سایر پرسشها و پاسخها

چنانچه سوالات حقوقی داشته باشید یا نیاز به مشاوره حقوقی یا قضایی دارید سوالات خود را در بخش «پرسشهای حقوقی و قضایی» مطرح کنید. سوالات و مسایل مربوط به امور دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی، پذیرش، و امثال آن را در بخش «پرسشها و مسائل دانشگاهی» مطرح نمایید. این قسمت برای سایر سوالات و پرسشها طراحی شده است و اگر سوالات دانشگاهی یا حقوقی در این قسمت گذاشته شود حذف می گردد.  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه  اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. محمدی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر، ۳۷سال ین دارم،دکتری ۹۷ رشته فقه و مبانی حقوق با رتبه ۱۷،نوبت دوم دانشگاه پردیس فارابی تهران قبول شدم، باتوجه به شهریه که حدودا ۵۰میلیون می شود و مشکلات مالی موجود و از سوی دیگر کمبود زمان با توجه به سنم برای جذب هیءت علمی، به نظر شما کار صحیح و عاقلانه کدامست؟ثبت نام در همین شبانه پردیس فارابی یا شرکت در آزمون سال بعد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقیقتا قبول شدن در دکتری قدری با شانس و اقبال هم عجین است. نمی دانم سال دیگر این شانس و اقبال را داشته باشید. ولی به هر حال چه روزانه یا شبانه برای هیات علمی قدری دیر است و این رشته ها خب خیلی فارغ التحصیل دارد.

  2. میلاد عمادی
    پاسخ

    سلام
    استاد عزیز بین دو رشته دندانپزشکی و داروسازی کدامیک از نظر بازارکار و درآمد بهتر است؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب دندان پزشکی از حیث درآمد بهتر است.

  3. sara
    پاسخ

    سلام اقای دکتر من کارشناس مامایی ام و سال ۹۵ فارغ التحصیل شدم الان شاغلم ولی علاقه ای به رشته خودم ندارم بنظرتون ادامه بدم برا دکترا یا مجدد در کنکور شرکت کنم برا دندانپزشکی ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر علاقه ندارید برای دندان پزشکی اقدام کنید ولی واقع بین باشید که ممکن است نتوانید قبول شوید.

  4. نادرپوری
    پاسخ

    با سلام خدمت دکتر شیروی بنظرتون من کارشناسی حقوق دارم ارشد مالی اقتصادی بخونم بعد دکترای جزا یا ارشد و دکتری هردو جزا؟چون میخوام در دعاوی مالی واقتصادی حقوقی یا کیفریش مخصوصا کیفریش متخصص شوم. البته خودم فکر میکردم هردرو جزا بخونم ولی برای قوی شدن در عنصر مادی دعاوی اعم از بزه یا حقوقی از کلاس های اموزشی ازاد مثل شهر دانش کمک بگیرم. چون مثلا من بخوام فقط جزا بخونم با توجه به تخصصی شدن جرایم و دعاوی مالی خب شاید کم بیارم. اگه بخوام مثلا برم حقوق اقتصادی بخونم در صبغه کیفری خیلی قوی نمیشم. نظرتون؟در ضمن من کارشناسیم از دانشگاه تهرانه با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است از ابتدا همان ارشد جزا بخوانید و مطالعات اقتصادی و مالی را مجزا داشته باشید.

  5. شبنم
    پاسخ

    با سلام و احترام
    آقای دکتر میخواستم بدونم امکان قبولی دکترای حقوق در دانشگاه سراسری برای فارغ تحصیل ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد وجود دارد و اینکه شما چه دانشگاهی رو توصیه میکنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله امکانش هست. هر جا که نمره شما جوابگو باشد.

  6. مهدی کریمی
    پاسخ

    سلام وقت بخیر
    من رشته نرم افزار میخوندم در مقطع کاردانی ولی بدلیل عدم علاقه و علاقه به رشته زیست شناسی انصراف دادم و میخوام با گرفتن مدرک پیش دانشگاهی وارد رشته زیست سلولی و ملکولی دانشگاه آزاد شوم و ارشد رو ژنتیک بخونم.
    ۱.بنظر شما گرایشات رشته زیست مخصوصا ژنتیک برای مهاجرت و بازار کار مناسبند؟
    ۲.من اطلاعاتی در مورد دانشگاه آزاد ندارم بنظر شما چون دیپلم من فنی بوده و پیش دانشگاهیم تجربی برای قبولی در رشته های بدون آزمون (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) مشکل و یا امتیاز منفی وجود خواهد داشت؟
    ۳.در کل پذیرش دانشگاه آزاد بدون کنکور سختگیرانه است یا خیر؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- همون کامپیوتر نرم افزار بهتر بود به شرطی که لیسانس پیوسته بخوانید. ۲- اگر دنبال اهداف بلند مثل مهاجرت و تحصیل در خارج هستید از ابتدا باید در یک دانشگاه برتر تحصیل کنید. ۳- نمی دانم. اینطوری درس خواندن فایده ندارد و شما را به اهداف مد نظرتان نمی رساند.

  7. کمال امینی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد ارجمند ،بنظر حضرتعالی تحصیل در دوره دکترای حقوق کیفری برای اینجانب که وکیل دادگستری هستم و ارشدحقوق عمومی دارم نافعه؟البته علاقه ای به هیات علمی شدن ندارم ،چون اکثرا پرونده های اختلاس و تصرفات غیرقانونی دولتی را کار میکنم خواستم بدونم دوره دکترای مورد نظر در این مورد نفعی برایم دارد . با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اولا امکان قبولی شما در دانشگاه دولتی نیست چون ارشد شما متفاوت است. ثانیا، اگر دنبال هیات علمی نیستید بنظرم اخذ مدرک دکتری هم ممکن است به زحمات و صدمات اش نیارزد.

  8. Bahar
    پاسخ

    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    ببخشیددو تا سوال داشتم از محضرتون.
    ۱. پیچیده بودن و سطح بالا بودن موضوع رساله ی دکتری چقدر در اینده ی فرد جهت عضویت تو هیئت علمی مهمه؟ شما باشید از بین دو گزینه که موضوع تز سخت و وقت گیر ولی جدید و ناب و موضوع تز سطح متوسط که زود به سرانجام برسه و بتونید با توجه به فضای رقابتی زیاد تو فراخوان های هیئت علمی شرکت کنید کدومو انتخاب می کنید؟ و سطح بالا بودن موضوع تز میتونه در انتخاب هیت علمی مهم باشه؟

    ۲. آقای دکتر من مجبور شدم با یه استادیار تزم رو بردارم میخواستم حداقل موضوع خیلی تاپی بردارم که سطح پایین بودن استاد راهنما به چشم نیاد. ولی ایشون هیچ کمکی تو انتخاب موضوع نمی کنند و میگن خودت باید موضوع پیدا کنی. تا الان دو تا موضوع عوض کردم و خیلی سردرگم هستم. الان ترم چهارم رو تموم کردم و هنوز موضوع ندارم.
    اقای دکتر قصد دارم استاد مشاور باتجربه ای انتخاب کنم چقدر می توانم تو انتخاب موضوع رو کمک استاد مشاور حساب باز کرد؟ استاد راهنما وقتی کمک نمیکنه استاد مشاور امکانش هست که راهنمایی کنه تو انتخاب موضوع؟
    ممنون میشم بزرگواری کنید به هر دو سوالم جواب بدید. انشالله خداوند دستگیرتون باشه ک بی منت راهنمایی می کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- مهم این است که بتوانید مقالات بیشتری از آن استخراج کنید. بقیه خیلی مهم نیست. ۲- باید با اساتید متعددی مشورت کنید و لازم نیست که حتما اساتید طرف مشاوره شما در رساله شما سمت راهنمایی یا مشاوره داشته باشند. به نظرم آنچه که مهم است امکان استخراج مقاله است. طبیعتا وقتی موضوعی قابلیت مقاله دارد یعنی موضوع خوبی است.

  9. حسن
    پاسخ

    استاد ینی من که لیسانس عمران دارم نمیتونم ارشد حسابداری بخونم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، می توانید.

  10. alireza
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    دانشجوی عمران هستم ، برادرم هم فارغ تحصیل عمران هستند والان در یکی از شرکت های بزرگ شاغل میباشد ، ما قصد تاسیس یک شرکت عمرانی رو داریم به همین دلیل من میخواستم ارشدم و مدریت مالی بخونم آیا امکانش هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکانش هست ولی نفهمیدم که ارشد مدیریت مالی چه ربطی به شرکت زدن دارد. بهتر است روی کار خودتان تمرکز کنید تا از این شاخه به آن شاخه بپرید.

  11. حسن
    پاسخ

    سلام.دکتر من تازه از رشته عمران فارغالتحصیل شده ام اما خیلی مرددم احساس تردید دارم الان من به عنوان حسابدار در جایی مشغولم و از رشته حسابداری خوشم میاد به نظر شما برا ارشد حسابداری بخونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حسابداری در ارشد نیست در کارشناسی است. اشتباه نکنید.

  12. دانشجوی ارشد
    پاسخ

    سلام مجدد. برای تحصیل در خارج در مقطع دکتری کدام کشور را پیشنهاد می کنید که هم برای خانمای محجبه مشکلی به وجود نیاید و هم مدرک آن دانشگاه معتبر باشد؟ از نظر خرج و مخارج نیز به صرفه باشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، محجبه بودن برای تحصیل مشکل جدی ندارد. دانشگاه های معتبر در سایت وزرات علوم است و باید جستجو کنید در اینترنت.

  13. دانشجوی ارشد
    پاسخ

    بسمه تعالی. خدمت آقای دکتر سلام عرض می کنم. بنده کارشناسی زبان و ادبیات عرب و کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی دارم. برای دکترا مایلم در یکی از گرایشهای حقوق شرکت کنم. ۱. کدام گرایش به رشته فقه و حقوق نزدیک تر است؟ ۲. برای جذب هیأت علمی این تغییر رشته مانعی ایجاد نمی کند؟ ۳. به جز تدریس چه شغل دیگری با این رشته ها همخوانی دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- خصوصی یا جزا ۲- صددرصد مانع خواهد شد. ۳- نمی دانم واقعا

  14. نیکو
    پاسخ

    سلام و ممنون بابت این لطفی که میکنید
    من لیسانس هنر دارم و ۳۰ سالم هست به سختی کار پیدا میشه و اگرم بشه با حقوق بسیار ناچیز هست و شرایط مجرد بودن که من ندارم مخصوصا با داشتن یک فرزند. که نهایتا یعنی کار بی کار. الان دارم آماده میشم برای ارشد اما نمیدونم کار درستی هست دوباره در همین رشته شرکت کنم یا نه سر درگمم حتی اگر این رشته نباشه نمیدونم چی !!! حتی به وکالت هم فکر کردم که دیدم دوباره باید برگردم و لیسانس بگیرم که به سنم که نگاه کردم باز دو به شک شدم نمیدونم چکار کنم ؟ لطفا راهنماییم کنید لطفا که به شدت نیاز دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم ارشد کمکی به پیدا کردن شغل نمی کند ولی خب اگر کار پیدا نمی شود بهتر است تحصیل کنید. وکالت هم راه سختی است تا به نتیجه برسد.

  15. علی
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    شرکتی که در ان مشغول کار هستم قرارداد تک برگ تایپ شده بسته اند اما در قرارداد یک کادر خالی گذاشته اند ایا بعدا چیزی در کادر بصورت دست نویس اضافه کنند قانونی است و گفته اند میخواهند مرا بصورتی اخراج کنند که بیمه بیکاری بمن تعلق نگیرد ممنون می شوم مرا راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، یک عکس از آن بگیر که چیزی اضافه نکنند. در ضمن می توانید با یک خودکار خاص پر کنید که اگر بعدا خواستند جای خالی را پرکنند معلوم شود.

  16. علی جمالی
    پاسخ

    سلام امیدوارم حالتون خوب باشه استاد. خواهشا حقوق بانکی زیر مجموعه کدوم گرایش اصلی حقوقه. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق خصوصی.

  17. سعیده زارعی
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید ببخشید من کارشناسی فقه و مبانی حقوق خوندم به نظر شما من بهتره ارشد فقه ومبانی حقوق بخونم یا فقه و حقوق جزا ممنون از راهنمایی تون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فرقی ندارد.

  18. فاطمه مب
    پاسخ

    سلام وقت بخیر…فاطمه هستم ۳۲ ساله و متاهل…کارشناسی مدیریت بازرگانی رو از پیام‌نور گرفتم و الان دوست دارم ارشد ادامه بدم ولی علاقه به روانشناسی پیدا کردم و رغبتی به ادامه تحصیل در رشته ارشد خودم ندارم سوال۱:من میتونم در ارشد روانشناسی تحصیل کنم؟۲:به دلیل اینکه کارشناسی و ارشد من مرتبط نیست چه مسائلی ممکن هست واسم پیش بیاد واسه استفاده از مدارک؟؟۳:آیا بهتر نیست من مجدد از کارشناسی شروع به خوندن در رشته روانشناسی کنم؟؟۴:آیا علایقم رو دنبال کنم و روانشناسی رو ادامه بدم یا برم ارشد رشته خودم mba رو ادامه بدم؟؟
    سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- بله ۲- پیش نیاز باید بگذرانید که طول تحصیل شما را زیاد می کند. ۳- بله بهتر است. ۴- بهتر است علاقه اتان را دنبال کنید چون پیدا کردن کار در این رشته ها سخت است.

  19. علی
    پاسخ

    سلام میخواستم ببینم برا رشته نفت باید به کدوم رشته رفت

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خود نفت جزء رشته های مهندسی و ریاضی است. حقوق نفت و گاز البته متفاوت است.

  20. اسدی
    پاسخ

    سلام دکترشیروی
    من دانشجوی دکترا ریاضی روزانه هستم و سالها در رشته حسابداری کار کردم میخام ارشد فراگیر پیام نور حسابداری شرکت کنم هر مشاوری ی چیزی میگه یکی میگه امکانش نیست چون دانشجوی تمام وقت هستی یکی میگه میشه چون دو مقطع متفاوت هستش از شما میپرسم بدون انصراف امکان ادامه تحصیل در فراگیر ارشد دارم؟ و اگر ندارم چرا؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشجو که نمی تواند دوباره دانشجو شود ولی خب …

  21. مهدی
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی

    می دانم که این سوال زیاد در نظرات پرسیده شده است !
    ولی من لیسانس مهندسی نرم افزار دارم
    تصمیم دارم برای فوق لیسانس مدیریت بخوانم (بازرگانی یا مالی )
    آیا کار درستی است تغییر رشته ؟
    الان کتاب تئوری های مدیریت مدرسان شریف را مطالعه می کنم بسیار از مباحث این رشته لذت می برم و علاقه مند هستم !
    و پشیمان که چرا از اول درست انتخاب نکردم !
    تا حدودی کمی هم مباحث شبکه و برنامه نویسی تسلط دارم!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله مشکلی ندارد مدرک مدیریت ممکن است در کار نرم افزار که کار اصلی شما است ممکن است به درد شما بخورد ولی من تا حالا ندیده ام کسی را به صرف داشتن مدرک مدیریت، مدیر جایی نصب کرده باشند.

  22. فاطمه مب
    پاسخ

    سلام…‌من فاطمه ۳۲ ساله و متاهل و کارشناسی رو از دانشگاه پیام‌نور در رشته مدیریت بازرگانی دریافت کردم…تصمیم‌به ادامه تحصیل در مقطع ارشد دارم …ولی علاقه ی شدیدی به رشته ی روانشناسی پیدا کرده ام….سوال ۱.آیا میتونم ارشد رو روانشناسی بخونم؟؟۲.برای اینکه رشته کارشناسی و ارشد من نامرتبط هست چه مسائلی امکان هست بوجود بیاد؟؟۳.آیا نیاز هست من مجدد از کارشناسی شروع به ادامه در تحصیل در این رشته‌ (روانشناسی)انجام دهم یا نه؟؟۴.بهتره رشته خودم ارشدش رو ادامه بدم‌یا علایقم رو دنبال کنم ؟؟ مممون میشم‌راهنمایی بدین بهم هر چه سریعتر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- بله ۲- هیچی از اینجا مانده از آن جا رانده. ۳- بهتر است از اول کارشناسی را شروع کنید. ۴- بهتر است.

  23. نادرپوری
    پاسخ

    با سلام و احترام اقای دکتر رشته حقوق مالی که در دکتری هست ایا به حقوق ربط داره؟ یا زیر مجموعه سایر رشته ها است. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، زیر نظر دانشکده های مدیریت است.

  24. سالار
    پاسخ

    با سلام وعرض ادب خدمت استاد محترم احتراما میخواستم سوال کنم حقوق عمومی در دادگاه در چه مسایلی بدرد وکیل میخورد؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بیشتر مباحث حقوق کار و دعاوی مربوط به دیوان عدالت اداری.

  25. حمیدرضا محمدی
    پاسخ

    با سلام
    استادگرانقدر،این جقیر همواره بین سه راهی جزا-تجارت بین الملل و نفت و گاز مانده ام و در حال حاضر ترم پنج کارشناسی حقوق میباشم، مهارتم در زبان انگلیسی قابل قبول است و به مباحث حقوق جزا هم علاقمندم،این درحالیست که به جز حقوق قراردادها و حقوق خانواده به سایر مباخث حقوق مدنی علاقه کمتری دارم، امکان راهنمایی این حقیر برای انتخاب رشته که هدف وکالت و در کنار آن کار پژوهشی و جذب ذر هیئت علمی دانشگاه ها را دارم برایتان هست؟و آیا از نظر شما گرایش حقوق تجارت بین الملل یا نفت و گاز بازار کار بهتری خواهند داشت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در آزمون ارشد، حقوق نفت و گاز و حقوق تجارت بین الملل دارای مواد امتحانی و ضرایب یکسانی است. بنابراین همین رشته را بروید و نهایتا هر دو را بزنید. تا کدام را قبول شوید. البته در انتخاب رشته نیز تجارت بین الملل را مقدم بدارید.

  26. محمد امیری
    پاسخ

    سلام بنده لیسانس حسابداری و فوق لیسانس مهندسی دارم و کارمند دولتی هستم میخواستم لیسانس حقوق بگیرم آیا واحدهای مشترک گذرانده لیسانس را از من قبول میکنند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بستگی دارد. حالا شما نگران چند واحد مشترک هستید.

  27. نورا
    پاسخ

    سلام استاد..
    من لیسانس حسابداری دارم تصمیم دارم برای ارشد ب رشته حقوق تغییر رشته بدم..به نظر شما در کدام گرایش امکان موفقیتم بیشتره؟؟خودم حقوق بین الملل مَد نظرم هست..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیچکدام. رشته حسابداری کمی از رشته حقوق ندارد.

  28. شادی
    پاسخ

    با سلام و احترام
    من کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم قران حدیث دارم
    هردومقطع دانشگاه دولتی فارݟ تحصیل شدم
    الان میخوام در پیام نور فقه و حقوق اسلامی بخونم
    میخواستم ببینم ارزش داره??
    و اینکه حدودا چند واحد تطبیق داده میشه؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاخره اگر بخواهید وارد حقوق شوید باید لیسانس حقوق بگیرید و اینکه چند واحد تطبیق داده می شود به دانشگاه اول و دوم بستگی دارد.

  29. شیوا
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید. یک سوال داشتم. من کلرشناسی آیتی و کارشناسی ارشد زبان دارم. میخواستم بدونم با توجه به علاقه فراوانم به رشته زبان آیا میتونم الان بعد از ارشد برای لیسانس زبان دانشگاه دولتی اقدام کنم و لیسانسشم بگیرم. و سوال دومم اینه که آیا میتونم همزمان هم برای دکترا و هم لیسانس زبان تحصیل کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این نحوه درس خواندن برای تنوع و سرگرمی خوب است.

  30. وحید
    پاسخ

    سلام
    دکتر عزیز اخذ مجوز برای مرکز مشاوره از وزارت بهداشت ارزش داره یا سازمان نظام روانشناسی؟
    تفاوت شون چیه؟
    لطفا یه توضیحی بدید
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اطلاع ندارم.

  31. ع
    پاسخ

    سلام آقا دکتری می خوام لیسانس حقوق بخونم حقوق رشته سخته؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اخذ مدرک حقوق به یمن این همه دانشگاه و دانشکده اعم از راه دور، مجازی، پیام نور، غیر انتفاعی، آزاد، علمی کاربردی و غیره به سادگی آب خوردن است. اما حقوقدان شدن کلا رشته سختی است که شما حتما باید دارای قوه تعقل و استدلال و دارای قریحه باشید.

  32. زيبا
    پاسخ

    سلام روزتون بخیر جناب دکتر
    من دانشجوی ترم یک ارشد پردیس علامه مالکیت فکری هستم
    لیسانس فقه و حقوق از دانشگاه ازاد
    شرایطی به وجود اومده که مجبورم برای ادامه زندگی به ترکیه مهاجرت کنم
    سوالم اینه که ارشد رو ادامه بدم و رفت و امد کنم حالا با سختی های موجود یا اینکه کلا انصراف بدم رو زبانم کار کنم و بعد از یک سال همونجا برای ارشد اقدام کنم؟
    و اینکه ازمون وکالت رو شرکت کنم یا نه؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا مرخصی بگیر ببین اوضاع چطور می شود. رفت و آمد سنگین برای یک ارشد بنظرم خیلی با صرفه نیست.

  33. ستایش
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم رشته ی فقه و مبانی حقوق میتواند در ازمون وکالت شرکت کند؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله. امکان شرکت در آزمون غیر از قبولی در آن است. چون تمام مواد امتحانی مباحث حقوقی است، باید به مباحث حقوقی مسلط شوید و با دانشجویان حقوق رقابت کنید.

  34. elmi
    پاسخ

    سلام
    یکی از شرایط آزمون سردفتری ازدواج ، مدرک کارشناسی یا بالاتر است
    متفاوت با آزمون سردفتری اسناد رسمی که مدرک کارشناسی ملاک میباشد
    حال باتوجه به اینکه کارشناسی حقیر روابط عمومی هستش
    و کارشناسی ارشد حقیر فقه و مبانی حقوق اسلامی
    میتوانم در آزمون سردفتری ازدواج شرکت کنم؟
    البته با یکی از شماره های سازمان ثبت اسناد صحبت کردم و گفتند میشه چون در شرایط آن کارشناسی یا بالاتر ذکر شده (برعکس سردفتری اسناد رسمی)

    اگر محبت کنید و به صورت دقیق پاسخ سوال حقیر رو پیدا کنید ممنون میشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با ارشد خالی نمی شود در مشاغل حقوقی شرکت کنید.

  35. ناشناس
    پاسخ

    با سلام
    من داوطلب کنکور انسانی بودم که چند روزی میشه نتایجم اومده. رتبم ۱۸۰ شده و خب برای انتخاب رشته گیجم. از یه طرفی حقوق دانشگاه دخترانه الزهرا قبول میشم از طرفی مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران. به نظر شما کدوم یکی رو انتخاب کنم؟ از طرفی اصلا از دانشگاه الزهرا خوشم نمیاد. بیشتر شبیه مدرسه است. لطفا راهنماییم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق بهتر است

  36. علی
    پاسخ

    سوالم من لیسانس علوم قضایی دارم ایا میتونم تو ازمون وکالت شرکت کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام لیسانس حقوق نیاز است و من با لیسانس علوم قضایی آشنایی ندارم. نمی دانم چرا بچه ها مردم را سردرگم می کنند.

  37. علیرضا زارع
    پاسخ

    سلام بنده فارغ التحصیل کارشناسی کشاورزی هستم خواستم بدونم در مقطع ارشد رشته حقوق میتونم امتحان بدم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می توانید ولی شرکت در آزمونهای قضاوت و وکالت و امثال آن مستلزم داشتن لیسانس حقوق است.

  38. صدیق
    پاسخ

    سلام آقای دکتر ببخشید یه سوال داشتم من امسال کنکور دادم و رتبم ۴۹۶۳شده بنظر شما روانشناسی دانشگاه پیام نور شیراز بهتره یا جامعه شناسی دانشگاه شیراز؟یا نظر دیگه ای دارید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، جامعه شناسی دانشگاه شیراز خب بهتره. هر چند که پیدا کردن شغل مرتبط بعدا در این رشته های خیلی سخت است.

  39. دهقان
    پاسخ

    باعرض سلام و احترام
    من بین دو رشته حقوق و فقه و مبانی حقوق خیلی مردد هستم در حالت کلی کدام یک اولویت داره و کاربردی تر و بهتر هست و کارایی بهتر داره؟ باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تردید بی جا است. بهتر است بروید «حقوق» بخوانید.

  40. زهرا
    پاسخ

    سلام استاد من ۱۹سالم میخوام انتخاب رشته کنم بین رشته حسابداری و روانشناسی موندم بنظرتون کدومش بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام رشته حسابداری، شغل مشخص دارد و بیشتر مورد توصیه است.

  41. مهدی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر درموردمزایای مدرک جامع دکتری سوال کردم پاسخ ندادید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من تا به حال مزایایی برای ازمون جامع دکتری نشنیده ام.

  42. ...
    پاسخ

    سلام دکتر وقتتون بخیر
    دکتر من به رشته ی حقوق علاقه دارم ولی رشتم تجربیه
    سال دیگه تصمیم دارم کنکور انسانی شرکت کنم ولی مطمئن نیستم که میتونم نتیجه خوبی بگیرم یا نه
    امسال تصمیم گرفتم که حقوق دانشگاه شیراز (البته دوره مجازی) رو بخونم و سال بعد هم کنکور انسانی بدم
    دکتر به نظر شما تصمیمم درسته؟ مدرک دوره مجازی اعتبار داره؟
    من بین انتخاب دانشکده الکترونیک شیراز و دانشگاه پیام نور شهر خودم شک دارم
    میخوام دانشگاهی رو انتخاب کنم که اگر حقوق روزانه قبول شدم بتونم واحدهایی که گذروندم رو تطبیق بدم، ولی نمیدونم کدوم بهتره
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم تصمیم خوبی نیست. دو هوایی نکن خودت را. یا همون مجازی را برو یا برای کنکور سال دیگر آماده شو.

  43. امیر احمدپور
    پاسخ

    جناب شیروی با عرض سلام و خسته نباشید، مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد بخونم راحت تر وارد بازار کار میتونم بشم یا مدیریت بازرگانی بخونم دانشگاه آزاد. تو رو خدا راهنمایی کنیید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مهندسی خوب بهتر است.

  44. نفیسه
    پاسخ

    سلام خسته نباشید من کارشناسی علوم مهندسی خوندم واسه کنکور ارشد میخام مدیریت یا حسابداری کنکور بدم کدومشون بهتره راهنماییم کنین ممنون میشم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیچکدام. دنبال شغل و کسب درآمد و تجربه باشید.

  45. بهزاد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    ببخشید بنده دانشجوی سال آخر رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی هستم از آن جایی که رشته ام رو دوس دارم و سابقه علمی و فرهنگی درخشان در این چند سال داشتم به نظر شما بهترین رشته واسه ارشد توی علوم تربیتی کدوم هس ؟
    و همچینین این روز ها پیدا کردن کار توی رشته های علوم انسانی سخت هس به نظر شما ارشد این رشته ندم و رشته های پزشکی ،فوریت های پزشکی یا هوشبری و … امتحان بدم ضمنا دیپلمم انسانی هست ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کار و اشتعال از اخذ مدرک بالاتر و مهم تر است.

  46. mozhdeh
    پاسخ

    سلام،خسته نباشید.من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم میخواسم ارشد حقوق شرکت کنم،آیا امکانش هست؟
    شما مدیریت رو پیشنهاد میکنید یاحقوق؟
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش هست ولی من هیچکدام را پیشنهاد نمی دهم چون با این مدارک کاری به انتظار شما ننشسه است.

  47. جهانگیری
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من در مقطع کارشناسی رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی خواندم و برای آزمون ارشد علاوه بر رشته خودم در رشته بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی که زیر مجموعه ی دامپزشکی هست نیز شرکت کردم،در صورت ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی آیا شانس اینکه در آینده بتوانم جذب هیات علمی بشوم وجود دارد یا تنها کسانی میتوانند هیات علمی شوند که از کارشناسی تا دکترا در یک رشته تحصیل کرده اند؟
    در ضمن آیا چنین تغییر رشته ای برای دانشگاه های خارج از کشور پذیرفته شده است و در صورت اپلای برای مقطع دکترا دچار مشکل نخواهم شد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم این گرایش مرتبط است ولی با اساتید خودتان مشورت کنید.

  48. حمزه
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    جناب آقای دکتر بنده تازه دو ترم از مقطع کارشناسی حقوق رو پاس کردن با معدل الف ، و در نظر دارم که مقاطع بالاتر رو خارج از کشور ادامه بدم و در حوزه تجارت بین‌الملل ،اگر محبت بفرمایید بنده رو راهنمایی کنید که چه کتبی رو مطالعه کنم که دور خیز قوی ای داشته باشم و اینکه کدوم کشور رو پیشنهاد میکنید …
    سپاس بیکران

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اول باید به حقوق کشور خودتان مسلط شوید. در کنارش هم زبان خود را تقویت کنید.

  49. سمیه
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر، می خواستم ببینم با مدرک فوق لیسانس حقوق ایران و سابقه ده ساله وکالت در کدام کشورها می شود دکترا خواند به جز ایران؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی به این دارد که بتوانید پذیرش بگیرید. در بسیاری از دانشگاه های معتبر مستقیم به شما پذیرش دکتری نمی دهند و باید ابتدا ارشد را بگذرانید.

  50. سارا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    ببخشید آقای دکتر می خواستم بدونم با توجه به این که امسال ظرفیت حقوق تجارت بین الملل در دانشگاه شهید بهشتی ٨نفر شده ،٢نفر ازین تعداد از سهمیه ایثارگران قبول میشن؟یعنی در واقع۶نفر از سهمیه آزاد پذیرفته میشن؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دقیقا اطلاع ندارم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *