پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. سهیل
    پاسخ

    با سلام
    میخواستم نظرتان را راجب اعتبار مدارک دکتری پردیس برای هیات علمی شدن بدانم و اینکه اقدام برای کدام دانشگاه ها بهتر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا هنوز هیچ بازخوردی از این مدارک وجود ندارد ولی به نظرم شاید قدری از دانشگاه های غیر انتفاعی و آزاد بهتر تلقی شود

  2. دانشجو
    پاسخ

    با سلام
    بنده برای پاییاننامه ام که موضوع آن اسناد تجاری الکترونیکی است (با بررسی در لایحه جدید )نیاز دارم به منابع و تحقیق های پیشین . بزرگواری کنید و راهنماییم کنید
    با تشکر

    Re

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام غیر از کتب و مقالات متعددی که در این زمینه چاپ شده است پایان نامه زیادی در دانشگاه های متعدد نیز دفاع شده است که می توانید برای استفاده به آن دانشگاه ها مراجعه کنید

  3. دانشجو
    پاسخ

    با سلام و عرض خسته نباشید.فارغ التحصیل ارشد روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی هستم .ضمن اینکه در آزمون استخدامی علوم پزشکی تبریز پذیرش شدم آیا این مورد مصاحبه دکتری واسم مشکل ایجاد میکنه یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم نمی آید که مشکل خاصی در مرحله مصاحبه باشد.

  4. رامین
    پاسخ

    با سلام
    بنده دانشجوی دکتری ورودی ۹۳ هستم. آیا می توانم برای جذب هیات علمی فراخوان بهمن اقدام کنم؟
    یکی از دوستان می گفت که فراخوان بهمن به صورت پیمانی است و جذب پیمانی تنها برای فارغ التحصیلان دکتری امکان پذیر است نه کسانی که در حال تحصیل هستند. نظر شما چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید به شرایط فراخوان نگاه کنید که آیا دانشجو را قبول می کنند. بعید می دانم چنین امکانی باشد.

  5. غزل
    پاسخ

    سلام کارشناسی مهندسی کامپیوتر از پیام نور دارم.اگر ارشد و دکتری فلسفه و کلام اسلامی از دانشگاه دولتی بگیرم برای جذب به عنوان هیئت علمی مشکلی هست؟مثلا رشته غیر مرتبط یا مسائل دیگه.اگر اینطور است بهتر نیست با وجود علاقه کمتر ،ارشد مدیریت اجرایی البته باز هم دانشگاه دولتی بگیرم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کی حاضر است یک مهندس را به عنوان هیات علمی فلسفه و کلام استخدام کند؟ تغییر رشته برای تنوع خوب است و برای هیات علمی خوب نیست.

  6. محمد
    پاسخ

    سلام خدمت استاد بزرگوار
    استاد بنده دانشجوی رشته it هستم امکانش هست پس از فوق دیپلم برای کارشناسی به رشته حقوق برم اول اینکه بعد ها به مشکل نمی خورم بعد اینکه دانشگاه من علمی کاربردی هستش لطفا راهنمایی بفرمائید .
    با تشکر از زحمتتون .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب باید حقوق را به صورت کارشناسی پیوسته از اول بخوانید نه این که در مقطع کاردانی به کارشناسی حقوق بخوانید.

  7. حسن
    پاسخ

    سلام آقای دکتر بنده سال ۷۸ وارد دانشگاه رشته کشاورزی شدم سال ۸۶ بعد از سربازی ارشد زراعت نوبت شبانه دانشگاه فردوسی قبول شدم و سال ۸۹ مدرک گرفتم از سال ۸۹ تا الان کشاورزی میکنم خیلی دوست دار م در گرایش صنایع غذایی ادامه بدم سن من هم ۳۴ سال هست به نظرتون اگه فوق و دکتری رو در گرایش صنایع غذایی ادامه بدم امیدی برای کار هست البته همراه با تحصیل هم میتوانم به کار کشاورزی مشغول باشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم با این مدارک کار قابلی پیدا کنید.

  8. میلاد.ب
    پاسخ

    عرض ادب.استاد ترم۱ارشدحقوق خصوصی غیرانتفاعی تهران میخونم.ارشد امسال حقوق خانواده دانشگاه شهید بهشتی یا دانشگاه علوم قضایی قبول شم خصوصی رو انصراف بدم ؟نظرتون چیه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر وقت قبول شدید بعد فکرش را بکنید.

  9. رضایی
    پاسخ

    با سلام خدمت شما.
    من کارشناسی مدیریت آمورشی دارم و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد.میخواستم بدونم با توجه به این که رشته ی کارشناسی و کارشناسی ارشدم غیر مرتبط است میتوانم در دانشگاه آزاد در مناطق محروم به صورت حق التدریسی فعالیت کنم؟و اگر دانشجوی دکتری رشته بازرگانی باشم چظور؟و برای اینکه درخواست بدهم برای تدریس باید چه کار کنم؟ممنون از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با فوق که خیلی بعید است ولی با دکتر احتمال آن هست زیرا همه مدیریت هستند.

  10. حبیب
    پاسخ

    سلام علیکم آقای دکتر خدا قوت
    بنده لیسانس کتابداری دارم و قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد در رشته مدیریت بازرگانی را دارم. سوالم اینه که بعدا برای پذیرش ،دانشگاههای خارج از کشور، نداشتن مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی چقدر موثر است؟
    زنده و پاینده باشید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این مدرک ارشد فایده ای برای خارج ندارد مگر دوباره بخواهید یک ارشد دیگر بخوانید یا با همان لیسانس خودتان اقدام کنید.

  11. علیرضا رئیسی
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    استاد بنده دارای ۲ مدرک لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و حقوق هستم و در حال حاضر طلبه حوزه علمیه میباشم. همواره برای شغل آینده کلیدواژه های: ارتباط، فرهنگ، تمدن، تبلیغ و از این قبیل در ذهنم وجود داشته. الان برای ادامه تحصیل دغدغه هایی دارم: تصور میکنم به علوم سیاسی علاقه بیشتری نسبت به حقوق دارم اما برای ادامه تحصیل در علوم سیاسی نگرانم که برای مقطع دکترا در یک دانشگاه خوب چه داخلی و چه خارجی، به علت نداشتن مدرک لیسانس علوم سیاسی به مشکل بر بخورم. از طرف دیگر میدانم شاید انتخاب یکی از گرایشهای حقوق (بخصوص حقوق خصوصی، به علت داشتن تناسب بیشتر با کار وکالت) برایم بهتر باشد چرا که شنیده ام برای اینکه در رشته ای موفق باشیم باید مطالعاتمان برروی همان یک رشته متمرکز باشد؛ یعنی با این وجود شاید علاوه بر مشکل مذکور، نتوانم درآن واحد هم یک وکیل خوب باشم هم تحصیلات علوم سیاسی را ادامه دهم. اما از آنجا که انسانی ایده آل گرا هستم ترسم از آن است که با این کار الی الابد به فکر باشم که چرا علوم سیاسی را انتخاب نکردم! مایلم به راهنمایی دلسوزانه شما استاد عزیز گوش جان بسپارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان حقوق را ادامه بدهید.

  12. سحر
    پاسخ

    استاد گرامی عرض سلام و احترام
    لطفا بنده را راهنمایی بفرمایی که گرایش تجارت بین الملل دانشگاه شهید بهشتی بهتر است یا گرایش تجاری اقتصادی بین المللی دانشگاه تهران
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق تجارت بین الملل

  13. مجید
    پاسخ

    با سلام
    من در حال حاضر هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (با مدرک پی اچ دی) در یکی از گرایش های دامپزشکی هستم که مایلم در رشته دندانپزشکی تحصیل کنم. ممنون می شم اگه راهنمایی بفرمایید امکان تحصیل اینجانب در مقطع دکترای حرفه ای دندانپزشکی بعد از گذراندن پی اچ دی دامپزشکی وجود دارد؟ تا آنجایی که در ذهن دارم قبلا بخش نامه های وزارت علوم اجازه تحصیل فارغ التحصیلان مقاطع پی اچ دی را در مقاطع پایین دست مانند دکتری حرفه ای حتی در رشته دیگر نمی داد. البته اگر امکان تحصیل در دانشگاه آزاد هم وجود داشته باشد برای من تفاوتی ندارد.

    بسیار سپاسگرارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتر است سعی کنید در کارتان که هیات عملی است موفق شوید تا دوباره وارد دانشجویی شوید.

  14. محمدرضا کاظمی
    پاسخ

    با سلام
    در کنکور دکتری سال گذشته در رشته مدیریت قراردادهای نفت وگاز، تعدادی از سوالات حقوقی مربوط به آژانس تضمین سرمایه گذاری چند جانبه ( میگا ) بود.
    اما متاسفانه من هیچگونه منبع درسی و حتی اینترنتی در این رابطه پیدا نکردم.
    لطفا مرا راهنمایی ومنابع مریوطه را معرفی بفرمایید.
    سپاسگذارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب برای اطلاع از میگا به سایت میگا مراجعه کنید.

  15. سجاد
    پاسخ

    سلام.ایا میشود همزمان در در مقطع کارشناسی دولتی و کارشناسی ارشد دولتی تحصیل نمود؟با عنایت به اینکه من ارشد دارم.و دوباره میخوام از اول شروع کنم.با لیسانسم ارشد امتحان بدم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل هم زمان منع دارد.

  16. محمد
    پاسخ

    باسلام و تشکر از وقتی که صرف می فرمایید
    آقای دکتر، آیا استخدام ایثارگران به عنوان هیئت علمی مربی در حالیکه دانشجوی دکتری هستند منع قانونی دارد؟ آیا بند یا ماده قانونی مربوطه را حضور ذهن دارید؟
    (با توجه به تبصره ماده ۶۵ خدمات کشوری که ایثارگران را از آن قانون مستثنی کرده و ماده ۱۲ قانون تسهیلات استخدامی و احتماعی ایثارگران که ماموریت آموزشی در نظر گرفته است)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منع قانونی که ندارد باید بلافاصله شما را استخدام و مأمور به تحصیل کنند.

  17. شنای
    پاسخ

    با سلام خدمت آقای دکتر،من ارشد حسابداری هستم و مدرک کارشناسی ام غیر مرتبط می باشد،الان به عنوان حق التدریس مشغول کار هستم،میخوام یه مدرک لیسانس حسابداری بگیرم،با توجه به اینکه فوق لیسانس این رشته را دارم،میتونم در مقطع لیسانس در یک دانشگاه غیرانتفاعی یا پیام نور بشم؟با توجه به اینکه احتمال قبولی در آزمون دکترا هم دارم..واقعا برام مهمه،لطفا راهنماییم کنید.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل هم زمان اشکال دارد ولی می توانید اگر هم زمان نباشد لیسانس حسابداری بگیرید.

  18. مریم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر، من ۳۶ ساله و دارای فوق لیسانس مدیریت منابع انسانی از دانشگاه آزاد و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی هستم و حدود ۱۳ سال سابقه کار دفتری در وزارت نفت دارم. در حال حاضر پذیرش دکتری در رشته رفتار سازمانی از یکی از دانشگاههای اروپایی دارم. به نظر شما امکان جذب به عنوان هیت علمی بعد از اتمام تحصیلاتم، با توجه به شرایط سنی ۴۱ سال وجود دارد؟ آیا امکان موقعیت تدریس در دانشگاه را خواهم داشت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا بروید تحصیل بکنید به خصوص اگر فاند هم دارید.

  19. Zohreh
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.
    من لیسانس فیزیک دارم از دانشگاه دولتی البته معدل من۱۲است و خیلی کم به نظر شما ادامه ارشدبا این معدل ارزش داره یا دنبال لیسانس دیگه ای باشم .البته من درس رو دوست دارم ولی به خاطر مشکلات شخصی هم درسم طولانی شدو هم معدلم کم.الان اون مشکلات رفع شده؟
    ..سال قبل ارشدروزانه قبول شدم ولی گرایش رو دوست نداشتم..در تکمیل ظرفیت نوبت دوم قیول شدم.از یه نفر شنیدم چون تو تکمیل ظرفیت نوبت دوم قبول شدم امسال میتونم دورباره کنکور ارشد بدم.منم کنکورش رو دادم حالا اگه رتبه ام خوب باشه مینونم انتخاب رشته کنم یا نه؟
    من کنکور فیزیک پزشکی شرکت کنم و اگر قبول بشم امکانش هست با این معدل لیسانس موفق بشم و کار پیدا کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دنبال یک کار بروید اگر واقعا کار پیدا نمی شود خواندن درس را جایگزین کار نکنید.

  20. امیر مظلومی
    پاسخ

    با سلام

    آقای دکتر، من عضو هیات علمی در یک دانشگاه دولتی با مدرک ارشد رشته مهندسی کامپیوتر می باشم. میخواستم بدونم اگر در مقطع دکتری رشته مدیریت فناوری اطلاعات بخونم (که از گرایش های مدیریت می باشد وجز رشته های فنی و مهندسی نیست) آیا بعد از گرفتن دکتری، مدرک برا من ترتیب اثر میدن؟یعنی تبدیل وضعیت به استادیار میشم؟قانونی در این زمینه وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر با اطلاع دانشگاه بروید خب آنها بعدا باید تبدیل وضعیت بدهند ولی اگر شما یواشکی بروید تبدیل وضعیت بعدی شما با اشکال روبرو می شود.

  21. نفیر
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    استاد نظر شما در مورد اینکه دکتری خصوصی ایران بخونم یا اینکه دکتری حقوق تجارت بین الملل در هند …کدوم راحتر برای پذیرش شدن در هیات علمی داره؟
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سوالات سخت می پرسید که جواب آن ساده نیست تا کجا دکتری حقوق خصوصی بخوانید.

  22. sara
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید .آقای دکتر شیروی من به رشته حقوق نفت و گاز خیلی علاقه مند هستم ولی امسال نتوانستم در دانشگاه صنعت نفت و تهران در مقطع ارشد قبول بشوم و حقوق نفت و گاز دانشگاه تهران پردیس بین الملل کیش قبول شدم .میخاستم بدونم این دانشگاه مدرکش معتبر هست؟و اینکه بازار کار این رشته برای خانم ها خوب هست؟و آیا من در این رشته ثبت کنم یا نه.
    تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب پولش زیاد است ولی خب بخشی از دانشگاه تهران است. استاد متخصص هم که در این رشته به ندرت پیدا می شود.

  23. سعید
    پاسخ

    با سلام
    اقای دکتر واسه مقطع دکتری در زمینه حقوق نفت و گاز چند تا موضوع پیشنهاد بدین . تطبیقی ایران و چین
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام صدها ساعت نشستم و کتاب حقوق نفت و گاز را نوشتم که شما لیست موضوعات نخواهید. پس بروید سراغ کتاب.

  24. حسین
    پاسخ

    سلام.آیا کسیکه بورس وزارت علوم برای هیات علمی میشه ،وزارت علوم حتما بایداین فردرواستخدام کنه؟یا اینکه تعهدی برای استخدامش نداره وفردعملا رها میشه وممکنه جایی هم استخدام نشه.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر تعهدی برای وزات علوم یا دانشگاه مورد نظر ایجاد نمی کند.

  25. ستاره
    پاسخ

    سلام دکتر خسته نباشید
    آقای دکتر به نظر شما با رتیه ۱۲۰۰-۱۵۰۰ ارشد جزا چه دانشگاهی تو تهران میشه قبول شد؟
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید با موسسات انتخاب رشته مشورت کنید.

  26. ستاره
    پاسخ

    با عرض ادب و احترام
    لطفا راهنمایی بفرمایید در کنکور ارشد جزا درس متون فقه آیا مطالعه کل مباحث متون فقه لازم است یا فقط مباحثی که مربوط به حقوق جزاست نیاز است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      درس متون حقوقی و متون فقه برای کلیه گرایشها یکسان است.

  27. رضا
    پاسخ

    سلام مجدد آقای دکتر…من با گشت و گذاری در صفحات قبلی نمونه و نمونه هایی از سؤالات مشابه و پاسخ های شما را یافتم و علت پاسخ ندادن شما به سؤالم را متوجه شدم. ممنونم از زمان و حوصله ای که به ما اختصاص می دهید. شاد باشید

  28. پرویز
    پاسخ

    سوال: سلام وعرض ادب.بنده اکنون درحال آموختن زبانهای انگلیسی وفراانسه هستم.یاایهاالحال یک زحمت برای شمااستاد گرامی دارم که به بنده مشاوره دهند.۱۵بهمن آزمون ارشد۹۴برگزارشدکه به دلیل امتحانات پایان ترم و…. ازمطالعه کامل محروم ماندم.من گرایش حقوق تجارت بین الملل رابرای تحصیل درمقطع ارشدانتخاب کرده ام تادرآزمون ارشد سال آینده پذیرفته شوم.مقطع دکتری این گرایش درایران وجودندارداماپدرم که بایکی ازدوستانش صحبت کرده بوددراکثردانشگاه های استرالیا مقطع دکتری رشته مذکوردایر است.حال بنده هم به مشاغل آموزشی علاقه وافری دارم وهم به منصب قضا.آیاتضمینی هست که بااخذدکتری حقوق نجارت بین الملل ازاسترالیا دربازگشت به کشورعضوهیات علمی دانشگاه بشوم یا اینکه تمام تلاشم رابرای آزمون قضاوت یاوکالت تجمیع کنم ومثل بقیه همکلاسی ودوستانم به دنبال پول وثروت باشم؟؟؟خواهشمندم دراین موضوع جامع راهنمایی بفرمایید.باسپاس وقدردانی فراوان(ایمیل متلق به دوستم می باشد)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام طالب علم دنبال دنیا نیست. برو علم بیاموز که علم بهتر از ثروت است.

  29. دانشجو
    پاسخ

    سلام استاد ممنون که به سوالات پاسخ میدین
    معدل لیسانس من ۱۲.۶ و فوق لیسانس هم ۱۵ از داشگاه علوم و فنون مازندران(غیر انتفاعی) در رشته فنی مهندسی می باشد.دو مقاله isi نیز دارم.در حال حاضر دانشجوی ترم دوم دکتری در دانشگاه تربیت مدرس می باشم.می خواستم بدونم در شهرستان های کوچک و دور از تهران امکان هیئت علمی شدن هست؟
    اگر امکانش هست حقوق دریافتی در ابتدای کار چه میزان است؟
    با تشکر فراوان از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی زیاد است به نحوی که شما باید شغل دوم هم داشته باشید.

  30. احمد درویش
    پاسخ

    با سلام.
    من مدرک ارشد رشته ی معماری گرایش معماری از یک موسسه غیر انتفاعی دارم.آیا میتوانم در رشته ی معماری به تحصیل سایر گرایش ها نیز بپردازم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا منع دارد.

  31. سحر
    پاسخ

    سلام استاد
    بنده قصد ادامه تحصیل در رشته تجارت بین الملل رو دارم.منتهی واقعا نمی دونم جهت امادگی برای کنکور ارشد باید چه کتاب هایی بخونم خصوصا در مورد درس زبان.ممنون می شم اگه شما منو در این زمینه راهنمایی کنین.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید مواد امتحانی کنکور ارشد را از دفترچه استخراج کنید و مطالعه کنید.

  32. سردرگم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر حتما اطلاع دارین که پردیس های علوم و تحقیقات شهرستانها برچیده شدند و ادغام شدند با آزاد همون شهرستان .سوالم اینه که اونایی که از این پردیس ها کارشناسی ارشد گرفتن مدرکشون اعتبار داره یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، آقا یا خانم سردرگم مشکلی ندارند.

  33. دوستدار استاد
    پاسخ

    سلام استاد عزیز بنده فوق لیسانس حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد هستم .آیا بنده میتونم در مقطع دکترا در کشور فرانسه یا استرالیا ادامه تحصیل بدم؟ خواهش میکنم بنده رو راهنمایی کنین ؟ یا اگه کسی رو میشناسین که میتونه راهنماییم کنه بهم معرفی کنین .خواهش میکنم .هر زحمت و سختی داشته باشه به جون میخرم. خیلی دوستتون دارم استاد دوست داشتنی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش هست ولی بسیاری از دانشگاه های کشورهای پیشرفته مستقیم پذیرش دکتری حقوق نمی دهند و شما باید یک دوره انتقالی یا ارشد بگذرانید.

  34. م.ش
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرانقدر
    بنده دانشجوی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه تبریز هستم. برای دکتری میخواستم در رشته نفت و گاز شرکت کنم با اینکه مطالعه چندانی در این رشته ندارم ولی به ان بیش از حقوق خصوصی علاقمند هستم،از شما میخواستم سوال کنم که به نظر جنابعالی من بهتر است در دکتری حقوق خصوصی شرکت کنم یا دکتری نفت و گاز؟برای وکالت کدامیک بهتر است؟برای خروج از کشور نیز کدام گرایش مناسبتر است؟با کمال تشکر و امتنان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو خوب است. حقوق نفت و گاز تخصصی تر و به روز تر است.

  35. پژمان
    پاسخ

    با سلام
    بنده کارشناس ریاضی از دانشگاه تهران با معدل ۱۳هستم و امسال در یکی از دانشگاههای شریف یا تهران در رشته MBA پذیرفته خواهم شد و تصمیم دارم دوره دکترا را در یکی از دانشگاهای امریکا یا کانادا بگذرانم. به نظر شما احتمال گرفتن فاند در رشته MBA از هم اکنون وجود دارد؟ در غیر اینصورت برای دکترا در چه رشته هایی می توانم پذیرش بگیرم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتر بود که برای ارشد خارج اقدام می کردید چون اخذ دکتری مستقیم از خارج سخت است. با این معدل هم ممکن است مشکل پیدا کنید.

  36. رضا
    پاسخ

    با سلام، استاد در فراخوان جذب هیات علمی افراد مجرد هم میتونن شرکت کنن؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نشنیده ام که متأهل بودن شرط باشد و خیلی از اساتید زن و مرد فعلا راه تجرد پیشه گرفته اند

  37. مهسا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر شیروی. بنده وکیل پایه یک هستم با مدرک لیسانس .آیا الزاما همه وکلا باید ادامه تحصیل دهند چون بنده علاقه ای به ادامه تحصیل ندارم و با مدرک لیسانس هم ۱۵سال سابقه کاردارم در ضمن هر روز هم مطالعه می کنم نیازی به ادامه تحصیل نمی بینم لطفا” در مورد ادامه تحصیل بنده را راهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم اصلا نیاز نیست. بسیاری از این مدارک که این روزها دانشگاه ها می فروشند ارزشی ندارد.

  38. اصغر
    پاسخ

    سلام.استادمحترم دوتا سوال دارم.من دریه موسسه غیردولتی غیرانتفاعی دررشته علوم سیاسی میخوام ازطریق فراخوان وزارت علوم هیات علمی شم.سوال اولم اینکه آیا حقوق ومزایای موسسه غیردولتی مثل دانشگاه دولتی است یافرق میکنه؟سوال دوم اینکه آیا میشه به ثبات شغلی دراین موسسات غیردولتی غیرانتفاعی امیدبست.لطفا راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه حقوق و نه ثبات دانشگاه دولتی را ندارد ولی به هر حال هیات علمی است و جذب شدن در آنها هم کمی از دانشگاه های دولتی ندارد.

  39. امیدرضا
    پاسخ

    سلام
    استاد دانشگاه فردوسی مشهد در دو رشته حقوق و فقه مبانی حقوق در کشور چه جایگاهی دارد من توانایی تحصیل در تهران ندارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به هر حال دانشگاه فردوسی جزء دانشگاه های خوب است و فقه آن قدیمی تر از حقوق است.

  40. ناشناس
    پاسخ

    با سلام حضور استاد عزیز:
    بنده دارای مدک دکتری فقه از قم هستم دارای ۴ مقاله علمی پژوهشی و ۳ مقاله علمی ترویجی(البته بعضی چاپ نشده و تنها نامه پذیرش برای چاپ دارم) و تصحیح و تعلیق چند جلد کتاب می باشم. معدل کارشناسی ۱۶/۷۰ و ارشد ۱۵/۱۹ و دکتری ۱۷ است و سن بنده نیز ۲۹ سال که در ۲۷ سالگی دکترا را گرفتم آیا امیدی به هیئت علمی است؟ چون بنده ۲ سال پیاپی در فراخوان هیئت علمی شرکت کردم و حتی دعوت به مصاحبه نشدم. با تشکر از استا محترم و با آرزوی موفقیت.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به هر حال تقاضا برای این رشته ها خیلی کم است. چاره ای جز شرکت مجدد نیست.

  41. leily
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت دکتر عزیز.
    من دبیر آموزش و پرورش هستم که از دوره کارشناسی با تعهد دبیری وارد آموزش و پرورش شدم و ۸ سال تعهد خدمت داشتم که آن را انجام دادم . سپس در مقطع کارشناسی ارشد شبانه ادامه تحصیل دادم ولی چون مامور به تحصیل بودم دو برابر مدت تحصیلم تعهد دادم که الان سه سال آن باقی مانده است. الان هم سال آخر مقطع دکتری دولتی روزانه هستم. اما همزمان با تحصیل گاهی به صورت نیمه وقت و گاهی تمام وقت مشغول کار بوده ام و از پس درس وکاربرامده ام. اما الان متوجه شدم من زمانی می توانم بعد از دفاع، مدرک دکتری خود را دریافت کنم که دو مرتبه به آموزش و پرورش به مدت دو برابر تحصیل تعهد بسپارم. چون من از هیچ سهمیه ای استفاده نکرده ام و در ضمن بورسیه تحصیلی هم نبوده ام و اگر بخواهم هیات علمی شوم باید مدرک دکتری را ارائه دهم و برای این کار لازم است که این تعهد را بخرم که مبالغ زیادی می شود. اول دوره به ما چنین چیزی نگفتن. فکر نمی کنید این کار ظالمانه است. ایا شما از این قانون خبر دارین؟ چون کسی را می شناسم که بدون تعهد توانسته مدرک خود را دریافت کند اما اخیرا یکی از دوستانم مجبور به سپردن تعهد شده است. ممنون اگر راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر از سهمیه آموزش و پرورش استفاده نکرده اید خب می توانید از آموش و پرورش استعفا کنید و بعد دفاع کنید.

      • leily
        پاسخ

        ممنون از وقتی که اختصاص دادین.

  42. احمد
    پاسخ

    با عرض سلام
    میخواستم ببینم آیا دانشجویان دکتری پردیس می توانند در فراخوان وزارت علوم شرکت کنند؟ و با توجه به اینکه کارشناسی دانشگاه ازاد،کارشناسی ارشد دولتی روزانه و دکتری پردیس هستم و با توجه به اینکه تنها هدفم هیات علمی شدن است بهترین گزینه کاری چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاع ندارم که در عمل برای جذب دانشجویان دکتری پردیس پولی به عنوان هیات علمی چه برخوردی در آینده خواهد شد. به نظرم در حد دانشگاه آزاد یا غیر انتفاعی باشند.

  43. عبدالحسین
    پاسخ

    با سلام. لیسانس حقوق ازاد با معدل ۱۷.۱۰ وفوق لیسانس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه علامه طباطبایی (دوره روزانه) با رتبه ۴۵ ومعدل ۱۷.۱۱.یک مقاله غلمی پژوهشی ومدرک زبان msrt وزارت علوم دارم. دکتری روزانه در شهر تهران شانسم چقدره؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به هر حال شانس دارید. چرا نه؟

  44. رضا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر… امیدوارم محبت کنید و مطالب مرا مطالعه فرمایید. استاد من از یه دانشگاه روزانه دولتی متاسفانه با معدل ۱۴.۰۴ فارغ التحصیل شدم. البته در ۹ترم و داشتن سابقه یک ترم مشروطی(ترم آخر). البته تا قبل از دانشگاه سوابق بسیار درخشانی دارم و معدل کمتر از ۱۹ در سوابق آن مقاطع من وجود ندارد. امروز بسیار افسوس گذشته ضعیف دوران کارشناسی رو میخورم. به نظر شما با گذراندن پربار کارشناسی ارشد در یک دانشگاه روزانه دولتی امکان جبران این ضغف ها وجود دارد؟؟ آیا در مصاحبه دکتری دانشگاه های دولتی شانسی برای من متصور خواهد بود؟؟ چون به هرحال من هم به عشق تدریس در دانشگاه میخواهم برای این مهم اقدام کنم و اگر پاسخ جنابعالی به این سؤالات منفی است با وجود تلخی و ناگواری بسیار مجبورم از این خواسته خودم صرف نظر کنم.. رشته اینجانب مدیریت بازرگانی است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تلاش کنید انشااله معدل پایین شما مشکلی ایجاد نکند اگر رزومه خوبی برای خودتان تهیه کنید.

  45. علیرضا
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت استاد گرامی دکتر شیروی
    من در ۳ اسفند از رساله دکتری خود در دانشگاه سمنان در رشته الکترونیک دفاع می کنم. ۱۲ مقاله ISI در مجلات IEEE و Elsevier که معتبر هستند چاپ کردم. مقطع فوق لیسانس دانشگاه حکیم سبزواری با چاپ دو مقاله ISI و بیش از ۸ کنفرانس چاپ کردم. دوره کارشناسی در دانشگاه آزاد لاهیجان با رتبه دوم فارغ التحصیل شدم. می خواهم در فراخوان جدید شرکت کنم و واقعا نیاز به مشاوره دارم. ساکن شهرهای شمالی هستم. سه دانشگاه مد نظرم هست. اوای دانشکده فنی شرق گیلان که در شهر ماست و وابسته به دانشگاه گیلان است. دومی دانشکده علی آباد کتول وابسته به دانشگاه گرگان و سومی دانشکاه صنعتی همدان. دکتر این اولویتم است. دکتر به نظر شما من چه طور اولویت ها را انتخاب کنم؟ آیا این اولویت ها منطقی است و شانس قبولیم تو کدوم بیشتر است تا اون را اولویت اول کنم. من تقریبا در مجموع بیش از ۱۲ مجله ISI و بیش از ۱۰ مقاله کنفرانس دارم ولی به خاطر مدرک لیسانسم فکر می کنم شانسی نداشته باشم. خیلی دوست دارم در دانشگاه دولتی هیات علمی شوم. حتی الان هم بورس آزاد هستم که با این وجود دوست دارم در دولتی باشم به خاطر امنیت شغلی و پیشرفت. ممنون باعث خواندن متن.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم همین ترتیب که مد نظرتان هست را دنبال کنید خوب است.

  46. احمد
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی
    با عرض سلام و احترام
    بنظر شما کسی که کارشناسی فقه و حقوق خوانده است برای کارشناسی ارشد کدام گرایش های حقوق مناسب تر است؟
    با تشکر و تجدید احترام

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق خصوصی و حقوق جزا

  47. سام
    پاسخ

    با سلام و عرض وقت بخیر
    جناب اقای دکتر بنده لیسانس کشاورزی داشتم از دانشگاه روزانه بعد از فارغ التحصیلی به دلیل علاقه به رشته جامعه شناسی وارد این گود شدم و به مدت ۴ سال مدرس مدعو پیام نور شدم . اما این ترم گفتند به دلیل غیر مرتبط بودن کارشناسی و ارشد از این ترم برای حق التدریس هم نمیگذارند .
    چگونه از صحت و سقم این بخشنامه مطلع شوم ؟؟
    ایا صحیح است یا هدف چیز دیگری بوده ؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام لازم نیست بخشنامه داشته باشند شما حق التدریس بوده اید و آنها می توانند از شما دعوت نکنند و برای این کار خود لازم نیست دلیل بیاورند.

  48. محمدحسین
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد گرامی
    بنده دانشجوی دکتری و شاغل در اموزش و پرورش هستم. امسال در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه ازاد شرکت کردم اما وقتی به دانشگاه مورد نظرم مراجعه کردم یه فرم تعهدنامه محضری دادند که باید تعهد بدید که نه الان جایی شاغل نیستید و در آینده هم به جای دیگه تعهد نداشته باشید. با این وضعیت من حتی پس از اخذ مدرک هم نمی تونم هیچ جا تقاضای هیئت علمی بدم. سوالم از شما اینه که میشه بنده تعهد نامه محضری رو فعلا پر کنم و وقتی استخدامم در دانشگاه ازاد قطعی شد از آموزش و پرورش استعفا بدم؟ نظر شما خیلی بهم کمک می کنه. در ضمن دانشگاه مورد نظر معتبره و از شهرهای دور افتاده نیست. از نظر حقوقی این کار چه وجهه ای داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همچین شرطی لازم نیست و شما بعدا می توانید استعفا بدهید.

  49. علی
    پاسخ

    سلام. اقای دکتر فوق لیسانس حقوق خصوصی دانشگاه ازاد و وکیل دادگستری هستم. در ازمون امسال شرکت کردم . با توجه به براوردی که از پاسخگویی خود داشته ام احتمالا مالکیت بهشتی و تجارت بین الملل پردیس بهشتی قبول خواهم شد. بنظر حضرتعالی پردیس بهشتی در رشته تجارت بین الملل ارزش هزینه ای که خواهیم کرد رو خواهد داشت. ایا اعتبار ان در سطح اعتبار مدرک خود بهشتی هست? متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا صبر کنید وقتی قبول شدید مطرح کنید. درس مفتی بهتر از درس پولی است.

  50. جواد
    پاسخ

    با سلام
    جناب آقای دکتر علاقمند به شغل قضاوت هستم بنظر شما با مدرک کارشناسی شرکت کنم شانس کمتری دارم نسبت به کارشناسی ارشد یا نه تفاوتی نداره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب هر چه درس بیشتری بخوانید امکان قبولی شما در آزمونها بیشتر می شود

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *