سایر پرسشها و پاسخها

چنانچه سوالات حقوقی داشته باشید یا نیاز به مشاوره حقوقی یا قضایی دارید سوالات خود را در بخش «پرسشهای حقوقی و قضایی» مطرح کنید. سوالات و مسایل مربوط به امور دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی، پذیرش، و امثال آن را در بخش «پرسشها و مسائل دانشگاهی» مطرح نمایید. این قسمت برای سایر سوالات و پرسشها طراحی شده است و اگر سوالات دانشگاهی یا حقوقی در این قسمت گذاشته شود حذف می گردد.  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه  اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. عباسی
    پاسخ

    ممنون که پاسخ دادید و کتاب معرفی کردید،۱.من دایره لغاتم تو متون حقوقی کم هست میشه یک کتابی که لغت باشه لغات حقوقی مثل دیکشنری باشه اونو بخونم تا بهتر و راحت تر بتونم متون حقوقی رو. درک کنم. ۲.کتاب های خودتون کافیه یا مثلا law text و law made simple مطالعه کنم؟
    ۳.یک کتاب آموزشی گرامر خوب و خلاصه هم اگر میشناسید لطف کنید معرفی کنید.
    ۴.یه لطفی هم کنید برای متون فقه هم منبعی مناسب برای مطالعه ارشد معرفی کنید تا با مطالعه خوب اون بشه حداقل ۶۰ درصد زد.
    بازم ممنون که انقدر سایه برکتتون وسیع هست که رو سر ماهایی که مرز نشین و دور از امکانات و اطلاعات پایتخت هستیم هم میوفته.
    انشاالله که زیر سایه خدا همیشه عزتمند باشید.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام زبان مستلزم کار روزانه است. کتابهای گرامی برای امتحانان تافل و ایلتس خوب است.

  2. نرگس
    پاسخ

    با سلام و ارزوی قبولی طاعات بنده کارشناس رشته حسابداری و کارشناس ارشد مدریت مالی با معدل ۱۹از دانشگاه آزاد به نظر شما شانس تدریس تو خود دانشگاه آزاد رو دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام انشاله دکتری بگیرید.

  3. مهسا 26
    پاسخ

    سلام دکتر بابت راهنمایی ها خوبتون واقعا ممنون.

  4. ناشناس
    پاسخ

    سلام اقای دکتر بنده فوق دیپلم حسابداری از دانشگاه غیر انتفاعی دارم میخاستم بدونم میتونم تو دانشگاه پیام نور فراگیر رشته روانشناسی بخونم ؟دوم اینکه به نظر شما وکالت برا یه خانم خوبه با روانشناسی راستش من میخام موقعیت شغلیش و پردرامد باشه به نظرتون کدومش بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر رشته ای که دوست دارید بروید بخوانید. ولی بعدا انتظار نداشته باشید که شما را روی سر حلوا حلوا کنند.

  5. ام البنین جلالی
    پاسخ

    سلام
    آیا امکان تحصیل در دکتری رشته اقتصاد همزمان با تحصیل در رشته پزشکی و هر دو در دانشگاه دولتی آن هم روزانه وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر.

  6. رسول
    پاسخ

    سلام بر استاد بزرگ و ارجمندم …
    استاد بنده موفق شدم در کنکور ارشد امسال رتبه ی ۷ حقوق نفت و گاز و عمومی کسب کنم و قصد دارم که حقوق نفت و گاز بخونم … به نظر شما بین دانشگاه تهران و دانشگاه صنعت نفت کدام یک را انتخاب کنم ؟؟ لارم به ذکره که دانشگاه صنعت نفت بورس ندارد … با توجه به اینکه از فردا انتخاب رشته شروع میشود خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید حتی اگر در سایت این سوال تکراری بود … به کمک شما خیلی نیاز دارم با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه تهران.

  7. عباسی
    پاسخ

    سلام استاد گرامی
    در مورد ماده ی درسی متون حقوقی در آزمون کارشناسی ارشد حقوق منابع مختلف و البته سردرگم کننده ای وجود دارد با این اوصاف لطف کنید با امعان نظر و صلاحدید خودتون منبع معرفی کنید هم برای واژگان و هم برای متون حقوقی ، با تشکر از لطف شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دو کتاب متون حقوقی ۱ و متون حقوقی ۲ اینجانب را حتما مطالعه کنید.

  8. اویل پلاس oilplus.ir
    پاسخ

    ضمن عرض سلام محضر دکتر شیرویی بزرگوار

    این مجموعه برای تکمیل کادر حقوقی خود در حوزه ی تجارت مشتقات نفتی ، قراردادها و دعاوی مربوط فرآورده های نفت ، گاز و پتروشیمی ، نیازمند به همکاری با افراد مجرب و با دانش مکفی در حوزه ی حقوق بین الملل ، تجارت و البته حقوق نفت و گاز می باشد.
    لذا بدینوسیله از حضرتعالی خواستارم راه حل چگونگی دست یافتن به دوستانی با شرح موصوف که بتوانم در این حوزه ی کاری با آنها همکاری نمایم را به اینجانب معرفی فرمایید.

    با تشکر
    مدیریت اویل پلاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر معلوم کنید که چه نوع تخصص و چه حد تجربه نیاز دارید شاید بتوانم برخی از افراد را معرفی کنم. لطفا با ایمیل تماس بگیرید.

  9. سامان
    پاسخ

    سلام
    طاعات و عبادات قبول ببخشید شاید این سوال قدری عجیب باشد ولی خیلی مهم است خواهش میکنم راهنمابب کنید ما یک رئیس دانشگاه داریم که یک حقوقدان نسبتا معروف من قبلا شنیده بودم ایشان صداقت ندارد تا اینکه به علت پست سازمانیم فهمیدم ایشان بسیار دروغگو هستند جالب اینجاست که وکیل هم هستند من واقعا نگرانم چطوری میتوانیم با او تعامل داشته باشیم و یا از چه راهی وارد شویم تا او اصلاح شود و حداقل کمتر دروغ بگوید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شما درستکار باشید و کارتان را درست انجام دهید.

  10. سجاد
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید و قبولی طاعات و عبادات خدمت شما استاد محترم اینجانب در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری دوره غیر روزانه تربیت بدنی مجاز شدم. چند سوال داشتم ممنون می شم که راهنمایی بفرمایید.
    ۱- دانشگاه سیستان و بلوچستان چه گرایشهایی از تربیت بدنی دارد ؟
    ۲- می خواستم بدانم پردیس و شبانه چه تفاوتی با هم دارند ؟ شهریه کدام بیشتر است ؟
    ۳- دانشگاه سیستان و بلوچستان رشته های مجازی هم دارد ؟
    ۴- هر ترم چند واحد نظری و چند واحد عملی باید پاس شود ؟
    ۵-با توجه به رتبه های (کد ضریب ۱-) ۵۳۸۶ از ۷۱۱۰ ، (کد ضریب ۲) ۳۲۴۴ از ۱۰۳۰۰ و ( کد ضریب ۵) ۶۵۱۸ از ۱۰۵۷۷ آیا امکان قبولی در رشته های ذکر شده وجود دارد ؟
    ۶- از بین داشنگاه های پردیس دولتی ، مجازی و پیام نور و غیر انتفاعی کدامشان شهریه بشتر و کدام کمتر می گیرند؟
    قبلا از اینکه وقت گرانبهایتان را به اینجانب اختصاص داده اید ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این سوالات را بایداز طریق دفترچه مطلع شوید.

  11. ف.ب
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    استاد من ترم شش زبان ادبیات عربی هستم و از اول هم به رشته حقوق علاقمند بودم منتها بنا به دلایلی نشد پشت کنکور بمونم ایا میتونم با اینکه پایم حقوق نیست ارشد حقوق بخونم و قصد ادامه دادن تا مرحله دکتری رو هم دارم صرف اینکه بتونم در ازمون کانون وکلا شرکت کنم؟از اساتید و وکلای متعددی سوال کردم بعضی ها گفتن که نمیتونم در ازمون وکلا شرکت کنم چون پایم حقوق نیست ولی بعضیاشون هم گفتن که میتونم به شرطی که تا دکتری ادامه بدم و امکان داره در ارشد دوره تحصیلم نسبت به هم دوره ای هام طولانی تر بشه،نظر شما چیه استاد؟و اینکه اگه نتونستم امکان داره که ازمون ارشد حقوق شرکت کنم و در کنارش هم کارشناسی حقوق پیام نور یا ازاد رو بخونم؟اینطوری کارشناسی حقوق هم دارم،بخاطر اراده ای که از خودم سراغ دارم و علاقه ام به این رشته این پیام رو نوشتم؛ممنون از محبتتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بدون لیسانس نمی توانید در آزمون کانون یا قضاوت شرکت کنید.

  12. کوروش
    پاسخ

    باسلام وخسته نباشید،من کارمند سازمان ثبت هستم وبه کاروکالت علاقه ای ندارم ولی یک ایده ای دارم خواستم از جناب عالی مشورت بگیرم و آن این است که ارشد ودکترا حقوق تجارت بین الملل که خیلی علاقه دارم بخوانم و یک موسسه خدمات حقوق تجارت بین الملل تاسیس کنم و همزمان نیز در بخشهای بین المللی اداره مالکیت صنعتی بعنوان کارمند کار کنم ،نمیدانم این خیال پردازی است یا فکرخوبی هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کارمندی که با این افکار بلند سازگاری ندارد.

  13. حسین
    پاسخ

    سلام
    ارشد عمران دارم،میخواستم بدونم که میتونم تو آزمون دکتری حقوق شرکت کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر

  14. رضایی
    پاسخ

    با سلام من رتبه کنکورم در رشته حقوق.عمومی ۳۵ شده…در واقع میخواستم بدونم ک امکان قبولی ام در دانشگاه تهران یا صنعت نفت وجود دارد یا نه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی دانم.

  15. مهران
    پاسخ

    با سلام خدمت دکتر شیروی؛ من کارشناسی برق قدرت دارم.شاغل در عسلویه هستم.چون شغلی که من در ان کار میکنم.بیشتر با مکانیک هست ،برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ایا میتوان ارشد مکانیک امتحان بدهم.چه گرایشی میتوانم انتخاب کنم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله مشکلی ندارد.

  16. رضا
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    جناب دکتر همسر بنده لیسانس مدیریت بازرگانی هستن میخوان فوق رو روانشناسی بالینی شرکت کنن،آیا واسه زدن مطب یا کار در مرکزی مثل بهزیستی یا جاهایی که روانشناسی بالینی میخوان ،از جهت اینکه مدرکشون غیر مرتبط هست مشکل ساز میشه واسشون،ممنون میشم از راهنماییتون چون فوق الاده سردرگم شده
    بازم ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم با یک ارشد خالی بشود چنین کاری کرد.

  17. ابراهیمی
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشی.
    من۲۳سالمه لیسانس اقتصادکشاورزی هستم بدلیل شرایط بد شغلی رشته اقتصا کشا.ورزی ارشد مدیریت بازرگانی شرکت کردم و قبول نشدم اما توانایی قبولی در سال بعد را دارم،همچنین توانایی دادن کنکور کارشناسی تجربی هم دارم، به نظر شما من در کدام مقطع کنکور بدهم؟تشکر از توجهتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم درس خوان نیستید ولی آرزوهای بلند دارید.

  18. سارا
    پاسخ

    با سلام ،من دانشجوی ترم ٢کارشناسی ارشد نرم افزار هستم ،می خواستم بپرسم أیا می تونم راهی پیدا کنم که پایان نأمه من زمینه ای بشه واسه شاغل شدنم در بازار کار ازاد ضمن این که تو یه شهر کوچیک زندگی میکنم، چون میدونم دکتری خوندن بدون شغل واقعا بی فأیده هست
    مثل همه دانشجوهای دانشگا ازاد معدل بالا ١٨ دارم اما اصلا نمیدونم چطور باید استارت پایان نامم رو بزنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب این بستگی به موضوعی دارد که شما انتخاب می کنید که کاربردی باشد.

  19. علی
    پاسخ

    باعرض سلام
    جناب آقای دکتر اگر بخواهیم در موسسات مشاوره ای مبادرت به مشاوره حقوقی نماییم باز هم نیاز به پروانه وکالت دارد؟ یا اگر بخواهیم خودمان مرکز مشاوره حقوقی یا مرکزی از اجتماع مشاورین تاسیس نماییم مثل مشاوره خانواده و ازدواج به انضمام مشاوره حقوقی بازهم باید پروانه وکالت داشته باشم تا بتوانم در این زمینه فعالیت کنم؟
    و متشکر میشوم اگر راهی هست تا بتوانم از مدرک خود در زمینه حقوقی از آن استفاده و مبادرت به فعالیت کنم را برایم عنوان نمایید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شما نمی توانید کار رسمی حقوقی بدون مجوز داشته باشید. مگر غیر رسمی باشد.

  20. دکتر شیروی
    پاسخ

    سلام نمی دانم. فکر نکنم.

  21. سحر
    پاسخ

    چگونه برخی در اموزش و پرورش با مدرک لیسانس تدریس میکنن؟در کامنتها موردی دیدم جناب دکتر توضیحی میدهید تا شاید من هم استفاده کنم؟لطفا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب آموزش و پرورش ممکن است فرد حتی فوق دیپلم هم نداشته باشد باید برای جذب آموزش و پرورش منتظر فراخوان باشید.

  22. سحر
    پاسخ

    سلام و ارادت خدمت دکتر شیروی
    من بسیار دنبال شخصی هستم که راهنماییم که تمنا دارم کمکم کنید
    من ترم ۶ ریاضیات وکاربردها هستم در دانشگاه تهران .خیلی ناامید نسبت به این رشته هستم از جهت کار .چگونه میتونم موفق بشم در این رشته ؟جناب دکتر ایا دانشگاه تربیت مدرس در مقطع ارشد دانشجو میپذیره و ایا این دانشگاه به دانشجوهایی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شدن کار میده؟خواهش میکنم یه راهی نشونم بدید .باتشکر از توجه صمیمانتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه تربیت مدرس هم مثل بقیه است و امتیازی از جهت استخدام ندارد. اگر ناراضی هستید رشته خودتان را عوض کنید.

  23. سمیه
    پاسخ

    سلام جناب دکتر بنده دانشجوی ارشد حقوق خصوصی هستم خواستم ببینم در مورد موضوع بایان نامه میتونید کمکم کنید موضوعم بطلان نسبی قرارداد در حقوق ایران هستش مطلب دارید در موردش ممنونم سمیه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بطلان نسبی یک چیز وارداتی است و می توانید با نهادهای مشابه مثل غیر نافذ و قابل فسخ مقایسه کنید.

  24. اميد
    پاسخ

    باسلام خدمت اقای دکتر
    اگه دکتری حسابداری دانشگاه آزاد قبول بشم آیا ارزشش رو داره هزینه کنم و بعدا بتونم هیئت علمی یا از این مدرک استفاده دیگری بکنم یا نه
    ۳۲ سال دارم
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم کار پیدا کنید بهتر است و تجربه خودتان را زیاد کنید. بعدا هم برای مدرکش خواستید بروید خوب است.

  25. کوروش
    پاسخ

    سلام بر استاد گرانقدر
    من در مقطع دکتری دانشگاه آزاد در رشته حقوق بین الملل دعوت به مصاحبه شدم ، میخواستم بپرسم که سئوالات مصاحبه حول محور چه موضوعاتی می باشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی به هیات ممحنین دارد. با آنها کل کل نکن.

  26. امیرمهدی
    پاسخ

    سلام فوق فقه ومبانی حقوق دارم میتونم دکترا جزا و جرم شناسی شرکت کنم ؟ باسماس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شانسی را نمی دانم ولی در دانشگاه های دولتی شانس زیادی نداری مگر ابتدا یک فوق حقوق بگیری.

  27. چشمک
    پاسخ

    سلام استاد گرامی . طاعات و عباداتتون قبول باشه .

  28. کیا
    پاسخ

    سلام دکتر من لیسانس برق دارم ار اونجایی که خیلی به رشته حقوق علاقه دارم آیا میتونم کارشناسی ارشد حقوق بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می توانید.

  29. علی
    پاسخ

    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شمل استاد گرامی سوالی از خدمت شما داشتم مبنی بر اینکه اینجانب فارق التحصیل رشته حقوق هستم آیا میتوانم فقط در جهت مشاوره حقوقی و بدون هیچ دخالتی در شغل وکالت مبادرت به فعالیت نمایم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می توانید به دوستان و اقوام مشاوره بدهید ولی اگر بخواهید شغل اش کنید خب چطور؟ باید مجوز وکالت داشته باشید.

  30. احسان
    پاسخ

    سلام میخواستم ببینم در ازمون وکلا با مدرک کارشناسی حقوق پیام نور امکان موفقیت هست و ایا بار علمی فارغ التحصیلان حقوق پیام نور مناسب هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکان که دارد ولی خب در رقابت سخت است به خصوص اگر شما خوب درس نخوانده باشید که بسیاری اینطوری هستند.

  31. سارا یونسی
    پاسخ

    با سلام.بنده فارغ التحصیل سال ۹۱ حقوق هستم از دانشگاه دولتی.چند سال از درس دور بودم.۲۶ سالمه.امسال تصمیم دارم برای ارشد و ادامه تحصیل اقدام کنم.دوستانم که خودشون فارغ التحصیل حقوق خصوصی هستن پشیمونن و میگن جذب هیات علمی نمشه شد چون اشباع شده است.به من میگن عمومی بخون و ادامه بده.به نظر شما برای من دیر نیست استاد؟ ؟؟؟؟خودم خیلی راغبم ولیکن گاهی تو دلم ترس برم میداره و میگم سن من رفته بالا و منو چه به هیات علمی شدن😢
    اما به امید خدا استارتش رو میزنم.ممنون میشم بفرمایید منابع مطالعاتی حق وق عمومی چیه؟ چه کتابهایی و از کدام اساتید توصیه شماست؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امید بستن به هیات علمی بنظرم درست نیست. رشته ای بخوانیدکه بتوانید در محیط کاری از آن استفاده کنید.

  32. firouzeh
    پاسخ

    با سلام لیسانس از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس از دانشگاه پیام نور دارم و در رشته علوم پایه در آموزش و پرورش نیروی رسمی هستم میتوانم در شته روانشناسی دانشگاه دولتی کنکور بدهم ضمنا تعهدی به آموزش و پرورش ندارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله.

  33. سحر
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    آقای دکتر بنده به تازگی پایان نامه ارشد رو دفاع کردم و همچنین اینکه حدود دوسالی هست که متاهل شدم و شاغل هم نیستم.
    همچنین کارشناسی و کارشناسی ارشدم رو در دانشگاه آزاد خوندم. میخواستم از شما سوال کنم بنظرتون ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته کامپیوتر نرم افزار برای من کار بیهوده و فقط صرف هزینه نیست؟؟ یا اینکه میتونم امیدوار بشم که با دانشجوی دکتری بودن میتونم در دانشگاه تدریس کنم؟ و اینکه چقد انرژی و وقت باید برای دکتری صرف کرد ؟ آیا اینطور که بقیه می گن باید قید زندگی کردن رو بزنم و فقط بچسبم به درس؟؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رشته های شما کاری است بروید دنبال کار و تجربه. مگر یک کشور چقدر دکتر نیاز دارد که تدریس کند پس کی کار کند؟

  34. علی
    پاسخ

    باسلام وعرض ادب خدمت آقای دکتر.
    من قوق لیسانس جامعه شناسی دارم آیا من میتونم دررشته فلسفه ومنطق ادامه تحصیل بدم؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید است دانشگاه های دولت شما را بپذیرند

  35. علیرضا
    پاسخ

    سلام ممنون از زحمات جناب دکتر
    من کارشناسی الکترونیک دارم و دوست دارم وارد سیاست بشم و علاقه به رشته حقوق بین الملل دارم و موندم ارشد رشته خودمو برم یا کلا رشته حقوقو ادامه بدم,درحال حاضرم خودم شرکت دارمو مشغول کار آزادم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم بروید همان شغل خودتان را آباد کنید.

  36. مهدی عمران
    پاسخ

    سلام و وقت بخیر جناب دکتر
    یک سوال خیلی مهمی از شما داشتم
    بنده در کنکور دکتری شرکت کردم و شرایطش رو دارم که هم به دانشگاه علم و فرهنگ برم برای مصاحبه و هم پژوهشگاه زلزله تهران … برای هیئت علمی شدن در آینده کدوم بهتر هستند ؟ البته چون من فوق لیسانس رو آزاد علوم تحقیقات بودم احتمال اینکه علم و فرهنگ پذیرفته بشم خیلی بیشتره … ضمن این که شاغل هم هستم و ۲۵ ساله
    ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یک دانشگاه بهتر بروید اگر واقعا دنبال هیات علمی هستید. نشان دهید که تمام مقاطع شما آزاد و غیر انتفاعی نبوده است.

  37. سمیرا
    پاسخ

    با سلام خدمت اقای دکتر
    بنده دعوت به مصاحبه دکترای پژوهش محور شدم. می خواستم در مورد هیات علمی شدن بپرسم .آ یا از نظر دانشگاهی ارزش دارد؟ متوانم هیات علمی شوم یا نه؟ بنده رشته ی شهرسازی هستم.

    با تشکر از شما استاد گرانقدر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقیقتا نمی دانم چون این پدیده جدیدی در ایران است ولی نظرم شانس شما را کم می کند.

  38. امیر
    پاسخ

    باسلام و خسته نباشی خدمت آقای دکتر
    بنده ارشد علوم اجتماعی هستم و میخواهم امسال برای کنکور تجربی رشته پرستاری بخونم.آیا این امکان وجود دارد یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید تحصیل رایگان و سربازی را حل کنید. دوباره شروع کنی وقتی ارشد آنها را تمام کردی این دفعه برو از اول ریاضی را شروع کن. به قول حافظ «دور چون با عاشقان افتد تسلسل بایدش».

  39. مرضیه
    پاسخ

    سلام دکتر یه سوال دیگه از کجا بفهمم که روحیه لازم برای روانشناسی رو دارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام روحیه که نیاز ندارد. خیلی خودت را درگیر این افکار نکن. مگر آمپول زدن و شکم پاره کردن است که روحیه بخواد!!!!

  40. مرضیه
    پاسخ

    سلام.خسته نباشید دکتر من کلاس اول دبیرستان هستم با معدل۱۹/۵۷میخواستم ببینم میتونم توی رشته روانشناسی بالینی و الهیات همزمان درس بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کلی؟ منظورت در زمان دانشگاه هست؟ خب دانشجویان ممتاز که زیر ۵۰۰ کشوری در کنکور باشند می توانند در زمان واحد دو رشته را بخوانند. ولی من تا حالا ندیده ام کسی بخاطر مدارک متعدد در رشته های متفاوت خیلی موفق باشد.

  41. جواد
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت آقای دکتر
    ارشد مشاوره خانواده از دانشگاه آزاد دارم.دکتری آزاد همین مشاوره شرکت کنم یا روانشناسی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم یه کار پیدا کنید بهتر است ولی اگر خواستید درس بخوانید همان رشته خودتان بروید.

  42. نسیم
    پاسخ

    سلام دکترشیروی محترم!بنده لیسانس ایتی از ی دانشگاه پیام نورم اما براارشد حتما میخوام دولتی تهران قبول شم مطمئن هستم ک میتونم!حالاسوالم اینه باتوجه ب اینکه استاد برای تدریس دروس مهندسی ایتی کمه در مقطع ارشد و اینکه دکترای ایتی هم چن سالیه ایران اومده بنظر شما هییت علمی شدن و تدریس در دانشگاه ها بعد از گرفتن دکترا چگونه است؟بعد اینکه در مقطع ارشد و دکترا کدام گرایش برای تدریس بهتر هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با پیام نور بعید می دانم بتوانید هیات علمی شوید.

  43. منیره
    پاسخ

    باسلام وخسته نباشید یک سوال کنکوری دارم از هر کی میپرسم هیچ کس جواب گوی سوالم نیست اگه امکانش هست حذف نکنید اگه وقتتون اجازه داد البته.مدرکم کارشناسی ارشد حقوق بین الملل ..میخوام توی ازمون دکترا به جای زبان انگلیسی زبان فرانسه تست بزنم برای این که شانس قبولیم بالا بره ولی نمیدونم چه منابعی رو باید مطالعه کنم برای زبان فرانسه هر چی سرچ کردم بی فایده بوده ایا زبان فرانسه عمومی یا تخصصیه رشته حقوق بین الملل واقعا اطلاعات اصلا ندارم.خواهشن راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مگر چنین اختیاری وجود دارد؟

  44. mis karami
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید. بنده ۲۲ساله هستم و یک ترم دیگر مدرک کارشناسی ام را در رشته ریاضی میگیرم و در عین حال معلم هستم و در سازمان اموزش و پرورش. ایا با این شرایط و شاغل بودنم،در صورت گرفتن کارشناسی حقوق میتوانم در ازمون سردفتر داری شرکت کنم؟ و اگر خیر راه دیگری برای کار کردن در رشته حقوق با این شرایط وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حالا که چندین سال هست که آزمون آن برگزار نشده و وقتی هم بشود اینقدر متقاضی خواهد داشت که به این آسانی کسی قبول نمی شود.

  45. فاطمه راسخي پور
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی
    با سلام و احترام
    بنده از شرکت حفاری شمال مزاحمتون شدم. برای وبسایت شرکت متنی برای ترجمه دارم. خواستم ببینم شما می تونید برای ترجمه در حوزه حفاری و نفت به من کمک کنید؟
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام متاسفانه خیر.

  46. علیرضا رئیسی
    پاسخ

    سلام علیکم آقای دکتر. خدا قوت
    بنده برا ادامه تحصیلات دانشگاهیم در رشته حقوق به حقوق عمومی علاقه مندم اما اخیرا با خودم فکر میکنم برای قبول شدن در آزمون وکالت یا قضاوت به عنوان بخشی از اهدافم، ناگزیر از تسلط به حقوق خصوصی و جزا هستم و برا آمادگی برای کنکور ارشد حقوق عمومی و متعاقبا به عنوان یک دانشجوی ارشد حقوق عمومی فرصت آنچنانی برای تسلط بر دروس متناسب با آزمون های حقوقی (وکالت، قضاوت… ) ندارم اما از طرفی علاقه ام به حقوق عمومی را نمیتوانم اغماض کنم. از حضور حضرتعالی تقاضا دارم
    ۱.با توجه به این صورت مساله حقیر رو راهنمایی بفرمایید.
    ۲.علاوه بر پیشنهاد خودتون لطف کنید راجع به امکان و چگونگی تغییر گرایش از ارشد حقوق خصوصی به دکترای حقوق عمومی ، اقداماتی که باید برا پذیرش و موفقیت انجام بشه و… راهنمایی بفرمایید.
    ۳.تلاش برای قبولی دکترا در همان دانشگاه فارغ التحصیلی ارشد، پیشنهاد صاحب نظران و به نظر محتمل است. آیا عدم مشابهت گرایش ارشد و دکترا مانع قبولیست؟ اگر آری، راه حل چیست؟
    ۴. با توجه به صورت مذکور، حقوق خصوصی را برای ارشد مناسب تر میدانید یا حقوق جزا؟
    ۵.با توجه به اینکه به حقوق بین الملل هم بی علاقه نیستم، در فرض سوال آیا با جایگزینی حقوق بین الملل با حقوق عمومی مشکلی حل میشود یا احیانا معادله به چه صورت خواهد شد؟
    آقای دکتر با توجه به اینکه صورت سوالم رو با دقت و دغدغه خدمتتون ارسال کردم خواهش میکنم به همه موارد پاسخ بفرمایید تا هم حقیر بتونم بدون نیاز به مشاوره های پراکنده دیگه راهمو پیدا کنم و بسا که کمکی به بقیه دوستان هم باشه و ان شاءالله توشه سعادت دنیوی و اخروی جنابعالی.
    متشکرم
    ع. رئیسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم حقوق خصوصی بروید.

  47. ؟
    پاسخ

    سلام .
    درارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد بهتره یامجازی؟؟؟
    کدو م معتبرتره در بازار کار؟؟؟مجازی یه دانشگاه معروف یا دانشگاه آزاد؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با مجازی میانه خوبی ندارم.

  48. داوطلب
    پاسخ

    مرسی استاد که جواب دادید …. خیلی خیلی تشکر میکنم … عذر میخام بابت اهمال بنده در مطالعه ی دوباره کامنت ها …. بازهم تشکر

  49. داوطلب
    پاسخ

    استاد به خدا من هم به پاسخ شما نیاز دارم …. چشمم به مانیتور خشک شد انقدر صفحه ی شما رو نگاه کردم تا بلکه منم جوابی بگیرم …. فرق سوال من با بقیه چیه مگه ؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      آنها صبر می کنند و شما کم حوصله هستید. من هم باید وقت کنم.

  50. مهسا26
    پاسخ

    باسلام.من کارشناسی (مهندسی مواد-گرایش سرامیک)دارم و دانشگاه روزانه درس خوندم.ولی علاقه زیادی به این رشته ندارم.میخواستم بدونم اگه ارشد علوم اجتماعی شرکت کنم واسه استخدامی مشکلی پیش نمیاد؟ آیا حتما باید واسه استخدام ارشد لیسانس مرتبط با مدرک ارشد داشت ؟ بازار کارعلوم اجتماعی چطوره؟ به نظر شما کدومش واسه یه خانم بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب بنظرم تغییر رشته فقط برای کسانی خوب است که استخدام جایی هستند و می خواهند الکی ارتقا بدهند و می روند ساده ترین رشته را انتخاب می کنند که حقوق اشان زیاد شود. البته این مراکز هم فهمیده اند که چه کلاهی دارد تو سرشان می رود و دارند جلوی آن را می گیرند. برای امثال شما هیچ فایده ای ندارد. مگر اینکه یک سرگرمی برای شما هست تا ببنید در آینده چی می شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *