پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. N
    پاسخ

    سلام استاد برای ارشد حقوق خصوصی بین دانشگاه های تهران مرکز و علوم تحقیقات حضرتعالی کدامیک را پیشنهاد میکنید خیلی لطف میکنید اگه سریعتر بنده رو آگاه سازید که زمان ثبت نامم تمام نشود سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علوم تحقیقات.

  2. ماما
    پاسخ

    سلام اقای دکتر، من لیسانس مامایی دانشگاه ازاد هستم و قصد دارم ارشد و دکتری روانشناسی بخونم دانشگاه ازاد، ایا امکان هیعت علمی شدن من در دانشگاه ازاد وجودارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فکر نکنم.

  3. saied
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت استاد گرانقدر و تشکر بابت پاسخگویی به سوالات.بنده طلبه سطح دو(پایه نهم) هستم.اردیبهشت امسال قصد شرکت در آزمون ارشد را دارم.سه زمینه مد نظرم هست برای شرکت کردن.یکی حقوق و دیگری روانشناسی و در آخر فلسفه و کلام.احساس میکنم علاقه ام به روانشناسی بیشتر است ولی حقوق به مباحثی که تا کنون خوانده ام نزدیکتر است و کار پژوهشی در زمینه حقوق برایم سهل تر.چند سوال از محضر حضرتعالی داشتم:۱-با توجه به شناختی که شما از فضای آکادمیک و امکان مانور دادن در زمینه دانشگاهی دارید کدامیک را پیشنهاد میفرمایید؟(با در نظر گرفتن امکان جذب هیئت علمی،بازار کار برای رشته و اشباع نشدن رشته،امکان کار علمی در رشته و این نکته که بنده ۹ سال سابقه حوزوی دارم.صمیمانه از صرف وقت شما بابت پاسخگویی سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم حقوق شانس بیشتری دارید و مرتبط تر است.

  4. لیدا
    پاسخ

    سلام‌ اقای دکتر با مدرک فوق لیسانس هم میشه استاد شد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی احتمالش ضعیف است. با این همه دکتری بیکار کی ارشد را هیات علمی کند مگر برخی از دانشگاه ها که می خواهند حقوق و مزایای کمتری بدهند

  5. ایمان
    پاسخ

    آقای دکتر سلام
    من دانشجوی ترم آخر ارشد امنیت اطلاعات دانشگاه شیراز هستم و در نظر دارم بعد از ارشد، کارشناسی جقوق بخونم.
    نظر شما در مورد ادغام حقوق و امنیت سایبری چی هست ؟
    آیا آینده ای دارد ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، عالیه.

  6. پریسا
    پاسخ

    با سلام خدمت شما
    اقای دکتر میخواستم بدونم در رشته پرستاری میشه لیسانس و فوق لیسانس رو هم زمان خوند؟
    اگه میشه چطوری باید اقدام کرد؟
    به دولتی یا ازاد بودن دانشگاه ربطی داره یا نه؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر چطور آخه.

  7. الهه
    پاسخ

    سلام
    وقت بخیر.استاد من لیسانس مدیریت صنعتی از موسسه غیر انتفاعی هستم.۲تا سوال داشتم ممنون میشم کمکم کنید.
    ۱اینکه برای پیدا کردن شغل مربوطه شما آموزش چه برنامه هایی را توصیه میکنید؟
    ۲ اینکه با توجه به داشتن معدل ۱۶ میتونم روش مطالعه رو عوض کنم و داشنگاه سراسری ارشد قبول شم؟؟ ممنون بابت وبلاگ خوبتون🌸

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکان قبولی شما هست ولی اینکه چه دوره ای شرکت کنید نظر خاصی ندارم.

  8. بهمن محمودی
    پاسخ

    با سلام آقای دکتر
    من ارشد حقوق بین الملل دانشگاه تهران رو خوندم و پایان نامه ام در حوزه حقوق بشر هست ، اما علاقه شخصی ام نسبت به حوزه های اقتصادی و تجاری در حقوق بین الملل هست و علاقه دارم کار عملی در حوزه های اخیر الذکر انجام بدم ولی متاسفانه دوره تحصیل ارشد به دلیل خامی و آینده نگر نبودن بیشتر دنبال مباحث حقوق بشری رو گرفتم و نتوستم ادامه بدم به حوزه مورد علاقه ام. بنظر شما ادامه تحصیل در دوره دکتری حقوق بین الملل می تونه کارساز باشه در وارد شدنم به حوزه های کاری حقوقی تجاری بین المللی گذشته از مباحث تئوری؟
    امیدوارم راهنمایی شما بتونه خیلی کارساز باشه برای من چون واقعا با حقوق بین الملل خوندن و بخصوص پایان نامه حقوق بشری حس پشیمونی دارم نسبت به دو سالی که از وقتم گذشته و دم به دم خودم رو سرزنش میکنم.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکانش هست که موضوع رساله دکتری اتان را در زمینه تجاری و اقتصادی بگیرید.

  9. نازی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    از نظر شما ارشد محیط زیست علوم تحقیقات بهتر از خصوصی تهران شماله یا بالعکس؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خصوصی بنظرم بهتر است.

  10. mahsa
    پاسخ

    سلام استاد من لیسانس فیزیک خوندم و ارشد و دکترا سازه های هیدرولیکی میخواستم بدونم لیسانسم فیزیک بوده برای هیات علمی شدن مشکلی نداره؟البته در حال خوندن لیسانس عمران هم هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فکر نکنم اینطور بشود هیات علمی شوید.

  11. درسا
    پاسخ

    سلام جناب دکتر. وقتتون بخیر. من بیست و پنج سال دارم و مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه دولتی با معدل ۱۵.۴۰ گذراندم و مقطع ارشد در همان رشته در دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی بابل با معدل ۱۹.۵۰ مشغول به تحصیل هستم. میخواستم بدونم برای پذیرفته شدن در مقطع دکترای دانشگاه دولتی و جذب به عنوان هیات علمی اگر بر روی پژوهش تمرکز کنم و مقاله بدهم، شانسی وجود دارد؟ یا اینکه تمرکزم را بر روی ارشد الکترونیک دانشگاه دولتی بگذارم.
    ضمن اینکه من امکان خروج از استانم را ندارم و بنابراین تنها انتخاب من برای ذکترا الکترونیک دانشگاه بابل خواهد بود که اکثر اساتید و هیئت علمی های آن در مقطع ارشد استاد من هستند و نسبت به من شناخت دارند.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ارشد الکترونیک را توصیه نمی کنم و همان مقاله را روش کار کنید.

  12. سیمین
    پاسخ

    سلام اقای دکتر, خسته نباشید, بنده لیسانس حقوق از دانشگاه غیردولتی با معدل پایبن دارم, مدتی هست که به این فکر میکنم به جای شرکت در کنکور ارشد, مجددا کارشناسی حقوق رو در یکی از دانشگاه های خوب بخونم و به نحوی سابقه تحصیلی ضعیفم جبران بشه, و و بعد وارد مقطع ارشد و دکتری بشم,متاسفانه در زمان تحصیل انگیزه کافی نداشتبم. به نظر شما این تصمیم خوبیه یا خیلی غیرمنطقی به نظر میاد؟ خیلی از شما تشکر میکنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تصمیم خوبی است.

  13. علی حسینیان نائینی
    پاسخ

    با سلام
    من دانشجوی دکترای مهندسی پلیمر هستم
    کارشناسی ارشد مهندسی شیمی-مهندسی پلیمر
    می خواستم بدونم ایا این دو هم خوانی دارند هت استخدام هییت علمی دانشگاه ازاد و سراسری؟
    لطفا” راهنمایی فرمایید
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم مشکل خاصی ندارد.

  14. عاطفه
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب،
    استاد بزرگوار سوالی از محضرتون دارم، اینکه با توجه به ماده ٣ قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی قراردادهای خارجی که منعقد میشود قراردادهای جوینت ونچر یا مشارکت مدنی، قرارداد بی او تی، و بیع متقابل یا بای بک اشاره شده، میخواستم بدونم ایا این موارد حصری است و همین ٣ نوع از قراردادها قانونی است یا تمثیلی است و قراردادهای دیگر هم میتوانند باشند؟ برای مثال چه نوع از قراردادهایی؟
    ممنونم از لطف همیشگیتون به دانشجوها🙏🏻🙏🏻

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم تا حدودی که قید آخر این بند حاصل می شود تمثیلی است مثلا BOO را شامل می شود.

  15. محمد
    پاسخ

    با سلام من در رشته حقوق دادرسی اداری ارشد پیام نور شهرری قبول شده ام وشیوه آموزشی بدون پایان نامه است آیا تحصیل در این رشته را توصیه میکنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر. مگر کارمند باشید که بخواهید حقوق اتان افزایش پیدا کند.

  16. غلامرضا شرفی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    با کارشناسی دبیری علوم اجتماعی، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی قبول شدم، شنیدم قانون گذراندن واحدهای اجباری برای مدارک تحصیلی غیر مرتبط برداشته شده است، صحت داره یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نشنیده ام که برداشته باشد.

  17. یلدا
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی آقای دکتر شیروی ضمن اینکه قبلا از زحمات شما استاد دلسوز جهت پاسخگویی به دانشجویان و اساتید بی نهایت تشکر میکنم سؤال بنده اینست اگر کسی از مصاحبه علمی حق التدریسی دانشگاه قبول شده و برای مصاحبه عمومی گزینش شود در حالیکه یکبار عدم صلاحیت بدهند و پس از اعتراض برای بار مجدد مصاحبه عمومی شود و دوباره عدم پذیرش اعلام کنند اولا دلیل عدم صلاحیت چه میتواند باشد در حالیکه به اقرار خودشان تحقیقات میدانی پرونده خوب بوده و صرفا بعد از دعوت به مصاحبه عدم صلاحیت رو اعلام کردن؟ دوما آیا فقط با یکی دو سؤال صرفا سیاسی اگر نتوانی قانعشان کنی مثلا نام شخص خاصی را پرسیده باشند برای رشته معماری یک لحظه فراموش کنیو با وجود اینکه بیشتر از ۸۰ درصد سؤالات رو خوب پاسخ داده باشی واقعا این حق کشی نیست یعنی عدم صلاحیت میدن؟سوما آیا با احساس بدی که در یک قشر تحصیلکرده به وجود می آید مانند حس حیاتی و حیثیتی بودن مسئله که بی انگیزگی را در شخص تقویت می کند با وجود اینکه یک پژوهشگر برتر بوده و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان خود دانشگاه آزاد هم باشد و ۵سال بعنوان مؤسس , مدیر و مربی آموزشگاه فعالیت داشته و مجوز هنرستان نیز اخذ کرده بوده با وجود مدارک تخصصی متعدد و عضویت در مجمع خیرین و بسیج آیا با این وجود هیچ راه چاره ای نیست یعنی پیگیری قضیه هیچ تأثیری ندارد و دیگر هیچ اقدامی نکند ؟ بعد از دوسال دوندگی و تلاش جهت اخذ کد تدریس دانشگاه آزاد ; و یا شما در این رابطه چه پیشنهادی دارید بنده باید چکار کنم و آیا با شکایت به هسته گزینش مرکزی جهت دفاع از حقم و اطلاع از دلیل عدم صلاحیتم میتوانم به نتیجه برسم یانه ؟ لطفا بیشتر راهنمایی بفرمایید چون واقعا از این قضیه رنج میبرم و ضربه روحی شدیدی خوردم ازاینکه بیستر شد عذر خواهی میکنم انشاءالله خداوند خواسته های قلبی شما را برآورده سازد که به فریاد دل رنجور رسیدگی میفرمایید . باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای گزینش می توانید شکایت کنید و به این شکایات رسیدگی می شود.

  18. گندم
    پاسخ

    سلام خسته نباشید من می خوام برای کارشناسی ارشد تغییر رشته بدم برای مثال از فیزیک به مهندسی اگه تحصیلاتم ادامه بدم تا مقطع دکتری آیا می تونم تو دانشگاه تدریس کنم چون شنیدم امکان پذیر نیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید است.

  19. نیما
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من ۳۴ سال سن دارم و آموزش پرورشی هستم. در حال حاضر در یکی از دانشگاههای دولتی روزانه ارشد میخونم. واحدهام تمام شده و پروپوزال هم دادم ولی به چند دلیل انگیزه ای برای پایان نامه ندارم و قصد دارم تبدیل به اموزش محور بشم. دلایلم این هست که:
    قصد ادامه تحصیل ندارم (آینده روشنی در ادامه تحصیل نمیبینم)
    قصد اپلای کردن ندارم
    برای آ.پ فرقی بین نوع مدرک جهت ارتقاع وجود نداره (فکر میکنم البته)
    یه پروژه استارتاپی توی ذهنم هست که میخوام بیشتر وقتم رو برای اون بزارم
    متاهل و دارای فرزند هستم و نمیخوام بخاطر درس من به اونها فشار بیاد ( دانشگاه ما خیلی سخت گیر هستن و تا الان خانواده خیلی اذیت شدن)،
    به نظر شما تصمیم درستی هست ؟
    در آزمون های استخدامی چقدر تفاوت بین ارشد با پایان نامه و بدون پایان نامه هست ؟
    برای تدریس در دانشگاه آزاد یا پیام نور در شهرستان چطور ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با این اوصاف مشکلی ندارد.

  20. گلی
    پاسخ

    سلام من دو ترم ارشد- ترم ۱ و ۳ مشروط شده ام ولی معدل کل من ۱۴ هست و من هفته پیش از اخراج شدنم اطلاع پیدا کردم در صورتی که قرار بود ادامه پایان نامه را بردارم یعنی ترم ۵ هستم.
    آیا راهی وجود دارد که من اخراج نشوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من اطلاعی ندارم.

  21. دانشگاه تهران
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد ارجمند
    بنده دانش اموخته ارشد خصوصی دانشگاه آزاد و دارای ۳ مقاله همایشی و دو مقاله علمی و پژوهشی در مجله دانشگاه آزاد که در isc نمایه می شود ( اما مجله جزء مجلات مورد تایید دانشگاه آزاد است و جزء مجلات وزارت علوم نیست(مجله فقه و تاریخ تمدن) و مدرک زبان هستم. حال سوالات بنده این است :
    ۱-در صورت کسب رتبه عالی در دکتری برا ی پذیرش در دانشگاه تهران این مقالات علمی و پژوهشی مورد تاثیر قرار می گیرد؟چون عده ای از اساتید می گویند چون مقالات در isc نمایه می شود دارای امتیاز است و مشکلی ایجاد نمی شود و عده ای مخالف این نظر هستند.
    ۲- برای رزومه چه اقدامات دیگری انجام دهم؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ظاهرا آنها باید در لیست وزارت علوم باشد. ۲- چاپ مقاله در مجلات وزارت علوم

  22. رسول
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    بنده میخواهم در تکمیل ظرفیت دکتری شرکت کنم
    دانشگاه کشاورزی گرگان در رشته من دو نفر روزانه می خواهد
    سازمان پژوهش های صنعتی ایران یک نفر می خواهد(پژوهش محور)
    به نظر شما کدام بهتر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همون گرگان

  23. سارا
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی
    من دانشجوی ترم سوم ارشد رشته مهندسی برق گرایش انالوگ که از زیر گرایش های الکترونیک است میباشم. میخواستم بدانم آیا پس از اتمام ارشدم میتوانم در کنکور ارشد مجددا شرکت کنم و در زیرگرایش دیگر الکترونیک یعنی دیجیتال قبول شوم؟ البته میدانم که پذیرش مجدد ارشد با پرداخت شهریه میسر است اما شنیدم که در یک گرایش هم تنها یکبار میتوان تحصیل کرد.الان من نمیدانم منظور دقیقا یک زیرگرایش است یا نه ..چون دیجیتال و انالوگ دو کد رشته مجزا هستند ..ایا امکان گرفتن ارشد دوم در دیجیتال با توجه به اینکه زیرگرایش همان الکترونیک است نیز ممکن است برایم..؟ ممنون میشوم در صورت اطلاع راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ظاهرا مشکلی ندارد.

  24. محمد حسينى
    پاسخ

    سلام
    اگه در آزمون دکترى رتبه تک رقمى کسب کنیم احتمال قبولى روزانه هست براى دانشجویان مجازى کارشناسى ارشد بدون پایان نامه؟
    ممنون از راهنمایی شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی احتمالش ضعیف است.

  25. رضا
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید آیا برای شما امکان دارد لطف کرده و تعدادی فایل سخنرانی موضوعات حقوقی به زبان انگلیسی را در سایت خود قرار دهید متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ، فکر بدی نیست که چند تا از آن خوبهاش را لینک بگذارم ولی باید وقت کنم.

  26. amene
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    بزرگوار بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل دانشگاه بهشتی هستم . قصد شرکت در ازمون دکتری تجارت را دارم اما در زمینه منابع در این مورد اطلاعی ندارم. اگز امکان دارد بهترین منابع اعم از مقالات و کتب را به بنده اعلام بفرمایید
    با احترام و تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، آزمون کتبی با منابع نفت و گاز یکسان است و در این سایت چندین بار به این سوال پاسخ داده شده است.

  27. فران
    پاسخ

    سلام دکتر برای انجام پرونده های مربوط به ملک حقوق ثبتی بخوانم بهتره یا خدمات قضایی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اصلا علمی کاربردی نخوانید.

  28. speed
    پاسخ

    با سلام
    جناب دکتر، به نظر شما در رشته دکتری شهرسازی ادامه تحصیل دهم یا رشته کارشناسی فیزیوتراپی؟ لطفا با توجه به شرایط کاری نه چندان مناسب شهرسازی به بنده پاسخ دهید. علمی که در عمل به کار آید!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی تفاوت بین این دو وجود دارد و من نمی توانم بگویم که کدام بهتر است. خب دکتری یه چیز دیگر است تا یک لیسانس

  29. میم الف
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    با توجه به محدودیت پذیرش دکتری حقوق نفت و گاز میخواستم بدانم کسی که ارشد حقوق تجاری خوانده باشد در صورت کار پژوهشی میتواند در دکتری حقوق خصوصی در یکی از دانشگاه های خوب تهران پذیرفته شود؟با توجه به این مساله که از خواندن فقه هم مدتی فاصله گرفته!!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله مشکلی ندارد.

  30. علی
    پاسخ

    سلام استاد گرامی خسته نباشید لطفا بفرمایید ارشد حقوق تجارت بین الملل بهتره یا حقوق تجاری اقتصادی بین المللی ضمنا فرقشون چیه بازار کار کدوم بهتره ممنون از جواب شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب درسهاش با هم قدری فرق دارند ولی هر دو خوب است.

  31. حسین
    پاسخ

    باسلام وخسته نباشیدخدمت به آقای دکتر…من مدرک کارشناسی ام را دردانشگاه فرهنگیان گرفتم آیامیشود برای ارشد دانشگاه ملی (مثلادانشگاه فردوسی مشهد)بروم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله.

  32. فرزانه
    پاسخ

    سلام اقای دکتر اگر دوره ی کارشناسی را در پردیس خودگردان گذرانیده ولی ارشد و دکتری روزانه .
    در هیئت علمی شدن تاثیر دارد ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر نکنم تأثیری داشته باشد.

  33. رامين
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    جناب دکتر با مدرک کارشناسی اقتصاد امکان ثبت نام در مقطع ارشد برای فلسفه هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله.

  34. Roya
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من دانشجوی کارشناسی فیزیک هستم،این ترم مدرک کاردانی رو میگیرم،میخواستم بپرسم اگه امسال کنکور کاردانی به کارشناسی بدهم باید چ رشته هایی را انتخاب کنم؟
    خیلی واجبه لطفا جواب بدید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید به دفترچه مراجعه کنید که اجازه می دهد که چه رشته هایی را انتخاب کنید.

  35. آرمان
    پاسخ

    سلام اقای دکتر بنده مدبریت رورانه دانشگا تهران قبول شدم و محل تحصیل فارابی قم هستش و میخام انصراف بدم ایا کار درستیه؟چون اسم پردیس روش میخوره و از ی طرف اعتبار مدرکش زیر سوال میره؟اگر انصراف ندهم عایا امکان قبولی دکترا در دانشگاه دولتی هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر درست نیست. پردیس خودگردان که نیست.

  36. امین
    پاسخ

    سلام استاد
    با کارشناسی پژوهشگری اجتماعی پیام نور و ارشد ملی امکان پذیرش دکتری در دانشگاه خوب چه قدر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب احتمالش بنظرم هست.

  37. امیر خشوع زاده
    پاسخ

    سلام
    من فارغ التحصیل کارشناشی ارشد پیوسته در رشته معماری از دانشگاه ازاد با معدل ۱۶.۳۴ هستم.حدود ۴ سال سابقه تدریس در دانشگاههای مختلف دارم. ایا اگر برای هییت علمی در دانشگاههای پیام نور یا غیر انتفاعی اقدام کنم نتیجه ای دارد؟ ایا اگر دکتری قبول شوم در حین تحصیل امیدی به هییت علمی شدن هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید از طریق فراخوان اقدام کنید ولی بعید است ارشد را بگیرند. دکتری هم حتی تضمین نمی کند.

  38. رضا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من امسال در کنکور ۹۶ مهندسی برق دانشگاه صنعتی همدان قبول شدم ولی اصلاً مهندسی برق را دوست ندارم و هدفم مهندسی مکانیک بود و دانشگاهمم از نظر امکانات وسطح علمی چندان خوب نیست اگر نرم چون یکسال از کنکور محروم میشم باید برم سربازی اگرم برم که رشتمو دوست ندارم چکار کنم؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فرق جدی که ندارد به اضافه اینکه درسهای شما در ترمهای اول که مشابه است شما چطور فهمدید که دوست ندارید.

  39. زهرا
    پاسخ

    با سلام و تشکر و قدردانی از شما.
    میخواستم بدونم آیا با مقاطع دکتری میشه بیکار موند ؟و جذب هیچ ارگانی نشد، من سال دوم دکتری هستم رشته کشاورزی پیدایش و طبقه بندی خاک. همه مقاطع رو در دانشگاه سطح یک خوندم .
    شاید بگید اینکه کار هست یا نیس به شما و عملکردتون بر میگرده ، من هر وقت کسی باهام حرف میزنه میگن که الکی داری خودتو اذیت میکنی هیچ جایی مارو نیاز نداره، واقعا تو دلمونو خالی میکنن.
    چرا وزارت بهداشت این همه استخدامی داره چرا رشته ما نباید یک بار تو دفترچه های استخدامی باشه.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکانش هست. بستگی به رشته هم دارد

  40. zahra
    پاسخ

    سلام و عرض ادب . ببخشید اقای دکتر من ارشد مالکیت پردیس فارابی /شبانه/قبول شدم . و ازاد تهران مرکز تجارت بین الملل. به نظر شما کدوم بهتره؟
    و اینکه اینده شغلی مالکیت به چه صورتی هست؟
    در رشته مالکیت چه حوزه هایی ،دادن مقاله بهتره ؟ چون به نظر میاد موضوعاتش نسبت به مابقی گرایشات زیاد گسترده نیست.
    مرجعی که بتونه کمک کنه ، وجود داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همون مالکیت خوب است.

  41. فريبا
    پاسخ

    سلام من ارشدم صنایع هست می تونم دکترا حسابداری شرکت کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این یعنی لیسانس و ارشد حسابداری هیچ و شما می توانید یه دفعه طی طریق کنید و خودتان را به دکتری حسابداری برسانید.

  42. سمیرا ساکی
    پاسخ

    سلام استاد ضمن عرض ادب و احترام من دانش آموخته رشته حقوق در یکی از دانشگاههای دولتی تهران هستم میخواستم ببینم امکان اخذ بورس تحصیلی برای دانشگاههای خارج از کشور در رشته حقوق تجارت بین الملل هستش یا خیر و اگه پاسخ مثبته شرایط و ضوابط اخذ این بورسیه چی هست با توجه به اینکه شما مدرک دکتراتون رو از استرالیا گرفتین ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی احتمال آن کم است و شرایط هر دانشگاه فرق دارد باید به سایت دانشگاه های مورد نظرتان مراجعه کنید. البته یک سایتی هم هست که بورسیه تمام دانشگاه ها را دارد.

  43. پیام
    پاسخ

    با عرض سلام و خدا قوت خدمت استاد محترم
    دانشجوی ارشد حقوق خصوصی هستم و به شدت علاقمند به قراردادهای بازرگانی و مذاکرات قراردادی. زبان هم خوب می دونم.
    می خواستم بدونم، بدون پروانه وکالت، امکانش هست به این حوزه وارد شد و اصولا از کجا باید شروع کرد؟
    ممنون از راهنمایی شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکانش هست ولی باید از یک جا بنا کنید کارآموزی کنید. در شرکتها به خصوص شرکتهای دولتی شروع خوبی است.

  44. مهدیه د
    پاسخ

    سلام جناب دکتر روزتون به خیر بنده لیسانس و فوق لیسانس حقوق تجاری اقتصادی بین المللی از دانشگاه تهران هستم و برای دکتری به تردید افتاده ام که چه رشته ای را ادامه دهم؛ خصوصی یا نفت و گاز؟ دانشگاه تهران که دکترای تجاری را نیاورده دانشگاه بهشتی هم بسیار بعید است از دانشجویان تهران دکتری بگیرد، واقعا سردرگم هستم می خواهم رشته ای را بخوانم که موقعیت تدریس برایم فراهم کن.ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هر دو خوب است بنظرم نفت و گاز در اولویت شما باشد.

  45. حسین
    پاسخ

    سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم؛ استاد بنده قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد حقوق نفت و گاز در کشور سوئد را دارم به نظر حضرتعالی ۱: آیا فرا گرفتن زبان انگلیسی لازمه یا سوئدی؟ ۲: برای رفتن و اخذ ویزای تحصیلی از کجا باید اقدام کنم؛جایی هست کمکم کنن!! ممنون اگر راهنمایی بفرمایید!! موفق و سربلند باشید!!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- بستگی به دانشگاه محل تحصیل دارد که زبان انگلیسی تدریس و پایان نامه است یا نه. ۲- اول باید پذیرش بگیرید.

  46. * *
    پاسخ

    سلام
    برای هیات علمی شدن در دانشگاه شرط معدل میخواهد ؟ مثلا برای
    کارشناسی حداقل معدل چند هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله شرایطی است که در فراخوانها اعلام می شود. یا بعدا شما حذف می شوید. کارشناسی زیر ۱۴ شانسی ندارد.

  47. سید مجید
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی استاد محترم
    با سلام و تحیت الهی
    بنده دانشجوی ترم آخر دانشگاه آزاد الکترونیکی(مجازی ) در رشته حقوق تجارت بین الملل هستم ، و همچنین در شرکت خصوصی مشغول به تحصیل اراضی برای وزارت نفت ، اعم از شرکت گاز و نفت و پتروشیمی هستم ، قبلا نیز بخشی از قراردادهای BOT را برای شرکت متبوع خود تنظیم کرده ام البته کار به صورت گروهی بوده ، لذا هدف بنده ورود به بحث قراردادهای نفت و گاز است
    از آن استاد محترم چند سوال را دارم :
    ۱- آیا موضوع پایان نامه ارشد بنده در مورد نفت و گاز باشد بهتر نیست ، علاقه شخصی هم همین است
    ۲- برای دکتری در ایران در رشته حقوق نفت و گاز کدام دانشگاه احتمال پذیرش و قبولی وجود دارد
    ۳- اگر بخواهم خارج از ایران ادامه دهم باید مجددا ارشد بخوانم کدام کشور مناسب است
    ۴-آیا با نوشتن مقاله در مورد قراردادهای نفت و گاز برای دکترا هموار تر می شود
    ۵- به نظر شما کلا مباحث نفت و گاز به درد کار بنده می خورد یا خیر
    با تشکر از استاد محترم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- فکر خوبی است که پایان نامه اتان را هم در خصوص نفت و گاز بگیرید. ۲- کلا سه جا این رشته را دارند : تهران مرکزی، تهران پردیس فارابی و شهید بهشتی. ۳- بهتر است ۴- مسلما ۵- بله.

  48. علیرضا
    پاسخ

    با سلام و احترام. برای درس حقوق تعهدات در آزمون دکتری حقوق نفت و گاز چه منبع یا منابعی را پیشنهاد میفرمایید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ، حقوق قراردادهای اینجانب را هم مطالعه فرمایید.

  49. محسن حسینی
    پاسخ

    با سلام محضر آقای دکتر، بنده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد هستم و در روزهای اخیر به عنوان شهردار انتخاب شدم،آیا اگر تعداد دروس موظف تدریس را انجام دهم می توانم هم هیات علمی باشم و هم شهردار؟یا اینکه حتماً باید مامور به شهرداری گردم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر چون این دو کار هر دو تمام وقت است امکان ندارد.

  50. بهمن ابراهیمی
    پاسخ

    با سلام
    آیا کسی که مدرک کارشناسی ارشد دارد میتواند برای هیئت علمی دکتری پیمانی اقدام کند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال اینکه این روزها با ارشد کسی هیات علمی شود خیلی احتمالش کم است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *