پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. masoud
    پاسخ

    باعرض سلام خدمت شمااستادگرامی ازلحاظ رتبه بندی دربین دانشگاه ها وهیت علمی :دانشگاه ازاد علوم تحقیقات تهران وروزانه دامغان کدام بهتروبالاتراست؟؟ البته بنده رشته فیزیک هسته ای دردانشگاه دامغان ورشته مهندسی هسته ای دردانشگاه علوم تحقیقات قبول شده ام باتشکرازپاسخگویی شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب دانشگاه دامغان هم دانشگاه خوبی است. اگر ساکن تهران هستید، خب دانشگاه آزاد مسایل و مشکلات رفت و آمد و خوابگاه را ندارد.

  2. فاطمه
    پاسخ

    سلام استاد امکان تغییر رشته در دانشگاه الزهرا تهران وجود داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منوط به آوردن رشته مورد نظر در کارنامه شما است و اینکه گروه های آموزشی مربوط قبول کنند.

  3. سام
    پاسخ

    سلام اقای دکتر بنده در پردیس دانشگاهی شیراز دو ترم گزرانده ام و میخواهم انتقالی به پردیس دانشگاهی گیلان بگیرم .ولی شیراز میگود باید ۷۰ میلیون پرداخت کنید برای چه این مبلغ و از من میخواهند بگیرند .چرا باید پرداخت کنم با این که انتقال بنده قانونی و بنا به دلبل و شرایط خاص میباشد .الان برای گرفتن پرونده باید ۷۰ میلیون بدهم لطفا راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب هر کس شرایط خودش را دارد. اگر ناراضی هستید، می توانید نروید.

  4. حسین
    پاسخ

    سلام استاد….بنده دانشجویه دکترای شیمی توکیو ژاپن هستم..میخوام برای دانشگاه شریف.برای هیت علمی شدن اقدام کنم,سوالم اینه امکان داره منو قبول کند.اصلا مدرک توکیو رو قبول دارند.باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب باید از طریق فراخوان اقدام کنید که اصلا نیاز دارند یا نه.

  5. nazanin
    پاسخ

    باسلام من امسال از دانشگاه مجازی سهند تبریزاز مهندسی پزشکی قبول شدم ودر تبریز زندگی میکنم به نظرتون ثبت نام کنم یا سال بعد بازهم کنکور بدم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مجازی که روش تحصیل نیست.

  6. الناز دهقانی
    پاسخ

    سلام استاد ، وقتتون بخیر
    من تجارت بین الملل دانشگاه آزاد تهران مرکز قبول شدم ، اگر مجددا کنکور ارشد شرکت کنم و قبول بشم ، امکان اینکه دانشگاه شهید بهشتی و یا علامه واحد های درسی من رو قبول بکنند وجود داره ؟
    با تشکر از توجهتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، آنها قبول نمی کنند.

  7. ندا
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید من دکتری حقوق بین الملل قبولشدم کارشناسیم مرتبط نیست با اخذ مدرکدکتری میتوانم مدرس بشوم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمال آن کم است.

  8. پونه
    پاسخ

    سلام. من امسال کارشناسی ارشد عمران دانشگاه صنعتی سجاد مشهد غیرانتفاعی قبول شدم. آیا یه سال دیگه کنکور بدم و سال دیگه دولتی یا آزاد مشهد بروم یا همین رو ثبت نام کنم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب تا چه اندازه شانس قبولی داشته باشید. اگر مطمئن نیستید همین غیر انتفاعی را ادامه بدهید.

  9. نگار
    پاسخ

    سلام استاد. من امسال ارشد قبول شدم موسسه ی غیرانتفاعی. میتونم اینجا مشغول به تحصیل بشم و در کنکور ارشد سال دیگه هم شرکت کنم و اگه دولتی قبول شدم از اینجا انصراف بدم؟ توی سایت سنجش دیدم که نوشته بود دانشجویان ارشد از کنکور سال بعد محرومن. این شامل دانشجوی ارشد غیرانتفاعی هم میشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشجو باید انصراف بدهد تا بتواند در آزمون بعدی شرکت کند.

  10. علی
    پاسخ

    با عرض سلام و ادب
    اگر کسی در دوره ی کارشناسی زبان خوانده باشد و به طور خود اموز در زمینه های زیست شناسی و ژنتیک و علومی از این قبیل به مطالعه بپردازد و علم خودر را در این زمینه ها بسط دهد و متعاقبن کارشناسی ارشد را در رشته ای نظیر ژنتیک ادامه دهد و با فرض اینکه این شخص تا حد قابل قبولی توانسته باشد ضعف دوره ی کارشناسی اش را برطرف کرده باشد ایا می تواند در دوره ی دکتری در کشورهایی مثل امریکا یا استرالیا درخواست ادامه تحصیل دهد و پیشرفت کند؟ ایا علوم پایه در چنین کشور های ارزش دارد و می توان در ان به کارهای تحقیقاتی پرداخت و مفید واقع شده؟
    با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم بدون لیسانس مرتبط کسی اهمیت به تحصیلات بعدی نمی دهد. شاید این امر را یک نوع تقلب هم تلقی کنند.

  11. میلاد
    پاسخ

    باعرض سلام وخسته نباشید.ببخشیداستادمن به رشته حقوق نفت وگازعلاقه مندم ولی وقتی دفترچه راهنمای ثبته نامونگاه کردم توگرایشای حقوق نبوداسمش!موقع ثبته نام کدوم گرایشوانتخاب کنم تابعداعلام نتیجه اولیه توگگرایش نفتوگازبتونم انتخاب رشته کنم؟تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا ذیل حقوق عمومی این رشته وجود دارد.

  12. محمد
    پاسخ

    سلام دکترجان.
    ۲۵ سالمه.کارشناسی حقوق دارم و الان نیز کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل دانشگاه آزاد تهران قبول شدم.به رشته علاقه دارم و هم اکنون نیز کارمند یکی از معتبرترین شرکت های بین المللی هستم که در زمینه مهندسی و تجارت خارجی و داخلی فعالیت داره و مطمئنم که با این رشته با توجه به محیط کارم که مربوط به تجارت بین المللی هست قطعاً پیشرفت و آینده خوبی خواهم داشت.
    فقط از شما استاد گرانقدر تقاضا دارم که چند تا از کتاب های مهم این رشته را که در دانشگاه تدریس نمیشه معرفی کنید تا بعنوان مکمل کتب دانشگاهی استفاده کنم.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم باید کتابهای خارجی مطالعه کنید. می توانید این کتاب را دانلود کرده و مطالعه کنید:
      http://www.unidroit.org/instruments/commercial-contracts/unidroit-principles-2010

  13. سید هادی رضوی
    پاسخ

    با عرض سلام . دکتر من دانشگاه فیزیک دامغان در اومدم خیلی ها ب من گفتن خوب نیست . بنده ساکن خوزستان هستم . میخواستم ببینم امکان تغدیر رشته وجود دارد ؟؟ یا انتقالی ؟؟؟ اگر ازاد بخوام مکانیک یا برق بخونم بهترشه ؟؟ تروخداا کمکم کنید .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، انتقال و تبدیل به رشته هایی که در کنکور آورده اید وجود دارد ولی شرایط خاصی دارد.

  14. الهام
    پاسخ

    سلام.خسته نباشید استاد.من دانشگاه ازاد شیراز رشته معماری قبول شدم و دانشگاه غیر انتفاعی حافظ شیراز رشته معماری داخلی قبول شدم.خودمم ساکن شیرازم.میخواستم نظرتون رو بدونم که کدوم رو برم؟مدرک کدوم معتبرتره؟سطح علمی کدوم بالاتره؟درکل لطف کنید بگید کدوم رو برم.لطفا سریع جواب بدید باید برم برای ثبت نام.ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همان دانشگاه آزاد شیراز بنظرم بهتر است.

  15. جواد
    پاسخ

    سلام استاد.
    سوالی داشتم اینکه آیا برای گرفت فاند مهمه که چند ترمه درستو تموم کردی یا نه.ممنونم ازتون استاد بابت پاسخ هاتون.بسیار ممنونم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همه چیز مهم است. فاند به کسی داده می شود که مطمئن شوند فرد از جهت تحصیلی و آینده ذیصلاح و شایسته است.

  16. مجید
    پاسخ

    سلام آقای دکتر بنده لیسانس و فوق لیسانس مدیریت صنعتی دارم و لیسانس حقوق هم دارم و خودمم کارمند بانکم آیا برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته حقوق تجارت بین الملل که علاقه شدیدی به آن دارم مشکلی پیش نمیاد آیا نیاز به گرفتن ارشد حقوق تجارت بین الملل دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم بدون ارشد حقوق نمی توانید در دکتری شرکت کنید.

  17. Pouya
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من میخوام دانشگاه ازاد درس بخونم، بین رشته برق و عمران گیر کردم کدوم بهتره به نظرتون؟ باز کارش منظورمه، جوابشو فوووووووری نیاز دارم چون فردا ثبت نام میکنم. لطفا جواب بدید ممنون میشم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو خوبند. بنظرم عمران بیشتر زمینه کار دارد چون ساختمان خیلی فعلا در ایران مهم است

  18. سعید
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت استاد گرامی. من لیسانس مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد دارم و امسال نیز در دوره مجاری کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه تهران قبول شده ام. که بعلت مسائل مالی موفق به ثبت نام نشده ام. آیا امکان شرکت دوباره در آزمون ارشد برای سال تحصیلی اینده را دارم یا خیر؟. با تشکر از شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله.

  19. مهدی
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    من در دوره کارشناسی عمران خواندم
    برای ارشد هم کامپیوتر نرم افزار قبول شدم دانشگاه آزاد واحد ورامین و هم مدیریت دولتی پردیس دانشگاه تربیت مدرس به نظر شما کدام گزینه بهتر است؟من در دو راهی تصمیم ماندم بعضی میگوند مدیریت بعضی میگوند کامپیوتر به هر دو هم علاقه زیاد دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیچکدام بنظرم.

  20. دانشجو
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    جناب دکتر بنده ارشد پردیس البرزدانشگاه تهران از طریق ازمون سراسری سازمان سنجش قبول شدم منتهی
    عده ای عنوان میکنند بدلیل درج نام پردیس پولی در دانشنامه مدارک پردیس اعتبار دانشگاه مادر رانداشته و حتی اعتبارش از دانشگاههای دیگر داخل کشور هم پایین تر هست و عده ای هم تکذیب میکنند و عده ای هم برایه دوره دکتری میگویند به مشکل میخوری نه دانشگاههای تراز اول داخل و نه دانشگاههای خارجی این مدرک رو قبول ندارند و در مصاحبه دانشگاههای داخلی همون اول بدون هیچ پرسشی ردت میکنن اگر واقعا چنین هست بنده با توجه به انتخاب اشتباهی که کردم حداقل تا وقت هست دانشگاه ازاد رو ثبت نام کنم
    پیشا پیش از راهنمایی شما صمیمانه سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همین پردیس را ثبت نام کنید.

  21. ر.ا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.خسته نباشید و ممنون بابت وقتی که برای پاسخ به سوالات میگذارید. من لیسانس حسابداری دارم با ۵ سال سابقه کار و درحال حاضر درحال تحصیل در ترم ۳ مدیریت مالی هستم. مدتهاست حس میکنم رشته حقوق رشته ایه که میتونه هم از لحاظ علمی و هم کاری ارضا کنه.خیلی ها پیشنهاد میکنند برای ارشد حقوق اقدام کنم حتی خواهر خودم که وکیله ولی من دوست دارم پروانه بگیرم و بتونم تو این رشته کار کنم.یه مورد دیگه هم اینه که با توجه به این که سن من ۳۰ ساله اگر بخوام زودتر وارد مسایل تجربی بشم دنبال کار بگردم یا بیشتر مطالعه کنم؟ ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید بروید یک لیسانس حقوق بگیرید اولا و بعد فکر بقیه چیزها را بکنید.

  22. شهاب
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید
    سوالی داشتم . من غیر انتفاعی دانشگاه کار قزوین رشته صنایع قبول شدم و تو دانشگاه آزاد رشته it قبول شدم . می خواستم بدونم به نظره شما کدوم بهتره . در ضمن ساکن کرج هستم و فرق زیادی نداره که چه رشته ای بخونم .
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان کرج بروید.

  23. بهنام سلطانی
    پاسخ

    سلام استاد .کارشناس کشاورزی با کار ازاد هستم امسال ارشد حقوق بین الملل قبول شدم درصورت تحصیل واخذ مدرک میتوانم مدرس بشوم مختصرن بفرمایید چه شغلی با این مدرک میتوانم پیدا کنم .تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام انشاله بعدا می روید پیام نور یک لیسانس می گیرید و آن لیسانس به داد شما می رسد.

  24. هستی
    پاسخ

    سلام میخواستم راهنمایی بگیرم.دانشگاه ازاد کرج حقوق بخونم بهتره یا مدیریت بازرگانی علم وفرهنگ چون دوتا دانشگاه خوبن.موندم بین دوراهی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم دانشگاه آزاد کرج.

  25. هدی ثاقب
    پاسخ

    سلام استادمحترم من کارشناسی ارشدمجازی اموزش محورقبول شدم وجون سال دومی هست که کتکورشرکت کردم وهربارمجازی اوردم به نظرشما بهتره ثبت نام کنم یانه/یابهتره به ازمونای وکالت وقضاوت فکرکنم/میشه مجازی قبول شدودرکلاسهای حضوری شرکت کرد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتر است فکر وکالت و قضاوت باشید. حالا این مدرک را هم بگیرید که بگویید ارشد هستم.

  26. شادی
    پاسخ

    با سلام
    من در کنکور ارشد پردیس شهید بهشتی و علوم تحقیقات در رشته مدیریت بازرگانی قبول شده ام و به نظر شما از لحاظ اعتبار علمی و ادامه تحصیل دکترا کدام بهتر است ؟
    من شنیدم کسانی که در پردیس تحصیل می کنند شانسی برای تحصیل در دانشگاه های معتبر ندارند و باید باز هم در پردیس تحصیل کنند

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر مسئله مالی مهم نیست همان پردیس را بروید.

  27. حسین
    پاسخ

    سلام جناب دکتر
    ازاین همه حوصله و دقت در پاسخ به هموطنان بسیار بسیار سپاسگذارم.
    یک سوال داشتم از محضرتون : بنده با مدرک کارشناسی ارشد عضو هییت علمی سما کرج بودم به مدت ۳ ترم و در تاریخ دی ماه ۸۸ استعفا نمودم آیا امکان بازگشت و جذب مجدد به عنوان هییت علمی در همان واحد را دارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب باید دوباره تقاضا کنید شاید به خاطر سابقه شما در آنجا راحتر بتوانید جذب شوید.

  28. پرویز
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر لطفا چند منبع در مورد جانشینی مسئولیت در حقوق تجارت بین الملل معرفی بفرمایید
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بحث جانشینی در دو جا اصولا مطرح می شود یکی در بیمه و دیگری در انتقال قرارداد. که می توانید به منابع مربوط این دو مراجعه کنید.

  29. مهران
    پاسخ

    سلام استاد من امسال نتوانستم درس بخوانم و علم و فرهنگ پدیرفته شدم حال سه سوال دارم
    ۱.سطح دانشگاه و هیات علمی آن را چطور ارزیابی می کنید
    ۲.با توجه به آن که من سال بعد حتما کنکور خواهم داد اگر دانشگاه دولتی پذیرفته شوم امکان دارد واحد هایی را که گدرانده ام را به آن دانشگاه منتقل کنم
    ۳.این درست است که فارغ التحصیلان این دانشگاه شرایط بهتری در استخدام ها دارند
    پیشاپیش از پاسخگوییتان متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- خب در بین غیر انتفاعی ها خوب است. ۲- بعید میدانم. ۳- نشنیده ام.

  30. م.م
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من دانشجوی دکتری روزانه دانشگاه تهران هستم. ارشدم رو هم همینطور و در کل سه دوره تحصیلم رو دولتی بودم. رزومه ام در رشته خودم بد نیست.
    برای هیئت علمی شدن در دانشگاه های دولتی شهرستانها باید فقط بر اساس فراخوان جذب و یا طرح راتبه اقدام کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله.

  31. دانشجو
    پاسخ

    سلام.استاد .من دانشجوی ترم سه پردیس فارابی ام.چتد بار سوالمو مطرح کردم پایخ ندادید.اسناد من برای اینکه از حالا بخوام خودمو تقویت کنم ک پشت سد آزمدن های حقوقی نمونم باید چیکار کنم. گیجم. نمیدونم چیکار کنم با وجود درسی ک این ترم خوندم معدلم ۱۷.۴۰ شد. استاد نمیدونم چه طور باید برنامه ریزی کنم .گاهی نا امید میشم.با وجود علاقه ای ک دارم اما احساس میکنم فهم حقوقیم خیلی خوب نیس و اسن خیلی عذابم میده.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ناامیدی ندارد. باید تلاش کنید. شما حالا تازه اول تحصیل اتان است باید تمرکز کنید روی درس خواندن. درس بخوانید و درس بخوانید و دیگر هیچ فکی نکنید. بقیه چیزها خودش درست می شود.

  32. كريمي
    پاسخ

    با سلام
    بنده ارشد حسابداری غیر انتفاعی پرندک و همینطور حسابداری آزاد تهران مرکز قبول شدم
    بنظر شما کدوم بهتره؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم آزاد بهتر است.

  33. نسیم یوسفی
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    استاد به نظر شما پردیس خودگردان دانشگاه خوارزمی بهتره یا شبانه شهرستان؟ (رشته مدیریت منابع انسانی)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تا کجا ساکن باشید و کدام دانشگاه باشد. بنظرم اگر کرج ساکن هستید، خب پردیس خوارزمی بروید.

  34. عليرضا مقدم
    پاسخ

    با سلام و احترام خدمت حضرتعالی
    بنده کارشناسی ارشد مهندسی صنایع خواجه نصیر ( مجازی) و از طرفی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی آزاد کرج روزانه قبول شدم. کدام یک را پیشنهاد می کنید. باتشکر و احترام مجدد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حضوری را بر مجازی ترجیح می دهم.

  35. مهدی ف
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی… استاد در زمینهappearance intent in contract law تقاضا دارم مقاله ای به زبان انگلیسی به بنده معرفی کنید..با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در کتابهای حقوق قراردادها این مباحث آمده است و منبع زیر را هم می توانید مراجعه کنید.
      http://www.otago.ac.nz/law/research/journals/otago036314.pdf

  36. دوراهی
    پاسخ

    سلام بنده رشته زیست شناسی سلولی مشهد روزانه قبول شدم به نظر شما بین این رشته و مهندسی کامپیوتر نرم افزار دانشگاه آزاد مشهد (کارشناسی بدون کنکور) کدام بهتر است؟؟؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر به مباحث کامپیوتری علاقه دارید، بنظرم آزاد بهتر است.

  37. لیلا
    پاسخ

    با سلام خدمت شما جناب آقای دکتر شیروی. من کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد آموزش ربان انگلیسی دارم. بعد از ۴ که از گرفتن کارشناسی ارشدم می گذرد قصد دارم در رشته ی مدیریت بازرگانی در مقطع دکتری شرکت کنم. با توجه به اینکه به تدریس در دانشگاه علاقه ی زیادی دارم آیا این امکان وجود دارد با گرفتن مدرک دکتری مدیریت بازرگانی هیات علمی دانشگاهی شوم؟ اصلا امکان این تغییر رشته در این مقطع وجود دارد؟ ناگفته نماند که چهار مقاله در زمینه ی آموزش زبان انگلیسی و یک مقاله در زمینه ی حقوق ارائه شده در کنفرانس آتن دارم که البته ترجمه ی این مقاله با من بوده و در حال حاضر هم کارمند یکی از سه اپراتور کشور هستم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب شما آن موقع متخصص در چه رشته ای هستید؟ مترجمی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی یا مدیریت؟ بنظرم با این تغییرات آینده ای روشنی را نمی بینم.

  38. حمید
    پاسخ

    با سلام من ارشد صنایع شرکت کردم . به نظر شما بین پردیس دانشگاه تهران و آزاد تهران جنوب کدوم رو انتخاب کنم ؟ کدوم مدرک معتبر تر است برای تو ایران موندن یا پذیرش گرفتن ؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم اگر حضوری و با پایان نامه هست، پردیس دانشگاه تهران.

  39. الهه
    پاسخ

    سلام استاد محترم وقتتون بخیر من دانشگاه فارابی روزانه قبول شدم از طرفی شبانه بابلسر هم دیدم که قبولم از کارنامه سبز الان ناراحتم ..ایا راهی داره که بخوام جابجا شم؟؟؟ برام مهمه پاسختون. برای دوری راه میگم .. نمیدونستم اینجا قبول میشم ! ظرفیتها رو خیلی کم کردن… متشکرم از سایت خوبتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فارابی که از بابلسر خیلی قوی تر است.

  40. میثم
    پاسخ

    سلام خدمت استاد گرامی
    من در کنکور سراسری امسال حقوق دانشگاه علم و فرهنگ تهران قبول شدم. بین دانشگاه علم و فرهنگ و آزاد تردید دارم. لطف میکنید راهنمایی کنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم علم و فرهنگ بروید.

  41. امیر محمد
    پاسخ

    با سلام اینجانب کارشناسی عمران از دانشگاه قم گرفته ام الان کارشناسی ارشد زلزله دانشگاه ازاد تهران مرکز قبول شده ام به نظر شما بروم یا با توجه به اینکه یک شال برای ارشد وقت دارم برای دولتی بخوانم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بروید ادامه بدهید و معطل نشوید.

  42. احمدی
    پاسخ

    سلام،استاد از شما نقل قول شده دکتری حقوق تجارت بین الملل ظرف یکی دوسال آینده راه اندازی میشه،این موضوع صحت داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام انشاله در سال آینده راه اندازی شود.

  43. ستاره
    پاسخ

    سلام
    استاد نظرتون را راجع به ارشد جزا غیرانتفاعی ساوه رو میخواستم بدونم
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر در ساوه ساکن هستید خب بد نیست.

  44. علی.خ
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد
    من در رشته عمران روزانه صنعتی بیرجند قبول شده ام من ساکن مشهد هستم به نظر شما بین این دانشگاه و دانشگاه آزاد مشهد در رشته عمران کدام بهتر و معتبر تر است
    لطفا کمکم کنید واقعا به کمک احتیاج دارم
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم اگر همان مشهد بخوانید بهتر است.

  45. رویا
    پاسخ

    با سلام
    من لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد دارم،الان هم ارشد در دانشگاه مجازی دانشگاه تهران در رشته حقوق خصوصی قبول شدم
    میخواستم ببینم آیا مدرک دانشگاه مجازی اعتباری داره؟!
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مدرک مجازی آموزش محور است و در حد خودش خوب اعتبار دارد. با آن که نمی توانید موشک هوا کنید.

  46. سعید صادقی
    پاسخ

    سلام خدمت اقای دکتر شیروی
    اقای دکتری سوالی داشتم اینکه من کارشناسی دانشگاه ازاد با معدل ۱۴.۶۰ هستم و دو مقاله بین المللی دارم ایا میتوانم برای ارشد در دانشگاه های المان یا استرالیا یا دیگر کشور های اروپایی پذیرش شوم؟ اگر پاسخ منفیست ایا اگر ارشد را در یک دانشگاه خوب در ایران با معدل بالا بگذرانم ایا شرایطم بهتر میشود و میتوانم برای دکتری اقدام کنم…؟ ممنون از حوصله و شکیباییتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می توانید ولی نیاز به نمره زبان و پول دارید. گرفتن فاند یا بورسیه خیلی نادر است.

  47. علی.ت
    پاسخ

    سلام وعرض ادب.استاداکنون سه دانشگاه دولتی پردیس فارابی دانشگاه تهران،علامه وشهیدبهشتی به همراه واحددامغان دانشگاه آزاد مجوزشورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم رادارندکه دانشجوی حقوق تجارت بین الملل پذیرش نمایند.دیروزدرنتایج ارشدآزاد،واحددامغان قبول شده ام.همیشه که درسایت شمامشاهده میکنم آینده بسیارروشنی برای این گرایش پیش بینی میکنید.پذیرش سه دانشگاه دولتی۴۲دانشجوی حضوری است وبه همراه واحددامغان که درهرترم۲۵دانشجو پذیرش میکنددرسال۹۲نفر حضوری دراین گرایش تحصیل میکنند. استادشیروی لطفا راهنمایی فرماییدکه اکنون دردامغان ثبت نام کنم که نقدامروزاست یا تلاش کنم درآزمون ارشد۹۵ قبول شوم که نسیه فرداست؟ ازاطاله سخنم پوزش می طلبم.باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام البته دانشگاه های دیگر آزاد تهران نیز این رشته را دارند. خب اگر بتوانید در آزمون سال دیگر قبول شوید خب خوب است ولی سخت است.

  48. ابوالفضل
    پاسخ

    سلام‏ ‏استاد‏ ‏وقت‏ ‏بخیر‏ ‏…. ‏ ‏ببخشید‏ ‏بنده‏ ‏در‏ ‏حال‏ ‏حاظر‏ ‏دانشگاه‏ ‏پیام‏ ‏نور‏ ‏رشته‏ ‏مهندسی‏ ‏مدیریت‏ ‏اجرایی‏ ‏قبول‏ ‏شدم‏ ‏…‏ ‏و‏ ‏میخواستم‏ ‏بدونم‏ ‏دانشگاه‏ ‏ازاد‏ ‏بهتره‏ ‏برام‏ ‏یا‏ ‏پیام‏ ‏نور‏ ‏…‏ ‏مشگل‏ ‏مالی‏ ‏اصلا‏ ‏ندارم‏ ‏…‏ ‏و‏ ‏‏ ‏مهندسی‏ ‏مدیریت‏ ‏اجرایی‏ ‏خوبه‏ ‏یا‏ ‏بد‏ ‏؟؟‏ ‏‏ ‏‏ ‏….‏ ‏ممنون‏ ‏

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه آزاد را بر پیام نور ترجیج می دهم.

  49. مرتضی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر.بر خود لازم دیدم تا از تمام زحمات شما؛علی الخصوص وقت زیادی که برای پاسخ دادن به دغدغه های کسانی که حتی آنها را نمی شناسید و لطفی که به جوانان و پیروان راه علم و دانش که به سوی مسیر سعادت و کمال خیز برداشته و در جستجوی آنها هستند؛تشکر و قدردانی کنم.آرزومندم ذات اقدس احدیت شما خوبان را که در مسیر تحقق اهداف متعالی انسان از جان مایه می گذارید؛در کنف الطاف خاصه ی خویش قرار دهد…ان شاءالله…

  50. مرضیه
    پاسخ

    سلام خسته نباشید … ارشد دانشگاه آزاد تبریز مهندسی فناوری اطلاعات گرایش شبکه های کامپیوتری قبول شدم (خودم ساکن تبریزم) به نظر شما ارزش خوندن داره آزاد یا یک سال دیگه بخونم واسه سراسری . مدرک یونی آزاد تبریز در ایران و خارج معتبر هست یا نه ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بروید همانجا تحصیل کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *