پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. بهزاد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر من فارغ التحصیل ارشدحقوق خصوصیم میتونم برم قم واز موسسه حقوقی وقضای اسلامی در ازمون قضاوت شرکت کنم?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام آن برای طلاب است برای فارغ التحصیلان حقوق باید از طریق آزمون سراسری در سایت سنجش اقدام کنید.

  2. Sahar
    پاسخ

    سلام
    خسته نباشید
    من امسال کنکور داشتم و زبان روسی علامه طباطبایی و مهندسی عمران تهران شمال قبول شدم
    به نظر شما کدوم برای تحصیل بهتر؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام عمران

  3. مریمی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرانقدر دکتر شیروی.
    بنده فارغ التحصیل سال ۹۵ فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران هستم.
    ترم ۸ رتبه ۷۹ را در رشته تجارت بین الملل در آزمون کارشناسی ارشد کسب کردم ولی برای کسب رتبه و تحصیل در دانشگاه بالاتر انتخاب رشته نکردم.
    حقیقتا برای شروع دوباره مردد هستم که تجارت بین الملل رو انتخاب کنم یا حقوق اقتصادی تجاری بین المللی…. با توجه به این که بنده قصد اپلای برای تحصیل در مقطع دکترا را دارم.
    و علاقه ی بنده تحصیل در دانشگاه تهران است. که متاسفانه که پردیس فارابی تجارت بین الملل را پوشش میدهد و رفت وآمد و مشکلات خانوادگی راه را برای من مشکل میکند.
    احساس من این است برای اپلای دانشگاه تهران بهتر پذیرش میشود.
    اگر لطف کنید بنده را در انتخاب این دو شاخه راهنمایی کنید و شرایط پذیرش فارغ التحصیلان بهشتی و علامه را هم ذکر کنید ممنون میشوم…. با تشکر از لطف شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان اقتصادی تجاری را دنبال کنید.

  4. علی
    پاسخ

    آقای دکتر سلام
    از توجهتون به تمامی کامنت ها متشکرم
    به من پیشنهاد شده سربازی ام را در یک دانشگاه غیر انتفاعی بگذرانم ولی صحبتی از طرح هیئت علمی سربازی نکرده اند فقط گفته اند مدت امریه دو سال است و در صورت نیاز دانشگاه بعد از دوسال باید تعهد بدم اضافی تدریس کنم.
    به نظر شما با این شرایط این نوع امریه اصلا به صرفه هست؟حقوقش چقده؟چند واحد موظفی دارم در طول یه ترم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از دانشگاه بپرسید احتمالا حقوق ناچیزی دارد.

  5. محمد رضا
    پاسخ

    باسلام خدمت شما استاد عزیز من دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه آزاد هستم من دوتا سوال دارم اول اینکه آیا امیدی هست که من ارشد ودکتری رودانشگاه دولتی ادامه بدم ودوم اینکه اگر تونستم ادامه بدم اعتبار مدارک چطور میشه یعنی چون لیسانس رو تودانشگاه آزاد گرفتم مشکلی پیش نمیاد برای کار باتشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر ارشد دولتی قبول شدی خب احتمالش بیشتر است تا دکتری بخواهی جبران کنی.

  6. بی اطلاع
    پاسخ

    سلام دکتر من رشته ی زیست شناسی سلولی و مولکولی قبول شدم تو فردوسی مشهد میتونم یه جوری برناممو بچینم که کلا ۲ روز تو هفته برم دانشگاه؟ اصلا اگه انصراف بدم راسته که تا ۲ سال دیگه نمیتونم کنکور بدم؟من روزانم نمیدونم خوابگاه هم داره یانه!! الان ۱ مهره کی ثبت نام کنم اصلا!!!!!!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بنظرم اصلا نرو ببین چی می شود. ۲- سال بعد محروم می شود

  7. امید موسایی
    پاسخ

    سلام.
    من کارشناسیم مهندسی مواد ناپیوسته بوده ایا امکان دارد ک ارشد فیزیک بخوانم؟ ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله.

  8. معروف
    پاسخ

    سلام خدمت استاد ارجمند
    ببخشید من ارشد مدیریت اجرایی دارم ولی چون دکتری اجرایی وجود نداره میشه برای دکتری, مدیریت دولتی یا بازرگانی خواند؟ درسته میگن برای هیئت علمی یا جاهای دیگه باید مدرکها مرتبط باشند؟ منظور از مرتبط از رشته ای به رشته ای دیگر هست یا مثلا تو مدیریتها هم نمیشه عوضش کرد?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله. حالا تا هیات علمی. این همه هیات علمی که نیاز نیست عزیزم.

  9. علی
    پاسخ

    سلام
    من امسال در کنکور سراسری رشته ریاضی شرکت کردم و رتبه ام ۸۵۶ منطقه دو شد الآن در رشته عمران دانشگاه خواجه نصیر قبول شدم
    مدتی بعد از انتخاب رشته متوجه شدم که سطح علمی دانشگاه صنعتی اصفهان بالاتره و در رنکینگ ها هم بالاتر از دانشگاه خواجه نصیر قرار داره
    به نظر شما انتخاب اشتباهی داشتم؟
    با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام علی آقا چرا با این فکرها خودت را اذیت می کنی برو درس ات را بخوان.

  10. بخت برگشته
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشی ،استاد من برام چند تا سوال پیش اومده که به هر سایتی سر زدم جواب درست و حسابی نگرفتم ، امید آخرم شما هستی برای گرفتن جواب این سوال ها
    عرضم به حضورتون بنده کارشناسیم رو از دانشگاه پیام نور اخذ کردم و حالا در یک دانشگاه روزانه ارشد قبول شدم و ثبت نام کردم
    از اونجایی که برای رشته ی ما بازار کار خوبی متصور نیست واقعا دلسرد هستم برای ادامه ی تحصیل…
    حالا من اگه بخوام انصراف بدم و با توجه به پایین بودن سنم (۲۴ سالمه) و عدم مشکل نظام وظیفه برم کنکور تجربی شرکت کنم حالا رشته ای مثله پرستاری یا پزشکی یا هر چیزی که بازار کار خوبی داره میتونم از خدمات تحصیل رایگان استفاده کنم ؟
    چون من کارشناسیمو غیر روزانه گرفتم و حالا هم هنوز اوایل ترم یک ارشد روزانه هستم برام منع تحصیل در دوره ی آموزش رایگان پیش نمیاد در رشته ی تجربی ؟
    و آیا اینکه اگه انصراف بدم با توجه به اینکه قبولی امسال هستم در ارشد آیا در کنکور سراسری یک سال محروم میشم یا محرومیت یک ساله ندارم و فقط برای ارشد این محرومیت رو دارم ؟
    استاد اگه جواب شما اون چیزی باشه که من انتظارشو دارم در انصراف دادن و دادن کنکور سراسری تجربی لحظه ای درنگ نخواهم کرد
    ممنون از راهنمایی و مشاوره ی شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- چون تا به حال از تحصیل رایگان استفاده نکردی می توانی. ۲- باید انصراف بدهید.

  11. رضا
    پاسخ

    سلام.من لیسانس ریاضی دارم، وارشد مدیریت دانشگاه تهران قبول شدم،بنظرتون چون من کارشناسی ریاضی بودم، احتمال داره برا دکتری قبولم نکنن؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در مدیریت مشکلی ندارد.

  12. ناهيد
    پاسخ

    ممنون از اینکه وقت گذاشته و به سوالم پاسخ می دهید.من امتحان جامع رو در رشته علوم تربیتی پاس کردم و رسمی اموزش و پرورش هستم با سابقه. ٢۵سال و سنی ۴٣.ایا می توانم عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شوم؟بازهم ممنونم!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم احتمالش کم است. چند سال دیگر شما بازنشست می شوید.

  13. رضوانه
    پاسخ

    سلام وعرض ادب بنده هم کارشناسی و هم ارشدرا در گرایش مدیریت منابع انسانی ( پژوهش محور) دانشگاه پیام نور گرفتم ایا امیدی هس دکترا در دوره روزانه پذیرش شوم ودر مصاحبه هم رد نشوم احتمالش چقدر است ممنون راهنماییم نمایید چون شغل ندارم ومجبورم ادامه تحصیل دهم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم.

  14. امین
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد
    بنده دانشجوی ترم آخر رشته صنایع چوب شهید رجایی تهران هستم.خاستم منو راهنمایی کنید که برای ارشد چه رشته ای بخونم برام بهتره با توجه به اینکه بنده متعهد خدمت به آموزش و پرورش هستم و علاقه چندانی به رشتم ندارم.از بین رشته هایی مانند حسابداری.مدیریت ویا رشته های فنی مانند مکانیک ساخت و تولید و عمران.اگر طبق نجربه خود رشته ی دیگری را مناسب میدانید خوشحال میشوم راهنماییم کنید.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مدیریت بخوانید.

  15. سروش
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر من پیشتر مصوبه ای رو از هیأت عالی جذب خطاب به دبیر هیأت مرکزی جذب خدمتتان نشان دادم که بدین شرح هست( به دلیل ابهام در تفسیر این مصوبه مجددا تقاضای راهنمایی از حضرتعالی دارم):

    “احتراماً پیرو گزارش معاونت دانشجویی وزارت علوم، از نحوه جذب راتبه تخصیلی در یکصدمین جلسه مورخه ۰۳/۰۴/۹۳ هیات عالی جذب هیات علمی، موارد ذیل جهت استحضار و اجرا ابلاغ می گردد.
    الف-ارجاع پرونده آن دسته از راتبه ها که توانایی علمی و صلاحیت عمومی انان طبق مصوبات و مقررات مربوطه در هیات های اجرایی جذب مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی تصویب شده و مورد تأیید نهایی هیآت های مرکزی جذب قرار گرفته اند، به هیأت های اجرایی جذب مؤسسات برای بررسی و طی مجدد فرایند جذب بر خلاف مصوبات و مقررات این هیأت می باشد.
    ب-برای آن دسته از افرادی که بدون شرکت در فراخوان و یا بر خلاف مصوبات و مقررات جاری جذب هیأت علمی مورد پذیرش جهت راتبه تحصیلی قرار گرفته اند، تمهیداتی اندیشیده شود تا ضمن شرکت در فراخوان جذب شهریور، توانایی علمی و صلاحیت عمومی انان طبق فرایند مصوبه مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که واجد شرایط لازم باشند مطابق مقررات اقدام شود”.
    حال سؤالم اینکه با توجه به اینکه حکم بورس من قانونی هست و وزارت علوم دولت فعلی اون رو تأیید کرده آیا دانشگاه شیراز میتونه به من اعلام عدم نیاز بده یا اینکه نمیتونه؟ منظورمو بهتر بیان کنم آیا دانشگاه حتی اگر حکم بورسم قانونی باشه بازم میتونه از استخدام من سرباز بزنه و در هرصورتی میتونه اعلام عدم نیاز بده و یا اینکه تنها در صورتی میتونه اعلام عدم نیاز بده که حکم بورس غیر قانونی باشه. استاد گرانقدر ممنون میشم راهنماییم کنید چون بعضیها میگن این مصوبه زمانی معنا داره که دانشگاه بخواد کسی رو استخدام کنه و نمیشه دانشگاه رو ملزم به استخدام بورسیه کرد ولی این مصوبه به گمانم چیز دیگه ای میگه. لطفا راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام راتبه غیر از استخدام است. دانشگاه شیراز می تواند عدم نیاز بدهد برای استخدام.

  16. تینا
    پاسخ

    سلام .ممنون از سایت خوبتون.من دانشگاه شبانه اراک در رشته روانشناسی قبول شدم .باتوجه به اینکه این دانشگاه سطح ۳ هست میخواستم بدونم آزاد شهر خودم برم بهتر است یا دولتی اراک؟ ممنون میشم از سردرگمی نجاتم بدین.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شهر خودتان کجا است؟ هر جا راحتی برو.

  17. محمد صادق
    پاسخ

    درود و خسته نباشید….من در ترم یک و دو دانشگاه غیر انتفاهی مشروط شدم و اخراج…حالا میتونم در دانشگاه دیگه ای ادامه تحصیل بدم یا مجبورم برم سربازی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مشکل سربازی را باید از نظام وظیفه بپرسید ولی ادامه تحصیل مشکلی ندارد.

  18. M
    پاسخ

    سلام،وقتتون بخیر،آقای دکتر چنان چه دانشجوی ارشد دوره آموزش محور بعد از دوترم بااحتساب معدل مناسب و تصویب شورای اموزشی دانشکده تبدیل به دوره پژوهش محور با پایان نامه شوددر پذیرش دکترا یک دانشگاه معتبر و هییت علمی دانشگاه همانند دوره های با پایان نامه محسوب میشودو ارزش دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله بلاخره شما دیگر آموزش محور نیستید.

  19. مهشید
    پاسخ

    سلام .تقاضامیکنم جناب دکتر پاسخ سوال بنده رابدهیدمن بهمن ۹۴مهندسی صنایع غذایی پیام نورقبول شدم وامسال دانشگاه معروف دولتی شهرمان رشته اصلاح نباتات وزراعت قبول شدم به نظر شماکدام یک بهتر است وآینده شغلی بهتری دارد؟آیااگرلیسانس اصلاح نباتات روبگیرم ارشد هررشته ای مثلا تغذیه رومیتونم بخونم؟متشکرم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان رشته قبلی را ادامه بده

  20. طاهره
    پاسخ

    سلام
    جناب اقای دکتر میخاستم بدونم اگه کارشناسی و کارشناسی ارشد رو در رشته فقه و مبانی حقوق خونده باشیم میشه برای دکترا حقوق عمومی یا دیگر گرایش های مجموعه حقوق رو ادامه داد آیا امکان قبولی هست. ابا اگر تلاش بکنم و قبول بشم میشه امیدوار بود یا خیر. چون این رشته به شرایط کاری و آینده شغلیم بستگی داره.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکان قبولی در دولتی ضعیف است ولی غیر ممکن نیست.

  21. صبا
    پاسخ

    با سلام . آیا داشتن دو مدرک لیسانس در پذیرش هیت علمی مشکل ایجاد میکند؟ ۲) آیا رشته ی آموزش ابتدایی (دانشگاه فرهنگیان) دکتری دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- نه. ۲- نمی دانم به دفترچه مراجعه کنید. سایت سنجش

  22. علی
    پاسخ

    باسلام، استاد گرامی از اینکه وقت گرانبهای خویش را صادقانه و بی ریا جهت راهنمایی های دلسوزانه به دانشجویان و مشتاقان علم صرف می نمایید بر خود واجب میدانم در ابتدا از جنابعالی تشکر نمایم و متعاقبا از شما در خواستی داشته باشم.با عنایت به سابقه علمی و تجربه اموزشی جنابعالی بعنوان استاد دانشگاه و از طرفی دیگر خیل عظیم متقاضیان کسب درجه دکتری -که فکر میکنم این روزها اپیدمی شده و اغلب برای کسب مدرک و بالابردن موقعیت اجتماعی و پیدا کردن شغل می باشد تا کسب علم – بمنظور جلوگیری از تضییع وقت جنابعالی و پاسخ به سوالات تکراری، لطفا شرایط لازم برای متقاضیان ورود به مقطع دکتری (بویژه رشته حقوق )برای طی نمودن موفق این دوره و دور نمای منطقی و واقعی کسب درجه دکتری را باتوجه به این که اغلب سوال کنندگان در صدد تدریس در دانشگاه و عضو هیات علمی شدن هستند را بیان نمایید. باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باز هم سوال می کنند. چاره ای نیست از این طریق من هم با مشکلات و نگرانی های روزمره جوانان آشنا می شوم.

  23. محسن خیامی
    پاسخ

    سلام خسته نباشید..بنده تو کنکور ۹۵ که شرکت کردم دانشگاه امام رضا مهندسی برق قبول شدم در صورتی که الویت بعدی که زده بودم مهندسی پزشکی بود..میخاستم بپرسم ایا امکان تعقیر رشته وجود دارد یا خیر ..ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بپرسید. باید نمره اش را آورده باشید.

  24. اشکان
    پاسخ

    با سلام ، بنده دانشجوی کارشناسی حسابداری در دانشگاه آزاد هستم ، و دیپلم ریاضی دارم ، خواستم ببینم امکان این وجود دارد که در مقطع ارشد در رشته های مهندسی شرکت کنم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بدون لیسانس چطور می شود که شما فوق مهندسی بخوانید.

  25. حمید
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    درخصوص تحصیل در خارج از کشور در صورت تغییر رشته در مقطع ارشد اگر ممکنه اطلاعاتی به من بدید ممنون میشم که شدنی هست یا نه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید است دانشگاه خوب به شما پذیرش بدهد.

  26. N
    پاسخ

    سلام، وقتتون بخیر،بنده کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران مقطع روزانه بودم الان با وجود این که رتبم خوب بود ولی به دلیل کار و ازدواج که نمیتونم راه دور برم دانشگاه مجازی دولتی قم حقوق جزا قبول شدم به نظر شما برا پذیرش و مصاحبه دکتری در یک دانشگاهی همچون پردیس فارابی دانشگاه تهران با مشکل مواجه میشم؟با وجود این که مقاله پژوهشی و ترویجی دارم،و شرکت در یک کنفرانس بین المللی و تالیف یک کتاب و مدرک آیلتس زبان.و فرزندشاهد و ایثارگر هستم،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله. بهتر است دانشگاه خوب بروید

  27. علی
    پاسخ

    باسلام جناب دکتر.من دکترای حقوق بین الملل دانشگاه ازاد دارم میخواستم مجددا در دانشگاه ملی دکترا بگیرم.آیا امکان این کار هست؟با توجه به بازار کار ضعیفتر حقوق بین الملل آیا بهتر نیست در دکترای حقوق خصوصی یا تجارت بین الملل ادامه دهم.لطف می فرمایید راهنماییم کنید. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست. بله بهتر است

  28. جعفری
    پاسخ

    باسلام خدمت استاد گرامی.استاداگرامسال ارشدغیرانتفاعی بخونم سال بعد دوباره ارشد ثبت نام کنم وشبانه یاروزانه قبول شم تعدادواحدهایی روکه پاس کردم تطبیق میزنند.باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در دولتی بعید است قبول کنند.

  29. زهرا
    پاسخ

    باعرض سلام خدمت دکتر شیروی
    من امسال رشته زیست سلولی ملکولی شهرکرد قبول شدم میخواستم بدونم ایا شیراز گرایش ژنتیک در مقطع کارشناسی داره ک من انتقالی بگیرم بیام شیراز؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بروید دفترچه را نگاه کنید.

  30. اناهيتا
    پاسخ

    با سلام و عرض خسته نباشید
    خدمتتون عرض کنم که من لیسانس رباتیک گرفتن بعد بار دیگر از گروه تجربی امتحان دادم و حسابداری روزانه اوردم اما ایا میشه ارشدم امتحان بدم و در هر دو رشته یعنی حسابداری و ارشد مکانیک ادامه تحصیل بدم ؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حالا یکی را برو. مخزن مدارک شدن چه فایده ای دارد.

  31. ادهم
    پاسخ

    سلام من میخوام بدون ازمون و بدون پیش دانشگاهی دانشگاه ازاد رشته حسابداری ثبت نام کنم ایا شدنی هس یعنی میشه ثبت نام کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید بروید اول پیش دانشگاهی یا کاردانی.

  32. مهسا
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من فوق لیسانس صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره وری دارم ,میخواستم از خدمتتون بپرسم حالا که این گرایش در مهندسی صنایع برداشته شده من برای دکترای مدیریت چه گرایشی میتونم بخونم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر گرایشی که دوست دارید.

  33. فرهاد کیانی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من چندین ماه که برای ارشد ۹۶ حقوق خصوصی شروع به مطالعه کردم ولی هنوز به دلیل سر در گمی دست به تجارت نزدم.می خواستم بپرسم قانون قبلی بخونم یا جدیدش رو امکان تتغیرش تا زمان کنکور هست .خیلی تشکر از زحمات شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام قانونی قبلی که نداریم فعلا یک قانون بیشتر نیست و تغییر آن هم فعلا معلوم نیست.

  34. Marziyr
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشد…من. داداشم کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق رفسنجان اورده میخواستم بدونم ارشدش رو هر گرایشی ک بخواد میخونه یا همین رشته رو؟واین ک میتونه وارد رشته قضاوت یا وکالت بشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با صرف ارشد نمی تواند کار حقوقی مناسبی پیدا کند مگر لیسانس هم در رشته فقه و مبانی یا حقوق داشته باشد.

  35. امیر حیسن مقدم
    پاسخ

    سلام.میخاستم بدونم برای کارشناسی حقوق دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ بهتر است یا دانشگاه ازاد تهران مرکزی .و اینکه کدام یک از این دو دانشگاه اساتید بهتری دارند.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام علم و فرهنگ

  36. ُS
    پاسخ

    سلام خسته نباشید

    من امسال مقطع کارشناسی صنعتی شیراز قبول شدم. می‌خواستم بدونم امکانش هست که بتونم به دانشگاه شیراز منتقل شم و اگه هست به چه صورت انجام می‌شه و چه شرایطی رو باید داشته باشم.

    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید نمره شیراز را آورده باشی.

  37. مرجان
    پاسخ

    با سلام .استاد محترم پسرم مهندسی مکانیک شبانه سمنان قبول شده وبه احتمال زیاد ازاد تهران هم قبول میشه به نظر شما کدوم دانشگاه بهتره ثبت نام کنه ????

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بگذار بروید همان سمنان

  38. علی
    پاسخ

    با سلام
    طرح سربازی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های فنی و مهندسی چه شرایط و مدارکی می خواهد و اخرین مدرک ملاک است برای این طرح یا معدل کارشناسی هم می خواهد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به فراخوانها باید مراجعه کنید.

  39. علی
    پاسخ

    با سلام
    معدل کاردانی پیوسته ۱۳/۰۵ و معدل کارشناسی پیوسته ۱۲/۱۲و معدل کارشناسی ارشد ۱۶/۵
    از دانشگاه ازاد واحد تهران
    ۱_می خواستم بدانم شرایط معدل برای تدریس در دانشگاه ازاد و علمی کاربردی و پیام نور چطور می باشد؟
    ۲_برای تدریس به اخرین مدرک دانشگاهی نگاه می کنند و می خواهند یا معدل کارشناسی نیاز است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- خوب نیست. ۲- به همه

  40. مهشید
    پاسخ

    باسلام وخسته نباشیدخدمت شمااستادگرامی.بنده لیسانس مهندسی صنایع غذایی پیام نورهستم آیامی توانم ارشدتغذیه ادامه دهم .تقاضا دارم بنده حقیرروراهنمایی کتید.متشکرم…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست. حالا اینکه این مدارک به چه دردی خواهد خورد آن را حقیقتا نمی دانم.

  41. نیما
    پاسخ

    سلام
    وقت بخیر
    من ساکن کرمان هستم و در انتخاب رشته ابتدا کارشناسی ارشد حقوق و معارف ولیعصر رفسنجان رو زده بودم و بعد فقه و مبانی حقوق دانشگاه تهران. الان هم که نتایج امده همان ارشد رفسنجان قبول شدم. از دید شما (با درنظر گرفتن رشته و شهر) کدام یک اولویت دارد و بین این دو رشته کدام بهتر است. ممنون از راهنمایی شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب همانجا که قبول شدید می توانید بروید. ولی فقه و مبانی تهران بهتر است.

  42. جیگر
    پاسخ

    سلام استاد عاشق صداقت تون هستم
    مخصوصا اونجاش که میگین این همه مدرک واس چی میخواین!!!
    دوستت تون دارم♥♥♥

  43. فاطمه
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من مهندسی کامپیوتر غیرانتفاعی ال طه قبول شدم بنظرتون این بهتره یا مهندسی پزشکی علوم تحقیقات

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به علاقه شما بستگی دارد. مهندسی کامپیوتر خوب است.

  44. معینی
    پاسخ

    سلام دکتر آیا کسی که ارشد معماری دانشگاه آزاد رو خونده باشه میتونه دکتری دانشگاه دولتی شرکت کنه وقبول بشه.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سخت است ولی غیر ممکن نیست.

  45. مهدیس
    پاسخ

    سلام . من میخوام در رشته روانشناسی عمومی ادامه تحصیل بدم . با این دیدگاه که این رشته میتونه در زندگی فردی و اجتماعی و روابط شخصی کمکم کنه و با اگاهی های بیشتر همسر و مادر خوبی بشم . ایا این دیدگاه درباره تحصیل این رشته درسته ؟ و اینکه از نظر شغلی میتونم راحت مشغول به کار بشم .؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب آنطور که فکر می کنی نیست ولی بد هم نیست.

  46. شادی
    پاسخ

    با عرض سلام فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی دانشگاه روزانه تهران هستم بعد از فارغ التحصیلی به علت علاقه به زبان انگلیسی آن را ادامه دادم و اکنون دیپلم زبانم رو از آموزشگاه سفیر گرفتم الان که به گذشته خودم نگاه میکنم احساس میکنم هیچ کار مفیدی انجام ندادم و در واقع خودمو سردرگم می بینم که نمیدونم میخوام برای آینده ام چیکار کنم من به تدریس در دانشگاه علاقه دارم اما چون رشته خودمو دوست نداشتم ادامه تحصیل ندادم میخواستم تغییر رشته بدم برای مقطع کارشناسی ارشد به رشته زبان که دوست دارم اما گفتن کار درستی نیست و وقت هدر دادنه چون تو دانشگاه چیز زیادی در مورد زبان یاد نمی گیری و شانس استادی هم تو رشته خودت از دست میدی حالا من موندم چیکار کنم تو رشته ای که بهش زیاد علاقه ندارم ادامه بدم یا دنبال کار باشم با همین مدرک لیسانسم بنظر شما کدومش بهتره میترسم ارشد بخونم اما بیشتر از رشتم متنفر شم و وقتم هدر بره و هیچ کاری هم نکرده باشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهترین حالت این است که برگردید عقب و رشته مورد علاقه خوتان را بخوانید اگر شرایط سنی و غیره مناسب است.

  47. نسرین.ن
    پاسخ

    سلام.من کارشناسی ارشد آزاد مشهد و دانشگاه غیر انتفاعی امام رضا مشهد که بین المللی هم هست در رشته حسابداری قبول شدم.کارشناسی هم امام رضا بودم کیفیت خوب و اساتید خوبی داشت.ولی از طرفی از آزاد مشهد هم تعریف زیاد شنیدم به نظر شما کدام بهتر است که بروم با توجه به این که مقطع ارشد هم هست؟از لحاظ مدرک و مقبولیت در جامعه و بازار کار کدام بهتر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با این حساب جات را عوض کنی بهتر است.

  48. حيدري
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرامی
    من فارغ التحصیل از دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هستم،برای مهر ماه هم دکتری دانشگاه آزاد واحد قم در رشته حقوق بین الملل پذیرفته شدم…نظر به اینکه در دانشگاههای سراسری به وقت مصاحبه دکتری ما بچه های دانشگاه آزاد رو عموماً قبول نمیکنن،آیا با توجه به بحث کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد و هزینه بالایش رفتنم به مقطع دکتری کار درستی هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب اگر مسئله مالی اهمیت ندارد برو.

  49. ش
    پاسخ

    با سلام
    بنده دانشجوی سال سوم رشته پزشکی در دانشگاه دولتی هستم. خواستم بدونم ایا این امکان وجود داره که بتونم در کنار رشته اصلی خودم ، در دانشگاه پیام نور و یا آزاد رشته مترجمی زبان انگلیسی رو بخونم ؟
    اگر امکانش هست از چه طریقی باید اقدام کنم ؟
    هم وقتش رو دارم هم علاقه شدید به زبان انگلیسی ،دوست دارم مدرک اکادمیکش رو داشته باشم و لیست دروس این رشته رو میشناسم و مشتاق یادگیری هستم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر.

  50. محمدی
    پاسخ

    سلام جناب دکترشیروی . من درمقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری غیرانتفاعی فولاد شهر اصفهان قبول شدم همزمان در همین مقطع گرایش حسابرسی دانشگاه آزاد واحد دولت آباد اصفهان قبول شدم . سر دوراهی هستم که برای ادامه تحصیل کدام را انتخاب کنم . ممنون اگر راهنمایی کنید . باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم هر دو در یک ردیف است ببنید کدام برایتان رفت و آمد راحتر است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *