سایر پرسشها و پاسخها

چنانچه سوالات حقوقی داشته باشید یا نیاز به مشاوره حقوقی یا قضایی دارید سوالات خود را در بخش «پرسشهای حقوقی و قضایی» مطرح کنید. سوالات و مسایل مربوط به امور دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی، پذیرش، و امثال آن را در بخش «پرسشها و مسائل دانشگاهی» مطرح نمایید. این قسمت برای سایر سوالات و پرسشها طراحی شده است و اگر سوالات دانشگاهی یا حقوقی در این قسمت گذاشته شود حذف می گردد.  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه  اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. محمد
    پاسخ

    سلام دکتر. من فوق دیپلم فنی برق الکترونیک دارم میشود واسه لیسانس رشته حقوق بخوانم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله دوباره در کنکور شرکت کنید و از ابتدا لیسانس حقوق بگیرید ولی سعی نکنید یه چیزی بخوانید که در آینده به درد شما نخورد.

  2. محمدرضاگرامی
    پاسخ

    جناب دکتر سلام، جناب دکتر حیدری در line life مناقصه تا قرارداد به یک واژه I.H.T(International High Tender) اشاره فرموده اند و معنی آنرا مزایده بین المللی عمومی ذکر کرده اند . از نظر حضرتعالی معنی و تفسیر این آیتم از اصطلاحات بین المللی چیست؟ ضمن تشکر از حسن توجه شما. ضمنا” از شما استاد بزرگوار که در سمینار حقوق خانواده در دانشگاه آزاد خمینی شهر از محضرتان کسب فیض نمودم و همچنین کتابتان در مورد قراردادهای B.O.T را رفرنس اصلی تدریس موضوع فوق قرارداده ام، تقاضا دارم از سایت این شاگرد خود تحت عنوان
    ” پیمان برتر” (PEYMANEBARTAR.IR) دیدن فرموده و اینجانب را راهنمائی بفرمائید.
    بسیار سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام High tender یا low tender اصطلاحات شناخته شده ای در زبان انگلیسی نیستند و می تواند در جاهای گوناگون معانی گوناگونی داشته باشد. مثلا پیشنهادی که از دامنه خارج باشد اگر به دلیل قیمت بالا باشد می توان از high tender و اگر از جهت کمی باشد از low tender استفاده کرد. البته با وجود قرائن می تواند به معنای کمترین قیمت یا بیشترین قیمت هم باشد.

  3. حمید
    پاسخ

    یا سلام . من ارشد روانشناسی هستم و برای ازمون قضاوت اماده میشوم . لیسانس حقوق پیام نور دارم . خواستم ببینم در ازمون قضاوت از نظر علمی مهم است یا مصاحبه های جانبی مثل روانشناسی و تحقیقات و …. . و ایا پیام نور بودن من نکته منفی حساب میشه یا فرقی نداره ؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکان جذب شما کم است.

  4. مهدی
    پاسخ

    سلام استاد
    ایا با رشته علوم قضایی میشه در ازمون وکالت شرکت کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این رشته را نمی دانم چی است. برای وکالت لیسانس حقوق یا فقه و مبانی حقوق نیاز است.

  5. حسین
    پاسخ

    سلام دکتر خسته نباشید من ۲۹سالمه و اسمم حسین میخوام برم دانشگاه اما نمیدونم چه رشته ای بین حسابداری مدیریت بازرگانی و پرستاری شک دارم بنظر شما چکار کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برو پرستاری که خیلی نیاز است.

  6. سینا
    پاسخ

    سلام من در حال خواندن لیسانس حفوق هستم ودوست دارم حقوق خانواده بخونم اگر ارشد حقوق خانواده قبول بشم ودر ازمون قضاوت شرکت کنم بعنوان قاضی خانواده قبول میشم رشته حقوق خصوصی چطوره حقیقااش من اصلا دوست ندارم قاضی امور کیفری بشم با امور مدنی یا خانواده دوست دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم حقوق خصوصی بخوانید. انتخاب قاضی خانواده به گرایش شما خیلی ربط ندارد بلکه به ترتیبات داخل قوه قضائیه بستگی دارد.

  7. بهرام
    پاسخ

    سلام استاد شیروی

    من دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی هستم. و تا یک ماه دیگر باید به خدمت سربازی بروم. قصد دارم در این دو سال به طور ویژه و فشرده روی تقویت زبان حقوقی و کیفری کار کنم. سطح زبان عمومی upper intermediate است؛ نیاز به منابع دارم و برنامه برای مطالعه دارم ولی کسی نیست که من را راهنمایی کند. اگر ممکن است چند منبع برای هر دو گرایش معرفی کنید که در این دو سال بتوانم با مطالعه آنها به سطح قابل قبولی برسم. آقای دکتر اگر امکان ملاقات حضوری شما هم هست بفرمایید چگونه که برای مشاوره گرفتن در مورد برنامه و روش مطالب هم از شما کمک بگیرم.
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم شما زبان را در دو سطح باید ادامه بدهید. یکی زبان عمومی که در حد تافل و ایلتس باشد و دیگر زبان تخصصی که باید کتاب تخصصی بخوانید. اگر مشکل کتاب تخصصی دارید ایمیل بزنید که یک کتاب تخصصی در حوزه حقوق کیفری برایتان بفرستم. مسلمااین کتاب یک کتاب حقوقی است نه آموزش زبان ولی برای آموزش زبان کیفری توصیه می کنم قبلش جلد دوم کتاب متون حقوقی اینجانب را مطالعه کنید.

  8. مسعود
    پاسخ

    سلام
    استاد بنده دانشجوی دکتری حقوق خصوصی هستم و برای موضوع رساله دکتر ی دارم روی عنوان – حقوق قراردادهای نوپیدا – کار می کنم و در آن قصد دارم به بررسی قراردادهای که به تازیکی وارد نظام حقوقی شده اند مانند قراردادهای اتی که بررسی بیشتری را می طلبند بپردازم، در تعیین مصادیق ان به مشکل برخوردم . خواستم نظر جنابعالی را در مورد این موضوع بدونم و از راهنمایی جنابعالی استفاده نمایید.
    متشکر از راهنمایی های جنابعالی و وقتی که برای پاسخ‍ویی به سوالات می ‍کذارید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب عنوانی انتخاب نکن که نتوانی تعریفش کنی. نو و کهنه، خوب و بد، اینها نسبی هستند و هنوز کسی نتوانسته آنها را تعریف کند.

  9. اشکان
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد عزیز
    جهت تحصیلات تکمیلی برای یک قاضی شما کدوم گرایش را پیشنهاد می کنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق خصوصی و بعد حقوق جزا

  10. علی
    پاسخ

    باسلام وقت بخیراستادگرامی:
    بنده کاردانی آموزش ابتدایی وکارشناسی مطالعات اجتماعی را دردانشگاه فرهنگیان خوندم ودرآموزش وپرورش مشغول هستم و۳۳سال سن دارم بعدازچن سال قصدم ادامه تحصیل هست ایاباگرفتن مدرک ارشد ودکترای روانشناسی بالینی مجوز مطب میدن ؟ .ازیه طرف هدفم گرفتن مدرک کارشناسی حقوق هس تادرآزمون قضاوت شرکت کنم .یعنی دودل موندم .به نظر جنابعالی بااین سن بنده کدام بهتره ؟اصلامیشه به هدف رسید؟باتشکر.لطفا راهنمایی بفرماییدآقای دکتر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مطلب نیاز به لیسانس دارد. حقوق هم باید لیسانس بخوانید تا به خیل فارغ التحصیلان بیکار حقوق متصل شوید.

  11. مهرنیا
    پاسخ

    سلام من ارشد مکانیک دارم و میخوام لیسانس حقوق بخونم. شما آینده رشته حقوق رو چطور میبینید؟ از بابت تقاضای زیاد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاخره حقوق که پذیرشش ساده تر از مهندسی مکانیک است و بنابراین هر کس که از هر جا می ماند مثل مسافرکشی به حقوق رو می آورد. دانشگاه های پولی هم که با رشته حقوق مشکلات مالی رشته های دیگر خود را حل می کنند مداوم بر تعداد دانشجویان می افزایند و بنابراین همه راضی از این همه بازی.

  12. Alireza
    پاسخ

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرامی دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت بین الملل دانشگاه ازاد دامغان هستم قصد دارم شمارو به عنوان استاد مشاور انتخاب کنم ایا امکانش هست ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام متأسفانه وقت ندارم. حالا اگر می گفتید استاد راهنما شاید می گفتم ببخشید نمی توانم در خدمت باشم.

  13. nafise
    پاسخ

    سلام من سطح دو حوزه دارم و ارشد فقه ومبانی در گرایش دکترا مردد هستم که گرایش خودم را ادامه بدهم یا خیر اکثریت میگویند کاربردب نیست!!چه گرایشی را ادامه بدهم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مثلا چه گرایشی؟ خب باید هر کس گرایش خودش را تکمیل کند نمی توان از این شاخه به آن شاخه پرید.

  14. نیلوفر
    پاسخ

    سلام اقای دکتر وقت شریفتون بخیر
    ببخشید میخواستم بپرسم اگه کسی لیسانس حقوق دانشگاه علمی کاربردی داشته باشه میتونه ارشد پرستاری ثبت نام کنه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ظاهرا مشکلی ندارد ولی آنچه که مشکل دارد این است که این ارشد به چه دردی می خورد.

  15. کمال امینی
    پاسخ

    با سلام ارشد جزا بخونم یا مالی اقتصادی؟ چرا؟ بسیار ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق خصوصی و سپس تجارت بین الملل و بعد مالی اقتصادی

  16. علیرضا
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    سوالی داشتم که اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
    پدرم در زمان حیات تعدادی از املاک خود را به صورت مبایعه نامه با ذکر ثمن و امضای شهود من جمله مادرم به بنده واگذار نمود. دو خواهر بنده تا وقتی پدرم زنده بود جرات اعتراض نداشتند و با ایشان قطع رابطه کردند.
    دو سال بعد از تاریخ مبایعه نامه پدرم فوت کردند.
    خواهرانم شکایت کیفری مبنی بر جعل و کلاهبرداری نمودند که با شهادت شهود بنده تبرئه شدم و رای قطعی به نفع بنده صادر شد.
    حالا دوباره شکایت حقوقی نمودند مبنی بر ابطال مبایعه نامه به دلیل رد و بدل نشدن پول و اینکه ارزش املاک با مبلغ ذکر شده در مبایعه نامه اختلاف فاحش دارد و نحوه پرداخت ثمن به چه صورت بوده ؟؟
    با توجه به شرح فوق آیا شکایت آنها راه به جایی خواهد برد؟
    از وقتی که میگذارید بسیار سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فکر نکنم شکایت آنها به جایی برسد.

  17. زینب
    پاسخ

    سلام استاد گرانقدر من لیسانس حقوقم خیلی به رشته حقوق نفت وگازعلاقه دارم به نظرتون برای ارشد این رشته رو بخونم یا برای ارشد حقوق اسناد و قراردادهای تجاری رو بخونم بعد برای دکتری حقوق نفت و گاز ؟یعنی به نظر شما رشته اسناد و قراردادهای تجاری برای نفت وگاز پیش زمینه خوبی میشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب وقتی رشته ای را علاقه دارید، چرا می خواهید بروید یه رشته دیگر بخوانید.

  18. مهدی
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی ممنون از صبر و بردباری شما من برای درس حقوق نفت و گاز از منابع بالا پی دی اف ها و مقالات را مطالعه کردم ولی یجای کتاب شما کتاب آقای امانی رو خوندم آیا برای آزمون با توجه به زمان محدد نیاز به مطالعه کتاب شما هست … و اگر امکان داشته باشه کدام فصول مهمتر هستند که روی همون ها تمرکز کنم …ممنون از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکان مشخص کردن فصول کتاب نیست.

  19. علی مظفری فرد
    پاسخ

    باعرض سلام خدمت شما استادمحترم٬ بنده دارای مدرک کارشناسی حقوق ومدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا وجرم شناسی می باشم.می خواستم سؤال کنم که اگربنده برای مقطع دکتری رشته حقوق را در گرایش دیگری مثل حقوق عمومی یا حقوق بین الملل بخوانم درآینده می توانم عضو هیئت علمی شوم یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید است دانشگاه های دولتی شما را در این گرایشها به عنوان دانشجوی دکتری بپذیرند. وقتی شما حتی نتوانید دانشجو دکتری شوید، چگونه شما را برای هیات علمی جذب خواهند کرد.

  20. عباس نادری
    پاسخ

    با سلام استاد من لیسانس حقوقم و درحال گذراندن کاراموزی وکالتم. بنظرتون ارشد بخونم واسه پول دراوردن بیشتر در وکالت کمک میکند یا منو محدود میکنه در یه گرایش خاص و به طبع کارهای خاص؟ تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، محدود که نمی کند بلکه نمی گذارد که کسادی وکالت شما را ازار دهد.

  21. تقویت کلی زبان
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    سوالی داشتم از حضورتون، برای تقویت کلمات تخصصی فرمودید به دو جلد کتاب شما در این زمینه مراجعه کنیم، برای تقویت مکاتباب تجاری که مهارت رایتینگ رو تقویت کنه و کتابی که General English رو تقویت کنه در کنار لغات ضروری ۵۰۴ و بارونز چه کتابی معرفی می نمایید که سطح speaking رو تقویت کنه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کتابهای و سی دی های زیادی است که می توانید به کتابفروشیهای کتب زبان مراجعه کنید و آنها شما را راهنمایی می کنند.

  22. مهدی
    پاسخ

    سلام توروخدا منو راهنمایی کنید.بین رشته روانشناسی و حقوق کدوم رو انتخاب کنم بازار کار بهتری داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق را بخوانید ولی حتی در حقوق نیز به دست آوردن کار با مدرک تضمینی نیست.

  23. امید
    پاسخ

    ضمن عرض سلام و احترام خدمت استاد محترم
    به نظر شما نیاز به تولید علم در رشته حقوق در سال های آینده در کشور چقدر جدی هست؟ این سوال از این جهته که مایلم در آینده عمرم رو در جهت حل مسئله و تحقیقات صرف کنم و برام مهمه که به نیازهای دسته اول جامعه خود بپردازم و نمی خواهم انتخابم فقط بسته به علاقم به حقوق باشه با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علم که نمی تواند متوقف شود عزیزم.

  24. آرمین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر بنده کارشناسی پرستاری هستم و در بیمارستان دولتی استخدامم الان هم پزشکی آزاد قبول شدم به نظر شما امکانش هست بدون استعفا از بیمارستان پزشکی بخونم؟ یا اینکه بیمارستان مرخصی بدون حقوق برای مدت ۵ سال به من بده؟سوال دیگه اینکه اصلا ارزشش رو داره بخاطر پزشکی دانشگاه آزاد کلا قید پرستاری را بزنم؟ شما آینده رو چزور می بینی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- اگر می توانید کار بیمارستانی را انجام دهید خب این کار را بکنید ولی بعید است این دو قابل جمع باشد. بهتر است فعلا مرخصی بگیرید. بهتر است کلا بروید دنبال درس. ۲- من دکتری را توصیه می کنم. نگران شغل پرستاری خوتان نباشید. البته به شرطی که بتوانید هزینه های پزشکی آزاد را تأمین کنید.

  25. آرمین
    پاسخ

    بسیار عالی و آموزنده بود

  26. امین
    پاسخ

    با عرض سلام و ادب

    ببخشید من میخام برای دکتری جزا شرکت کنم؟
    ۱) کدوم موسسه تو زمینه دکتری قویتر کار کرده؟

    ۲) آیا تو تهران موسسه ای یا از اساتید یا کارگروهی از اساتید دانشگاه تهران یا بهشتی یا تربیت مدرس کسی هست که با احتمال بالای قبولی تدریس کنه؟؟ هزینش مهم نیست
    اینم شماره تماس و شماره تلگرام بنده ….

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- موسسه خودتان. ۲- سراع ندارم. خودتان درس بخوانید. سوالات دکتری که از دل این موسسات و اشخاص نمی آید بیرون. حتی اگر آزمون کتبی را قبول شوید، در مصاحبه علم و دانش شما سنجیده می شود.

  27. میثم شریفی
    پاسخ

    جناب دکتر شیروی با سلام و ارادت. من لیسانس مهندسی مکانیک از یکی از دانشگاههای سراسری تهران دارم.همچنین لیسانس حقوق و فوق لیسانس خصوصی از دانشگاه آزاد دارم.برای دکترای نفت و گاز میخام آماده بشم.چه منابعی رو باید بخونیم.در این موسسات اموزشی خیلی منابع گسترده ای رو معرفی میکنن واقعا امکان خواندن این منابع حتی در یکسان هم وجود نداره. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به موسسات اعتماد نکنید و منابع را تا حدی که مجاز بوده است در این سایت معرفی کرده ام.

  28. کیا
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام.
    بنده چکی را در ابان ماه ۹۷به مرحله اجرا گذاشته ام و اپارتمانی ازبدهکاررا توقیف کرده ام که سند شش دانگ بنام بدهکاراست.درحال حاضر مدعی ثالث پیداشده وبرای ما ابلاغیه امده که شخص ثالث ملک را با مبایعه نامه به تاریخ به سال۹۲ ازبدهکارخریده است.لازم بذکراست که ملک مذکور به علت تبرعه زندانی(کیفری) نیز درسال ۹۴توقیف دادگاه شده است(پس از دوسال از فروختن بامبایعه نامه به خریدار)
    سوالم این است که بااین وجود ایا میتوانم به حقم برسم؟واینکه چگونه ازحقم دفاع میتوانم بکنم؟ وایا ممکن است بعلت فراراز دین صوری بوده باشد؟
    باسپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاخره شما با حق ثالث باید بجنگید که بتوانید ملک را در اختیار خودتان بگیرید. شاید نیاز به داشتن وکیل باشد. اگر واقعا ملک تحویل خریدار شده است، خیلی بعید است که شما بتوانید کاری انجام دهید.

  29. مهدی
    پاسخ

    سلام و خدا قوت خدمت استاد گرانقدر ممنون از راهنمایی ارزنده شما خواستن بپرسم منابعی که به عنوان درس حقوق نفت و گاز بصورت کتاب و پی دی اف گذاشتید چند درصد سوالات را در ارمون دکتری پوشش می دهد ممنون از شما و خسته نباشید…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، چطور درصد گیری انجام بدم؟

  30. زکیه
    پاسخ

    سلام آقای دکتروقتتون بخیر باشه من ترم آخر حقوقم و سال ۹۸ ارشد قراره بدم ولی هنوز در انتخاب بهترین گرایش حقوق هم از نظر بازار کار در ایران و هم اعتبارش از لحاظ اینکه بخوای دکترای همان رشته رو تو یکی از کشور های اروپایی یا کانادا ادامه بدی کدوم گرایش مناسبه ؟ من شنیدم حقوق خصوصی بهتره ولی اگه در حالت کلی شماهم منو راهنمایی کنید در انتخاب گرایش ارشد ممنون می شم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق خصوصی خوب است ولی اگر بتوانید رشته های تجاری مثل حقوق تجارت بین الملل و یا نفت و گاز یا حقوق تجاری اقتصادی و امثال آن بخوانید بهتر است.

  31. S
    پاسخ

    سلام استاد بزرگوار
    وقتتون بخیر
    برای ارشد بین خصوصی و تجارت بین الملل و تجاری اقتصادی مردد هستم . امکانش هست راهنمایی بفرمایید ؟ از اساتید شنیده ام که حتی اگر به تحارت بین الملل علاقه مند هم باشم بهتر است خصوصی را انتخاب کنم و در کنارش در زمینه های تحاری فعالیت کنم . آیا حرف صحیحی است ؟
    متشکرم از وقتی که صرف میکنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق تجارت بین الملل و نفت و گاز خوب است. خصوصی هم بد نیست.

  32. حسین
    پاسخ

    سلام استاد میخواستم بدونم ک منی ک ارشد جزا دارم میتونم دکتری عمومی بخونم و برای هیت علمی دو فردای دیگه شرکت کنم؟ چون شنیده بودم که باید ارشد و دکتری فک رشته باشن تا بتونن هیت علمی بشن. نظر شما چطوره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شما می توانید بخوانید ولی برای هیات علمی دیگر بعید است شما را قبول کنند.

  33. سیمین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر، من کارشناسی حقوق دارم ولی به رشته های پزشکی علاقه دارم ، رشته ی تحصیلیم انسانی بوده ولی برای تجربی هم اولویت داشتم، از یه مشاور پرسیدم بهم گفت نمیتونم تغییر رشته بدم، لطفا منو راهنمایی کنید که آیا میشه دوباره کنکور بدم واسه کارشناسی برای رشته های تجربی یا اصلا راهی وجود داره که من بتونم تو یکی از شاخه های تجربی ادامه تحصیل بدم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، می توانید دوباره در کنکور تجربی شرکت کنید. ولی از لیسانس حقوق نمی توانید پزشکی وارد شوید.

  34. روشنفکر
    پاسخ

    سلام و عرض ادب استاد برای خواندن متون حقوقی آزمون کارشناسی ارشد لطفا بنده رو راهنمایی کند چی بخونم و چطور بخونم. سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام می توانید از دو کتاب متون حقوقی اینجانب شروع کنید.

  35. حامد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر آقای دکتر می خواستم ببینم تو استخدام هیت علمی فرق داره دانشگاه شبانه وروزانه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه شبانه نداریم که هیات علمی شبانه داشته باشیم.

  36. darya
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    ممنون بابت پاسخ هاتون
    همسر من فوق فیزیک دارن اما به رشته حقوق علاقه داشتن و دوباره لیسانس حقوق گرفتن و حوصله ارشد خوندن رو ندارن سوال من این است ایا با لیسانس حقوق و فوق فیزیک می تونن ازمون دکترای حقوق شرکت کنن یا نه؟ باید در ابتدا ارشد حقوق رو بگیرن؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر. برای این نوع سوالات می توانید به دفترچه آزمون دکتری مراجعه کنید.

  37. احمد
    پاسخ

    با سلام مدرک از دانشگاه های خارجی واسه رشته تجارت بین الملل خیلی مهمه؟ینی میشه با مدرک داخلی شغل پیدا کرد و تدریس نمود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب تجارت بین الملل یعنی دانستن زبان و حقوق قراردادهای بین المللی و تحصیل در خارج خیلی به اینها کمک می کند ولی شرط الزامی نیست.

  38. الهام
    پاسخ

    سلام من لیسانس مهندسی معماری دارم میخواستم در یکی از شاخه های علوم تجربی مثل تغذیه آزمون ارشد بدم آیا میتونم?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مشکلی ندارد.

  39. عطیه
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت استاد من در مسابقه اتاق بازرگانی شرکت کرده ام ودر حال مطالعه ام می شود چند نمونه کتاب معرفی کنید من داوری تجری شما را مطالعه کردم در مورد موضوع مطرح شده اما نیاز به بررسی بیشتر دارم لطفا کمکم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علاوه بر کتاب داوری تجاری بین المللی اینجانب، متن مقررات داوری را مطالعه کنید که در کتاب مورد ارجاع قرار گرفته است.

  40. فاطمه.شریفی
    پاسخ

    سلام من کارشناسی علوم تربیتی خوندم.ارشد روانشناسی شرکت کردم بالینی.من یه برنامه ریزی دقیق میخوام برای درس خوندن .لطفا کمکم کنید.دوم اینکه زبان انگلیسم ضعیفه.چطوری متونم در این فرصت کم بخونم؟ ازکجا شروع کنم.لطفا راهنماییم کنید تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برنامه ریزی که نمی خواهد باید تمام وقت بخوانید بلکه موفق شوید. زبان را هم که باید مرتب و روزانه بخوانید.

  41. وحید
    پاسخ

    آقای دکتر سلام
    سوالی داشتم خدمت شما ،از نظر درآمد حقوق خصوصی بهتر هست یا تجارت بین الملل؟ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیچکدام. گرایش که درآمد ایجاد نمی کند. گرایش می تواند زمینه کار در یک بخشی را فراهم کند که انشا الله در آینده بتوانید در آن زمینه شغل پیدا کنید. حالا میزان درآمد بستگی به عوامل متعددی دارد. گرایش فقط یک عامل خیلی ضعیفی است.

  42. نسيم خاني
    پاسخ

    سلام اقای دکتر خسته نباشید خواستم سرفصلها ومنابع ارشد نفت وگاز رو اگر مقدور هست معرفی کنید چون من هر چه تلاش کردم و از اساتید سوال کردم متاسفانه جوابی نگرفتم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیچ گرایش ارشد حقوق دارای منابع خاصی نیست بلکه دروسی را باید امتحان بدهید که ضریب آن دروس ممکن است در گرایشها فرق کند. مثلا در تمام گرایشها باید شما متون حقوقی امتحان بدهید. یک ازمون واحد برای متون حقوقی هر سال طراحی می شود که کلیه گرایشها باید به آن پاسخ دهند. این طور نیست که برای هر گرایشی یک آزمون متون حقوقی طراحی شده باشد. بنابراین ممکن است از جزا، حقوق خصوصی، بین الملل یا غیر آن در آزمون متون حقوقی سوال داده شود که در این صورت باید شما فارغ از اینکه چه گرایشی دارید به همه آنها پاسخ دهید. رشته حقوق تجارت بین الملل و نفت و گاز در یک گروه هستند و دروس و ضرایب آنها یکسان است. برای دیدن دروس و ضرایب هر کدام برای هر رشته باید به دفترچه سازمان سنجش مراجعه کنید.

  43. احسان
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    ببخشید من ۲۶ سال دارم و وکیل هستم در وضعیت فعلی بنظر شما تجارت بین الملل را انتخاب کنم یا جزا را، از طرفی به جزا خیلی علاقه دارم ولی از طرفی وکالت دیگه ارزش آنچنانی را نداره؟
    و بیشتر هم دوست دارم وکیل شرکت های بزرگ خارجی یا وکیل آدم های بزرگ دنیا باشم.
    بنظر شما ارشد جزا را بخونم یا بین الملل را،
    پیشرفتی که از لحاظ مالی در بین الملل هست در جزا نیست هم از جهتی دیگر؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر دوست دارید از فضای وکالت پرونده های کیفری خارج شوید، خب موضوعات تجاری و اقتصادی و خصوصی را بخوانید.

  44. علیرضا1993
    پاسخ

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد فرهیخته بنده دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل دانشگاه ازاد هستم علاقم برای پایان نامه قرار داد های تجاری هست ینی دوست دارم در زمینه قرار داد ها کار کنم خواستم بدون قرار داد های تجاری چه زیر شاخه هایی داره و کدومشو بهتره کار کنم با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید از طریق مطالعه به موضوعات برسید. برای اطلاع از مباحث تجارت بین الملل به کتابهای اینجانب در زمینه حقوق تجارت بین الملل، قراردادهای بی او تی و داوری تجاری بین المللی و مقالات اینجانب در همین سایت مراجعه کنید.

  45. مسعود
    پاسخ

    سلام علیکم جناب دکتر. بنده لیسانس سراسری دوره روزانه مهندسی مکانیک دارم.این سوال برام خیلیی حیاتیه. بنده میتونم دوره روزانه لیسانس علوم قضایی تهران قبول بشم و پذیرش بشم؟؟؟.لطفا جواب بدید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، امکانش که هست که دوباره در کنکور شرکت کنید که در صورت قبولی ممکن است بگویند که شهریه بدهید و ممکن است نگویند.

  46. معلم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر ببخشید می شود شرایط سنی استخدام هیت علمی را برام بفرستی خیلی ممنون میشوم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، چهل سال

  47. hasti
    پاسخ

    سلام استادخواستم بدونم رشته ی حقوق تجارت بین الملل وحقوق نفت وگازکدومشون بهتره ؟وآینده ی شغلی کدوم بهتره ؟میشه توضیحی راجع به هردو بدین ممنون میشم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو متعلق به یک زیرگروه است و هر دو خوب است ولی اگر رتبه ات خوب شد، اول تجارت بین الملل و بعد نفت و گاز را بزن.

  48. ایمان
    پاسخ

    سلام وقت بخیر استاد گرامی.
    من کارشناسی پژوهشگری علوم اجتماعی بودم و بعد چند سال قصد ادامه تحصیل دارم..به حقوق علاقه داشتم وخواستم بخونم ،بهم گفتن دکتری هم داشته باشم نمیتونم ازمون وکالت ومشاوره وسردفتری ..شرکت کنم..چون کارشناسی غیرمرتبته!
    قصدم اینه حدااقل واسه تدریس وهیت علمی شدن وموقعی اجتماعی بهتر ادامه تحصیل بدم..
    پیشنهاد شما چیه..ایا تو رشته خودم میتونم موفق بشم؟
    چه رشته های دیگه ای میتونم به هدفم نزدیکترباشم..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب بروید لیسانس حقوق بخوانید اگر به حقوق علاقه مند هستید.

  49. کیان خوشگوار
    پاسخ

    سلام،آقای دکتر،بنده دارای لیسانس فقه ومبانی حقوق اسلامی وکارشناسی ارشدحقوق جزاوجرم شناسی بوده وچندین سال است کارحقوقی دریکی ازدستگاههای دولتی انجام میدهم.آیامشمول بند”دال”ازماده (۸)لایحه قانونی کانون وکلا می شوم.باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نفهمیدم که چرا شما باید مشمول این ماده باشید؟ اگر این طوری باشد باید همه دارندگان مدرک ارشد مشمول این بند می شوند.

  50. شهناز
    پاسخ

    سلام و عرض ادب .من در یک دانشگاه غیر انتفاعی برای هیت علمی پذیرفته شده ام اما متاسفانه سالها صبر کردم در فراخوانهای متعدد شرکت کردم ولی فقط تونستم بالاخره در یه دانشگاه غیر انتفاعی پذیرفته بشم .ولی متاسفانه شنیدم اعضای هیت علمی غیر انتفاعی حقوقشان طبق وزارت کار هست .چرا اینقدر تفاوت حقوقی بین دولتی و ازاد و غیرانتفاعی هست چرا غیر انتفاعی اینقدر پرداختیشون کمه.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تابع مقررات کار هستند نه اینکه حقوق اشان تابع وزارت کار است زیرا وزارت کار فقط حداقل حقوق را دارد نه حداکثر را.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *