پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. محمد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر ،
    درباره نوشتن مقاله درباره حقوق سرمایه گذاری به زبان انگلیسی که قابل چاپ در ژورنالهای بین المللی باشد میتواند موضوعاتی را معرفی نمیایید ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام زمانی مقاله شما در یک مجله معتبر بین المللی چاپ خواهد شد که شما تمام مطالب مرتبط قبل از آن را دیده باشید و بخواهید یک نکته و مسئله جدید را پاسخ بدهید. پس موضوع از دل مطالعه به دست می آید نه از طریق توصیه یک فرد.

  2. تنها
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید. بنده سی ساله ودارای مدرک لیسانس فیزیک از دانشگاه رفسنجان و ارشد فیزیک از اصفهان هستم. حق التدریس دانشگاه و یک کتاب آماده چاپ دارم. در دو سال گذشته آزمون دکتری شهرهای دیگر قبول شده ام که بدلیل شرایط کاری برای مصاحبه اقدام نکردم. بنظر شما با توجه به اشباع بودن این رشته قبولی در ازمون دکتری شرایط هیئت علمی شدن را برای بنده هموار میکند

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاخره اگر دنبال هیات علمی هستید باید دکتری بگیرید ولی اینکه اخذ مدرک برای شما هیات علمی را تضمین کند، اینطور نیست باید رقابت کنید و رزومه قوی داشته باشید.

  3. علی
    پاسخ

    سلام استاد؛ خسته نباشید، خدا قوت ، تقدیر و تشکر از راهنمایی های دلسوزانه و بی دریغ جنابعالی

  4. سجاد
    پاسخ

    سلام خسته نباشید.mba خواجه نصیر خوبه یا علامه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خواجه نصیر بنظرم بهتر است.

  5. امید نظری
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من کارشناسی رشته مهندسی منابع طبیعی دارم آیا میتونم در مقطع ارشد دز رشته علوم قران و حدیث در دانشگاه دولتی تحصیل کنم سنم هم ۲۵ ساله و آیا با این شرایط امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا وجود داره

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکانش هست. امکان دکتری هم هست ولی این رشته ها خودش به شدت اشباع شده است و شما با کارشناسی غیر مرتبط ممکن است شانس کار به خصوص هیات علمی را نداشته باشید.

  6. کیمیا
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    در آزمون ارشد حقوق گرایش جزا و جزم شناسی در درس متون حقوقی آیا فقط از متون جزایی سوال طرح میشود یا امکان طرح از متون حقوق خصوصی (مثلا مدنی) هم هست؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام متون حقوقی برای کلیه گرایشهای حقوق یک امتحان واحد است که ممکن است ترکیبی از خصوصی، جزا و بین الملل باشد.

  7. محمدعلی شهریاری
    پاسخ

    سلام، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد هستم مدرک دکتری دارم الآن برای ارتقاء به استادیاری اقدام کرده ام دو مقاله علمی پژوهشی هم استخراج شده از پایان نامه دکتری ارائه داده ام، کمیسیون پرونده من را بازگشت داده و ایراد گرفته که مقالات باید به تاریخ بعد از دفاع چاپ شده باشند نه قبل از دفاع، ایا برای تبدیل وضعیت هیأت علمی بورسیه غیر از ارائه دادن مدرک دکتری شرط دیگری مثل این مورد که عرض شد وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، چنین شرطی را نشنیده بودم که باید بعد از دفاع چاپ شده باشد.

  8. مهیار
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    من کارشناسی یکی از رشته های گروه علوم پزشکی و ارشد یک گرایش دیگر را دارم.به رشته تاریخ بسیار علاقه و در آن زمینه تألیفاتی هم داشته ام.آیا گرفتن سریعتر مدرک ارشد تاریخ از طریق فراگیر پیام نور و بعد شرکت در آزمون دکترای تاریخ برای قبولی در دانشگاههای دولتی امکان پذیر است یا اینکه به دلیل اخذ مدرک فراگیر،امکان قبولی دکترای تاریخ در دانشگاههای دولتی وجود نخواهد داشت؟
    ممنون می شوم راهنمایی ام بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فکر نکنم این مدارک خیلی به شما در پیدا کردن کار مرتبط کمک کند

  9. رضا
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
    در رابطه با اصول و مقررات حاکم بر قرارداد های انرژی های تجدید پذیر چه منابعی را پیشنهاد میدهید که بتوان از آن ها یک مقاله استخراج کرد؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، منبع خاصی سراغ ندارم باید این مسائل مورد تحلیل قرار بگیرد.

  10. درباره حقوق اعضای هییت علمی
    پاسخ

    در مورد حقوق اعضای هییت علمی عرض کنم که اساتید دانشگاههای مطرح کشور مثل شریف تهران بهشتی و … بهشون کلی پروژه های نجومی ارگانهای دولتی و خصوصی ارجاع میشه ازشون در همایش های مختلف دعوت میشه واسه تدریس در پردیس های پولی و مراکز اموزشی مختلف دعوت میشه با دستمزها نجومی مثلا در همایشی که مدیران شرکت نفت حضور دارن استاد دانشگاه تهران سخنرانی میکنه و از قبلش شناخته میشه و پرونده نجومی بهش ارجاع میشه.ساده اندیشی هست اگه فکر کنیم تنها ممر درامد استاد دانشگاه شریف اون فیش حقوقی پن شش ملیونیش باشه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      حتی اگر یک ربات هم طرف شما هست شروع کلام اتان با «سلام» پسندیده است. اگر مطالب شما درست باشد که غلو امیز است از خودتان پرسیده اید که بیشتر اعضای هیات علمی در شهرستانها هستند که این فرصتها را در اختیار ندارند. وانگهی چند درصد اعضای هیات علمی دانشگاه های تهران در رشته هایی هستند که نمی توانند پروژه و درآمدی بیشتر از حقوق خودشان داشته باشند. در آخر حالا چرا اینقدر عصبانی هستید! در ضمن تلاش کنید که با درآیت و حکمت «ساده اندیش» نباشید.

      • استاد عشق
        پاسخ

        سلام و درود بر دکتر شیروی عزیز از توجه شما سپاسگزارم و اگر جسارتی شد پوزش میطلبم

  11. عظیمی
    پاسخ

    سلام
    آقای دکتر امسال ارشد حقوق بین الملل شرکت میکنم.کتاب هایی که برای متون حقوق معرفی میکنن اکثرا کلیه.شما چه منابعی رو معرفی میکنید خاص کنکور ارشد بین الملل؟با توجه به دروس کنکوری.متون حقوقی،حقوق مدنی(تعهدات)،حقوق بین عمومی و حقوق بین خصوصی و حقوق اساسی.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برای آزمون ارشد، آزمون متون حقوقی برای کلیه گرایشها واحد است و برای هر گرایش یک آزمون جداگانه نیست و متون حقوقی یک و دو اینجانب را هم بخوانید به شما کمک می کند.

  12. سهند
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر الان اگر کسی با مدرک دکتری، هیأت علمی دانشگاه آزاد باشه، حقوقش با هیات علمی دانشگاه دولتی تفاوت میکنه؟ و اگر میکنه چقدر هست؟ ممنون میشم جوابم رو بدید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام قدری تفاوت دارد و می گویند دانشگاه آزاد کمتر است.

  13. امير
    پاسخ

    درود بر استاد گرامی،جناب استاد خواهشمندم مرا راهنمایی کنید در این موارد
    ١-چرا اورده در شرکت با مسئولیت محدود نمی تواند صنعت باشد؟
    ٢-کتب مدنی استاد امامی و شهیدی یافت میشود؟
    ٣-اینجانب کتب شرح لمعه شهیدثانی هر دو جلد را مطالعه کرده ام و دوست دارم اطلاعات فقی قراردادهام کامل شود شما چه کتاب های دیگری را پیشنهاد می کنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- منظور از صنعت اگر اموال مالکیت فکری منظورتان است که مشکلی ندارد. ۲- بله مشکلی ندارد. ۳- شرایع محقق حلی و مکاسب شیخ انصاری

  14. آرمان
    پاسخ

    با عرض ادب و احترام به حضور جناب اقای دکتر،
    اینجانب دارای مدرک مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد بوده و بعدا مدرک کارشناسی ارشد تاریخ در دانشگاه دولتی اخذ کرده ام. آیا پس از دریافت مدرک دکترای تاریخ از دانشگاهی دولتی، با توجه به غیر مرتبط بودن مدرک کارشناسی با مدارک ارشد و دکترا، آیا شانسی برای پذیرش هیأت علمی در یکی از دانشگاه های دولتی یا آزاد خواهم داشت؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فکر نکنم شانسی وجود داشته باشد.

  15. زهرا@
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.من لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد نجف آباد دارم .تصمیم گرفتم واسه ارشد بخونم.ولی تو انتخاب گرایش مرددم.شما چه گراشی رو پیشنهاد میدین؟تجارت بین الملل بخونم آینده کاری چه جوریه؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر جدی هستی رشته خوبی است ولی سعی کن در یک دانشگاه دولتی که این رشته را دارد قبول شوید.

  16. محمد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    من لیسانس و ارشد فلسفه و کلام دارم میتونم دکتری حقوق جزا شرکت کنم?لیسانس حقوق هم دارم.
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مجاز نیستید و می توانید برای دیدن اینکه چه رشته هایی می توانید شرکت کنید به دفترچه آزمون دکتری مراجعه کنید.

  17. سمیرا ساکی
    پاسخ

    سلام استاد میخواستم ببینم برا ارشد به نظر شما حقوق نفت و گاز آینده کاری بهتری و البته درآمد بیشتری داره یا حقوق تجارت بین الملل ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق تجارت بین الملل عام تر است و بیشتر توصیه می شود. مدرک هم پولساز نیست چه تجارت و چه نفت.

  18. sgh
    پاسخ

    سلام. جناب استاد خانم بنده در شهریور ۹۵ دعوت به مصاحبه شد و هردو مرحله علمی و عمومی را سپری کرد. پس از مرحله عمومی زمانی که پرونده به وزارت رفت گفتند مشکل کبر سن دارد و سنش از سی سال بیشتر است! هر چند که ان زمان اعلام نشده بود که سن هییت علمی کاهش یافته است! البته یک آیین نامه در شهریور ۹۵ در سایت وزارت هست که کاهش سن در ان هست ولی شورای عالی جذب انقلاب فرهنگی گویا در برج سه سال ۹۶ کاهش سن را تایید کرده است که نمی دانم کدام معتبر و قابل اجراست!! ممنونمیشوم در این باره اهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاخره ملاک وقتی است که برای شما حکم زده می شود و بر اساس آن اقدام می کنند و کاری بنظرم نمی شود کرد.

  19. مرضیه
    پاسخ

    سلام
    وقت بخیر
    من ارشد gis هستم و در دانشگاه ملی بصورت جق التدریس مشغولم ایا اگر دکتری را از دانشگاه ازاد بگیرم می توانم هیئت علمی دانشگاه شوم
    ممنون می شوم قوانین هیئت علمی شدن رو بصورت واضح ذکر بفرمائید
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شرایط هیات علمی را در فراخوانها اعلام می کنند. اما وقتی رقابت باشد خب گروه ها که باید شما را انتخاب کنند به رزومه شما نگاه می کنند که عبارت است از رشته، گرایش، محل تحصیل، معدل، کتاب، مقاله، تدریس و امثال آن. برخی از دانشگاه های دولتی در گرفتن فارغ التحصیلان غیر دولتی حساسیت بخرج می دهند و در مراحل اولیه انها را حذف می کنند برخی هم این حساسیت را ندارند ولی به هر حال به رزومه فرد توجه می کنند در مقایسه با سایر رقبا.

  20. علیرضا
    پاسخ

    دورود بر استاد گران سنگ ومهربان.جناب استاد ببخشیدخواهش مندم مرا راهنمایی کنیدبرای درس متون حقوقی آزمون ارشد آیا می توان به کتاب های متون حقوقی ۱و۲ که خودتان نگاشته اید بسنده نمود.؟اگر بس نیست پس چه کتاب های دیگری سودمند هستند.؟هرگاه که کتاب های تان را می خوانم از صمیم قلبم برای تان آرزوی تن درستی و بهروزی را دارم چرا که هر آینه زحمت زیادی برای نوشتن و گردآوریش کشیده اید.سپاس از دل سوزی و مهربانی تان.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این دو کتاب بسیار به شما کمک می کنند ولی نمی توان گفت که کافی است و باید منابع دیگری هم خواند. حتی برخی از مباحث حقوق را می توان از روی اینترنت دانلود کرد و مطالعه کرد.

  21. رحمت
    پاسخ

    سلام استاد
    برای مطالعه تطبیقی بلند مدت در زمینه حقوق خصوصی,و ارایه نتایج آن در مجامع علمی داخلی و خارجی حقوق چه کشورها را پیشنهاد میفرمایید؟
    آیا انتخاب یکی از کشورهای اسلامی غیر از ایران نیز مفید است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اولا کتاب حقوق تطبیقی اینجانب را به دقت مطالعه کنید. برای کار تطبیقی اول باید کشوری انتخاب شود که منابع آن دردسترس باشد ودوم تفاوتها و مشابهتای آن با نظام حقوقی ایران قابل توجه و جالب باشد.

  22. سیما چهارباغی
    پاسخ

    با عرض سلام
    برای دکتری حقوق خصوصی مطالعه چه منابعی رو پیشنهاد میفرمایید
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منابع مشخصی نیست باید بخوانید و بخوانید و بخوانید.

  23. الف
    پاسخ

    سلام آقای دکتر

    من کارشناسی ارشد ادبیات هستم و قصد دارم برای مقطع دکترا در یکی از گرایش های رشته مدیریت آزمون دهم .آیا امکان تغییر رشته در مقطع دکترا وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش ظاهرا در این رشته است. باید دفترچه را مطالعه کنید.

  24. سیروس
    پاسخ

    با سلام خدکت استاد ارجمند
    می خواستم اگه محبت بفرمایید در خصوص دستور موقت در ماده ۹ و ۱۷ قانون داوری منبع یا جزوه ای معرفی فرموده یا اینکه توضیحی بفرمایید
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در مورد دستور موقت به اختصار در کتاب داوری تجاری بین المللی مطالبی بیان کرده ام. پایان نامه هم در این خصوص است. مقاله هم دیده ام. مهم ترین کتابهای داوری است.

  25. در جستجوی بهترین
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد بزرگوار
    بنده دارای کارشناسی مدیریت بازرگانی و مدرس زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته و سابقه تدریس در مراکز معتبر و فن بیان و مکالمه انگلیسی خیلی خوبی هستم

    با این رزومه شما با توجه تحلیلتون از بازار کار کنونی و پیش بینیتون از بازار استخدام آینده ایران شما کدام مسیر را برای ارشد و دکترابه ترتیب پردرآمد ترین میدانید ؟

    ۱- ارشد حقوق نفت و گاز – دکتری مدیریت قردادهای بین الملل نفت و گاز
    ۲- ارشد اقتصاد نفت وگاز – دکتری حقوق نفت و گاز
    ۳- ارشد حقوق نفت و گاز – دکتری حقوق نفت و گاز
    ۴- ارشد اقتصاد نفت و گاز – دکتری مدیریت قراردادهای بین الملل نفت و گاز
    ۵- ارشد حقوق نفت و گاز – دکتری اقتصاد نفت و گاز(۲ گرایش)
    ۶- ارشد اقتصاد نقت و گاز – دکتری اقتصاد نفت و گاز (۲ گرایش)

    همونطور که میدونید این سه رشته به هم مربوط و مجاز برای دکترا هستند و در مقایسه بالا گرایش های اقتصاد نفت و گاز در مقطع دکتری شامل ۱-بازار و مالیه های نفت و گاز و ۲-حقوق و قراردادهای نفت و گاز را ذکر نکردم که لطفا اشاره ای بفرمایید کدام گرایش بهتر است

    البته من مطالعات خود در هر سه رشته را بالا میبرم و به هر سه زمینه علاقه مند هستم ولی برای مدرک دانشگاهی واولویت استخدام به ترتیب شدت نیاز و پردرآمدترین ۱ تا ۶ برایم عدد بفرستین لطفا

    با تشکر فراوان از حوصله ای به خرج میدهید که برای من سرنوشت ساز است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم ۴ برای شما مناسب تر است.

  26. امین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقت شما بخیر
    بنده لیسانس دانشگاه کردستان و ارشد دانشگاه گیلان را دارم در رشته مدیریت…اگر دکتری را در دانشگاه های تاپ تهران بگیرم امکان هیئت علمی شدن در دانشگاهی مثل گیلان یا هم سطح رو دارم؟ با فرض رزومه خوب
    سوال دوم اینکه، درسته که گفته میشه دکتری خارج از کشور برای هیئت علمی شدن در داخل خیلی خوب نیست به دلایلی مثل اینکه بدون کنکور دکتری گرفته شده؟
    خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش هست ولی باید در نظر بگیرید که این رشته ها خیلی هیات علمی نمی خواهند. ۲- این حرف صحیح نیست.

  27. احسان رشیدی
    پاسخ

    جناب دکتر خسته نباشد

    بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی از دانشگاه ازاد هستم ..آیا امکان تحصیل مجدد در این رشته و این مقطع در دانشگاه دولتی هست /؟؟

    و برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا کدوم رشته مدیریت در مقطع ارشد شانس پذیرش بهتر برای گرفتن فاند کامل رو داره ؟؟

    تشکر ویژه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ظاهرا همین گرایش منع دارد. فاند که خیلی نیست و بنظرم فرقی از جهت گرایشها ندارد.

  28. آزاده
    پاسخ

    با سلام
    مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مواد از تربیت مدرس دارم دکتری رشته خودم در تربیت مدرس را پیشنهاد میکنید یا کنکور سراسری تجربی و رشته های پزشکی ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همون رشته خودتان عملی تر است تا اینکه دوباره بروید از اول شروع کنید که قبول شدن شما هم معلوم نیست.

  29. آزیتا
    پاسخ

    استاد سلام
    بنده کارشناس حقوق از دانشگاه آزاد قائمشهر و ارشد حقوق مالی اقتصادی از آزاد شبستر هستم،میخواستم راهنمائی بفرمائید آیا ۱_ برای دکترا میتوانم تجارت بین الملل بخوانم؟اگر پاسخ در ایران منفی است در خارج از کشور چطور؟ ۲_اگر برفرض پاسخ اول شما کاملا منفی باشد و در ایران بخواهم دکترا خصوصی بخوانم آیا بخاطر ارشدم که خصوصی نیست دانشگاههای دولتی پذیرش خواهند نمود یا باید به دانشگاه آزاد فکر کنم؟ ۳_برای هیئت علمی شدن ارشد حقوق مالی اقتصادی برایم مشکل ساز خواهد شد؟ استاد عزیز درسته باهمه مشغله ای که دارید خواسته زیادی است ولیکن خواهشمندم به هر ۳سوال بنده بصورت ۱_۲_۳ پاسخ دهید و اگر بنده نوازی بفرمائید پیشنهاد خودتان را برای دکترا بعنوان گزینه ۴ مستدل بفرمائید،ممنون از وقتی که برای راهنمائی فرزندان سرزمینتان گذاشته اید،درود به شرف ایرانیتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- در ایران فعلا پذیرش در یک دانشگاه است و شانس شما خیلی نیست. اما در خارج هم برای دکتری مستقیم ساده نیست و بهتر است برای ارشد اقدام کنید. ۲- امکان پذیرش شما در دولتی حقوق خصوصی هست. ۳- نه اتفاقا خوب هم هست.

  30. سارا
    پاسخ

    با سلام
    وقتتون بخیر
    من لیسانس مکانیک دانشگاه اصفهان رو با معدل ۱۶.۵ دارم و قصد دارم ارشد (و دکترا) رو به مهندسی صنایع تغییر رشته بدم. سوال من این هست که با وجود تغییر رشته، چقدر از شانس من برای جذب هیئت علمی دانشگاه کم می شود ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شانس شما خب کم می شود.

  31. مهدي
    پاسخ

    سلام جناب دکتر وقت بخیر
    من دارای مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد هستم برای مقطع دکتر تصمیم دارم به جای گرایش خصوصی سراغ بین الملل برم به نظر شما این تغییر می تونه خوب باشه و با توجه به اینکه من در سازمان های تابعه قوه مشغول کار هستم باعث پیشرفت کاری من بشه؟/

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق تجارت بین الملل اره ولی خود بین الملل را توصیه نمی کنم. البته در شرایط موجود تجارت بین الملل هم خیلی ممکن است شانس قبولی نداشته باشید چون پذیرش خیلی محدود است.

  32. صدف 1
    پاسخ

    سلام جناب استاد وقت بخیر ضمن تبریک جهت کتاب ارزشمند حقوق قراردادها سوالی داشتم
    اینجانب به مدت ۳ سال عضو هیئت علمی پیمانی در یک دانشگاه دولتی بودم بعد سه سال دانشگاه قرداد من را لغو کرد پیگیری کردم مجدد با من قراد اد بستند اما در حکم جدید استادیار پایه ۱ زدند یعنی پایه های من را گرفتند و جالب اینکه نامه ای تنظیم کردند که من با اینکه پایه ۱ بشوم موافقم و به نوعی اقرار گرفتند در تمام طول مدتی که قراداد نداشتم در دانشگاه حضور داشتم اما به من حقوقی پرداخت نمی شد آیا بعدا می توانم حقوق خود را مطالبه کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بگذارید رسمی آزمایشی بشوید و بعد برای پایه هاتان اقدام کنید و اگر دانشگاه مخالفت کرد بروید دیوان عدالت شکایت کنید.

  33. مریم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر .وقت بخیر.من دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد هستم و الان ترم ۱۰ هستم.به خاطر پاره ایی از مشکلات آیا امکان تغییر استاد هست؟امکان انتقالی چطور؟امکان انصراف چطور؟چه شرایطی داره ؟ممنون اگه منو راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام انتقال که نه ولی انصراف و تغییر استاد امکان دارد.

  34. امید
    پاسخ

    سلام دکتر شیروی خسته نباشید
    بنده امید هستم دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انژری من مطالب شما روخوندم عالی بود می خواستم ازمون پی اچ دی دکترای تبدیل انژری امتحان بدم
    ایا می توان هم زمان هم تدریس کنم حق ا التدریس چنده ممنونم میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله مشکلی برای حق التدریس نیست اگر دانشگاهی به شما حق التدریس بدهد.

  35. حسين مهدوي
    پاسخ

    باسلام و تحیت خدمت استاد گرامی
    موضوع بیمه صادراتی در حقوق تجارت بین الملل دوست دارم کار کنم اما نیاز به منابع مطالعاتی دارم . لطفا راهنمایی بفرمایید . با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در کتاب حقوق تجارت بین الملل به اختصار در این مورد سخن گفته ام و پایان نامه هایی هم در این خصوص نوشته شده است. سایت این مراکز بیمه هم منابع خوبی است.

  36. مجتبی قزاق
    پاسخ

    سلام
    وقت شما بخیر و خسته نباشید
    قزاق هستم دانشجوی ترم سوم دکتری تخصصی روابط بین الملل ، به نظر شما در خارج کشور برا ادامه تحصیل اقدام کنم و یا با همین مدرک تو ایران بمونم خوبه ؟
    من حق التدریس دانشگاه هستم و هنوز شغل خاصی مد نظرم نیست ، و اینکه هر راهکاری به نظر شما برای راهنمایی من داشته باشید و چه کارهایی میشه با این رشته انجام داد ممنون میشم . با تشکر از لطف شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر می توانید بروید خارج تحصیل کنید خب در آن تردید نکنید.

  37. گودرزی
    پاسخ

    سلام استاد گران قدر
    در دوره کارشناس پیام نور رشته حقوق ۴ واحد متون حقوقی ما از این کتاب است، احتمالا دانشگاه آزاد هم همین کتاب است/ *.A LEVEL AND ASLEVEL LAW, نویسنده: MARTIN HUNT,/خواستم بدونم مطالعه این کتاب می توان در کنکور ارشد سوالات زبان را نسبتا خوب جواب بدهیم.یا اینکه شما پیشنهاد دیگری دارید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه کافی نیست. متون حقوقی یک و دو اینجانب را هم بخوانید ولی باز نمی توان گفت کفایت می کند.

  38. علی
    پاسخ

    با سلام و ادب و احترام خدمت دکتر شیروی و تقدیر بخاطر پاسخگویی و ارشاد دانشجویان
    استاد آیا میشود در دوره دکترای روزانه تحصیل کرد و همزمان ارشد پیام نور رو هم طی نمود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر.

  39. کبری شهبازی
    پاسخ

    با سلام مجدد لطفا ارشاد بفرمایید آیا در دانشگاه آزاد دوره دکتری فرصت مطالعاتی برای خارج از کشور داریم یا خیر ؟ درصورت پاسخ مثبت چه زمینه هایی از گرایش حقوق خصوصی نیلز بیشتر دارد و راهگشا خواهد بود

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش هست ولی باید خودتان هزینه های آن را تأمین کنید. بهتر است فرصت مطالعاتی برای تکمیل رساله دکتری شما باشد.

  40. کبری شهبازی
    پاسخ

    با سلام وتحیات
    از کمال متانت وبردباری جنابعالی در ارشاد وپاسخگویی صحیح متشکریم آرزوی توفیق داریم .
    کبری شهبازی سردفتر اسناد رسمی ۱۸۵ کرمانشاه ودانشجوی دکتری حقوق خصوصی

  41. احسان
    پاسخ

    با عرض سلام و ادب آیا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد دذانشگاه آزاد می تواند در آزمون سراسری دکترا شرکت کند و برای مثال در مقطع دکتری در دانشگاه دولتی همچون دانشگاه شهید بهشتی ادامه تحصیل دهد؟
    پیشاپیش از پاسخگویی شما متشکرم
    منصور و پیروز باشید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله ولی احتمال قبولی شما در دانشگاه مورد اشاره ممکن است با توجه به خیل شرکت کنندگان کم باشد.

  42. سامیار ذبیحی
    پاسخ

    سلام جناب اقای دکتر اینجانب حدود یکسال هست پس از پایان دوران تحصیل که بورسیه بودم کار خود را در دانشگاه شروع کردم و به تازگی از قراردادی به پیمانی تغییر وضعیت پیدا کرده ام سوال بنده این است که از چه زمانی میتوانم برای مقطع پست داک در خارج از کشور اقدام کنم ایا دانشگاه با بنده همکاری میکند؟ باید مرخصی بدون حقوق بگیرم یا شرایط دیگری دارد؟ لطفا مرا راهنمایی بفرمایید. ممنون از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فکر نکنم تا رسمی نشوید بتوانید از فرصت مطالعاتی استفاده کنید مگر اینکه مرخصی بدون حقوق بگیرید.

  43. فرزاد
    پاسخ

    با عرض سلام و خدا قوت میخواستم اگر امکانش هست سایتهایی که مقالات حقوق نفت و گاز به روزی رو در آن ها پیدا میشه معرفی کنید .به زبان انگلیسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهترین سایت گوگل اسکولار است.

  44. فرشاد
    پاسخ

    سلام
    من دانشجو رشته حقوق دانشگاه ازادم میخواستم در ارشد حقوق تجارت بین الملل شرکت کنم ولی میخواستم ببینم اگر در این رشته ارشد شرکت کنم در صورت اینکه بخواهم ادامه بدهم دکترا میتوانیم دکترا حقوقو خصوصی شرکت کنم یا نه با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله می توانید خیلی هم بهتر است.

  45. ف
    پاسخ

    سلام خسته نباشین
    بنده فوق دیپلم نرم افزار در دانشگاه شریعتی و لیسانس در همان رشته در دانشگاه علم و فرهنگ خوندم. الان برای ارشد مترجمی زبان دانشگاه علوم تحقیقات و آموزش زبان پردیس بین الملل خوارزمی قبول شدم. الان ۲‌ سوال از‌حضورتون دارم:
    ۱- کدام یک را ثبت نام کنم؟ (از لحاظ رشته ها برایم فرقی‌نمیکند فقط میخواهم دانشگاه بهتر تحصیل‌کنم) مدرک کدام معتبر تر است؟
    ۲-اگر پردیس خوارزمی نظرتان بود آیا برای دکتری به مشکل بر نخواهم خورد؟ آزاد یا سراسری
    ممنون از‌راهنماییتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم فرقی ندارد این مدارک فایده زیادی ندارند.

  46. زینب
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    ببخشید با رشته فیزیک میشه تو دانشگاههای علوم پزشکی جذب شد؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نمی دانم. باید به فراخوانها توجه کنید.

  47. علیرضا قادری
    پاسخ

    با عرض سلام جناب دکتر
    میخواستم بپرسم ایا قراردادهای international joint venture میتواند موضوع تز دکترا قرار بگیرد? از لحاظ منابع و literature…
    ( با توجه به اینکه جنابعالی در زمینه قراردادهای بین المللی اشراف دارید)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام موضوع خیلی کلی است و در این مورد قبلا رساله هایی حتی در مسائل ریزتر آن نوشته شده است.

  48. آرش ش
    پاسخ

    با سلام و احترام
    بنده ۲۷ ساله و کارشناسی علوم اقتصادی گرایش اقتصاد حمل و نقل و کارشناسی ارشد رشته توسعه اقتصادی و برنامه ریزی از دانشگاه آزاد تهران مرکزی دارم . عنوان پایان نامه ارشد نیز : تاثییر متغیرهای کلان اقتصادی بر مصرف گاز طبیعی در ایران بوده است . دارای ۳ مقاله مرتبط با نفت و گاز می باشم . همچنین دارای معافیت از سزبازی نیز هستم .
    اکنون سوال من این است که آینده رشته دکتری اقتصاد نفت و گاز را با توجه به محدود بودن به حوزه انرژی و نفت و گاز چگونه می بینید ؟ از نظر هیات علمی ؟ و از نظر آینده شغلی در شرکت های نفتی دولتی و خصوصی ؟ همچنین این رشته فقط در دو دانشگاه ارائه می شود : دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دانشگاه آزاد تهران مرکزی . آیا خواندن یک گرایش خاص اما در یک دانشگاه دولتی مانند علامه طباطبایی بهتر است یا گرایش عام تر مانند اقتصا مالی اما در دانشگاه آزاد تهران ؟ البته این رشته دارای دو گرایش داخلی نیز هست : اول گرایش بازارهای نفت و گاز و دوم گرایش حقوق و قراردادهای نفت و گاز . در گرایش بازارها دروس زیر ارائه می شود:
    بیمه و بانکداری در نفت و گاز
    قیمت گذاری در نفت و گاز
    سیاست های تجاری و بازارهای بین المللی نفت و گاز
    در گرایش حقوق و قراردادهای نفت و گاز دروس زیر ارائه می شود :
    حقوق بین الملل نفت و گاز
    خصوصی سازی و مقررات در نفت و گاز
    حقوق قراردادهای پیشرفته نفت و گاز
    در واقع دانشگاه خوب باید در اولویت باشد یا گرایش تحصیلی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم دانشگاه علامه و گرایش خاص بهتر است.

  49. احمد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر خدمت شما سوالی که بنده از شما داشتم به نطرتون دانشگاه ازاد بهتر است یا دوره های مجازی دانشگاهها برای مقطع ارشد از نطر اعتبار ممنون از توجهتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، من غیر مجازی را ترجیح می دهم.

  50. محمد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر دانشجوی ارشد حقوق خصوصی هستم.فهرست مجلات معتبر حقوق خصوصی رو از کجا میتونم تهیه کنم ؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، لیست آخرین مجلات معتبر وزارت علوم را در لینک زیر پیدا کنید:
      https://journals.msrt.ir/

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *