پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. محمد
    پاسخ

    سلام.
    من در تاریخ ۱۸ دی یک سوالی کردم بی صبرانه منتظر جوابتان بودم. ولی نمی دانم چرا حذف کردید دکتر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سوال شما فقط حاوی یک کلمه «سلام» بود.

  2. محمد امین
    پاسخ

    با سلام جناب آقای دکتر
    دانشجوی سال اخر کارشناسی فقه و حقوق اسلامی دانشگاه تهران هستم منابع ارشد حقوق خصوصی را را هم در سطح عالی مطالعه نموده ام به نظر شما چنانچه ارشد و دکتری را حقوق خصوصی در دانشگاه درجه یک قبول شوم در فرض سوال چنانچه شرایط باشد برای هیئت علمی شدن مشکلی ایجاد می شود یا در فقه و حقوق مشکلی ایجاد نمی شود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیات عملی حقوق سخته ولی هیات عمل فقه و حقوق احتمالش بیشتر است.

  3. ماندانا
    پاسخ

    با سلام
    من دانشجوی دکترای برق هستم. متاسفانه معدل لیسانس من ۱۳.۵ هستش و با این معدل امکان هیات علمی شدن در دانشگاههای دولتی برای من وجود ندارد. من همه مقاطعمو دانشگاه دولتی درس خوندم. گرایش لیسانسم مخابرات و ارشد و دکترام کنترل هستش. آیا امکان این هست من معدل لیسانسمو بالا ببرم؟ یا یک مدرک لیسانس کنترل بدون دادن کنکور از یک دانشگاه دولتی بگیرم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکان بالابردن معال لیسانس وجود ندارد وگاهی از این شروط عدول شده است. مهم رزومه کلی شما است.

  4. تینا
    پاسخ

    سلام . من دانشجوی کارشناسی رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم که بسیار این رشته را دوست دارم و برای ارشدد می خواهم مترجمی را ادامه دهم . می خوام بدونم ایا برای دکتری هم می توانم مترجمی را ادامه دهم یا خیر؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب چرا نه؟َ!

  5. روزرخ
    پاسخ

    با سلام
    نمیدانم آیا سوالم را در قسمت ارسال نظرات ارسال کنم یا خیر؟ در هر حال
    جناب دکتر من اول نفر کارشناسی گروه مدیرت جهانگردی یک دانشگاه غیر انتفاعی هستم و با در ترم ۷ فارغ التحصیل می شوم و معدل کل من ۱۸/۷۲ می باشد. صاحب دو مقاله پذیرفته شده در یک کنفرانس ملی و یک همایش بین المللی هستم. آیا با این شرایط اجازه تدریس در دانشگاه را می توانم داشته باشم؟ هدف از این کار غنی نمودن رزومه کاری و کسب سوابق تدریس می باشد به هدف تلاش برای جذب هیت علمی شدن.
    سپاس از راهنمایی حضرتعالی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یعنی با لیسانس تدریس کنید؟ همه فارغ التحصیلان دکتری هم نمی توانند تدریس کنند!

  6. م .پ
    پاسخ

    سلام می خواستم از خدمتتون بپرسم اینجانب با داشتن لیسانس در دوره کارشناسی ارشد ازاد پذیرفته شدم ومدرک کاردانی دیگری را هم در علمی کاربردی دارم ایا امکان دارد هم زمان برای دوره کاردانی به کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی وارشد دانشگاه ازاد ادامه تحصیل دهم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل هم زمان منع قانونی دارد.

  7. محمد جواد
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب، بنده دانشجوی ترم ۳ کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در دانشگاه دولتی شهرستان هستم. میخواستم بدونم اگر رزومه علمی خوبی داشته باشم امیدی به قبولی در مصاحبه دکتری دانشگاه های دولتی تهران هست؟ همچنین با گرفتن مدرک کارشناسی ارشد میتوانم عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شهرمان شوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله احتمال آن هست تلاش کنید.

  8. نیلوفر
    پاسخ

    با سلام و تشکر از وقتی که میگذارید,من در حال گذراندن امتحانات پایان ترم ۷ رشته حقوق دانشگاه آزاد هستم و بعد از این امتحانات موفق به اخذ مدرک لیسانس میشوم و قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد رشته حقوق تجارت بین الملل در دانشگاهآزاد دارم.قصد دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترای همین رشته از دانشگاههای معتبر کره جنوبی دارم.لطفا راهنمایی کنید که اولا انتخاب مناسبی است یا نه و ثانیا چه شرایطی از نظر معدل و یا دانشگاه تحصیلم در دوره های قبل مقبول هست ویا نوشتن مقاله به اخذ بورسیه کمک میکند و چه شرایط دیگری باید کسب کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام وقتی شما کشور خاصی را انتخاب می کنید حتما باید دلایلی داشته باشید. از دانشگاه های کره اطلاعی ندارم ولی لیست دانشگاه های معتبر آن را می توانید از سایت وزارت علوم پیدا کنید.

  9. علی
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید؟من ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دارم از دانشگاه آزاد هیچ گونه کار پژوهشی و مقاله ندارم؟آیا امکان داره مصاحبه دکتری قبول بشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی ها مشابه شما هستند

  10. رضا
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    اینجانب برای مقطع دکترای حقوق بین الملل از the University of Eastern Finland پذیرش گرفته ام. میخواستم نظر شما بزرگوار را در این خصوص بدانم
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوبه و مبارک باشد.

  11. مینا
    پاسخ

    باسلام حضور استاد گرامی
    من سال ۸۵ از رشته کتابداری روزانه تبریز قبول شدم و لیسانسمو گرفته ام میخواستم بپرسم ایا میشه دوباره کنکور برای کارشناسی بدم؟ دبیرستان رشته ام ریاضی بوده میخوام دوباره کنکور ریاضی فیریک بدم.اگه روزانه قبول بشم میتونم برم؟ مرسی از پاسخ ها و راهنماییهاتون و از اینکه وقت گرانبهایتون رو در اختیار ما میگذارید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید وضعیت تحصیل رایگان خودتان را روشن کنید چون هر فردی می تواند در هر مقطعی یک بار از آموزش رایگان استفاده کند.

  12. مهديه
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من کارمند یکی از شرکت ها با سابقه ۲۰ سال می باشم و دارای مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کامپیوتر با معدل ۱۸/۲ می باشم و ۹۳/۰۷/۱۵ از پایان نامه خود دفاع کردم آیا می توانم بخونم برای دکترا و دانشگاه سراسری قبول بشم و بعد از اتمام تحصیل خودم را بازنشسته کرده و در دانشگاه تدریس نمایم

    خیلی ممنون اگه منو راهنمایی نمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، استخدام بازنشته در دانشگاه ها دولتی ممنوع و در دانشگاه های غیر دولتی خیلی سخت است مگر شما ویژگی خاصی داشته باشید. البته ممکن است چند واحدی بتوانید حق التدریس درس بدهید.

  13. الهام
    پاسخ

    سلام و تشکر از وقتی که در اختیارمون قرار میدید.
    من ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه دولتی هستم اما شرایط مساعدی برای پایان نامه نداشتم و هیچ مقاله ای ندارم. ۲ساله که بیکارم و با توجه به شرایط موجود انگیزه ای برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری ندارم چون رزومه خوبی برای مصاحبه ندارم و همچنین از بیکار موندن بعداز دکتری و هدر رفتن عمرم میترسم.
    میخواستم لطف کنید منو راهنمایی بفرمایید که واقعا می ارزه به فکر دکتری ریاضی باشم یا اینکه سال بعد برای ارشد حسابداری یا رشته ای دیگه اقدام کنم؟ ( حدود یه ساله از سر بیکاری به صورت پاره وقت کاراموزی حسابداری میرم)
    خواهش میکنم منو راهنمایی کنید واقعا سردرگمم.
    ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم با تغییر رشته و گرفتن یک مدرک دیگر که هماهنگی با لیسانس شما نداشته باشد، شانس بیشتری برای کار پیدا نخواهید کنید.

  14. النا
    پاسخ

    باسلام وخسته نباشیدبه حضورشما
    ایا برای یک خانم ادامه تحصیل دادن دررشته برق بهتراست یاخبر؟وبرای یک خانم چه رشته ای بهتراست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رشته هایی مثل برق برای مرد و زن هر دو خوب است

  15. ایرج خلیل زاده
    پاسخ

    سلام استاد.ببخشید مجددا مزاحم شدم.مقالات یا کتب به روز اساتید کشورهای صاحب نظر در رشته حقوق رو برای ترجمه از چه طریقی می تونیم به دست بیاریم؟به سایت های مختلف که مراجعه کردم از۳۰دلار تا ۱۰۰دلار قیمت زده بودند.طبیعتا زندگی دانشجویی توان تهیه این مقالات رو به ما نمیده.ممنون میشم راهنماییم کنید…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برخی از مجلات مقالات خود را روی اینترنت مجانی گذاشته اند و برخی دیگر را باید در سایتهایی مثل heinonline یا westlaw یا lexis-nexis جستجو کنید که پولی است ولی از طرقی مثل دانشگاه ها قابل دسترسی است.

  16. مجتبی
    پاسخ

    با سلام خدمت شما و تشکر از زحمات شما

    سوال: آیا فارغ التحصیلان دکترای شبانه دانشگاههای دولتی (رشته فیزیک-حالت جامد) برای هیئت علمی شدن (در دانشگاه ها و موسسات دولتی و آزاد) شانسی دارند؟

    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شبانه و روزانه فرقی ندارند.

  17. عسل
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد محترم جناب آقای دکتر شیروی
    من مدرک کاردانی برق دارم ولی برای مقطع کارشناسی برای انتخاب گرایش دردوراهی قرارگرفته ام ممنون میشم کهبرای انتخاب گرایش بنده راراهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان برق را ادامه بدهید یا برگردید به کارشناسی پیوسته

  18. حيدري
    پاسخ

    با سلام، من دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس متالورژی از دانشگاه دولتی هستم، دارای ٣۵ سال سن و ١٢ سال سابقه کار در رشته ام هستم،
    ١ – آیا برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت دکترا بخوانم بهتر است یا در رشته متالورژی ؟
    ٢- آیا با توجه به اینکه خانم هستم شانس هیات علمی شدن در رشته متالورژی را در دانشگاهای دولتی تهران ( ترجیحا) و یا شهرستان خواهم داشت؟
    ٣- آیا در صورت دکترا گرفتن در رشته مدیریت می توانم هیات علمی شوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- همان متالوژی ۲- خب همه فارغ التحصیلان نمی توانند هیات علمی شوند ولی باید تلاش کرد. ۳- بعید می دانم.

  19. محمد
    پاسخ

    سلام.
    من دانشجوی دکتری برق سراسری سمنان هستم. ساکن یکی از شهرهای شمالی. ترم هفت و تا یک ماه دیگر دفاع می کنم. من هم اکنون به مدت ۳ سال بورس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان هستم (که ۶۰ کیلومتر با محل سکونتم فاصله دارد). می خواستم از مشاوره تان استفاده کنم. در بهمن فراخوان وزارت علوم منتشر می شود. با توجه به اینکه دانشگاه های دولتی در شمال بسیار سخت است تصمیم دارم یک دانشگاه دولتی دور مثلا همدان را برای هیات علمی انتخاب کنم. چون دانشگاه آزاد همانطوری که می دانید با کاهش دانشجو مواجه است و واقعا نمی دانم تا ۵ سال دیگه آیا بسته می شود یا ما را بیرون می کنند. برای همین دنبال دانشگاه سراسری هستم.
    نظر شما چیست؟ یک چک ۲۰ میلیونی هم به دانشگاه آزاد داده ام. اگر در یک دانشگاه دولتی قبول شدم چه موقع درخواست انصراف را مطرح کنم؟ چون می خواهم مطمئن شوم که جذب سراسری شدم. آیا می شود وقتی حکم سراسری برایم آمد آن وقت سریعا درخواست انصراف از بورس دهم؟ چون نمی خواهم همه پل پشت سرم خراب شود.
    همچنین در شهر خود ما یک دانشگاه فنی حرفه ای ( که ۲ سال است که وابسته به وزارت علوم شده) وجود دارد آیا هیات علمی این خوب است؟
    می خواستم بدانم اگر شما جای من بودید چه کار می کردید.
    ممنون دکتر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم در یک دانشگاه دولتی اقدام کنید اگر قبول شدید آن وقت با دانشگاه آزاد تسویه کنید احتمالا باید خسارتی پرداخت کنید.

  20. اصغر
    پاسخ

    سلام.آیا قانون مشخصی وجودداره که به دانشگاه اجازه بده کسی روکه مقطع لیسانسش با مقاطع ارشدودکتری نا همنام است ازاستخدام هیات علمی منع بکنه؟من لیسانسم شیمی خوندم ولی فوق ودکتری اقتصادخوندم.حالا میخوام هیات علمی شم.آیا منع قانونی وجودداره یا اینکه هردانشگاهی به سلیقه خودش عمل میکنه واصولا گروه دراین زمینه نظرمیده یا هیات جذب؟واگرگروه تاییدکنه امکان داره جذب ردکنه وبه ناهمنامی مدارک گیربده؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام قانون که جزئیات را بیان نمی کند ولی باید صلاحیت علمی فرد متقاضی احراز شود. در دانشگاه چنین تلقی وجود دارد که مبنای هر رشته لیسانس است.

  21. میلاد
    پاسخ

    عرض ادب.استاد جواب تکمیل ظرفیت ارشد اومد ومن حقوق خصوصی غیرانتفاعی تهران قبول شدم خیلی سعی ام رو کردم روزانه قبول شم.نظرتون چیه انصراف بدم وارشد امسال رو بدم تا شاید روزانه قبول بشم یا همینو ثبت نام کنمو برای وکالت سال دیگه اماده شم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا همین را ادامه بده.

  22. مهتاب کرامت
    پاسخ

    اقای دکتر سلام
    ۱-من امسال کنکور دارم اما خیلی واسه نتیجش می ترسم می خواستم بدونم اگه برم دانشگاه ازاد تکمیل ظرفیت با ازمون ثبت نام کنم رشته روانشناسی بهتر یا اینکه بمونم وبه درس خواندنم ادامه بدم

    ۲- ببخشید اقای دکتر در لیست رشته های دانشگاه منظور از روانشناسی همان روانشناسی بالینی می باشد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از روانشناسی اطلاعی ندارم. اگر هدف اتان اخذ مدرک است همین روش راحتر است.

  23. علی سهرابی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای دکتر شیروی
    تا یک ماه دیگر پایان نامه ام را دفاع میکنم. لیسانس و فوق هر دو دانشگاه آزاد بودم میخوام یه مقاله از پایان نامه ام رو دربیارم به نظر شما برای ISIبنویسم یا دوفصلنامه JIBMدانشگاه تهران در کل برای رزومه میخواستم . بعدش اقدام کنم به اپلای از دانشگاه های آمریکا. تاثیر کدوم بهتره برای دانشگاه های خارجی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر منظورتان ادامه تحصیل در خارج از کشور است بهتر است در یک مجله ISI معتبر بین المللی مقاله اتان را چاپ کنید.

  24. علیرضا
    پاسخ

    سلام.آقای دکترمن یه مجوزچاپ کتاب دارم که تواین مجوزشماره شابک ،رده بنده دیویی وشماره کتابشناسی ملی قیدشده ولی کتاب هنوزچاپ نشده.آیا تومصاحبه برای هیات علمی به این مجوز،نمره کتاب تعلق میگیره؟سوال دوم اینکه قدرت بیان ونحوه تدریس درجذب هیات علمی چقدرموثره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید از ناشر گواهی داشته باشید

  25. میثم
    پاسخ

    با سلام و ادب
    آیا اگر یک شخص در سن ۳۵ سالگی یا بالاتر (مثل استخدام اعضای هیات علمی) استخدام شود آیا باز هم در همان ۶۰ سالگی (یا هر سقفی که دولت تعیین کرده ) بازنشست می شود؟ اگر بازنشست می شود، حقوقش کمتر است از کسی که ۳۰ سال خدمت کرده؟
    با تشکر فراوان از زحماتتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر فردی با شصت سال سن و یا ۳۰ سال سابقه می تواند تقاضای بازنشستگی هیات علمی کند و اگر شصت سال داشته باشد و زیر ۳۰ سال خدمت به همان نسبت روزهای خدمات حقوق بازنشستگی وی محاسبه می شود.

  26. مرتضي
    پاسخ

    سلام استاد
    یکی از بهترین کتابهابی که در مصاحبه دکتری ازش سوْال میبرسید و مصاحبه شونده باید ترجمه کنه رو میفرمایید که مطالعه کنیم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همچنین کتابی وجود ندارد و طبیعتا من هم از آن مطلع نیستم.

  27. سعيد
    پاسخ

    اقای دکتر سلام سوالی داشتم خدمتتون
    معدل مناسب برای پذیرفته شدن در مصاحبه دکتری دانشگاه تهران و فارابی و بهشتی و کلا دانشگاه های برتر چه در مقطع کارشناسی و چه ارشد چقدره یعنی شما به عنوان مصاحبه گر دکتری چه معدلی مکفی میدونید و بالاتر ازون دیگه براتون شرط نیست و به بررسی شرایط دیگه میپردازید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام معدل نمره دارد و نقش وتویی ندارد.

  28. محمد علی تابانفر
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت شما استاد محترم.

    در رشته ی حقوق خصوصی بین دانشگاه شهید بهشتی و تهران و علامه صرفا با توجه به سطح علمی کدام اولویت دارد؟

    با توجه به اینکه بنده به شدت به فقه و اصول علاقه مند هستم، آیا انتخاب پردیس فارابی دانشگاه تهران و همزمان به صورت آزاد تحصیل در حوزه معقول و امکان پذیر هست یا نه؟ (با فرض توانایی)

    متشکرم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همین ترتیبی که گفته اید خوب است.

  29. مهرداد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر خدا خیرت بده که جواب میدید
    استاد من دارای مدرک کارشناسی اقتصاد کشاورزی با معدل۱۴.۷۰و کارشناسی ارشد حسابداری با معدل ۱۴.۶۵ میباشم ودانشجوی سال اول دکترا حسابداری هستم معدل پایان نامه ارشدم ۱۹.۷۵هست و چندین مقاله بین المللی دارم که داری سابقه ۷ترم متوالی در دانشگاه ازاد پیام نور علمی کاربردی هستم میخواستم بدونم شانس هیت علمی شدن بعد از فارغ التحصیلی دارم یا نه؟ سپاسگذارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با این تغییر رشته و این نمرات بعید می دانم.

  30. نادری
    پاسخ

    سلام
    استاد عزیز
    لطفا کتاب یا مقاله ای رو در رابطه با قراردادهای توسعه معرفی بفرمایید.
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام متوجه «قراردادهای توسعه» نشدم. آیا منظور توسعه میادین نفت و گاز است یا توسعه صنعتی یا چیز دیگر؟

  31. حسن
    پاسخ

    باسلام حضور استاد گرامی

    سوال من اینه کسایی که دوره کارشناسی وکارشناسی ارشد رو دانشگاه آزاد گذراندن میتونن آزمون دکترا دولتی شرکت کنن؟؟اگه قبول بشن مشکلی پیش نمیاد؟؟؟؟

    باتشکر از راهنمایتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام می توانند شرکت کنند و مشکل خاصی هم بروز نمی کند.

  32. ک پ
    پاسخ

    سلام.خواهش میکنم خیلی مطمعن جواب دهید چون اینده زندگیم خیلی ربط داره.من کاردانی را با معدل۱۱.۹۳وکارشناسی را با معدل ۱۳ در دانشگاه ازاد گذراندم.ارشد را نیز فراگیر پیام نور با معدل ۱۴ گذراندم.میخواهم برای دکتری اقدام کنم.۱-ایا شانسی در دولتی دارم؟۲-تمام هدفم و ارزوی قلبیم عضو هیات علمی شدن و تدریس است فرقی نمیکند کجا.ایا با گرفتن دکتری با این رزومه شانسی هست؟۳-در صورت جواب منفی شما کدام راه را پیشنهاد میکنید.الف:امتحان مجدد در کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی معتبر و سپس گرفتن دکتری.ب:تغییر رشته و خواندن از ابتدا از لیسانس تا دکتری.ج:گرفتن دکتری در همین گرایش و رشته ای که لیسانس و ارشد بوده ام با رزومه ضعیف.در ضمن رشته بنده عمران بوده.جناب دکتر لطف کنید راهنمایی پدرانه کنید چون میخواهم روی جوابتان تصمیم بگیرم.بعضی ها میگویند اینها همه حرف است فقط پارتی و مدرک.بعضی دیگر میگن نه فقط دانشگاه دولتی و معدل.بعضی ها هم میگویند مدرک بعلاوه کتاب و مقاله و کار پژوهشی.ممنون از حوصلتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- با این سحطح علمی باید ببنید می توانید در کتبی دکتری قبول شوید چون احتمال قبولی آن کم است. ۲- بعید می دانم با این سابقه درسی شانس زیادی برای هیات علمی داشته باشید. ۳- سوال سختی است. هیچ تضمینی نیست که شما با شروع یک لیسانس دیگر وضعیت نمرات شما بهتر شود.

  33. عماد
    پاسخ

    با سلام واحترام

    من کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید باهنر کرمان دارم و در مقطع کارشناسی ارشدزبان وادبیات فارسی پردیس خودگردان علامه طباطبایی تهران از طریق آزمون سراسری سنجش پذیرفته شده ام هدف اصلی من بعد از دوره دکتری هئیت علمی دانشگاه است
    ۱-آیا کارشناسی ارشد پردیس علامه طباطبایی رو ادامه دهم یا امسال در آزمون سراسری برای دوره های روزانه وشبانه تلاش کنم ؟
    ۲-اگردکتری را در دوره روزانه یا شبانه پشت سرگذارم شانس من برای هئیت علمی چگونه است ؟
    مهرتان افزون ،پیشتر از محبت شما سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر دنبال هیات علمی هستید در دانشگاه های پیام نور و مجازی در هیچ مقطعی ادامه تحصیل ندهید.

  34. محمد حسین
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی
    سلام
    اینجانب سال آینده کنکور ارشد دارم منابع حقوق را عالی مطالعه نموده ام بنظر شما ارشد حقوق خصوصی شرکت کنم در صورت ادامه تحصیل تا مقطع دکتری مشکلی ایجاد نمی شود چون دانشگاه شهرستان محل سکونت هم گروه فقه دارد و هم حقوق از یک پرسش دیگر نوشته اید در فقه و حقوق مشکلی ایجاد نمی شود می خواستم لطف کنید سوال من را پاسخ دهید
    با تشکر از عنایت شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر لیسانس حقوق دارید بروید ارشد حقوق و اگر فقه و مبانی می توانید در حقوق یا فقه و مبانی مراجعه کنید.

  35. مهنا
    پاسخ

    سلام دکتر.من رشته علوم قران وحدیث هستم.میخاستم ارشدتغییررشته بدم به روانشناسی,یاهمان رشته ی خودموادامه بدم.عدم تطابق رشته هادراینده مشکلی ایجادنمیکنه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به هر حال تغییر رشته مشکلاتی را ایجاد می کند.

  36. ahmad
    پاسخ

    سلام استاد من دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه خوارزمی تهران هستم می خواستم موضوع پایان نامه “اثر انحلال عقد بیع بر معاملات مترتب بر آن” را انتخاب کنم و حتی می خوام در این زمینه مقایسه ای هم با کنوانسیون یکسان سازی حقوق خصوصی نیز مطالبی در صورت موجود بودن به آن اضافه کنم آیا موضوع خوبیه و جا برای کار داره با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام می تواند موضوع خوبی باشد.

  37. ali
    پاسخ

    سلام خواهش میکنم جوابمو بدین من هر روز ب این سایت سر میزنم…. الان ۱۸ سالمه دانشجو ترم ۱ مهندسی عمران در دانشگاه غیر انتفایی اشراق بجنورد درس میخونم میخاستم بگم من این ترم مشروط میشم بنا ب دلایلی نامه میره جلو در خونه؟یعنی خانواده من میفهمن؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام علی آقا عزیز. نه آنها مطلع نمی شوند اما دیگر دوره ابتدایی و راهنمایی گذشته است که نگران این باشید که پدر و مادر شما مطلع می شوند. اگر امروز به طور جدی درس نخوانید فردا زندگی شما را ادب می کند. زندگی کاری ندارد که والدین شما می فهمند یا نه. بهتر است احساس کنید که دیگر بزرگ شده اید و نگرانیهای شما از حد اطلاع پدر و مادر شما فراتر روفته است.

  38. راضيه روستا
    پاسخ

    باسلام و احترام خدمت شما
    من دانشجوی روانشناسی دانشگاه شیراز هستم
    استاد زبانم به من هیچ نمره ی میانترمی نداده ست در صورتی که باید نمره ی کاملی می داده است و زمان زیادی از دادن نمرات به بقیه ی دانشجوها میگذرد
    حال من باید چه کارکنم؟؟؟
    آیا مجبور به حذف درس میباشم؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب با استاد صحبت کنید. مشکل حل خواهد شد.

  39. ایرج خلیل زاده
    پاسخ

    سلام استاد.عرض ادب و احترام.من دوره کارشناسی حقوق رو در پردیس فارابی گذراندم.شاگرد شما هم بودم.الان در حال سپری کردن دوره ارشد حقوق جزا در دانشگاه شهید بهشتی هستم.می خواستن نظر شما رو در مورد نحوه پذیرش در دوره دکتری بدونم.و این که ایا داشتن مقاله یا ترجمه شرط پذیرش است یا خیر؟چقدر در پذیرش موثر خواهد بود؟
    با تشکر و قدردانی فراوان…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب در مصاحبه تأثیر دارد ولی جنبه وتویی ندارد که اگر مقاله نداشتید حتما رد هستید. خیلی از دانشجویان مقاله ندارند. مهم این است که قوی در مصاحبه ظاهر شوید.

    • ایرج خلیل زاده
      پاسخ

      ممنون استاد،از اینکه به قشر دانشجو اهمیت میدید و به سوالاتشون پاسخگو هستید…

  40. امیر عاشوری
    پاسخ

    سلام استاد عزیز میخواستم یه سوالی بپرسم
    حقوق نفت و گاز کدوم دانشگاهها داره تو ایران
    استاد عزیز
    ممنونم شرمنده هرچی میگردم خوب پیدا نمیکنم
    یا علی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا در دانشگاه تهران در دانشکده حقوق و پردیس فارابی و دانشگاه شهید بهشتی

  41. سید
    پاسخ

    با سلام
    میخواستم بدونم اگر لیسانس رشته ای دیگر غیر حقوق (هنر) داشته باشیم و ارشد حقوق بخونیم آیا امکان دارد که وکالت بتونیم شرکت کنیم یا نه ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر

  42. فتحی
    پاسخ

    عرض ادب واحترام
    بنده ۱۵ سال سابقه کار در دانشگاه دولتی بصورت قراردادی بعنوان کارشناس را دارم با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد
    الان دانشجوی ترم اخر دانشگاه پردیس فردوسی مشهد هستم
    بنظر شما بعد اخذ مدرک میتوان درخواست بدم برای هیات علمی دانشگاه دولتی
    منبع قانونی نداره؟
    احتمال پذیرش چقده؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی ضعیف است.

  43. صدف
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد ارجمند دکتر شیروی
    من به تازگی در فرآیند جذب دانشگاه پیام نور پذیرفته شده و شروع به کار کرده ام. همچنین در مصاحبه علمی یک مرکز تحقیقات هم پذیرفته شده و مصاحبه عمومی هم شده ام لیکن جواب آن هنوز نیامده است. آیا در صورت قبولی در مصاحبه عمومی مرکز تحقیقات می توانم از پیمانی پیام نور استعفا دهم و آیا مشمول جریمه خواهم شد؟ تحصیل در مقطع دکتری بورسیه نبودم.
    با تشکر از مساعدت و همراهی شما استاد فرهیخته

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام می توانید سر سال که قرارداد شما تمام شد بروید در مرکز تحقیقات.

  44. سعید
    پاسخ

    با سلام
    بنده دانشجوی پردیس هستم آیا در آینده مشکلی پیش می آید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر منظور پردیس های پولی است نمی دانم چه در مدرک ذکر می شود. اگر چیزی در مدرک ذکر نشود که مشکلی ندارد. حتی با ذکر آن هم معلوم نیست که مشکلی ایجاد کند.

  45. رضا سرلک
    پاسخ

    با سلام . . .
    من ترم آخر کارشناسی معماری هستم و تو دو راهی مانده ام که ارشد معماری بخوانم یا یک لیسانس دیگر به عنوان لیسانس علوم و مهندسی آب را بخوانم . خواهشمندم راهنمایی ام کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان فوق را بخوانید بهتر است.

  46. سعید
    پاسخ

    با سلام دکتر
    درباره نحوه مدیریت در جوینت ونچر مطلبی دارید؟
    ایا کیسی در این زمینه سراغ دارید بهم بگید ؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یک رساله دکتری در دانشگاه تربیت مدرس با همین مضمون دفاع شده است که می توانید مراجعه کنید.

  47. وکیل
    پاسخ

    سلام جناب اقای دکتر
    من دکتری دانشگاه ازاد رشته حقوق جزا و جرم شناسی علوم تحقیقات کرمانشاه قبول شدم…ارزش داره برم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای عنوان دکتری که بد نیست

  48. آرش
    پاسخ

    با سلام

    آقای دکتر من می خواستم موضوع پایان نامه خودم را در خصوص مطالعه تطبیقی قراردادهای الکترونیکی در ایران و آمریکا قرار بدهم می خواستم کتابهایی را جهت مطالعه بیشتر معرفی نمایید و نظر خودتون راجع به موضوع اعلام کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام موضوع کلی و کار شده است.

  49. اشکان
    پاسخ

    با سلام و احترام

    آقای دکتر از کتاب حقوق تجارت بین الملل خودتون آیا نمونه سوالی وجود دارد؟

    همین طور خلاصه این کتاب

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر در دسترس ندارم و خلاصه کتاب به درد نخواهد خورد.

  50. میلاد
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد محترم جناب آقای دکتر شیروی
    برای پایان نامه ام در مورد ضمانت اجرای آرای داوری تجاری بین المللی منبعی اگه معرفی فرماید ممنون میشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ضمانت اجرای آرای داوری کنوانسیون نیویورک است که یک فصل از کتاب داوری تجاری بین المللی اینجانب به آن اختصاص دارد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *