سایر پرسشها و پاسخها

چنانچه سوالات حقوقی داشته باشید یا نیاز به مشاوره حقوقی یا قضایی دارید سوالات خود را در بخش «پرسشهای حقوقی و قضایی» مطرح کنید. سوالات و مسایل مربوط به امور دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی، پذیرش، و امثال آن را در بخش «پرسشها و مسائل دانشگاهی» مطرح نمایید. این قسمت برای سایر سوالات و پرسشها طراحی شده است و اگر سوالات دانشگاهی یا حقوقی در این قسمت گذاشته شود حذف می گردد.  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه  اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. شهرام خلیل نژاد
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام.
    بنده دانشجوی سال پنجم دوره دکتری مدیریت استراتژیک دانشگاه علامه هستم. یکی دو تا سوال داشتم.
    ۱. با توجه به نیاز مالی‌ام در کوتاه‌مدت به نظر شما بهترین کار برای من چیست؟
    ۲. حقوق مراتب مختلف هیأت علامی چقدر است؟
    ۳. اعضای هیأت علمی بابت این شغل چه درآمدهای دیگری دارند؟
    پیشاپیش سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- پیدا کردن یک کار پژوهشی یا پاره وقت و مشاوره در یک سازمان دولتی و یا حداقل تدریس به صورت حق التدریسی ۲- از یک میلیون تا نهایتا نزدیک به چهار میلیون. ۳- پایان نامه و رساله و حق التدریس و طرحهای پژوهشی اگر بودجه ای بتوانند از جایی جذب کنند.

      • شهرام خلیل نژاد
        پاسخ

        متشکرم.
        خیلی لطف کردین.

  2. mostafa
    پاسخ

    با سلام خدمت اقای دکتر
    من امسال پیش دانشگاهی هستم و می خواستم بدونم واسه رشته ی پرستاری دانشگاه ازاد تهران کنکور باید داد؟اگر باید کنکور داد ،کنکورش چه جوریه؟پذیرفته شدنش سخته؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مسلما در رشته های خوب و دانشگاه های خوب هرگز کنکور حذف نخواهد شد بلکه نهایتا از شکلی به شکل دیگری در خواهد آمد.

  3. مریم
    پاسخ

    سلام استاد به نظر شما حقوق عمومی بهتره یا حقوق نفت و گاز؟به نظر شما اگه امسال دانشگاهی غیر تهران قبول شم برم یا ساله بعد برای تهران بخونم به نظرتون فرقی داره دانشگاههای سراسری در ارشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق عمومی خیلی عام است ولی حقوق نفت و گاز خاص است. بنظرم دانشگاه های خوب شهرستان اصلی قبول شدید ادامه بدهید و معطل تهران نشوید زیرا تضمینی نیست که سال دیگر قبول شوید.

  4. فرزانه
    پاسخ

    سلام وعرض ادب-مجددا اول تشکر میکنم به خاطر راهنمایی که درمورد تحقیقم کردین ودوباره ازتون یه راهنمایی درمورد این تحقیقم میخواستم موضوع:(نتایج عدم ثبت شرکتها در قوانین بین المللی وجهانی)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تا حدی که اینجانب اطلاع دارم شرکت در قاطبه کشورها در صورتی ایجاد می شود که ثبت شود و همین رویه نیز در مقررات ثبت شرکتها در منطقه آزاد رعایت شده است. بنابراین نتایج عدم ثبت شرکتها در خود یک تعارض دارد زیرا شرکت تا زمانی که ثبت نشود، شرکت محسوب نمی شود.

  5. شکوفه موسوی
    پاسخ

    سلام استاد یزرگوار با توجه به برگزاری دکتری نفت و گاز می خواستم سوال نمایم در خصوص معاملات دولتی و قرارداد های نفتی چع منابعی معرفی می فرمائید سپاسگزارم منابع فارسی اندکی یافتم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، قبلا پاسخ داده ام مراجعه کنید.

  6. علی احمدی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت شما استاد بزرگوار
    و با تشکر از صبر و متانت شما در پاسخگویی به سوالات
    جناب استاد
    بنده در حال حاضر دانشجوی سال سوم دوره کارشناسی حقوق هستم. مدتی است علاقه مند به ادامه تحصیل در گرایش حقوق تجارت بین الملل شده ام و بحمدالله مقدمات رسیدن را تاحدی آماده کرده ام به گونه ای که در آزمون های آزمایشی نمره علمی لازم برای قبولی در رشته حقوق اقتصادی تجاری را کسب میکنم. به نظر شما کدامیک از این دو گرایش(اقتصادی تجاری یا تجارت بین الملل) از لحاظ آینده علمی و انجام تحقیقات در راستای اهداف عالی کشوری مفید تر است ؟ استاد بزرگوار شما از لحاظ سطح علمی دانشکده و محتوای دروس هر گرایش کدام یک را پیشنهاد می فرمایید
    بنده با توجه به اینکه کارمند بانک مرکزی میباشم علاقه مند هستم تحصیلاتم در آینده برای سازمان مفید واقع گردد .
    دعاگوی شما هستم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این دو ماهیتا یکسان هستند و زیاد خودتان را درگیر انتخاب آنها نکنید. فرق اساسی وجود ندارد.

  7. حمید
    پاسخ

    با سلام مجدد،
    بینهایت سپاسگزارم از لطفتون در پاسخگویی به سوالات،
    باتوجه به این که بنده تازه وارد ارشد حقوق بین الملل شدم و نظر به این که رشته کارشناسیم مترجمی زبان بوده، چه منابعی را برای تقویت مباحث حقوقی برای مطالعه بیشتر توصیه می فرمایید. و دیگر این که در زمینه بحث تعارض قوانین دیکشنری انگلیسی به فارسی موجود می باشد؟
    با سپاس فراوران

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در زمینه حقوق بین الملل منابع ریادی وجود دارد هم به فارسی و هم به انگلیسی که می توانید مراجعه کنید. در ضمن برای اطلاعات بیشتر در مورد منابع این رشته می توانید به این سایت مراجعه کنید.

  8. حميد
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرانقدر،
    بنده مدرک کارشناسی خود را در رشته مترجمی زبان از دانشگاه علامه طباطبایی با معدل الف دریافت کرده ام و در حال حاضر دانشجوی رشته حقوق بین الملل در دانشگاه آزاد تهران مرکز هستم. چند سوال از خدمتتون داشتم ، بنده در کنکور ارشد دانشگاه دولتی شرکت نکردم وفقط در کنکور دانشگاه آزاد شرکت کردم. به نظرتون در کنکور دانشگاه دولتی شرکت کنم برای پذیرفته شدن یا فرقی نمی کند؟ و مطلب بعدی این که احساس می کنم به رشته حقوق تجارت بین الملل علاقه بیشتری دارم. ایا واحد های ارشد این ۲ رشته تفاوت های زیادی دارند یا با مطالعه جانبی می توانم دانش خود را بالا ببرم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم ضرورتی به شرکت مجدد در کنکور ارشد دانشگاه دولتی وجود ندارد. بین حقوق بین الملل و حقوق تجارت بین الملل تفاوتهای اساسی وجود دارد البته بخشی از حقوق تجارت بین الملل به مباحث حقوق بین الملل عمومی بر می گردد ولی آنچه در عمل کاربرد دارد بیشتر جنبه خصوصی و تجاری بودن آن است که چون شما لیسانس حقوق ندارید، این بخشها نیاز به تقویت جدی دارد.

  9. mosafer
    پاسخ

    سلام وعرض ادب-مجددا” درباره معرفی موضوعات جدید وبه روز در مورد اعتبار اسنادی جهت پایان نامه از حضرتعالی راهنمایی میخوام در صورت امکان بی جوابم نذارید. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برای پیدا کردن موضوعات جدید در مورد اعتبار اسنادی (یا ال سی) باید کتابها، مقالات و پایانامه های متعددی که در این زمینه نوشته شده است را بررسی کرده و از دل آنها یک موضوع استخراج کنید اگر جای کار داشته باشد و منابع لازم نیز برای آن موضوع در دسترستان باشد.

  10. mohammad reza asgari
    پاسخ

    با سلام استاد من داوطلب کنکور هستم و میخواهم در رشته ی حقوق نفت به ادامه ی تحصیل ببردازم میخواستم از حظور جنابعلی درخواست کنم که ایا میتوانم بس از قبولی دردانشگاه این رشته را انتخاب کنم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، من که نفهیمدم که کدام کنکور مد نظر شما است. لیسانس یا فوق لیسانس؟

  11. پریسا
    پاسخ

    سلام وخسته نباشید میخواستم بدانم اگر بنده توانستم به یاری خداوند ارشد حقوق عمومی را قبول شوم امکان کارایی در ادارات دولتی را دارم یعنی به اندازه یک لیسانسه حقوق اعتبار کاری (استخدام)رادارم یا ارزش کمتری دارد با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به صرف داشتن فوق لیسانس عمومی شما به سختی می توانید کار مرتبطی پیدا کنید مگر این که لیسانس حقوق داشته باشید که در این صورت آن لیسانس به شما کمک خواهد کرد که کارهای حقوقی گوناگون و نه الزاما حقوق عمومی را انجام دهید.

  12. پرویزاسلامی
    پاسخ

    با سلام واحترام
    درقرارداد حمل ونقل دریایی ،آیا متصدی حمل و صادر کننده کالا میتوانندقراردادی منعقد نمایند که مبلغی بیشتر یا کمتر از خسارت وارده (در صورت بروز خسارت)به طرف مقابل پرداخت شود؟ (در قوانین بین المللی)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سوال برایم مبهم است. کلیه حمل و نقلها امروزه باید بیمه شوند و میزان مسولیت به اندازه بیمه است.

  13. مهدي
    پاسخ

    جناب دکتر، یه سؤال دیگه هم از محضرتون داشتم:
    با وجود زمینه های زیادی که تحت حقوق تجارت بین الملل قرار داره، به نظر جنابعالی کدامیک از اون حوزه ها برای موضوع رساله دکتری مناسبتره(یعنی تو کشور ما زمینه کاری و کاربرد بیشتری داره)؟ پیشاپیش از پاسخگویی تون ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بخش قراردادها، پرداختها و تأمین مالی

  14. مهدي
    پاسخ

    جناب دکتر شیروی سلام
    در جایی از سایتتون دیدم که یکی از مزایای گرایش حقوق تجارت بین الملل را «راحتی یادگیریش به خاطر محدود بودن دامنه اون» فرموده بودید.من اطلاعات زیادی از این گرایش ندارم.لذا دچار این تناقض شدم که با توجه به زیرمجموعه های فراوان این گرایش(مثل بیمه،حمل و نقل، قرارداد،گمرک،مالیات و…)،آیا مجموعاً حجم محتوای این گرایش،زیاد نیست؟آیا این فرمایش جنابعالی، به معنای اینه که فارغ التحصیل این رشته(مثل شما) می تواند در تمامی این حوزه ها فعالیت داشته باشه(مثل وکیلی که هم پرونده های کیفری را وکالت میکنه، هم خانواده، هم ثبتی،هم شرکتها و…؟)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هر رشته ای می تواند دارای تخصص باشد. مثل حقوق حمل و نقل و یا تأمین مالی و امثال آن. ولی کسی که در کارهای تجاری بین المللی ورود پیدا می کند باید از همه اینها تا حدی سررشته داشته باشد.

  15. م.محمودی
    پاسخ

    با سلام.
    .از شما استاد گرامی به خاطر پاسخ گویی به سوالات تشکر و قدردانی می کنم . با عرض پوزش از این که مزاحم اوقات ارزشمندتون میشم .در رابطه با termination clauseو cancellation clause در حقوق آمریکا یا انگلستان میشه به من منبع معرفی بکنید ؟آیا در هرکدام از این دو حقوق تعیین مدت در خیار شرط مانند حقوق ما شرط است؟ از راهنمایی شما پیشاپیش تشکر می کنم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این شروط عمدتا جایی بکار می رود که تعهدی انجام نشده باشد که به طرف دیگر حق فسخ قرارداد می دهد و زمان ندارد. کتابهای حقوق قراردادها یا Contract Law منابع خوبی برای این موضوع هستند.

  16. بهروز رودبارکی
    پاسخ

    با عرض سلام دارای مدرک دکتری مردم شناسی هستم . در حال حاضر مشغول به کار در آموزش و پرورشم . خواستم راهنمایی بفرمایید به ۲۳ سال سابقه و سن ۴۲ سال چگونه می توانم هیات علمی بشوم . با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیات علمی شدن شما منوظ به استعفا از آموزش و پرورش است ولی سوابق بیمه شما محفوظ خواهد بود.

  17. ا.کرمانی
    پاسخ

    باسلام مجدد
    با توجه به توضیحات جنابعالی حال اگر بخواهید بین دانشگاه آزاد و پردیس مقایسه ای نمایید کدام گزینه شما شخصا انتخاب میکنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      فرق چندانی ندارد هر چند که بنظرم پردیس ممکنه بهتر لحاظ شود.

  18. رضا
    پاسخ

    سلام.
    استاد گرامی ممنوم میشوم اگر در رابطه با اجاره هواپیما منبعی رو معرفی نماید(به جز پایان نامه).آیا این نوع از اجاره مشمول قانون خاصی است؟
    پیروز باشید

  19. yalda
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت شما استاد ارجمند
    از شما خواهشمندم مرا در انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد راهنمایی کنید به نظر شما از گرایش های این رشته مدریت بازاریابی-مدیریت بازرگانی-مریت بازرگانی بین الملل -مدریت تحول-مدیریت بیمه-مدیریت بازرگانی داخلی-مدیریت بازرگانی-مالی کدام یک بازار کار بهتری دارند؟اگر در رشته ی مدیت بازاریابی قبول بشوم امکان انتقال به دانشگاه دیگر که رشته ی مدیریت بازرگانی را فقط دارد وجود دارد؟
    خواهشمندام راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همه اینها خوب است ولی مدیریت بازرگانی خوب است.

  20. ا.کرمانی
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت دکتر شیروی
    بنده خواهان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی هستم و امسال برای اولین بار پردیس دانشگاه کاشان در این رشته با آزمون ورودی دانشجو میگیرد.آقای دکتر ارزش تحصیلی و علمی و مدرکی در این پردیس بیشتر است یا در یک واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد ؟با توجه به اینکه شهریه پردیس بالاتر از دانشگاه ازاد هست آیا این هزینه برای ادامه در مقطع دکترا ارزش دادد یا خیر؟ممنون میشوم به سوالم پاسخ دهید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پردیس ها که حالا در دانشگاه های دولتی رایج شده است، یک نوع رقابت با دانشگاه آزاد در گرفتن دانشجوی پولی است. به هر حال اینها دانشگاه دولتی محسوب می شوند ولی این که تا چه حدی بعدا مورد پذیرش مجامع علمی قرار خواهند گرفت به عملکرد آنها بر می گردد که فعلا معلوم نیست.

  21. دانشجو
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    آیا دوره های حقوق و قرارداد های نفت و گاز که دانشگاه تهران برگزار میکنه رو تایید می فرمایید؟۳۴۰۰۰۰۰ تومان هزینه داره و ۱۸۰ ساعت کلاس.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، از شرکت کنندگان دوره های قبلی تحقیق کنید.

  22. salar
    پاسخ

    استاد گرامی سلام-دانشجوی رشته حقوق خصوصی هستم.موضوع پایان نامه ام (( بررسی حقوق وتعهدات طرف های ذیربط در اعتبار اسنادی ))میباشد. خواهشمندم در صورت امکان جهت دسترسی به منابع مربوط به این موضوع(کتاب-پایان نامه – مقاله) راهنمایی فرمایید. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، پایان نامه های متعددی در این خصوص در دانشگاه های متعدد دفاع شده است و موضوع خیلی تکراری است به عنوان مثال تنها در دانشگاه شهید بهشتی پایان نامه ها و رساله های زیر وجود دارد:
      «مسئولیت بانک ها در معاملات اعتبارات اسنادی»
      «اعتبارات اسنادی الکترونیک” بررسی حقوق»
      «روابط حقوقی طرحهای اعتبار اسنادی»
      «جنبه های حقوقی اعتبارات اسنادی بین المللی»
      «جنبه های حقوقی اعتبارات اسنادی بانکی»

  23. پرویزاسلامی
    پاسخ

    با سلام مجدد خدمت اقای دکترشیروی با وجود اساتید باتجربه در رشته تجارت بین الملل، چرادر ایران مقطع دکترای این رشته وجود ندارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دقیقا دلیل آن معلوم نیست. با این که ارشد نفت و گاز تنها در یک دانشگاه و یکسال راه اندازی شده بود، دکتری آن در سه دانشگاه راه اندازی شد ولی با گذشت سالها از راه اندازی ارشد حقوق تجارت بین الملل، دکتری این رشته هنوز راه اندازی نشده است ولی احتمال خیلی زیاد به زودی راه اندازی شود.

  24. مرتضی محقی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی. دانشجوی ترم ۳ ارشد حقوق خصوصی دانشگاه حکیم سبزواری و اهل کشور افغانستان هستم. می خواستم نظر جنابعالی را در خصوص انتخاب موضوع پایان نامه در زمینه تجاری ترجیحاً مرتبط با حقوق تجارت افغانستان جویا شوم. به نظر شما در چه زمینه هایی می شود در حد یک پایان نامه کار کرد؟ از اینکه با دقت و حوصله زیاد به سوالات دانشجویان پاسخ می دهید از صمیم قلب متشکرم. در پناه حق موفق و مویّد باشید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، موضوعات زیادی را می توانید به صورت تطبیقی کار کنید. اگر به بخش پایان نامه های این سایت مراجعه کنید متوجه می شوید که چند پایان نامه به اینجانب در این خصوص دفاع شده که می توانید از آنها الهام بگیرید.

  25. سید سلیمان موسوی
    پاسخ

    با سلام. آیا منابع کافی درباره موانع حقوقی سرمایه گذاری خارجی برای تدوین یک پایان نامه در دسترس است؟ لطف کنید چند منبع در این خصوص را معرفی نمایید. با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این موضوع خیلی کار شده است و پایان نامه های متعددی در مورد آن نوشته شده است. برای دیدن فقط کارهایی که در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در این خصوص شده است به این لینک مراجعه کنید. مشابه این لیست را نیز می توانید در سایر دانشگاه ها پیدا کنید.

  26. خدایی
    پاسخ

    با سلام و آرزوی توفیق و سلامتی

    استاد گرانقدر سوالی از خدمتتان داشتم:

    اینجانب دارای مدرک لیسانس زمین شناسی و فوق لیسانس زمین شناسی می باشم

    هم اکنون نیز به عنوان مربی حق التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تدریس هستم

    با توجه به اینکه در دانشگاهی که تدریس می کنم رشته زمین شناسی وجود ندارد ولی رشته عمران وجود دارد – رشته عمران حدود ۳ درس مرتبط با زمین شناسی دارد که من آنها را تدریس میکنم – می خواستم بدانم اگر برای مقطع دکترا رشته عمران شرکت کنم با توجه به اینکه رشته دکترا با رشته ارشدم متفاوت است آیا می توانم هیات علمی شوم یا برای هیات علمی شدن حنما بایستی رشته دکتری و ارشد یکسان باشند؟سوال دیگر اینکه آیا برای مصاحبه دکتری چون رشته دکتری با رشته ارشدم متفاوت است به من گیر میدهند؟

    با تشکر و سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم همان رشته زمین شناسی را ادامه بدهید برایتان در مجموع بهتر است.

  27. mohammad
    پاسخ

    سلام استادببخشیدبه نظرشما مدیریت بازرگانی بهتر یاجغرافیاتوسعه وبرنامه ریزی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مدیریت بازرگانی بنظرم بیشتر بازار کار داشته باشد.

  28. فرزانه
    پاسخ

    عرض سلام و ادب خدمت شما استاد ارجمند و گرامی،واسه من در مورد تحقیق که نواقص ثبت شرکتها هستش یه منبع معرفی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این یک موضوع بیشتر جنبه عملی دارد و بنظرم باید با کارشناسانی که در ثبت شرکتها مشغول هستند یا وکلایی که در این زمینه فعال هستند، مشورت نمایید. تحقیق مستقلی سراغ ندارم ولی کار تطبیقی می تواند قدری ضعف آکادمیک کار شما را جبران کند.

  29. علی اکبری
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد عزیزم جناب آقای دکتر شیروی استاد ایا من با تراز ۶۵۷۶ امکان قبول شدن در گرایش حقوق خصوصی دانشگاه ازاد تهران مرکز تکمیل ظرفیت در بهمن ماه امسال را دارم ؟ با تشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نمی دانم.

  30. مهتاب باقری
    پاسخ

    عرض سلام و ادب خدمت شما استاد ارجمند و گرامی،
    دانشجوی حقوق تجارت بین الملل دانشگاه شهید بهشتی هستم و موضوع پایان نامه ام «جایگاه اصل شفافیت در سازمان جهانی تجارت» هست. می خواستم از جنابعالی خواهش کنم راجع به منابع مرتبط با این موضوع من را یاری نمائید.
    سپاسگزارم.
    پاینده باشید.

  31. افشين
    پاسخ

    ایا در رشته حسابداری بازرگانی با گرفتن مدرک لیسانس این گروه مهندس محسوب می شوند

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      خیر مهندسی محسوب نمی شود.

  32. یک خواهش
    پاسخ

    با سلام خسته نباشید
    می خواستم ببینم مدارک پردیس دانشگاه ملی سیستان تا چقدر اعتبار دارد با این همه هزینه و سخت گیری اساتید ایا ما می توانیم از این مدرک استفاده کنیم در اینده یا انصراف دهم و کنکور شرکت کنم
    لطفا کمک کنید تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در حد دانشگاه سیستان. انشاء الله بتوانید اما این که چه استفاده ای وابسته به این است که شما چگونه در آینده ادامه تحصیل خواهید داد و چه رزومه ای خواهید داشت.

  33. محمد
    پاسخ

    باسلام استادببخشید بامدرک لیسانس مدیریت بازرگانی برای ارشد چه رشته هایی به غیراز گرایشهای مدیریت میتوان شرکت کرد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در کلیه رشته ها شما می توانید شرکت کنید ولی مهم این است که آیا می توانید در آزمون آن موفق شوید.

  34. حامد
    پاسخ

    باعرض سلام خدمت شما.
    بنده سال۸۸فارغ التخصیل کارشناسی شیلات شدم وتصمیم گزفتم که برای فوق لیسانس به حقوق بین الملل بروم ولی بااینکه هوش متوسط به بالادارموسطح مطالعاتم خوب بودیکی پس از دیگری کنکورا ی دولتی روردشدم.باتوجه اینکه رشته حقوق رو به شدت دوست دارم واینده شغلی ام رو دراون می بینم ازشما استادبزرگ میپرسم ایا تغییر رشته من سودی دارد یعنی میتونم وکیل پایه۱ بشم یانه؟وبعداینکه سراین کنکورارشددولتی ۴سال ریاضتم جواب نداده ونمیتونم پاپس بکشم راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، داشتن لیسانس حقوق شرط است و با گرفتن یک فوق لیسانس حقوق بین الملل شما چطور می توانید وکالت کنید.

  35. سارا
    پاسخ

    باعرض سلام
    آقای دکتر میخواستم بدونم گرایش بازاریابی یا گرایش مالی که هردو از گرایشهای مدیریت بازرگانی هستن.. به لحاظ آینده شغلی کدوم بهتره ؟ و همچنین برای خانمها کدوم گرایشش بهتره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      بنظرم فرقی ندارد شاید گرایش مالی برای یک خانم بهتر باشد.

  36. مسعود
    پاسخ

    سلام استاد
    بنده رشته ام مهندسی عمران است، به مدیریت MBA علاقمند شدم، با توجه به اینکه بنده در بازار کار هستم، تحصیل در مدیریت MBA رو در دانشگاه توصیه میکنید یا دوره هایی مثل دوره های مجتمع فنی تهران؟
    باتشکر فراوان
    التماس دعا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ام بی ا را توصیه می کنم.

  37. ایلدار
    پاسخ

    سلام استاد بزرگوار
    جالب است که اینقدر با علاقه به سوالات مرتبط و غیر مرتبط پاسخ میدهید. با توجه به مشغله جنابعالی، تحسین برانگیز است.
    باری، فارغ التحصیل دوره اول ارشد تجارت بین الملل شهید بهشتی هستم. مدت سه سال در تهران کارشناس حقوق یک شرکت فعال در حوزه مخابران لوله های گاز بودم و در حال حاضر حدود سه سال است که در تبریز به شغل وکالت مشغولم. علاقمند شرکت در آزمون دکترای نفت و گاز هستم. امیدوارم در این مسیر از رهنمودهای جنابعالی استفاده کنم. منابعی که به یکی از کاربران معرفی کردید دیدم. اگر منابع دیگری هم معرفی کنید متشکر خواهم بود. دغدغه فعلی ام این است که آیا علاوه بر این منابع مطالعه تاریخچه قراردادهای نفتی ایران ضروری است؟ منظورم برای آزمون است و متوجه هستم که طالب چنین رشته ای باید به مباحث تاریخی هم تسلط داشته باشد اما آیا برای موفقیت آزمون مطالعه تاریخی نیاز هست؟
    آیا اطلاع دارید که این رشته در مقطع دکترا در کدام دانشگاهها ارائه میشود؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، علاوه بر منابعی که قبلا معرفی کرده ام یک کتاب توسط پژوهشهای مجلس چاپ و منتشر شده است که آن هم برای اطلاعات عمومی خوب است که می توانید از اینجا دانلود کنید.

  38. پریسا
    پاسخ

    باسلام و خسته نباشید
    اینجانب دارای مدرک کارشناسی کتابداری میباشم و علاقه زیادی به رشته حقوق دارم از آنجا که این ۴سال رشته دیگری را خوانده ام دیگر امکان کنکور مجدد ندارم خیلی دوست دارم رشته حقوق را بخوانم اگه امکان دارد مرا راهنمایی بفرمایید که چگونه میتوانم ارشد حقوق را قبول شوم از آنجا که بنده پیشینه تحصیلی رشته حقوق را ندارم هیچ آشنایی با نحوه قبولی ندارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است ابتدا گرایس مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس منابع لازم برای آن گرایش را تهیه و مطالعه نمایید. با دانشجویان قبولی در آن گرایش مشورت کنید خوب است.

  39. mina
    پاسخ

    من سوم دبیرستان هستم به وکالت علاقه مندم میخوام از ریاضی برم وکالت (حقوق)که آن شناوردر رشته های ریاضی و تجربی است میخوام بدونم چه رتبه ای باید داشته باشم تا توی یه دانشگاه خوب تهران قبول بشم من توی یک مدرسه ی نمونه درس میخونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اکثر دانشگاه های خوب از ریاضی حقوق قبول نمی کنند و بهتر است از طریق علوم انسانی امتحان بدهید.

    • پریسا
      پاسخ

      سلام وبا تشکر فراوان از اینکه راهنمایی کردید بنده گرایش حقوق عمومی را انتخاب کرده ام اما نمی دانم میتوانم موفق بشم یا نه

      • دکتر شیروی
        پاسخ

        سلام، انشا اله موفق خواهید شد.

  40. علیپور
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب دکتر عزیز. ابتدائاً از اینکه ایقدر آنلاین پاسخگوی مشکلات دانشجویان هستید خیلی متشکرم.
    سوال من اینه که در مورد نقش اجبار در قراردادها می تونم یه پایان نامه بنویسم؟ به عقیده شما آیا اینکار عملا امکانپذیره؟منبع کافی خواهم داشت؟
    ممنونم از لطفتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نفهمیدم منظورتان چیست. اگر منظورتان این است که ضمانت اجرای اجبار قرارداد را می خواهید کار کنید، این کار شده است و یک پایان نامه نیز با اینجانب تحت عنوان «مطالعه تطبیقی اجرای عین قرارداد در حقوق ایران و کامن لو، فریدالدین افضل، پردیس قم ۱۳۸۶.» گذرانده شده است که می توانید مراجعه کنید.

  41. ناصرباصر
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت شما استاد عزیز
    دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق تجارت می باشم ودر مورد مسئولیت مدنی متصدی حمل ونقل بین المللی دریایی تطبیقی بین ایران انگلستان وفرانسه تحقیق میکنم لطفا جنانچه کتب ویا مقالاتی مد نظرتان میباشد معرفی نمایید
    باتشکر
    ناصر باصر

  42. مسجدی
    پاسخ

    باسلام وعرض خسته نباشید

    من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد هستم . قصد شرکت درآزمون سراسری دکتری حقوق نفت وگاز را دارم می خواستم سئوال کنم با توجه به اخذ مدرک از دانشگاه آزاد با فرض قبولی در آزمون سراسری ، آیا در مرحله مصاحبه امکان پذیرش وجود دارد؟ درضمن اگرلطف کنید منابع مطالعاتی حقوق نفت وگازرا معرفی بفرمائید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، انشاء اله مشکلی بروز نخواهد کرد. با یک دید منفی نمی شود برنامه ریزی کرد.

  43. حسین
    پاسخ

    با عرض سلام و خدا قوت به استاد گرامی
    بنده لیسانس حقوق هستم اما در مورد ادامه فعالیتم در حال حاضر دچار تردید شده ام به اینکه اول وکالت را مدنظر قرار دهم( با توجه به اینکه خدمتم هم رفته ام) و بعد از آن برای ارشد اقدام کنم یا اینکه اولویت را بگذارم برای ارشد( تجارت بین الملل) و بعد از آن برای وکالت اقدام کنم. همچنین احساس می کنم اگر هر دو را با هم امتحان دهم حجم مطالب و منابع بسیار می شود و نه به این برسم و نه به آن …
    ممنون میشوم اگر راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اکر مشکل سربازی نداردی، فعلا وکالت را امتحان بده و بعد اگر قبول شدی برای ارشد اقدام کن.

  44. هادی
    پاسخ

    با سلام من دانشجوی رشته برق قدرت دانشگاه ازاد و مهندسی شیمی پیام نور میخواستم شیمی رو به مدیریت تغییر رشته بدم به نظر شما این کارو بکنم بهتره شما پیشنهاد کدوم دو رشته رو ادامه بدم وبهتره خواهشن راهنمایی کنید با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، یعنی دو رشته را باهم می خوانید. این کار چه سودی دارد؟ یک رشته را بگیرید و به پیش بروید آسمون همه دنیا یک جوره.

  45. گوهری
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد بزرگوار
    در زمینه نفت و گاز کتاب یا سایتی هست که به کمک اون بتونم به آرای صادره بین المللی در زمینه نفت و گاز دسترسی پیدا کنم؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سایتی سراغ ندارم ولی در زمینه داوری قراردادهای نفتی کتابها و مقالاتی در فارسی و انگلیسی وجود دارد که می توانید مراجعه کنید مثل:
      ARBITRATION OF INTERNATIONAL OIL, GAS AND

  46. مجتبی محسن آبادی
    پاسخ

    باسلام خدمت استاد گرامی
    درصورت امکان چندکتاب در ارتباط با قانون حاکم دردعاوی تجاری ونیز دادگاه صالح در این ارتباط که به فارسی درسالهای اخیر نوشته ویاترجمه شده معرفی نماییدو آیا برای تعیین قانون ودادگاه صالح در دعاوی ناشی از LCاین کتب کاربرد دارند؟
    باتشکر

  47. فائزه مسعودی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    آقای دکتر استاد بزرگوار
    من به دنبال منابعی برای تحقیقم بودم که با وبلاگ شما آشنا شدم/کلی حسرت خوردم به دانشجویانی که سر کلاس شما بودن/این همه لطف و بزرگواری شما حتما هم باعثه افتخاره شاگرد شما بودن
    دانشجوی ترم آخر ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد انزلی هستم
    تحقیق اولم “ماهیت شرکتهای چند ملیتی ” بود
    الان هم یه تحقیق در مورد “سازو کار I C C “دارم
    یه دوره ی داوری بین المللی که در A C I C برگزارشد شرکت کردم از آنجا به تجارت بین الملل علاقمند شدم/
    النهایه استاد عزیز اگر در مورد I C C غیر ازمقالات آقای دکتر محبی مطلبی هست بفرمایید و یا کتابی ؟ممنون میشم و بسیار سپاسگزارم
    پ.ن: وبلاگم و ببینید خوشحال میشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در کتاب داوری تجاری بین المللی که زیر چاپ است مقررات اتاق بازرگانی بین المللی بررسی شده است و تا چاپ کتاب باید صبر کنید.

  48. مهرداد
    پاسخ

    سلام
    آیا با لیسانس تاریخ می تونم ارشد مدیریت بگیرم؟
    با توجه به اینکه در سازمان تامین اجتماعی با مدرک دیپلم استخدام شدم برای ارتقای شغلی چه رشته ای پیشنهاد می کنید؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مانعی ندارد اگر بتوانید قبول شوید. ارشد مدیریت خوب است.

  49. محمد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. در مورد میزان حقوق اعضای هیات علمی، نوع بیمه و آینده کاری دانشگاه های غیرانتفاعی اطلاعی دارید؟ – ممنون میشم من رو راهنمایی کنید. عضو هیات علمی بودن در این موسسات معنایی داره اصلا؟!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بیمه آنها تأمین اجتماعی است. آینده شغلی منوط به ادامه کار آن مؤسسه است.

  50. نفس
    پاسخ

    با سلام و ارزوی بهترین ها برای شما استاد عزیز
    من دانشجوی کارشناسی حقوق در دانشگاه شهیدبهشتی هستم
    میخام برای ارشد حقوق نفت و گاز رو بخونم
    میشه بگید باید چه گرایشی رو کنکور بدم که بشه حقوق نفت و گاز تهران رو قبول شد؟حقوق عمومی؟تجارت بین الملل؟….

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بیشتر درسها به حقوق تجارت بین الملل نزدیک است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *