پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. کیمیا
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم در رشته ی اتاق عمل میتوان تا مقطع دکتری نیز ادامه داد؟و اینکه میشود از این طریق جراح قلب یا عمومی و … شد؟
    با تشکر از توجهتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید از ابتدا برای کنکور پزشکی اقدام کنید.

  2. الناز
    پاسخ

    باسلام
    دانشجوی کارشناسی ناپیوسته نرم افزار کامپیوتر هستم آیا میتونم برای ارشد گرایش مهندسی پزشکی بخونم؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر گرایش و رشته ای را می توانید بخوانید ولی نمی دانم چه فایده ای دارد.

  3. رضا
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    برای عضو هیئت علمی پیمانی دانشگاه دولتی که چند سال ا ز تعهد بورسیه آن باقی مانده است آیا در صورت موافقت مبدا و مقصد امکان انتقال به دانشگاه دیگر وجود دارد؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پیمانی انتقالی ندارد. باید به اولی خاتمه داده شود و در دومی مشغول به کار شوید.

  4. آذریان
    پاسخ

    سلام و عرض ادب دکتر شیروی،

    من با رتبه ۱۲ برای حقوق مالکیت فکری و رتبه های ۴۲ و ۴۴ برای رشته های  حقوق تجارت بین‌الملل و  حقوق تجاری اقتصادی بین المللی مجاز به انتخاب رشته شده ام؛

    استاد گرامی،
    در مقام مقایسه کیفیت دانشگاه و اساتید آن ،از جهت اولویت بندی میان سه دانشگاه ؛ تهران, شهید بهشتی و علامه طباطبایی، جنابعالی با توجه به ۳رشته فوق کدامیک را برتر و مرجح می دانید؟
    و اینکه، من با توجه به اشتغال به وکالت، هم نسبت به مباحث مالکیت فکری و هم در زمینه هایی از تجارت بین الملل، علاقه مندی و دلبستگی دارم، ولی بسیار مشتاقم از نظر و راهنمایی حضرتعالی هم استفاده کنم در این باب که، در نگاه به آینده جامعه ما، کدامیک از این رشته ها را مهمتر و سودمندتر و کاربردی تر برای رفع مشکلات مبتلابه می دانید؟

    با سپاس،
    آرزوی سلامتی و موفقیتهای روزافزون برای جنابعالی دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهشتی و تهران در اولویت و علامه پس از آن باشد. تجارت بین الملل بنظرم بهتر است.

  5. پریسا پارسا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من دانشجوی ترم ۸ دوره روزانه هستم (دانشگاه وزارت علوم) بعد از فارغ التحصیلی قصد شرکت مجدد در کنکور رو دارم میخواستم بدونم امکان شبانه کردن مدرکم وجود دارد ؟ و اگر امکانش هست بعد از قبولی در رشته های علوم پزشکی روزانه حساب میشم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید تسویه حساب کنید بعد مجددا شروع کنید روزانه بخوانید.

  6. هادی
    پاسخ

    سلام و وقت بخیر
    ببخشید سوالی داشتم من عضو هیئت علمی پیمانی با چند سال سابقه دانشگاه دولتی هستم که چند ماه پیش قرارداد پیمانی من تمدید نشده است الان رئیس دانشگاه عنوان می کند چون یکبار در کمیته جذب با تمدید شما موافقت نشده است درخواست تجدید نظر بدهید تا دو نفر ار اعضای کمیته جذب از خارج از دانشگاه دعوت کنیم که به جای دونفر از اعضای داخل دانشگاه نظر بدهند چون امکان بررسی مجدد و تجدید نظر با ترکیب قبلی کمیته جذب وجود ندارد آیا واقعا همینطور است یا خود کمیته جذب دانشگاه می تواند تجدید نظر کند؟ و این به اصطلاح دنبال نخود سیاه فرستادن است ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقیقا قدری نخود سیاه است. ولی شما چاره ای ندارید.

  7. ستابش
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    به نظر شما رفتن به شبانه فردوسی (جزا) و خواندن برای سال بعد و( ان شاالله قبولی در دانشگاه شهید بهشتی) کدام بهتر است؟ تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان فردوسی مشهد.

  8. گودرزی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.من دو سال است که در شهر خمین مشغول به وکالت شده ام.برای تحصیل در کارشناسی ارشد میان حقوق خصوصی، تجارت بین الملل و حقوق جزا دچار تردید هستم.با توجه به اینکه در شهرهای کوچکی چون خمین یک وکیل معمولا پرونده جزایی و خصوصی قبول می کند و این گونه نیست که فقط در یک تخصص وکالت کند و نیز از شرکتهای بزرگ تجاری خبری نیست، به نظر شما برای ارشد از میان حقوق خصوصی، تجارت بین الملل، حقوق جزا کدام یک به صلاح است با توجه به حرفه ام؟. با تشکر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق خصوصی بخوان. ولی اگر توصیه من را می خواهی عمل کنی تجارت بین الملل بخوان.

  9. محمد دانشمند
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت شما من میخام کاردانی حقوق بخونم دانشگاه دو رشته در گرایش های حقوق ثبتی و شورای حل اختلاف دارد میخاستم ببینم بنظر حضرت عالی کدام یکی از این رشته ها بهتره و بازار کار و درامد بهتری داره ممنون میشم کمکم کنید با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نخوان. به درد نمی خورد

  10. دایمی.س
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من ارشد مدیریت ای تی مجازی قبول میشم ایا مدرک مجازی برای دکترا مشکل ایجاد میکنه حتی اگه رزومه من خوب باشه؟برای اپلای کردن چه طور
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب مجازی هست دیگر. با یک مدرک مجازی که شما را رو سرشان نمی گذارند حلوا حلوا کنند.

  11. علی
    پاسخ

    باعرض سلام و خسته نباشید

    استاد گرامی چنانچه دانشجویی قصد شکایت از استاد دانشگاهی را داشته باشد مبنی بر اینکه استاد مربوطه ی آن واحد درسی (منظور اینجانب درس کار تحقیقی میباشد که آموزش آن باید به صورت عملی انجام شود تا دانشجو با روند تحقیق آشنا شود ولی متاسفانه ایشان این درس را به صورت تئوری تدریس مینمایند ) راخلاف تمام سیستم های آموزشی دانشگاه ها و آیین نامه آموزشی تدریس مینمایند به کدام مرجع باید شکایت نمود؟؟؟
    قابل توجه میباشد که این استاد از اساتید دانشگاه آزاد میباشند
    سپاس گذارم اگر سوال اینجانب را پاسخ داده و دقیقا ذکر نمایید که دانشجو جهت احقاق حق خود به کدام مرجع میتواند مراجعه کند؟؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خودتان را درگیر شکایت نکنید. کم شکایت در جامعه وجود دارد حالا دانشجو بیاید علیه استاد شکایت کند که درس را اینطور می دهد و آن طور نمی دهد و قس علی هذا. بهتر است روی درس خواندن خودتان تکیه کنید تا شکایت و اعتراض و لعن و نفرین.

  12. جواد
    پاسخ

    سلام استاد.ایا بازنشستگی استادان دانشگاه با شرط سنی خاص در سایر کشورها هم وجود داره مثلا استرالیا؟ راسته که تعداد زیادی از اساتید علوم انسانی به دلایل غیر علمی در ایران بازنشسته شدن؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بازنشستگی در همه دنیا هست هرچند سن و شرایط آن فرق دارد. در مورد سوال دوم نیز باید بدانید که بازنشستگی برای سن است نه دلایل علمی. ایکاش روزی بشود که اساتید به خاطر بی سوادی و کم فروشی بازنشسته شوند.

  13. محدثه
    پاسخ

    سلام من در کنکور ارشد حسابداری رتبه ۹۱۳ و در حسابرسی ۷۷۳ کسب کردم . می خواستم بدونم از بین دانشگاه های مجازی تهران و پیام نور تهران و پردیس تهران کدام بهتر است . از نظر شهریه کدام بیشتر و کدام کمتر و فکر میکنید حدودأ ترمی چقدر می شود ؟ آیا با این رتبه ها می توانم تهران قبول شوم ؟ آبا شبانه تهران می توانم قبول شوم؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پردیس بهتر است.

  14. علی محمد حکیمیان
    پاسخ

    سلام.
    دکتر خسته نباشید.بچه ها خارجند شما هوس بچه کردید و صدها نفر را یک تنه پاسخگویید.ماشاالله ارادتمند حکیمیان

  15. هانیه
    پاسخ

    سلام استاد
    با رتبه ای که من اوردم ارشد خصوصی دانشگاه فردوسی مشهد قبول می شم اما خودم فقط دانشگاه تهران رو دوست دارم که متاسفانه قبول نمی شم ،خانواده ام می گن فردوسی رو انتخاب کن و برای دکترا برو خارج از کشور ،واقعا مردد هستم با توجه به اینکه هدفم تدریس است نمی دونم چه انتخابی بکنم ،به نظر شما بخونم برای سال بعد؟ در هیئت علمی شدن تاثیر محسوسی بین این دو دانشگاه وجوددارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب حالا برو دیگر ارزش یک سال موندن را ندارد شاید سال دیگر هم نتونی.

  16. ساناز
    پاسخ

    سلام،من کارشناسیم از دانشگاه علامه طباطباییه، ارشد امسال رتبه م شده ۱۸۰ میتونم شبانه قبول شم علامه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی دانم.

  17. قاسمی
    پاسخ

    با عرض سلام

    آیا فارغ التحصیلان دکتری از دانشگاه های پردیس می توانند جذب عیئت علمی دانشگاه ها شوند؟ به عبارتی درج کلمه پردیس در مدرک دکتری آنها مانعی برای جذب هیئت علمی شدن آنها هست یا نه ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر پردیس خودگردان باشد خب سخت تر است.

  18. نوید
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی
    با عرض سلام
    اینجانب کارشناس ارشد سازه های آبی و کارشناس ارشد RS&Gis قبل از هرچیز لطف جنابعالی در مورد پاسخگویی به سوالات آموزشی و… دانشجویان را ارج می نهم. و در ادامه سوال خود را مطرح می کنم. من برای بهبود وضعیت تحصیل و علاقه شخصی امسال در آزمون دو مقطع ارشد و دکتری شرکت نموده ام و نتایج امکان قبولی در دو مقطع چه در دوره شبانه و روزانه را نشان می دهد. سوال این حقیر آنست که اگر من در کارشناسی ارشد چه روزانه و چه شبانه قبول شوم آیا امکان دارد برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری و ثبت نام آن مشکلی ایجاد کند. در واقع من دو مسیر برای خودم انتخاب کردم اول تحصیل مقطع دکتری و اگر امکانش فراهم نشد ادامه تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد. ولی نگران این هستم که اگر کارشناسی ارشد به خصوص روزانه قبول شوم با فرض قبولی در مقطع دکتری، از لحاظ آیین نامه آموزشی تحصیل مقطع دکتری را از دست بدهم. از اطاله کلام عذرخواهم. با تجدید احترام

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل هم زمان که منع قانونی دارد.

  19. سلیم
    پاسخ

    جناب دکتر شیروی
    سلام
    از اینکه وقت می گذارید و به سوالات پاسخ می دهید ممنونم
    ممنون میشم من را هم راهنمایی کنید. من سه سال پیش در یکی از دانشگاههای دولتی به عنوان عضو هیئت علمی مشغول به کار شدم متاسفانه به علت شکایت یک نشریه که در مورد یک مقالات من طرح شکایت کرده بود و شرح آن مفصل است رئیس دانشگاه شکایت را به کمیته انتظامی اساتید دانشگاه ارجاع داد ولی قبل از بررسی موضوع و اعلام رای کمیته انتظامی حقوق، بیمه و کلیه مزایای شغلی من را قطع کرد آیا این کار قانونی بوده است؟ آیا من می توانم شکایت کنم؟ و اگر می توانم به کجا؟
    ممنون از لطف شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کار آنها غیر قانونی بوده است مگر در قرارداد شما چنین حقی دانشگاه داشته باشد.

  20. مهرداد
    پاسخ

    سلام.. وقت بخیر
    به نظر شما پردیس دانشگاه تهران بهتره یا دانشگاه دولتی شهرستان؟ مثلا سمنان یا سنندج ( نه اصفهانو شیراز) بنده ساکن اصفهان هستم.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سوال سختی است. بنظرم روزانه بهتر است.

  21. فرهاد
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر
    طاعات و عبادات قبول اینجانب استادیار پایه ۳ یکی از دانشگاههای دولتی با ۴ سال سابقه هستم که وضعیت استخدام من پیمانی است متاسفانه دانشگاه قراداد پیمانی من را تمدید نمی کند و عنوان می کند شما عضو هیئت علمی پیمانی هستید و دانشگاه هر وقت بخواهد می تواند شما را تمدید نکند آیا این کار قانونی است؟ آیا حق شکایت دارم لازم به ذکر است من ۴ سال بورسیه دانشگاه بودم و ۴ سال از تعهد بورس من به دانشگاه باقیمانده است ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا منع قانونی ندارد.

  22. 95
    پاسخ

    سلام خدمت استاد بزرگوار
    جناب استاد بنده بعد از رویت نتایج اولیه ارشد با اینکه هم روزانه هم نوبت دوم مجاز شده ام با توجه به ظرفیت بسیار کم رشته مدیریت اجرایی مطمن نیستم در دوره روزانه وشبانه پذیرش شوم.
    به نظر جنابعالی اساتید پردیس خودگردان دانشگاه بهشتی و یا تهران دارای ظرفیت علمی هستند که بتوان از آنها استفاده کرد؟
    آیا مدرک پردیس برای ادامه تحصیل در دوره دکترا معتبر و بی مشکل است؟
    از نظر رتبه علمی شما پردیسها را پیشنهاد میدهید یا دانشگاه ازاد واحد علوم تحقیقات؟
    اگر لطف بفرمایید پاسخ دهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر می توانید برای سال بعد صبر کنید والا همین ها بروید.

  23. توانا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    برای انتقالی از دانشگاه (الف) به دانشگاه (ب)، آیا اقدامات و کارهای پژوهشی با عنوان سازمانیِ دانشگاه (الف)، برای دانشگاه (ب)، جهت ارتقاء و موارد دیگر، قابل پذیرش خواهد بود؟
    از لطف و پاسخ شما سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام معمولا هست.

  24. مرجان میر
    پاسخ

    آقای دکترسلام باتشکرخواهشمندم من راراهنمایی نمایید دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل دانشگاه ش بهشتی هستم می خواهم برای ادامه تحصیل دکترابه کشوراتریش بروم ولی بسیاری معتقدند چون باید زبان آلمانی رایادبگیرم یک سال ازوقتم درآن جاصرف آموزش زبان آلمانی می گردد وبهتراست به هلند یااسترالیا ونیوزیلند بروم چون به زبان انگلیسی تسلط زیادی دارم نظرشما دراین باره چیست باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب زبان انگلیسی برای کار در ایران ارجح است.

  25. مهسا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشین. بنظرتون دکترای شبانه بوعلی سینا بصلاح هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بد که نیست.

  26. دانش جو
    پاسخ

    ممنون از جواب دادن به سوالات
    ۱.تو خارج از کشور رشته ی مستقلی به نام رشته حقوق شرکت های تجاری وجود داره؟اگه هست در چه مقطعی هست فوق یا دکتری؟
    ۲.دانشگاه علوم قضایی مصاحبه علمی هم داره سوالم اینکه مصاحبه منی که میخوام حقوق شرکت های تجاری بخونم از چه منابع و مواد درسی هست ؟ مواد درسی گرایش ؟ یا مواد درسی مصاحبه قضاوت(که در این صورت جزا و آیین دادرسی مدنی و کیفری هم هستن)؟؟پرس و جو کردم ولی به نتیجه ای نرسیدم سایت هم چیزی نگفته دفترچه هم مشخص نکرده منم بلاتکلیف موندم،ممنون میشم اگه جواب بدید که به شدت حیاتی هست این مورد.
    ممنون ، آرزوی سلامت و عزت روز افزون میکنم براتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- معمولا این تقسیم بندی رشته ها که در ایران است در خارج نیست. ۲- در دفترچه ذکر می شود

  27. علیرضا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    باشه سوالای منو حذف کنید. من یه روز دانشجوتون میشم و حضورا ازتون گلایه میکنم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام انشااله

  28. دانیال
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد عزیز

    بنده کارشناسی رشته شیمی محض. دانشگاه ازاد بودم معدل. ۱۶
    کارشناسی ارشد شیمی آلی ازاد بروجرد نمره معدل و پایان نامه هم خوب بوده ….. زبان انگلیسی هم خوب هست ….
    اگر شیمی آلی واحد علوم و تحقیقات تهران شیمی آلی قبول بشم شانسی برای هیئت علمی یا حق التدریس در دانشگاه ازاد دارم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش خیلی زیاد نیست.

  29. میلاد
    پاسخ

    سلام دکتر
    من تو ارشد امسال تو گرایش عمومی رتبه ۱۲۹ اوردم
    بنظر شما الویتبندی شما از بین ۳ دانشگاه زیر به چه صورت است
    روزانه علوم قضایی (گفتن بورسیه رو برداشتن)
    شبانه علامه طباطبایی
    روزانه شهرستان مثل قم یا هر شهر دگ ک حقوق عمومی دارد
    ممنونم بزرگوار

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همین نحو که نوشته اید خوب است.

  30. ناشناس
    پاسخ

    باسلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما
    بنده دانشجوی ترم ۴ رشته فیزیک یکی از دانشگاه های دولتی تهران هستم. از بدو ورودم به این رشته احساس میکنم در انتخابم اشتباه کردم و این رشته و آینده ی تحصیلیش پاسخگوی دغدغه های اینجانب نیست. لذا تصمیم دارم برای کنکور ارشد در رشته ی حقوق شرکت کنم.(گرایش بین الملل مدنظرم هست). میخواستم سوال کنم برای قبولی در این رشته در یکی از دانشگاه های خوب مثل تهران یا امیرکبیر باید منابع مجموعه ی فیزیک رو مطالعه کنم یا نه باید در دوران کارشناسی تغییر رشته بدم و رشته حقوق بخونم؟ (با توجه به اینکه تصمیم دارم از سال سوم دانشگاه برای کنکور کارشناسی ارشد مطالعه جدی داشته باشم). ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید. التماس دعا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید درسهای حقوق را بخوانید و امیر کبیر هم حقوق ندارد و فایده ای هم نهایتا بر این فوق مترتب نیست.

  31. منا
    پاسخ

    سلام وخسته نباشید خدمت شما
    من لیسانس مدیریت بازگانی هستم از اونجایی که بی نهایت به رشته های پزشکی علاقه دارم نمیخوام تو رشته خودم ادامه تحصیل بدم اما طلاعات دقیقی ندارم میشه راهنماییم کنید بهن بگید دستم تو انتخاب چه رشته هایی باز هستش
    باید برگردم از لیسانس شروع کنم یا از فوق هم میتونم شرکت کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بروید دوباره در کنکور شرکت کنید که معمولا هم موفقیت امیز نیست.

  32. ال ای
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    خواهرم در ازمون کارشناسی ارشد حقوق،رتبه های بالای ۲۰ هزار اورده ولی در رشته حقوق نفت و گاز رتبه ۱۰۰.
    این قضیه چطور ممکن است؟ آیا این رشته ،رشته قابل قبولی است؟ در پردیس دانشگاهها تدریس میشود؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اصلا حقوق نفت و گاز مستقلا مطرح نمی آید بلکه حقوق عمومی است.

  33. محمد
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی
    میخواستم در مورد رشته شرکت های تجاری که دانشگاه تهران داره بپرسم برای انتخاب رشته کنکور امسال خواهشا اکندی اطلاعات از شما در مورد این رشته از شما میخواستم.
    و این که بین شبانه رشته ح تجاری اقتصادی دانشگاه تهران و روزانه رشته ح شرکت های تجاری کدام را انتخاب کنم به نظر شما؟
    آیا ارزش دارد هزینه شبانه را بپردازم و ح تجاری اقتصادی بخونم یا زیاد تفاوتی بین این ۲ رشته نیست و همان روزانه شرکت های تجاری بخونم؟شدیدا نیاز به راهنمایی شما دارم.ممنون میشم از راهنماییتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نشنیده ام که دانشگاه تهران رشته شرکتهای تجاری داشته باشد.

  34. محمد
    پاسخ

    سلام و وقت بخیر خدمت استاد گرامی
    بنده کارشناسی ارشد حقوق خصوصی هستم علاقه دارم که پایان نامه ام در زمینه تجارت بین الملل باشد اما انتخاب موضوع باعث سردرگمی من شده و موضوعات خوب در این زمینه کلا کار شده به نظر شما چطور میتونم موضوعی خوب و داری منابع در این زمینه پیدا کنم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با مطالعه و مشورت با اساتید خودتان.

  35. رضا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    وقتتان بخیر.
    آیا اطلاع دارید که ظرایب و منابع دکترا حقوق ۹۶ به چه صورتی هستش؟ بنظرتون بازم مثل ۹۵ کل گرایش مثل هم، یک امتحان میدند؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حدس می زنم با توجه به قانون جدید که ۵۰ درصد کتبی و ۵۰ مصاحبه به روال سالهای قبل برگردد و امتحان سنجش تخصصی شود.

  36. نیک پور
    پاسخ

    سلام و دروود بر جناب استاد..
    من کارشناسی بیوتکنولوژی کشاورزی خوندم…و ارشد هم همین رشته…میخواستم دکتری رشته ای برم که کشاورزی نباشه..به نظرتون کارم درسته؟
    و سوال دیگه اینکه چه رشته هایی میتونم برم؟
    ممنون از پاسختون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید است قبول شوید و تازه چه فایده ای؟

  37. رضا
    پاسخ

    سلام مجدد آقای دکتر
    تفاوت حقوق دکتری بین الملل عمومی با دکتری گرایش تجارت بین الملل چقدر است؟
    آیا میتوان در دانشگاه ازاد مشغول به تحصیل دکتری حقوق بین الملل عمومی شد ولی با راه اندازی دکتری تجارت بین الملل تغییر گرایش داد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی تفاوت است کلا درسها متفاوت است.

  38. لعیا
    پاسخ

    با سلام
    ایا امکان جذب هیت علمی شدن فارغ التحصیلان پردیس شهید بهشتی و یا موسسات پژوهش محور مانند سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در دانشگاه های سراسری و ازاد مقدور است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم شانس آنها کمتر از دوره های معمولی دانشگاه های دولتی است.

  39. علی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب و احترام ، استاد گرامی با توجه به تخصص وتجربه جنابعالی ، ادامه تحصیل برای مقطع دکتری حقوق تجارت بین الملل برای وکیل پایه یک دادگستری ۴۲ ساله چه مزیتی خواهد داشت؟ ایا باعث افزایش بار علمی در جهت شغلی خواهد بود؟ یا با توجه به سن اعلامی بعلاوه ۴ الی ۵ سال دوره دکتری و بالتبع عدم جذب هیات علمی کاری معقولانه نمی باشد ؟ اساسا دوره دکتری این رشته به درد چه افرادی می خورد ؟ ایا فقط برای هیات علمی شدن و انجام کار پژوهشی مناسب است؟ با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم شما فقط می شوید «دکتر».

  40. مصطفی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.من خیلی علاقه به منصب قضاوت دارم اما متاسفانه به خوبی تلاش نکردم.لطف بفرمایید منابع مورد نیاز برای قبولی در آزمون قضاوت را برام بفرستید.واگر توصیه خاصی دارید ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منابع خاصی ندارد همان دروس لیسانس را خوب بخوانید موفق می شوید.

  41. هستی یاسایی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.بنده کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور،و ارشد آموزش زبان از دانشگاه آزاد هستم و فکر میکنم که دکتری آموزش زبان دانشگاه آزاد اسلامی هم قبول بشم.ایا تضمینی برای عضو هیئت علمی شدن هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر هیچ تضمینی نیست چون تعداد فارغ التحصلان دکتری در همه رشته ها چندین برابر نیاز است و بنابراین اکثرا نمی توانند موفق شوند.

  42. 10
    پاسخ

    سلام استاد
    دانشگاه تهران به دانشجویان دکتری نوبیت دوم فرصت مطالعاتی می دهد؟ یه سوال دیگر آیا مدرک دوره روزانه دانشگاه های تیپ ۲ و ۳ شهرستان بیشتر شانس هیات علمی دارند یا نوبت دوم دانشگاه تهران؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نوبت دوم در مدرک نمی آید و مسئله فقط پرداخت شهریه است.

  43. احسان
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت استاد محترم
    بنده در رشته آموزش زبان مقطع دکتری در پردیس خوارزمی و پردیس البرز دانشگاه تهران قبول شده ام به نظر حضرتعالی کدامیک ارجحیت دارد؟ اعتبار این دو پردیس به نظر شما نسبت به دانشگاه علوم و تحقیقات آزاد بیشتر است؟
    با تشکر از بذل توجه حضرتعالی.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تهران.

  44. نظری
    پاسخ

    وقت بخیر
    من لیسانس آمار دارم آیا اگر ارشد حسابداری بگیرم
    میتونم در آزمونهای
    سازمان امور مالیاتی یا آزمون کارشناس رسمی دادگستری
    ویژه رشته حسابداری شرکت کنم ؟
    غیرمرتبط بودن لیسانس و ارشد مشکلی ایجاد نمی کنه ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بیشتر مراکز ملاک را لیسانس قرار می دهند.

  45. کنکوری دکتری حقوق
    پاسخ

    سلام
    لطفا بدون تعارف بفرمایید در گرایش حقوق خصوصی مقطع دکتری، دانشگاه علامه بهتر است یا فارابی؟ (از لحاظ سطح علمی اساتید و دانشگاه و تاثیر در فرایند جذب فارغ التحصیلان آن در آینده).

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چون من تعارف دارم نمی توانم جواب بدهم.

  46. ساناز
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت شما
    در ابتدا از کثرت مطالب عنوان شده از محضر شما پوزش می خواهم.
    بنده از مهر ۹۴ در یکی از دانشگاه های سراسری کشور در مقطع دکتری شروع به تحصیل کردم متاسفانه در روز مصاحبه از ما خواستن که استاد راهنما رو انتخاب کنیم و بنده به دلیل عدم تحقیق کافی گرفتار یک انتخاب اشتباه شدم.
    متاسفانه استاد بنده از عدم ثبات روانی برخوردار هستند و همه اساتید دانشکده و گروه نیز به این امر واقف هستند و عدم صلاحیت ایشان را در جهت داشتن دانشجوی دکتری رسما اعلام کرده اند اما متاسفانه رئیس دانشگاه صرف اینکه به هرحال ایشان بعد از ۲۰ سال باید یک دانشجوی دکتری داشته باشند در همان ماه اول با درخواست بنده مخالفت کردند و خواستن که من با هر سختی ای که است ایشان را تحمل کنم منتها این امر غیر ممکن است در ضمن در گذشته یک نفر از اندک دانشجوهای ارشد ایشان به دلیل رفتارهای ناشایست ایشان مجبور به انصراف شدن. در ضمن جدا از رفتارهای ایشان متاسفانه همه وقت بنده را با صحبت کردن در مورد مسایل و گرفتاری های خودشان با جامعه و محیط کار خود در این یکسال هدر داده اند و دریغ از نیم ساعت زمان در طول این یکسال که صرف مسائل علمی شده باشد.
    من این مشکلات را برای بار دوم به اطلاع مسئولان دانشکده و استادید دیگرم رساندم اما پیشنهاد آنان اعتراض کتبی و پیگری بعد از ان توسط شخص من و رئیس دانشکده می باشد.
    سوال من از شما استاد گرامی این است که ایا من بر طبق قوانین شانس عوض کردن استا راهنمای خود را باتوجه به اینکه هنوز امتحان جامع هم ندام دارم ؟؟؟ و ایا این نامه نگاری مشکلاتی از جمله اخراج بنده را می تواند به همراه داشته باشد؟؟؟
    و بهترین پیشنهاد شما در رفع مشکل بنده چیست؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می توانید استاد راهنمای خودتان را تغییر دهید. و مخالفت دانشگاه از روی محظورات کاری و دوستانه است.

  47. رضا کرمانشاهی
    پاسخ

    سلام اقای دکتر وقت بخیر عرض ادب و احترام .از اینکه وقت میزارید برای پاسخ دادن کمال تشکر رو دارم .من ۳۳ سالمه ونزدیک ب ۱۴ سال سابقه کار ب عنوان کارمند رسمی در نیروهای مسلح (ارتش)رو دارم و متاهلم و تا یک ماه دیگر مدرک دکترای تخصصیم در رشته جامعه شناسی رو اخذ میکنم و اینکه همزمان دانشجوی ترم هفتم کارشناسی رشته حقوق هستم .حال چند سوال از خدمت شما بزرگوار دارم ۱.من اگر تصمیم بگیرم از سازمانم بیام بیرون حالا چه ب صورت اخراج غیر کیفری چه باز خریدی ک بعیده موافقت کنند با توجه شرایط تحصیلیم ایا بیمه من محفوظه در صورتی ک شنیدم کسانی ک ۱۵ سال سابقه کار داشته باشند و متاهل باشند سه پنجم حقوقشون ب صورت ماهیانه ب همسرشون ب عنوان عائله تعلق میگیره تا پایان ۳۰ سال خدمت ایا صحت داره با توجه ب قوانین جدید در صورت رها شدن از سازمان و ۲. ب فرض بیرون امدن من از سازمان ب صورت اخراج غیر کیفری ورهای و یا باز خریدی ایا میتونم مجددا در سازمان یا ادارات دولتی یا دانشگاه ب عنوان هیئت علمی استخدام بشوم و برایم مانعی نداره در مراحل جذب و این ابهام در من نگرانی جدی ایجاد کرده و ۳ .اکنون ک من ب عنوان نیروی لشگری در تیروهای مسلح مشغول ب خدمتم ایا ممکن است ب صورت مامور و منتقلی ب ادارات کشوری و برای ادامه خدمتم انجام وظیف کنم /چون من از همکاران حقوقی محل کار پرسیدم میگفتند کد حقوقی از لشگری ب کشوری در سامانه برای ما تعریف نشده ایا صحت داره ب نظر شما و سوال اخر اینکه کسی ک هیئت علمی شود میتواند همزمان وکیل هم باشد …از اینکه وقت شریفتون رو با دقت و تمرکز و روحیه انسان دوستانه ب بنده و سایر دوستان اختصاص میدید نهایت سپاس و قدردانی خودم رو اعلام میکنم و استاد عزیز معتقدم ک با وجود مبارک شماهاست ک کماکان زندگی امیدبخش برای ماها جریان داره …با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سابقه بیمه اصلا مشکل پیدا نمی شود و تا زمانی که شما بازنشسته نشوید بیمه به شما پولی نمی دهد که بین کسی تقسیم شود. نباید اخراجی باشید اگر می خواهید جای دیگری استخدام شوید و الا در گزینش رد می شوید.

  48. سلیمانی
    پاسخ

    سلام.
    سوال اول : دوره ی کارشناسی ارشد حقوق نفت و گاز چندسال است ؟ دو سال یا سه سال ؟برای تحصیل دانشگاه تهران را توصیه میکنید یا صنعت نفت را ؟
    سوال دوم : در رشته ی حقوق عمومی با هدف هیات علمی شدن دانشکاه شهید بهشتی را برای تحصیل توصیه میکنید یا تربیت مدرس را ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دو سال تا سه سال حسب اینکه کی شما از پایان نامه دفاع کنید. دانشگاه تهران را توصیه می کنم. هر دو خوب است. به ترتیب بهشتی و بعد تربیت مدرس

  49. شهرام
    پاسخ

    سلام
    من در دوره دکترا نوبت دوم دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شده ام.
    – آیا عنوان نوبت دوم در مدرک درج می شود؟
    – برای جذب هیات علمی شدن، شبانه بودن مانعی ایجاد نمی کند؟
    – برای گرفتن بورس از دانشگاه ها، شبانه بودن مشکلی ایجاد نمی کند؟
    تشکر میکنم از زحمات شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر ذکر نمی شود. بورسیه هم که باید منتظر فراخوان باشید

  50. مهسا
    پاسخ

    باسلام وخسته نباشید.
    دانشجوترم ۲مدیریت دولتی پیام نورتهران-ری ازطریق کنکورتجربی۹۴هستم وعلاقه مندبه دندانپزشکی.درسال کنکورو هفته ای۴۰تا۵۹ساعت میخوندم وسالهای قبلترش هم زیادمیخوندم چون دوست دارم درس رو درسنجش هم رتبه خوبی داشتم اما کنکورم خیلی رتبم بدشد متاسفانه وواقعاسخت بودسوالات سوالم راجع به انتقالی گرفتن همراه باتغییررشته هست.میخواستم بدونم امکانش هست ازاین رشته به دتدانپزشکی برسم واگرامکانش وجودداره کدوم دانشگاه هامیشه دانشگاه های توتهران میشه یانه؟؟؟ سوال دوم اینکه مهلت زمانی انتقالی کی هست؟؟
    راه دیگه بدای رسیدن به دندانپزشکی هست لطفا من روراهنمایی بفرماییدمن انتقالی به ذهنم رسبد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش نیست. باید دوباره کنکور شرکت کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *