سایر پرسشها و پاسخها

چنانچه سوالات حقوقی داشته باشید یا نیاز به مشاوره حقوقی یا قضایی دارید سوالات خود را در بخش «پرسشهای حقوقی و قضایی» مطرح کنید. سوالات و مسایل مربوط به امور دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی، پذیرش، و امثال آن را در بخش «پرسشها و مسائل دانشگاهی» مطرح نمایید. این قسمت برای سایر سوالات و پرسشها طراحی شده است و اگر سوالات دانشگاهی یا حقوقی در این قسمت گذاشته شود حذف می گردد.  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه  اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. کارشناس حقوق قضایی
    پاسخ

    سلام.
    ۱.میخاستم بدونم آزمون مشاوران معمولا آسونتر از آزمون وکالت است یا سخت تر؟!
    ۲.وکلای مشاوران میتونن دفتر وکالت بزنن دیگه؟!
    ۳.آزمون مشاوران چه ماهی برگزار میشه؟!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- آزمون ساده یا سخت باشد مهم نیست چون تعداد پذیرش مهم است بلاخره بالاترین رتبه ها انتخاب می شوند. ۲- بله ۳- دقیفا نمی دانم چون قانون آنها که در برنامه سوم بوده و این قانون منقضی شده است حال واقعا نمی دانم به چه مجوزی آنها این ازمون را می خواهند برگزار کنند؟

  2. محمد
    پاسخ

    سلام.ارشد منابع طبیعی هستم.امسال دکتری همین رشته دانشگاه تهران قبول شدم.ولی متاسفانه به خاطر بازار کار نامناسب قصد ندارم بخونم.به نظر شما کنکور سراسری واسه پزشکی بخونم یا ارشد حقوق یا کارشناسی حقوق پیام نور؟؟واقعا موندم چیکار کنم…این دو تا رشته رو به خاطر بازار کارش انتخاب کردم…ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر می توانی خب پزشکی بخوانید ولی باید از اول بروید کنکور بدهید و بعد سالها صبر کنید و ممکن است قبول هم نشوید. حقوق هم پیام نور بروید وکالت شما تضمینی نیست فقط مدرک می گیرید.

  3. فاطمه
    پاسخ

    سلام ،من مدرک کارشناسیم از دانشگاه تهران هست، میخواستم بدونم اگه ارشد ازاد علوم و تحقیقات بخونم ، میتونم برای دکتری باز برم دانشگاه سراسری؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش هست ولی خب ممکن است شانس ات تو دانشگاه هایی مثل تهران که رقابت زیاد است کم شود.

  4. رئوف
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر
    خسته نباشید از اینکه وقت میگذارید و به سوالات پاسخ میدین.
    من امسال حقوق نفت و گاز نوبت دوم دانشگاه علامه قبول شدم ولی در مورد این رشته هیچگونه اطلاعاتی ندارم و با توجه به اینکه برا کنکور حتی یک ساعت هم وقت نگذاشتم و بخاطر خوب بودن زبان انگلیسی و تا حدودی اشراف به مباحث حقوق اداری و اساسی قبول شدم و علاوه بر کارشناسی حقوق ، قبلا هم مهندسی کامپیوتر خوندم و در حال حاضر کارمند سازمان ثبت اسناد و املاک هستم و البته ساکن شیراز آیا با این تفاسیر به صلاح هست که من در رشته نفت و گاز مشغول به تحصیل بشم و میشه چشم اندازی رو متصور شد یا اینکه امسال یه کم وقت بگذارم و تلاش کنم برا رشته حقوق عمومی دانشگاه شیراز ؟
    ممنون میشم دکتر جان یه کم منو راهنمایی کنید…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر به کارت اسیب نمی زند خب ادامه بدهید ولی اگر کارت را از دست می دهید بنظرم همون شیراز یه گرایشی را بخوانید.

  5. حسین
    پاسخ

    سلام دکتر راجع به امضاء الکترونیکی چند منبع معرفی کنید

  6. عباس آقایی
    پاسخ

    باعرض سلام و ادب خدمت استاد مهربان . استاد ببخشید رشته حقوق دانشگاه قم دارای چه رتبه ای درایران میباشد. با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رتبه را که نمی دانم ولی دانشگاه خوبی در رشته حقوق است.

  7. زهرا
    پاسخ

    سلام. رشته معماریم البته از هنرستان من ک الان پیش ندارم ولی بجاش کاردانی پیوسته دارم از اموزشکده میتونم دانشگاه فرهنگیان قبول شم کاردانیو بجای پیش قبول میکنن

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر فوق داشته باشید می توانید.

  8. مهدیار
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقت بخیر بنده مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش تاسیسات حرارتی و برودتی دارم. و الان دانشجوی ارشد همین رشته اما در گرایش تبدیل انرژی هستم(چون تاسیسات ارشد نداره) حالا می تونم تو استخدامی های دولتی با مدرک کارشناسی شرکت کنم؟ خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مشکلی ندارد.

  9. ترابزاده
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر
    بنده لیسانس عمران عمران دارم میخواستم بدنم میتونم در مقطع ارشد در رشته مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست HSEشرکت کنم یا خیر ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، می توانید.

  10. مهتاب
    پاسخ

    سلام من میخوام در رشته فقه و حقوق اسلامی در مقطع دکتری در یک دانشگاه درجه یک تحصیل کنم
    برای رسیذن ب این هدف باید چگونه برنامه ریزی کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سوال ناقص مطرح کرده ای که شما حالا چه مدرکی دارید؟

  11. MAHSA
    پاسخ

    سلام وقت بخیر
    من فارق التحصیل کارشناسی شهرسازی و دانشجو ارشد طراحی شهری هستم… من میتونم برای کارشناسی ارشد دوم ام رشته حقوق جزا و جرم شناسی بخونم…؟ و میتونم تو زمینه جرم شناسی فعالیت داشته باشم و موفق باشم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش هست. چه فعالیتی می توانید با یک ارشد غیر مرتبط بکنید؟

  12. فاطمه
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    آقای دکتر من لیسانس مهندسی منابع طبیعی دارم،علاقه ای ب رشته ام ندارم، ب نظر شما کنکور کدام رشته ارشد را بدهم تا از نظر موقعیت شغلی خوب باشد؟
    ارشد MBA برای من مفید است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم MBA بد نیست.

  13. سحر خورشیدی
    پاسخ

    با سلام و تشکر فراوان بخاطر جواب شما من لیسانس زمین شناسی دارم اما ارشدم زیست دریا بوده سوالم این بود چون ارشدم غیر مرتبط بوده و مقاله چند تا فقط در مورد زیست دارم آیا می تونم دکتری نفت بخونم ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دکتری نفت را باید در دفترچه نگاه کنید که مجاز به شرکت در آزمون آن هستید یا نه.

  14. مجید
    پاسخ

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت استاد گرامی.
    بنده سوالم این هست آیا با مدرک کارشناسی ارشد در رشته حقوق بین الملل میتوانم در آینده در مقطع دکتری حقوق جزا ادامه تحصیل بدم یا خیر.
    و اینکه حقوق بین الملل در جامعه حقوقی ما چه جایگاهیی نسبت به دو گرایش خصوصی و جزا داره و از نظر موقعیت شغلی آیا مناسب هست یا خیر و همچنین برای خارج از کشور اعتباری دارد یا نه .البته از دانشگاه آزاد.با تشکر از شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش از لحاظ مقررات است ولی در دانشگاه های دولتی بعید است بتوانید از مصاحبه بگذرید و آنها احتمال خیلی زیاد قبول نمی کنند. بلاخره حقوق بین الملل روابط بین دولتها و سازمانها است و خیلی در زندگی معمولی کسب و کار مردم جنبه کاربردی ندارد.

  15. داود
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    امکانش هست منابع احتمالی ارشد حقوق خصوصی رو ذکر بفرمایید؟!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منابع رسمی اعلام نشده است همان سرفصلهایی است که در دانشگاه می خوانید. حداقل هر درسی را دو کتاب خوب بخوانید.

  16. ابوالفضل
    پاسخ

    سلام اقای دکتر شیروی ببخشید بابت سوالات متعدد بنده. سوالی در رابطه با دانشگاه علوم اسلامی رضوی داشتم.بنده خودم ساکن یکی از شهرستان های حوالی مشهد میباشم ایا دانشگاه رضوی در رشته هایی مث حقوق تعهد خدمتی دارد؟؟ و باتوجه ب اینک شما استاد و هیئت علمی در رشته حقوق میباشید سطح این دانشگاه را در این رشته در چه مرتبه ای میباشد؟ممنون و سپاس گذارم بابت وقتی ک برای مطالعه نوشته های بنده و سایر دوستان میگذارید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تعهد خدمت ندارد و دانشگاه بیشتر صبغه فقهی دارد و دانشگاه خوبی است.

  17. مهشيد يزداني مقدم
    پاسخ

    سلام
    آقاى دکتر لطفا میشود،موضوع رساله دکترى در زمینه حقوق نفت و گاز که بین الملى باشد (منظور موضوع بین المللى بأشد)،معرفی کنید؟؟
    من مسکو هستم و استادان من مى خواهند که موضوع راجع به ایران بأشد ولى من از وزارت علوم پرسیدم و گفتند اگر راجع به ایران بأشد هنگام تأیید مدرک با مشکل مواجه می شوم و اگر موضوع راجع به ایران باشد یا مقاییسه بأید استاد داخلى داشته باشم که این واقعا براى من مشکل است،چون من از دوران پیش دانشگاهى در مسکو بودم،از طرفى استادان من در مسکو موافق نیستند که راجع به روسیه بردارم چون مطلب راجع به روسیه زیاد است.من فکر کردم اگر بین الملى باشد از همه گزینه ها بهتر است.اگر شما نظرى داشته باشید،ممنون می شوم که جواب بدهید و موضوع بین المللی رساله دکترى در زمینه نفت و گاز را که براى تحقیق جالب بأشد را معرفى کنید.با سپاس فراوان.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتر است بین المللی و تطبیقی بگیرید ولی در عنوان نام ایران را نبرید.

  18. سلمان
    پاسخ

    باعرض سلام خدمت استاد گرامی:
    من رشته تحصیلیم برق قدرت بوده و الآن تمایل دارم که کارشناسی ارشد در رشته حقوق درس بخونم ازتون میخوام که راهنمایم کنید الان حدودا سه سال مشغول کار آزاد هستم به نظرتون کارم از دستم بره باز می ارزد به خوندن حقوق (وکالت)یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، وکالت که نمی توانید بکنید ولی می توانید دانشگاه آزاد یا غیر انتفاعی یا پیام نور قبول شوید و یک مدرک بگیرید.

  19. آتیه
    پاسخ

    سلام وقت بخیر من دانشجوی کارشناسی ریاضیات و کاربردها از دانشگاه گیلان هستم قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد را دارم اما نمیدونم در چه گرایشی بخونم! به نظر شما ارشد آموزش ریاضی بخونم شانس برای استخدام آموزش و پرورش برای من بیشتر هس؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فکر نکنم خیلی تأثیر داشته باشد. ارشد کمکی در استخدام شما شاید نکند.

  20. milad
    پاسخ

    باسلام بین رشته اقتصاد علوم رضوی مهندسی صنایع یزد مدیریت امام صادق حسابداری دانشگاه اصفهان کدوم رو برم ساکن اصفهان هستم و معافیت پزشکی به خاطر نمره بالای چشم دارم میخوام برای کار بعدا مشکل ساز نشه .باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حسابداری اصفهان بنظرم بهتر است.

  21. فاطمه
    پاسخ

    سلام و خدا قوت.بنده یه سوالی دارم از خدمتتون متشکر میشم پاسخم رو بگیرم من مقطع کارشناسی رو دانشگاه پیام نور خوندم و ارشدم رو دانشگاه روزانه در رشته ریاضی کاربردی.ان شاالله امسال قصد شرکت درکنکور تجربی رو دارم اما به یه سوالی برخورد کردم که میگن اگر بنده بخوام پزشکی دولتی بخونم نمیتونم چون قبلا دانشگاه دولتی بودم.لطفا راهنماییم کنید.متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، لیسانس که دولتی نبوده اید.

  22. حمید
    پاسخ

    سلام خسته نباشید. من فارغ التحصیل علوم اجتماعی هستم بنظر شما رشته من عاقبت داره ؟ تا اینجا که چیزی ندیدم. یاتغییر رشته بدم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب مددکار اجتماعی، مشاور اجتماعی، پژوهشگر اجتماعی و امثال آن شاید، نمی دانم، این رشته ها خیلی شغلهای تعریف شده در جامعه ما ندارند.

  23. دانشجو
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب و احترام
    استادممنون میشم لطف کنید و در مورد معنی واژه ی public policy-proximity راهنمایی بفرمایید .. سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اصطلاح public policy proximity در تعارض قوانین و بین الملل خصوصی کاربرد دارد. وقتی دادگاهی می خواهد نظم عمومی را مد نظر قرار دهد نباید این نظم عمومی همان نظم عمومی داخلی کشوری باشد که در حال رسیدگی به یک موضوع بین الملل خصوصی است بلکه باید نظم حقوقی کشوری را مد نظر قرار دهد که اختلاف مورد نظر بیشترین ارتباط و نزدیکی را با آن دارد و آن کشور بیشترین منافع را برای تحمیل نظم عمومی خود دارد. بنابراین معنای تحت اللفظی آن می تواند نظم عمومی مناسب یا مرتبط باشد.

  24. رسول
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    در زمینه حقوق مالکلیت فکری سوالی داشتم
    بنده چند وقت پیش ایده ساخت یک برنامه آموزشی به ذهنم رسید ولی با جستجویی که در اینترنت داشتم متوجه شدم مشابه چیزی که بنده در ذهن داشتم قبلا ساخته شده و به عنوان اختراع هم ثبت شده. حالا می خواستم بدونم اصلا ثبت نرم افزار به عنوان اختراع یعنی چی و چرا باید نرم افزار رو به عنوان اختراع ثبت کنیم.
    و مهمتر اینکه الان چون این نرم افزار به عنوان اختراع ثبت شده کس دیگری نمیتونه مشابه اون رو بسازه یا مثلا بنده نمی تونم برخی امکانات اصلی این نرم افزار رو در برنامه خودم پیاده سازی کنم؟ البته برنامه بنده امکانات دیگری هم خواهد داشت.
    از جای دیگری همین سوال رو پرسیدم فرموند یک ایده رو میشه به روش های متفاوت اجرا کرد ولی برای پیاده سازی امکاناتی که بنده مد نظرم هست یک روش کلی بیشتر وجود نداره و فقط جزئیات برنامه نویسی می تونه متفاوت باشه.
    بسیار ممنون بابت وقتی که گذاشتید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، قانون حمایت از نرم آفزار اجازه می دهد که نرم افزار را به صورت حق اختراع ثبت کرد. ظاهرا نمی توانید و خودتان باید ورژن خودتان را بسازید.

  25. الهام صابر
    پاسخ

    درود برشما استاد گرامی
    استاد اگه امکانش هست من رو راهنمایی کنید
    کارشناسی بهداشت دانشگاه سراسری روزانه هستم.میخواستم برای ارشد حقوق ثبت اسناد دانشگاه آزاد شرکت کنم.آیا مجاز هستم یا حتما مثل دانشگاه دولتی باید رشته مرتبط باشه.
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، لازم نیست مرتبط باشد.

  26. مجتبی
    پاسخ

    سلام استاد.وقت بخیر.بنده ۳۲ ساله و لیسانس نرم افزار هستم.علاقه مند شدم تا در رشته حقوق در مقطع ارشد ادامه تحصیل بدم.
    آیا به نظر جنابعالی این کار شدنیه?
    یعنی بر فرض قبول شدن در کنکور در ادامه راه به علت مرتبط نبودن لیسانس به مشکل بر نمیخورم?
    راه اصولی چیه?
    خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکانش هست. این مدارک برای تنوع است نه برای کار و شغل. راه اصول اخذ لیسانس حقوق از یک دانشگاه خوب است.

  27. صباساناز
    پاسخ

    سلام من سطح دو حوزه دارم.میخوام ارشد فقوه ومبانی حقوق از دانشگاه بگیرم.بعداز تموم شدن ارشدم میتونم وکالت یا قضاوت بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر بتوانید به اعتبار حوزه می توانید ولی شما می توانید مجزا از طریق حوزه وارد قضاوت شوید.

  28. علیرضا قادری
    پاسخ

    سلام مجدد
    بله منظور خارج از کشور است…
    بین حقوق گمرکی و حقوق تحارت بین الملل در مقطع دکترا
    من چون خارج از کشور هستم نمیدانم کدوم گرایش برای بازار کار در ایران مفیدتر است….
    سپاس مجدد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب رشته حقوق گمرکی بنظرم خیلی محدود است و تجارت بین الملل مسلما ترجیح دارد.

  29. حدیث
    پاسخ

    سلام
    من کارشناسی عمران دارم ولی چون کار نیست میخام رشته های تجربی بیمارستانی مثل رادیولوژی یا علوم آزمایشگاهی و امثالهم شرکت کنم، رشته دبیرستانم هم تجربی بوده، بنظرتون میتونم ارشد این رشته ها شرکت کنم یا از اول واسه کارشناسی اقدام کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ارشد این رشته ها که بدون لیسانس آنها ارزشی ندارد و ثانیا اگر عمران کار ندارد پس چه رشته ای کار دارد. بهتر است سعی کنید در رشته خودتان کار پیدا کنید.

  30. سحر خورشیدی
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید آقایی دکتر می خواستم بدونم آیا با ارشد زیست شناسی دریا میتونم دکتری نفت بخونم و به نظرتون اگه امکان داشته باشه آیا اساتید دانشگاه تهران و شهید بهشتی چون ارشدم یه رشته دیگه بود منو بر میدارن لازم به ذکر که ارشد از دانشگاه سراسری گیلان با معدل عالی بود پیشاپیش از راهنمایی شما کمال تشکر رو دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با یک لیسانس غیر مرتبط، اینطوری شاخه به شاخه پریدن شما را فقط مشغول می کند و بعید است که شرایط آزمون دکتری نفت را داشته باشید.

  31. پرنیان
    پاسخ

    سلام استاد گرامی وقتتون بخیر
    من میخواهم برای کارشناسی ارشد با رشته مغایر با مقطع کارشناسی شرکت کنم
    ۱.امکان شرکت در آزمون سراسری ازشد با توجه به مغایرت بودن رشته هست؟
    ۲.اگر بخواهم ارشد پیام نور فراگیر شرکت کنم چقد احتمال قبولی دارد؟
    ۳.چون کارشناسی رو در دانشگاه دولتی گذراندم آیا میتوان برای کارشناسی ارشد در دوره بدون آزمون آزاد شرکت کرد با توجه به مغایرت ؟
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- بیشتر رشته ها امکان دارد. ۲- نمی دانم. ۳- اطلاع ندارم.

  32. ابوالفضل
    پاسخ

    سلامی دیگر اقای دکتر یه سوال دیگر داشتم اقای دکتر… اگر ادم بتونم تربیت معلم یا دبیری در رشته انسانی قبول شوم.بعد معلم شدن ایا میتوانم کنکور تجربی دهم و پزشک شوم؟؟ایا ارگانی مثل اموزش و پرورش این اجازه را ب من میدهد ک پزشک شوم؟؟؟پون اگر تربیت معلم قبول شوم سربازی ندارم و این ۲ سالی ک پشت کنکور ماندم جبرانن میشود

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چطور اول معلم شوید و بعد پژشک شوید. خب اگر می خواهید پزشک شوید بروید خب پزشکی بخوانید.

  33. ابوالفضل
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی بزرگزار ممنون بابت وقتی که بابت پاسخ ب سوالات اخصاص میدید…اینجانب دارای دیپلم تجربی با معدل کل ۱۹ و کتبی ۱۷ میباشم. دارم وارد دانشگاه افسری میشوم. اما ب دلایلی نظرم عوض شده است. میخواهم در کنکور انسانی شرکت کنم.و ۲ رشته هستند ک اینجانب ب هر ۲ ی انها علاقه دارم یکی روانشناسی و یکی علوم قضایی داد گستری.و هر ۲ ی انها در گروه های متفتوتی هستند.بشخصه ب رشته روان شناسی علاقه زیادی دارم نسبت ب علوم قضایی اما اینده علوم قضایی تضمین تر است….. بنظر شما یک روان شناس خوب میتواند در امد خوبی برسد؟؟ لطفا راهنماییم فرمایید من بشدت این روز ها مرددم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر بتوانی علوم قضایی قبول شوید خب بنظرم بهتر است.

  34. سارا
    پاسخ

    سلام. من امسال کنکور دادم به نظرتان بین رشته مهندسی پزشکی و حسابداری ومهندسی مواد یا مهندسی صنایع کدام را انتخاب کنم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مهندسی پزشکی و مهندسی صنایع هر دو خوب هستند.

  35. حسین
    پاسخ

    سلام.من دانشجوی شبانه ترم دوم ادبیات و زبان انگلیسی در یک دانشگاه دولتی هستم.بین این دو راهی موندم که به رشته حقوق دانشگاه ازاد برم یا تو رشته خودم ادامه نحصیل بدم؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر واقعا درس خوان هستید بد نیست که حقوق بخوانید. البته باید ذهن منطقی و ریاضی هم داشته باشی والا می آیی با لیسانس و پشت آزمون وکالت می مانی.

  36. همایون عظ
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید
    ارشد رشته حقوق تجارت از دانشگاه آزاد نجف آباد را چگونه میبینید؟پاسخ کاملی به سوال ناقصم بدهید بزرگوار.
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره حقوق تجارت بین المل یک رشته ای است که نیاز به مدرسانی دارد که علاوه بر مبانی نظری در قراردادهای بین المللی و تجارت بین المللل کار کرده و تخصص داشته باشند. خب من از اساتید آنجا اطلاع کاملی ندارم.

  37. رسول
    پاسخ

    سلام جناب دکتر . خسته نباشید .
    ببخشید می خواستم بپرسم اگر سوال رو به ایمیلتان هم بفرستیم پاسخ می دهید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، متاسفانه به دلیل ضیق وقت نمی توانم به همه ایمیلها جواب بدهم. سوالات را می شود با قدری تغییر در اسامی به نحوی مطرح کرد که جنبه عمومی پیدا کند و بتوان در سایت مطرح کرد که همه از آن استفاده کنند.

  38. تبريز
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    جناب دکتر شیروی ، اینجانب در کنکور رشته ادبیات انگلیسی در مقطع دکتر سال٩ ٩۶-٩٧ شرکت کردم وبرای مصاحبه به دانشگاه شیراز رفتم (پردیس)
    چندتا سوال داشتم
    من از دوتا سوال انتخابی مصاحبه فقط توانستم یک سوال را پاسخ دهم و دارای یک مقاله خارجی هستم البته نام خودم اول آورده شده است. و همچنین این دانشگاه در قسمت پردیس تراز بسیار پایینی را اعلام کرده بود آیا به نظر شما قبول خواهم شد؟؟؟آیا به نظر شما آزاد بهتر هست یا پردیس شیراز؟؟؟
    ممنون از سایت خوبتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پردیس شیراز.

  39. علیرضا قادری
    پاسخ

    سلام اقای دکتر…من برای انتخاب رشته دکترای حقوق بین شاخه حقوق تجارت بین الملل یا حقوق گمرک مردد هستم…اگه امکان داره لطف کنید راهنمایی کنید با توجه به بازار کار…ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق گمرک مگر دکتری دارد؟ منظورتان ایران است یا خارج؟

  40. فائزه خدایی
    پاسخ

    سلام استاد. وقت شما بخیر

    من لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه پیام نور گرفتم. با توجه به سطح زبان و مدرک به مدت ۴ سال در یک شرکت واردات بخش بازرگانی خارجی سابقه کار دارم. ارشد شرکت کردم ورتبه م بد نشد. منتهی با این رتبه نمیتوانم بازرگانی بین الملل در روزانه یا شبانه های تهران قبول شوم .و شانس قبولی در سایر ضریب های رشته مدیریت دارم.لذا در کنار سراسری در دانشگاه آزاد رشته بازرگانی بین الملل را انتخاب کردم که علوم تحقیقات را طبق نظر مشاور قطعا قبول بودم.
    نظر به مدرک پیام نور کارشناسی تمایل دارم با یک مدرک سراسری معتبر از تهران جبران ضغیف بودن مدرک کارشناسی را بکنم. از طرفی علاقه به بازرگانی بین الملل و مرتبط بودن این رشته با شغل و بازار کارش مرا به بین الملل سوق میدهد.

    میخواهم بدانم دز صورت قبول شدن بین الملل در آزاد و مثلا کسب و کار بین الملل در خوارزمی میتوانم در هر دو دانشگاه ثبت نام و تحصیل کنم؟ تا هم ارشد باب میل و بین الملل داشته باشم و هم مدرک ارشد از یک دانشگاه خوب؟

    پیشاپیش از شما بابت بذل وقت جواب مطالعه عرایض و پاسخگویی ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل هم زمان منع قانونی دارد

  41. zahra
    پاسخ

    با سلام و احترام
    بنده دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیولوژی هستم. لیسانس کشاورزی دارم. که در هر دو کنکور دولتی قبول شدم. تمایل دارم برای دوره دکتری در یکی از دانشگاههای خارج از کشور تحصیل کنم. در حال نوشتن مقاله و یادگیری زبان هستم. چه اقداماتی لازم است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر دانشگاه های هند و مالزی و ارمنستان نباشد بعید است برای دکتری به شما پذیرش بدهند. بلاخره باید مدرک زبان بین المللی داشته باشید و مدارک خود را ترجمه کنید و بعد مشخص کنید که در چه رشته ای می خواهید بروید دکتری بخوانید. فکر کنم آنها کلا گیج خواهند شد که شما چه خوانده اید و دنبال چی هستید.

  42. ارسلان حامدی
    پاسخ

    سلام اقای دکتر من در رشته علوم تجربی دوره دبیرستان رو گذراندم ولی چون به حقوق و وکالت علاقه دارم میخوام حقوق دانشگاه ازاد بخونم
    حالا سوال من اینه اگه ازاد حقوق بخونم میتونم امتحان کانون وکلا رو شرکت کنم یا نه؟؟
    چون من شنیده بودم دانشجوهای رشته حقوق ازاد که بدون کنکور وارد این رشته شدن نمیتونن امتحان کانود وکلا رو شرکت کنن
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله می توانید در آزمون کانون وکلا شرکت کنید ولی اگر پایه های شما ضعیف باشد خب احتمال شما خیلی کم می شود.

  43. جواد
    پاسخ

    سلام.من ۲۳ ساله هستم,بعد از ۲سال خواندن روانشناسی بالینی تصمیم بر تغییر رشته گرفته ام,و میخواهم وکالت بخوانم.آیا امکان پذیر هست؟در ضمن در دانشگاه آزاد درس میخوانم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید از ابتدا شروع کنید. می توانید در دوره های بدون آزمون ورودی اگر هست شرکت کنید.

  44. Azade
    پاسخ

    احتراماً سلام وقت بخیر
    استادگرانقدر برای شرکت در ازمون وکالت باتوجه ب اینکه فرزندجانباز۶٠درصد و ازاده میباشم،ایا سهمیه٢۵درصد و بالاتر بهتره یا ازادگی؟؟؟بین این گزینه ها کدام مؤثرتر است ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعی ندارم.

  45. mersad
    پاسخ

    ببخشید آیا این درست است کارمندان دولتی نمی توانند دکترا دانشگاه دولتی بخوانند؟
    آیا استثناهایی وجود دارد؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید..
    مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با اجازه دستگاه انجام می شود.

  46. Mozhde
    پاسخ

    سلام خسته نباشید .سوالی که خدمتتون داشتم اینه که من ترم یک کارشناسی در امور کیفری هستم با توجه به شغل شوهرم به شهر دیگر رفته ایم که در انجا فقط حقوق ثبتی داره حالا نمیدونم حقوق ثببتی بهتره یا همون رشته خودم دستیار قضابی در امور کیفری
    چون تصمیم دارم ووالت امتحان بدم.لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اینها هیچ کدام به درد نمی خورند. بهتر است از اول رشته حقوق لیسانس بخوانید.

  47. بنفشه
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من هنوز پایان نامه ارشد را دفاع نکردم اگر دکتری قبول بشم میشه از اول مهر برم بعد پایان ناممو دفاع کنم تا بهمن؟ آیا همچین تبصره ای وجود داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر.

  48. مائده
    پاسخ

    سلام استاد خسته‌ نباشید وقت بخیر
    من دانشجوی ارشد حقوق نفت و گاز هستم و در حال‌حاضر معدلم بالای ۱۷ ست و فقط دفاع از پایان نامه باقی مانده..بنده قصد شرکت در ازمون دکتری را دارم ولی متاسفانه هیچ مقاله ای برای چاپ ندارم و دارای سهمیه ی ایثارگری هستم می خواستم ببینم وجود سهمیه نقصان مقاله رو جبران میکنه؟ و اینکه به شکل بخونم که موفق بشم..قبلا‌از لطف شما سپاس گزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب نمره کمتری با سهمیه لازم است. ولی اینکه چقدر می تواند مقاله را جبران کند من نمی دانم. هر کدام نمره جداگانه دارد.

  49. رها
    پاسخ

    سلام استاد عزیز، خسته نباشید
    خواستم روند افرادی که مشغول به فعالیت در شورای حل اختلاف هستند ، چجوریه ؟
    میشه با کاردانی حل اختلاف دراین حوزه کارشناس شورای حل اختلاف شد ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کارشناس که باید از طریق آزمون کارشناسی وارد شد ولی فعالیت در شورای حل اختلاف به جز قاضی شورای منوط به داشتن لیسانس ترجیحا در رشته های حقوق و فقه و مبانی است.

  50. کمیل
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب و خسته نباشد خدمت جناب آقای دکتر حقیر طلبه سطح ۳ حوزه علمیه قم هستم و الان هم مشغول پایانامه سطح ۳ هستم در واقع معادل فوق لیسانس رشته فقه و اصول میشه حقیقت سالهاست بسیار علاقه به رشته پزشکی دارم و خیلی در تلاشم که بتوانم در دانشاه رشته پزشکی ادامه بدم مدرک دیپلمم علوم انسانی بوده ضمنا هم اکنون فعالیتهای درمانی طب سنتی بخش حجامت و ماساژ و زالودرمانی رو به طور مسلط به طور آزاد انجام میدم و پولی هم در قبالش از کسی دریافت نمیکنم یعنی میخوام عرض کنم واقعا خدا استعداد عجیبی در این راستا بهم داده که بسیاری از بیماری ها رو راحت درمان میکنم اما قصدم اینه هم قانون مند باشه هم مدرک علمی معتبر داشته باشم که به هر حال حنجار شکنی نباشه خیلی ممنون میشم اگر بنده رو راهنمایی کنید که چطور میشه وارد رشته پزشکی بشم یا اصلا میتوانم یا خیر ؟؟ ضمنا این شمارمه اگر صلاح دانستید با تلگرام دستور لازم را مبذول بفرمایید چون ایمیلم غیر قابل دسترسیه ۰۹۱*****۷۹۲ مأجور باشید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب باید دروس رشته تجربی را بخوانید و در کنکور شرکت کنید. اگر واقعا استعداد آنچنانی دارید و دچار توهم نشده اید، خب لابد می توانید رسما درس اش را هم بخوانید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *