پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. حسین
    پاسخ

    باسلام میلاد امیرمومنان وروز استاد پیشاپیش بر شما مبارک.
    ابتدا از این که به سوال قبلیم جواب دادید تشکر می کنم وامیدوارم به این سوالم هم پاسخ دهید .
    رشته ام حسابداری هس و اینده شغلی خوبی داره وطبق سخنان اساتیدم با لیسانس حسابداری می توانم استخدام شوم یا کار کنم اما من می خواهم ادامه تحصیل بدهم اما نه در رشته حسابداری چون تا الان نتوانسته ام این رشته رو دوست بدارم و فقط به امید کارکردن وکسب درامد به ان نگاه می کنم قصد کرده ام برای ارشد حقوق بخونم چون همیشه یه جورایی رشته حقوق رو دوست داشتم اما به دلیل این که رشته ام در دبیرستان انسانی نبود خوب طبعا نمی توانستم حقوق را انتخاب کنم حال باتوجه به این مسائل:
    ۱- ارشد حقوق بخونم یا این که روی احساسات پا بگذارم ورشته خودم رو ادامه بدهم؟
    ۲- اگر با کارشناسی حسابداری استخدام جایی بشوم با گرفتن کارشناسی ارشد حقوق ایا حقوقم افزایش می یابد یا خیر ؟
    می دانم خیلی سوالاتم طولانی شد اما اگر لطف کنید یکم مفصل برام توضیح بدهید
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همان رشته خودت را ادامه بده

  2. سارا
    پاسخ

    سلام. استاد من امسال سال دوم هست که در آزمون دکتری شرکت میکنم و فقط پیام نور و شبانه مجاز شدم. پرداخت هزینه شبانه برام مقدور نیست. به نظر شما برای تحصیل به دانشگاه پیام نور برم؟ الان مربی حق التدریس هستم، رشتم زبان انگلیسی هست.
    متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، مگر دانشگاه پیام نور چقدر کمتر است؟ بنظرم شبانه خیلی بهتر است چون در مدرک هم ذکر نمی شود.

  3. مهدی
    پاسخ

    سلام جناب دکتر.ارشد علامه بودم حقوق خصوصی و قصد دارم هیات علمی بشم.به نظر شما شبانه دانشاه تهران در مقطع دکترا مناسبه یا روزانه علامه؟؟آیا عنوان شبانه دانشگاه تهران تاثیر داره در بحث جذب اساتید؟شما کدومو توصیه میکنید؟چون تو انتخابم شبانه رو بالاتر زدم که اگه خواستم مصاحبه نرم خیلی مرددم.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شبانه در مدرک ذکر نمی شود و شما بیشتر روی هزینه تحصیل فکر کنید.

  4. قاسم پور
    پاسخ

    باسلام،من کارشناسی حسابداری دارم اگر برای ارشد ودکترا مدیریت بخوانم مشکلی برای هیعت علمی شدن ندارم،چون تقریبا درسامون با مدیریت مشترکیم،۷۰درصد درسامون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب مشکل که ایجاد می شود.

  5. صفايي
    پاسخ

    با سلام و احترام خدمت استاد گرامی
    بنده دانشجوی حقوق تجارت بین الملل هستم و برای درس حقوق نفت و گاز تحقیقی با عنوان “مسئولیت مدنی ناشی از اکتشاف نفت” به من محول گردیده است خواهشمند است در خصوص منابع بنده را راهنمایی فرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اکتشاف نفت مثل سایر عملیات نفتی می تواندبه افراد ثالث، محیط زیست یا سلامتی مردم یا اموال خسارت وارد کند.

  6. زهرا
    پاسخ

    با سلام خدمت اقای دکتر
    لطفا در مورد دکتری شبانه راهنمایی کنین من برای شبانه مجاز شدم میترسم این همه هزینه کنم و بعد مدرکش بدرد نخوره بعضیا میگن برای هیت علمی شدن مناسب نیست و روزانه فقط میگیرن و عنوان شبانه رو توی مدرک قید میکنن، من پارسال دو هفته خوندم مجاز نشدم امسال ۳ ماه خوندم برای شبانه مجاز شدم حالا دودلم برای شبانه رفتن میترسم بمونم سال بعد رتبم بدترشه چون میگن سال جدید کنکور دوبار برگزار میشه منظورشونو دقیق نمیفهمم میترسم شرایطتو سختر کنن و قبول نشم از یه طرفم هزینش و بیشتر ترس از اینکه مدرکش بدرد نخوره وضع مالی متوسطی داریم خودمم شاغل نیستم لطفا راهنمایی کنید چکار کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شبانه که در مدرک نمی آید و فقط ملاحظه مالی است و برای سال دیگر هم ریسک نمی شود کرد.

  7. فردین
    پاسخ

    سلام خسته نباشید .من کارشناسی فیزیک خوندم وارشد مکانیک طراحی کاربردی اونم تو ارشد شاگرد اول بودم الان ازمون استخدامی وزارت نیرو زدن من نمی تونم شرط کنم میخاستم بدونم تو همه ارگان های دولتی این طوری هست و به نظرتون من چیکار کنم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، معمولا ملاک در کارها لیسانس است.

  8. UniqueMan
    پاسخ

    با عرض سلام محضر استاد گرامی.

    استاد یک سؤال در رابطه با ترجمه برام پیش اومده که ذهنمو همیشه درگیر می کنه؛
    اکثراً هنگام مطالعه مدل های مقاله با واژه ای به نام (Lagged) مواجه می شم که ترجمه رو برام با ابهام مواجه می کنه، بعضی مقالات این متغیر رو به صورت (وقفه ای) ترجمه می کنن و بعضی هم به صورت (تأخیری)! از شما تقاضا دارم که در این مورد بنده رو راهنمایی بفرمایین که هنگام ترجمه، برای واژه فوق کدام واژه دقیق رو بکار ببرم؛
    آیا ترجمه این جمله (Lagged total assets) به صورت (مجموع دارایی های سال قبل) صحیح می باشد؟
    جمله (Lagged variables) به صورت (متغیرهای وقفه ای) درست است یا (متغیرهای سال قبل)؟

    قبلاً از پاسخ حضرتعالی بینهایت سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ترجمه (Lagged total assets) به صورت (مجموع دارایی های دوره (سال) قبلی) صحیح است. اما جمله (Lagged variables) به صورت متغیرهای دوره قبل بنظرم قابل ترجمه است.

  9. علیرضا
    پاسخ

    سلام.استاد محترم دراستخدام هیات علمی،هیات اجرایی جذب دانشگاه حکم استخدامی میزنه یا اینکه اول بایدجذب دانشگاه تاییدکنه وبعدبره مرکزجذب وزارت علوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حسب اطلاع اینجانب حکم اعضای هیات علمی از طرف وزارتخانه زده می شود یا مجوز زدن آن صادر می شود.

  10. وکیل اینده
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید دو سوال درسی داشتم
    ۱-تفاوت دیوان با دادگاه چیست؟
    ۲- برای شکایت از رای دیوان عدالت اداری باید به کجا و کدام نهاد شکایت کنیم؟
    یاعلی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- آقای وکیل آینده دیوان با دادگاه فرق آن چنانی ندارد مگر این که دادگاه این روزها در رسیدگی قضایی و دیوان برای رسیدگی داوری بیشتر استفاده می شود و گاهی هم جای هم. ۲- به قول حافظ «بیا کاین داوری ها را به نزد داور اندازیم».

  11. رضا محمدی
    پاسخ

    سلام.به نظر شما برای آشنایی تاریخی با کشورهای جهان خصوصا اروپا، چه کتاب تاریخی مطالعه شود؟ به عنوان مکمل مباحث حقوقی و کتاب بیشتر در راستای تحولات سیاسی و حقوقی باشد خصوصا برای آشنایی با نظام های حقوقی مهم در جهان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام می توانید در زمینه تاریخ حقوق در کشورهای دیگر مطالعه کنید.

  12. اميرحسين
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی با سلام و احترام
    بنده دانشجوی ارشد رشته تجارت بین الملل هستم .خواهشمند است در مورد تعیین موضوع پایان نامه با محوریت سیستم بانکی راهنمایی بفرمایید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید با اساتید خودتان مشورت کنید که می خواهند راهنمایی شما را به عهده بگیرند.

  13. الهه
    پاسخ

    با سلام. ایا در مدرک دکتری ، عنوان شبانه قید میشود؟ ایا در چند سال اینده ک فارغ التحصیل میشویم٬ قانونها تغییر نمیکند؟ طبق چه استنادی ،پاسخ را میفرمایید؟ ایا قانون وزارت علوم است؟ یا نظر شخصی است که بعد از عوض شدن وزیر، قانون هم تغییر میکند؟
    ایا دانشگاه تهران هم از این قانون تبعیت میکند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سالها است که شبانه به نوبت دوم تغییر نام یافت و در مدرک هم هیچکدام قید نمی شود. اما این که فرمودید به چه استنادی، باید عرض کنم که از قدیم گفته اند که «دندان اسب پیش کشی را نمی شمارند».

  14. هستی
    پاسخ

    سلام بر استاد عزیز
    مایلم عضو هیات علمی شوم، لیسانس و ارشدم را در دانشگاههای غیرانتفاعی خواندم.امسال دکتری دوره دوم مجاز شدم. اما یک سوال ذهنم را مشغول کرده اینکه با وجود غیرانتفاعی بودن دو مقطع امیدی برای رسیدن به این هدف هست تا بخاطرش امسال نروم دوباره کنکور بدهم و دکتری دانشگاه دولتی قبول بشوم وبعداز ۶سال(اتمام دکتری و یکسال هم پشت کنکور) عضو هیات علمی شوم؟ یعنی آیا مدرک دکتری دولتی، میتواند این نقص را جبران کند که این ریسک را کنم؟یا بازهم برای غیرانتفاعی بودن دو مقطع ایراد خواهند گرفت در این صورت بی خیال هیات علمی شوم و همین دانشگاههایی که قبول میشوم را بروم فقط محض داشتن عنوان دکتر در کارت وکالت!!؟؟نظرشما چیست؟؟ خداشما را حفظ کند. مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم دکتری یک دانشگاه خوب می تواند تا حدودی آن نقایص را برطرف کند ولی همه نمی توانند هیات علمی بشوند چون نیاز نیست.

  15. zahra
    پاسخ

    با سلام
    بنده امسال رتبه ۵ رو در کنکور دکترای مدیریت آموزشی رو کسب کردم معدل ارشدم ۱۸.۲۱ و کارشناسیم ۱۹.۰۱ . با توجه اینکه فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستم و فقط دارای دو مقاله همایش داخلی، یک کتاب و مدرک زبان msrt با نمره ۵۴ هستم
    ۱-آیا شانس قبولی برا یکی از دانشگاههای خوارزمی، علامه یا شهید بهشتی رو دارم؟
    ۲-دانشگاه بوعلی همدان و کردستان چه طور؟
    (در ضمن چند ترم هم دانشگاه پیام نور تدریس کردم).
    پیشاپیش متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، رتبه امتحان کتبی خوب است و رزومه ات هم بد نیست. احتمال قبولی شما زیاد هست ولی این که کدام دانشگاه قدری سخت است.

  16. رامین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من رشته ی کارشناسی ریاضی محض دانشگاه شیراز بودم ولی معدلم خ بایین بود ۱۲:۱۱ . کارشناسی ارشد اموزش زبان انگلیسی دانشگاه ازاد شیراز رفتم با معدل بالای ۱۸ فارق التحصیل شدم تا الان ۲ مقاله isi دارم الان هم دانشجوی دکترا در همان دانشگاه هستم اگر تا پایان دکترا چند مقاله isi دیگر هم بدهم همچنین در مقطع دکترا با معدل بالای ۱۸ فارق التحصیل شوم در ضمن نظر مثبت اساتید را هم دارم با توجه به معدل پایین لیسانس و تغییر رشته ایا امکان جذب هییت علمی دانشگاه ازاد را دارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم با نداشتن لیسانس مرتبط و پایین بودن معدل شانس زیادی داشته باشید.

  17. عرفان
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی
    لیسانس حقوق دارم و هم اکنون سربازم.
    ۱-در ازمون ارشد بین دو رشته روابط بین الملل و حقوق بین الملل مرددم.لطفا میشه بگید اینده شغلی کدوم بهتره و زحمتم هدر نمیره؟؟
    ۲-با فرض قبولی در ازمون وکالت در ابان ماه میتونم هم زمان هم دوره کاراموزی وکالت رو بگذرونم و هم کلاس های ارشد یکی از این دو رشته شرکت کنم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر با گرایش می خواهید شغل مرتبط داشته باشید، خب این دو رشته به آن صورت شغل تعریف شده ای ندارند مگر در وزارت خارجه. مگر رشته های اقتصادی تجاری بروید.

  18. ماهک
    پاسخ

    سلام .من کارشناسی ارشد حقوق عمومی دارم وکیل پایه یک هم هستم .خیلی دوست دارم برای مقطع دکترا اقدام کنم و هدفم هم اینه که از این طریق عصو هیات علمی بشم باتوجه به سختی قبول شدن در مقطع دکترا و اینکه بعضی از دوستان که ک ترا گرفتن خیلی ناامید و سر خورده شدن که در واقع نتونستن به اهدافشان برسن به نطر شما من با این شرایط برا ی دکترا اقدام کنم یا نه .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این که تمام کسانی که این روزها دکتری می گیرند بتوانند هیات علمی شوند، امکانپذیر نیست چون عرضه خیلی بیشتر از تقاضا هست. به هر حال این که کجا درس بخوانی و با چه رزومه ای فارغ التحصیل بشوید می تواند در نیل به هدف اتان تأثیر زیادی داشته باشد.

  19. شهرام
    پاسخ

    سلام استاد گرامی
    من دکتری امسال رتبه خوبی آوردم و حتما قبول میشم. از طرف دیگه دارم گزینش استخدامی یک اداره رو طی میکنم. میگن استخدامی همزمان و دکترا خلافه!!!!نمیدونم انتخاب رشته کنم یا نه؟؟؟
    اگه همزمان دکترا و کارمند شوم چه کار باید کنم. از طرفی شغل قبولی به گونه ای است که با شیفت پنجشنبه و جمعه کل هفته بیکارم. اگه از رییس اداره موافقتنامه بگیرم ثبت نام دکتری ام قانونی میشه؟؟؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، از این اعتماد به نفس خوشم می آید. لااقل یه انشاالهی چیزی! هر وقت قبول شدی و مشکلی بروز کرد آن موقع یه راهی پیدا کنید. نهایتا استعفا می دهید و به درس اتان می رسید.

  20. لیلی
    پاسخ

    سلام من ارشد منابع طبیعی دانشگاه ملی هستم میخوام پزشکی بخونم میتونم تغییر رشته بدم یا شبانه دانشگاه ملی بخونم میشه راهنماییم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دیگر خیلی برای این کار دیر است. دوباره باید از اول در کنکور شرکت کنید که هم احتمال قبولی کم است و هم مشکل تحصیل رایگان را دارید اگر قبلا استفاده کرده باشید.

  21. مهدی کشاورز
    پاسخ

    سلام استاد.. خسته نباشید.. من هم به مباحث جزایی علاقه دارم هم به مباحث حقوقی.. به نظر شما کدام بازار کار بهتری دارد؟ حقوق جزا یا حقوق خصوصی؟ ترم ششم حقوق هستم و باید گرایشم رو انتخاب کنم برای آزمون ارشد..ممنونم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر قصدتان این است که در آینده در شرکتها کار کنید بهتر است حقوق خصوصی بروید.

  22. سید
    پاسخ

    سلام اقای دکتر شیروی باعرض ارادت:- بنده ارشد حقوق عمومی شیراز ازادمی خوانم.یک یا چند موضوع جهت پایان نامه راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، موضوع پایان نامه به علاقه شما بستگی دارد که چه موضوعی را می خواهید کار کنید و زمینه علمی اساتید شما چیست که بتواند به شما کمک کنند.

  23. شیخ لری
    پاسخ

    سلام.. دو سوال از خدمتتون داشتم..
    ۱) خواستم نظرتون رو درباره ارزش علمی مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه مفید بدونم؟
    ۲) به نظر شما با این تعداد وکیل زیادی که در جامعه ما هست ،ارزش دارد که آزمون وکالت داد؟ مشاوره حقوقی سازمانها بهتر نیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- در بین دانشگاه های غیر انتفاعی جایگاه خوبی دارد شاید اولین باشد. ۲- بله. خود پروانه وکالت اعتبار دارد.

  24. مژگان-ادبیات فارسی
    پاسخ

    سلام استاد.

    من دانشجوی ترم دو علوم تحقیقات هستم. از سطح علمی

    آن بسیار راضی ام. امسال دوباره کنکور دکتری سراسری

    شرکت کردم. رتبه ام طوری است که احتمالا در دانشگاه

    های شهرستان دوره روزانه پذیرفته میشوم.

    بنظر شما دانشگاه علوم و تحقیقات را ترجیح دهم یا روزانه دانشگاههای درجه دو شهرستان را؟

    ممنون میشوم کمکم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم اگر روزانه باشد شهرستان دولتی مجانی از علوم تحقیقات بهتر است.

  25. لاله زاری
    پاسخ

    با سلام یک سوال داشتم از خدمتتان
    اگر یک کارمند پیمانی در جذب هیئت علمی به عنوان آزاد و نه تبدیل وضعیت شرکت کند و آن کارمند در زمان ثبت نام پیمانی باشد و امکان جذب به صورت آزاد را داشته باشد.
    ولی به خاطر طول کشیدن روند جذب رسمی آزمایشی شود آیا برای جذب به صورت آزاد مشکلی پیش می آید.

    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید از کارمندی استعفا بدهد مشکل خاصی بروز نمی کند

  26. سابقی
    پاسخ

    باسلام.میخواستم بدونم من کارشناسی حسابداری دارم میگیرم،اگر در ارشد و دکترا گرایش مدیریت مالی بخوانم،برای هیعت علمی مشکل ایجاد نمی کند؟،چون یک گرایش حسابداری در ارشدو دکترا مدیریت مالی است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تغییر رشته که اساسا چیز خوبی نیست ولی در این موارد با اساتید خودتان مشورت کنید.

  27. لعیا
    پاسخ

    سلا و احترام
    لطفا بفرمایید برای ارشد تجارت بین الملل در درس بین الملل خصوصی چه منابعی کفایت می کند؟
    لطفا بفرمایید برای درس تجارت کتاب نظم حقوقی کفایت دارد یا کتاب های از قبیل تالیفات دکتر ستوده تهرانی یا …. هم باید مطالعه شود؟
    سوم اینکه در این آزمون مطالعه کتاب سازمانهای بین الملل و همچنین معاهدات بین المللی لازم است؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، کتاب نظم حقوقی کفایت نمی کند و درس بین الملل خصوصی برای کلیه گرایشها یکسان است و باید کتب مربوط را بخوانید.

  28. رسول
    پاسخ

    سلام خسته نباشید جناب آقای شیروی بزرگوار
    بنده لیسانس حقوق را اتمام کرده ام
    از طرف دیگر دکتری جغرافیا را هم در مراحل پایانی هستم
    میخاستم بدونم میشه با فوق لیسانس جغرافیا در دکتری حقوق شرکت کرد؟ منع قانونی ندارد؟
    من خودم الان وکیل دادگستری می باشم و علاقه زیادی به ادامه تحصیل در رشته حقوق دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نیاز به فوق حقوق است تا بتوانید در دکتری حقوق شرکت کنید. به دفترچه مراجعه کنید.

  29. Habibi
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من شنیدم تو مدرک دکتری شبانه جمله تعهد خدمت و نمیزنن خب اینطوری مشخص میشه که دانشجوی شبانه بوده. در ضمن من رتبم ٣ شده دانشگاه تهران هم فقط ٣ نفر بر میداره انتخاب بعدیه من ممکن دانشگاه فردوسی مشهد باشه و بخاطر اینکه من خودم تهرانیم ترجیح میدم شبانه تهران بزنم فقط مدرک من و به شک انداخته مننون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شبانه در مدرک ذکر نمی شود و اصلا شبانه نداریم نوبت دوم است.

  30. mr186
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد محترم
    منبعی برای موضوع زیر میخواستم اگر راهنمایی فرمایید ممنون میشم با تشکر
    مسئولیت مدیران در شرکتهای چند ملیتی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم مسئولیت مدیران مسئولیت مدیران است چه در شرکت چند ملیتی و چه در شرکتهای غیر آن. ممکن است تنها تفاوت مسئولیتهای قانونی چنین مدیرانی در کشورها و نظامهای حقوقی متفاوت باشد.

  31. احسان
    پاسخ

    با سلام خدمت جناب دکتر
    میخواستم بدونم معنی رشته مدیریت دولتی میتونه به انگلیسی public administration باشه ؟
    من واژه مدیریت دولتی در گوگل ترنسلیت وارد کردم و به انگلیسی public administration جواب گرفتم
    در لیست مشاغل کانادا هم واژه govermental manegment نبود ولی public administration بود
    به همین دلیل میخواستم مدرکم رو ترجمه کنم نمیدونم از کدوم واژه باید استفاده کرد
    تشکر میکنم اگر جواب دقیقی به ابنجانب بدهید تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، publc managment دقیق تر است ولی public administration هم غلط نیست.

  32. ناصر
    پاسخ

    با سلام و احترام.آقای دکتر لطفا”بفرمائید که اعتبار PHD دانشگاه پیام نور بالاتر است یا پردیس ها ؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم پردیس های خودگردان بهتر از پیام نور است.

  33. بزرگی
    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوارم و تبریک سال نو
    استاد شما راهنمایی رساله دکترا در اصفهان را قبول می فرمایید یا خیر؟ امیدوار باشم؟
    ممنون از لطفتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من مشغله ام زیاد است ولی در مجموع بستگی دارد که موضوع چی باشد و کدام دانشگاه باشد.

  34. علی
    پاسخ

    با سلام و احترام
    ضمن تشکر فراوان، به نظر شما بین دوره های نوبت دوم و پیام نور کدام یک ارجحیت دارند. با توجه به این که هزینه پیام نور پایین تر است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نوبت دوم همان مدرک نوبت اول است و اصلا قابل مقایسه با پیام نور نیست.

  35. منصور
    پاسخ

    با عرض سلام
    رتبه بنده در کنکور دکتری ۹۴ رشته مکانیک جامدات ۲۸۴ شده است و نظرم برای اتنخاب رشته به شکل زیر است لطفا نظر خود را بفرمایید:
    ۱- شبانه کاشان
    ۲- شبانه شاهرود
    ۳- شبانه سمنان
    ۴- شبانه فردوسی
    ۵- پردیس امیرکبیر
    ۶- پردیس گیلان
    ضمنا بنده دانشجو هستم لذا نظرتان را در مورد اعتبار مدارک پردیس و آینده شغلی آن بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نوبت دوم یا شبانه از پردیسهای خودگران بهتر است و هزینه آن کمتر است. دانشگاه فردوسی دانشگاه خوبی است.

  36. یاسر
    پاسخ

    سلام . من برای دکترا مجاز روزانه شدم و با توجه اینکه رشته من گردشگریست تنها دانشگاه علامه و غیرانتفاعی علم و فرهنگ دکترا میگیرن به نظرتون مدرک دکترای غیرانتفاعی علم وفرهنگ برای جذب هئیت علمی شدن معتبر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به هر حال مدرک که معتبر است ولی خیلی از دانشگاه های دولتی حساسیت نسبت به مدارک غیر انتفاعی نشان می دهند.

  37. دانشجوی دکتری
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    خسته نباشید.ببخشید من سوالی از خدمتتان دارم
    من دانشجوی دکتری یکی از دانشگاههای داخل هستم.استاد راهنما،دو استاد مشاور و یک داور رساله را تایید کرده اند.۳ مقاله مستخرج از رساله هم در مجلات علمی و پژوهشی چاپ شده است.متاسفانه داور دیگر که مدیر گروه هم هست مرتب ایراد به رساله می گیرد و اجازه دفاع را نمی دهد.و به نظر خودم به خاطر پاره ای مسائل کاری که با استاد راهنما و مشاور دارند اجازه دفاع را به من نمی دهند.می خواستم بدانم آیا مرجع بالاتری برای شکایت و پیگیری وجود دارد.در این جور موارد باید به چه کسی و کجا مراجعه نمود؟
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید با مذاکره و تقاضای تغییر استاد داور مسئله حل شود. راه دیگری ندارد.

  38. سامان
    پاسخ

    سلام
    استاد من کارشناسی کشاورزی دارم وارشد توی گروه عمران گرفتم می خواستم امتحان بذم برای امتحان نظام مهندسی بهم گفتن نمیشه چون مدرک کارشناسی ات با کارشناسی ارشدت همخوانی نداره نمیتوانی شرکت کنی باید چکارکنم برم از ابتدا کارشناسی توی عمران بگیرم یا دکترا برم بخونم لطفا راهنمائی کنید ممنون وسپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دکتری کمکی نمی کند.

  39. علیرضا
    پاسخ

    سلام استاد وقت بخیر موضوع پایانامه کارشناسی ارشد اینجانب ” حل وفصل اختلافات تجاری از طریق کارشناسی ” می باشد لطفا اگر منبعی در این خصوص مدنظرتان است به بنده معرفی نماید .
    با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به کتاب داوری تجاری بین المللی، حقوق تجارت بین الملل و حقوق نفت و گاز مراجعه کنید. منابعی در آنجا ذکر شده است.

  40. هستی
    پاسخ

    سلام بر استاد عزیز
    بین دکتری پردیس دانشگاههای روزانه و دانشگاههای غیرانتفاعی(علم و فرهنگ، مفید، عدالت) شما کدام را ترجیح میدهید؟ یا اصلا بمانم برای سال بعد؟!
    خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم همه در یک ردیف هستند. اگر پول داری خوب برو.

  41. مینا
    پاسخ

    سلام استاد محترم. خیلی ممنون از سایت مفیدتون.
    من مدرک کارشناسی و ارشدم رو از دانشگاه تبریز (روزانه) گرفتم. کارشناسی رتبه اول بودم و معدل ارشدم ۱۶.۷۵ و پایان نامه درجه عالی بود. به خاطر تدریس، چند سال آزمون دکتری شرکت نکردم ولی خیلی دوست دارم ادامه بدم. ۳۰ ساله هستم، با توجه به رتبه ی امسال آزمون دکتری به احتمال زیاد برای مصاحبه ی دکتری شبانه دعوت میشم، به نظر شما تو انتخاب محل مصاحبه شرکت کنم( میگن قبول بشم نرم محروم میشم از آزمون سال بعد) یا امسال رو وقت بذارم برای دکتری روزانه تلاش کنم بهتره؟
    ممنون از راهنمایی تون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، قبولی در روزانه این محدودیت را دارد و نوبت دوم هم فقط پولی است. اگر دانشگاه خوبی قبول شدید نوبت دوم هم بروید.

  42. محسن
    پاسخ

    با سلام
    من دانشجوی ترم دوم ارشد اصلاح نباتاتم در حال حاضر ۲۸سال دارم .کارت پایان خدمتم دارم .در خوشبینانه ترین حالت ۳۳ سالگی مدرک دکترا را میگیرم .بنظرتون برای جذب هیئت علمی دانشگاه امیدی هست .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سی و سه سالگی خیلی دیر نیست.

  43. رضا
    پاسخ

    سلام
    استاد من دنیال دانشگاه هیچ وقت نبودم ولی حالا علاقه مند شدم به رشته حقوق و اینکه ۲۵ سالمه.
    می خوام کارشناسی فقه و حقوق اسلامی شرکت کنم.۳ تا دانشگاه آزاد مد نظرم هست ولی نمی دونم کدوم بهتره برای این رشته.
    ۱-کدام از واحد های تهران مرکز یا جنوب یا شمال برای تحصیل این رشته بهتره؟
    ۲-استاد سنم زیاد نیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر دنبال حقوق هستید چرا می خواهید سراغ فقه بروید.

  44. سعید
    پاسخ

    سلام استاد. میخواستم بدانم مدارک پردیس فارابی دانشگاه تهران با چه عنوانی صادر می شود؟ تهران یا تهران فارابی قم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه تهران، محل تحصیل، پردیس فارابی

  45. مظفری
    پاسخ

    سلام لطفا به هر دو پرسش پاسخ بدین ۱.استاد محترم من امسال کنکور کارشناسی دارم تحقیقات من نشون میده دانشگاه ش.بهشتی در رشته حقوق از د.تهران قوی تره ولی رتبه د.تهران(در رتبه بندی های جهانی از دانشگاه های ایران) یک هست و د.بهشتی پنج به نظر شما برای منی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری ح.ت.بین الملل در استرالیا را دارم با توجه به اهمیت دانشگاهی که مدرک کارشناسی رو از اون اخذ میکنم کدام یک از این دو دانشگاه رو انتخاب کنم؟۲.برای پذیرش گرفتن در مقطع دکتری از دانشگاه های اروپا و امریکا از منظر ان دانشگاهها اعتبار مدرک کارشناسی حقوق پردیس فارابی دقیقا به اندازه اعتبار مدرک دانشگاه تهران است یا خیر؟با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- هر دو دانشگاه خوب است. ۲- بله یکسان است.

  46. سارا
    پاسخ

    سلام من چون معدل کارشناسیم زیر ۱۴ هست می تونم یه دفعه دیگه لیسانس رو یگیرم توی همون مجموعه ؟چون کارشناسیم اقتصاد بوده ولی ارشد ودکترا مدیریت.
    یعنی با معدل کارشناسی ۱۳.۹۱ برای هیچ دانشگاهی نمی تونم آزمون هیات علمی شرکت کنم ؟وهیچ جا من رو نمی پذیرندحتی مناطق محروم ؟پیام نور ،غیرانتفاعی،علمی کاربردی ،آزادچون من بچه ی یه شهرستان خیلی کوچک هستم .اگه توی یه دانشگاه آزاد یا پیام نور شهرستان حق التدریس کار کنم اون دانشگاه هم از کارم راضی باشه می تونند با من قرارداد ببندند با معدل کارشناسی۱۳.۹۱
    ببخشید سرتون رو درد آوردم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر کنم که اخذ لیسانس پس از اخذ دکتری خیلی خنده دار می شود و کمکی به شما نمی کند.

  47. علیرضا
    پاسخ

    سلام.استاد،هشت مقاله پژوهشی وچهارمقاله ترویجی دارم به اضافه دومقاله لاتین،یه گواهی چاپ کتاب،دوتا همایش،دوتا کارگاه تخصصی،شاگرداول ارشدودکتری بامعدل بالای نوزده،عضویت دربنیادنخبگان،پنج ترم سابقه تدریس درفلسفه دانشگاه مشهد.با این شرایط من الان درفلسفه دانشگاه خوارزمی برای استخدام اقدام کردم والان پروندم ازگروه به شورای جذب رفته تا تصمیم گیری بشه.به نظرتون شانس استخدام من چقدرهست با این رزومه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شانس زیاد باید داشته باشید ولی خب شانس هم بی دخالت نیست.

  48. کامران
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد گرامی.می خواستم بپرسم آیا دانشگاه شهید چمران واحد های درسی جهاد دانشگاهی را قبول میکند.این که ۲یا ۳ترم در جهاد دانشگاهی باشی و بعد چند ترم با قبولی در کنکور در دانشگاه چمران پذیرفته شوی آیا واحد های گذرانده شده در جهاد دانشگاهی مورد قبول چمران است؟جهاد دانشگاهی با دانشگاه چمران قرارداد زیاد امضا کرده خواهش میکنم جوابم را بدهید و حذف نکنید چون عجله دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بعید می دانم دانشگاه های دولتی قبول کنند.

  49. pejman
    پاسخ

    سلام مدرک داانشگاه ازاد پرستاری برای کار درکانادا قابل قبوله؟ممنون میشم جوابمو بدین

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اصولا برای کار حرفه ای شما باید از امتحانات محلی برآیید و با صرف مدرک از یک کشور خارجی نمی توانید کار کنید.

  50. حسام
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من در آزمون دکتری حقوق خصوصی امسال رتبه ۱۶ شدم ارشدم مالکیت فکری دانشگاه علامه بودم که آموزش محور بود ولی سعی کردم با دو تا مقاله علمی پژوهشی و یک طرح ملی و کسب رتبه اول در دوره کارشناسی ارشد این موضوع رو جبران کنم به نظرتون تو مصاحبه دانشگاه فارابی شانسی دارم؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نمی دونم واقعا که آیا چطور با شما رفتار خواهد شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *