶.۵، نمره پایان نامه دکتری ۱۸.۵، آیا چون پایان نامه بالاتر از ۱۹ نشده امتیاز منفی در جذب هیات علمی محسوب میشه و سخت میشه؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر.

  13. مالی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب ، بنده فارغ التحصیل کارشناسی حسابداری و دانشجوی ترم آخر ارشد مدیریت مالی هستم وبی نهایت از رشته هایی که تا الان خوندم راضیم وقصد ادامه تحصیل در دوره دکتری در رشته مهندسی مالی را دارم ولی با توجه به اینکه تمام مقاطع تحصیلیم در دانشگاه آزاد بوده ( البته واحد های معتبر ) پذیرش برای دوره دکتری در یک دانشگاه دولتی ممکن است ؟ و اینکه معدل مقاطع قبلی در پذیرش دکتری مهم است ؟و در آخر برای پذیرش چند مقاله پژوهشی باید داشته باشیم ( ایرانی – خارجی ) تا شانس پذیرشمان بیشتر شود ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش هست و بستگی به رقابت و نمره شما دارد. هرچه بیشتر بهتر ولی حداقل یکی لازم است.

  14. رضایی
    پاسخ

    با سلام
    اینجانب دانشجوی حقوق تجاری اقتصادی دانشگاه تهران هستم، برای موضوع پایان نامه دچار مشکل شده ام که چه چیزی خوب است اگر امکانش هست چند موضوع به من اعلام بکنید که منابع هم‌ براب آن موجود باشد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید با مشورت با اساتید خودتان موضوعی مناسبی را انتخاب کنید و من لیستی از موضوعات ندارم که پیشنهاد بدهم

  15. زهره کریمی
    پاسخ

    سلام.وقتتون بخیر
    استاد من ارشد روانشناسی تربیتی دارم و واسه دکتری میخوام یه رشته ی دیگه شرکت کنم آیا میتونم یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعضی از رشته ها ممکن است که باید به دفترچه ازمون دکتری مراجعه کنید.

  16. امیر
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    خواستم بدونم در صورت پذیرش در رشته ادبیات فرانسه در دانشگاه شهید بهشتی نوبت دوم و همین رشته در دانشگاه آزاد اصفهان، کدوم رو انتخاب کنم بهتر هست ؟ شبانه شهید بهشتی یا آزاد ؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب بهشتی بهتر است ولی اینکه کجا هم ساکن باشید اهمیت دارد

  17. دانشجوی حقوق
    پاسخ

    سلام . خسته نباشید . من در حوزۀ حقوق خصوصی در بخش های حقوق قراردادها ، حقوق خانواده و تجارت ، مطالعات گسترده داشته ام ، لکن در بخش مسئولیت مدنی ضعف جدی دارم . چه کتبی را پیشنهاد می دهید ؟ ممنون از شما که وقت گرانبهایتان را به پاسخ دادن به پرسش های دانشجویان اختصاص می دهید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کتاب مستولیت مدنی دکتر کاتوزیان و دکتر باریکلو خوب هستند

  18. امیرصالحی
    پاسخ

    سلام
    استاد گرانقدر، صادقانه اعتبار مدرک پردیس های خودگردان دکتری فرضا در دانشگاه علامه به آن میزان با ارزش جهت جذب هیئت علمی یا فابلیت ترجمه برای پذیرش خارج کشور هست یا صرفا هزینه ای گزاف برای داوطلب دارد؟؟
    و لفظ پردیس در مدارک دکتری درج میشود یا خیر ؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره محل تدریس شما مشخص می شود. بدون مدرک پردیس هم به این راحتی نمی توان هیات عملی شد چون ظرفیت برای این همه فارغ التحصیل نیست.

  19. علی
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید خدمت آقای شیروی عزیز؛
    سوالی که از خدمتتون داشتم اینه که سطح علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز تهران در چه حدیه و اینکه آیا برای فاند گرفتن مورد قبول دانشگاه های خارج از کشور هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به عنوان یکی از دانشگاه های آزاد خوب است ولی اینکه بتوان فاند گرفت بنظرم فاند سخت است نه اینکه این دانشگاه یا آن دانشگاه خیلی فرق داشته باشد. البته دانشگاه های معروف خب تکلیف اش جدا است ولی باز فاند خیلی خبری نیست.

  20. محمد
    پاسخ

    سلام وقت بخیر جناب دکتر. احتمال قبولی بنده در پردیس کیش و ازاد علوم تحقیقات بالاست. رشته معماری. جنابعالی کدام رو معتبر تر میبینید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کیش بهتر است ولی هزینه هاش در مقایسه با آزاد خیلی بیشتر است

  21. احمد
    پاسخ

    با سلام و احترام بنده مربی رسمی قطعی دانشگاه هستم که به تازگی مدرک دکتری خود را گرفتم و ۲ماه دیگر بازنشسته می شوم ولی مسئولان مرا تبدیل وضعیت نمی کنند ایا این کار قانونی است کجا میتوانم شکایت کنم در دانشگاه مالک اشتر کار میکنم و همان جا نیز درس میخواندم و فارغ التحصیل شدم خواهشمندم راهنمایی بفرمایید ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه مجبور نیست که شما را ارتقا بدهد به استادیاری ولی بی انصافی است که شما با حقوق کم بازنشسته شوید.

  22. ...
    پاسخ

    سلام …..من تا پیش دانشگاهی درس خوندم الان تو نهضت آموزش و پرورش سرکارم و میگن ک مدرک لیسانس یا فوق دیپلم باید داشته باشی واسه رسمی شدنت..حالا میخواستم ببینم مدرک معادل لیسانس از دانشگاه فارابی ب درد کار من میخوره یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مدرک معادل برای خود آموزش و پرورش که خوب است. جای دیگر اعتبار ندارد.

  23. امیرمسعود
    پاسخ

    با سلام خدمت شما
    بنده با ۳۰ سال سن به زودی از پایان‌نامه ارشد دانشگاه آزاد خودم دفاع میکنم، احتمالاً دو تا مقاله ISI با ایمپت فکتور خوب خواهم داشت. معدلم هم بدون احتساب پایان‌نامه ۱۸.۵ هست. اما با توجه به این موارد بعد از خوندن این نظرات شما به کلی از اینکه دکتری بتونم دولتی پذیرش بگیرم یا اینکه هیئت علمی بشم ناامید شدم:

    ۱_ به خاطر سن
    ۲_به خاطر اینکه کارشناسی و کارشناسی ارشدم هر دو دانشگاه آزاد بوده‌اند.

    به نظرتون باید از فکر خوندن دکترا در دانشگاه دولتی یا هیئت علمی شدن (حتی آزاد) به کلی بیام بیرون؟!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      ۱- احتمال قبولی شما در دکتری دولتی هست ولی احتمال هیات علمی شدن شما در داشنگاه طراز اول کم است ولی در دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی شانس دارید.

  24. عطایی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر‌ . انشالله که همیشه سلامت باشید‌. تشکر میکنم که با صبر و حوصله پاسخ دوستان رو دادید و ما هم بهره بردیم. یک سوال از خدمتتون داشتم. اینکه من کارشناسی ارشد رشته ی مهندسی معماری از دانشگاه یزد هستم. لیسانس هم دانشگاه هنر اصفهان خوندم. علاقه ی زیادی به تدریس دارم. در آزمون استخدامی برای دبیری شرکت کردم. سوالم اینه که اگر پذیرفته شدم ، انشالله در آینده مدرک دکتری بگیرم میتونم از خدمت آموزش پرورش به خدمت آموزش عالی در بیارم و هیئت علمی دانشگاه بشم؟ یا اینکه میتونم هم زمان دو تاشو داشته باشم؟ این خسارتی که آموزش و پرورش میگیره بابت انصراف از خدمت قضیه اش چیه؟ اگر از سهمیه فرهنگیان برای ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری استفاده کنم میتونم استاد خود دانشگاه فرهنگیان بشم و دیگه در مدارس تدریس نکنم؟ متشکرم از پاسخی که میدید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی سخت است به خصوص اگر تعهد بدهید. دو تا که امکان ندارد هم زمان باشد. ولی به هر حال هر کدام دسترس تر است اقدام کنید.

  25. امید میرزایی نژاد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    ممنون از اینکه صمیمانه به سوالات پاسخ میدید.

    میخاستم بپرسم ، با کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه شهید بهشتی روزانه امکان دارد ، در قالب سرباز هییت علمی، سربازی رو کذراند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید است کسانی نیاز داشته باشد که شما را بپذیرد.

  26. نعمتی
    پاسخ

    باسلام و عرض خسته نباشید.
    بنده کارشناس ارشد و استاد حق التدریس دانشگاه آزادم. چندی پیش برای بورسیه چین وزارت علوم درخواست دادم. از وزارت علوم تماس گرفتند که شمارا انتخاب کرده ایم . بعد پرسیدند که ایا هیات علمی هستید عرض کردم خیر. بلافاصله گوشی را قطع کردند و تمام… من به بورسیه ای از طرف وزارت علوم یا دانشگاه محل تدریسم نیاز دارم تا بتوانم در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهم که هیچکدام میسر نشده تاکنون… گویا این هیات علمی بودن اولین شرط است که خود هیات علمی شدن هم در شرایط فعلی و رشته بنده میسر نیست… راجع بورسیه هایی هم که از مسیر کنکور دکترا میتوان پیگیری کرد هم موانعی وجود دارد و بند و تبصره هایی که در کیس بنده راه را بر من بسته اند‌… بجز این طرق؛ شما آیا راهی سراغ دارید؟
    ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به هزینه خودت بروید یا بورسیه شوید از کشورهای خارجی مثل همین چین.

  27. علیرضا
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    استاد یه سوالی که همیشه ذهن منو درگیر کرده این بوده آِیا برای شرکت در آزمون IBA یا کانون وکلای بین الملی حتما منوط به اینه که تو ایران وکیل باشیم یا اینکه اگه برای ارشد گرایش حقوق بین الملل رو بخونیم هم میشه شرکت کرد تو این آزمون؟ من دانشجوی ترم دوم کارشناسی حقوق هستم مدرک Ielts 7.5 هم دارم و زبان فرانسه هم مدرک c1 رو گرفتم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیچ مدرک بین المللی وجود ندارد که به شما اجازه دهد که در کشورهای دیگر وکالت کنید. اگر وکیل باشید یا فارغ التحصیل برخی از کشورها می توانید در برخی از آزمونها شرکت کنید که قبول شدن در آنها به این سادگی نیست. فرض کنید یه نفر خارجی می خواهد بیاید در آزمون وکالت ایران شرکت کند و قبول شود. خیلی سخت است. مگر انجا تحصیل کرده باشید یا دوره های زیادی را طی کرده باشید و زبان شما کامل باشد.

  28. مظاهری
    پاسخ

    سلام آقای دکتر شیروی
    بنده کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دارم‌ قصد دارم جهت اخذ مدرک دکتری در خارج از کشور اقدام کنم لطفا راهنمایی بفرمایید در صورت امکان از چه طریق باید اقدام کنم و موانع این کار چیه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است برای ارشد اقدام کنید و بعد تبدیل اش کنید به دکتری. خیلی سخت است مستقیم به شما پذیرش بدهند.

  29. مسعود
    پاسخ

    سلام استاد گرامی میخواستم بدونم با کارشناسیه پرستاری میشه برای فوق لیسانس روان شناسیه بالینی خوند؟!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله.

  30. مریم
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من دانشجوی ترم۵پرستاری دانشگاه بهشتی هستم و میخوام ازمون لیسانس ب پزشکی رو شرکت کنم چند تا سوال در این باره داشتم
    ۱.از طریق این ازمون میشه در رشته ی دندان پزشکی ادامه ی تحصیل داد؟!
    ۲. چند درصد امکان موفقیت وجود داره و چ جوری باید بخونم تا موفق شم؟!
    ۳.این ازمون چند نفر قبولی داره؟!
    ۴.از چ منابعی استفاده کنم؟!
    ۵.سنجش امیر کبیر ی سری بسته ی اموزشی اراعه داده از نظر شما این بسته ها چقد معتبرن؟!
    ۶.درکل ب نظر شما تصمیم درستیه تلاش برای قبولی توی این ازمون یا اینک از فکرش بیام بیرون و در رشته ی خودم ادامه ی تحصیل بدم؟!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- باید برای دکتری پیوسته از اول امتحان بدهید. ۲- خب رقابت زیاد است و خیلی باید زحمت بکشید. ۳- نمی دانم. دفترچه را نگاه کنید. ۴- نمی دانم. ۵- من این بسته ها را تأیید نمی کنم و از محتوی آنها اطلاع ندارم. ۶- بلند پروانه است و ممکن است موقفیت آن ساده نباشد.

  31. نازی
    پاسخ

    سلام من کارشناسی و ارشد و دکتری برق رو از دانشگاه سراسری به اتمام رساندم آیا اگر دانشگاه بخواهد بدون حکم بورس و فراخوان میتوانم جذب هیات علمی شوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر نکنم این مجوز را داشته باشد به اضافه اینکه فارغ التحصیل فوق خیلی زیاد است. چرا بدون فراخوان شما را انتخاب کنند و چطور جواب بقیه را خواهند داد.

  32. مهدی
    پاسخ

    باسلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت جناب اقای دکتر از اینکه وقتتان در اختیار ما میگذارید متشکرم استاد برا جذب هیات علمی در دانشگاه ازاد در رابطه با معدل ی سوال داشتم و رشته ی تحصیلی هم مهندسی کامپیوتر هست معدل کارشناسی۱۴.۹۴ و معدل ارشد۱۶.۲۳ و در دکترا هم ۱۷ به بالا هستم ایا شانس جذب هیات علمی شدن رو دارم و کلیه مقاطع در دانشگاه ازاد بودم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله انشاالله از جهت مدرک مشکل خاصی ندارید.

  33. احمد اسدی
    پاسخ

    سلام دکتر ، وقت بخیر
    اگر شخصی در دوران کارشناسی یک ترم مشروط شده باشد، ایا در اینده جهت هیئت علمی شدن مشکلی ایجاد خواهد کرد ،؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نه

  34. رضا
    پاسخ

    سلام خدمت آقا دکتر. بنده سوال داشتم؛ من امسال کنکور دارم و بین انتخاب دانشگاه دولتی و آزاد گیر کردم. رشته ام علوم انسانی است. میخوام تشریح کنید که ۱_ تحصیل به رشته حقوق در این دو دانشگاه چه تفاوتی باهم دارد؟ و ۲_اینکه آیا کسی که مدرک کارشناسی یا کاردانی دانشگاه آزاد دارد میتواند بعد ها در دانشگاه دولتی راه یابد ادامه تحصیل دهد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است از ابتدا در یک دانشگاه برتر تحصیل کنید ولی اگر نشود خود هر جا می توانید تحصیل کنید بلکه بتوانید بعدا جبران کنید.

  35. بهرام
    پاسخ

    سلام استاد
    من خودم وکیل دادگستری بوده و دانش اموخته مقطع دکترای حقوق خصوصی در یکی از واحدهای دانشگاه ازاد اسلامی هستم و یک مقاله در مجله آی اس آی تخصی حقوقی هم دارم. سوالم اینه اکه آیامیتوانم برای فوق دکترا ی حقوق خصوصی از کشورهای اروپایی یا کشور آمریکا با این شرایط پذیرش بگیرم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمالش هست ولی کم. برای موسسه ماکس پلانک اقدام کند شاید یه دوره کوتاه به ات بورس بدهند.

  36. حسام
    پاسخ

    سلام
    یک کد رشته به اسم حقوق قراردادهای نفت و گاز برای دوره دکتری واحد تهران مرکزی وجود داره که در زیر مجموعه رشته اقتصاد نفت و گاز معرفی شده.
    دانش آموختگان ارشد حقوق تجارت بین الملل می تونن به عنوان دکتری نفت و گاز در این رشته تحصیل کنن؟
    می تونه برای حقوقی ها مفید باشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ، بله رشته مفیدی است.

  37. سعیده
    پاسخ

    سلام. عضو هیئت علمی و بورسیه دانشگاه ازاد هستم، یک ترم از تعهد خدمتم باقی مانده ولی به دلایلی نمیخواهم ادامه بدهم و قصد استعفا دارم. سوالم از شما اینه ایا حق سنوات به من تعلق میگیرد . در چه صورتی میگیرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، چون دانشگاه آزاد از حقوق کار استثنا شده است نمی دانم دقیقا حق سنوات تعلق می گیرد یا نه. ولی قبل از استعفا حتما کار دیگری را مطمئن شوید که بیکار نشوید

  38. لادن
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    ارشد کشاورزی دارم میتونم در آزمون دکتری مدیریت آموزشی یا برنامه ریزی درسی شرکت کنم؟؟ یا رشته مرتبط میخواد؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دفترچه دکتری مراجعه کنید تا رشته های مجاز را مطلع شوید.

  39. نادر
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید استاد. من دوس دارم حقوق تجارت بین الملل بخونم ولی مشکل اینجاست چون در ایران قراره بخونم فکر میکنم level کارم خیلی پایین تر از اونی باشه که در خارج بخوام بخونم و فکر میکنم اگر مشتری هم باشه اونی که خارج خونده را به من ترجیح میده در اون صورت درامدی هم فکر نکنم با این که رشته سختی میخونم بدست بیارم. نظرتون راجع به حرفم میشه لطفا بگین. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حالا از بقیه گرایش ها که بهتر است. حالا لازم نیست آنقدر دور دورها را ببینی.

  40. علی نیای اصل
    پاسخ

    سلام
    مجموع شهریه دکتری دانشگاه ازد برای ارشد جزا حدود چقدر می شه ؟ از ۷۰ میلیون تومان بیشتر می شه ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حدود همین مبلغ ولی بخشی را هم دولت وام می دهد.

  41. Hossein
    پاسخ

    سلام ,من لیسانس حقوق. از دانشگاه آزاد دارم.آیا امکان ادامه تحصیل در رشته حقوق تجارت بین الملل در کشور آلمان دارم ؟اگر امکان پذیر هست در کدام دانشگاه؟ باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش هست. باید سرچ کنید.

  42. امیر صادقپور
    پاسخ

    سلام جناب دکتر. بنده کارشناسی مهندسی پزشکی دارم.برای ارشد میتونم رشته علوم ازمایشگاهی بخونم؟ دانشگاهش فرقی ندارد. ازاد سراسری

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ظاهرا مشکلی ندارد.

  43. محسن
    پاسخ

    سلام.بنده کارشناسی ارشد حقوق ثبت دانشگاه علوم قضایی هستم به دلیل اینکه بیشتر مشغول کار آموزی قضایی بودم وقت نکردم در این مدت کار پژوهشی بکنم و فقط توانستم پایان نامه بنویسم
    حال این سوال را دارم که آیا ب نظر حضرت عالی من اگر یک ارشد دیگر مثل ارشد حقوق خصوصی بخوانم در یک دانشگاه دولتی و در آنجا نیز پایان نامه بنویسم و یک مقاله هم در این مدت بنویسم آن وقت آزمون دکتری بدهم شاید اینگونه احتمال قبولیم در دکتری در دانشگاه هایی مثل اصفهان بیشتر میشود یا خیر( با فرض اینکه ارشد دوم را هم دانشگاه اصفهان بخوانم)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم خیلی تأثیر ندارد که دو تا ارشد بگیرید.

  44. امير
    پاسخ

    سلام استاد گرانقدر دکتر شیروی من دوتا سوال داشتم:
    ١-اگه فرزندان پدر و مادری که سنشون بالای ١٨ ساله بخوان طلاق بگیرن حضانت با پدر است یا مادر؟ایا فرزندان می توانند خودشون انتخاب کنن چون دیگه صغیر نیستن؟
    ٢-رمز موفقیت در رشته حقوق؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- حضانت برای نابالغ است و بلوغ در کشور ما در دختر ۹ سال قمری تمام و برای پسر ۱۵ سال قمری تمام است. ۲- مراجعه کنید به نوشته خرخونی در همین سایت

  45. صابر
    پاسخ

    سلام اقای دکتر اقای شیروی در حال حاضر بازار کار کدمو رشته ی ریاضی فیزیک بهتره؟به نظر شما مهندسی مکانیک خوبه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مهندسی نرم افزار، مکانیک، برق عمران همه خوب هستند.

  46. محمد
    پاسخ

    با سلام و احترام
    من کارشناسی ارشد مهندسی برق قدرت دارم و امسال برای رشته مهندسی هسته ای (پرتو پزشکی ) امتحان دادم که خوشبختانه مجاز به انتخاب رشته شدم . خواستم بدونم این تغییر رشته برای هیات علمی شدن مشکلی ایجاد میکند یا نه .چون میگفتن شرط هیات علمی شدن اینه که هر دو مقطع آخر بایدیک رشته باشد.لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم ممکن است مشکل ایجادکند.

  47. صابر
    پاسخ

    اقای دکتر سلام اقای دکتر من دوسال در دانشگاه غیرانتفاعی درس می خونم و در کنکور شرکت خواهم کرد ایا میشه در قبولی در دانشگاه روزانه این دوسالی که تو غیر انتفاعی درس خوندم رو تطبیق بدند چه جوری ؟ راهنماییم کنید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید است قبول کنند ولی بستگی به دانشگاه و گروه مربوط دارد.

  48. محمد
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    رشته من کارشناسی ناپیوسته عمران هست .مقطع کاردانیم کارهای عمومی ساختمان می باشد و از دانشگاه سراسری با معدل ۱۸ فارغ التحصل شدم و مقطع کارشناسی رو با معدل ۱۸.۳۲ از دانشگاه آزاد گرفتم ولی تصمیم گرفتم کارشناسی ارشد رو در دانشگاه خوب بخونم برای همین سال قبل کنکور ارشد با رتبه برتر وارد دانشگاه شریف شدم . و دارای مدرک زبان نیز می باشم می خواستم بدونم آیا در مصاحبه دکتری شانسی برای قبولی دارم با اینکه کارشناسیم ناپیوسته هست و در دانشگاه آزاد تحصیل کردم . ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمالش هست.

  49. طاها
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر ، ضمن تشکر از لطفتون ، من کارشناسی ارشد زنتیک واصلاح نژاد دام را دارم آیا میتوانم دکتری ژنتیک انسانی بخوانم؟. متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به دفترچه دکتری مراجعه کنید تا رشته های مجاز را پیدا کنید.

  50. ساعد
    پاسخ

    سلام استاد بزرگوار..بنده در رشته برنامه ریزی درسی در دانشگاه یزد با معدل ۱۳ و ارشد برنامه ریزی درسی با معدل ۱۸ از دانشگاه علامه طباطبایی و ترم ۲ دکتری با معدل ۱۷(تاکنون)از دانشگاه علامه طباطبایی هستم با چندین مقاله علمی پژوهشی و isi..ایا امکان دارد در جذب هیئت علمی بخاطر معدل پایین کارشناسی رد شوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید می دانم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *