سایر پرسشها و پاسخها

چنانچه سوالات حقوقی داشته باشید یا نیاز به مشاوره حقوقی یا قضایی دارید سوالات خود را در بخش «پرسشهای حقوقی و قضایی» مطرح کنید. سوالات و مسایل مربوط به امور دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی، پذیرش، و امثال آن را در بخش «پرسشها و مسائل دانشگاهی» مطرح نمایید. این قسمت برای سایر سوالات و پرسشها طراحی شده است و اگر سوالات دانشگاهی یا حقوقی در این قسمت گذاشته شود حذف می گردد.  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه  اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. سعید
    پاسخ

    سلام وقت شما بخیر آقای دکتر
    آیا مجله علمی پژوهشی سراغ دارید که یک دانشجوی دکتری بدون همراهی فرد دارای مدرک دکتری امکان چاپ مقاله داشته باشد؟ ممنون از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دیدم برخی از مجلات مثل مجله تحقیقات حقوقی شهید بهشتی این کار را قبلا کرده ولی حالا را نمی دانم.

  2. رسول
    پاسخ

    سلام استاد بزرگوار خداقوت.. بنده کارآموز وکالت هستم اما با مدرک لیسانس… حال برای ارشد بنظر شما کدارم گرایش بدرد شغل وکالت میخورد؟؟ (به گرایش جزا و خصوصی علاقمندم اما مردد مانده ام)؟؟؟ ممنون…..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خصوصی بخوانید

  3. مهناز
    پاسخ

    سلام جناب دکتر وقتتون بخیر . بنده لیسانس حقوق دانشگاه شهید بهشتی رو دارم و علاقه مند برای رشته حقوق تجارت بین الملل . امسال به علت تمرکز برای آزمون وکالت نتوانستم به حد مطلوب برای ارشد آماده بشم و احتمالا نتونم باتوجه به زمان باقی مونده دانشگاه ممتاز رتبه بیارم . علاقمند حوزه ی داروی بین المللی و تجاری بین المللی و قراداد های نوین هستم . خواستم ببینم اعتبار مدرک دانشگاهی برای کار آینده تاثیر گذار هست یا این که تاثیر چندانی ندارد و مولفه های دیگر تاثیر گذار ترند ؟ به این معنا که در صورت عدم قبولی در دانشگاه ممتاز مجدد در آزمون شرکت کنم . در صورتی که پاسختون تاثیرگذاری محل تحصیل مدرک هست آیا آخرین مدرک مهمه ( مثلا دکتری ) یا مدرک ارشد هم تاثیر گذار هست ؟ خیلی خیلی ممنون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاشک بهتره در دانشگاه برتر درس بخوانید.

  4. حسین حیدری
    پاسخ

    باسلام. من دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و لیسانس دینی و عربی دارم درحال حاضر مشغول به تحصیل در رشته ارشد فقه و مبانی حقوق هستم آیا می توانم بعد از اخذ ارشد در آزمونهای سردفتری و یا وکالت شرکت کنم؟ سپاس اگر راهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیر باید لیسانس مرتبط داشته باشید.

  5. باران
    پاسخ

    سلام دکتر من دانشجوی رشته علوم سیاسی اصفهان هستم ولی هیچ علاقه ای به این رشته ندارم می خوام درکنکور۱۴۰۱شرکت کنم ورشته حقوق تهران بخونم به نظر شما درهمین رشته بمونم یامجدد کنکوربدم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتره دوباره کنکور بدهید و حقوق بروید.

  6. علیرضا
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر
    بنده وکیل دادگستری هستم و زبانم در حد فهم متون عمومی و حقوقی سطح مناسبی دارد
    خیلی هم مشتاق هستم زمینه کاری وکالتم را در حوزه تجارت بین الملل متمرکز کنم.اما منابع را خیلی نمیشناسم و به خاطر محدودیت زمانم میخواهم دسترسی به منابع کاربردی داشته باشم که جامع هم باشد.میشه بنده را راهنمایی بفرمایید.ضمنا نسخه انگلیسی کتاب اشمیتوف را از کجا میتونم تهیه کنم با توجه به اینکه خودتون هم فرموده بودید کتاب روان و در عین حال شیرینی هم است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کتابهای خودم بهترین است. کتاب اشمیتوف هم کم وبیش قابل دسترسی است ولی من روشش را نمی دانم.

  7. بهار
    پاسخ

    سلام دکتر شیروی من دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه اصفهان هستم می خوام باکنکور درحین دانشجویی حقوق تهران بخونم به نظر شما درسته این کار؟واینکه کنکور۱۴۰۱فقط ۴۰درصدش تاثیرداره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشجو که نمی تواند دو جا هم با هم درس بخواند.

  8. بهار
    پاسخ

    سلام من دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه اصفهان هستم به نظر شما درسته که باکنکور و تلاش وپشتکار رشته حقوق تهران رابخونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای چه مقطعی؟

  9. M.r
    پاسخ

    سلام خسته نباشین.
    بنده دانشجوی ترم ۷ حقوق دانشگاه تبریز هستم.و علاقه مند به اینکه مدرک ارشد حقوق خصوصی رو هم بگیرم ولی دغدغه من ازمون وکالت هستش.سوالم این هستش ک با حذف الزام داشتن کارت پایان خدمت برای شرکت در ازمون وکالت، ایا میتونم همزمان ک ارشد میخونم ازمون وکالت هم بدم؟؟؟و در صورت قبولی در ازمون وکالت شرایطم چه طور خواهد شد ایا اجازه ادامه تحصیل به بنده داده خواهد شد یا باید به سربازی امریه بریم؟؟

    به نظر شما با مدرک ارشد ازمون وکالت بدم بهتره یا با همون کارشناسی؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام وکالت یا کارآموزی مانع تحصیل نیست.

  10. زهرا ر
    پاسخ

    سلام وقتبخیر
    ببخشید من سال ۹۷ از دانشگاه فرهنگیان تو رشته مشاوره فارغالتحصیل شدم و اکنون ۳ سال هست که مدرسه میرم میخواستم بدونم برای اینده شغلی بهتر ارشد مشاوره خانواده بخونم بهتر هست یا اینکه کارشناسی حقوق بخونم و تو ازمون وکالت شرکت کنم؟؟؟ایا امکانش هست که من بعد کارشناسی حقوق در ازمون وکالت شرکت کنم؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر لیسانس حقوق داشته باشید می توانید در آزمون وکالت شرکت کنید ولی شروع کارآموزی شما باید با استعفا از آموزش و پرورش باشد

  11. مهدی
    پاسخ

    سلام. من دانشجوی ترم آخر حقوقم نمیدونم وقتی تموم کردم لیسانسمو گرفتم برم ارشد بخونم یا آزمون وکالت با توجه به سربازی که باید برم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر متصل دانشگاه خوبی ارشد قبول شدید بروید ارشد و الا بروید سربازی که بعدا بتوانید در ازمون وکالت شرکت کنید.

  12. Mohamad
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید به نظرتون رشته حقوق بهتره یا فقه و حقوق
    وچرا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق چون بی پیرایه است.

  13. عباسی
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی
    باسلام و احترام
    آیا کسی که از پایان نامه دکتری خود با موفقیت دفاع کرده و تنها مرحله تسویه حساب با دانشگاه نهایی نشده است،می تواند از تیتر و عنوان دکترا استفاده نماید؟( منظور دریافت حقوق و مزایای مقطع دکتری نیست و تنها استفاده از عنوان مدنظر است)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکانش هست.

  14. Armin
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خوب هستید ببخشید آقای دکتر راسه که میگن الان دولت از طرق قوه قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار تصویب کنند که دانشجویان فارغ التحصیل رشته حقوق به محض فارغ التحصیلی بدون آزمون به همه فارغ التحصیلان پروانه وکالت اعطا کنند.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این حرفها زیاد است ولی فعلا قانونی تصویب شده که در مورد تأثیرش در شغلهای مثل وکالت، سردفتری و کارشناسی محل گفتگو است و امسال مشخص می شود

  15. شایان
    پاسخ

    آقای دکتر سلام . بعد از ارشد مالکیت فکری چه گرایشی را جهت تحصیل در دکتری ایران پیشنهاد می فرمایید و اصولا چه انتخاب هایی موجود است؟ و اینکه متناسب ترین حرفه با این گرایش از نظر شما چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق خصوصی و حقوق تجارت بین الملل و نفت و گاز

  16. رضا فتح الهی
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت استاد. ببخشید من یک دانش آموز کنکوری هستم و مدام استرس قبول نشدن در رشته حقوق رو دارم.
    میخواستم بدونم اگه رشته حقوق قبول نشدم، آیا رشته ای هست که اون رو انتخاب کنم که از اون رشته به رشته حقوق برم (تغییر رشته بدم)؟ اگه هست اون رشته چیه؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تغییر رشته در دانشگاه های دولتی به حقوق منوط به آوردن نمره قبولی رشته حقوق است.

  17. مر
    پاسخ

    سلام من روانشناسی میخونم میخوام بدونم اگه ارشد حقوق اسناد و املاک بگبرم میتونم دفترخونه بزنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام لیسانس حقوق بخوانید

  18. arezou
    پاسخ

    سلام
    من ارشد سنجش از دور گرفتم ولی الان علاقه مند شدم حقوق تجارت بین الملل یا حقوق تجارت الکترونیکی بخونم(مقطع ارشد) و زبان انگلیسی مسلط هستم و به تجارت علاقه دارم میخوام بدونم اگر بخوام دوباره ارشد بخونم چطور هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است بروید از اول حقوق بخوانید بعد تخصصی تر در یک رشته مثل تجارت بین الملل نمی شود که پرواز کنید.

  19. اکبرپور
    پاسخ

    سلام و عرض ادب
    تو برخی سایتها نوشته شده خانمها نمیتونن برای آزمون سردفتری شرکت کنند. این درسته؟ اگه درسته پس چطور سردفترهای خانم وجود دارند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی از خانم ها سردفتر هستند.

  20. محمد
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    من کارمند اداره ثبت هستم و به عنوان کارشناس ثبت شرکتها و علامت تجاری مشغول فعالیت. خیلی علاقه دارم کار وکالت را ادامه دهم و در آزمون کانون وکلا تهران مرکز شرکت کنم اما با توجه به اینکه آقایان قصد دارند سقف ظرفیت برای جذب کاراموز وکالت را حذف کنند، نسبت به موفقیت و کسب درآمد مکفی در شغل وکالت دچار تردید شدم و این موضوع تصمیم گیری را برای من سخت کرده است. با این تفاسیر به نظر حضرتعالی کدامیک از لحاظ مالی بهتر خواهد بود؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاخره این مشکلات هست ولی اخذ پروانه در هر حال خوب است.

  21. نگار
    پاسخ

    عرض سلام و ادب و وقت بخیر خدمت شما ..
    بنده دانشجوی ترم چهارم رشته حقوق هستم و بیست و یک ساله، دیپلم تجربی داشتم و علاقه مند به رشته دارو سازی چند ماه در داروخانه مشغول هستم
    هم رشته حقوق برام مهمه و هم داروسازی و در همین چند وقت خیلی در کارم پیشرفت داشتم و مطمئنم در این مسیر موفق خواهم بود
    چند وقتی برنامه ریزی میکنم برای مطالعه دوباره کنکور همراه با دانشگاهم و نمیدونم تصمیم درستی دارم یا ن

    تردید و دوراهی بزرگی دارم و نمیدونم بین این دو مسیر کدام را دنبال کنم الان نصف واحد های حقوق گذرانده از طرفی فکر داروسازی از ذهنم خارج نمیشه میشه لطفا در این مورد راهنمای کنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاخره اگر علاقه به داروسازی دارید و فکر می کنید قبول می شوید دنبال کنید.

  22. مجید پروینی احمدی
    پاسخ

    سلام و عرض ادب.استاد بزرگوار کسانی که حق التدریس دانشگاه آزاد هستند و مدرک دکتری دارند آیا بخشنامه یا دستورالعملی هست که با شرایطی جذب داخلی بشوند و جزو هیئت علمی دانشگاه آزاد بشوند؟چنین فرمول و امتیازی وجود دارد اصلا؟و اینکه حق التدریسی برای جذب عمومی دانشگاه آزاد امتیاز خیلی ویژه ای هست یا امتیاز خاصی نیست؟
    ممنون و تشکر از اینکه وقت میگذارید و سپاس از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر چنین امری وجود ندارد. البته سابقه تدریس نمره دارد که محاسبه می شود. خیلی تأثیر ندارد. شاید یک مقاله اضافی ارزش بیشتری از تدریس داشته باشد.

  23. مبین قلی زاده
    پاسخ

    سلام خسته نباشید من به وکالت اصلا علاقه ای ندارم خیلی به تجارت و کارآفرینی علاقه دارم برای همین بین این موندم که برم رشته مدیریت بازرگانی تا در کار های آزاد بهتر بشم یا بخاطر امنیت شغلی و اصرار خانواده برم وکالت شما چه پیشنهادی دارید ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانش آموز هستید؟ حقوق خب امکان پیدا کردن شغل از مدیریت بیشتر است.

  24. فاطمه قربانپور
    پاسخ

    سلام و عرض ادب۔من لیسانس حقوق ثبت علمی کاربردی دارم و ارشد حقوق اقتصادی از دانشگاه آزاد با معدل ۱۸/۷۷..حالا برای دکترا نمیدانم کدام گرایش بهتر است۔۔۔میشه راهنمایی کنید۔۔ممنون میشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سه تا انتخاب دارید: حقوق عمومی، حقوق نفت و گاز و حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی.

  25. هدیه
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    بین حقوق تجارت بین الملل و حقوق نفت و گاز کدوم یک برا ارشد بهتره از نظر شما ؟و اگه امکانش هست برای متون برا خوندن ازمون ارشد کدام کتاب جامع تره ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو زیر گروه واحدی است و به ترتیب تجارت بنی الملل و نفت و گاز را بزنید.

  26. مهسا
    پاسخ

    سلام دکتر ضمن تبریک سال نو
    بنده ارشد هستم در رشته صنایع غذایی
    این ترم سمینار دارم ولی هیچ اطلاعاتی در مورد موضوع پیدا نکردم
    ممکن راهنماییم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در مورد نظارت و کنترل بر محصولات غذایی وارداتی سمینار خود را انجام دهید.

  27. وحید
    پاسخ

    با عرض سلام وتبریک سال نو
    اگر امکان دارد بفرمایید که شما در مراجع بین‌المللی مثلIccداوری انجام می‌دهید ؟
    اگر جواب منفی هست بفرماییدچرا؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر زمینه اش پیدا شود خب انجام می دهم.

  28. ساناز
    پاسخ

    سلام جناب دکتر سال نو مبارک ممنون که اینقدر دلسوزانه جواب میدین.از نظر شما برای ادامه‌ی تحصیل و گرفتن بورس رشته ی تجارت بین الملل بهتره یا مالکیت فکری؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم خیلی فرق ندارد و این رشته ها هم به یکدیگر نزدیک اند.

  29. علی
    پاسخ

    با سلام بنده ارشد بشر بهشتی هستم ، اما میخواهم ببینم فرصتی دارم تغییر مسیر داده و رشته دکترایم را حقوق خصوصی کنم و این راه را ادامه دهم؟ فقط میخواهم ببینم برای دکترا حقوق خصوصی چقدر شانس قبولی در دانشگاه های دولتی دارم؟!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی شانس ندارید.

  30. F
    پاسخ

    سلام.خسته نباشید.با کارشناسی حسابداری دانشگاه آزادمیتوانم برای ارشد رشته علوم اعصاب شناختی رابخوانم؟اگرامکان داردبه نظره شما ارشد حسابداری بهتراست یا این رشته؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان حسابداری را بخوانید.

  31. مبینا
    پاسخ

    سلام.وقت بخیر.در مورد گواهی صلاحیت مدرسی دانشگاه تربیت مدرس سوال داشتم،این گواهی دقیقا چه امتیازاتی دارد؟برخی به من گفته اند با داشتن این گواهی به آسانی عضو هیئت علمی میشوید.میخواستم بدانم کسی که این گواهی را میگیرد دقیقا چه مزایایی دارد.و همچنین سوال دیگرم نحوه دریافت آن است.برای دریافت این گواهی چه کارهایی باید انجام داد.آیا آزمون خاصی دارد؟فقط دانشگاه تربیت مدرس این گواهی را میدهد؟
    پیشاپیش از پاسخگویی شما کمال تشکر را دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تقریبا حالا هیچی. البته شاید اگر هیات علمی شوید به خاطر این گواهی به شما یک پایه بدهند که چیز خاصی نیست.

  32. لیلا
    پاسخ

    سلام و احترام، بنظر شما کارشناسی ارشد حقوق خانواده در دانشگاه علوم قضایی خوب هست؟ یا اینکه در دانشگاه دیگری حقوق جزا بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق جزا بهتر است

  33. ترنم
    پاسخ

    سلام ببخشید میخواستم بدونم بازار کار برای مدیریت خوبه؟‌و‌ اگه هست کدوم گرایش؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به ندرت دیده ام که کسی با مدرک مدیریت، مدیر شده باشد ولی به وفور دیده ام که مدیران برای کسب مدرک در رشته مدیریت مشغول به تحصیل شده اند.

  34. رضا امام وند
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من دانشجوی دکتری مهندسی معدن آزاد هستم ولی می خواهم به عنوان دومین دکتری در رشته میکروبیولوژی که سالهاست در آن زمینه هم مطالعاتی داشته ام شرکت کنم . با توجه به ایتکه حتما می توانم رتبه خوبی در آزمون کتبی داشته باشم آیا ممکن هست که در مصاحبه به دلیل غیر مرتبط بودن رشته کارشناسی و ارشد که مهندسی شیمی بوده من را در مصاحبه نپذیرند؟ و مشکل ایجاد شود
    تشکر ویژه از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اول نگاه کنید که شما مجاز هستید یا خیر و ثانیا چطور بدون لیسانس و فوق ان رشته، شما می توانید در آن رشته PhD بگیرید. قدری در مورد این مسائل خودتان کلاه خود را قاضی کنید.

  35. mahdi ghanbari kordijani
    پاسخ

    عرض سلام و احترام خدمت اقای دکتر شیروی
    بنده دانشجوی کارشناسی ذر رشته حقوق هستم
    میخواستم بدونم از لحاظ اینده شغلی و درامد بالابین رشته های حقوق نفت و گاز،حقوق ثبت اسناد واملاک وحقوق خصوصی،جزا و جرم شناسی،حقوق عمومی کدام مناسب تر است امکانش هست لطفا راهنمایی کنید بنده ترم ۶ هستم و میخوام از الان شروع به خواندن وبرنامه ریزی مناسب باشم متاسفانه به جز تعریفات ناچیزی در سایت های مختلف مطلب قانع کننده ای برای تصمیم گیری پیدا نکردم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بستگی دارد. شاید اگر ثبت بخوانید و در املاک وکالت کنید وضع شما خیلی خوب بشود یا وکیل پرونده های جنایی شوید. به خیلی چیزها بستگی دارد. به نظرم بهتره در مورد نفس کار و اینکه چکار می خواهید بکنید تصمیم بگیرید تا اینکه چه درامدی دارد.

  36. Armin
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خوب هستید. ببخشید آقای دکتر کسی که کارمند رسمی دولت باشه اسخدام رسمی یا پیمانی باشه میتونه همزمان کارمند و استخدام رسمی دولت باشه در کنارش کارشناس رسمی دادگستری هم باشه کارشناسی در میوه رشته خودش انجام بده.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا منعی ندارد.

  37. سارا
    پاسخ

    سلام خسته نباشین بببخشید من شهرستان ثبت نام کردم برا کانون مرکز با اینکه۱۰روز دیگه امتحانه هیچ خبری نزدن برا امتحان میخواستم بپرسم امتحان مرکز برگزار میشه یا شهرستان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا که همه در تردید هستید.

  38. رسول شجاعی
    پاسخ

    سلام ادب احترام:
    وکالت دادگستری را می توان ازلحاظ فقهی وحقوقی کسب وکار تلقی کرد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حداقل از جهت فقهی اگر وکالت کسب و کار نباشد، درآمد وکلا مشمول “ارباح مکاسب» نمی شود و خمس به آن تعلق نمی گیرد و حاشا و کلا که کسی چنین درآمدهایی را از شمول خمس خارج بداند.

  39. علی
    پاسخ

    درود و وقت بخیر
    و سپاس از زحمات بی شائبه شما استاد عزیز در زمینه علم حقوق.
    جسارتا فایلهای که در اپلیکیشن کست باکس تحت عنوان حقوق خانواده و حقوق قرار داد ها منتشر شده کامل نیست.
    من و دوستانم از محتوا استفاده میکنیم و با توجه به اینکه پلتفرم های پادکست خوان امکانات زیادی برای شنونده ها فراهم میکنند نسبت به راه های دیگر مانند سایت و…
    لذا استدعا دارم در صورت صلاحدید نسبت به آپلود بقیه ی فایل های اقدام نمایید.
    با تشکر یکی از دانش آموزان شما از فاصله ای دور

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به تدریج می گذارم ولی خیلی وقت گیر است. به هر حال تمام فایل ها به روز روی کانال تلگرام من هستت @dr_shiravi

  40. zahra
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم آخر کارشناسی حقوق هستم. میخام کنکور ارشد و آزمون قضاوت شرکت کنم. اگر جفتش قبول شم میتونم همزمان هردوتاش برم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله انشا الله مشکلی ایجاد نمی شود. به هر حال کار فعلا مقدم است.

  41. H.j
    پاسخ

    سلام جناب دکتر.ممنون بابت این سایت خوبتون.
    من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم تو کرمانشاه و دانشگاه غیرانتفاعی.از اونجایی که خیلییی به رشتم علاقه مندم، از همین الان که ترم چهارم هستم میخوام شروع کنم به مطالعه های سنگین و پی در پی.
    الان واقعااا گیر کردم که بعداز لیسانس واسه ارشد بخونم بهتره؟ یا واسه آزمون وکالت؟ اگه پیشنهادتون ارشده، چه گرایشی پیشنهاد میدید؟ در ضمن بنده خانوم هستم.
    بازم‌تشکر میکنم بخاطر سایت خوبتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو با هم و فایل های صوتی اینجانب در کانال تلگرامی را گوش کنید.

  42. فرهاد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر،در سایتها و فضای مجازی خبری دیدم با این مضمون که انحصار وکالت شکسته شد و یا تغییراتی در آن ایجاد شد میخواستم از شما سواد کنم آیا به نفع دانشجویان حقوق هست این تغییر یا خیر ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اینکه کانون های وکلا بتوانند مستقل از دخالت دولتیان و البته در چارچوب ضوابط قانونی کارهای وکلا را رتق و فتق کنند خیلی امر مطلوبی است.

  43. علی
    پاسخ

    سلام استاد ببخشید استاد علوم قضایی سخت تر است یا حقوق ؟
    من میخوام دفتر اسناد رسمی برم و نمیدونم از حقوق برم یا علوم قضایی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یکی است تقریبا

  44. پویان
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی
    وقت بخیر
    من دانشجوی ترم دوم کارشناسی ارشد حقوق مالکیت فکری در دانشگاه شهید بهشتی هستم؛ و ۲۳ سال سن دارم.
    من هیچ تمایلی ندارم که به خدمت سربازی بروم.
    اگر پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، بلافاصله، در مقطع دکتری در رشته حقوق تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی شرکت کنم، باتوجه به اینکه این رشته در دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران تدریس می‌شود، امکان این هست که بتوانم طرح پژوهشی برای سربازی بگیرم و خدمت سربازی را در حین گذراندن دوره دکتری، بگذرانم و به اتمام برسانم؟ بنیاد ملی نخبگان، تسهیلاتی دارد که در این زمینه که کمک کند؟
    و نیز نظر به اینکه، بازار کار رشته‌‌های مرتبط با حقوق بین‌الملل، نظیر مالکیت فکری و تجارت بین‌الملل، آنچنان نیازمند پروانه وکالت نیست.
    توصیه و پیشنهاد شما چیست؟

    سپاس‌گزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم فعلا تمرکز کنید که قبول شوید. انشا الله تا آن موقع یک راه خوب برای سربازی هم پیدا خواهید کرد.

  45. احمد
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت استاد گرامی
    بنده طلبه ی سطح حوزه علمیه قم و در شرف ورود به درس خارج هستم و همچنین دانشجوی ترم ۴ کارشناسی حقوق پردیس فارابی هستم که به توصیه جنابعالی کنکور دادم و همیشه از جهت این مشورت واقع بینانه دعاگوی حضرتتان هستم.علی ای حال الان نیز نیازمند مشورت با جنابعالی هستم.در ابتدای ورود به دوره ی کارشناسی علاقه ی وافری به رشته ی تجارت بین الملل برای ارشد حس کردم ولی الان به حقوق خصوصی علاقه مند شده ام اما حرف و حدیث در باب اشباع بودن این رشته و… دلسردم میکند از دیدگاه جنابعالی کدام یک از این دو گرایش برای من مناسب است؟اگر پیشنهادی به ذهن مبارک می‌رسد دریغ نفرمایید
    از نظر حوزوی طلبه ممتاز و از نظر دانشجویی دارای معدل ۱۸/۵ هستم
    سطح زبان انگلیسی ام خوب است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همان تجارت بین الملل را دنبال کنید.

  46. مجتهدی
    پاسخ

    سلام استاد کارشناسی حقوق خوندم و علاقمندم فلسفه دین تا دکترا بخونم بنظرتون برم مستقیم ارشد فلسفه یا از کارشناسی بخونم؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از همین ارشد بروید چون واقعا این رشته ها شغل و کار ندارند و بعدا ممکنه خیلی پشیمان بشوید.

  47. ف.م
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی
    ببخشید استاد، من کارشناسی، ارشد و دکتری مهندسی کشاورزی از دانشگاه شیراز گرفته ام. و آذر امسال در سایت جذب ثبت نام کردم. به نظر شما به طور غیررسمی به چند دانشگاه دولتی یا پیام نور که مربوط به گرایش بنده است رزومه ارسال کنم جهت کار موقتی یا حق التدریس.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این کار را بکنید.

  48. majid
    پاسخ

    سلام از همه لحاظ حقوق بهتره یا حسابداری؟توضیح بدید تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو خوب است و اشباع هم شده است.

  49. محمد امین
    پاسخ

    سلام دکتر من کارشناسی برق قدرت دارم ولی میخوام ارشد رو چیز دیگ بخونم میخواستم ببینم نظرتون چیه ممنون و اینکه چه رشته ای خوب هس و درکل بابت ادامه همین رشته یا هرچی بگید ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به درد نمی خورد ولی می توانید مثلا مدیریت بخوانید.

  50. حمیدرضا یحیوی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید ممنون از راهنماییتون من ارشد سازه رو تموم کردم ولی خیلی علاقه مند به رشته حقوق هستم راهنمایی بفرمایید چطور میتونم رشته حقوق را ادامه بدم و از چه مقطعی شروع کنم چون واقعاً علاقه‌مند هستم به رشته حقوق ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از لیسانس شروع کنید که در زندگی میان بر وجود ندارد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *