پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. مرتضی
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر من کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اهر برق الکترونیک قبول شدم و ثبت نام هم کردم.الان هم برای پردیس دانشگاه تبریز برق الکترونیک قبول شدم.شما در کل پردیس رو ترجیح میدین یا دانشگاه آزاد رو برای کارشناسی ارشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم پردیس دانشگاه تبریز ترجیح دارد.

  2. میلاد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    بنده دانشجوی ارشد دانشگاه ازادم( برق قدرت) و مقاطع تحصیلی قبلی را دانشگاه ازاد گذروندم و میخوام خودم را برای کنکور دکتری دولتی اماده کنم بنظر شما با توجه به اینکه مقاطع قبلی ازاد بودم امکان قبولی من در مصاحبه وجود دارد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکان که دارد و بعید می دانم شما را به دلیل این که صرفا فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد هستید، رد کنند.

  3. احسان
    پاسخ

    دبیر پیمانی آموزش پرورش هستم و با مدرک کارشناسی ارشد ۱۱۴۰۰۰۰ تومان ماهانه حقوق میگیرم با ۲۴ ساعت کار هفتگی آیا ارزش دارد ک از دبیری استعفا دهم و استخدام هیئت علمی دانشگاه غیر انتفاعی شوم؟(از نظر درامد و میزان ساعات کاری)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم ارزش آن را دارد که هیات علمی شوید. ولی بررسی کنید که دانشگاه غیر انتفاعی مزبور می تواند دانشجو در رشته شما جذب کند.

  4. مهرداد
    پاسخ

    سلام
    جناب آقای دکتر . ممنون بابت وقت گرانبهایی که میگذارید.
    یه راهنمایی ازتون میخواستم که از نظر اعتبار مدرک و شانس قبولی در مصاحبه دکتری ،یا حتی پذیرش و..
    مدرک ژنتیک دانشگاه ازاد تهران مرکز بهتره؟ یا مدرک میکروبیولوژی پردیس خودگردان دانشگاه شهید بهشتی؟
    (البته با در نظر گرفتن هزینه ۱۲میلیونی آزاد و ۲۲میلیونی پردیس)
    بطور خلاصه، مدرک پردیس خودگردان دو برابر بهتر از مدرک آزاد هست؟ با توجه به قیمت ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم هر دو یکسان است. البته اگر بعدا نام پردیس در مدرک ذکر نشود – که احتمال آن کم نیست -دانشگاه شهید بهشتی بهتر است.

  5. فرهاد
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    جسارتا این حقیر، سال قبل دانش آموز پیش دانشگاهی(رشته علوم انسانی) بودم
    و از کازنامه تحصیلی خوبی( معدلین ۱۹) برخوردار هستم و دارای کارت معافیت(کفالت دائم) سربازی میباشم و همچنین در جامعه آماری شرکت کنندگان آزمون های مرحله ای شبه کنکور(یکی از موسسات مطرح سطح کشور) نیز تا مرز رتبه ۲۱ کشوری پیش رفتم ولاکن به دلایلی روز موعد مجال شرکت در کنکور امسال(۹۳) را نیافتم ولی بازهم تصمیم به مطالعه مجدد و شرکت در کنکور ۹۴ گرفته ام و با لحاظ نمودن علاقه ی فراوان به رشته حقوق روزانه بویژه دانشگاه های مطرح همچون( تهران،بهشتی،علامه طباطبایی و . . .) و به دلیل فقدان حیات پدر و نبود مادر دچار تنگنای مالی هستم
    این پرسش را به محضرتان دارم:
    چنانچه شخصی باشرایط مشابه ،دارای رتبه بالایی در کنکور آینده(۹۴) بشود ، هزینه های تحصیلی دانشگاه تهران(هزینه ترم و خوابگاه دولتی) به صورت تخمینی چقدر خواهد بود؟؟؟
    آیا برای شخصی با شرایط به مانند بنده ، میتوان امیدی به تحصیل در دانشگاه تهران را داشت؟؟؟

    منتظر پاسخ راهگشایتان هستم
    سپاس از تحمل و تاملی که نمودید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هزینه های تحصیل روزانه آنقدر زیاد نیست که مشکل ایجاد کند. قدری هم مساعده و وام می گیرید، انشااله موضوع حل می شود. در مورد سوال دوم هم باید بگویم که شما باید انگیزه زیادتری از بقیه برای قبول شدن در دانشگاه تهران را داشته باشید و همیشه به خودت بگو که من از دیگران چی کم دارم که نمی توانم.

  6. مائده
    پاسخ

    سلام ،آقای دکتر چرا اخذ ۲ کارشناسی ارشد را توصیه نمی کنید؟ آیا تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد ارزش هزینه هاش رو داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر بنا است ارشد به دردی بخورد یکی اش بس است. تحصیل دکتری در دانشگاه آزاد به رشته و هدف شما بستگی دارد و این که جقدر شهریه دانشگاه برای شما اهمیت دارد.

  7. سارا
    پاسخ

    سلام. من کارشناسی و ارشدمو از یکی از دانشگاههای دولتی تهران گرفتم. در حال حاضر دکترای دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران پذیرفته شدم. به نظرتون این که دکترامو از آزاد بگیرم تأثیر منفی روی رزومه ام برای هیئت علمی شدن دانشگاه دولتی نمیگذاره و میتوانم هیئت علمی دانشگاه دولتی بشم؟ اگر احیانا تصمیم بگیرم به جای مهر ماه کلاس های دکتری رو از بهمن ماه شروع کنم یعنی دانشجوی ترم بهمن بشم تا فرصت مطالعه برای کنکور سراسری دکتری امسال داشته باشم، از لحاظ اعتبار مدرک برای هیئت علمی شدن دانشگاه دولتی یا آزاد، بین مدرک دکتری ورودی مهر با ورودی بهمن تفاوتی وجود داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به هرحال جذب فارغ التحصیل آزاد در دولتی قدری سخت تر است. ولی شروع دکتری در مهر یا بهمن تأثیری در کار شما ندارد.

  8. دنیا
    پاسخ

    سلام. من با مدرک کارشناسی ارشد و فارغ التحصیل یکی از دانشگاههای دولتی تهران، به عنوان هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای قبول شده ام و تا اواخر امسال یا سال آینده نتیجه آن نهایی می شود. از طرفی ترجیح می دهم در یک دانشگاه دولتی که دانشجویان آن مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی را گذرانده اند هیئت علمی شوم تا بتوانم دانشجویان مقاطع بالاتر را هم تربیت کنم. در حال حاضر دکترای آزاد علوم تحقیقات پذیرفته شده ام و حداقل شانس این را دارم که در دانشگاه آزاد هیئت علمی شوم(شاید دولتی سخت تر). حالا با توجه به وضعیت کار در جامعه به نظرتون چیکار کنم؟ هیئت علمی فنی حرفه ای رو کنار نگذارم؟ یا کنار بگذارم و بعد از اتمام دکتری یا در حین آن مجددا در فراخوان هیئت علمی( دانشگه دولتی و آزاد) شرکت کنم که یا به صورت بورسیه یا پیمانی پذیرفته شوم؟ آیا می توانم فعلا در دانشگاه فنی حرفه ای به صورت نیمه وقت هیئت علمی شوم و بعدا در فراخوان شرکت کرده و در دانشگاهی دیگر هم به صورت تمام وقت هیئت علمی شوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا برو دانشگاه فنی و حرفه ای هر وقت نخواستی استعفا بده و برو دانشگاهی که دوست داری.

  9. امیر عاشوری
    پاسخ

    سلام آقای دکتر مزاحم همیشگی هستم .
    رفتم دامغان ثبت نام کردم رشته حقوق تجارت بین الملل
    حال یه سوال فنی دارم از شما که تجربیات خودتون رو به دیگر دوستان انتقال می دهید:
    برای اینکه در این رشته موفق باشم و بتونم رزومه خوبی داشته باشم که در دکترا و برای هیات علمی شدن یا بورس خارج از کشور
    ممنون میشم حقیر را راهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر می توانید در جایی کارآموزی کنید که با مسایل تجاری بین المللی درگیر هستند. مقاله بنویسید. نمره زبان اخذ کنید.

  10. student law
    پاسخ

    سلام و سپاس از پاسخ های شما برای ارشد بین حقوق خصوصی و تجارت بین الملل مخیر هستم و به وکالت علاقه زیادی دارم لطفا راهنمایی بفرمایید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هر دو خوب است هر کدام را دوست داری دنبال کن.

  11. fariba..
    پاسخ

    سلام و عرض ادب جناب دکتر..من دانشجوی ترم ۶ حقوق دانشگاه ازاد هستم و معدلم ۱۸هست.. بعنوان نخبه اول دانشجویی کشور انتخاب شدم و تو عرصه ورزش هم مقام های قهرمانی کشوری دارم و مدتی عضو تیم ملی بودم..۵ ماه دیگه ارشد میخوام کنکور بدم میخواستم بدونم با مدرک نخبگی میتونم ارشد بورسیه بگیرم؟؟؟واینکه تمایل شدیدی ب تجارت بین الملل دارم اما زبان عمومیم متوسط و تخصصیم ضعیف..و اینکه اساتیدم بخاطر اینده ی شغلی بیشتر خصوصی رو پیشنهاد میدند.اما خب من جاه طلبم دوست دارم کارم محدود به داخل نباشه..گیج شدم و میترسم تصمیم اشتباه بگیرم تا این هفته باید تکلیفم درباره رشته ام مشخص کنم که زمان از دست ندم..ممنونم
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید است برای مقطع ارشد بورسیه وجود داشته باشد. حقوق تجارت بین الملل و حقوق خصوصی هر کدام را دوست دارید دنبال کنید. نخبگی اگر منجر به داشتن مدال یا برنده شدن در جشنواره ها باشد در مصاحبه لحاظ می شود.

  12. amin
    پاسخ

    سلام
    آیا میشود در مقطع کارشناسی ارشد با انجام پروژه های پژوهشی تحقیقی،از خدمت سربازی معاف شد؟خواهشا اگر از شرایط آن مطلع هستید توضیح بفرمایید؟
    سوال دیگر اینگه من اگه ارشد حقوق نفت و گازم رو بگیرم برای مقطع دکتری همین رشته را ادامه بدهم بهتر است یا رشته حقوق تجارت بین االملل؟؟بیشتر بازار کار و آینده شغلی مناسب مدنظرم هست!!
    باتشکر از حوصله ای که به خرج دادید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله این امکان هست که از طریق بنیاد نخبگان اقدام کنید. فعلا که دکتری حقوق تجارت بین الملل راه اندازی نشده است.

  13. همایون
    پاسخ

    سلام
    جناب آقای دکتر بنده دارای لیسانس حقوق دانشگاه قم و فوق لیسانس حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی هستم و دانشجوی دکتری فقه و حقوق دانشگاه یزد هستم در فرض سوال شانسی برای هیئت علمی شدن وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله به خصوص برای تدریس دروس فقه و اصول در رشته حقوق.

  14. یاسین
    پاسخ

    سلام جناب اقای دکتر
    من تازه کارشناسی ارشد را تمام کرده ام.ونمره کارشناسی ام برعکس کاردانی وارشد خوب نیست(۱۴).و کل مقاطع را در دانشگاه ازاد گذرانده ام.ایا به نظر شما تحصل در دوره دکترا برای من ارزش دارد.یا برای هیئت علمی شدن به مشکلی بر نمی خورم. باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به هر حال نباید بنظرم خیلی روی هیات علمی شدن سرمایه گذاری کنید.

  15. ر.الف
    پاسخ

    سلام وقت بخیر. اقای دکتر معدلم در مقطع لیسانس ۱۹ از دانشگاه ازاد ، می تونم در ازمون اختصاصی قضاوت شرکت کنم ؟ یعنی دانشگاه آزاد بودن مدرک ایرادی نداره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این اشکالی ایجاد نمی کند.

  16. علیرضا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقت به خیر
    کسی با ۴۰ سال سن با مدرک دکتری و رزومه خوب شانسی برای هیئت علمی شدن دارد یا نه؟
    برای حق التدریس چطور باید اقدام کرد؟ فرمودید با مدیر گروه هماهنگ کنید. یعنی حضوری باید رفت پیش مدیر گروه و گفت میخوام حق التدریس درس بدم؟
    با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به هر حال قدری سن شما بالا است و ممکن است در رقابت حذف شوید مگر رزومه قابل توجهی داشته باشید یا در این مدت کار مرتبط انجام داده باشید. حق التدریس هم ضوابط معینی ندارد و به نیاز گروه بستگی دارد که این نیاز ممکن است از طریق یکی از اعضای هیات علمی یا مسئولان دانشگاه مطرح شود.

  17. ارش
    پاسخ

    سلام دکتر، من ارشد را دانشگاه ازاد رشته برق قدرت بودم میخواستم برای دکترای دنشگاه ازاد اقدام کنم بنظر شما شانسی برای هئت علمی شدن دارم؟ لطفا راهنمایی کنید.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در دانشگاه آزاد یا غیر انتفاعی به نظرم شانس شما بیشتر از دولتی است.

  18. محمد
    پاسخ

    سلام استاد
    من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه شهید بهشتی هستم. به رشته حقوق تجارت بین الملل علاقه دارم و تصمیم دارم برای ادامه تحصیل تو این رشته برم خارج.امسال هم کنکور دادم و از دوره مجازی دانشگاه پردیس فارابی قم در رشته فوق قبول شدم. شاغل هم هستم(وکیل دادگستری). به نظر شما دوباره کارشناسی ارشد بخونم یا برای رفتن به خارج سرمایه گذاری کنم؟
    لطفا من و راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر می خواهید بروید خارج از همین حالا بروید این فوق ها برای خارج رفتن شما خیلی کمک نمی کند.

  19. سروش
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    کارشناس ارشد شیمی هستم و بصورت حق التدریس در دانشگاه پیام نور مشغول به کارم. چند وقت پیش یکی از مدیران دانشگاه به من گفت تدریس فایده ای ندارد و سعی کن با این دانشگاه همکاری پژوهشی کنی تا حقوق خوبی بگیری!
    میخواستم بپرسم آیا میشود من بعنوان کارمند در بخش آزمایشگاهی پژوهشی استخدام شوم!؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اطلاعی ندارم باید از دانشگاه سوال کنید.

  20. ali
    پاسخ

    سلام استاد من در رابطه با سوال که از شما پرسیدم اقتصاد میخونم میخوام تغییر رشته بدم برم حقوق یه سوال دیگه داشتم شما گفتین اگه حقوق واقعا دوست داری از یه دانشگاه بهتری شروع کن اگه از دانشگاه خودم شروع کنم خوبه دانشگاه مازندران سراسری منتها نمیدونم قبول میشم یا نه آخرین رتبه قبولی حقوق طبق کارنامه نهایی سنجش ۳۵بوده که من رتبم شده ۳۷ دو امتیاز اختلاف دارم نمیدونم اگر تغییر رشته بدم قبول میکنن یا نه اگرم بخوام کنکور شرکت کنم چون روزانه اقتصاد میخونم باید انصراف بدم اینطوری ۲سال محرومم یا برم دانشگاه شمال حقوق بخونم تو دوره فوق دکتری یه دانشگاه بهتر برم میخواستم نظرتون بپرسم در رابطه با
    ۱-تغییر رشته در همین دانشگاه با توضیحاتی که دادم
    ۲-انصراف از دانشگاه و دوباره کنکور بدم
    ۳- رشته حقوق در دانشگاه شمال غیر انتفاعی
    که فوق و دکتری در دانشگاه بهتر باشد
    از وقتی که به من دادین ممنونم بازم ببخشید که سرتون درد میارم
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      علی جان به هر حال اگر می توانید به رشته حقوق در یکی از دانشگاه های دولتی تغییر رشته بدهید این کار را بکنید ولو این که خارج از شهر شما باشد. ولی در مورد دانشگاه شمال نظر خاصی ندارم و نمی توانم بگویم که این مسئله بعدا در جذب شما به عنوان هیات علمی هیچ تأثیر منفی نداشته باشد.

  21. student law
    پاسخ

    سلام و ارادت بنده ارشد حقوق خصوصی دانشگاه علوم تحقیقات تهران و تکمیل ظرفیت حقوق تجارت بین الملل دانشگاه پردیس رودهن قبول شدم شما کدام مورد را با توجه به تجربیاتتون پیشنهاد میکنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شعب زیادی از دانشگاه آزاد نسبت به راه اندازی رشته حقوق تجارت بین الملل اقدام کرده اند که واقعا سطح این واحدها را نمی دانم ولی حداقل واحد علوم تحقیقات در حقوق خصوصی خوب است.

  22. جواد
    پاسخ

    باسلام من دانشجوی دکترا دانشگاه رفسنجان
    دراستان کرمان هستم آیا می توانم درهمان دانشگاه محل تحصیل بصورت حق التدریسی درس بدهم لطفا باذکر سند توضیح دهید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شما می توانید از گروه خودتان تقاضای حق التدریس کنید و اگر آنها نیاز داشته باشند و شما را برای این کار تأیید کنند، می توانند شما را به کار بگیرند. سند چی را باید ذکر کنم؟

  23. افشین
    پاسخ

    سلام اقای دکتر.من کاردانی معماری داشتم الان درکارشناسی دردورشته قبول شدم یکیش دردانشگاه ازادبامدرک مهندسی معماری ودیگری درغیرانتفاعی بامدرک کارشناسی علمی کاربردی معماری.اقای دکترکدومش بهتره؟ازلحاظ اینکه یکی مدرکش علمی کاربردیه ودیگری مهندسی؟خیلی میگن چون این علمی کاربردیه درنظام مهندسی موردقبول نیست.شهریه اش مهم نیست.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم دانشگاه آزاد بهتر است.

  24. محمد
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت جنابعالی
    به نظر شما برای تحصیل در مقطع ارشد جزا کدام یک بهتر است؟(ادامه تحصیل برای دکتری)

    آزاد شهرکرد یا پیام نور تهران جنوب یا پردیس خودگردان تهران واقع در کرج؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پردیس خودگران، آزاد شهر کرد و سپس پیام نور جنوب به ترتیب را توصیه می کنم.

  25. علی رضا امیری
    پاسخ

    به نام خدا و عرض ادبو احترام به محضر استاد
    دانشجوی کارشناسی ارشد بازرگانی بین الملل هستم و قصد دارم تا مقطع PHD را ادامه دهم .در صورت امکان راهنمایی بفرمایید برای آن مقطع که چه کارهایی باید انجام دهم . و آیا ایران بهتر است یا خارج از کشور .
    خیلی خیلی تشکر .
    اگر ملاقات حضوری بفرمایید خدمتتون میرسم برای عرض ادب و ارادت و توصیه و راهنمایتان .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر بتوانید برای تحصیل به یک کشور صنعتی بروید که خیلی عالی است.

  26. ناصر
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    قصد دارم ارشد رشته حقوق شرکت کنم اما در انتخاب گرایش مردد هستم و هدف من این است که تا پایان مقطع دکتری ادامه دهم و جذب هیات علمی شوم لیسانس حوزه علمیه دارم و از مسئولین مربوطه در هیات علمی دانشگاه ها در مراکز استان سوال کردم گفتند دانشگاه های آزاد ملاک جذب را دو مقطع آخر و دانشگاه های دولتی فقط مقطع آخر را ملاک جذب قرار میدهند بنابراین اگر لیسانس حقوق ندارم برای جذب مشکلی نیست وموارد مشابه قبلا بوده و جذب شده اند سوالی که دارم این است که راهنمایی بفرمایید که کدام گرایش را انتخاب کنم که زودتر به این هدف برسم دانشگاه ها کدام گرایش را بیشتر احتیاج دارند مساله حیاتی ومهم است و نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد و واقعا در انتخاب گرایش مردد هستم کار بزرگی است و زمان زیادی باید صرف این کار شود اگر بی نتیجه است همین حالا بگید که وارد این کار نشم ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، قبلا بوده اند کسانی که جذب شده اند ولی با این حجم از فارغ التحصیل دکتری خب مسئله سخت تر شده است. بهتر بود می گفتید که در دانشگاه های دولتی معمولا به سه مقطع توجه می شود.

  27. ایران
    پاسخ

    با سلام
    بنده عضو هیات علمی پیام نور و ساکن استان همدان هستم با توجه به بعد مسافت، در رشته کشاورزی ارزش مدرک دکترای پردیس خرم آباد بیشتر است یا دانشگاه آزاد تاکستان؟
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شاید پردیس دانشگاه خرم آباد بهتر باشد ولی بعد مسافت هم مسئله است.

  28. ایسان
    پاسخ

    سلام استاد من هم از دانشگاه ارشد ازاد تهران جنوب رشته حقوق بین الملل قبول شدم و هم دانشگاه دامغان رشته حقوق تجارت بین الملل بنظرتون کدومو برم ثبت نام کنم و کدمش برای ایندم بهتره ممنون میشم اگه زود تر جواب بدن مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شاید حقوق تجارت بین الملل بهتر باشد ولی دوری از مرکز از جمله مشکلات رشته دوم است.

  29. رسول
    پاسخ

    باسلام
    آقای دکتر
    مدرک دانشگاه آزاد علوم تحقیقات بهتره یا پردیس دانشگاهی برا دکتری رشته مدیریت مالی؟
    برای عضو هیئت علمی شدن کدام بهتر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم خیلی فرق ندارند.

  30. عماد
    پاسخ

    استاد بزرگوار سلام و سپاس از این همه وسعت نظر و سعه صدر سالها پیش افتخار شاگردی حضرتعالی را در رشته حقوق دانشگاه اصفهان داشتم در حال حاضر در رشته حقوق خصوصی دانشگاه شاهد و واحد علوم و تحقیقات تهران پذیرفته شده ام در راستای رسیدن به مقطع دکتری به شکل تحقیقی و پژوهش محور و نه مدرک گرا جنابعالی کدامیک را پیشنهاد می فرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه شاهد را پیشنهاد می کنم.

  31. شایان
    پاسخ

    سلام
    اگر کسی دانشجوی دکترا باشد و مشمول خدمت باشد .
    ایا می تواند عضو هیئت علمی شود به طور رسمی یا پیمانی ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، می تواند عضو هیات علمی با ارشد شوید و بلافاصله مأمور تحصیلی که این روزها کسی این کار را انجام نمی دهد.

  32. hosin
    پاسخ

    سلام استاد
    من چیکار کنم که کارشناسی حقوق رو ۶ترمه تموم کنم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همچین کاری را نکن. به کجا چنین شتابان!

  33. علی محمد
    پاسخ

    سلام خدمت آقای دکتر امسال خواستم برا ارشد بخونم نتونستم شرایط وعلاقه ام جوری شده که حتما باید دولتی بخونم اما موندم بین خوندن براکانون وارشد ۹۵ چون منطق حکم میکنه نمیتونم امسال (۹۴)به نتیجه مورد نظرم برسم لطفاراهنمایی کنید چه کنم سفت وسخت برا ارشد۹۵اماده شم یا کانون وآیا دیر نشده باتوجه به اینکه ۲۷ سالمه شغلی ندارم ومدت زمانیه از درس دورم وفرضا اگه برا ارشد بخونم شرایط جوری هست که تو این مدت که مطالعه میکنم بعدا (حین تحصیل بتونم باتوجه به رشتم شاغل شم )جبران شه چون تا فوقو بگیرم ۳۱ساله میشم البته اقای دکترعلاقه واستعدادم در حقوق عمومی بیشتر از سایرگرایشهاست به نظرشما۴ ماه باقیمونده امسال کافیه برا قبولی ارشد روزانه ؟باتوجه به اینکه سایر دوستان زحمات وازچندی قبل شروع کردن سردرگمم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اولا این دو قابل جمع است. شما می توانید تا اوایل آذر که امتحان کانون است روی وکالت تمرکز کنید و پس از آن روی ارشد. با انتخاب یک گرایش مرتبط می توانید از حداکثر هم پوشانی بین این دو آزمون نیز بهره مند شوید.

  34. سيد علي
    پاسخ

    سلام اقای دکتر من داوطلب کنکور ۹۴ هستم پدرم دکتر چشم دانشگاه ازاد هست ولی تمام وقت نیست ایا میتوانم از سهمیه هىیت علمی بابام استفاده کنم یا پدرم هىیت علمی نیست در ضمن بابام دانشگاه بین اللملی رامسر درس میده لطفا جواب بدین ممنون میشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیات علمی نیمه وقت اگر باشد شاید بتوانید ولی اگر حق التدریس باشد احتمال خیلی زیاد نمی توانید.

  35. ‍پردیس وطن خواه
    پاسخ

    با عرض خسته نباشید.من کارشناسی مدیریت ورزش دارم.امسال در کنکور ۹۳ شرکت کردم و مامایی دانشگاه آزاد قبول شدم.اما الان بین انتخاب مامایی و ادامه تحصیل در تربیت بدنی تردید دارم.از طرفی علاقه ب شرکت در آزمونهای پزشکی دارم ک اکثر رشته ها لیسانس پزشکی میخواهند.لطفا راهنمایی کنید.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مامایی شاید بهتر باشد به خصوص که شما هم علاقه مند هستید.

  36. عباس
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی، سلام علیکم
    جناب دکتر بنده برای کنکور فراوان درس خواندم به طور که همه می گفتند حداقل رتبه ام ۲ رقمی می شود و آزمون ها و نمرات نیز تایید می کرد متاسفانه روز قبل از کنکور مادربزرگ عزیزم را از دست دادم کاملا پریشان شدم در نتیجه در نتیجه کنکور اثر گذاشت و در نهایت حقوق دانشگاه قم قبول شدم(البته شنیدم حقوقش سطح خوبی داره).آقای دکتر علاقمند به هیئت علمی شدن و پژوهش هستم فکر می کنید با این شرایط چنانچه تلاش کنم و ارشد و دکتری را در دانشگاه برتردرس بخوانم شانسی برای هیئت علمی شدن دارم یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه قم دانشگاه خوبی است و انشااله موفق می شوید. باید سریع خودتان را از مسایل کنکور آزاد کنید تا بتوانید با جدیت درس بخوانید.

  37. کارشناسی
    پاسخ

    سلام به نظر شما اگر رشته عمران در دانشگاه ازاد شهرستان برم بهتر از این است که مثلا رشته مدیریت در دانشگاه دولتی شهرستان بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شاید عمران بهتر باشد.

  38. محمدسعید
    پاسخ

    با سلام خدمت دکتر گرامی .
    بنده ترم ۵ مهندسی برق دارم میخونم ولی به شدت به حقوق و مخصوصا وکالت علاقه مند هستم اما چند سوال برایم پیش اومده بود که از حضرا عالی بپرسم
    ۱- میتونم الان ک مهر ۹۳ هست بخونم تا سال بعد و با کنکور ۹۴ واسه کارشناسی حقوق امتحان بدم ؟
    ۲- حقیقته که برای تغییر رشته باید یک سال از انصراف گزشته باشد ؟
    ۳- نیاز به راهنمایی داشتم برای چگونگی گرفتن کاردانی برق و تغییر رشته به حقوق
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تغییر رشته به حقوق که وجود ندارد ولی اگر می خواهید دوباره در کنکور کارشناسی شرکت کنید برای راهنمایی و اطلاع از شرایط به دفترچه کنکور مراجعه کنید.

  39. ف م
    پاسخ

    سلام.
    من به راهنمایی شما احتیاج دارم.
    بنده کارشناس ارشد برق و کارمند نیروگاه هستم (به طور قراردادی). در عین حال دانشگاه آزاد هم تدریس دارم.
    فرصت جذب شدن به عنوان هیئت علمی دانشگاه آزاد را پیدا کردم.
    جدای از بحث ارزشمند بودن تدریس ، برای من میزان درآمد به عنوان یکی از آیکن های مهم انتخاب هست. حقوق دریافتی من حدودا یک میلیون و سیصد تومان می باشد.
    به نظرتون چکار کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیات علمی بهتر است.

  40. مائده
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    روز پایانی تابستان بر شما خوش.
    من ارشد خصوصی آزاد خوراسگان خوندم و میخوام دکتری بخونم. می خواستم نظرتون رو در مورد رشته حقوق اقتصادی بدونم. قصد دارم دانشگاه دولتی ارشد اقتصادی بخونم و بعد واسه دکتری اقدام کنم.
    آیا این فکر عاقلانه ای هست؟
    یا همون دانشگاه آزاد دکتری خصوصی بخونم.
    هدفم هیات علمی هست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این رشته که در ایران فعلا دکتری ندارد و اخذ دو ارشد را هم توصیه نمی کنم.

  41. لیلا
    پاسخ

    با سلام
    از اینکه وقت میگذارید و در تصمیم گیری به هموطناتون کمک میکنید بسیار سپاسگزارم.مانند همیشه سربلند و پیروز باشید.

  42. سیدیوسف
    پاسخ

    سلام- اقای دکتر بنده دانشجوی ارشد حقوق عمومی هستم ازاد شیراز. ضمن تشکر می خواستم یک یا چند موضوع جهت پایان نامه به من راهنمایی کنید وچون بنده کارشناسی پرستاری دارم بیشتر در زمینه مسایل پزشکی ودرمان وسلامت باشد بهتر است؟ ممنون هستم راهنمایی کنید؟ تربتی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، می توانید در حوزه سلامت کار کنید. مثلا نقد و بررسی نظام سلامت در برنامه های پنجساله توسعه.

  43. مهدی
    پاسخ

    سلام استاد من کارشناسی معماری تمام کردم وقت ندارم برای ارشد دولتی بخوانم به دلیل مشغله کاری ایا ارزش دارد ازاد دانشگاه تهران بخوانم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب اگر مشغله کاری داری چرا دنبال این مدرک هستی؟ به نظرم فعلا موقعیت کاری ات را بهبود بده.

  44. زهره
    پاسخ

    سلام؛من غیرانتفاعی شهاب دانش قم بیوالکتریک قبول شدم؛آزادتهران جنوب هم بیوالکتریک قبول شدم؛نمیدونم کدوموبرم ازطرفی سطح علمی دانشگاه برام مهمه؛لطفاجامع راهنمایی ام کنیدباتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه آزاد تهران جنوب بهتر است مگر از جهت مسکن و رفت و آمد که باید بسنجید در مجموع کدام بهتر است.

  45. محمدی
    پاسخ

    سلام استاد ،من چند شب پیش یه پیام فرستادم ولی نمیدونم چرا حذف شد امیدوارم این دفعه به دستتون برسه ،استاد من دانشجوی زیست شناسی عمومی دانشگاه پیام نور شیرازم ،خیلی دوست داشتم یکی از دانشگاه دولتی خیلی خوب قبول بشم ولی به دلیل مشکلاتی که داشتم نتونستم، میخوام برای ارشدم یکی از دانشگاه های خیلی خوب درس بخونم ،اگه معدلم بالای ۱۹ باشه به غیر از دانشگاه خودم دانشگاه دیگه ای به خاطر معدلم منو می پذیره(دانشگاهی که دوست دارم)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، صرف معدل ۱۹ شما در پیام نور باعث نمی شود که شما بتوانید در ارشد یک دانشگاه دولتی بدون کنکور پذیرش شوید.

  46. علی
    پاسخ

    سلام استاد گرامی
    بنده مربی پیمانی پیام نور هستم. اخیرا در دوره دکتری دولتی روزانه پذیرفته شدم. استان بنده رو جهت ماموربه تحصیلی به سازمان مرکزی معرفی کرد ولی آنجا به من اطلاع دادند که پیمانی بنده مشروط است و تا زمانی که قطعی نشود مامور به تحصیل نمیشوم. در صورت انصراف از دکتری ۱ سال محروم میشوم. از طرفی نمیخوام شغلم رو از دست بدم. اگه انصراف ندم و همزمان موظفی هیات علمی ام رو پر کنم و دکتری هم بخونم تا زمانی که پیمانی قطعی شوم امکان اخراج بنده از هیات علمی ام به صورت ناگهانی وجود داره؟ یا به بنده حق انتخاب میدهند که یکی را انتخاب کنم؟ باتشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید می دانم که شما را ناگهانی اخراج کنند. مگر این که دنبال بهانه باشند.

  47. فرناز
    پاسخ

    برای من امکان هیئت علمی شدن هم در یک موسسه غیرانتفاعی در شهر خودم پیش امده که رشته را در سطح کارشناسی دارد و هم دانشگاه ازاد که در قرار است برای دانشجویان دکترای رشته خودم تدریس کنم ولی در شهرستانهای اطراف است. ایا بهتر است در دانشگاه ازاد هیئت علمی شوم یا موسسه غیر انتفاعی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به شرایط شما بستگی دارد و این که تا چه اندازه واحد دانشگاه آزاد و دانشگاه غیر انتفاعی در رشته مورد نظر جاافتاده هستند. ولی تدریس در کارشناسی از تدریس در دکتری برای یک تازه کار بهتر است.

  48. پویا
    پاسخ

    باسلام اقای دکترشیروی من می خواهم دردانشگاهی مانند هاروارد تحصیل کنم و خیلی هم پرس و جو کردم برای شرایط لازم از خیلی هاهم سئوال کردم هیچکس اطاعات نداشت لطفا نظر را حذف نکنید من میخواستم بدانم باید رتبه کنکوری چقدر باشد درالمپیاد باید چه مقامی داشنه باشی خیلی خیلی ممنون می شم که یک راهنمای کوچک بکند

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شرایط تحصیل در این دانشگاه در سایت آن دانشگاه وجود دارد و لازم نیست از فرد دیگری بپرسید. اخذ پذیرش از این دانشگاه بسیار سخت است و ممکن است صاحبان مدال بین المللی و یا رتبه های تک رقمی کنکور در اخذ پذیرش موفق تر باشند ولی تضمینی نیست.

  49. حسن
    پاسخ

    باعرض سلام و خدا قوت خدمت شما امسال ارشد حقوق خصوصی دانشگاه نراق قبول شدم ودانشگاه در شهر خودم هست به نظر شما انصراف بدم برای دولتی شرکت کنم یا ادامه تحصیل در همین دانشگاه لیسانسم از دانشگاه پیام نور بوده. با تشکر (اگه لطف کنید زودتر جواب بدین ممنون میشم)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا همین را ادامه بدهید. ممکن است سرمایه گذاری برای دولتی نتیجه ندهد.

  50. مهر
    پاسخ

    سلام من پیام نور تهران دکترای رشته فلسفه تعلیم و تربیت قبول شدم آزاد خوراسگان اصفهان نیز همین رشته را قبول شدم در ضمن ساکن اصفهان هستم به نظرتون کدام بهتره باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم دانشگاه آزاد خوراسگان برای شما بهتر است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *