پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. ناشناس
    پاسخ

    با سلام
    مدرک کارشناسی من نقشه براداری و ارشدم سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی (زیر گروه علوم انسانی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ) است و ۷ سال سابقه تدریس دارم. آیا برای هیئت علمی شدن در یک موسسه غیر اتفاعی هئت جذب ایرادی می گیرن به مدرک ارشدم که زیر گروه علوم انسانی بوده یا خیر؟
    اگر قانون یا آئین نامه ای در این زمینه وجود داره ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا که فوق کسی نمی گیرد.

  2. امین
    پاسخ

    سلام شرمنده دوباره مزاحم شدم بنده قضاوت هم قبول شدم.وکالت بهتراست یاقضاوت باتوجه به اینکه میخوام ادامه تحصیل بدم ودوست دارم کارهای تحقیقاتی انجام بدم واصولابرای زندگی بهتروآرام کدام راپیشنهادمیدید.باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این سوال عجیبی است. وکیل یک نقش دارد و قاضی یک نقش دیگر و این دو قابل مقایسه نیستند.

  3. هادی
    پاسخ

    باسلام خدمت جنابعالی ارشدجزامیباشم وقصدادامه تحصیل درکشورهای اروپایی دارم طریق اخذبورسیه ازدانشگاههای خارج رالطفااعلام کنیدکدام رشته بهتراست.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اخذ بورسیه سخت است و باید مکاتبه کنید بلکه چیزی نصیب اتان شود.

  4. یونس
    پاسخ

    سلام آقای دکتر…
    بنده لیسانس حسابداری هستم ولی شرایط کاری خوب نیست الان هم برا کارشناسی ارشد حسابداری پیام نور قبول شدم ولی خیلی دو دل هسستم که بخونم یا نخونم میخواستم بپرسم ارشد ارزش خوندن و هزینه کردن رو داره؟؟؟ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب حالا که شروع کردید به سلامتی تمامش کنید.

  5. محمودی
    پاسخ

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای دکتر
    آقای دکتر آیا هیات علمی دانشگاهها اشباع شده است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه های دولتی تقریبا اشباع شده است و سایر دانشگاه ها هم تمایلی به استخدام هیات عملی ندارند چون هزینه های آنها را افزایش می دهد.

  6. جلیلی
    پاسخ

    با سلام استاد چند سوال داشتم
    بنده ارشد علوم قران دارم از دانشگاه ازاد علوم و تحقیقات تهران رزمه خوبی هم دارم مقالات علمی و پژوهشی- کسب رتبه پایان نامه در جشنواره بین المللی -طرح ملی – ۴ سال سابقه تدریس گروه معارف و…
    در حال حاضر رشته روانشناسی ارشد پیام نور تحصیل می کنم ایا با وجود رزمه خوب و دو فوق لیسانس اماشرایط سنی ۴۲ برای هیئت علمی اقدام نمایم امیدی هست یا نه؟
    ایا همزمان که در دانشگاه پیام نور در مقطع ارشد فوق دوم را می خوانم ؛می تونم در دکتری ازاد دررشته علوم قران (ارشد اولم )شرکت کنم . منع قانونی ندارد ؟خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم با تغییر رشته و سن شانس زیادی داشته باشید.

  7. حامد
    پاسخ

    با سلام
    جناب دکتر بنده کارشناس ارشد مهندسی برق از دانشگاه آزاد دارم و جهت ادامه تحصیل میخاستم رشته روابط بین الملل یا حقوق بین الملل عمومی دانشگاه آزاد را انتخاب کنم . لطفا راهنمایی بفرمایید ایا مشکلات خاصی در این زمینه وجود دارد و از این دو رشته کدامیک ارجح تر و بهتر است .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان رشته خودتان مگر چه اشکالی دارد. البته دکتری حقوق خوشبختانه باید مدرک ارشد حقوق داشته باشید.

  8. رضا
    پاسخ

    با سلام، در فراخوان جذب هیات علمی افراد مجرد هم میتونن شرکت کنن؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا مشکلی ندارد.

  9. رضا
    پاسخ

    سلام
    سپاس از شما استاد گران قدر
    استاد بنده با معدل۱۶.۵۷ از دانشگاه آزاد لیسانس حقوق گرفتم و در رشته حقوق تجارت بین الملل با معدل ۱۸.۳۳ از داشگاه مذکور مدرک گرفتم آیا برای دکتری حقوق خصوصی بخوانم میتوانم امیدی به پذیرش هیات علمی داشته باشم؟ سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله اشکالی ندارد.

  10. علی
    پاسخ

    آیا دانشگاهی با عنوان دانشگاه آزاد در کشورهای دیگه وجود داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام عنوان که هست ولی این که در هر دهاتی یک شعبه داشته باشد را نمی دانم.

  11. رضا
    پاسخ

    استاد گرامی من با کارشناسی حسابداری با معدل١۵و کارشناسی ارشدبا معدل ١۶ پیام نور امکان قبولی در دوره دکتری آزاد یا روزانه نوبت دوم برای من وجود داره اگه زیاد تلاش کنم احتمال ۵٠درصد احتمال فبولیم هست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال آن کمتر از ۵۰ است بنظرم.

  12. ارش كريمي
    پاسخ

    با سلام استاد در مورد رشته فقه و حقوق جزا در مقطع ارشد اطلاعاتی می خواستم و ارزش مدرکی خواندن این رشته را در صورت امکان برایم شرح دهید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتر است همان حقوق جزای خالی را بخوانید.

  13. ayhan
    پاسخ

    شرمنده دکتر… یه سوال هم داشتم ..اینکه این اساتید روانشناسی ما اکثرا مدرکهاشون چیه ؟؟؟ منظورم اساتیدی که تو دانشگاه های بزرگ مشغول تدریس هستن…دانشگاه شهید بهشتی …دانشگاه تهران…تبریز…
    و برا رسیدن به همچین جایگاهی چه کارایی میتونیم بکنیم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دکتری دارند.

  14. ayhan
    پاسخ

    سلام…
    بنده دانشجوی کارشناسی پیوسته علوم تربیتی (آموزش ابتدائی) دانشگاه فرهنگیان هستم. رشته دبیرستانیمم ریاضی بوده ولی حالا خیلی به روانشناسی علاقه مند شدم میخوام ارشد روان شناسی بدم.بازار کار این رشته چطوره ؟ و اگه دکتری رو داروسازی ادامه بدم میتونم مدرک روان پزشکی بگیرم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این روزها همه دوست دارند در فوق لیسانس بروند یک رشته دیگر در صورتی که همه رشته ها از فارغ التحصیل اشباع شده است و شما با این تغییر رشته فقط موقعیت خودتان را بدتر می کنید.

  15. فاطمه
    پاسخ

    سلامم ا ستاد من اول دبیرستانم و علاقه یی شدیدی بهتدریس در دانشگااه داارم.عاشق زیستم.خواستم بپپرسم میتونم فقط زیست رو بخونم و تا اخر برم یا ن باید یه رشته انتخاب کنم و تا اخر برم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مثلا داروسازی رو؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا برای انتخاب رشته دانشگاهی زود است باید تمام تلاش اتان روی خواندن درس بیشتر باشد.

  16. حامد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    بنده چند بار از شما درباره تغییر وضعیت استخدامی از هیات علمی پژوهشی به آموزشی-پژوهشی سوال پرسیدم ولی جواب ندادید. خواهشمندم جواب سوال مرا بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با تأیید گروه و دانشکده و دانشگاه امکانپذیر است و شرایط خاصی ندارد.

  17. علی فاضلی فر
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی

    میخواستم بدونم تسلط روی مواد قانونی و حفظ دقیق آنها برای موفقیت در رشته حقوق کافیست یا حتما میبایست کتب مرجع خوانده شوند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با خواندن مواد که کسی حقوقدان نمی شود.

  18. گندم
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد بزرگوار
    واقعیت امر این است که بسیار تردید و شک در انتخاب رشته برایم پیش آمده و خواستم از شما کمک بگیرم.
    من سال گذشته کارشناسی حقوق ام را گرفتم و امسال به لطف خدا آزمون کارآموزی وکالت قبول شدم….چون در استان تهران قبول شدم ابتدا مصمم شدم که حتما کارشناسی ارشد قبول شوم تا بتوانم بدین وسیله انتقالی گرفته و به شهر تهران بیاییم اما چند روزی است مردد هستم ؛ با خودم فکر می کنم با کارشناسی حقوق هم اگر بخواهم و به روز باشم می توانم درشغلم موفق باشم و نیازی به ارشد و دکترا نیست اما خانواده مخالف هستند و می گویند به هر حال مقاطع بالاتر آینده بهتری را برایم رقم خواهد زد!
    امسال هم ارشد مجازی دانشگاه تهران حقوق بین الملل پذیرفته شدم اما یک ترم رفتم و الان چند روزی است انصراف دادم چون آموزش محور بود و شیوه اش برایم کمی سخت !( ولی بعضا ذهنم درگیر می شود که نکند اگر همین را ادامه بدهم برایم بهتر باشد.)
    از طرفی بعد از حقوق به ادبیات فارسی علاقه بسیاری دارم و پس از فارغ التحصیلی با خودم گفتم آزمون وکالت شرکت می کنم و در صورت قبولی امسال برای کارشناسی ادبیات که یکی دیگر از رشته های مورد علاقه ام است می خوانم تا انشاا…قبول شوم و ادبیات هم بخوانم.
    الان خیلی درگیر هستم نمی دانم چه کار کنم ارشد حقوق برایم با این اوصاف بهتر است یا رفتن مجدد به کارشناسی و رشته ادبیات؟!
    الان احساس نیاز به ارشد حقوق ندارم،اما شاید چند سال دیگر پشیمان شوم،و ممنون شما می شوم که با تجارب خود راهنماییم فرمایید.در ضمن من ٢٢ سالم است 
    با عرض پوزش از طولانی شدن صحبت هایم.
    با سپاس از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا قدری روی درآمد و شغل وکالت تمرکز پیدا کنید. اگر بعدا علاقه در شما ایجاد شد آن علاقه تردیدهای شما را کاهش می دهد. نگران نباشید.

  19. عدنان
    پاسخ

    با عرض سلام.من کارشناسی برق قدرت دارم.۲۱ سالمه.به نظر شما ارشد بخونم یا برم سربازی و بازار کار؟ارشد سخته؟ایا ارزش داره؟ایا با ارشد کار هست؟خیلی گیر کردم.راهنماییم کنید.متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم اگر پیوسته قبول می شوید در یک دانشگاه خوب ادامه بدهید والا بروید سربازی و کار پیدا کنید.

  20. جبرییل
    پاسخ

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    من کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی پیام نور تهران هستم الان ترم چهارم وانگیزه ام تقریبا ته کشیده نمیتونم پایان نامه بنویسم میخوام تبدیل به اموزش محور کنم وتمومش کنم.به نظرتون کار درستی میکنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      خب تا چه منظوری داشته باشید ولی شاید بد فکری هم نباشد.

  21. نجمه رزم آرا
    پاسخ

    باسلام خدمت شما استاد گرامی.استاد من لیسانس مترجمی دارم وارشد شیخ بهایی اصفهان پذیرفته شده بودم ولی علاقه زیاد به رشته حقوق باعث شد ارشد ادامه ندادم ورشته حقوق شرکت کردم.الان ته دلم احساس ناراحتی میکنم چون نمیدونم کارغیر عاقلانه ای که انجام دادم به موفقیت ختم میشه یانه!!! بنظرتون داشتن دولیسانس مترجمی وحقوق کارایی دارد؟ برای ارشد کدوم یک را انتخاب کنم وادامه بدم؟؟؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید. باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فوق لیسانس حقوق بدون لیسانس حقوق معنا ندارد ولی خب این روزها رایج شده است.

  22. حسین
    پاسخ

    سلام استاد. بنده شنیده ام دانشجویان دانشکده های آموزش الکترونیک و دانشگاه پیام نور نمیتوانند در آزمون وکالت شرکت کنند و تنها میتوانند در آزمون قضاوت شرکت کنند. آیا صحت دارد؟ با تشکر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر کس لیسانس حقوق داشته باشد می تواند در آزمون وکالت شرکت کند ولی در آزمون قضاوت محدودیت بیشتری است.

  23. حسام الدین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.بنده ترم آخر مهندسی صنایع دانشگاه تهرانم.میخوام برای ارشدم برم مدیریت بخونم.و برای دکترا هم مدیریت رو ادامه بدم.سوالم این هستش که در آینده شانسی دارم برای هیئت علمی شدن(با توجه به اینکه الآن صنایع هستم) و سوال دومم اینه که گرایش مدیریت اجرایی در ایران بدردم میخوره؟(از نظر مالی و قابلیت پیشرفت) و اینکه به نظر شما غیر از مدیریت اجرایی روو چه گرایشهایی از مدیریت برای ارشد فکر کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تغییر رشته مانع جدی خواهد بود.

  24. علیرضا
    پاسخ

    با سلام
    بنده دانشجوی دکتری پردیس هستم.کارشناسی دانشگاه ازاد و کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی روزانه بوده ام. میخواستم ببینم ۱-دانشجویان دکتری می توانند در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم شرکت کنند؟ و یا اینکه باید تا فارغ التحصیلی صبر کنند؟همچنین ۲-میخواستم اعتبار مدارک پردیس دانشگاهی را در آینده برای جذب هیات علمی بدونم با توجه به اینکه تنها هدف بنده هیات علمی شدن است ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- باید شرایط را نگاه کنید. ۲- فعلا مشخص نیست ولی به نظرم در مصاحبه این مسایل لحاظ خواهد شد.

  25. ساسان
    پاسخ

    سلام
    استاد من ۱ سال بکوب واسه وکالت خوندم متاسفانه قبول نشدم. ۲۸ سالم هست و خیلی نا امید م. واقعا بهم ریختم. نمیدونم چیکار کنم. راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب دوباره شروع کن. اول باید زیاد بخوانید دوم این که با مشورت با اساتید و افراد مطلع ضعفهای خودتان را رفع کنید. ببنید در کدام درسها ضعیف هستید و آنها را بیشتر بخوانید.

  26. علی
    پاسخ

    سلام خسته نباشید من دانش آموزی ۱۷ساله هستم رشته آموزش ریاضی را دوست دارم ولی چون فکر میکنم حقوق آن کم است دلم میخواهد فوق لیسانس بگیرم تا استاد دانشگاه شوم آیا چنین چیزی ممکن است که با دبیری ریاضی (فوق لیسانس) استاد دانشگاه شوم وآیا میتوان لسانس در دانشگاه دولتی را ۳ساله گرفت ومدت تحصیل فوق لسانس را کمتر کرد؟(باتشکر)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امروز هم با فوق لیسانس نمی توان استاد دانشگاه شد چه شود به زمانی که شما می خواهید فوق بگیرید.

  27. زهرا
    پاسخ

    سلام استاد ارجمند من کاراموز وکالت هستم سال ۹۱ازمون قضاوت با نمره عالی پذیرفته شدم بعد از طی کلی فرایند دو هفته قبل رفتم مصاحبه عقیدتی اولین سوال پرسید همیشه چادری بودی؟گفتم بله گفت توی تحقیقات گفتن دوره دانشجویی مانتو میپوشیدی ولی کاملا محجب حقیقت هم همین بود ولی راستشو نگفتم اخرش پرسیدم قبول میشم؟گفت یه مشکل هست منابع گفتن چادری نیستی ولی تو میگی هستم الان به نظر شما تماس بگیرم هسته گزینش راستشو بگم؟خیلی برام مهمه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم دیگر حالا اقدامی نکنید بهتر است.

  28. میثمی
    پاسخ

    سلام و عر خسته نباشید خدمت اشتاد بزرگوار
    بنده دانشجوی دکتری دانشگاه اصفهان حقوق خصوصی هستم نظرتون در مورد ادامه تحصیل در کشور فنلاند چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب است مشکلی ندارد

  29. محمود
    پاسخ

    سلام استاد گرامی. من لیسانس حقوق از پیام نور گرگان با معدل ۱۶.۲۴ هستم. امسال با رتبه ۱۰ کانون وکلای گلستان قبول شدم. با توجه به اینکه ۳۴ سالم تموم شده و توی شهر کوچیکی کنار گرگان زندگی میکنم و همسر و فرزند دارم و به تحصیل و مطالعه علاقه دارم و خودم به شخصه حقوق بشر دوست دارم و این رشته فقط در تهران وجود داره.

    ۱-آیا ادامه تحصیل بدم یا بچسبم به وکالت؟
    ۲-برای ادامه تحصیل چه رشته ای رو به من پیشنهاد میکنید؟
    ۳- آیا از نظر سن مشکلی ندارم؟

    خیلی ممنون که وقت میذارین. لطفا راهنماییم کنین که الان چه راهی رو انتخاب کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بچسب به وکالت. ۲- اگر تو فکر وکالتی اید حقوق خصوصی یا جزا. ۳-سن که خیلی پیر نیستی.

  30. faeze
    پاسخ

    ﺳﻼﻡ ﺍﺳﺘﺎﺩﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪﺑﺮﺍﺩﺭﻡ ﻟﯿﺴﺎﻧﺴﺸﻮﺁﺯﺍﺩ ﺣﻘﻮﻕ
    ﺧﻮﻧﺪﻩ ﺍﺭﺷﺪﻡ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻞ ﺍﻧﺰﻟﯽ ﺣﺎﻻ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﮐﺘﺮﺍﺣﻘﻮﻕ
    ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻗﺒﻮﻟﯽ ﺁﺯﺍﺩ ﺯﯾﺎﺩﻩ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ
    ﺷﻤﺎ ﺍﮔﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺩﮐﺘﺮﺍ ﺑﺸﻪ ﻣﯿﺘﻮﻧﻪ ﺗﻮ ﯾﻪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﯽ
    ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺑﺸﻪ ﯾﺎ ﻫﯿﯿﺖ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﺸﻪ ﯾﻪ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻭ ﯾﻪ
    ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻩ .
    ﻣﻤﻨﻮﻥ ﺍﺯ ﻟﻄﻔﺘﻮﻥ

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال دارد ولی همه دارندگان مدارک دکتری که نمی توانند هیات علمی شوند. مثلا در خیلی از دانشکده های حقوق سالی یک نفر هیات علمی هم در رشته حقوق گرفته نمی شود در صورتی که سالیانه سی تا چهل نفر در گرایشهای متعدد دانشجوی دکتری می گیرند.

  31. علی اسگندری
    پاسخ

    سلام علیکم
    با عرض خداقوت خدمت استاد گرامی جناب آقای دکتر شیروی
    اینجانب به تازگی(۹۳/۱۰/۱۵) از دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقیقات تبریز فوق لیسانس مترجمی انگلیسی گرفته ام، با وجوداینکه اکثر مدرسان این رشته در دانشگاه آزاد و پیام نور تبریز فوق لیسانس هستند وقتی من برای درخواست تدریس مراجعه کردم به من گفتند که ما فقط دکترا قبول می کنیم! آیا شما دلیل این کار را می دانید؟ لطفا در صورت امکان بنده را راهنمایی بفرمایید.
    اجرکم عندا…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب این روزها همه جا همین حرفها است.

  32. عبدالحسین
    پاسخ

    سلام استاد. لیسانس ازاد تهران شمال با معدل ۱۸ .۱۷ و ارشد روزانه علامه طباطبایی گرایش حقوق خصوصی با معدل ۱۷.۱۰ دارم. یه مقاله علمی پژوهشی دارم . ایا چاپ مقاله در مجله علمی پژوهشی علامه طباطبایی خوب است؟امتیاز دارد برای دکتری/ شانسم برای دکتری حقوق خصوصی روزانه تهران را چقدر می دانید مثلا همون علامه طباطبایی؟با تشکر از راهنمایی شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سلام هر مجله علمی پژوهشی خوب است.

  33. محمد جواد
    پاسخ

    سلام.اقای دکتر من دانشجوی رشته عمران دانشگاه کاشان هستم.
    ورودی ۹۳.چه کار کنم تا در رشته ای که تحصیل می کنم در اینده موفق شوم؟و ایا در حال حاظر رفتن به سر پروژه های عمرانی مفید است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در ابتدا باید درسهات را خوب بخوانی. تسلط به مباحث این رشته شرط اول برای موفقیت اتی است.

  34. خویی
    پاسخ

    سلام استاد خوبین انشاءالله
    فرمودین من کتاب اشمیت رو بخونم اما پیدا نمیکنم
    بی زحمت می فرمایین از چه سایتی می تونم گیرش بیارم؟
    باتشکر از زحمات شما….

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این کتابها تحت کپی رایت هستند و من نمی توانم کمک کنم.

  35. بهنام بابایی
    پاسخ

    با سلاو تقدیم احترام
    جناب دکتر بنده دانشجوی دوره دکتری مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت هستم (با معدل ۱۹.۴) و آزمون جامع رو هم با موفقیت پشت سر گذاشتم
    بنده ۵ ماه از خدمت سربازی رو هم انجام دادم و با توجه به قوانین فعلی شرایط احراز دانش آموخته برتر رو دارم
    یعنی وقتی مقالات مربوط به رساله دکتری چاپ بشه، می تونم برم بنیاد نخبگان و پروژه جایگزین خدمت بگیرم
    جناب دکتر بنده الان درخواست هیات علمی شدن رو دادم
    میخواستم بدونم نداشتن کارت پایان خدمت برام مشکل ساز هست یا نه؟
    بسیار ممنون از الطاف شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ، مشکلی ایجاد نمی کند یا سرباز هیات علمی می شوید و یا سربازی را تمام می کنید و بعد مشغول می شوید.

  36. ندا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد آن را در دانشگاه شیراز تمام کردم. خیلی علاقه به داروسازی دارم آیا این امکان هست که از ابتدا در این رشته ادامه تحصیل بدم؟باید از کجا شروع کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم خیلی دیگر دیر است و رقابت در این رشته ها خیلی زیاد است.

  37. محمود
    پاسخ

    سلام جناب استاد: من دارای مدرک تحصیلی لیسانس عمران هستم. علاقه به رشته حقوق داشته وقصد دارم تا مدرک دکتری رشته حقوق حصوصی را ادامه دهم . لذا در کدام مقطع می توانم در ازمون وکالت شرکت کنم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای وکالت نیاز به لیسانس حقوق دارید.

  38. محسن
    پاسخ

    سلام .آقای دکتر
    من کارشناسی برق قدرت از دانشگاه آزاد بوشهر گرفتم …ارشد مهندسی هسته ای
    دانشگاه آزاد ثیت نام کردم – سوالم اینه به نظر شما ارشد مهندسی هسته ای بخونم
    یا برق قدرت دانشگاه بین الملل شیراز ؟؟
    هدفم تدریس در دانشگاهه ،فرقی نمیکنه آزاد یا دولتی .
    مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شاید دانشگاه بین الملل شیراز با توجه به لیسانس شما بهتر باشد.

  39. مینا
    پاسخ

    باسلام خدمت شما من کارشناسی ریاضی وارشدحسابداری از دانشگاه آزاد دارم امسال هم دکتری شرکت کردم.میخواستم بپرسم ممکن با دانشگاه مناطق محروم استانمون صحبت کنم وبورسم کنند درصورت نیاز به رشته من ودر آینزه عضوهیئت علمی همون دانشگاه بشم ممنون از زحماتتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال آن خیلی زیاد نیست و اعطای بورسیه به صورت متمرکز انجام می شود.

  40. صالح
    پاسخ

    با سلام جناب دکتر شیروی
    برای هیئت علمی شدن علاوه برتاثیر معدل آیا سابقه آموزشی در دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد تاثیری بر پذیرش دارد؟
    یک تز دکتری خوب تا چه اندازه تاثیر دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تأثیر کمی دارد.

  41. محمد جواد
    پاسخ

    سلام منظور از سوابق پژوهشی برای قبولی در دوره دکتری چیست ایا فقط صرف چاپ مقاله در مجلات است یا اینکه داشتن مقاله بدون انتشار در مجلات علمی و پژوهشی را هم شامل میشود؟(مقالاتی که در هیچ کجا چاپ نشده باشند امتیاز دارند یا خیر)
    همچنین در مورد مدارک زبان معمولا چه مدارکی لازم است؟
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید چاپ شده یا گواهی پذیرش داشته باشید والا هر کس تعدادی صفحه جور می کند و می گوید مقاله دارد.

  42. علی
    پاسخ

    سلام.من دانشجو ترم دو هستم خواستم ببینم از کی برای ارشد شروع کنم؟
    آیا از الان شروع کنم اشکالی پیش میاد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم از ترم سوم به بعد باید گرایش خودتان را انتخاب کنید ولی خواندن درسهای اصلی لیسانس چه مرتبط با گرایش و چه بدون ارتباط باید جدی گرفته شود

  43. ساناز
    پاسخ

    سلام استاد…خسته نباشید. ۳۳ ساله هستم..لیسانس ادبیات فرانسه دانشگاه تهران رو دارم…ناراضی ام…میخواسم ببینم باوجود لیسانس دانشگاه دولتی میتونم داوسازی دولتی شرکت کنم روزانه؟ یا حق ندارم؟ وفقط شبانه وازاد میتوانم؟ ایا پرداخت کل مبلغ بدهی ب تحصیلم به دولت دراین مورد تاثیری دارد یا نه؟ سپاسگذارم…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دوباره باید در آزمون شرکت کنید و استفاده از تسهیلات آموزش رایگان در هر مقطع فقط یک بار ممکن است.

  44. میلاد نجفی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر بنده از رشته فیزیک اتمی دانشگاه ارومیه قبول شدم آیا باتحصیل در این رشته میتونم در آینده شغل مناسبی در ارکن دولتی داشته باشم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، استخدام در دستگاه های دولتی این روزها خیلی سخت است.

  45. مارتیا
    پاسخ

    با سلام و احترام خدمت آقای دکتر

    اقای دکتر ایا دانشگاه های ازاد و علمی و کاربردی در رشته حقوق{ گرایش ثبت} کارشناسی پیوشته دارند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعی ندارم.

  46. امیری
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید
    من کارشناسی ادبیات عرب خوندم از یه دانشگاه دولتی با معدل چهاد ونیم و ارشد رو رشته فقه وحقوق خوندم تقربیا با معدل هفده و نیم۱-اگر هدفم تدریس در دانشگاه باشد آیا اگر رشته فقه و حقوق را ادامه بدم در دکترا میتونم عضو هیات علمی شوم۲-اگر دکترا رشته حقوق بخونم میتونم عضو هیات علمی دانشگاه بشم با توجه به معدل و تفاوت رشته تحصیلی در مقاطع مختلف
    باتشکر فرواون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم برای رشته حقوق شانس زیادی داشته باشید. بهترین همان ادبیات عرب یا فقه و حقوق است که بنظرم با ادبیات عرب شانس شما زیادتر است.

  47. مریم
    پاسخ

    سلام
    وقت بخیر
    من کارشناسی ارشد آبیاری دارم میتونم در آزمون دکترا رشته عمران آب رو شرکت کنم؟ در صورت قبولی میتونم عضو هیات علمی بشم؟ به دلیل تغییر رشته منعی ندارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دفترچه آزمون دکتری مراجعه کنید.

  48. سارا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    میخواستم بدانم آیا میشود در دانشگاه آزاد ارشد جزا را سه ترمه تمام کرد ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام که چی بشود؟!

  49. بهزاد
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی
    من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور تهران هستم.ایا در صورت قبولی در ازمون و دعوت به مصاحبه شوم شانس قبولی در دانشگاه های روزانه و شبانه را دارم؟یا اینکه بیهوده دارم برای کنکور دکتری سراسری ۹۴ تلاش میکنم؟
    رزومه ام هم خوب میباشد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب نمی توانید شانس خود را امتحان نکنید ولی رقابت هم زیاد است.

  50. علی
    پاسخ

    با عرض سلام
    میخواستم راجع به سرباز هیات علمی اطلاعاتی به دست بیارم.آیا ممکنه من که کارشناسی و ارشدم را در رشته فیزیک نظری در دانشگاه های دولتی اخذ نموده ام به عنوان سرباز هیات علمی جذب شوم.و اینکه حقوق و مزایا و مدت این طرح چقدر است؟
    شانس جذب دائم بعد از پایان طرح چقدر است
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعات زیادی ندارم

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *