سایر پرسشها و پاسخها

چنانچه سوالات حقوقی داشته باشید یا نیاز به مشاوره حقوقی یا قضایی دارید سوالات خود را در بخش «پرسشهای حقوقی و قضایی» مطرح کنید. سوالات و مسایل مربوط به امور دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی، پذیرش، و امثال آن را در بخش «پرسشها و مسائل دانشگاهی» مطرح نمایید. این قسمت برای سایر سوالات و پرسشها طراحی شده است و اگر سوالات دانشگاهی یا حقوقی در این قسمت گذاشته شود حذف می گردد.  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه  اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. MohammadS
    پاسخ

    جناب آقای دکتر با سلام
    اینجانب بیشتر از ده سال است وکیل پایه یک مرکز امور مشاوران هستم،باتوجه به اینکه شرایط انتقالی ازنظرتحصیلات و سنوات قضایی به حوزه قضایی تهران دارم
    متاسفانه دوبار درخواست انتقالی بصورت موقت یا دائم را به هیت اجرایی نمودم اما بدون هیچگونه دلیل هر دو درخواست در دو نوبه ام رد کرده اند.
    حوزه قضایی ام تهران است اما محل خدمت یکی ازشهرها اطراف تهران است ومع الاسف شهرمحل خدمت که بیش از۱۰۰ نفر وکیل دارند که هیچکدام آنجا فعالیت نمیکنند وازنظر امکانات بسیار فقیر و بعدمسافت هزینه بر هست میگویند باید دفتر و معاضدتها را درآنجا انجام دهید.
    ۱-بفرمایید می توانم وفق قانون وکالت وآیین نامه اصلاحیه ۱۳۹۳ماده۹۰ باتوجه به اینکه مربوط به کانون وکلاء واسکودا است استناد نمایم؟!
    ۲-آیا بجزء دیوانعدالت اداری مرجع دیگرنیز هست که موضوع راباطرح شکایت نسبت به هیت اجرایی برای این موضوع اقدام نمایم؟
    پیشاپیش ازپاسخ شما سپاسگذارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- خیر ۲- بنظرم نمی رسد.

  2. الناز
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید.استاد من یک بانوی ۲۹ ساله و دارای مدرک ارشد ادبیات انگلیسی هستم این روزها دارم واسه دکترا خودم رو آماده میکنم مشکلی که من دارم اینه که بعد از فرضا یک هفته فول تایم درس خوندن اراده ام سست میشه و نمیتونم با انگیزه ادامه بدم به نظر شما من این مشکلم رو چطور حل کنم؟با تشکر از شما استاد محترم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شروع معمولا سخت است اگر مدتی مقاومت کنید حتما موفق خواهید شد.

  3. بهاره
    پاسخ

    با سلام من۲۹ سالمه لیسانس میکروب دارم الان سر کار هستم البته خصوصی قصد ادامه تحصیل در رشته ژنتیک پزشکی مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت دارم البته هدفم بیشتر ارتقا شغل هست میخواستم بدونم این رشته در کشور ما جایگاهی داره ارزش داره براش وقت بذارم البته شغل الانم به رشته ای که میخونن ربط نداره دوست دارم رشته ای بخونم که شغل مرتبط با اون گیرم
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تا حالا ندیدم کسی با رشته عوض کردن موفقیتی کسب کرده باشد. برای سرگرمی و مشغولیت خوب است

  4. احمد
    پاسخ

    سلام و عرض ادب و تشکر بابات حوصله و پاسخ گویی .
    بزرگوار موسسه ای در تهران به وغده ی تدریس مبلغی از مردم بابت دوره ی تربیت مدرس میگیره ولی بعدش یع تیکه کاغذ ب عنوان مدرک میده و از کلاس و تدریس خبری نیست.
    چگونه پیگیری کنیم؟ دارن اخاذی میکنن از مردم…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب این موسسات این روزها خیلی زیاد شده است و جای خاصی هم برای شکایت هم نیست.

  5. علیرضا
    پاسخ

    جناب دکتر سلام
    بنده سر دو راهی بزرگی قرار گرفتم اول اینکه پذیرش طرح امریهه سربازی دانشگاهی را گرفته ام دو ماینکه دکتر قبول شده ام به نظرتون کدام را انتخاب کنم؟
    حقوق دانشگاه برای امریه سربازی چقدره به من گفته اند برای تدریس پذیرش میکنن ولی توی فراخوان هیئت علمی درخواست نداده اند!! ایا پذیرش من طرح هیئت علمی سربازی محسوب میشود یا امریه معمول که ادارات میگیرند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم دکتری را ادامه بدهید اگر روزانه و در یک دانشگاه خوب است.

  6. مینا
    پاسخ

    سلام استاد من دانشجوی سال قرارشد مهندسی صنایع صنعتی اصفهان با معدل آیه نظر شما برای کار دولتی و درآمد خوب دکتری بخونم یا آیا می توان دریک ارگان دولتی مشغول بکار شد و همزمان دکتری گرفت.؟دکتری گرفتن برای کار دولتیخوبه?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر چه مدرکتان بالاتر برود کار دولتی بنظرم احتمالش کمتر می شود. لیسانس بهترین حالت است.

  7. الناز
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من لیسانس فیزیک دارم و میخواستم برای ارشد رشته حقوق کنکور بدم میشه کنکور ارشد حقوق رو بدم؟و اینکه بازار کارش خوبه یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ازدواج فیزیک و حقوق نمی دانم نتیجه آن چه بچه ای خواهد بود. فیزیک حقوقی؟ حقوق فیزیکی؟

  8. محمد
    پاسخ

    سلام.لیسانس برق از دانشگاه آزاد دارم و معدلم هم خوبه ولی از این رشته زده شدم و اصلا میلی به ادامه تحصیل در این رشته ندارم.راستش از حقوق تجارت بین الملل خوشم اومده ولی چون رشته لیسانسم غیر مرتبط هست حتی اگه قبولم بشم بازم فایده نداره برام.می خواستم نظرتون در مورد تحصیل از مقطع لیسانس و بعدشم فوق در گرایش تجارت بین الملل از کشورهایی مثل آلمان و ایتالیا بپرسم؟ بعد تحصیل میشه ایران کار کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر خوبی است. ولی احساساتی اگر باشید ان وقت تا بخواهید ارشد بخوانید ممکن است هوس کنید که پرستاری بخوانید.

  9. امید
    پاسخ

    سلام استاد،آینده رشته روانشناسی بهتر است یا علوم اجتماعی؟
    در صورتی که بنده بعد از اتمام یکی از این رشته ها تصمیم به خواندن کارگردانی در دانشگاه غیر انتفاعی سوره داشته باشم کدام یک از آنها بیشتر به دردم می خورد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم خیلی با هم فرقی ندارد.

  10. محی الدین
    پاسخ

    سلام استاد،برای گرفتن آیلس باید چه کتابهایی رو مطالعه کنم؟اگر ممکنه کل کتاب هارو معرفی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، آیلتس برای سنجش زبان است پس باید زبان بلد بخوانید البته قدری در مورد امتحان هم بدانی خوب است ولی از اول روی نحوه آزمون تمرکز نکنید.

  11. نیلوفر
    پاسخ

    سلام خسته نباشید. امکان داره کسی هم زمان هم دانشگاه ازاد مشغول ب تحصیل باشه و هم دانشگاه روزانه؟ در دو رشته مجزا .؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام وقتی پای پول در میان باشد همه چیز ممکن است.

  12. محمدرضا
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی
    بنده کارداتی حقوق ضابطین قضایی و کارشناسی حقوق ارشاد کیفری از دانشگاه علمی و کاربردی دارم.آیا میتوانم در آزمون وکالت شرکت کنم؟
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر نکنم.

  13. آ.م
    پاسخ

    سلام
    نظرتان درمورد رشته مدیریت بازرگانی چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب است انشاله کار هم براش پیدا بشد.

  14. سامان کاکه اله زاده
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    آقای دکتر برای ارشد و دکتری تحصیل در گرایش نفت و گاز به صرفه است؟و تحصیل این گرایش در دانشگاه صنعت نفت چه برتری بر سایر دانشگاه ها دارد؟و احتمال پذیرش به عنوان هییت علمی بعداز دکتری در این گرایش زیاد هست یا کم؟حرف شما ملاک عمل من خواهد بود

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ، ۱- خب رشته خوبی است. ۲- امتیاز خاصی ندارد. ۳- بدتر از سایر گرایشها نیست.

  15. عطا
    پاسخ

    سلام
    آقای دکتر
    بنده داوطلب کنکور سراسری انسانی ۹۵هستم،با رشته ها آشنایی زیادی ندارم اما به رشته های علوم اجتماعی روانشناسی و علوم سیاسی علاقه دارم،اما از آینده شغلی و موقعیت اجتماعی هیچ کدام اطلاعی ندارم و نمیدانم که کدام را انتخاب کنم،خواهشمندم راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر با استعداد هستید بروید حقوق

  16. الهام
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من فوق لیسانس مهندسی معماری دارم و با معدل ۱۹.۵فارغ التحصیل شدم. از همان ابتدا قصد ادامه تحصیل داشتم ولی به دلیل مشغله کاری الان که ۳۵ سال دارم تصمیم جدی گرفته ام.امید قطعی بستن به هیات علمی شدن فکر نمیکنم خیلی منطقی باشد با این حال خیلی دلم میخواهد دکترا بگیرم.به نظر شما با توجه به این که فوق لیسانس رشته من به شرط تواناییها ی لازم برای بازار کار کفایت میکند پنج سال زمان برای دکترا و نهایتا جذب هیات علمی نشدن توجیهی دارد؟ در واقع میخواهم ببینم تصمیمم خیلی احساسی است؟(با فوق لیسانس حس میکنم کارم نصفه مانده)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم کار بکنید بهتر باشد. مدرک این روزها در حال افزایش وحشتناکی است که اصلا اقتصاد و نیاز جامعه به آنها نیست.

  17. فاطمه
    پاسخ

    با سلام و عرض خسته نباشید.
    خواستم بپرسم اگر فردی در فراخوان هییت علمی شرکت کند و توسط دانشگاه مربوطه پذیرفته شود چقدر زمان دارد برای گرفتن تصمیم نهایی که قطعا حاضر با همکاری با دانشگاه خواهدبود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی دارد گاهی تا یک سال هم طول می کشد اگر بیشتر نشود.

  18. صادق
    پاسخ

    سلام و ادب
    آقای دکتر استادی که با شرایط مساوی در دانشگاه تهران تدریس میکند با استادی که در دانشگاه یزد تدریس میکند،یک حقوق ریافت می کنند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در یزد ممکن است دوری از مرکز بگیرید که در تهران کمتر خواهید گرفت

  19. الهام
    پاسخ

    سلام اقای دکتر.وقت بخیر.سوالم اینه که…من مهندسی کشاورزی و از دانشگاه دولتی گرفتم.حالا بعد از دو سال میخوام وایه پزشکی درس بخونم.ایا میتونم بازم در دانشگاه دولتی بخونم؟یا باید پول بپردازم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا باید پول بدهید.

  20. ژیلا
    پاسخ

    سلام خدمت استاد گرامی

    من این ترم درس سمینار دارم موضوع سمینارم بررسی جنبه های حقوقی سوئیفت است ولی متاسفانه اصلا منبع پیدا نمیکنم اگر بزرگواری کنید و راهنمایی کنید ممنون میشم چون اصلا نمیدونم از کجا شروع کنم چون به نظرم یکم کلی هست

    با سپاس فراوان

  21. حسن
    پاسخ

    سلام استاد بزرگوارم. ۰۰۰ ارشد محیط زیست دارم ۰ از طریق مصاحبه پذیرفته شدم dba دانشگاه تهران ۰ آیا ثبت نام کنم یا نه ? زمینه شغلی آن چگونه است ?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب مدرک روی مدرک دارید جمع می کنید از بی کاری که بهتر است.

  22. محمد
    پاسخ

    سلام اقای دکتر خسته نباشید من فارغ التحصیل رشته مدیریت درمقطع ارشد هستم وبرای دکتری مدیریت دارم میخونم ولی احساس میکنم هیچ علاقه به مدیریت ندارم میخواستم برا رشته حقوق بخونم اونم از کارشناسی لطف کنید راهنمایی کنید دکتری مدیریت یا حقوق اونم ازصف شروع کنم وایا دیر نیست البته خودم شاغل دریک بانک دولتی هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب این دو رشته خیلی متفاوت هستند. اگر علاقه به حقوق دارید باید از اول شروع کنید.

  23. قاسم بهمیی نژاد
    پاسخ

    درود به استاد عزیز و بزرگوار.
    بنده لیسانس عمران دارم در حال حاضر در پتروشیمی ماهشهر رسمی هستم با توجه به اینکه مدرک عمرانم رو تعدیل نکردند و با دیپلم مشغول به کار هستم برای ادامه تحصیل در این رشته دلسرد شدم .
    ۱-نظر شما در مورد اینکه اگه بخوام از حالا لیسانس حقوق یا روانشناسی رو در دانشگاه ازاد اهواز شروع به خواندن بکنم و تا دکترا پیش برم مشکلی نیست دوم اینکه کدوم را پیشنهاد میکنید.
    ۲- فرق مدرک وکالت و فوق لیسانس حقوق در ایران با کشورهای دیگر مثلا اروپایی در چیست یعنی کسی که در ایران وکالت داشته باشه میتواند با مدرک وکالت ایران در اروپا کار پیدا کرد.وهمچنین با مدرک فوق میشود مستقیم برا دکترا اقدام کرد یعنی نیازی به پیشنیاز ندارند؟
    ۳-دکتر عزیز فوق حقوق بشر در ایران کجاها کاربرد داره منظورم بازار کاراین رشته میباشد.چون درایران به حقوق بشر زیاد توجه نمیشود محدودیت بازار کار هم دارد لطفا راهنمایی بفرمایید با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- مشکل خاصی نیست. ۲- پروانه وکالت در هر کشور جداگانه باید اخذ شود. ۳- در دفاع از حقوق شهروندان ولی حقوقی توش نیست.

  24. کنکوری دکتری حقوق
    پاسخ

    سلام استاد گرامی
    معادل انگلیسی و لاتین عبارت «معامله به قصد یا انگیزه فرار از دین» کدام است و اینکه منبعی جهت مطالعه در این زمینه معرفی بفرمایید. خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام
      Transactions to avoid payment of a debt (fraudulent conveyance)

  25. samaneh
    پاسخ

    با سلام وخسته نباشید خدمت اقای دکتر
    من لیسانس زبان وادبیات فارسی دارم و معلم هستم.اما تصمیم گرفتم ک وکیل بشم میخاستم بدونم با خوندن ارشد حقوق میتونم تو ازمون وکالت ثبتنام کنم.مچکرم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر

  26. Saeedeh
    پاسخ

    سلام عرض میکنم خدمت شما من دیپلمه هستم(فنى و حرفه اى).
    به رشته حقوق و مددکارى علاقه زیادى دارم رشته ى که رفتم علاقه ندارم و نمیوانم ادامه بدهم چون بر این باورم که تا تو کارى علاقه نباشد موفقیت سخت و یا غیرممکن است به هرحال با مشاوره متوجه شدم راهى براى تغییر که بتوانم درس مورعلاقه ام را بخوانم هست.با توجه به راهنمایى هاى خوب شما به دیگران میخواستم نظر شمارو بدونم و راه هاى که وجود داره هر راهى حتى اگر سخت باشه.
    آقاى دکتر لطفا در مورد رشته مددکارى از کارودانش هم توضیح بدین.
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتر است از لیسانس حقوق شروع کنید.

  27. رسول
    پاسخ

    سلام مجدد خدمت استاد بزرگوارم ….

    استاد اگر کتاب مناسبی در زمبنه آموزش گرامر زبان انگلیسی مد نظر دارید معرفی نمایید …

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کتابهای گرامر که برای تافل اند خوب هستند.

  28. حسینی
    پاسخ

    آقای دکتر عرض سلام و احترام دارم؛
    بنده درحال آمادگی برای آزمونهای حقوقی ( قضاوت – وکالت ) هستم؛ تعصب خاصی روی هیچکدوم از این دو شغل ندارم؛ به این معنا که اگر مقدر باشه که در هر کدوم از این مشاغل وارد بشم کوتاهی و کم کاری نخواهم کرد؛ فرد طماعی هم نیستم که بخوام یک شبه و یک ساله ره چندین ساله رو طی کنم؛ لیکن پیرامون وضعیت این دو رشته ابهاماتی برام وجود داره که از باب مشورت با صالحین، تقاضای راهنمایی دارم :
    – در مورد قضاوت بر اساس اطلاعاتی که بدست آوردم و با یکی از قضات محترم صحبت کردم بطور متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرونده در ماه باید رسیدگی بشه که قطعا از کیفیت رسیدگی بطور قابل ملاحظه ای زده میشه؛ و این سرعت عمل مهمترین مشکل بنده با انتخاب قضاوته…
    – در مورد وکالت به شخصه علاقه مندم که در فضای خصوصی کار کنم اما وضعیت درآمدی به ظاهر خراب وکالت تصمیم گیری رو سخت میکنه؛ عرض کردم که انگیزه طمع ندارم که بخوام توقعات نابجایی از میزان درآمد در این حوزه داشته باشم؛
    با این حال دچار سردرگمی هستم؛ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید./
    سپاس.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم وکالت ساده تر و آزادتر است ولی خب قدری طول می کشد تا جا بیفتید و پول ساز شود. بلاخره قضاوت روحیه خاصی نیاز دارد که همه ندارند.

  29. علی صفایی
    پاسخ

    سلام استادممنون ازاین همه کمک وراهنمایی
    میخواستم راجع به بازارکارحقوق نفت وگازبدونم اینکه کارش ازادهست یادولتی درامدزایش به چه صورت هست خواهش میکنم درصورت امکان برام توضیح بدید ممنون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو نوع کار برایش هست.

  30. NASRIN
    پاسخ

    باسلام
    من مهندس فناوری اطلاعات( کامپیوتر ) هستم شاغل در بیمارستان آیا میتوانم کارشناسی ارشد رشته بهداشت یا روانشناسی بالینی شرکت کنم ؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا منعی ندارد.

  31. حقوقی
    پاسخ

    سلام
    چطور میشه از شما یک سوال پرسید و در ضمن نگران خونده شدن سوال توسط بقیه کاربرهای این وبلاگ نشد؟
    برای بنده حقیقتا الان ارسال ایمیل مقدور نیست.
    ممنون میشم کمکم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مطالب این سایت برای عموم است اگر مطلبی در سایت گذاشته شود و اینجانب آن را تأیید کنم همه می توانند آن را ببیند. مگر اینکه شما بنویسید که منتشر نشود.

  32. پریناز
    پاسخ

    سلام وقتتون به خیر ، من کارشناسی بالینی دارم میخوام برای ارشد وزارت بهداشت شرکت کنم اما هیچی راجع به زمان و شزایط ثبت نام و زماگ ازمون ندارم ، میتونین راهنماییم کنین؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به دفترچه مراجعه کنید.

  33. عقیل
    پاسخ

    با سلام وخسته نباشید من لیسانس رشته مهندسی فناوری اطلاعات دارم میشه ارشد عمران بخونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله

  34. سمیرا عباسی احد
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت استاد دلسوز و مهربان
    ابتدا سپاسگزارم بابت اینهمه محبت که در حق ما دارید و بی منت تجربیات ارزشمندتون رو در اختیار همه قرار میدید. جواب محبتتون رو از پروردگار دریافت کنید.
    سوالی درباره استخدامی در عسلویه داشتم .
    من ۳۲ سال سن و کاردانی مدیریت صنعتی و یک کارشناسی مجزا در رشته حقوق دارم و دوست دارم در آینده بتونم در منظقه عسلویه شانس استخدام داشته باشم.
    سوال اول : الان شانسی برای استخدام در منظقه عسلویه دارم که براش تلاش کنم؟ یا خیر؟
    سوال دوم: اگر جواب سوال اول خیر هست ، برای شانس بیشتر ، ارشد نفت رو توصیه می فرمایید یا ارشد تجارت بین الملل؟
    با تجدید احترام
    پیروز باشید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاخره برای امثال شما که بومی آنجا هستید باید اولویت قائل شوند. ولی پروانه وکالت ات را بگیر. ۲- ارشد هم هر دو خوب است.

  35. sara
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید . من دیپلم تجربی دارم بین حقوق و مهندسی صنایع موندم کدوم به نظرتون بهتره؟ قبولی حقوق خیلی سخته؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تا کجا قبول شوید.

  36. محمد
    پاسخ

    با سلام وخسته نباشید خدمت استاد محترم
    دارای مدرک کارشناسی ارشد برق از دانشگاه رازی کرمانشاه (دوره پردیس خود گردان)با معدل ۱۷.۵۹ هستم . مدرک کارشناسی رو از همین دانشگاه با معدل ۱۳.۷۸ اخذ کردم .قصد شرکت در امتحان دکترا داشتم سوالی از خدمتتون داشتم :
    با توجه به معدل کارشناسی من که زیر ۱۴ است آیا از دید شما خواندن دکترا برای من وقت تلف کردن است ؟شانسی برای من برای تدریس در دانشگاه وجود دارد ؟
    با تشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم بروید دنبال کار. بعد هم دکتری بگیرید کجا اینقدر هیات علمی می خواهند که همه بتوانند جذب شوند.

  37. مهرداد
    پاسخ

    سلام جناب دکتر. خدا قوت.
    من عاشق تحصیل در رشته حقوق تو مقطع ارشد و دکترا اونم دانشگاه تهران هستم. در ضمن با توجه به اینکه کارمند رسمی صنعت نفت میباشم خیلی نگرانم با ادامه تحصیلم موافقت نشه. چون تبصره ۶ دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد نوشته کارمندان دولت باید موافقت مکتوب اداره رو بگیرن. خیلی نگران و افسرده شدم. بنظرتون چکار میشه کرد؟ در ضمن من شاغل جنوب کشور و فارغالتحصیل فوق لیسانس مکانیکم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حالا قبول شو بعد فکرش را می کنی.

  38. sina
    پاسخ

    با عرض سلام استاد بنده لیسانس حقوق دارم با توجه به اینکه شاغل و نظامی می باشم برای ارشد خصوص بهتره یا جزا بخونم لطفا راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شاید جزا به کار نظامی بیشتر مربوط شود.

  39. زهرا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر ،نطرتون در مورد دانشگاه قم چی هستش؟ در گرایش حقوق خصوصی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب است.

  40. رویا
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید…
    من دانشجوی ارشد حسابداری دانشگاه ازاد هستم، دوران کارشناسی را دانشگاه دولتی بودم و الان میخوام برای دکترا دانشگاه دولتی اقدام کنم شنیدم که تو مصاحبه اولویت با بچهای دانشگاه دولتی است…
    میخواستم ببینم چطور میتونم شانسمو برای قبولی دکترا در دانشگاه های دولتی افزایش بدم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رزومه خود را از جهت مقاله تقویت کنید.

  41. سید محسن 1089
    پاسخ

    ضمن عرض سلام و احترام و تشکر بخاطر امکانی که فراهم فرمودید ، ، لطف میکنید دانشکده حقوق و علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب را با دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز مقایسه بفرمایید ( صرفا آموزش رشته علوم سیاسی مدنظرم است ، از نظر سطح آموزشی و اعتبار و …) ، من در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب ( دانشکده حقوق علوم سیاسی و اقتصادی ) دانشجوی علوم سیاسی هستم ، مجددا از لطف جنابعالی سپساسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یکی است.

  42. بهنام صفوی
    پاسخ

    سلام، خسته نباشید من مدرک لیسانس کامپیوتر نرم افزار گرفتم و میخوام گروه علوم پایه رشته ریاضی برای ارشد شرکت کنم، آیا امکانش هست شرکت کنم؟ و اگه قبول بشم ریاضی چه مشکلاتی در آینده برام پیش میاد بدلیل عدم هماهنگی مدرک لیسانس و ارشدم پیش میاد؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مشکلی ایجاد نمی شود. فقط هیچ کس نمی داند شما چکاره هستید.

  43. بهاره
    پاسخ

    سلام اقای دکتر،وقت بخیر و خسته نباشید.ی سوال داشتم،ممنون میشم جواب بدید.
    بنده ۲۴ سالمه،و دوران دبیرستان ب رشته کار و دانش رفتم و طراحی لباس خوندم،و کاردانی و کارشناسیمم طراحی لباس تو دانشگاه علمی کاربردی خوندم.
    حالا برای ادامه تحصیل برای ارشد من میتونم هرچیزی ک دلم میخواد بخونم یا نه؟
    ممنون ازتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله.

  44. احمد ۹۵
    پاسخ

    با سلام واحترام
    من کارشناسی ارشد حقوق خصوصی رتبه ام ۴۵۰ شده اقای دکتر به نظرتون شانس قبولی در روزانه و شبانه حقوق خصوصی دار م و اگه دارم بین شبانه قم اصفهان شیراز و مشهد و کاشان یک ترتیبی از نظر بهتر بودن دانشگاه برام قرار بدید. باتشکر از استاد عزیز

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام قم و بعد بقیه بنظرم در یک ردیف هستند هر کدام راحتر هستید بروید.

  45. رسول
    پاسخ

    مرسی از تمامی پاسخ های دلسوزانه تان …
    خدا سایه ی شما را مستدام کند …

    • الهام
      پاسخ

      سلام واحترام استاد.من ارشد حقوق بین الملل ولیسانس حقوق قضایی دارم.قصددکترادارم امانمیدونم کدام گرایش اینده بهتری داره که وقت بذارم.لطفاراهنمایی میفرمایید؟ اقتصادبین الملل،تجارت ب، نفت وگاز ،عمومی،…کدام؟!

      • دکتر شیروی
        پاسخ

        سلام بنظرم بیشتر می توانید در رشته حقوق بین الملل و نفت گاز موفق شوید.

  46. شاهین
    پاسخ

    با سلام خدمت شما و تشکر از وقتی که می گذارید . من ارشد برای انتخاب رشته مرددم که بین دانشگاه مفید و اصفهان شبانه کدوم رو برای ادامه رشته فلسفه انتخاب کنم(با توجه به اینکه اعتبار دانشگاه مفید با وجود غیر انتفاعی بودنش کماکان برام مبهمه) اگر در این زمینه اطلاعی . توصیه ای دارید ممنون میشم به اشتراک بگذارید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بروید اصفهان نوبت دوم.

  47. ميلاد
    پاسخ

    سلام آینده رشته حقوق نفت وگاز راچطور ارزیابی می کنید.رشته خوبی است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خوب است.

  48. فغان
    پاسخ

    سلام خدمت شما استادمحترم
    امان از اشباع اشباع اشباع
    هیئت علمی دانشگاه شدن در تهران بعیده اشباع شده
    آزمون سردفتری بعیده اشباع شده
    وکالت اشباع شده تورم پروانه داریم
    مهندسی اشباع شده بازار اشباع شده
    پزشکی اشباع شده
    مدرک های دانشگاهی اشباع شده لیسانس و فوق لیسانس اشباع شده دکتری هم
    استخدام دولتی بعیده اشباع شده تعدیل تعدیل
    کلا دانشگاه اشباع شده چقدر دانشگاه داریم انواع و اقسام آخرش هم چی هیچی به هیچی
    خوش بحال قدیم . کم بود اما ارزش داشت. محدود بود اما ارزش داشت. امان از زیادی زیادی زیادی

  49. مهسا
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید من دیپلم تجربی دارم و امسال میخوام کنکور شرکت کنم بین رشته ی حسابداری و روانشناسی کدوم بهتره و بازار کارش خوبه؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حسابداری بهتر است.

  50. zohreh
    پاسخ

    با سلام و احترام
    من کارشناسی ارشد منابع طبیعی هستم و تصمیم به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی دارم به این دلیل که با رشته خودم نتوانستم مشغول به کار شوم
    به نظر شما تصمیم درستی است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب خیلی ها این آرزوها را در ذهن می پندارند و اکثریت قریب به اتفاق موفق نمی شوند چون قبولی در این رشته ها برای تازه نفس ها هم خیلی نفس گیر است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *