پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. سیاسون
    پاسخ

    باسلام-استاد من کارشناسی رو ازاد گرفتم ولی فوقم دولتی میخونم به نظرتون اگه دکترا هم دولتی بخونم میتونم عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی بشوم؟ازاد هم معدل۱۸.۳۳ شدم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه های دولتی درجه یک مستقر در تهران ممکن است سخت گیری کنند ولی دانشگاه های شهرستان شاید مشکلی نباشد.

  2. فرزاد
    پاسخ

    سلام من الان مربی پیمانی دانشگاه پیام نور هستم که تازه دکتری دفاع کرده هرسه مقطع آزاد خوندم لیسانسم غیر مرتبط هست معدل لیسانس ۱۲ ارشد ۱۷۰۵ و دکتری ۱۶ می باشد ایا برای ارتقا منعی از نظر قانونی دارد لطفا راهنمایی فرمایید در صورت اینکه در حق مان ضایع شود به کدام نهاد می توان جهت رسیدگی مراجه کرد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، چون مربی پیمانی هستید ممکن است مشکلی پیدا نکنید.

  3. مربي
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد بزرگوار و خسته نباشید و تشکر بابت زحمت پاسخگویی. سوال بنده تا حدودی تکراری است ولی نیاز به مشاوره جنابعالی داشتم، لذا پیشاپیش عذر میخواهم. آیا مربی پیمانی ای که در آزمون ورودی دکترا شرکت کرده و پذیرفته شده است، منع قانونی برای ادامه تحصیل و اشتغال همزمان دارد؟ آیا این منع قانونی با اصل ١۴١ قانون اساسی در تناقض نیست؟ آیا میبایست الزاما ماموریت تحصیلی دریافت نماید؟ در صورت ادامه تحصیل به صورت مخفیانه (تخلف) ، پس از اتمام تحصیل و در مراحل اخذ مدرک و ارایه آن چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود؟ بازهم بینهایت متشکرم..

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بله باید مأمور به تحصیل شوید. ۲- احتمالا مشکلاتی سر راه شما پیدا خواهد شد.

  4. امین
    پاسخ

    با سلام
    من واسه کارشناسی ارشد دارم آماده میشم،به نظرتون کدوم یک از این گرایش ها رو امتحان بدم بهتره، یعنی از لحاظ بازار کار:
    ۱-حقوق بشر
    ۲-حقوق عمومی(شاید نفت و گاز)
    ۳-بین الملل
    در ضمن من چون اکثر دروس کارشناسی رو خودخوان پاس کردم،زیاد روش تسلط ندارم،به نظرتون اگر کارشناسی ارشد رو دانشگاه روزانه مثل تهران قبول بشم،میتونم در کلاسهای دوره کارشناسی به صورت غیر رسمی شرکت کنم واسه این که پایه ام قوی بشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نفت و گاز، بین الملل و حقوق بشر به ترتیب را تصویه می کنم.

  5. محمد
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    اینجانب دارای مدرک دکترا و حدود ۴۰ سال سن هستم و فعلا” کارمند رسمی یکی از موسسات فرهنگی دولتی بوده و ۲۲ سال سابقه کار و حدود ۳ میلیون درامد دارم.
    چندی پیش در فراخوان جذب هیئت علمی شرکت کردم و برای جذب پیمانی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدم.
    این دانشگاه به من اعلام کرده که از آن موسسه استعفا بدهم تا بتوانم به صورت پیمانی جذب شوم.
    شما استاد گرامی و صاحب نظر این کار را مصلحت می دانید؟ با تشکر از راهنمایی شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق شما به نظرم خیلی فرق نمی کند. سابقه بیمه شما حفظ می شود ولی شما استادیار پایه یک می شوید. بعد از هشت سال می توانید بازنشسته شوید. تصمیم را باید خوتان بگیرید. شاید این هم یک راه حلی باشد که چند سال دیگر از خدمات دولتی بازنشسته شوید و بعد در دانشگاه آزاد استخدام هیات علمی شوید.

  6. امیر
    پاسخ

    سلام
    من دانشجوی ترم یک شیمی کار بردی هستم میخواستم تغییر رشته بدم لطفا منو راه نمایی کنید که شیمی کاربردی از نظر
    اینده ی کاری بهتره
    یا شیمی محض
    یا مهندسی شیمی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این نوع مسایل را از اساتید خودتان سوال کنید ولی به نظر می رسد که مهندسی شیمی بیشتر مورد اقبال دانشجویان است.

  7. عبدالحسین
    پاسخ

    با سلام
    سوالی از حضوزتان داشتم که برای خودم بی پاسخ مانده.با این همه مدرک که بسیار فراگیر شده جامعه به کدام سمت می رود؟مدارک تحصیلی که به هیچ وجه بر اساس آموزشهای استاندارد نیستند و صرفا فرد با گذراندن ۴ سال برای کارشناسی یا دو سال برای ارشد دریافت می کند و هیچ ارزشی ندارد!ممنونم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این مشکل در آینده بیشتر هم خواهد شد. اعطای مدارک بدون آموزش استاندارد و قابل قبول فقط زمینه فساد بیشتری را فراهم خواهد کرد چون این افراد می توانند فرصتهای شغلی را در آینده با روابط به خود اختصاص دهند و در جایگاهی قرار گیرند که مستحق آن نیستند. در جامعه ای این مدارک مشکل زا نیست که بکارگیری افراد بر اساس تواناییها و نه روابط باشد.

  8. علی
    پاسخ

    سلام اقای دکتر.چند سوال داشتم خدمتتون.۱.حداقل و حداکثر سن برای عضو هیات علمی شدن جند سال میباشد.۲.آیا میشود همزمان با شغلی مثل قضاوت عضو هیات علمی بود.۳.برای هیات علمی شدن در دانشگاه دولتی باید حتما مدارک کارشناسی.ارشد و دکتری را از دانشگاهای دولتی گرفته باشی یا فارغ التحصیل از دانشگاههایی مثل آزاد یا پیام نور نیز میشود در دانشگاهای دولتی و روزانه تدریس کرد.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- حداقل که ندارد و حداکثر ۴۵ سالگی است. ۲- هیات علمی نیمه وقت بله اگر دانشگاهی بخواهد. ۳- پیام نور که خیلی بعید است و دانشگاه آزاد هم در اکثر موارد نه.

  9. جهلگرد
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد-من دانشگاه ازاد ترم یکم میخواستم بدونم ایا برای اینکه میخوام عضو هیئت علمی دانشگاه های برتر بشم امسال اگه دوباره کنکور بدم و دولتی قبول شدم میتونم واحدهای پاس شده رو به دانشگاه دولتی قبول شده تطبیق بدم-لطفا راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام وابسته به دانشگاه و گروه دارد ولی معمولا قبول نمی کنند.

  10. ناهيد
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    کسی که کارشناسی ارشد یک رشته را در دانشگاه سراسری می خواند می تواند در دانشگاه آزاد همزمان کارشناس رشته دیگر را بخواند

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل هم زمان منع دارد.

  11. ایرج
    پاسخ

    سلام و درود خدا بر بندگان خوبش
    یلام استاد
    از اینکه واقعا به سوالات جواب دادین خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم کمتر کسی این کار رو انجام میده بدون هبچ چشم داشتی.
    استاد من قصد کردم امسال ارشد نفت و گاز قبول بشم
    یکی اینکه چه دانشگاههایی این رشته رو ارائه میدن؟
    آیا دوره های شبانه هم داره؟تقاوتش با روزانه در چیه؟
    ظرفیت پذیرش چقدره؟
    ممنون از لطف استاد گرامی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، پردیس فارابی دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی فعلا در این رشته دانشجو می پذیرند و دانشجوی شبانه و روزانه فقط در پرداخت شهریه فرق دارند و در مدرک یا کلاسها تفاوتی ندارند.

  12. افروز
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد محترم.
    آقای دکتر برادر اینجانب مدرک فوق لیسانس خود را از پیام نور -فراگیر(آموزش محور) دریافت کرده.ایشون میتونه دکترا شرکت کنه یا مدرکش اعتباری نداره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مدارک که اعتبار دارد ولی قبول شدن سخن دیگری است.

  13. حسین
    پاسخ

    باسلام.بنده دارای لیسانس مکانیک از دانشگاه آزاد و دانشجوی ترم آخر رشته مدیریت اجرایی از دانشگاه علوم و تحقیقات هستم.با توجه به غیر مرتبط بودن مدارک در کارشناسی و ارشد می خواستم ببینم امکان تدریس توی درسهای مدیریت در مقطع کارشناسی رو دارم؟البته چون شاغل هستم ، جنبه مالی تدریس برام مطرح نیست و فقط میخوام توی دانشگاه حتی شده دو ساعت در هفته تدریس کنم.آیا میشه تو دانشگاه آزاد یا پیام نور یا علمی کاربردی تدریس کنم؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ممکن است جایی برای تدریس پیدا کنید ولی هم مدرک شما ارشد است و هم مدارک شما نامرتبط که احتمال این که دانشگاهی به شما پیشنهاد تدریس کند را ضعیف می کند.

  14. شیرین
    پاسخ

    با سلام و احترام خدمت استاد گرانقدر . استاد بنده لیسانس حقوق از دانشگاه پیام نور هستم و خیلی مایلم برای ارشد یکی از سه گرایش حقوق بشر یا تجارت بین الملل یا حقوق بین الملل رو ادامه بدم. استاد گرامی به راهنمایی شما در این اینکه کدام یک آینده بهتری دارد نیازمندم .کدام یک از این سه گرایش را شما توصیه می فرمایید ؟ از اینکه وقت می‌گذارید و پاسخگو و راهنمای ما هستید بسیار سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به ترتیب به نظرم حقوق تجارت بین الملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر بیشتر کاربرد دارد.

  15. دکتر شیروی
    پاسخ

    مجلات زیادی وجود که از جمله می توانید به مجلات زیر مراجعه کنید:
    Journal of World Trade
    The Journal of International Trade Law and Policy
    International Journal of Trade, Economics and Finance
    Journal of International Trade and Economic Development
    The Journal of World Investment & Trade
    The Journal of International Arbitration

  16. محسن
    پاسخ

    با سلام اقای دکتر
    ایا عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه دولتی می تواند به صورت نیمه وقت در دانشگاه ازاد هیات علمی باشد منوط به رعایت موظفی حضور در دولتی به صورت کامل؟ یا منع قانونی دارد البته با توجه به ایین نامه های جدید. چه کسی باید موافقت کند؟ ریاست دانشگاه؟ ممنونم از وقتی که صرف می نمایید
    محسن نیک مرام

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این امکان وجود دارد ولی برخی از دانشگاه های دولتی روی این مسئله حساسیت به خرج می دهند.

  17. یاشار
    پاسخ

    سلام و عرض ادب . جناب دکتر بزرگوار با توجه به گستردگی منابع حضرتعالی چه منابعی را برای ارشد تجارت بین الملل پیشنهاد میکنید ؟ باسپاس از لطفتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر منظور کنکور ارشد است که منابع آزمون ارشد را باید پیگیری کنید که فرقی بین گرایشها نیست. مثلا متون حقوقی در تمام گرایشها آزمون واحدی است.

  18. پریا21
    پاسخ

    سلام دکتر.خسته نباشید.دانشجوی ترم ۳عمران بودم که انصراف دادم .حالا دوباره حسابداری شرکت کردم .چون یکم توی ریاضیات ضعیف شدم باید چکارکنم که پایه درس هایم قوی و نمرات خوبی کسب کنم که برای ارشد ملی تهران قبول بشوم وایا میشه برای دکتری بورسیه گرفت؟ممنون اگه راهنمایی کنید واقعا احتیاج دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حسابداری خیلی ریاضی نیاز ندارد و در حدی که نیاز هست شما توانایی دارید. سعی کنید با علاقه و بدون نگرانی درس بخوانید و از تغییر رشته مداوم خودداری کنید.

  19. طاهره
    پاسخ

    باسلام وخسته نباشید.استادعزیزم بنده معلم با۱۶سال سابقه ولیسانس فقه وحقوق هستم .۱-برای ادامه تحصیل رشته خودم رابخوانم یا رشته های مرتبط با آموزش وپرورش را۲-باتوجه به اینکه فرصت برای خواندن و قبولی دردانشگاه های دولتی رامتاسفانه ندارم آیاآزادیاپیام نورمناسب است؟باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام وابسته به برنامه آتی شما است. اگر دوست دارید در آموزش و پرورش باشید شاید رشته مرتبط با آموزش و پرورش بهتر باشد.

  20. موسوی
    پاسخ

    سلام
    منظور از visiting professor آیا همان استاد مدعو است؟ آیا به صرف تدریس چند واحد در یک دانشگاه می توانیم در مقالات علمی داخلی یا خارجی از این عنوان استفاده کنیم؟
    با تشکر از وقتی که می گذارید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم visiting professor با حق التدریس چند واحد در یک دانشگاه فرق دارد.

  21. جهانی
    پاسخ

    استاد بزرگوار سلام .سوالی داشتم در مطالعه کتاب Cases and Materials on International Law نوشته Harris در صفحه ۷۹۱ تقریبا وسط صفحه به عبارتی برخوردم که هر چه فکر کردم نتوانستم معنایی برای آن پیدا کنم. استدعا می کنم نظر خودتان را بفرمایید عبارت این است :
    are declarations accepting the compulsory
    ؟jurisdiction of the international court of justice

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام جمله سوالی ناقص است.

  22. موسوی
    پاسخ

    سلام
    آیا انسان می تواند مقاله ای را که در یکی از کنفرانس ها ارائه داده، به عنوان یک مقاله به یکی از مجلات بفرستد؟ آیا اگر آن مقاله کنفرانس در مجموعه مقالات کنفرانس چاپ شده باشد یا نشده باشد، در این مسئله تاثیری دارد؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مجلات معمولا اجازه نمی دهند که مقاله ای که به هر عنوان قبلا چاپ شده جهت چاپ مجددا ارائه شود.

  23. فهیمه کرمعلی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من فارغ التحصیل رشته بهداشت محیط هستم و می خواستم کارشناسی ارشد رو زبان انگلیسی گرایش آموزش زبان شرکت کنم هدف اصلی من عضو هیئت علمی شدنه میخوام برای سال دیگه دانشگاه آزاد شرکت کنم بنظرتون انتخابم درسته آیا اگه ارشد دانشگاه آزاد مدرک بگیرم میتونم استاد دانشگاه بشم باید چیکار کنم ممنون میشم کمکم کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم تغییر رشته مانع جذب شما به عنوان هیات علمی شود.

  24. سارا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر. بنده آزمون کارمندی دانشگاه قبول شدم. البته در حال حاضر دانشجوی ترم ۱ دکتری نیز هستم. آیا میشه یک ترم یا یکسال مرخصی گرفت؟ و اینکه آیا در صورتیکه هر زمان بتوانم در دانشگاه جذب هیئت علمی شوم از کارمندی استعفا دهم آیا بابت انصراف هزینه ای دریافت می شود؟ و استخدام بنده به عنوان کارمند مشکلی در درخواست اینجانب برای عضو هیئت علمی در فراخوان ها و پذیرش نهایی ایجاد نمیکند؟جون هدف اصلی بنده تدریس است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا باید استخدام شوید و رسمی شوید بعد از مرخصی را مطرح کنید. استعفا هم بعدا ممکن است.

  25. امیر عاشوری
    پاسخ

    سلام استاد گرامی خسته نباشی و ممنون باعث زمانی که برای جواب های بچه میگذارید.
    دانشجوی ارشد تجارت بین الملل
    سوال:
    استاد اگر بخوام در زمینه قراردادهای نفتی مسیری رو انتخاب کنم.
    برای دکتری کدام رشته بهتره که دنبالش برم
    ۱-مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز
    ۲-حقوق نفت و گاز
    کدام بهتر است از نظر شما؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم حقوق نفت و گاز بهتر است.

  26. احمد
    پاسخ

    سلام
    برای دفاع از رساله دکتری در پردیس فارابی آیا لزوما باید مقاله ای گرفته از پایان نامه داشته باشیم؟ یک مقاله یا چند مقاله؟ سطح مقاله باید علمی و پژوهشی باشد؟ آیا باید چاپ شود یا تاییده کافی است؟ تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حداقل یک مقاله مورد نیاز است.

  27. محمدی
    پاسخ

    آیا کسی که امتحان جامع خود را پشت سر گذرانده است می تواند از عنوان دکتر استفاده کند یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      دکتر به کسی اطلاق می شود که مدرک دکتری را اخذ کرده باشد و بنابراین اطلاق کلمه دکتر بر دانشجوی دکتری در هر مرحله که باشد صحیح نیست و بعضا جرم هم هست. شایسته است دانشجویان از بکار بردن آن برای خود و سایر دانشجویان خودداری کنند و اجازه ندهند که القاب لوث شوند.

  28. احمدی
    پاسخ

    با سلام
    اگر کسی به عنوان امریه (سربازی) در یکی از دانشگاه های کشور با مدرک دکتری تدریس کند، آیا در طول این مدت استادیار آن دانشگاه محسوب می شود؟ (منظورم این است که برای مقالاتی که می نویسد آیا می تواند خود را به عنوان استادیار آن دانشگاه معرفی کند؟)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به حکم شما بستگی دارد اگر شما استادیار باشید در حکم کارگزینی شما ذکر می شود.

  29. احمدی
    پاسخ

    با سلام
    کسی که دانشجوی دکتری است، آیا می تواند به طور مستقل (بدون ضمیمه کردن اسم اساتید) مقالات علمی و پژوهشی را برای یکی از مجلات بفرستد؟ آیا اگر وی به صورت حق التدریس در یکی از دانشگاه های کشور تدریس داشته باشد می تواند به جای عنوان «دانشجوی دکتری..» عنوان خود را «مدرس دانشگاه …» بنویسد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اکثر مجلات مقاله اعضای هیات علمی یا دارندگان مدرک دکتری را فقط چاپ می کنند. مدرس دانشگاه به نظرم صحیح نیست.

  30. احمدی
    پاسخ

    با سلام
    حداقل زمان دفاع از رساله دکتری چه ترمی است؟ آیا باید یک سال از زمان دفاع از طرح تفصیلی رساله دکتری حتما گذشته باشد؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله باید مدتی بگذرد که در اکثر دانشگاه ها هیجده ماه از زمان تصویب آن است.

  31. امن
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید.من اگر ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی بگیرم و با توجه به اینکه در دوره دکترای مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دارد این تفاوت گرایش ها برای جذب هیت علمی شدن مشکل ایجاد میکند یا گرایش های مدریت بازرگانی برای جذب مهم نیست؟
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با این توضیحات نباید اصولا مشکلی ایجاد شود ولی از اساتید خود سوال کنید.

  32. elahe
    پاسخ

    سلام استاد عزیز و گرامی
    من کارشناس ارشد حقوق خصوصی میخونم ترم دو هستم میخواستم در رابطه با پایان نامه به من کمک کنید تا یک موضوع خوب در مورد قراردادهای نفتی یا گاز انتخاب کنم و بتوانم در موردش تحقیق کنم و سایت هایی که میتونم منابع خوبی در مورد مقاله های گازی معرفی کنید ممنون می شوم
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به کتاب حقوق نفت و گاز اینجانب مراجعه کنید و سعی کنید موضوعی را که علاقه دارید از آنجا انتخاب کنید.

  33. فرخ
    پاسخ

    با سلام و تشکر از وقتی که برای راهنمایی شاگردانتان می گذارید. من لیسانس مهندسی نرم افزار فوق لیسانس روابط بین الملل گرایس اقتصاد بین الملل از دانشگاه ازاد تهران و دکتری روابط بین الملل از مالزی با پایان نامه در باره سازمان تجارت جهانی هستم به علت نبودن زمینه استغال در رشته خودم و همچنین علاقه به مباحث حقوق تجارت بین الملل تصمیم گرفتم وارد بحث قراردادهای تجاری بین المللی شوم از نظر حضرتعالی با توئجه به زمینه تحصیلاتی من آیا امکان موفقیت وجود دارد و یا خیر و کلا این تصمیم را تایید می فرمایید یا نه. با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نفهمیدم که وارد بحث قراردادهای بین المللی شدن یعنی چه. یعنی در این شغل وارد شوید؟ یا تحصیلات دانشگاهی در این رابطه داشته باشید. رشته قراردادهای تجاری بین المللی نداریم و کار و شغل نیز باید کسی به شما و توانایی شما اعتماد کند و کار به شما ارجاع نماید.

  34. فرزاد
    پاسخ

    سلام
    من مدرک لیسانس مهندسی مواد-سرامیک رو این ترم میگیرم،چون از چند نفر شنیدم ک با مدرک ارشدم کار سخت گیر میاد الان موندم ارشد بخونم یا برم سربازی،خواهش میکنم راهنماییم کنید.ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر یک دانشگاه برتر بلافاصله قبول می شود برو فوق والا برو سربازی

  35. حسین
    پاسخ

    سلام
    روز بخیر استاد
    برای کار تحقیقی یکسری از قرارداد های نفتی جدید به زبان انگلیسی احتیاج دارم ممکن است راهنمایی فرمایید؟
    متشکرم

  36. darya
    پاسخ

    سلام و عرض احترام خدمت استاد فرزانه آقای دکترمن مدرک کارشناسی در رشته اقتصاد دارم والان دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی هستم سوالم این است که امکان داره به عنوان استاد دانشکاه استخدام بشم.باتوجه به اینکه مدرک دوره کارشناسی با کارشناسی ارشدم فرق میکنه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا که با ارشد بعید است که بتوانید استخدام شوید ولی اگر دکتری را بگیرید وابسته به این که در چه گرایش و رشته ای، شما ممکن است شانس هیات علمی را پیدا کنید

  37. گودرزی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر.من دانشجوی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد قم هستم و در حال تصویب موضوع پایان نامم در حوزه تجارت با محوریت تجزیه وادغام شرکت ها هستم..میخواستم بدونم حضرتعالی میتونید بعنوان استاد راهنما یا استاد مشاور به من کمک کنید؟موجب توفیق بنده است بتونم در محضر جنابتان تلمذ علم نمایم.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام متاسفانه به دلیل مشغله های گوناگون امکان قبول سمت در پایان نامه شما برایم مقدرور نیست

  38. ناشناس
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد ارجمند
    بنده در حال حاضر دانشجوی ترم سوم دکتری نقشه برداری دانشگاه تهران هستم و دوره کارشناسی و ارشد خود را هم در دانشگاه تهران گذرانده ام و معدلم همواره بالای ۱۷ بوده است و دارای دو مقاله علمی پژوهشی و یک مقاله علمی ترویجی هم هستم…هم اکنون هم از یک ارگان دولتی پیشنهاد رسمی شدن با حقوق ۲ میلیون تومان و مزایای دیگر را دارم…به نظر شما بهتر است پیشنهاد را قبول نمایم یا اینکه جهت هیات علمی شدن در دانشگاه ها اقدام نمایم و کمی دیگر منتظر بمانم؟ با تشکر از وقتی که برای پاسخگویی صرف می نمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به هر حال استخدام مزبور که مانع نیست که بعدا نتوانی استعفا بدهی و هیات علمی شوید. هر وقت فرصت هیات علمی به وجود آمد می توانید استعفا بدهید.

  39. مینا
    پاسخ

    با سلام به استاد محترم . در دانشگاه آزاد در کارشناسی ارشد میخاهم تغییر رشته بدهم . آیا امکانش است ؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام معمولا امکان تغییر رشته در ارشد پیش بینی نشده است.

  40. نارنین
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    همسر بنده در یکی ار دانشگاههای کره جنوبی به عنوان research professor مشغول می باشد و قصد ایشون این هست که در فراجوان هیبت علمی شرکت کند می خواستم ار جنابعالی بپرسم که اگر در فراخوان شرکت کنند چگ.نه می توانند در مصاحبه علمی حضور یابند؟ /ایا فرایندی برای چنین شرایطی در نظر گرفته شده یا خیر؟ و اینگه حقوق دریافتی از دانشگاه دولتی برای تازه کارهای هیت غلمی چه مقدار است؟ ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، وقتی در بررسی ابتدایی قبول شوید از همسر شما دعوت می کنند که برای مصاحبه حضور به مم رسانند و مشکل خاصی نیست.

  41. ahmad
    پاسخ

    باعرض سلام خدمت استاد گرانقدر سوالی دارم خواهشا راهنمایی بفرمایید چرا که باعث اذیت از بدو ورود به دانشگاه تاکنون شده،
    بنده بنا به موقعیتم واجبارلیسانس حقوق رو ازدانشگاه ازاد شهرستان محلمون گرفتم و اصلا نمیتونستم به دانشگاهی غیر از اینجا برم این درحالی بود که از شاکردان ممتاز بودم ورغبای ضعیفتر ازبنده الان درمشاغل قضایی و…مشغولنداگر براارشدتو دانشگاههای برتر کشور تلاش کنم وادامه تحصیل بدم باتوجه به اینکه خدمت سربازیم هم تموم شده ۲۶سالمه ومی بایست یا ادامه تحصیل بدم یا برم سراغ مشاغل نسبیم (بنایی)باتوجه به لیسانسم ،ایا امکان جبران برا م میمونه ومیتونم کمبودهای مدرک کارشتاسیم وتو انتخاب شغل اینده و…در ارشد جبران کنم وایا میتونم برا مشاغل قضایی :قضاوت و…امیدی داشته باشم ومدرک کارشناسیم تواین موضوع تاثیر نمیذاره ممنون وسپاسگزار میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکان جبران که ممکن است همیشه تا حدی باشد اگر شما با خودتان جدی باشید. ولی قضاوت براساس مدرک کارشناسی ارزیابی می شوید.

  42. مینا
    پاسخ

    با سلام . آیا میتوان کارمندرسمی اداره ای بود و در همان شهر ارشد دولتی را بخونیم ؟
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از جهت دانشگاه مشکلی ندارد ولی از جهت اداره ظاهرا باید هماهنگی کند.

  43. پانیذ
    پاسخ

    با عرض سلام و وقت بخیر، آقای دکتر سوالی از حضورتون داشم ممنون میشم اگر راهنماییم کنید:
    من از فارغ التحصیلان ممتاز کارشناسی معماری دانشگاه آزاد تهران هستم،از دیدگاه شما برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد از نظر اعتبار مدرک برای کار و بعدها دکتری، دانشگاه آزاد بهتر هست یا پردیس های خودگردان دانشگاه سراسری؟ و اینکه هزینه ی بالای دانشگاه های پردیس خودگردان (به نسبت آزاد که حدودا بیش از دو برابر است) ارزش تحصیل در اون واحد را دارد یا خیر؟ آیا در مدرک دانشگاه سراسری عبارت “پردیس” ذکر میشود یا مدرک مانند سایر فارغ التحصیلان دوره های روزانه است؟ و اینکه سطح علمی پردیس خودگردان در حد دوره های روزانه است یا خیر؟ چون شنیده ام کسی از پردیس خودگردان تا به حال دکتری قبول نشده است
    با سپاس از توجه شما استاد محترم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هنوز فارغ التحصیلان پردیسهای خودگردان وارد بازار نشده اند که مشخص شود که چه رفتاری با آنها می شود. به نظرم شاید به دلیل وابستگی این پردیسها به بخش دولتی بعدا به عنوان فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی محسوب شوند.

  44. احمد رمزی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد شیروی.
    بنده وقتی از سایت سودمند شما دیدار کردم. خیلی تحت تاثیر روحیه انسان دوستانه شما و مدت رسانی شدم. مساله را که برای بنده مطرح است خدمت جناب عالی عرضه میدارم و امیدوارم که مواد آموزشی در خصوص وظیفه و موضوع ذیل به زبانهای انگلیسی و فارسی بدست بیاورم . لطفا رهنمایی بفرمائید.
    باتقدیم احترام
    احمد رمزی
    Operation Associated -Operation Management

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در این موارد اطلاعاتی ندارم.

  45. محمد
    پاسخ

    سلام استاد، ممنون میشم اگه چنتا از مسائل روز تجارت بین الملل که کمتر در موردشون کار شده رو معرفی کنید.

    • محمد
      پاسخ

      و استاد خیلی ممنون میشم اگه چنتا از مهمترین ژورنالهای تجارتبین الملل رو معرفی کنید تا با مباحث روز اشنا بشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید موضوعات جدید را از طریق کتب و مقالات به دست آورید و اینجانب لیست موضوعات ندارم.

  46. صارم
    پاسخ

    سلام.آقای دکترالان من دانشجوی دکتری ترم نه هستم وت بعدازکش وقوس فراوان ،درست تواین ترم واسم حکم بورس هیات علمی صادرشده.من میخوام هرچه سریعتردفاع کنم.اگریک هفته بعدازصدورحکم بورس آنهم درترم نه دفاع کنم ،مشکلی درهیات علمی من پیش میاد؟لازم به ذکراست حکم بورس من شش ماهه است.آیا لازم هست شش ماه صبرکنم تادفاع کنم یا الانم دفاع کنم مشکلی پیش نمیاد.لطفا من روازسردرگمی نجات بدیدتا اشتباه نکنم.ممنونم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر چه سریعتر دفاع کنید و جهت هیات علمی اقدام کنید.

  47. ایمان
    پاسخ

    باسلام خدمت استادگرامی اقای دکترشیروی.
    من برای کارتحقیقی به یک پرونده کامل از رای دیوان ایکسید نیازمندم. ترجمه فارسی.
    هرچقدرگشتم پیدانکردم. میشه یک نمونه رودرصورت امکان برام بفرستید ؟ ممنون میشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من هم ترجمه آن را سراغ ندارم.

  48. مجید
    پاسخ

    سلام.استادمحترم برای استخدام هیات علمی ،دفاع ازرساله دکتری واخذنمره رساله کفایت میکنه یا گواهی موقت فارغ التحصیلی دکتری روهم بایدگرفت؟چون اخذگواهی موقت گویا منوط به تسویه حساب وانجام اصلاحات رساله بعدازاخدنمره وتاییدمجددداوران هست.لطفا راهنماییم کنید.ممنون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به هر حال باید گواهی خودتان را ارائه کنید. ولی به صورت موقت بعضی از دانشگاه ها همان صورت جلسه دفاع از رساله را قبول می کنند به شرطی که مشروط نباشد.

  49. امید
    پاسخ

    سلام. آقای دکتر من لیسانس مهندسی شیمی با گرایش پتروشیمی دارم.در مقطع ارشد هم MBA خوندم.الان قصد دارم برای دکترا رشته مدیریت قرارداد های بین المللی نفت و گاز برنامه ریزی کنم.لطفا راهنمایی بفرمایید که برای جلسه مصاحبه باید در چه زمیه هایی برتری داشته باشم.در ضمن کتاب حقوق نفت وگاز شما واقعا فوق العادست.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بهتر است فعلا تمرکز کنید روی قبولی امتحان کتبی و بعد در مورد مصاحبه فکر کنید. اما داشتن نمره زبان و مقالات پذیرش شده خیلی می تواند کمک کند.

  50. رضا
    پاسخ

    با سلام و احترام، آقای دکتر خسته نباشید
    بنده استادیار دانشگاه آزاد واحدی در شهرستان هستم که به لحاظ عدم امنیت شغلی و عدم جاری بودن روابط آکادمیک در آن دانشگاه مجددا در دانشگاه تهران دوره دکتری روزانه ازمون داده و قبول شدم و در یک سال پیش فارغ التحصیل شدم. برای اینکه شرط سنی من اجازه نمی داد مجبور شدم بورس وزارت علوم در یکی از دانشگاه های دولتی نزدیک تهران شدم. حال امسال از بخت بد واحد علوم و تحقیقات تهران به جد خواستار انتقال من به تهران هست. در حالی که من در فکر انصراف و بازخرید باقی خدمت دز واحد ازاد شهرستان بودم. البته تاکنون مقالات من به نام دانشگاه ازاد بوده و فورا همین امسال می توانستم در آن سیستم دانشیار شوم. ولی مردد مانده ام که آیا ان مزایا را در تهران رها کنم و خدمت در دانشگاه دولتی را شروع کنم؟ از نظر پژوهشی مشکلی ندارم و فورا می توانم پس از چهار سال در اینجا هم دانشیار شوم. نظر شما چیست با توجه به اینکه چهارسال وقت گذاشتم و دکتری جدید رو مجددا خواندم. بنده کارشناسی را از ضنعتی اصفهان و ارشد رو هم از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده ام.
    با تشکر از وقتی که اختصاص می دهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم واحد علوم تحقیقات بهتر است به خصوص که سوابق شما در دانشگاه آزاد در دانشگاه دولتی به حساب نمی آید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *